Hirdetés
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
brd
nagyúr
válasz maajsz #61592 üzenetére
Semmi különös, Bp. De emlékezetes alatt én már (csak) azt értem, hogy ha én nem figyelek, minimum betétlapozunk. Persze hozzátartozik, hogy már sok éve úgy közlekedek, hogy mindenki meg akar ölni, így bizonyos helyzetekbe eleve bele sem kerülök, ha van rá lehetőség.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Nem tudjátok, mi van mostanában az emberekkel? A héten 2 hülyével is találkoztam, pedig évente 1, néha 2 emlékezetes szokott csak lenni és még csak március van. Tegnap az egyik egy lámpánál befordult elém (telezöld van és szemből lehet balra is kanyarodni), ha nem állok meg, simán eltalálom oldalról, ma pedig várakozva egy kereszteződésben a kihajtási lehetőségre, az előttem lévő elkezdett tolatni (nem tudni, miért, közlekedési oka nem volt rá és már kb. fél perce legalább várakoztunk), szerencsére nem volt mögöttem senki, így én is tudtam tolatni, hogy ne jöjjön nekem.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
"A sebességből és az eltelt időből számolva olyan közel járt a szemből érkező, hogy a mercedes eleve nem is előzhetett volna."
? 6-7 másodperc telt még el, miután besorolt volna, már miért ne előzhetett volna? Mennyi kellene egy, az átlagánál erősebb autóval való előzéshez, mielőtt odaér(ne) a szemből jövő? 1 egész perc?
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Naturalist #60975 üzenetére
Túl sok balesetet/veszélyhelyzetet okoznak a szabályokat be nem tartó idióták, ezért szigorítani kell a szabályokat. Logikus.
The only real valuable thing is intuition.
-
-
brd
nagyúr
válasz Reggie0 #54392 üzenetére
Inkább sejteni, mert a hit egy nem bizonyítható létezésű entitás(ok) létesének feltevéséről és ezen entitás(ok) feltételezett kijelentéseinek elfogadásáról szól. De szerintem itt a topicban be is fejezhetjük, gondolom, más nem kíváncsi rá. Folytassuk máshol, ha gondolod.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Reggie0 #54388 üzenetére
Leírtam a jeleket, amelyek alapján kijelentésre mertem vetemedni, cáfold meg, írj olyan valós helyzetet, amelyben ilyen jelekkel az Opeles a hibás! Én még nem láttam és nem is olvastam ilyenről. Mindenesetre ennek ellenére sem írtam, hogy nincs. Természetesen, ha a jelek (az eddig közölt tények) nem igazak, akkor az én kijelentésem sem helyes - de remélem, ezt nem kell részletezni, tehát ha pl. kiderül, hogy nem is a külső sávban a menetirányban haladt az Opel, hanem éppen egy lehajtón, a forgalommal szemben jött fel és befarolt a Volvo elé, az egy teljesen más helyzet. De ha nem mondhatunk véleményt egy ilyen részletesen egy cikk(ben leírt, de bíróságot még nem megjárt eset)ről, akkor talán zárni is lehetne a topicot.
Nem is az előzetesben gondoltam, hanem még a helyszínen, ahol ha nem is hivatalos kihallgatás, de valamiféle, "-Hát itt meg mi a tényállás kedves Volvo-s?"-féle kérdezgetés valószínűleg történt. Ahol ugyan nem biztos, hogy bármit is mondott, de ha az az ő vétlenségét segítene biztosítani, azt valószínűleg elmondta volna.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Reggie0 #54379 üzenetére
Nem értem, mit akarsz ebből kihozni. Te láttál már olyan helyzetet, ahol autópályán a külső sávban, elől haladó és nem hirtelen bevágó - azt biztosan írták volna, a Volvós valószínűleg rögtön szóvá tette volna - és amúgy állatorvostól családot szállító - szerintem ez fontos, mert itt biztos, hogy nincs alvás, ahogy te is írod - és emiatt feltehetőleg jobban is vigyázó (óvatosabban vezető) a hibás? Igen, előítélet, emiatt nem esszük meg a piros bogyót, amitől a társunk megmurdelt. De nem ítéletet hoztam, nem vagyok bíróság, csak egy 99%-os véleményt írtam (és eredetileg nem is az egész autóra, csak a 11 éves gyerekre).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Reggie0 #54375 üzenetére
Hát, nézd, nem mondom, hogy lehetetlen, de egyrészt valószínűleg nem az elhunyt vezetett (11 éves lány), másrészt, ha úgy értetted, hogy a vétlen autóban sérültek (jobban?), akkor is, azt gondolom, hogy egy nyulas, kiskorú családot szállító sofőr ritkán csinál olyan baromságot, amitől autópályán hátulról így belecsattannak.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz aprokaroka87 #54333 üzenetére
Kezdve a kivitelezéssel. Mint látható, ez így veszélyesebb, mintha engedik körözni a többsávos körforgalmat használni nem tudó hülyéket.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Van ennek egy olyan vetülete, ami nincsen benne a szabályokban, de normális embernek nem is kell mondani, (a többi meg úgysem érti): a szabályoktól függetlenül nem baszunk ki ok nélkül a másikkal, itt ez hiányt szenvedett, ez is baj. Semmi értelme nem volt a belső sávba húzódni, mégis megtették úgy, hogy ott érkezett valaki.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Riasztó, mennyi idiótával osztozunk a közlekedésben. Egyébként ennyit ér az abszolút gyorshajtás büntetése. Jó lenne már más eszközt bevetni, ha valóban a balesetek megelőzése a cél.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #54155 üzenetére
Sosem az a probléma, amit puszta logikával le lehet írni, azt legfeljebb nehéz megoldani, de biztosan meg lehet. Egy bolygóra leszállásnál pl. nem kell figyelembe venni az öntudattal rendelkező egyéb közlekedők viselkedését, amelyek akár illogikus(nak tűnő) módon is dönthetnek, ott elég "néhány" paramétert (magasság, sebesség, gravitáció, tömeg, orientáció stb.) figyelni és ha nem jön közbe váratlan esemény (mittomén', mondjuk egy vihar a légkörben - ha van, vagy elromlik egyszerre több szenzor), pusztán fizikai/matematikai számítássokkal le lehet írni egy leszállást. Mindig az a probléma, amikor váratlan esemény következik be. Erre nem lehet egy számítógépet felkészíteni, mert nincsen intelligenciája. Persze gondos tervezéssel fel lehet készülni néhány ilyen eseményre, de az összesre semmiképpen. Alapesetben technikailag nem probléma egy mozgó tárgy észlelőhöz és a környezethez képesti sebességének mérése. Viszont pl. ha az indexel és (majd) várhatóan lefordul előttünk jobbra, akkor már nem is azt kellene elsősorban figyelni, hanem az utána haladót (is), mert vele kerülhetünk helyzetbe. Ha erre a helyzetre nincsen felkészítve a logika, akkor máris előállhat egy veszélyes helyzet, amit egy ember jól tud kezelni (legalábbis egy részük), egy gép viszont nem. További eszkaláció: előfordulhat az is, hogy végül nem fordul le, mert meggondolta magát (elnézte az utcát), erre szintén fel kell készíteni a programot, mert akkor mégis a közvetlen előttünk haladó lesz az érdekes. Vagy tegyük fel, hogy messze előttünk, velünk szemben másodikként halad egy BMW (elnézést a normálisaktól), akit már láttunk veszélyesen előzni. Ebben az esetben ő sebességét (is) kellene figyelni és nem csak a közvetlen velünk szemben haladóét, mert lehet, hogy kijön ő is előzni a velünk szemben haladót és már ő lesz a veszélyforrás.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #54138 üzenetére
Ezt a normalitás keretein belül nem lehet megfejteni, simán hülye az ilyen. Valószínűleg még egymás mellett is elfértek volna, ha van egy kis esze, de ahhoz ész kell.
MasterMark: Lauda úgy érti, hogy a képet kiértékelő program hová/mire figyeljen, mi alapján döntsön és nem a technikai észlelésre gondol (ofc. szerintem).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz FireFox1996 #54060 üzenetére
Valószínű, vezet már egy ideje/látott már egyet s mást, tudja, hogy az ösztönszerű reakció ezeken a helyzeteken nem sokat segít, sőt, összességében inkább ront (kapkodás, túlzott, hirtelen mozdulatok stb.). Az ütközős sofőr reakciója pedig tipikus egy váratlan helyzetekre nem kondicionált vezetőtől. Az olyan típusú autókat (feleslegesen drága és viszonylag új) ritkán vezetik tapasztalt sofőrök. Én igyekszem is távol maradni tőlük a forgalomban.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Igen, a távolság egyébként simán lehetne legalább 2x-es (ha 130 km/h-val halad, akkor szerintem 3-os is), hogy legalább a szabályoknak megfeleljen és akkor talán a Megane-t sem nyomja meg. Talán.
mephi666. Mikor döntöttek úgy ezek a vesess.hu-t idióták (vagy legalábbis 1), hogy az az olvass tovább gomb megjelenjen a cikkek közepén? Jó, hogy nem a cím után teszik.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Mit értesz reagáláson? Ha balra nincs helye menekülni (a videóból ennek ténye legfeljebb sejthető), akkor a megfelelő követési távolság az a fékút, az meg messze több a megfelelő követési távolságnál. Egyébként eleve nem is szabadna ilyen helyzetbe kerülnie. Én kifejezetten rosszul érzem magam autópályán (is), ha nem látom legalább a 2-vel előttem haladót (nyilván, ha az legalább fékúton belül lenne).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Reggie0 #53933 üzenetére
Azt én értem, de mi a céljuk ezekkel a felvételekkel? Mert ezen valójában azt látni, hogy 2 (vagy 3, ha azt a kamion mellé parkolót is számoljuk) töketlen rendőr felvezet egy koszos korzának (talán). Miért nem áll elé (előzi meg) az egyik és fékez le mondjuk (talán még ez a legveszélytelenebb)? Abszolút nincs lehetőségük már egy lehetséges kisebb koccanással sem megállítani az ilyeneket?
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #53926 üzenetére
Nem értem ezeket a felvételeket. Nincs a rendőrségnek legalább egy sajtósa? Hol az előjáték és a csúcspont? Miért nem látjuk ezekben, honnan indul (vagy hogyan csatlakozik be) egy-egy adott járőrnél az üldözés, hogyan történik az elfogás, ott hogyan viselkedik a felvezetéssel megtisztelt személy és hasonlók.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz BigBear #53070 üzenetére
A jogászkodás az egy másik kérdés, ott az ügyfelet/vádat képviseli az ügyvéd/ügyész, ott (főleg nálunk) általában az ügymenet nem az észérvekről szól, hanem arról, hogy a jogszabályokkal ki tudja jobban alátámasztani az állítását. (Tisztelet a kivételnek, ahol a bíró az észérvek hatására akár a jogszabályokkal ellenkezően is dönt.)
Szerintem senki nem állítja, hogy a motoros szent volt, csak azt, hogy a baleset bekövetkeztében (csak ebben az esetben és nem a hasonló esetekben!) nem ő a felelős. Igen, vannak esetek, amikor megcsillan a napfény, oda süt a nap, görbül a tér, megengedett 30 helyett 200-al halad a szembejövő és benézi (vagy esélye sincs jól reagálni) az ember, de ha látni, viszont nem látni jól, akkor inkább elengedjük, nem? A szabályokat nem is számítva, aki ilyenkor nem az elengedés mellett dönt, annak nincsen életösztöne? Aki látott már legalább mondjuk 10 motorost az tudja, hogy van köztük (a motoron ülve legalábbis) nem normális, így a maradék 9-et is inkább fenntartással kezeli legalább a sebesség tekintetében (hasonlóan, mint pl. egy problémás kulturális népcsoportot, csak ott mások az arányok). Az utóbbi 4 évben (azért tudom ilyen fixen, mert egy adott úton, adott helyre jártam rendszeresen) legalább 5 ilyen (nem csak motoros) esetem volt, ahol nekem volt elsőbbségem, de a másik felet látva/felmérve, az előítéleteim mentettek meg a balesettől, pedig kérdés nélkül nekem lett volna a szabályok szerint elsőbbségem/igazam. Ha jól látni és ennek ellenére nem lehet megbecsülni a sebességét, akkor még a józan ész is azt mondja, hogy inkább engedjük el, könyörgöm! A tárgyalt esetben talán 2 másodpercbe ha került volna, hogy biztosan elengedje a motorost és befordulhasson, mert utána senki nem érkezett és ez még egy szar kamera felvételén is jól látszik (ahogy az is, hogy a nap neki hátulról sütött, viszonylag magas szögben, tehát az elvakítást - még a tükrön keresztül is - kizárhatjuk, így mindenképpen látnia kellett a motorost).
Az általad írt példa egy remek ellenpélda lehet, ott valószínűleg esélye sem lett volna jól felmérni a kanyarodónak a helyzetet, mert nem láthatta (időben) a motorost.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Ritka alkalom, de tökéletesen egyetértek. Egyébként én ezekben az esetekben azt csodálom, hogy ennyire leépül valaki idővel, hogy nem látja előre, mi fog történni, vagy már nem érdekli? Mi zajlik vajon ilyenkor a fejében az illetőnek?
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #53060 üzenetére
Siriusb a "Herpys" videóra reagált.
ha 100m-re jár a motoros, akkor joggal gondolhatja, hogy az a szabályokat betartva 3másodperc múlva nem lesz a kocsi oldalában...
Csakhogy a feladat nem ez, hanem az, hogy felmérd a sebességét. Ha nem tudod/nem vagy biztos benne, akkor szépen elengeded, még akkor is, ha amúgy szabálytalanul gyorsan halad. (Ha nem volt látható a kanyarodás megkezdésekor, az másik helyzet, azt ne keverjük ide - tudom, te nem írtad, de ez szokott lenni a reakció, ezt megelőzendő írom.)
The only real valuable thing is intuition.
-
-
brd
nagyúr
válasz cappa72 #53020 üzenetére
talán plusz pontok járnak érte?
Egy hasonló mértékű gyorshajtásra becserélhetőek.
Ők azok, akik nincsenek tisztában azzal, hol vannak és éppen milyen szabályok/kötelezettségek (pl. megengedett legnagyobb sebesség) érvényesek rájuk. Szerintem a balesetek egy részét az ilyen sofőrök okozzák. Arról nem is beszélve, hogy a hatóság tisztességes méréstechnikáját tekintve, legtöbbször, amikor már látni is a (nem fix) traffit, késő lassítani.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Eközben egy normális világban:
Magyarországon kötelezővé tették a jogosítvány megszerzéséhez az alapszintű vezetéstechnikai kurzus elvégzését
Örökre bevonták a jogosítványát, mert másodszor okozott súlyos balesetet figyelmetlenségbőlThe only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Ez egy mai modern (nem is tudom, 30 évesnél fiatalabb? ), jó állapotú autóban felesleges, csak a kuplungszerkezetet koptatod. Egyedül annak van értelme, ha egy kicsit (fél másodperc max.) vársz az új sebesség kapcsolása előtt, de annak sem sok (persze visszaváltásnál a gázfröccs egyéb okokból nem árt, hogy kb. olyan legyen már a motor sebessége, mint a kuplung felengedése után lesz). Hallott már valaki olyan, nem versenycélra és a sebességváltóra megadott teljesítményen belül használt váltóról, amelyben a szinkron gyűrűk koptak el?
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Elemental #52897 üzenetére
Vészfékezésnél a következők miatt mindenképpen érdemes nyomi a kuplungot is (persze mindenképpen a fékezéssel kell kezdeni, a kuplung miatt az ne szenvedjen késedelmet):
- a motornak van tehetetlensége, így egy vészfékezésnél a motort is le kell(ene) lassítani;
- ha a motor fordulata nagyon leesik (alapjárat alá), a fékrásegítés/kormányszervó nem (jól) működik (autófüggő nyilván: van, ahol elektromos);
- előfordulhat, hogy az erős fékezéssel nem a megállás a cél, ilyenkor utána kellhet a motor vonóereje is, ilyenkor nem jó, ha az lefulladásközeli állapotban van.[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Chris Kiki #52882 üzenetére
A vitához nem kívánok csatlakozni, csak egy elméleti kérdés: hogyan lehetne valami pontos mérőeszköz, ha egy feltételezés alapján egy adott üzemben szándékosan nem végzi a feladatát? Mi van, ha kicsit hibás az üzemanyag adagolása és mégis adagol motorfékes üzemben?
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Azért az megérne egy vaskos pert az adott gyártó ellen, hogy a vezető által végzett tevékenység (pl. kulcs kihúzása) nélkül bekattan a kormányzár, függetlenül attól, hogy van-e töltés, vagy az akku működik-e, mert ezek menet közben is elromolhatnak. Az meg súlyosbító körülmény, hogy forgó keréknél ez megtörténhet.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Nem egyéni mérlegelés kérdése a szabályok betartása.
Lehet így élni, de az élet azért nem ilyen egyszerű. A gyereknek inkább azt kell megtanítani, hogy mi miért történik, miért vannak a szabályok, nem azt, hogyan kell ész nélkül mindig ragaszkodni hozzájuk.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz kw3v865 #52782 üzenetére
Lehet, hogy én tűnök túlságosan ballibnek (vagy éppenhogy nem, ki hogy értelmezi az eszmerendszert), de azzal mi a baj, hogy valaki körülnézés után egy mindkét irányban jól belátható, töküres úton minél gyorsabban áthalad? (Már azon túl, hogy az adott helyen ez szabálytalan.)
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Chris Kiki #52779 üzenetére
Szerintem is, így a videó alapján elsőre még csak kormányoznia sem kellett volna, nem hogy az árokba. De a szemből előző azért remélem rendesen megkapta a jussát.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz philoxenia #52767 üzenetére
A smiley miatt nem tudom, mennyire gondolod komolyan (jó eséllyel csak piszkálódsz ), de az első mondatrésszel megszólítva érzem magam. Egyrészt már túl vagyok azon az életszakaszon, ahol túlértékeli az ember mások véleményét (pláne olyanok esetében, akikkel valószínűleg sosem futok össze), másrészt nem szoktam sem versenyezni, sem másokkal vagánykodni. Minek? Van életem, nincs szükség ilyen pótlékra. De viszonylag olcsón és még fizikai módosítás nélkül lehetett plusz teljesítményt kihozni az autóból, hát miért ne? Az mindig jól jön, ha valaki tudja kezelni.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Elemental #52745 üzenetére
Ezt én sem értem egyeseknél, én sokszor futok abba bele, hogy amikor előzöm őket, direkt rágyorsítanak, főleg ilyen Dusteres, vagy céges Fordos/VW-s/Skodás majmok (az egyiknél kb. 130-ig kellett gyorsítani a ferihegyi gyorsforgalmin, hogy biztonságosan megelőzzem, amikor előtte 700-800 méteren át 70-80 körül cammogott, addig az jó volt neki - ő volt a sor elején és addig nem volt lehetőség előzésre). Gondolom, valami szerszámprobléma lehet ezeknél a háttérben, mert viszonylag kis méretű autóm van, de amit nem tudnak, hogy ahhoz (és a gyárihoz adathoz) képest harapós (175-180 LE körül lehet jelenleg).
Én az előzéshez nem úgy állok hozzá, hogy jaj, ma 10-szer akarok előzni, hanem van egy tempóm, és ha valaki annál lassabban megy, akkor átugrok rajta.
Én is pontosan így (más kérdés, hogy ez a tempó néha (amikor olyan kedvem van) mindenki másénál dinamikusabb ).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz MasterDeeJay #52743 üzenetére
De ilyenkor rá szoktam nézni a sofőrre is, gyanús volt a zombi tekintet
Magyarországon én az ilyenek miatt már amúgy is csak úgy fordulok ki indexelő elé, ha akkor is beférnék elé, ha nem fordulna le.
De a legrosszabb az amikor ez a lassít gyorsít tevékenység teljesen kiszámlíthatatlanul történik.
Le kell maradni 50-100 métert, ha látod, hogy úgysem tudsz előzni (vagy nem is akarsz), így elfér a távolsági pufferedben az idiótasága.
Utolsó aki nagyon siet
Hát igen, városban az igazi sietés kevésbé jelenti a mindig minél gyorsan haladást, sokkal inkább más útvonal választása, vagy úgy helyezkedés/haladás, hogy a következő lámpán még át tudj haladni. De erős forgalomban ezeknek sem sok értelme van.
bónusz a kormolós dízelek,
Azokat én is utálom, Budapesten csak belső "szellőztetéssel" haladok, pedig nekem is dízel van (de az nem kormol - legalábbis láthatóan, mert valamennyire mindegyik kormol, mivel így működnek -, mert karban van tartva, bár a szaga a működése miatt adott, csak a mértéke nem mindegy).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #52671 üzenetére
Az a baj, hogy a szabályban az van, hogy "zavarás", ami kb. bármi lehet, a magyar rendőrök egy része egy lepkére is ráfoghatja, hogy zavarja a gyalogost, ha ezzel
büntetni tudelősegíti a bűnmegelőzést. Egy idős, lassan mozgó, lassú reflexekkel bíró embert lehet, hogy zavar, ha egy 4 sávos úton a legtávolabbi sávban átmegy előtte egy autó, egy fiatalt meg nem. Igazából a gyalogost kellene megkérdezni, hogy zavarta-e az autós ilyen esetben és úgy kiszabni a hozzájárulást a stadionokhoz.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz philoxenia #52130 üzenetére
Én nem az egyszerű kihágásokra gondoltam, hanem aki a fentihez hasonló okból balesetet is okoz. De ha össze akarjuk gyúrni és a gazdasági vetületét is figyelembe vesszük, akkor elzárás+közérdekű munka.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz tyielow #52125 üzenetére
Nem bírságot kellene emelni, annak nem olyan nagy a visszatartó ereje. Inkább börtönbe zárni (így a további károkozás megelőzése is letudva egy időre) az ilyen, vezetni nem tudó barmokat és nagy nyilvánosságot adni az eseteknek.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Pickit3 #52116 üzenetére
Én azon tudom magam fel'szni, hogy az ilyenek miatt, akik nem tudják, mi újság, kicsit nagyobb követési távolságot szoktam tartani (kivéve lámpa előtt, hátha még átférek) a sorban, hogy ne kelljen miattuk fékezgetni-gyorsítgatni, ahogyan a többi idióta teszi, újabban erre viszont minden alsóbbrendű keresztútról jövő azt gondolja, hogy én neki hagyok helyet. Nos ez a hely arra ugyan pont elég, hogy vészfékezve még beengedjem, arra viszont nem, hogy kényelmesen beférjenek és csodálkoznak, hogy ledudálom őket, amikor kitolják elém az autójukat. Tényleg lehet valami mellékhatása a tünetmentesekben a C'19-nek, ami az agyra megy rá, egyre több a hülye.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz MasterMark #52107 üzenetére
Nem is kell érteni, ne fáraszd magad, ez simán hülye, remélem a C'19 miatt azért az ilyeneket kell kínai géppel lélegeztetni </naive mode off>.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz MasterMark #52093 üzenetére
A videón látott helyzet elég egyértelmű és nem jó, ha kiragadsz részleteket, mert úgy már más a helyzet. Tanuló előtt, értelmes (még azt is lehetne annak nevezni, ha a T-s feltartotta volna a bunkót) ok nélkül fékezett és feltartotta, mehet Tajgetoszra, nem olyan bonyolult ez.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Engem a "lehetséges" szó jogi értelmezése érdekelne esetleg egy bírósági szakaszba lépett ügyből, ha van ilyen, mert ha én pl. a sávomon belül kátyúkat kerülgetek, attól még megfelelek-e a lehetséges jobbra tartvának, vagy nem?
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz t72killer #52005 üzenetére
A kettő között nincsen ennyire szoros összefüggés. Aki saját erőből (nem örökölt) lett gazdag, az általában inkább egyéb képességeinek köszönheti ezt (pl. kitartás, szorgalom, szociális képességek (ismerősök), könyörtelenség, egyebek; ill. néha csak szerencséje van, véletlenül belenyúl a tutiba), persze az igaz, hogy az átlagnál okosabbnak azért nem árt lenni, ha a gazdagodás erősen tervezett.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Reggie0 #51956 üzenetére
Tökmindegy, melyik pontot, sőt, még az is lehet, hogy egyiket sem. A mai nyugati társadalmak jó részében egy egyértelműen bizonyítottan (pl. tetten érés) kártékony embernek is ugyanannyi joga van embernek lenni, mint a nem kártékonynak, sőt, ha megfelelő ismerősei vannak, több is (pedig néha egy nyilvános kínzás pl. gyilkosságért, emberek megnyomorításáért helyretenne pár dolgot a fejekben). Gondolom az oldal tulajai nem akarnak ilyen ügyekbe semmilyen szinten belekeveredni, nehogy gondjuk legyen (mintha a karhatalom valami olyasmi törvényt is kiszart volna az elmúlt pár évben, hogy a papír is felelős a rajta lévő tintát író ember tetteiért, de lehet, keverem valamivel).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Zsombe #50735 üzenetére
Ilyet én is szoktam csinálni, mert bizonyos helyeken a tököm tele van már az ok nélkül direkt szarul beállított lámpákkal. Mondjuk a videón látható helyzet nekem már rázós, ennél jobban és minden irányban beláthatóbbnak kell lennie, hogy biztosan ne teremtsek veszélyhelyzetet vele.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
A készülék színes képet ígér, full HD felbontásban, ami kicsit fura a 8,6 col (...) képátlójú monitorra ránézve, hiszen nagyon nem 16:9-es.
Itt nagyjából el is dőlt, hogy ilyenem sose lesz, mert ez nagyon gagyi egyelőre ezért az árért.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Siriusb #50637 üzenetére
Szerintem sem, de arra vagyok kíváncsi, hogy vajon azért állították meg, mert a saját hülyesége, ill. az aktuális szerencse állása miatt olyan helyzetbe került, hogy veszélyes lett az alacsony követési távolság, vagy önmagában a követési távolság miatt? Ha előbbi, akkor grat', csak így tovább, minden rendőrnek így kellene viselkednie és gondolkodnia (az ilyen közlekedők okozzák ugyanis a baleseteket), utóbbi esetben a véleményem nem fér a topic keretei közé, mert ezért kb. minden 3. autóst elő lehetne venni, mégsem teszik.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
-
brd
nagyúr
válasz Pickit3 #50559 üzenetére
Éjszakai vezetésnél meg kezdenek rászokni a helyzetjelző + ködlámpa kombóra ami eléggé idegesítő.
Ez speciel fura, hogy téged zavar, mert rendes ködben, rendes ködlámpával így jobban látni. Persze ha éppen szemből jön valaki, akkor addig át kellene kapcsolni.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz kw3v865 #50356 üzenetére
No' ezeket kellene egy életre eltiltani a vezetéstől + nyilvánosan kicsit megkínozni, majd mindenfelé híresztelni, hogy ez jár a hasonlókért. Lámpa+zebra+világos volt. Erre nincsen mentség, ha csak nem éppen agyvérzése, vagy szívrohama volt (bár később erőteljesen fékezett, tehát jó eséllyel egyik sem).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz syberia #50304 üzenetére
Idióta. Valószínűleg sajnos 50-50-re hoznák ki, pedig egy nem tökfekete tárgy előtt akkor is meg kellene tudni állni, ha nincsen kivilágítva, mert ügyes mérnökök kifejlesztették már a csillagos taligára is a lámpát, hogy az megvilágítsa a fékúton túl is. Ja, hogy az nem ér el odáig? Hát, akkor lassítani kellene min. az elérési távolságig, ahogy az le is vagyon' írva a KRESZ-ben...
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz philoxenia #50243 üzenetére
Maradjunk a topic témájánál kérlek; a filozofálgatás másik topic, ne kelljen hívnom a moderátort!
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Raysen623 #49596 üzenetére
Nekem rendszeresen (mondjuk ha nekem olyan kedvem van, én meglehetősen dinamikusan haladok (4l vs. 7l országúton), ami egy kevésbé gyakorlott sofőr számára veszélyesnek is tűnhet). Egyébként az a szomorú és a legnagyobb baj, hogy az ilyen növények nem is vannak tisztában vele, velük van a baj és ők a szabálytalanok (nem segítik az előzést, nem tartanak megfelelő követési távolságot, ok nélkül használják a távolságit és hasonlók).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz t72killer #49152 üzenetére
Elég elmebeteg az a büntetési gyakorlat, amely az áldozat figyelmessége/gondossága figyelembe vételével ítéli meg a vétkes bűnének súlyosságát. Legalább a kötelezően elvárható (sőt, egyenesen kötelező, a szabályok alapján) szint lenne az alap, értsd: ha be lett volna kötve az áldozat, akkor mi történt volna.
Akkor ölnéd meg te, ha tudnál róla, hogy kacsacomb van a kezében. Eszünk az autóban, kell rá számítanod, hogy a másik eszik az autóban? Nem. (Vagy vállalja az illető a kockázatát. Igen, akár azt is, hogy belehal, mert helyetted jöhet egy gödör is és attól ugyanúgy félrecsúszhat a comb - persze értem én, a gödröt nem lehet a saját butaságunk miatt büntetni.)The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz MasterDeeJay #49177 üzenetére
Mire való a stop tábla akkor?
Arra, hogy keresztben haladva tudjad, lesz pár idióta, akinek a biztosítására meg tudsz javíttatni sérülést az autón.
Kár hogy nincs olyan hogy ha beküldeném megkapnám a befizetett bírság x%-át, biztos jó lenne kereset kiegészítésnek.
Én ennek nagyon nem örülnék, mert, ne értsd feltétlen magadra, de sok ilyen kamerát vásárló ember maga sem tudja, mi az igazán veszélyes és minden szabálysértésről küldözgetnék a kis felvételeiket, hogy ők most milyen jó állampolgárok, mert segítik betartani a (sokszor idióta) szabályokat.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Mert hülye, ahhoz sajnos mindenkinek 'joga' van. Én az ilyen bevásárlóközpontos parkolásban amúgy azt nem értem, hogy sokszor direkt olyan helyre szoktam megállni, ahol más nem (10-15 méterrel távolabb a többi autóstól, ha van rá lehetőség), hogy ne legyen rányit-balhé, kocsit-nekitol-balhé, hülyegyerek-csapkod-valamivel-nekicsap-balhé és egyebek, de 10-ből olyan 3-4x, mire kijövök a vásárlásból, ott áll mellettem egy valami. Miért???
Ironizer: +1, én is.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Remek a példa, be is lehet nézni valamit. Az általad írt nőstény sem kerül a kelés kategóriába, ha csak néz értetlenül a kérdésedre, vagy megkérdezni, miért baj az (ha már nem emlékszik arra, amit pedig tudnia kellene, hiszen arra kapta a papírját), te pedig elmondod, miért baj (amit itt a topicban látok tőled, valószínűleg elmagyaráztad volna neki - bár aszerint a 'aszos mondat sem hagyta volna el a szádat, de lehet, nálad is mégiscsak van egy cérna, ami azért el-el szakad ). De ő hamar egyértelműen a tudtodra adta a hozzáállását.
Család: hát, nézd, ha valaki elég sokáig rázza a pofonfát, többnyire előbb utóbb lehull a gyümölcs. Jobb ha ez egy kis satnya kukacos, mint egy szépen csillogó, kívánatos. (Alacsony sebességnél egy kocc. vs. autópályán leeső doboz miatti fékezések.) Jobb, ha a gyerek is előbb megérti, miért nem rázzuk.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Nekem az ilyenekkel szemben már kikapcsol a lelkiismeretem (a szándékos félreértések miatt megjegyzem, hogy ez az olyan helyzetekre vonatkozik, ahol az általad írthoz hasonló párbeszéd már lezajlott, tehát egyértelműen jelezte a másik fél, hogy ő az emberiség hátán egy kezelendő kelés). Ez a "ha megdobnak kővel, dobj vissza kenyérrel"-féle hozzáállás dicséretes, biztosan jól működött az ~1990-2000-es évekig, ahol jó esetben naponta egy hülyével sem futott össze az ember, de én speciel mostanában nem emlékszem, mikor volt olyan, hogy egyet sem láttam az úton egy nap. Hamar elfogy az ember kenyere.
Mi közünk az ő nyakához? Arra neki kellene vigyázni, mint hátul haladónak. Amikor jogosítványt szereztünk, mindketten megegyeztünk a sofőrtársadalommal, hogy ilyen helyzetben teljesen egyértelműen a hátul haladónak kell a saját járműve megállíthatóságát biztosítani.[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Átfut előttem egy kutya. Azt figyeljem, hogy a mögöttem haladó, közlekedni nem tudó mit bénázik és azért üssem el?
Én a balesetek elkerülésére törekszem, nem az okozására.
Alapvetően én is, volt már részem többen is (nem saját hibás), nem kellemes élmény. De ha van fejtámlám és egy sérülést ingyen meg tudok javíttatni, ráadásul egy ilyen biohulladék is megkaphatja közben a nagyjából méltó helyreigazitást...
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz t72killer #48699 üzenetére
Ja, ha nem annak hívod, akkor nem szóltam. Csak az ilyen vasalódeszka hátul-neonfény alul-felesleges nagy hang szerű átalakítást hívod annak? Nem tudom, elszúrt-e bármit, de ez nem a max., elvileg az említett százalék fölé is lehetne menni (ilyen 40 körüli %-ról is olvastam már, persze oda már erősített kuplungtárcsa, vagy eleve erősebb kell a nyomaték miatt, mert a gyárival megcsúszik), ám az már tényleg deal-breaker a műszakira.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz t72killer #48697 üzenetére
"tuningolt verda"... na ezért is kiosztanék pár hónap közmunkát autóelkobzás után. Jellemzően részecskeszűrő-katalizátor kiütve, rákkeltő mocsokkibocsátás az egekben.
Mer' azt csak úgy lehet? Az én autómon pl. 25-30%-ot lehet csak a soft' módosításával javítani úgy, hogy műszaki képes marad.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz t72killer #48601 üzenetére
"A büntetés a pénz helyett inkább az időről szólhatna, a gyorshajtókat tanfolyamokra, képzésekre kellene küldeni"
Szerintem inkább a balesetet okozókat és a rendőröket kellene, hogy csak azt számolják gyorshajtás baleseti oknak, amely tényleg az (és nem a figyelmetlenség, nemtörődömség, hozzá nem értés és hasonlók, ahogyan a valóságban).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Ilyet én nem írtam.
Meg kell állnod, hiszen az elsőbbséggel rendelkező gyalogost még csak nem is zavarhatod: [...]
Itt felmerül, hogy miért zavarás az, hogy 20 méterre a gyalogostól áthaladok a zebrán. Megijesztem, megtévesztem?
philoxenia: Nem voltam még ilyen helyzetben, de nagyon érdekelne, milyen indokkal teszi. A simán megbüntetés szerintem semmiképpen nem áll, minimum a gyalogost meg kell róla kérdeznie, hogy zavartam-e, mert azt ő tudja eldönteni.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Mert azt írtad, hogy: "Azért oktatják így, mert ez írja elő a jogszabály." Nem ezt írja elő. Sőt, még azt sem írja elő, hogy ha a zebrán van, meg kell állnod. Azt írja elő, hogy ha elsőbbségi viszonyba kerültök, elsőbbséget kell adnod. Ha van egy 20 méter széles zebra és a 20 méterre lévő végén lelép egy gyalogos, neked nem kell megállnod, csak akkor, ha az akadályozása nélkül nem tudsz elhaladni előtte.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Ugyan szerintem nem súlyos tévedés, sok idióta még így is üt el gyalogost zebrán, de mutasd meg kérlek azt a részt a jogszabályban, ahol azt írja, hogy meg kell állni (elsőbbséget kell adni), ha a zebra közelében (nem rajta) van egy gyalogos. Engem emiatt rendszeresen feltartanak a mazsolák, mert az átlagnál dinamikusabban vezetek (megengedett 30 helyett nem 20-szal megyek, hanem igyekszem kihasználni, hogy lehet 30-cal is) és én a megálló autó mögött haladva sem kerülnék elsőbbségi viszonyba a gyalogossal, ha az előttem haladó nem áll meg, amikor a gyalogos 5 méterre a járdán a zebrától materializálódik. Ezek viszont megállnak. Pénteken volt a csúcspont, amikor valaki azért állt meg, mert ugyan a zebrán, de a mi haladási irányunkba eső résznek háttal állt (nem mozgott, állt) egy néni járókerettel.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Igazából nem az a baj, ha valaki sebességkorlátot (vagy távolabbról nézve: szabályt) szeg, hanem az, ha figyelmetlenül, vagy a( járműve) képességeit túlértékelve vezet. (Természetesen súlyosbító tényező, ha emellett szabályt is szeg.) Sokkal hatásosabb lenne a kitűzött célt tekintve, ha a figyelmetlenségből okozott balesetek felelőseit büntetnék keményebben (elzárás...?), főleg, ha személyi sérüléssel is járt, ill. ha szabályszegést is elkövetett és ez megfelelő publicitást is kapna.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz quailstorm #45589 üzenetére
Azért, mert a járdán eleve csak akkor parkolhatsz, ha kifejezetten engedi valamilyen közúti jelzés.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #45450 üzenetére
A motor beindítása az már a jármű működtetése, azaz a motort indító személy lesz a jármű vezetője (még akkor is, ha egy millimétert sem halad vele). Tehát ameddig a motort nem indítod be, üldögélhetsz benne teljesen szétszívva magad, de amint beindítod, vezetővé válsz, és vonatkozik rád minden ezzel kapcsolatos szabály, követelmény.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Elemental #45424 üzenetére
Nem, nincsen elsőbbsége és lassítanod/megállnod sem kell egyértelműen, amíg a járdán tartózkodik. Ellenben úgy kell megközelíteni az ilyen helyeket, hogy ha bármikor lelép az úttestre, meg kell tudj állni, hogy elsőbbséget tudj adni.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz MasterMark #45368 üzenetére
Szerintem pedig a hülyéknek nem kellene vezetni, korfüggetlenül. Apám 70+, de bármikor beülök mellé és a lassabb reflexekből adódó hiányosságokon kívül semmi kifogásom nincs a vezetésével kapcsolatban. Persze látszik rajta, hogy a reflexei nem a régiek, de úgy is vezet, hogy ennek tudatában van, pl. nem előz ott, ahol én még mennék, vagy egy mellékútról a forgalomba kihajtásnál a szűkebb résekbe inkább nem megy ki, nagyobb féktávolságot tart, ilyesmik.
The only real valuable thing is intuition.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi Poco F3 5G 8/256 Ocean Blue
- Zalman ZM650-EBT (hibás) eladó
- Újszerű ASUS OLED Zenbook! Csak 1 kg! 13,3 coll/i5-1135g7/512SSD/16GB 4267Mhz RAM
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 9 5900X + RTX 3060 12GB GDDR6! GARANCIA/SZÁMLA!!!
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest