Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Milyen mosógépet vegyek?
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- VodkaTV kiegészítő Kodira
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- POCO X6 PRO 5G első napok - MultiSIM - Toronyhelyzet Hajdúszoboszlón
Új hozzászólás Aktív témák
-
Khelben
nagyúr
Ezt sosem fogom megérteni. Csalj adót, azzal csak jól járhatsz, ha előbb-utóbb bezárják a kiskaput, akkor majd kedvezményt kapsz rá. Aki meg rendesen adózott, az így járt, kit érdekel. De az adócsalónak kedvezményt kell adni. Ahelyett, hogy elkoboznák a kocsiját.
-
AMD Power
titán
Állítólag ezen a héten újra csökken benzin ára.
-
Jadro
veterán
válasz AMD Power #25555 üzenetére
Nem csak állítólag.
"Négy forinttal csökken a benzin ára szerdától a hazai töltőállomásokon - erősítették meg piaci források a holtankoljak.hu értesülését. A gázolaj ára ezen a héten nem változik. Így a benzin országos átlagos ára 376 forint lesz, a gázolaj átlagára 360 forint marad."
holtankoljak.hu
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
AMD Power
titán
-
kw3v865
senior tag
válasz Khelben #25559 üzenetére
Továbbá parkolódíjat sem fizet, ráadásul nyugodtan száguldozhat, nem kell befizetnie a bírságot (minden bizonnyal részben emiatt is választják a szlovák rendszámot). Rohadjanak meg (ezt nem irígységből mondom). Érdekes módon általában luxusautókat látok szlovák rendszámmal, nem hinném, hogy akinek van pénze egy új Porschéra, nem tudná kifizetni azt a 2-3 milliós adót. Ha meg nincs rá pénze, vegyen olcsóbb autót vagy válaszson alacsonyabb felszereltséget. Ilyen egyszerű. Amire nincs pénzem, azt nem veszem meg.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Khelben #25554 üzenetére
Igazából a bizonyítási kényszert akarják megspórolni inkább szvsz....
Ha bezárják a kiskaput, utána már könnyebben büntethetnek...
Persze egy szlovákiai lakcímmel például mit is tudnak kezdeni?
Ellenben az, ha az EU tag ország állampolgárától nem tudják behajtani a jogos bírságot, a jogrendszer bűne, vagy a lustaságé.... -
SpeedR
őstag
válasz philoxenia #25563 üzenetére
Éppen az a lényeg, hogy önmagában a szlovák lakcím kevés lesz.
-
fatal`
titán
válasz Khelben #25567 üzenetére
Hagyjuk már ezt a demagóg dumát... Eleve nem az egészségügybe megy/menne az a pénz.
Inkább arra válaszolj, hogyha ilyen kurva magas a benzin adótartalma (amit nyílván mindenki kifizet) akkor mi a f*szért nincsenek olyan utak, amin nem szakad szét az autó?
[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
Nem tiltja semmi a szándékos adókikerülést? LOL, látom nem sok jogszabályt lapozgattál eddig életed során.
Ha pedig moralizálni akarsz, akkor szerencsésebb lenne az ország lakosságának 99.99%-ának érdekét figyelembe venni a soktízmilliós autóval járó mocskos adócsalóké helyett. Azt gondolom sejted, hogy az elmaradt bevételt rajtad, rajtam és a többi becsületes emberen hajtják be.hunfatal
"mi a f*szért nincsenek olyan utak, amin nem szakad szét az autó?"
Azért mert a benzinből befolyó adót, jövedéket kénytelenek másra fordítani, ugyanis vannak dolgok, amik érthető okokból proritást élveznek. (iskolák, kórházak stb...) Ha elég bevétel folyna be máshonnan, akkor erre nyilván nem lenne szükség.[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz fatal` #25570 üzenetére
Pont az adócsalók miatt. A szlovák rendszámosok "csak" 10 milliárdos kiesés évente, de a minimálbérre bejelentett, többit zsebbe kapó tolvajok miatt már elég jelentős pénzek esnek ki. 10 millió embert tartunk el mi, rendes (más olvasatban hülye lúzer) adófizetők, akik lassan már csak 2 millióan leszünk.
-
SpeedR
őstag
Az adófizetési kötelezettségek szempontjából az illetőség számít. A regisztárciós adót minden belföldi illetőségű természetes személy, jogi személy, jogi személyiség nélküli szervezet köteles megfizetni, akinek (amelynek) a nevére a forgalomba helyezést kezdeményezik.
Belföldi illetőségű az, akinek állandó lakóhelye vagy szokásos tartózkodási helye Magyarországon van. Az állandó lakóhely az olyan lakóhely, ahol a magánszemély tartós ottlakásra rendezkedett be.
Két állandó bejelentett lakhely esetén azt kell nézni, hogy hol van a létérdekű központ. (család, munkahely, egyéb személyes és gazdasági kapcsolatok) Ha ez alapján sem dönthető el egyértelműen, akkor a szokásos tartózkodási hely a döntő tényező. Szokásos tartózkodási helye annak a magánszemélynek van Magyarországon, aki az adott naptári évben legalább 183 napot belföldön tartózkodott.
Olvasnivaló: [link] [link](#25576) Lauda
10-30 ezer közé teszik a jogtalanul külföldi rendszámmal szerelt autókat. Ezek túlnyomó többsége luxus kategóriás, nagy motoros járművek, így a regisztrációs adó és az áfa összege többségüknél milliós tétel. Nem nehéz tehát kimatekozni, hogy összességében sok-sok milliárd Ft adóbevétel-kiesésről beszélünk. Ennyit kell összehozni más forrásokból, adott esetben például az üzemanyag adókból.hunfatal
Az lenne az ideális, ha valóban arra fordítanák, de jelenleg ez nem lehetséges.
A "súlyadó" (teljesítményadó) pedig nem központi költségvetési bevétel, hanem helyi önkormányzati. -
Rick4
félisten
válasz SpeedR #25571 üzenetére
Azért én még mindig azt mondom, ne keverd össze azokat, akiknek van egy külföldi illetőségű cégük, és a cég tulajdonában egy vagy öt vagy 40 autó. Egészen más tészta cégként üzemeltetni egy autót külföldön és itthon. Egy vállalkozás hogy lesz versenyképes, ha bármilyen okból kifolyólag nagyobb kiadással tudja elvégezni ugyanazt a munkát, mint egy másik, ezért egy munkára magasabb árajánlatot kell adjon? És a céges autó még csak egy a sok közül. Ha nekem lenne szlovák cégem (ahogy nincsen, de a magyar cégemnek sincsen cégautója, mert inkorrekt módon lehet elszámolni a hozzávalókat) akkor minden bizonnyal egy németektől hozott kocsit Szlovákiában helyeztetnék forgalomba, és a céges ügyeket nyilván azzal intézném, úgyse furikázok a magam kedvére.. A maradékból pedig nyilván a cégem versenyképességén fejlesztenék. Az EU minden EU-s állampolgárnak lehetőséget ad arra, hogy külföldi cége legyen, és annak a külföldi cégnek céges autója legyen, amivel a cégtulaj jár. Ezen senki se tud változtatni, anno 2004-ben akkor nem kellett volna az EU-ba lépni, ha ez ezeknek ennyire fáj..
Az persze más kérdés, hogy valaki a saját nevére vásárol szlovák rendszámos kocsit, és azzal furikázik, de a törvényt eddig is be kellett volna tartatni, csak egyszerűbb volt a traffipaxos kocsiban üldögélni, mint ezek után menni...Persze gyanítom, hogy a "jogtalanul külföldi rendszámmal járók" alatt nem azokat értik, akik valóban a külföldi cégük tulajdonában lévő autóval járnak, mert ugye az teljesen jogszerű...
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
SpeedR
őstag
A szösszenet a magánszemélyekről szólt.
"Persze gyanítom, hogy a "jogtalanul külföldi rendszámmal járók" alatt nem azokat értik, akik valóban a külföldi cégük tulajdonában lévő autóval járnak, mert ugye az teljesen jogszerű..."
Ha olyan cégről beszélünk, ami tényleges tevékenységet végez, akkor nincs gond. Ha viszont csak azért jött létre, hogy általa kikerüljék a hazai reg. adó megfizetését, akkor lehet rajta fogást találni.
[ Szerkesztve ]
-
brd
nagyúr
válasz SpeedR #25583 üzenetére
Azt értem, de az újautó-vásárló éppen tetemes mennyiségű ÁFÁ-t fizet be, azonkívül szándéknyilatkozatot tesz arra vonatkozóan, hogy hasonló mennyiségű adót fog fizetni a közeljövőben, folyamatosan (az üzemanyagon keresztül). Tehát még1x kérdezem: mi a *szért büntetik ezt?
The only real valuable thing is intuition.
-
SpeedR
őstag
Ezt tőlük kéne megkérdezni.
Szerintem is eléggé eltúlzott az adó mértéke egyes kategóriákban. (használt autó behozatalakor egyébként nincs áfa fizetés, csak az újaknál ahogy írod)Talán az összegek megállapításkor az is cél lehetett, hogy a köznépet kis köbcentis, alacsony fogyasztású autókba kényszerítsék, és ezáltal csökkenteni a közlekedésben elhasznált, drága import olaj behozatalát. (De lehetséges, hogy ez csak az én agymenésem.)
[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
Természetesen a felhasználó fizeti.
Arról van szó, hogy egy gazdaságnak hátrányára válik, ha túl sok inproduktív dolgot importál. Ha a közlekedés megoldható x liter üzemanyagból, de mi 1.5 x-et veszünk igénybe, akkor 0.5 x kárba veszett, ahelyett hogy valami hasznosabbra fordítódott volna. Milliárdokról beszélünk ugye, ami ha itthon kerül befektetésre, akkor az nekünk sokkal jobb, mintha az olajsejkek számláját gyarapítaná. -
MaciG
addikt
Ezt én sem értem mért ne lehetne nekem külföldi rendszámú autóm. Ha itthon a lehúzás megy és ezt máshol olcsóbban meg tudom tenni akkor mért ne tenném meg ott? Tudtommal olyan törvény sincs, hogy én a fizetésemből csak Magyarországon vásárolhatok. Ha más országban olcsóbb és megéri elmenni érte akkor megveszem ott.
BANZAII
-
Rick4
félisten
válasz SpeedR #25581 üzenetére
Miért is találnak fogást? Kik? Min? Egyszerű példa: A magyar cégem 100%-ban birtokol egy szlovák céget, amely a cég gépjárműveit üzemelteti, és a flottát bérbe adja a magyar cégemnek. Ennyi. Olyan eleve nincsen, hogy nem üzemel egy cég odakint, ha itthon veszel kaját, ruhát, tévét, és a szlovák cégre kéred a számlát, asszem 50 ezres számlaösszeg fölött mindenből lejön az áfa, új autónál lejön az áfa és a regadó is, akinek van szlovák cége, és úgy csinálja, hogy nem működteti a céget, az egy hülye. Megveszi a kocsit, akár a vicc kedvéért hitelre, lízingre a céges autóval járó költségeket meg elszámolja. A cég tevékenysége gépjármű bérbeadás és ennyi. Itt Szegeden is van egy cég, amelyik szlovák rendszámos Smartokat ad bérbe, van nekik 12-15 db belőle, nincsen mibe belekötni. És akinek csak 3-4 autója van, annak lesz ebből éves szinten 1-2 milla ki nem fizetett pénze. Mi szorul még magyarázatra, hogy az eu ezzel versenyhelyzetet teremtett? Amit csinálnak, teljesen legális. Nem csak a cégek között, hanem az országok és az adók között is versenyhelyzet van.. Pont úgy ahogy itthon a nagy cégek oda telepednek székhelyileg, ahol nincsen iparűzési adó, (mert a falu kitalálja, hogy így szeretnének versenyelőnyt szerezni a többi faluval szemben) oda is telepedhetnek, ahol kevesebb az adó. Nincsenek régóta gazdasági határok. Ezt kellene a nagyszerű kormányunknak felérni ép ésszel...
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
válasz SpeedR #25585 üzenetére
használt autó behozatalakor egyébként nincs áfa fizetés, csak az újaknál ahogy írod
Pl behozok egy autót az usából, 10% vám, és 25% áfa fizetendő, plusz regadó, plusz eredetvizsga, első műszaki, papírok, stb. Ha külföldről hozod a kocsit, ott is a bruttó árat fizeted, tehát van áfa... Számolj picit..
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
SpeedR
őstag
A közösségből való behozatal esetére értettem, hogy nincs se vám se áfa.(értsd: ezek maradványértékei benne vannak a kifizetett árban, mert egyszer már ki lettek fizetve. Itthon nem kell újra befizetni.) Szvsz. a túlnyomó többség csak EU-n belülről való behozatalban gondolkozik. Harmadik országból való hozatal az más tészta, ott természetesen fizetni kell mindent. Ráadásul különösen pofátlan módon az áfa alapja a vámmal és regadóval megnövelt áruérték.
MaciG
Mint írtam szerintem is nagyon magas a reg.adó egyes kategóriákban. No nem a vacsi új 35 millás mercire sokallom azt a 3+ millát, hanem a korosodó, viszonylag nagy motorral szerelt, de ma már nem túl sokat érő használt autók utáni fizetendőt. Hiába vezették be nagy nehezen, többszöri EU-s dorgálásra az avultatást, mert annak mértéke abszolut nem reális.[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
válasz SpeedR #25593 üzenetére
hanem a korosodó, viszonylag nagy motorral szerelt, de ma már nem túl sokat érő használt autók utáni fizetendőt. Hiába vezették be nagy nehezen, többszöri EU-s dorgálásra az avultatást, mert annak mértéke abszolut nem reális.
igazabol ennek pont az lenne a lenyege, hogy ne legyen ujra az orszagbol hasznalt auto roncstelep, hogy ez tudatos vagy inkabb utolag belemagyaraztak az mar mas kerdes
en veled ellentetben pont azt mondom, hogy az uj autokra kellene a kissebb adot (ha mar van, persze a legjobb az lenne ha eltorolnek) kivetni azok kornyezetbarattabb mivolta miatt, es sulyosabban szankcionalni a regebbi nagykobcentis, esetleg dizel autokat, ne legyunk a nemetek meg a kitudja milyen szarmazasu 10-15-20eves mercik, audik es egyeb gepek lerako telepe es elfekvohelye
-
SpeedR
őstag
válasz Kickass #25594 üzenetére
A helyzet az, hogy a jelenlegi átlag 10+ éves hazai autópark éppen az irreálisan magas adó miatt nem tud felfrissülni használt, de fiatal és jó állapotú autókkal. Nem, nem a füstokádó 20 éves dízel mercikre gondolok, mint potenciális lehetőség, hanem minimum euro3-as, modern autókra. Szerintem környezetvédelmi szempontból hatalmas öngól lenne, ha az emberek arra lennének ösztönözve, hogy csak új autókat vegyenek. A régit elhasználni még mindig sokkal környezetkímélőbb, mint helyette újat legyártani.
Mindenesetre érdekes a gondolatmenet, ami szerint azokkal fizettetnél többet, akiknek egyébként is kevesebb van, és csak használt autóra telik. Nem lenne túl igazságos. -
MaciG
addikt
válasz Kickass #25594 üzenetére
Sokaknak azért van régebbi autójuk, mert nincs pénzük újat venni (persze vannak akik direkt azért vesznek régi autót, mert azok tetszenek neki, de kivétel mindig van. Pl. én is szívesen hajtanék egy régebbi vérbeli Amcsi gépet, de annyi üzemanyag a világon nincs. ), és ha még többet is kéne fizetniük akkor még autójuk se lenne...
BANZAII
-
Kickass
őstag
na jo ebbol mar ugyse jovunk ki, jelenleg ugye van reg. ado errol szolt itt a diskurzus, amire en mondtam (hogy addig amig marad a regado), hogy az oregebb autokra kellene, hogy nagyobb osszeg legyen es az ujakra vagy fiatalokra legyen kevesebb (aranyaiban, ettol meg egy tobbtizmillios autora ugyanugy lehet ez millios tetel), azt nem mondtam hogy aki oreg autot akar venni ne tegye, nekem is 14 eves autom van, de az ne kintrol hozza be, hanem vegye meg itthon az itteni kinalatbol, hogy az egyebkent is oreg autoparkot ne oregbitsuk tovabb import 'roncsokkal', szoval ha el is torlodne a reg. ado azt attol meg meg kellene akadalyozni, hogy az orszag 'roncsauto' lerakat legyen (ahogy az mar egyszer megtortent vmikor a 90-es evekben talan)
-
Kickass
őstag
Vegyunk egy egyszeru peldat, 13-15 eves autokat mondjuk az itthoni piacon kb 300-500k arkategoriaban, akinek ilyenre van penze szerinted menni fog nemetbe/svajcba autoert? Az utikoltseggel mindennel egyutt lehet ott van mint az itthoni arral, es ettol meg a kintivel is beszopodhat tehat a raforditott koltseg puszta veszteseg (Ausztriat direkt nem vettem ide, de ott is csak bizonyos tavolsagon belul eri meg). Akik ezzel szerintem igazan jol jarnanak a nepperek, kilora hoznak be a kinti olcsok autokat es ertekesitenek ugyanolyan aron mintha mi se tortent volna (tulajdonkeppen most is ez megy reszben) es ezzel a kispenzu nem jar jobban, csak egyre tobb oreg auto kerulne az orszagba ami az atlageletkort novelne. Ez persze ki van hegyezve most a kispenzu oreg autot vasarlokra reg ado viszonylataban, nyilvan egy bizonyos eletkortol/szinvonaltol ez a pelda megfordulna.
Új hozzászólás Aktív témák
- DELL LATITUDE 7390 8th generációs I7-es processzor
- Beszámítás! Acer Predator Z35 UW-QHD 4ms 120Hz monitor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Ally X (2024) 1TB kézikonzol garanciával hibátlan állapotban
- BESZÁMÍTÁS! Apple Watch Series 10 GPS + Cellular 46mm okosóra garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI P65 Creator 9SD notebook - i7 9750H 16GB RAM 512GB SSD GTX 1660TI MAX Q 6GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest