aki bp.n munkanap autoval jár az meg is érdemli...
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
aki bp.n munkanap autoval jár az meg is érdemli...
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
Én elég rég jártam arra, de amikor munkába jártam a város egyik végéből a másikba, akkor választhattam a bkv-s 1,5 óra és az autós 40 perc között. Szerinted mivel jártam?
gyalog?
ez egy elég ritka kirivo eset...általában az idő forditva van....
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
a Lancer-ből nem sok maradt..
Jogosítvány nélkül vezette autóját az a 21 éves emődi fiatal, aki 17 éves társával együtt életét vesztette abban a hétfő délutáni balesetben, amely a 3-as főút Borsod-Abaúj-Zemplén megyei szakaszán, Emőd és Nyékládháza között történt - tájékoztatta a rendőrség az MTI-t kedden.
A rendőrség az elsődleges vizsgálat befejezte után kedden azt közölte, hogy a balesetet okozó sofőrnek soha nem volt vezetői engedélye, a gépkocsinak pedig hiányzott a műszaki vizsgája és a kötelező biztosítása is.
A 21 éves fiatalember Emőd irányából haladt Miskolc felé személygépkocsijával, lesodródott az útpadkára, majd áttért a menet irány szerinti bal oldalra, ahol nekiütközött a szemből érkező szabályosan közlekedő kisteherautónak. A balesetben a személygépkocsi vezetője és utasa a helyszínen meghalt, a kisteherautó sofőrje és két női utasa súlyos sérüléseket szenvedett.
Gratulálunk, b..meg. Hálistennek többet nem fog ilyet csinálni.
Még szerencse, hogy a vétlen autóból nem vitt magával senkit a halálba.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
egy gerinctörés, nyilt törés, stb.....
gyász ide gyász oda ha lehetséges én még a szülőkről is leperelném még a gatyát is
Nem lehetséges. Max ha volt saját vagyona.
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
Rohadjak meg!
El fogják érni ,hogy jövőre ne fizessek semmi sem az autó után mert inkább eladom a francba.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Ez már megint mekkora szo....-ás...
Ha én egy balesetet okozok akkor nyilván fizetek a vétkesnek ,de az államnak miért fizetnék?
BANZAII
Mert állami pénzen megy ki a rendőr, mentő, tűzoltó, stb.
Ez a mentők, túzoltók rendőrök és az esetleges út helyreállítás költségeit fedezné. Tulajdonképpen jogos lenne, hogy áthárítsák a vétkesre, ne az állam fizesse. De ez így nem igazságos, sőt szemét dolog az állam részéről. Úgy lenne tisztességes, ha csak és kizárólag a vétkes fizetné a költségeket miután megtörtént a baleset, és nem előre mindenkitől szednék be, mert így az is fizet, aki nem okoz balesetet.
[ Szerkesztve ]
Ez az egyik amit te írtál, de a másik...
"mentők, túzoltók rendőrök"- Ezért fizetem az adót, tb-t. stb. Ezért veszik el majdnem a fizetésem felét, hogy ezeket finanszírozzák .Vagy nem? Szóval ez elég gyenge indok...
Másrészt meg ha lepapírozzuk és nem kell egyik sem, akkor miért is fizetem?
[ Szerkesztve ]
BANZAII
Az államnak vannak feladatai. Az állami feladatok ellátásához az állam adót vet ki. Ez szerintem mindenki számára elfogadható. A gond azzal van, ha hetente vetnek ki újabb adót valamire, vagy ha egy társadalmi csoportot (jelen esetben a gépjármű tulajdonosokat) nézik fejős tehénnek.
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
Ezért fizetem az adót, tb-t. stb.
Ja, csak épp nem eleget. Lehet, hogy te igen, de a minimálbéres adócsalók nem. Valamiből pedig ki kell fizetni a rendőrt meg a mentőst. Hitelből már nem lehet, mert abban már túlléptük a keretet.
Ez esetben nem a minimálbéres adócsalók tökét kellene inkább letépni?
Mondjuk lényegesen egyszerűbb egy rendeletben a korábbi X%-ot átírni egy X+n%-ra.
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
Sajnos ezen az úton haladunk, onnan szereznek pénzt, ahonnan könnyebb, a minimálosokat nem akarják megfogni, mert akkor összeomlana a gazdaság, kirúgnának sok embert, stb...
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
Ez esetben nem a minimálbéres adócsalók tökét kellene inkább letépni?
Pont ez történik. A jövedelem alapú adókról áttérünk a fogyasztás alapú adókra, mert azt az adócsalónak is meg kell fizetnie, hiszen ő is tankol, ő is vesz kenyeret, stb. Csak ezt is sikerült magyarosan elb...ni és olyan bénán csinálni, hogy azt már nem lehet fokozni. De az irány alapvetően jó, csak túl kis lépésekben és nem azokon a területeken történik, ahol és ahogy kellene. Hiába, ha nincs hozzáértő gazdasági szakember a kormányban, akkor nem lehet csodát várni.
Akinek van egy normális fizetése, rendesen bejelentve, az a szuperbruttó eltörlésével többet nyert volna, mint amennyit ezek az új adók elvisznek. Csak ezt is sikerült elcseszni, mert csak a szuperbruttó felét vezetik ki, a többi marad még egy évig.
[ Szerkesztve ]
"A jármű 81 éves hódmezővásárhelyi vezetője fékezett, balra kormányzott, de az ütközést már nem tudta elkerülni."
Az öregnek is annyi keresni valója volt az utakon, mint a kislánynak a zebrán bringával. Szomorú.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
Ez igaz, de jelen pillanatban az öreg szabályosan vezetgette a kis trabiját...
BANZAII
Azért az a 30 méteres féknyom felvet némi kétséget (gyorshajtás? kopott gumik?).
Nem tudom volt-e trabantod, vezettél-e trabantot, de az teljesen normális. Ott nincs abs,asr, stb.
BANZAII
Csak baloldali kerekek féknyoma látható, szerintem nem volt megfelelő a fékhatás.
Több szerencsétlen körülmény együttállása kellett a balesethez. A kislány nem mérte fel jól a kocsi sebességét, távolságát, a kocsi nem biztos, hogy műszakilag rendben van és a 81 éves sofőr reakció ideje is jóval több, mint egy fiatal emberé.
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
Ne is legyen soha. Meg kellene a szülőknek tanítani, hogy a gyerek nem átszalad a zebrától 10m-re, hanem kivárja, míg zöld lesz a zebránál a lámpa és átmegy. Igaz, benne van, hogy ekkor is elütik, de lényegesen kisebb esélye van rá.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Ha meg nincs lámpa vagy pedig nem világít, akkor határozottan oda áll a zebrához és amikor megáll egy autó a hozzá legközelebb lévő sávban, akkor besétál az elé és onnan már csak akkor halad tovább, ha másik sávban közlekedő autós is megadta neki az elsőbbséget.
extra - SEXRay
Pénteken egy lámpa nélküli gyalogos átkelőn akartam átmenni. 2 X 2 sávos út, az úttest kanyarodik, a bokroktól az autós csak akkor látja meg a gyalogost, ha már csak néhány méterre van tőle. A jobboldali sávban megállt egy kocsi, én óvatosan leléptem az úttestre és figyeltem, hogy a belső sávban jövő kocsi is megáll-e? Nem állt meg! A nő mikor meglátott a zebrán, már esélye sem lett volna megállni, így ijedtében gázt adott! Ha nem naponta közlekednék arra és nem figyelnék külön, hogy megadják-e nekem az elsőbbséget, lehet már nem élnék....
Mondjuk azért külön haragszom, ha a többsávos úton az egyik sávban megáll a zebra előtt a kocsi, a másik sávban meg simán húznak el mellette!
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
4 éves, kb. 115 cm magas kiscsajt miként lehet hátul utaztatni a kocsiban, csak gyerekülésben?
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
150alatt elvileg gyerekülés. Esetleg még ülésmagasító.
<tRucKdriFteR>
Köszi, aztán mi lehet ilyen magasító hivatalosan? Rápattan egy párnára
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
4 éves gyereket gyerekülésbe kell tenni, a saját érdekében. Az ülésmagasító nem véd semmit, az csak azért van, hogy ne a nyakát fogja az öv. Sosem értettem, hogy lehet ez egyáltalán kérdés...
Amúgy meg: KRESZ 48.§. (7) A gépkocsiban vagy a mopedautóban utazó 150 cm-nél alacsonyabb gyermek - a testsúlyához igazodó kialakítású - gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható.
[ Szerkesztve ]
Okéjj.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
15kg fölött már érdemes olyan ülést használni, amit az autó övével kötsz be. Ez kb 8-9 éves korig jó lesz a gyermeknek, nem kell cserélgetni. Egyébként ez kb egy ülésmagasító + egy rakás oldal és fejvédelem. Én is ezt ajánlom a sima ülésmagasító helyett. Pikk-pakk kiszedhető/betehető és egy esetleges balesetnél sokkal több esélye lesz a gyereknek.
Nekünk pl ilyen van.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
Köszi. Van ilyesmi neki, eleve erre gondoltam én is, 1 perc betenni. Csak érdekelt, ha már írják külön is ezt a magasítót.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
A sima magasító az csak egy fenékalátét. Habszivacs szerű anyag, pl a bevonat. Tényleg nem csinál semmi mást, csak megemeli a gyereket hogy jó helyen legyen az öv a testén.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
Noakkor, itt -> [link] körbejárták a problémát, olvassa el minden hozzászóló, mert pillanatnyilag is ez a hatályos.
Röviden: 3 év fölött, és 150cm alatt hátsó ülésen szabályos az ülésmagasító, ha azt a benne ülő személlyel együtt szabályosan lehet rögzíteni.
Perelhető a károkozó, hiába van kötelezője
[link]
Gyorsabb autópályákat hozhat az új KRESZ
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Én azért bele tennék egy olyasmi módosítást ,hogy a belső sávban legalább 120km/h-val kell menni (nyilván ha nincs egyéb akadálya)és akkor lehetne a max sebesség 150-160km/h is, ugyanis a mai modern autókkal már bőven lehet ennyivel biztonságosan menni, a régebbiek pedig azért bírják a 120-at, ha meg nem akkor külső sáv.
BANZAII
És a kanyarok dőlési szögével mit kezdenél ? (Az eddig megépültek 120-130-hoz dőlnek....)
mezis
kritikus helyeken maradna a szokaso tablas sebessegkorlatozo modszer, te melyik orszagban elsz?
egyebkent marhara nem lesz itt semmilyen erdemi sebessegnoveles (autopalya szinten, szemelyautokat erintoen szinte biztos vagyok bene), csak egy ismet hangzatos cim a tobb kattintasert
Érdekes én már repesztettem úgy Szeged-Budapest között autópályán kis forgalomban, hogy 160km/h felett haladtunk kicsivel szinte végig, és mégsem sodródtunk le sehol az általad említett dőlés szögek miatt... Persze nyilván van olyan pálya szakasz amiben vannak élesebb kanyarok is ,de ott értelem szerűen maradna az eddig
BANZAII
160km/h az szerintem ideális lenne. Sok autónak se motorikusan sem "stabilitás" szempontjából nem lenne probléma.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Én támogatnám a sebesség emelését, de oly módon:
-belsősáv min. 130km/h
-megemelt max sebesség ( mondjuk 160km/h) a kijelölt szakaszokon ( pl M3 Hatvan-kelet>Nyíregyháza dél között, vagy M5 Gyál-Röszke).
-a forgalmasabb Budapest közeli részeken 5:00-20:00 között fenntartanám a 130as korlátozást.( ott a belső sáv min.110km/h )
- a megengedett legkisebb sebességet ( sík terepen) megemelném 80km/h-ra
-szigorúan büntetném azt aki feltartja a forgalmat, legyen az a mama swifttel a belsőben 110-zel, vagy IFA a külsőben 65-70-nel. (akinek nem sietős , az húzzon le a pályáról)
-azt is rendesen megbüntetni, aki nem tartja a követési távolságot
Egy két országban, ahol nehéz-tehergépjárműveknek megtiltották az előzést, hagytak olyan lehetőséget, hogy sárga villogós és a kísért "lassújárműveket" és túlméretes szerelvényeket megelőzheti a mögöttük haladó. Pl: ha útvonalengedéllyel felmegy az M3-ra egy 5 tengelyes 60 tonnás autódaru, aminek 65-70km a végsebessége, akkor azt előzhesse meg ( ha a forgalomi viszonyok lehetővé teszik) a közvetlen mögötte haladó, így egy ilyen jármű nem gyűjtene össze maga mögött napközben kilóméteres kamionsort.
<tRucKdriFteR>
külső sáv 110+
belső sáv 140+....
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
Ezt nezzetek meg: [link]
Figyelem, a videon elutnek egy embert, aki nem birja az ilyesmit az ne nezze meg!
De a lenyeg nem is az elutes, hanem ami utana tortenik, hihetetlen.
[ Szerkesztve ]
Amíg a személyautósok 80%-a 130 alatt megy, jellemzően 100-110 körül, addig felesleges és veszélyes a sebességhatár emelése.
A legtöbben azért mennek annyival, mert fosnak a kameráktól, vagy mert 1-2 ember ennyivel megy és feltartja a többit. 2 éve nyáron egyik barátommal mentünk a Balaton felé, és ő minden felüljárónál visszalassított 120 alá kicsivel, én kérdezem, hogy miért, és a válasz az volt ,hogy a hidakról szoktak mérni. Mondom, hogy az okés, de 130km/h a limit, erre jön a válsz: jobb a békesség...
BANZAII