Hirdetés

2024. június 24., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#15384) Ebit válasza fekeandras (#15378) üzenetére


Ebit
addikt

A probléma nem az autókra vezethető vissza kizárolagosan:

"ha kedvezőtlen meteorológiai viszonyok között, több forrásból származó szennyezőanyag-kibocsátás következtében a légszennyezettség tartósan és nagy területen elérheti vagy meghaladhatja egy vagy több légszennyező anyag tájékoztatási, illetőleg riasztási küszöbértékét (szmoghelyzet); "

tehát, kár kiemelni ezek közül bármelyiket, mert a főváros saját hatáskőrében, megtehetné, hogy visszaállitja a hő, és villamos erőműveket gázüzemeltetésre, ami szállópor tekintetében, kisebb környezeti hatást jelentene.

szálló por

"[I]Tartalmazhatnak kormot, szerves anyagokat, nehézfémeket, azbesztet. Nagy részük rákkeltő. Egységes egészségügyi határérték megállapítása igen bonyolult, mert sok aeroszol képző anyag már egészen kis mennyiségben is nagyon káros lehet. Az azbeszt belégzés útján kerül az emberi szervezetbe és rákot vagy azbesztózist okozhat. A közúti forgalom is felelős a levegőben megtalálható azbesztszennyezésért (a fék- és kuplungtárcsák kopása következtében). Hazánkban országos programok szolgálnak az azbesztmentesítésre.

A légköri aeroszolok képződésében nagy szerepe van a gépjárműforgalomnak. A dízel üzemű járműveknek számottevő az aeroszol kibocsátása, de a kerekek is felverik a port, amit a levegőben aeroszolnak nevezünk.

A városi aeroszolok összetétele nehezen meghatározható, a részecskékre rátapadnak egyéb szennyezők pl.: PAH-ok, nehézfémek."[/I]

Felhivnám a figyelmedet a feltételes módban tőrténő fogalmazásra, valamint a diesel égéstermékben megjelenő korom, valóban, probléma, de egzakt modon nincs, meghatározva.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.