Hirdetés
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Milyen mosógépet vegyek?
- Évente csak egyszer látod! 11 11 11 11 11
- Android másképp: Lineage OS és társai
- A legolcsóbb gamer laptop RTX 4060-al.
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
Új hozzászólás Aktív témák
-
brd
nagyúr
válasz #35692544 #199 üzenetére
Attól függ. Ha volt záróvonal, v. csöcssor a villamos és az út között, akkor a hülyegyerek. Ha nem voltak ilyenek, akkor kb. fele-fele, feltéve, hogy bizonyítani lehet a hülyegyerek sebességtúllépését (féknyomok, sérülés mértéke).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
-
brd
nagyúr
Hűha, dragonfxben t1 néven indult egy skizofrén thread.
Bár, egyelőre úgy látszik, t1 valóban ilyen ...sz, dragonfx meg csak szórakoztat minket.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Topiccsendőr #924 üzenetére
Azért írogatják, mert valamit írniuk kell, a sok hülye meg elhiszi, sőt még örül is neki, hogy nem kell lecserélni a 2-3 literes SUV-okat, amivel a helyi tesco-ba járnak, 500 m-re. Akivel meg lehet etetni, hogy az ikertornyok arab terroristatámadástól dőltek össze, az sokmindent elhisz. Mindez persze független attól, hogy valójában mi az oka a globális felmelegedésnek, a hülye USÁkok (mmint a vezetés/elnök) sosem fognak olyan nyilatkozatot kiadni, amelyben ennek az ellenkezőjét állítják.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Az ilyeneket én is megtaposnám. Viszont a karkilógatás nem feltétlen keménykedés, én is gyakran élek vele, de abszolút nem ilyen indíttatásból. Magasabb és szélesebb (nem háj ) vagyok az átlagnál és itt kényelmesebb tartani a kezemet az ajtón elhelyezett karfa helyett.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz bolondember #2270 üzenetére
gondolom az ilyeneket a rendőrök IS félik megbüntetni - pedig csak egy kis kövér buta pöcs nagy autóban... (bocsi, ha durva voltam)
Nem tőle félnek. Azoktól, akiket meg tud fizetni, vagy akiket ismer. Szaros 100-150 ezerért nem kockáztatják az életüket...The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz bolondember #2600 üzenetére
2 fő oka van:
- Az egyszerű bunkók, ők totálisan leszarják a többieket, ezeket pofán kellene verni. ''Amikor elindultam, még zöld volt'', a többi le van fosva. (Alfajuk a szimpla hülyék, akiknek fingjuk sincs a közlekedésről, csak valamikor szereztek egy jogosítványt, de már a felére sem emlékeznek a -jó esetben akkor megtanult- szabályoknak. Ahhoz pedig túl alacsony a szellemi szintjük, hogy elemezzék az ilyen bonyolult helyzeteket. Nekik elég lenne egy-két kedves szó, hogy tanultak legyenek.)
- Az előző súlyosabb változata, ők kurvára sietnek, a keresztből jövők előtt akarnak a sorba beállni, nehogy ennyivel is hátrébb legyenek. Mert ugye ha valaki keresztből arra az útra fordulna, ahol ő van, akkor azzal a néhány autóval később fog a dugóban vesztegelni.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
van az úgynevezett CD-DVD másolásos dolog is ahol ha én pl heti 10 filmet letöltök (hmm, ennyit simán...) akkor az állam ezt úgy számolja, hogy HA nem tudnám letölteni akkor fognám magam és bemennék a mediamarktba és megvenném 10 ezerért darabját na meg még pár szoftvert és havi szinten 200-at költenék egy kis szatyor lemezre...
Nah, ezt értesd meg a négybetűs rémmel (APEH) és a mitugrász ASVA-val. Ha sikerült, kapsz egy magyar rendszámú autót. ;)
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Integra #4125 üzenetére
'hát, bármit is mond a "micselin", én elsőkerekesnél (Szerk., tulajdonképpen hátsókerekesnél is) előre szereltetem/szereltetném, ha már muszáj különböző gumikkal járkálni. Mit lehet ugyanis egy kanyarban csinálni egy elsőkerekes autóval, ha az első kerék csúszik meg? A hátsó megcsúszását pedig lehet kezelni, egy kis kormánymozdulat, esetleg visszavált+gázadás, legfeljebb kicsit driftelve veszi be az ember a kanyart. Ám ha az első csúszik meg, akkor patthelyzet. Irányítani nem lehet, max. a kézifékkel lehet kicsit besegíteni, de az nehezebb, mint a kormánymozdulat, mert nem lehet olyan finoman adagolni a kéziféket.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Amennyiben ez eleje csúszott meg a kocsinak , általában egy gázelvétellel korrigálható.
No és ha nem? Akkor mi a teendő? A hátsó kerék megcsúszása szerintem könnyebben kezelhető, mert ha tapasztalata/tudása nem is, legalább refelexei vannak az embernek, ösztönösen is legalább kormányzik a csúszás irányába. Ha viszont az első csúszik meg és emiatt szintén ösztönösen kormányzik, akkor nagyobb bajba kerülhet, ha hirtelen visszanyeri a tapadását a kerék.Egyébként szerintem félreértettél. Ha a hátsó kerék csúszik meg, akkor azon nem segít fékezés, sőt, inkább ront, kivéve, ha ettől az első is megcsúszik és így legalább nem pördül meg az autó, hanem lassul és ettől lehet, hogy visszanyerik a tapadását a kerekek, de eközben könnyen a másik sávban/út szélén találhatod magad (főleg egy kanyar közben). Tehát ilyenkor egy könnyed kormánymozdulat a csúszás irányába, esetleg + gázadás (ha elsőkerekes az autó).
A gyárak szerintem azért készítik inkább alukormányzottra az autókat, mert úgy nehezebb vele megpördülni, és kezdő/tapasztalatlan sofőröknek az a legrosszabb, ha elkezd nem arra menni az autó, amerre szeretnék. Ilyenkor többnyire (erőset) fékeznek, amely ugye általában csak rontana a helyzeten, ha túlkormányzott lenne az autó.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Dr. Ernő #4299 üzenetére
Trükkösebb, igen, de ha tudod, hogyan kell, akkor többnyire könnyebb.
Szerintem fontosabb, hogy vészhelyzetben irányítható maradjon az autó. De lehet, nincs igazam. Az első kerekek csúszása esetén az irányíthatóság kevésbé teljesül.
Mindenesetre, nekem eddig többet jelentett ilyen helyzetben az irányíthatóság, mint az, hogy tud-e megfelelően lassulni az autó, vagy hogy melyik kerék csúszott meg.lsc:
Akkor szerinted egy kopottabb gumi később veszti el a tapadását , mint egy új ?Talán az sem véletlen , hogy a fékerőszabályzót miért találták ki vagy rosszul tudom , hogy a hátsó kerekek blokkolásának megelőzése a célja?
Természetesen nem. A fékerőszabályzó hogy jön ide? Fékezéskor nyilván (normál személyautót feltételezve) nagyrészt az első kerekek viselik a lassítás hatásait, ezért van rá szükség.
Én csak azt mondom, hogy ha már csúszik valamelyik kerék, akkor az(ok) a hátsó(k) legye(enek), ne az első(k).
The only real valuable thing is intuition.
-
-
brd
nagyúr
Ez nem komoly, ugye? Reméltem, hogy a Microsoft magyar képviselői-előadói a legalja a kifacsarásnak, amennyiben a Microsoft szót következetesen microsoft-nak ejtik az előadásokon a májkroszoft (-száft, valahol a kettő között) helyett...
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz theniel #5328 üzenetére
Igen, egyrészt ma már talán átlagos, de ezt ő nem az elmúlt kb. 20 (pontosan nem tudom, mennyi idő volt, de kb. ennyi) évben tette meg, szegény már több, mint 10 éve eltávozott az élők sorából. Másrészt elsősorban teherfuvarozó volt, nem személyautóval tett meg ekkora távolságot.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Akkor üss engem. Én szinte csak akkor megyek a korláton belül, ha tudom, hogy mérnek, vagy van előttem valaki, vagy olyanok az útviszonyok (csúszós a felület, emberek rohangálnak az úton, építkeznek, stb.) vagy esetleg amikor telefonálok. 'oszt valahogy mégsem én hozom létre a vészhelyzeteket.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Nem akar eltörni, már 1x éve az a korsó.
Persze biztos félreérted te is a dolgot, mondván aki gyorsan megy, azt más szabály sem érdekli. Meghagylak ebben a hitedben, meggyőzni úgysem tudlak valószínűleg, az úton valóban ezt látni többnyire.
Köszönöm, én is hasonlóan balesetmentes közlekedést kívánok!
A tejeldéket azért igyekszem elkerülni, vagy másképpen elintézni, eleget lop tőlem így is az a felgyújtanivaló politikuscsürhe."'oszt valahogy mégsem én hozom létre a vészhelyzeteket."
Vagy észre sem veszed.Miért ne venném észre? Nem ész nélkül vezetek... Gondolod, azért megyek gyorsabban, mint az átlag, mert ettől érzem magam nagyobbnak, vagy férfinek, vagy akármi? Fenét, nem képzelem magam ettől többnek, egyszerűen szeretem azt a feszült figyelmet, ami ezzel jár, ill. a korlátos sebességeknél elaludnék. De ez nem jelenti azt, hogy meg akarnék halni, vagy bárki mást veszélyeztetni, nem előzök záróvonalon, miattam nem kell a szembejövőnek, vagy a saját sávomban lévőknek lassítania stb., és csak olyan helyen haladok így, ahol lehet is, pl. olyan az út, nincs veszélyes rész az úton (pl. zebra, vagy beláthatatlan keresztutca), láthatóan bizonytalan autós mellett nem megyek el sokkal gyorsabban, lakóövezetben nem száguldozom, és hasonlók. Kevés olyan előzékeny autóst látok, mint én magam (és nem a sebesség miatt nem látom őket ).
De ilyen ember kevés van, rendszerint aki itt vét az vét mindenhol, és a gyorshajtás eleve magában hordoz más dolgokat, mint az index nélküli cikázás vagy a piroson való áthaladás.
Az első felével egyetértek (sajnos), a másodikkal nem. Miért ne lehetne indexelni a sávváltás közben, és miért kellene áthajtani a piroson??? Nem csak az a 2 véglet van, hogy tötyögünk, vagy padlógázzal haladunk mindenhol, figyelmen kívül hagyva az összes szabályt...
Egyetlen saját hibás balesetem nem volt a gyorshajtás miatt és még olyan sem volt, hogy másnak kellett volna az én popómat megmenteni.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
"Kevés olyan előzékeny autóst látok, mint én magam"
Javaslom emeltessünk neked szobrotGratulálok, pont erre számítottam.
"A tejeldéket azért igyekszem elkerülni, vagy másképpen elintézni, eleget lop tőlem így is az a felgyújtanivaló politikuscsürhe."
Tőlem is. Mégis van annyi tartásom hogy vállaljam a felelősséget tetteimért.Azokért én is. De itt nem a tettekért kell felelősséget vállalni, hanem el kell dönteni, hogy akarod-e más zsebét tömni. Én nem. Te ezek szerint igen. A te döntésed.
Ha esetleg balesetet okoznék, egy percig nem töprengenék azon, hogyan lehetne a felelősségre vonás alól kibújni. Gondolom, ez elképzelhetetlen számodra.Mák. Maradjon is így.
Pont annyira az, mint másnál. Említettem, hogy nem kívánok idő előtt távozni...
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
De az. Én viszont nem mondtam, hogy lefizettem bárkit is. Ám nem kívánom részletezni a mikéntjét, ez egy nyilvános fórum. Elégedj meg annyival, hogy vannak kiskapuk.
Nem az egyén dönti el hogy mi az, amiért neki fizetnie kell. Jól is néznénk ki. A "másképpen elintézésért" sok helyen sitt járna, jogosan.
Persze, ez lenne a normális, de Magyarországon vagyunk, nem tűnt fel? Gondolom, te csupa olyan magyar döntéshozóval találkoztál, aki maximálisan korrekt és nem pl. a sógora előnyét nézi, vagy nem olyan tanulmányok alapján ítél (vagy kénytelen azt tenni), amelyet egy szakembernek nevezett korrupt féreg készít? Ha ezekre igennel válaszolnál, akkor fejezzük be az eszmecserét, mert értelmetlen.
A "sok helyen" hogy jön ide? Sok helyen az EU-s támogatások lenyúlása sem téma. Nálunk igen.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Nem kötelező őket kihasználni és jóérzésű ember nem is teszi, hanem vállalja a tette következményeit, illetve úgy viselkedik hogy ilyesmire ne kerüljön sor. A többi mocsok pedig dögöljön meg. Erről ennyit.
Az a baj, hogy az igazi következmény akkor állná meg a helyét, ha ezzel másnak gondot, vagy megoldandó problémát okoznék, de nem teszek ilyet, mint már írtam...
Ja, ha xy piszok korrupt csaló akkor más is bármit megengedhet magának? Ha tényleg úgy érzed hogy ha valamit helytelennek ítélsz meg akkor önhatalmúlag felmentheted magad különböző írott és íratlan szabályok alól, akkor valóban az ég világon semmiről nem érdemes eszmecserét folytatnunk.
Kérlek, ne forgasd ki a szavaimat, nem azt mondtam, hogy ettől még bárki bármit megtehet. De jó, akkor maradjunk ennyiben, a jövőben hanyagoljuk egymást. Te követsz bármilyen barom szabályt, én meg csak azokat, amelynek nem ismerem az okát, vagy egyetértek vele.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
A szoktam jelen esetben azt jelenti: eddig mindig igyekeztem tenni az ellen, hogy nagyon "fájjon" a büntetés.
Annak tudatában hogy úgyis megúszod a büntetést, szabálytalankodsz.
Nem csak megúszni lehet, hanem csökkenteni is a büntetést, de egyébként sem sokszor volt ilyen, igyekszem erre is figyelni, pl. közismert helyen úgy haladok, hogy ne lehessen belekötni.
Mi alapján gondolod, hogy én síneken előznék, vagy hogy láthatóan bizonytalan autóst ijesztgetnék??? Vagy nem értem, miért nekem írod a példákat...
Az, hogy az én haladási sebességem, vagy a dinamikus vezetésem csak (vagyis nem zavarja, nem veszélyezteti, nem tartja fel, figyelj a kiemelésre!) bosszant másokat, kb. leszarom (már bocsánat). Járjon pszichiáterhez, ha ilyen lelki problémákkal küzd valaki.Na erre vagyok kíváncsi, hogy mi alapján ítéled meg hogy neked melyik szabályokat kell betartani és melyeket nem. Egyáltalán hogy képzeled hogy szelektálhatsz?
Mondjuk használom a fejem, nem olyan nehéz az. De miért is ne szelektálhatnék? A szabályokra (különösen a közlekedési szabályokra) elsősorban azért van szükség, hogy az emberek egy közös tevékenységben megfelelően cselekedjenek. Aki a szabályok nélkül is képes (lenne) megfelelően cselekedni, annak a tetteit nem sokban változtatja meg a szabályok megléte/nemléte.
Mondok egy szélsőséges példát: az emberölést, vagy pl. a lopást ugye bünteti a törvény. Nos, nekem a szabálytól/büntetéstől függetlenül eszembe nem jutna embert ölni (jól felfogott ok nélkül, pl. önvédelem), vagy más személy javait eltulajdonítani, mert tudom, hogy a civilizált élethez ez hozzátartozik, vagyis számomra mindegy, hogy van-e ilyen törvény, vagy nincs.
Ugyanez a közlekedésben: pl. ha tudom, hogy egy adott úton veszélyes lehet bizonyos sebesség felett közlekedni, a korlátozástól függetlenül nem teszem (vagy akkor sem, ha éppen nem tudom, hogy az adott úton lehet-e gyorsabban haladni). Ahol viszont értelmetlennek látom a korlátozást, mert pl. van egy kinthagyott tábla, vagy az adott szakasz nem igényli (jól belátható, még az út melletti szakasz is, és jó minőségű az út, és mást nem zavarok, veszélyeztetek stb.), ott nem látom értelmét a népesség átlagos képességéhez igazított korlát betartásának.De látod, ezt írtam az elején, kár írogatnunk egymásnak, számodra 2 kategória létezik, és engem nem abba soroltál, mint magadat. A világ nem fekete-fehér, van szürke is, sőt gyönyörű színek is.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Nem a gyorshajtás miatt, hanem amiatt, hogy az adott úton nem megfelelő sebességgel közlekedett az illető (vagyis inkább a relatív gyorshajtás miatt, persze ettől még a lassabb haladással biztos javulna a helyzet (ezért ez a nagy kampány a gyorshajtás ellen), de azt akarom mondani, hogy aki hülye, az lassabb haladással is hülye marad, hiába a korláton belül tartja az autója sebességét...
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Igen, ezzel csak az a baj hogy nem ez a dolgok normális menete. Ilyen felfogás mellett valóban értelmetlen bármilyen szigorítás.
Egyébként a szavaidból valóban azt vettem ki hogy így közlekedsz.Kihagytam egy "ne" szócskát (ne nagyon fájjon).
Különben hallottál már defenzív vezetésről? Nem rossz.
Bármilyen hihetetlen, így közlekedem (mert sokszor eszembe jut, mi lenne, ha én jönnék szemben magammal, hehe ). De komolyan, én addig nem is adnék jogosítványt, ameddig ezt valaki el nem sajátítja... (nem, ne akarj szobrot állíttatni nekem ).
Pont mostanában írtam hogy ha mindenki gyorsabban megy a kelleténél de ezen kívül más szabályt nem sért, azzal kiegyezek. Ez már egyből nem csak két kategória. Te melyik színt képviseled?
Akkor meg tudunk egyezni, azt hiszem. A vöröset mondjuk?
Ez arra nem ad magyarázatot hogy mi hatalmaz fel a szelektálásra..
Miért nem? Amennyiben egyetértünk a szabályok/korlátozások szerepével, akkor ha nem ártok másnak (magamnak sem, mellesleg), miért ne tehetném azt, ami ugyan ellenkezik a szabályokkal, de a létrehozásuk okával nem, és semmilyen kárt nem okoz?
The only real valuable thing is intuition.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple notebookok
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Gitáros topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Eredeti játékok OFF topik
- Dell notebook topic
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Mozgásban a PC-s kiadás
- További aktív témák...
- RPI 4 és 5 Service: komplett gépek (2, 4 és 8 GB RAM) összeállítása, alkatrészek
- AKCIÓ! HP ProDesk 600 G5 SFF számítógép, CPU: i7-9700, 16 GB RAM, 512GB SSD, Win10/11 PRO, telepítve
- 31.5" 2K QHD AORUS FI32Q G-Sync Super Speed (SS) IPS Panel 170Hz HDR400 + HLG Valós 1ms Garancia
- Hibátlan Lenovo Thinkpad X270 (I7-7500U, 16GB/256GB, 12,5 FHD) eladó!
- -50% Bontatlan Lenovo Yoga Slim 7i Pro Prémium Fémházas Ultrabook 14" i5-1240P 16/512 2,2K
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest