Hirdetés
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- MaxxDamage: (TongFang) Medion Erazer Beast 16 X1 benchmark
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- N€T0X|N: VGA-im eddig - képekkel bővítve
- GoodSpeed: A RAM-válság és annak lehetséges hatásai
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
Új hozzászólás Aktív témák
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT
#28232
üzenetére
"De jó lenne azért ezt tisztázni a jogszabályban,
mert nem feladata az egyszeri állampolgárnak a jogértelmezés, mi több
az sem normális, hogy megy az adok-kapok, melyik hatóság a hülye.."
Teljesen egyetértek !Te esetedben pedig mivel nem volt ellenérdekű fél, félrenéztek, mondván szegény embert még az ág is húzza, de az sem elképzelhetetlen, hogy egyszerűen felületes volt a szabálysértési ea.
-
-
B.Ricsike
őstag
válasz
DigitXT
#28128
üzenetére
Tiszta és világos!
Én 105kg vagyok, csak ha esetleg elhozok 2 karton ásványvizet vagy mondjuk a gyerkőcömmel felpattanunk és elugrunk a boltba, akkor kibírja-e néha napján, de nyilván a veszélye megvan, szóval nem szórakozunk.
Köszönöm!Még annyi, hogy használt Roller vásárlása esetén, mi az amire nagyon oda kell figyelni?
És hogy lehet azt kiszúrni/kiszűrni?! -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#27946
üzenetére
"Olyan biztonságos, mint a gyaloglás majd akkor lesz, ha gyalogos tempóban mész."
A roller soha nem lesz olyan biztonságos, mint a gyaloglás. Gyalogosként stabilan megállsz a lábadon, a rolleren magasabban állsz egy instabil szerkezeten."Lényeg az, hogy veled soha nem történt (még) semmi, ezért úgy gondolod, hogy (nem is fog, illetve), akivel már történt, az szükségképpen felelős is a balesetért."
Az állítás egyik pontja sem igaz.
Rollerral még nem történt baleset, kerékpárral kétszer is.
A rolleres nem minden esetben felelős a balesetért, de meglátásom szerint sokkal veszélyesebben közlekednek, mint a kerékpárosok. A gyorsulás mértéke miatt és mert a teste gyorsulás során mozdulatlan állapotban van, sok minden hozzájárul a nehezebb kiszámíthatósághoz olyan szituációban, amikor szempillantások alatt kell felmérnie az autósnak a forgalmat.
És ezt súlyosbítja még az "élvezeti faktor". Túl sokan és túl vagányul közlekednek. Gyorsabban, és dinamikusabban, mint kerékpárral képesek lennének rá, vagy ahogy a reakcióidejük alapján kontrollálni tudnák a helyzetet."Szerinted minden (!) baleset elkerülhető, mert minden (!) balesetben hibás a vétlen fél is"
Én ilyet nem mondtam és nem is hiszek benne.
A sebesség csökkentésével viszont hozzá lehet járulni ahhoz, hogy a vétlen fél esetleg korrigálni tudjon a másik hibáján.---
Ezek szerint esetedben a műszaki hibák pusztán a pech kategóriájába tartoztak. Anyagfáradás. Több kilométer lett kihozva a járműből, mint ami abban a konkrét egyedben benne volt. Elfogadom, ezt előre nem lehet kiszámolni.
"20 km/h limit fogja megölni az egészet, amikor a bringások simán veretik 30 fölött. Ez van: valami egységes és jó megoldás kéne."
Ha a városi közlekedést nézzük, talán nem a kirívó esetekből kellene kiindulni, hanem miként közlekedik a többség. Az, aki a közlekedés ritmusát megadja.Forrás: Recommendations on Safety of E-scooters (EU, 2023)
"Több ország, köztük Dánia, Németország, Norvégia, Svédország és Svájc 20 km/h-ra korlátozza az e-scooterek maximális sebességét. Az alacsonyabb sebességek csökkentik az e-scooterrel közlekedők, a gyalogosok és más közlekedők súlyos sérülésének valószínűségét.
...
A 20 km/h magasabb, mint sok városi területen közlekedő pedálos kerékpár átlagsebessége. A 18-29 éves pedálos kerékpárosok átlagsebessége a férfiak esetében 18,2 km/h, a nők esetében 16,9 km/h volt."---
Pont nem azt vizionálom, hogy legyen külön rollerút. Az ellenkezőjét állítom, a meglévő településszerkezetek többségében az épületek miatt nagyon szűk az a terület, amin osztozkodni kell a gyalogosokkal, kerékpárokkal, autósokkal, esetleg fákkal és egyéb objektumokkal.
A kerékpárút az, amin osztozkodni kell a rolleresnek és kerékpárosnak. Ezt látom példaként olyan országokban, ahol visszaszorították az autók számát. Csak ott normális, gyalogosoktól leválasztott széles kerékpárutakat hoztak létre. Ez elég sok helyen még idehaza is megvalósítható lenne. És helyi felújításokat nézve nagyjából ebbe az irányba haladunk. -
d@vee
őstag
válasz
DigitXT
#27946
üzenetére
Szerintem meddő vitát folytatsz. Az alatt a pár hónap alatt amióta itt olvasok, majdnem mindenbe beleköt az úr vagy van rá egy rossz szava.
Hagyjuk ezt a "csak jót akar" szöveget.Bringások meg mennek mint az őrült. Beláthatatlan kanyarban (beingaút mellett bokor vagy fal) úgy mennek mint a marha. Se hall se lát, gyök kettővel épp begurulgatok minden nap látok vagy 2 ijjedt fejet aki félrerántja a kormányt. Mert középen megy a gyök és gyorsan.
Szerk.: ezt nem csak rolleren, biciklivel is tapasztaltam. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#27938
üzenetére
"Hihetetlen naiv hozzáállás azt feltételezni, hogy csak 25 km/h felett történnek rolleres balesetek."
Ebben teljesen egyet értünk. A relatív gyorshajtás nem véletlenül olyan népszerű fogalom balesetek esetében. Hiába "szabad" mondjuk kerékpárúton 30-as sebességgel haladni, adott szituációban 15 vagy akár 10 km/h sebesség is túl gyors lehet.Általános iskolás tanárom mesélte, bátyja kb. 20 km/h sebességgel haladt fel egy hídra, de jégfolton megcsúszva az általa vezetett taxi áttért a túlsó sávba és frontálisan ütközött egy nyugdíjas házaspárral. Meszes nyakú néni helyszínen életét vesztette. Tárgyaláson azt mondták neki, ha tolta volna a kocsit, akkor is relatív gyorshajtásra kellene hivatkozniuk, ha a sebesség miatt nem tudja uralni a járművet.
Annyit tudunk, hogy 2024. tavaszán egy Xiaomi gyártmányú rollerrel belement egy kátyúba, amit nem vett észre. Megütötte a könyökét, nem tört el. Valamit szeretnél még hozzáfűzni, vagy hozzákölteni?
Mert az általad kiválasztott esetek gyanúsan a gyorshajtás, relatív gyorshajtás kategóriába tartoztak.
Nedves úton, kanyarodva, vagy két lépcsőfokon lefelé... Ezt mind meg lehet valósítani jó szögben, óvatosan megközelítve.Nálad a műszaki hibát mi váltotta ki, azt ugye nem tudhatjuk.... Esetleg azért törött ki a küllő, mert olyan nyomatékot kapott, amit már nem bírt elviselni?
Sajnos azzal kapcsolatban nincs statisztika, hogy a műszaki hibák mennyire a határok feszegetése miatt történik. Például dinamikus vezetés hozzájárul-e ahhoz, hogy a Kugoo S1 gyári első villája kitörjön. (Ha jól sejtem kétszer is.) -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#27932
üzenetére
Az ok sokkal prózaibb.
Olyan tempóval közlekednek, ahol megtörténik velük a baj.
Lehet az műszaki hiba (erősebb dinamikus hatás éri a rollert), egyszerűen elveszítik a kontrollt a roller felett, vagy hosszabb fékút miatt nem tudnak idejében megállni, reakcióidő már kevés a reagáláshoz, vagy olyan hirtelen tűnnek fel a semmiből, hogy a környezetük nem tudja lereagálni. Vagy mindezek kombinációja.A sisak, gerincvédő és társai már csak a rájuk, a gyorshajtókra sűrűbben jelentkező balesetek enyhítésére való. A lényegre nem nyújtanak megoldást, a balesetek elkerülésére.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#27926
üzenetére
Települések struktúrája adott, az utak faltól falig tartományát kell okosan újraosztani. New Yorktól az ázsiai nagyvárosokig vannak rá jó példák szerte a világban.
Ami közös:
- saját gépjárművek számának drasztikus visszaszorítása,
- taxik számának növelése,
- tömegközlekedés fejlesztése,
- kerékpárok / mikromobilitási eszközök számának növelése. Drasztikus növelése, ezekhez új, biztonságos sávok megteremtése.A tömeges elterjedés kulcsa, az olcsó, visszafogott teljesítményű gépekben rejlik. Olyan rollerekre, elektromos robogókra, egyéb járművekre, melyek az átlagos kerékpárossal hasonló teljesítményt és sebességet képviselnének.
Már megint erősen torzítasz, pedig ez folyamatosan visszatérő téma. Párizsban kizárólag rollerkölcsönzők tevékenységét függesztették fel, mert a turisták sok balesetet okoztak vele (vagy szenvedtek balesetet vele). Tehát nem tiltották ki a rollereket! Saját tulajdonodban lehet, és legálisan használhatod. Arra vonatkozóan nem tudtak a szolgáltatókkal rendesen megállapodni, miként lehetne a bérrollereket ön- és közveszélyes idióták számára biztonságosabbá tenni, így (reméljük csak átmenetileg) de a beszüntetés mellett döntöttek. (Pedig erre vonatkozóan is elég komoly fejlesztések történnek. Pl. bizonyos mintázatok alapján ittas utas kiszűrése.)
Magyar statisztikai adatok, és nemzetközi statisztikai adatok is eléggé összecsengenek.
"- A legtöbb baleset alkoholos állapotban történik,
- a balesetek csaknem 50%-a 22 óra és hajnal 6 óra között történik.
- A sérültek 33%-a első alkalommal használja az eszközt."Erre egyfajta megoldást nyújtana a bérrollerek sebességének 15 km/h-ra való korlátozása 21 óra és 6 óra között. Nem tökéletes, de pofon egyszerű megoldás, viszont a mostani helyzetnél biztosan jobb lenne és javulnának a baleseti mutatók.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#27919
üzenetére
A nagyobb váz nagyobb kerekeken gurul összefüggés megállja a helyét. Mármint gyári állapotot alapul véve, nem eszetlen átalakításokat.
Viszont a masszívabb felépítéssel szembe mennek az EU-s irányelvek, ahol egyszerre igénylik a kerékméret növelését 12 hüvelyk környékére, és a szállíthatóság megtartását. Közben a roller teljesítménye és sebessége maradjon normál értéken. És náluk a normál érték az legfeljebb 20 - 25 km/h.
Láttunk már próbálkozásokat hasonló cingár rollerekre, ezek külsejére tényleg ráillik a pálcika elnevezés.
Angolok próbálkoznak 16 hüvelykes rollerrel is, a dupla felfüggesztés és számos nélkülözhető extrával belefértek a 25 kg-os súlyhatárba.
https://swiftyscooters.com/products/swifty-go-g500-electric-scooterA normális városi közlekedés jövője sokkal jobban érdekel, mint hogy szabályozatlan környezetben ki milyen erőgépeket vásárol magának, azt milyen indokkal magyarázta meg magának, vagy milyen sebességet sikerült elérni vele.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#27908
üzenetére
A "MY1016 250 W 24V" szám elég pontosan definiál egy terméket, egy szénkefés motort, amit Magyarországon is lehetett kapni, Aliról szállítási költséggel együtt 23k, nélküle kb. 12.000 Ft.
4 évvel ezelőtt állították le az illetőt ittas vezetésért, ha a roller 5-6 évvel ezelőtt készült, akkor még elég szűk volt a magyar rolleres piac. Egy olcsó projektnek, gyaloglást kiváltó eszköznek nem tűnik olyan borzalmas elképzelésnek, ha a célt és az 5-6 évvel ezelőtti lehetőségeket nézzük, nem azt, mára hová fejlődött ez a piac. -
-
-
-
#95712068
törölt tag
válasz
DigitXT
#27708
üzenetére
Azt hittem, hogy a tubeless gumi esetén van valami extra, amiért nem szabad dönteni.
A Navee S65 elég magas a gép, így nem érhet le semmi. Költözés után kezembe akadt a leírása, és ott hívták fel a figyelmet arra, hogy nem szabad dönteni. Repkedtek is rendesen a kérdőjelek a fejemben, hogy most akkor pontosan mire gondolt a költő, de akkor tojok rá. -
#95712068
törölt tag
válasz
DigitXT
#27706
üzenetére
Jogos

Amúgy igen, lejjebb haladva már rövidebbek voltak. Úgyhogy nem szabályosan közlekedtem, mert a leírás szerint nem kellene bedönteni
Mondjuk ezzel a "bedönteni tilos" dologgal nem teljesen vagyok tisztában, hogy úgy általánosságban nem "illik", vagy jelen esetben felni vagy gumi specifikus ajánlás.
szerk.: közben szerkesztetted. Újonnan nem mértem meg, úgyhogy nincs viszonyítási alap, de ahogy írtam korábban, kevesebb km-rel már teljesen eltűntek a vízelvezető rovátkák a tömör gumiról. Mondjuk azzal a géppel amúgy sem mertem esőben 10-12 km/h-nál gyorsabban menni, mert nagyobb sebességnél kaptam vizet hátulról rendesen a kicsi sárvédő miatt. -
-
válasz
DigitXT
#27680
üzenetére
Úgy emlékszem, az a szabály csak lakott területen kívülre vonatkozott, vagyis vonatkozik, és most is él még.
Az más kérdés, h senki se tartja be egy üres úttesten.Az meg országúton nyilván eszébe nem jut semmilyen kerékpárosnak se, h ha jönnek mögötte, akkor elkezd behúzódni a bal szélére a sávnak, jelezve a kanyarodását, mert ott 90-el jönnek az autók, és tuti nem fognak megállni, inkább lehúzódik az út szélére, és ha nem jön semmi, akkor átkanyarodik, tehát ilyen formában működik a szabály betartása.

Viszont ahogy te is, mások is úgy tudják, lakott területen belül is érvényes.
Tudtommal ott nem.De majd valamelyikőtök előkeresi ezt a Kreszben.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#27668
üzenetére
"Aranyos, hogy kemény 2 db roller kipróbálása után ..."
Nem tudom honnan vetted ezt a számot. Volt amikor egyszerre 3 rollernek voltam a tulajdonosa. És nem csak kipróbáltam őket, aktívan használtam, és elég komoly mélységig utána jártam a dolgoknak. Most is 2 rollerem van. Kipróbálni már sokkal többet kipróbáltam.A minden rollerra való általánosítás így szólt:
"A cruise controll minden rollerben alapértelmezés szerint ki van kapcsolva, jellemzően az applikációkban lehetett azt beállítani."
Erre vonatkozó ellenpéldával még nem találkoztam. Lehetséges, hogy valamely rollerben alapértelmezés szerint be van kapcsolva a tempomat, bár ilyenről nem tudok. Ha te tudsz, várom a listát."Meg hogy applikációban kapcsolható LOL: eleve nincs minden rollerhez applikáció, miért lenne."
Szövegértelmezés úgy látom nem igazán működik nálad. A "... jellemzően applikációban lehet beállítani" nem azt jelenti, hogy minden. Vannak rollerek, melyek kijelzője egyben kezelőszerv és annak menüpontjai között lehet aktiválni. Ez a ritkább eset, ezért a többségre utalva fűztem oda a "jellemzően" szócskát."Tehát kijelented, hogy a hüvelykujjas gázkar balesetveszélyes ..."
Nem, ez így nem igaz. Eleve nem csak hüvelykujjas gázkar létezik, de egyik gázadási módszer sem ad akkora szabadságot és stabilitást, mint az a lehetőség, amikor a sebesség tartásával nem kell foglalkozni."... inkább adja a roller a gázt helyetted."
Úgy pontosabb, hogy én adtam a gázt a rollernak, majd azt követően sebesség fix értéken tartását átadom a rollernek. Nagy segítség. Nem véletlenül építették bele anno az autókba is. (Sőt, annak egy modern típusa már EU-s előírás lett, ha jól tudom. De az a téma messzire vinne. Ott is egyszerű szolgáltatásként kezdte, aztán a technika fejlődésével modernizálódott.) -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#27651
üzenetére
"Konkrétan balesetveszélyes, amikor csak egy rövidet akarsz gyorsítani, viszont a roller épp úgy gondolja, hogy akkor bekapcsolja a tempomatot. Nem fékezési, lassítási szándékról van szó, előre, jól tervezhető szituációkról."
Tényleg használtál tempomatot? Akkor hogy írhatsz már ekkora hülyeségeket?
Rövid szakaszon történő gyorsításkor nem fog a tempomat "véletlenül" bekapcsolódni.Vagy valami nagyon elcseszett jármű lehetett az, hibás szoftverrel.
A roller nem csak épp úgy gondolja, hogy bekapcsolja a tempomatot, hanem amikor egy szűk sebességtartományban mozog a roller, akkor fog adott idő után (alapértelmezés szerint 5 másodperc) aktiválódik a sebességtartó automata. Több szigorú feltétel egyidejű jelentkezése.
Custom Firmware készítő alkalmazásokban van ahol csak a bekapcsolási időt lehet állítani, van ahol a sebességváltozási tartomány is beállítható. Ezekből lehet következtetni arra, miként működnek. Egyéni testreszabási lehetőségek rendkívül hasznos szolgáltatások.A cruise controll minden rollerben alapértelmezés szerint ki van kapcsolva, jellemzően az applikációkban lehetett azt beállítani. A felhasználónak kell ezt engedélyezni. Onnantól kezdve nem szabad, hogy meglepetésként érje. Ha nem teszik neki, kapcsolja ki magának. Egyéni döntés.
"Ami elméletileg sem helyes, az a funkciók halmozása, és különböző válaszreakciók: amikor nem azt csinálja a jármű, amire a vezető utasítást ad, az balesetveszélyes, ezen nincs mit vitatni."
A gázkar megpöccintésének mégis milyen egyéb funkciói vannak? Mégis mi halmozódna??
Semmi más nem történik a gázkar megpöccintésére, mint elkezd lassulni a roller. Ha be volt kapcsolva a sebességtartás, ha nem, mindig azt csinálja.Tehát az állításod, mely szerint az EU nem hagyja a tempomatot valótlan. Hagyni hagyja, vannak rá példák.
Arra még több példa van, hogy EU-s rollerekből a jelen firmware nem tartalmazza, de ez nem egyenlő a tiltással.Tempomat használatával sokkal biztonságosabb kéztartást lehet megvalósítani a kormányon. Kátyúkon és egyéb útakadályokon, sokkal stabilabb, biztonságosabb az áthaladás normál tempó mellett. Vannak akik kezük, ujjuk görcsölésére is panaszkodnak hosszú szakaszokon. Az sem jelentkezik.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#27640
üzenetére
Úgy beszélsz a tempomatról, mint aki még soha nem használta.
A gyakorlatban sokkal természetesebb, és az általad említett elméleti vészhelyzetek gyakorlott rolleres esetén nem jelentkeznek. Ha csak nem ittas a személy, vagy nem áll gyógyszeres hatás alatt.Rendkívül könnyen beépül az izommemóriába, hogy minden fékezési / lassítási szándéknál rá kell pöccenteni a gázkarra. Ezzel lassítunk, nem a gázkar elvételével.
"... ha hagyná az EU"
Hagyja az EU. Nincs a tempomatot tiltó EU-s rendelkezés.
Mutasd meg mikor tiltotta meg az EU! Most is kaphatók EU-ban tempomat rollerek. Sőt, van amibe újabb firmware firssítéssel került bele.Vannak meredek EU-s javaslatok, lásd korábbi hozzászólásomban.
European Transport Safety Council - Recommendations on Safety of E-scooters"E-scooters are designed, on average, for a maximum carrying capacity of 100kg."
Az elektromos rollerek átlagosan 100 kg maximális teherbírásra tervezték."Denmark, Germany, Norway, Sweden and Switzerland limit the maximum speed of e-scooters to 20km/h."
Állítólag amiatt ennyi, mert a 18-29 korosztály közötti városi kerékpárosok átlagos sebessége 18,2 km/h férfiak és 16,9 km/h nők esetében. Ez alapján bőven jó, ha az elektromos rollerek legfeljebb 20 km/h sebességgel haladnak.Ahol pedig gyalogosokkal kell osztozkodni a helyen, ott 10 km/h sebességkorlátot kell bevezetni.
A rollerek kerekei legyenek legalább 12 hüvelykesek.
És más hasonló ötletek. De még ebben a rendkívül elővigyázatos javaslatcsomagban sem szerepelt a sebességtartó automata tiltása. Lehet egy másikban igen, vagy valamely tagországnál ez felmerült. Passz.
-
front3r
őstag
válasz
DigitXT
#27640
üzenetére
De akkor nem jól használja az illető a rollerét. Az egy rossz szokás, ha úgy akar fékezni, hogy leveszi a gázt, és azt hiszi, hogy feltétlenül lelassul. Ezért kell a féket meghúzni, még ha kicsit is, de hogy biztos ne érjen meglepetés. Lehet én fogtam fel eleve jól ezt az irányítást, de nekem ez egyértelmű volt. Egy idő után már ahhoz is lesz érzéked, hogy meddig kell a gázkart azon a fokozaton tartani, amikor a tempomat bekapcsol, meg mikor nem. Nekem inkább azzal volt “problémám”, hogy még nem váltott át tempomatba, és hirtelen lelassultam. Ez sem jó, de egy idő után, ez is eltűnt, amikor erre is ráéreztem.
-
-
-
front3r
őstag
válasz
DigitXT
#27637
üzenetére
E-twow rolleren pl. semmi baj a tempomat-al. Ott se ad visszajelzést, amikor átkapcsol. Ha ki akarom venni belőle, akkor csak kicsit belelépek a fékbe, és már ki is vette. Gyorsan megszokható, az egész fejből megy, nem gondolkozol hogy kell csinálni, hanem egyszerűen csak tudod. Fékezni meg bármikor lehet.
Nem tudom mi ebben a balesetveszélyes. De lehet csak nekem ilyen természetes az egész. -
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT
#27493
üzenetére
Amúgy még annyit akartam hozzátenni (csak nagyon halkan!), hogy ez a
kényszerített szűk haránt tartás nem is a legstabilabb, ami az oldalirányú
erőhatásokat illeti (a kanyarodás irányítását és stabilitását): ha konkrétan
teljesen egymás mögött van a két láb, mert máshogy nem fér el, az baj...Ha veszünk egy stabil "alapállást", a keresztbe rakott hátsó láb stabilizál,
ami az oldalra dőlést illeti. Tök jó, hogy mindenki a "nagygáz+nagyfékről"
értekezik, és hogy hova kell terhelni, ám sokkal gyakoribb a kanyarodás,
és ha valaki azt (is) rosszul csinálja, akkor pálcikával is leszaladhat izibe
a susnyásba, hiszen nem kell hozzá nagy tempó, ha nem mersz dönteni.Ha meg versenyrollere van (igen, ilyen is létezik), és full bőrben csapatja,
versenypályán, eleve olyan taposó lesz alatta, amin elfér* mindkét láb.
A lábtartás konkrétan csak az adott versenyzőn múlik. Ahogy ő stabilnak
érzi... valahogy senki nem "pipiskedik" a videón úgy, mint ahogy pálcikán
"ajánlott". Azért ajánlott, mert a választható rosszak közül talán a legjobb.
Ha már elfér egymás mellett (is) a két láb, mindjárt kinyílik a világ...
Ui: féktávon mindenki hátrarakja a seggét, tiszta sor... Ennek ellenére, ha
erős a hátsó fék, mindenképp el tud indulni a segge és jól el lehet firkálni.
Tanulság: közúton, ha lehet, kerülni kell a tapadásvesztés közeli fékerőt...*: nem kis részben amiatt is, mert nagy akku is kell, nagy teljesítményhez.
-
válasz
DigitXT
#27469
üzenetére
persze hogy nem normális, csak felhoztam hogy az ilyenek nem fognak bukót felvenni, meg a 14-16.éves 40.kilós lánykák sem hiszem.
mert olyanokkal is szoktam szembe találkozni, és ők se 20-25.el mentek.mint írtam korábban, én ~35.re korlátoztam a gépem, de sokszor csak 20-25.el megyek ha bringás úton megyek vele, és nagyon sok örült bringás húz el mellettem 35-40.el!
Oké hogy bringa sokkal biztonságosabb mint egy roller, de rajtuk sincs semmi védő felszerelés és 40.el lehet azért bringával is szép nagyot esni, és leszarják jönnek szembe(erdei út, így a fáktól semmit nem látni) is kanyarban egymás mellett, vagy épp kanyarban előznek szemből, és semmit nem látnak ki jön szembe a kanyarban, és én térjek le az útról hogy ne rohanjanak belém, annyi a szerencsém hogy ez legtöbbször akkor van mikor én is bringával megyek, mert rollerral nem tudnék letérni a susnyákosba az útról!
Aztán jó esetbe annyit vissza kiabálnak hogy bocsyka....(de legtöbbször még annyit sem) -
front3r
őstag
válasz
DigitXT
#27391
üzenetére
Az a “baj”, hogy elég jól érvelsz.
Igen, a kerékpáros dolgot az miatt hoztam fel, hogy azzal ezt is meg lehet tenni, viszont tőlünk meg megkövetelnék a jogosítványt.
Nekem az egésszel a bajom - ha tényleg így akarják megtenni - hogy jogsihoz kötik a teljesítményt, de ezt már mondtam.De azt is megértem, hogy nagyon veszélyes a gyártók hozzáállása, hogy főként a teljesítményt fejlesztik ész nélkül. Ki tudja hol áll meg a technika, és mikor jutunk el lassan az 50 ezer wattos rollerekig?
Mert már tizenezresek is vannak.Szerintem inkább az iparnak kellene változnia, hogy más felfogással, konstrukciókkal építsenek rollereket, amelyek beleférnek a mikromobilitásba, de ne szenvedjen az se hiányt, aki fel akar jutni az emelkedőkön.
Ja és abba valóban nem gondoltam bele, hogy nagyon hosszú lenne, mire akár 70-80 km-t lehajtasz vele 25 km/h-val, viszont van rá ülés is, így kényelmesebb is tud ez lenni.
De nem csak ezért jó a nagy “gyári hatótáv”, hanem mert télen, széllel szemben, nagy testsúllyal nem mindegy meddig visz el, ha a gyári képessége se acélos. Szerintem így már érthetőbb az álláspontom is.
Valóban nem vagyok az a sunyi arc, aki hozza itt a szentet, és a valóságban meg 100 km/h-val akar menni a járdán.
Persze a szabály egy dolog, meg a másik a betartatása. Hiszen látjuk a mindennapi közlekedésben is, hogy mennyi szabálytalanság történik halmozottan is, és mégse reagál rá a rendőrség. A legszarabb érzés az, amikor pirosnál megállsz, de mindenki más megy tovább, és úgy érzed, hogy te vagy a legnagyobb hülye, holott nem.
Na és pont ez miatt érezném szarul, ha az új KRESZ után megállítana a rendőr, és akár büntetést is adna, mert túl erős a rollerem, és hol a jogsim…
Igazából a jogsit is letenném, ha nem a mostani SMKP-s tanfolyamot/vizsgát kellene letennem, és emészthető áron lenne. Hanem akkor már legyen egy elektromos rolleres jogosítvány, na azzal egyetértenék.Ja és megértem, hogy könnyű bármilyen rollerrel elesni, és sajnálom ami veled történt!
Igazából az ismerettségi körömben is jártak így, és én nem értettem, hogy sikerült ilyen csúnyán elesni, de nem mindenki ugyanúgy koncentrál, stb…
Pedig nekem egy E-twow rollerem volt. Én is estem el vele, de csak véraláfutásos lett a karom, fűre estem. Ez is a vizes, nyálkás, faleveles úton történt, azóta kerülöm ezeket és sokkal de sokkal lassabban megyek ilyen időben.
Ilyenkor még a 10-15 km/h is bőven elég lehet és nagyon figyelni kell a kormány egyenesben tartására és készen állni arra, hogy kifut alólad a roller bármelyik pillanatban.Gondolom ezek után furának tartod, hogy akkor miért akarok ilyen erőset. Alapvetően nem a végsebessége vonz. A városban tényleg az alapbeállításán, tehát a 25 km/h max sebességen használom. Nekem a terep és az emelkedőn való feljutása tetszik így látatlanban, na meg a 120kg súlyom cipelése. Ülés is van hozzá, külön felszerelhető, de egyelőre nem tervezem.
Főleg, hogy még meg sem vettem, ha meg is veszem, akkor még be kell szerezni hozzá egysmást, lehet pluszban szigetelni kell, KGFB-t is kötni kell rá.
A másik ami megkönnyítette, hogy ezt válasszam, hogy jó paraméterei vannak, és nagyon de nagyon jó áron(550-600k). -
front3r
őstag
válasz
DigitXT
#27387
üzenetére
Én meg ebben érzek ellentmondást. Mivel kell az erő is ahhoz, hogy felmenj egy dombra, vagy hegyre. Miért zárjuk ki azokat, akik ezt meg szeretnék tenni? Akkor csináljuk már meg a bringásokkal is, hogy amelyikkel fel lehet tekerni a Normafára, akkor azt tegyük az SMKP kategóriába.
Értelemszerűen a 25km/h korlátozás is túl szigorú egy rolleren, igaz szabályos. Mert egy közúton lehetne többel menni, “ahogy bringánál sem nézed, hogy mennyivel mész”, kb annyival, amit a józan ész megenged, ez lehet 40km/h is. Egy rendőrt sem láttam, aki megállít egy biciklist gyorshajtásért. Tekintsünk el a balesetektől, stb.
Sajnos a járdán sem büntetik őket, akármennyivel mennek, legalábbis itt Pesten.Megint lehet azzal lesz a baj, hogy túl szigorú lesz a törvény, és ez miatt nem térnek át az emberek a mikromobilitásra, pedig pont, hogy csalogatónak kell lennie. Annyi viszont igaz, hogyha kocsiból térnek át, akkor már van jogsijuk. De ez csak egy része az embereknek.
-
h1mpi
félisten
válasz
DigitXT
#27372
üzenetére
Ahogy írtam korábban mi 99%-ban 25-30 km/h-val megyünk. Én 100 kg vagyok és 184 cm, ezért nem kényelmes a pálcika. Szerintem ilyen alacsony sebesség esetén sokkal jobb egy Nami, mert nem esel hasra egy úthibában. Úgy jön le a járdáról, hogy alig érzem meg, brutális. Azt többször is mondtam, hogy megértem, ha valakinek nincs ennyi pénze erre a hobbira, nekem se volt, de rájöttem, hogy ha biztonságosabban akarok rollerezni ezt rá kell költeni.
Az, hogy néha elkapartatom, nem jelenti azt, hogy így is használom. Azért az 1000-es motort se éreztem biztonságosnak, ezért is adtam el. -
h1mpi
félisten
válasz
DigitXT
#27343
üzenetére
Nekem ezt mondták, valóban nem pálcika roller fórumon, hanem az 50+ kategóriában! A pálcika roller eleve nekem már nem jut eszembe, mint ajánlás. Volt kettő is, de azóta megízleltem azt, hogy mi az amikor van futómű, fék és egy kis erő. Nem nézem le azt akinek az van, de ha kipróbál egy ilyen közepesen nagy rollert, sose akar majd visszállni egy olyanra. Minden szempontból biztonságosabb is rollerezni vele.
-
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#27214
üzenetére
Teljesen jogos, egyszerűen nonszensz a 8 évvel ezelőtti árakra hivatkozni.
8 éve 100.000 Ft-ért műszakival rendelkező autót lehetett venni. És egy autón akkor lényegesen kisebb kárt lehetett okozni, mint most, a mindenféle szenzorokkal és drága fényszórókkal felszerelt autókon.Év elején nagyot ment az a hír, hogy a Hertz látványosan leépíti az elektromos autó flottáját, minden harmadik elektromos autótól megváltak.
https://www.vg.hu/penz-es-tokepiac/2024/01/meg-meg-is-jutalmazzak-a-hertzet-az-elektromos-hatraarcert
Előnyként szokás feltüntetni, hogy az elektromos autóknak milyen kicsi a szervizköltségük, de csak idő közben szembesültek azzal a kellemetlen ténnyel, hogy apróbb koccanás vagy egyéb sérülés esetén is a hagyományos autókhoz képest hatalmas a javítási költség. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#27068
üzenetére
Most az a baj, hogy használtam tizedeseket?
Akkor nem használok, és kerekíteni fogok.
Alap érték: köpeny 10 hüvelykes, a sebessége 25 km/h.
Ha körben lekopik belőle 1 mm, akkor a sebessége marad 25 km/h.
Ha körben lekopik belőle még 1 mm, az átmérője ezáltal már 4 mm-rel lett kisebb, akkor a sebessége marad 25 km/h.Tartom magam az általános megállapításhoz, vannak gyártók, akik meg tudják oldani hogy a km óra egész pontosan azt az értéket mutassa, amivel a roller halad. (Eleve egész számokról beszélünk.)
Nem tudom mások hogyan nézik vagy mérik az értéket, de erős a gyanúm, hogy gyakran a mérési módszerük hibásabb annál, mint amennyire pontatlan a roller.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#27063
üzenetére
Azt akarod mondani, hogy szerinted is 2-3 km/h sebességet tévednek a Ninebot D típusú rollerek?
Vagy mit állítasz?
Valahogy nem derült ki.
A gumikopásos értékre jó a 0,2-0,3 km/h eltérés jó tipp, könnyen kiszámolható.
10,0 hüvelykes abroncs kerülete 797.964534012 mm, ha ekkor a sebessége 25,0 km/h,
akkor körbe 1 mm kopása esetén a sebesség: 25,0992063493 km/h,
2 mm kopás esetén pedig 25,4000 km/h. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#27061
üzenetére
"Csak mert ha van 2-3 típus, aminél pontos érték adódott, az semmit
nem mond a többi típusról, ahol bizony csalnak (felfelé) rendesen ..."
Ez a téma egy Ninebot roller sebességmérésével kapcsolatban merült fel. Egy normális cégről van szó, nem egy kis kínai üzemről. És igen, normál gyártóknak sikerült pontos adatot kiíratniuk, nem tűnik nagy csodának ezt megvalósítani.Xiaomi 1S és Okai Neon rollereken mértem, és azok pontosak voltak, vagy legalábbis sík szakaszon állandó sebesség mellett teljesen vállalható hibahatáron belül mozgott az érték. Eredeti állapotú Ninebotot még nem teszteltem, szóval csak feltételezés, hogy ők is képesek erre.
"Amúgy 0.2-0.3 eltérést guminyomás, gumikopás is okozhat... Illetve
ha külső gumit cserélsz az sem feltétlenül ugyanakkora átmérőjű."
Gyári külsővel és ajánlott guminyomáson teszteltem, újszerű gumikkal.Emlékeim szerint egyes appokban manuálisan meg lehet adni a kerék kerületét (vagy egyéb módon korrigálni az értéket). És talán a CFW-kben is lehet ezzel szórakozni. Xiaomi első két generációjánál kapott nagy lendületet a CFW készítés, és mivel sokan átalakították 8,5-ről 10-es kerekűre a rollert, ennek lefejlesztése teljesen valid igény volt. Ezt már a 30 évvel ezelőtti kerékpár sebességmérők is tudták, mert ott is komoly igény volt rá.
-
válasz
DigitXT
#26888
üzenetére
Ezt azért még idetenném, nagyon jó cikk.
A linkedben volt ez is.
https://dadslife.at/dads-blog/e-scooter-oesterreich-illegal/Idézem a lényeget:
"A félreértelmezések: Az StVO 31. módosításával (2019. június) az új 88b. § „robogózás” bekerült a KRESZ-be. [2] Mint említettük, ez „ legfeljebb 600 watt megengedett maximális teljesítményt ” írt elő. Ezt a 600 wattot EDDIG MINDEN HATÓSÁG a maximális névleges folyamatos teljesítményként értelmezte (az a teljesítmény wattban, amelyet a motor 30 percen keresztül folyamatosan képes leadni), és nem „csúcsteljesítményként” . A jogalkotó azonban láthatóan arra gondolt, hogy ennek a 600 wattnak kell a csúcsteljesítményt (a csak rövid távon elérhető maximális teljesítményt) képviselnie.
Következmények: Ha ez a változata marad a törvénynek, Ausztriában több tízezer, 250 watt feletti névleges folyamatos névleges teljesítményű e-robogót nem fognak többé használni a közúti forgalomban – sőt, 2019 óta. Ennek mindenkire nézve következményei lehetnek. magán e-robogó-vezetők , de számos e-robogóbérlő szolgáltató számára is , akik többsége több mint 250 watt névleges folyamatos teljesítményű modelleket használ. Aki még ilyen modellt vezet, az jogosítvány nélkül vezet. Véleményünk szerint ennek súlyos jogi és anyagi következményei lehetnek egy személyi sérüléssel járó baleset esetén , ahogyan azt az ÖAMTC munkatársa is megerősíti: „Ha nem engedélyezett e-robogóval okoznak balesetet. használat esetén a költségek megnövekedésének kockázata áll fenn . [8] Ennek azonban nagyon kellemetlen következményei lehetnek az e-robogó kereskedői számára. És végül, de nem utolsósorban az érdekes kérdés továbbra is fennáll: az osztrák rendőrség által vásárolt e-robogók megfelelnek a hatályos jogszabályoknak? [6] Ezzel kapcsolatban megkereséssel fordultunk a Belügyminisztériumhoz, de a válasz egyelőre nem ad felvilágosító információt - a választ az alábbiakban közöltük.
A megoldás: „Kiselejtezési bónusz” minden 250 watt feletti névleges teljesítménnyel rendelkező e-robogóhoz, amely lehetővé teszi a gyors átállást a törvényi előírásoknak megfelelő e-robogókra? 🙂 Reálisabb ennek a törvénynek a „javítása” (remélhetőleg) , beleértve egy átmeneti szakaszt, amelyben minden jelenleg nem megfelelő e-robogó megengedhető."Selejtezési bónusz.
Ezzel én is kiegyeznék, ha időközben idehaza is 350W-os határt szabnak meg, és nem lehet majd a 400W-os Segwayt használni, az állam megveszi a nem használható rollert, és én veszek egy 350W-osat.
Problem solved.
Nyilván ez a megoldás.
-
válasz
DigitXT
#26868
üzenetére
Nem lehetne, h ha valami újabb információhoz jutsz, akkor azzal indítasz, és nem harapófogóval kell kihúzni belőled?
Az általad említett cikkben IS szerepel, több helyen is, h a "legfeljebb 600Wattos" korlátot nem csúcsteljesitményként értelmezték korábban. (De lehet a fordító program nem tudta csak egyértelműen átadni.) Tehát jól tudtam, tavaly áprilisáig névlegesként értelmezték.
Sőt, az általad linkelt cikk egy másik linkje pont ezt a 250 vs 600 Wattos névleges vagy nem névleges teljesítményt fejtegeti.Abban igazad van, h az ottani minisztériumnál hoztak nem túl rég egy módosítást az e-bikeokra vonatkoztatva, és azóta még nem sikerült egyértelműsíteni az ottani minisztériumnak sem, h a rollerekre akkor most mit is akarnak bevezetni, mert azt elismerik, h a maximum 600Wattos csúcsteljesitményű rollert senki se veszi meg.
Erről szól az egész cikk.
Pontosabban közölték, h a rollerek esetében nem változik semmi, majd egy újabb kérdésre véletlenül azt találták mondani, h a csúcsteljesitményre vonatkozik, majd igyekeztek kompetens minisztérium látszatát keltve gyorsan bejelenteni, h azonnal felülvizsgálják, és ez tart hónapok óta.Kb ugyanolyan szinten vannak a döntéshozók úgy látszik ott is, mint nálunk a kormány.
De nem is értem hová árulják az osztrákoknak a Xiaomi, Segway rollereket, nincs is már 250W-os modelljük, és a 300 is kifut lassan; illetve németeknek a D-re végződő pl F2 sorozathoz tartozó rolllerek is mind 400/450Wattosak, G2 D is. Hogy kapnak akkor ezek rendszámot, ha a "legfeljebb 500Watt" teljesítményt meghaladják?
Egyszerűbb lenne a "legfeljebb" szócska mellé a "névleges"-t is odaírni, azt egyértelműbb lenne. :/
Amúgy is értelmetlenek az ilyen Wattok, hiszen kb tőled tanultam először ezt itt, h ha nem 36V-al hajtjuk az amúgy 250/300/350W-os motort, hanem pl 48V-al, akkor kb értelmét veszti a 250/300/350W-os teljesítménykorlát.
Hát ha idehaza tényleg 350W-ban határozzák meg, akkor elmondjatjuk, h egy óvodásnak több esze van, mint egy közlekedési szakembernek, akit felkértek rá, h alkossa meg a törvénytervezetet.
Összefoglalva nem tudtam erről az e-bikeos szxrakodásról, ami miatt kb egy éve illegális minden roller az osztrákoknál, ami csúcsban 600W-nál többet is tud, mert korábban a 600Wattot névlegesre értették, nem csúcsra.
Viszont remélhetőleg az ottani minisztériumnak nem öt évbe telik majd egyértelműsiteni, h a 600Watt az ezentúl is a névleges lesz, mint korábban volt.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#26868
üzenetére
Thunderzolee-nak ideje lenne megértenie, hogy jogértelmezést kétértelmű esetben nem a vágyaihoz kellene igazítani, hanem rendesen utána járni. Vagy legalább racionálisan értelmezni.
https://www.evz.de/en/reisen-verkehr/e-mobilitaet/zweiraeder/e-scooter-regulations-in-europe.html
Ezt az oldalt korábban már belinkeltem, szépen összegyűjtik az adatokat.
Ausztria esetén erre hivatkoznak:
https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundesnormen&Gesetzesnummer=10011336
A szövetségi törvény konszolidálva: 1960, 2024.06.13-i változat.§ 88b. Roller [Robogó] vezetése
(1) Elektromos meghajtású kis- és mini rollerral (elektromos meghajtású kis- és mini robogó) járdán, gyalogúton és védőúton tilos közlekedni. E tilalom alól kivételt képeznek azok a járdák és gyalogutak, amelyeken hatósági rendelettel engedélyezték a legfeljebb 600 watt megengedett legnagyobb teljesítményű és legfeljebb 25 km/h tervezési sebességű elektromos meghajtású kis- és mini rollerek használatát. Szintén engedélyezett a legfeljebb 600 wattos maximálisan megengedett teljesítményű és legfeljebb 25 km/h tervezési sebességű elektromos meghajtású kis- és mini rollerek használata azokon a közutakon, amelyeken a kerékpározás engedélyezett. -
válasz
DigitXT
#26865
üzenetére
Ez nem írja.
Értelmezés kérdése, h amit írnak a linkeden, azt csúcsnak tekintjük, vagy nem, mivel nem egyértelmű a megfogalmazás.Amikor ennek utoljára utánanéztem, akkor se az 500, se a 600 nem vonatkozott csúcsteljesitményre. Pedig sok helyen utánaolvastam, mert kíváncsi voltam hogy oldották meg.
Egyedül valamelyik skandináv országban szabták meg 250W-ban a határt, már nem emlékszem melyikben a 3 ország közül.
Már megkereshettem volna, míg ezt leirtam..
Azoknál sikerült a mellényt is, meg a bukósisakot is hozzá rendelni alapból - de hát ott amugy is kerékpárral járnak inkább autók helyett.Nem keresek linket, linkeket, mert nem érdekel.
-
-
válasz
DigitXT
#26779
üzenetére
Ez csak demonstráció volt, hogy tud ilyet is a NUTT Y5, a gyári bowdenest hiába téptem 4.ujjal, akkor is csak surlódott és még homokos talajon se tudtam vele csíkot húzni a hátsó kerékkel, az Y5.el szintén 1.ujjal az aszfalton is simán, az a gyári fék élet veszélyes, még akkor is ha csak 20.al megy vele az ember!
Nekem a bringán is 4dugattyús fékek vannak 200.as tárcsákkal kerámia betétekkel, ahoz vagyok szokva szóval az után nekem ez a bowdenes gagyi életveszélyesnek tűnt.
Amúgy meg lehet finoman adagolni, nem kell azt annyira satura húzni, meg ugye nem is első keréken fékezünk ha gyorsan meg kell állni valamiért, bringán is fejre állsz ha jó féked van, és húzol neki az első keréken egy satu féket!

és igen, abban igazad van hogy a C futómű be tud bicskázni ha nagy sebességnél berántod az első féket, és a G2MAX-nál is hasonlóan van megoldva mint a G4 nél az első felfüggesztés ott is előrébb esik mint a kormányoszlop középvonala, bár nem annyira durván mint a G4 nél!
-
h1mpi
félisten
válasz
DigitXT
#26753
üzenetére
Korrekt teszt, mint tulaj annyit hozzá tennék, hogy az érintőkijelzőn lévő gombok manuálisan is kapcsolhatóak (amit hiányol). Jobb oldalon a gázkar mellett van egy "power" gomb annak a nyomásával lehet ki/bekapcsolni a világítást és váltani az üzemmódok között menet közben is. A G4 egy jó alap, ebben a kategóriában olcsó, de minimális ráköltéssel egy jó rollert lehet belőle csinálni. Felesleges összehasonlítani egy 1 milliós rollerrel, mert az persze hogy jobb out of box....
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#26745
üzenetére
Csak a roller viselkedéséből.
Jobb oldali fékkart behúzva 103-ról 94-re gond nélkül lelassított a roller, majd amikor a baloldali fékkart behúzta, akkor indult el a lavina. Saját magamból kiindulva elég erősen az él benne, hogy előbb a hátsót kell behúzni, és utána az elsőt.
Viszont ahogy írod és ahogy a kézikönyvben szerepel, elvileg a baloldali a hátsó és jobboldali az első fék ... ha csak nem lett átkötve. Erre kicsi esélyt látok, de a roller viselkedése és a józan ész nekem azt súgta. Megvédeni nem tudnám ezt a feltételezést, lehet csak addigra omlott össze a stabilitás, mire a baloldali fékkarhoz ért. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#26737
üzenetére
Újra megnézve a videót szuperlassítottan, nem a motorfék, vagy menetszél lassította le 110-ről 94 km/h környékére, hanem a hátsó fék. Ujja a gázkaron maradt. Csak ennél a tempónál nyúlt az első fékhez is, ami a végső problémát okozta.
Lehet látott valamit az úton, ami a mi szögünkből nem látható, és amiatt kellett gyorsabban megállni.Amint említed, az ujja mintha végig a gázkaron lenne, de miután elkezdi a kezéből kirántani a kormányt, olyankor már elég nehéz a gázt megfelelően adagolni.
És még az is lehet, hogy meghúzta a gázkart. A hátsó motor nyomta előre a rollert, csak az első kerék már teljesen más irányba nézett. -
polo493
tag
válasz
DigitXT
#26546
üzenetére
ki tudja mi történt ,lehet elengedte a kormány egyik kezével ,mert telefonért nyúlt vagy bogár ment az arcára és le akarta söpörni meg akarta a ruháját igazítani...,rolleren sosem szabad elengedni a kormányt soha semmiért ,meg kell állni,lehet ezért esett vagy más miatt ,szemtanú nem volt?
nálam volt nem egyszer macska futott át előttem hirtelen ,mert bagzanak azt csak rohangálnak utcán utálom őket
lassan valami lidart kell szerelni rá mi jön elő hirtelen őz vagy macska
-
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT
#26640
üzenetére
"Ezt amúgy hova sorolják be? Ülés nincs, de nem egy nyomon halad.

Teverun Tetra (60V 60Ah)"
[link]
"(3) Ezt a Függeléket négykerekű triciklikre is alkalmazni kell, azaz négykerekű, alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművekre:
3a) könnyű négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg (L6e kategória) – elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét –, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és
3a1) amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy
3a2) legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
3a3) amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében.
Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriájú háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva,
3b) egyéb, a 3a) bekezdésben felsoroltakon kívüli négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 400 kg (L7e kategória) (550 kg teherszállításra kialakított járműveknél) – elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét – és amelyek legnagyobb hasznos motorteljesítménye legfeljebb 15 kW. Ezeket a járműveket háromkerekű tricikliknek kell tekinteni, és teljesíteniük kell az L5e kategóriájú háromkerekű triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha ez az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva."
Összefoglalva L5e kategóriába tartozik, 3 kerekű motorkerékpárnak minősül, és ha van eu-s tipusbizonyítvány mehet műszakira, ahol rendszámot kaphat.Szerintem.
-
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT
#26625
üzenetére
Semmiben nem változik wkgt 50 vs 60A beállítás mellett. Na most vagy azért nem mert végül kapott egy fizikai (vagy más szintű fw/sw) limitet és végül a tervezett állítási lehetőséget figyelmen kívül hagyja (vagyis 50A fölött, mert alatta működik) vagy igazából a másik, hogy akkun 100A BMS van
Ez utóbbi fix, de ezek szerint tényleg nem is jön ki több. Aki nem baj, mert cellák sem bírnának többet (7x15A a max).
És amúgy én is ezért jutottam el king gt hez, mert kellett az a több, ami nem jött ki 60V on kis gépekből (city meg még azokhoz képest is fingabb amúgy). És első 200km után nem is volt maxra állítva a gép, mert nem kellett. Szóval ott éreztem, hogy ez így már jó (volt
). -
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT
#26607
üzenetére
"Szerk: a linkelt posztban az ampereket beszorozva 36V-tal, nagyjából megvan
az éppen leadott (inkább felvett, de mindegy) teljesítmény, pl. 11A*36V: 400W
A tuningolt (söntölt) vezérlővel meg 1000W fölött volt, arányosan gyorsabb is..."Azt gondolom, hogy egy jól megtervezett járműben a mérnökök hagytak tartalékot.
Mit gondolsz, egy 10%-os tuning még akár biztonságos kategóriába is eshet?
Ey3 P8-as menüpontján lehet szabályozni 5 és 100%-között a teljesítményt. ( Olyat is olvastam valahol, hogy nyomatéknak fordították *)
Ey3-at (110%-ra), vagy a Dualtron vezérlőt át lehet programozni? Csak söntöléssel lehet tuningolni?
Autós analógiával chiptuning, (rádugom a lapotopot*) létezik-e?
Kockázat ?
PS.: Igazából nem végsebesség érdekelne, hanem a P7-es menü, ami az indulást, a gyorsulást szabályozza. Itt lenne jó némi többlet, mert a 68,1Km/h amit GPS-el mértem nekem elég, de amikor "beragadok" a lámpánál az gáz.
-
donbig
tag
válasz
DigitXT
#26612
üzenetére
Más: Napirenden a téma, ha nem volt még: [Törvény nélküliek és veszélyesek, mi az? Villanyrolleresek] -
válasz
DigitXT
#26592
üzenetére
Teljesen jogos, bocsánat, a max sebességet (25km/h) nem a 20%-os emelkedőn szeretném elérni, hanem amin az F30E-m elvérzett, a Pécs, Illyés Gyula utca.
Ez nem tudom mennyi lehet... 10?
Csak jó lenne, ha azért a 20%-on is felmenne. -
Ciccuka
veterán
válasz
DigitXT
#26582
üzenetére
Gyakorlatilag "kapcsolóüzemű" gázkar. On/Off (be-ki) ez a két állás van csak.
Ez gyakran balesetveszélyes és zavaró is egyben (ez a tapasztalat).Ninebot-nál (D széria) is olyan a dobfék, hogy fékezéskor hirtelen kattan egyet aztán erősen befog, persze a fékhatás szerencsére gyenge
-
tipuka
addikt
válasz
DigitXT
#26578
üzenetére
Igen, elektromos felnőtt rollerre gondoltam.

Régebben míg nem voltak így elterjedve az elektromos rollerek, gondolkoztam egy elektromos triciklin (sima ilyen piacos triciklit használtam bő 10 évig), de a roller szimpibb.
Mire gondolsz túl erős alatt?
*jajj
Thunderzolee: köszi ez a megoldás tetszik.
Megkérik az árát, bár teleszkópos, ami segítség, borzalmas sok helyen út, aliexpressen is 252$ .92kg vagyok, + a nagy hátizsákom, ami pár kg még(max 8-10kg). A városba menet mindig felmennék egy néha két hídon, így emelkedőn is használnám.
-
Ciccuka
veterán
válasz
DigitXT
#26574
üzenetére
Lehetne jobb is.... KuKirin G3
Érdemes megnézni ezt a videót is, itt legalább tényszerűen elmondja a véleményét pedig ő is promo céllal kapta a rollert.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#26542
üzenetére
Tényleg cáfolat érkezett a kátyúra, az út végig jó minőségű, az írják: "Egy bukkanó dobhatta meg az elektromos rollerét, ezért esett fejre egy férfi Nyírteleken."
https://www.szon.hu/helyi-kek-hirek/2024/05/halalos-rolleres-baleset-verbe-fagyva-hevert-az-uton-video
És a videó alapján nem is abba az irányba közlekedett a srác, amelyik irányba a roller néz (és amit mi is páran feltételeztünk). Ezek alapján nem egy apró kereszteződésen ment át, mert a rendőrök épp az ellenkező irányban lévő apró huppanót vizsgálják. Annak meredekségét szakértik valamilyen mérőléccel.
Ahhoz nagyon nagy sebességgel kellett rámenni arra a bukkanóra, hogy elemelkedjen a roller annyira, hogy leérkezéskor kiforduljon a kezéből a kormány. Még ha azon az egyenes szakaszon rossz szögből is ment rá, ott valami rendellenesnek kellett történnie. (Pl. leérkezéskor lecsúszott az egyik keze.)Tényleg nagyon kellemetlen, amikor végig jó úton hirtelen lesz egy úthiba. Végig koncentrálni kell, de néha az is kevés, mert nem lehet mindenre felkészülni.
-
ridiculous
aktív tag
válasz
DigitXT
#26542
üzenetére
Szerintem szimplán ment vele amennyivel csak tud a roller (45kmh amit az a roller megy asszem') természetesen védőfelszerelés nélkül és valamin megcsúszhatott vagy valami történt pld beszitált ahogy mondtad és ez lett a vége. Én még védőcuccban se mennék ennyivel sehol vele.. rohadt veszélyes. Nem az eszköz a hibás sok esetben hanem a használója.

-
válasz
DigitXT
#26440
üzenetére
Azt ertem de milyen mertekben degradal?
a litium nem szeret femes formaban jelen lenni ezert optimalis 80% korul ahol nem akkora az energiatartalom a cellaban, ekkor kevesbe jellemzo dendritkepzodes es akkor emellett van a tobbi valtozo.Nem fekete-feher a kemia de orbitalis hulyeseg azzal letudni, hogy nem toltotted elegszer hanem fullra toltotted, hat minek van a tolto elektronika.
Atlag userekre van tervezve.
Szimplan hulladek dolgokat pakol a cuccaiba az okai, szerencsekerek az egesz marka.
Ninebotom ugyanigy van hasznalva es semmi baja az akkunak, ahogy mas elektronikai termekemnek se. Laptopom 2 eve tapkeabelen log.
Lehet preventiven ezekkel szorakozni, akinek megeri, de nem szabadna tonkremennie mert 1 honapot nincs tolton foleg egy szezonalis hasznalatu elektronikai termeknel. -
intuicio
aktív tag
válasz
DigitXT
#26386
üzenetére
Thunderzolee: Kb minden nap használtam télen/nyáron

DigitXT:
Így olvasva nem igazán van vele kedvem foglalkozni
Anno volt már vele egy kis bajom, mert az egyik akku forrasztási pontja elengedett, és mikor rádugtam töltőre, nem töltött, hanem zöld volt egyből a töltőn levő led.
Ezt rendes pákával megforrasztottam (tudom ponthegesztővel kellett volna)
Szóval már hozzá volt nyúlva.
Szerinted egy ilyen rolit mennyibe lehet elpasszolni alkatrésznek? kb 9.000 km-t raktam bele. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#26353
üzenetére
Ez nem igaz.
Legalábbis nem minden esetben igaz. Lásd néggyel ezelőtti hozzászólásomat: (#26349) PociAti.
Tubeless pneumatic tyres (with inner tube)Illetve a Ninebot által készített és közreadott YouTube videókban is látni, hogy belső gumit tartalmaznak. A "külső" pedig olykor tubeless-nek mondott gumi.
Segway Ninebot F & D-Series Front Wheel Tire ReplacementSegway Ninebot F series - How to disassemble and assemble rear Tyre and rear wheel
-
pescara
aktív tag
válasz
DigitXT
#26340
üzenetére
Ez nalam is a tapasztalat
. Amikor kenyelmesen nezelodve gurulok a kb 2km-re levo metro allomashoz, akkor 11 perc szokott lenni es ha szerencses vagyok, pont akkor jon a vonat. Amikor ,,sietek" , akkor rodeozok a buckakon es a rekordom 8 perc volt. A metro 7 perc mulva jott
Ugyhogy rajottem, semmi nem mulik azon az 5-8 km/h sebesseg kulonbsegen. Ezert tartom viccesnek, amikor buheraljak a rollereket, hogy 25 helyett akar 30 km/h oras fenysebesseggel is tudjanak ,,szaguldani" Kozben meg pont elfogy a szufla mire hazaernenek. -
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT
#26332
üzenetére
Ja, neha nagyon hataron tud lenni. Amikor a kugoomnak elkezdett degradalodni az akkuja, akkor elkezdtem hirtelen nem elerni zoldeket es sokkal tobb lett a menetido. Ez a belvarosban, ahol kb. 50 meterenkent lampa van elegge kellemetlen.
Amugy meg valoban lehetne lassabban menni es ugy zoldhullamban, vagy lehet kicsitgyorsabban is. Akinek nem szamit a csaladjatol ellopott 3 percek, az majd megy lassabban.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#26332
üzenetére
A (#26320) hozzászólásban, amire ezt írtam, ott a fotó a környékről. Kisvárosias, már-már falusias környezet. A villanylámpák előtti várakozás nem lehet gyakori stressz faktor.
Városias környezetben 2 forgatókönyv szokott előfordulni:
- ismerős útszakaszon közlekedünk,
- kevésbé ismert szakaszon megyünk.Ismerős szakaszon fejből megmondom minden egyes kereszteződésben milyen sorrendben következnek a lámpák, kinek lesz zöld, így jó messziről előre meg tudom mondani nekem mikor lesz zöld (kell-e sietni). Sőt, idővel 2 villanylámpa közötti ideális tempót is memorizálni lehet. Döntő többségében teljesen felesleges sietni, azáltal csak többet ácsorog az ember a lámpa előtt.
Ismeretlen szakaszon meg az ismeretlen úthibák miatt nem éri meg sietni.
Ha pechsorozata van valakinek, akkor is csak pár percről beszélünk, Az nem számíthat. Ha mégis számít, akkor már induláskor elcseszte, és tanuljon a hibájából. Legközelebb induljon el pár perccel korábban. -
pescara
aktív tag
válasz
DigitXT
#26279
üzenetére
,,Mondjuk nálatok akkor sem változik semmi, ha itt a pálcikákra is jön a biztosítás"
Haaat, szerintem kb mindenhol, egyszerre fog az egesz eu-ban, nem veletlen, hogy meg mindenhol csak a remhirek terjednek. Valami kozos eus szabalyozas lesz, ha lesz egyaltalan. nem konnyu a dolguk, mert a kornyezetvedelem es a ,,zoldules" kozos elfogadott cel. A lassan autoval kozlekedhetetlen nagyvarosokban nem erdekuk, hogy nehezitsek a rolleresek eletet. Valoszinuleg maradni fog a max 25 km/h , akionek meg az nem eleg, annak motor, vagy auto.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox one X konzol 1Tb
- Panasonic CF-20 ütésálló, ipari notebook & tablet számlával, garanciával
- Apple iPhone 13 / 256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Akku:100%
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3293, 100% Akksi
- Lenovo Legion Go z1 extrem 16/512gb, újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi







lassan valami lidart kell szerelni rá mi jön elő hirtelen őz vagy macska

