- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Szólánc.
- weiss: Logi MX Master 3S FW NEM frissítés
- btz: Internet fejlesztés országosan!
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
FőDudu
veterán
válasz
DigitXT #26036 üzenetére
Most jon a masodik szett tomor gumi - szoval keszulok a szivasra.
Hatsonal meg csak-csak ra lehet kabel kotegelozni a kullok menten es ahol mar beugrott ott rahuzva valoban a helyen marad. Aztan mehet a gumis szerszam/pajszer/csavarhuzo/kezi rahatas.De a motornal nem tudom mi lesz... Lehet megint szivesseget kerek
Persze foleg az elso van elkopva a hajtas miatt.Azt olvastam, a gumit jol felmelegitve (forro vizben) kicsit javul a felrakasi esely.
Ahonnan rendeltem, ott ki is van irva a felrakasi utmutatoban, hogy tan x percig kell fozni.
Majd ha megjott, elolvasom. -
FingR86
őstag
válasz
DigitXT #25934 üzenetére
na kész lett a pakk és a roller. Hát brutális a kulönbség
de egy kicsit sztem túlméreteztem mindent, amikor megláttam a motor vezérlőt, hogy milyen csirke kis kábelek jönnek ki belőleén meg a pakkot megépítettem kisujjam vastag kábelből
100-ról 85%-ra 20km. És most már simán akasztja a végsebességet. Szoftverben felcsontoltam 40-re és végig tartja is. Egyébként érzetre még menne sztem, mert érzem ahogy befékez. Így már 820 wattokat is látok. Mondjuk egy jó nagy kör után 70 fok felett volt a vezérlő hőmérséklete. Az már kritikus ?át kellett variálni a teljes belsejét és a motor vezérlő most már nem a padlóra fekszik fel, hanem a hátlapra állítva. Érdemes lenne oda beszúrni vmi hőpadot ? Mert ugye most a motorvezérlő bordás háza fekszik fel az alu házra, de az a bordák miatt csak 50%-os kontakt kb.
a fék most már így édes kevés, hiába fog jól az első dobfék, nem tudja állóra fékezni a kereket amikor lendületben van a 100 kilóval
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #26007 üzenetére
Megkaptam a "feljelentést".
Személyi sérüléses közúti balesetnél kötelező a rendőri intézkedés.
Ugyanezen okból készült a feljelentés, és mivel nem volt más résztvevője a balesetnek, nem lehetett más az alanya csak Te.
Közlekedési balesetek vizsgálata sosem volt a szakterületem, így nem is érzem annyira otthonosan magam az ügyben, de...
Ez ugye szabálysértési feljelentés, és a meghallgatás célja annak a megállapítása VOLT, hogy történt-e szabálysértés, és ha igen, akkor milyen stb.
Nem ismerem, mit mondtál a hatóságnak, illetve a felvételeket sem láttam.
Az viszont látszik, hogy már elfogadtad lehetséges kimenetelként, hogy olyan szabálysértésért kaszáljanak el, ahol nincs ok-okozati összefüggés a bekövetkezett baleset, és a szabálytalan vezetés között, de mond hogyha rosszul gondolom.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #26005 üzenetére
Ez nem szó szerint, és a tényállás is hiányzik...
Egyébként ez egy gumiszabály, és a tényállásnak kéne pontosan megmondania, hogy Te a sok felsorolt elem közül melyik részét, vagy hányat, és hogyan szegted meg.
Azért kértem a szó szerintit, mert minden szónak, egy ésnek, egy vesszőnek is jelentősége lehet.
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #26002 üzenetére
Buntetoeljaras, ne izgulj. Ha ketseg nelkul nem allapithato meg, hogy a tores a baleset utan-kozben kovetkezett be, tehat akar elotte is lehet es amiatt tortent a baleset, akkor nem tudjak ketseget kizaroan bizonyitani, hogy elkovettel valamit, igy buntetheto se vagy.
Amugy a rendor csak szimpla burokrata: leszarja mi van. Az a feladata h feljelentsen akarmi is lesz az eredmenye, ebbol latszik, hogy dolgozik. Kozben paran nyomozgatnak, levelezgetnek: meg par bujtatott naploponak indokolt lesz a fizetese. Mint amikor az ugyfelszolgalaton elkeri a pultos neni a sorszamodat, hiszen az a munkajanak a meroszama, te csak egy szukseges kellemetlenseg vagy szamukra a rendszerben.
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #25340 üzenetére
Az ügy margójára: feljelentettek a KRESZ megsértése miatt...
Hogy pontosan mivel, hogyan, azt nem tudni, de remélhetőleg
annyi lesz a vége, hogy lezárják az ügyem, uis nem állapítható
meg a baleset pontos oka. Meglehetősen biztosnak érzem az
anyagfáradást, a küllők törése miatti borulást. Ám bizonyítani
nem tudom. Végülis akár az esés következtében is kitörhetett.Ui: azt mondják alapvetően SMKP-ként kezelik! Ha ez igaz, az
lehet kritizálható, hogy a kerékpársávon haladtam illetve csak
kerékpáros bukósisak volt rajtam (ill. hello.hu a biztosításom).
Cserébe akkor pont nem számít, hogy 25 vagy 45, és <4000W
is bele kéne férjen... De utólag már mindegy is. (Én kiszálltam:
soha többet nem állok rollerre, s ezt jegyzőkönyvbe is írták.)
-
bordi10
senior tag
válasz
DigitXT #25986 üzenetére
Passzolom. Nem nagyon értek ilyen szinten hozzá, nem szereltem még rollert. Még bőven garis. Beszélem Segway szervizzel, küldenének futárt érte, ha van doboz. Mondom honnan lenne? Pár napig tároltam csak. Hívom a Future Boardot, mondom a szitut, vigyem be, de ők is csak dobozban küldik el a szervizbe, nekik sincs doboz. Ott állna addig, míg valaki venne doboz nélkül egy rollert és abban el tudnák küldeni. Kész téboly. Nemtom honnan szerezzek egy dobozt, ami elbír kb 20 kg-t. Mászkáljak én érte...szemét banda.
-
pontyos
senior tag
válasz
DigitXT #25953 üzenetére
" tehát ahogy az akku ezt eléri már nem fog áram folyni "
Igen, ez stimmt - csak valahogy nincs bizodalmam úgy aludni, hogy 7 órát megy egy eszköz töltése pár méterrel mellettem. Ez lehet, hogy az én félszem, de hát láttunk már jó pár eszközt olvadni, kigyulladni stb.
Marad a délutáni töltés a nem használt időszakban. Mindösszesen csak annyi, hogy egy gyorsabb tölthetőségű, nagyobb hatótávolságú roller lesz a következő, ha ez cserés lesz.
Elsőnek ez most elmegy. -
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT #25953 üzenetére
G30 ban, sok minden mellett ez is ügyes okos dolog, hogy 3,5A el tölt. Normális(abb) kábelek és csatlakozók vannak benne. És ehhez csak egy 220as kanóc kell neki. Sok sok szempontból tényleg azt érzem, hogy még mindig az a pálcika gépek csúcsa
De ez már picit off.Amúgy egy standard pálcika gépre lehet én sem merném rádugni 5At.
-
FőDudu
veterán
válasz
DigitXT #25850 üzenetére
Ezek a helyi (ex) gyar termekeit preferaljak.
Tomos Flexer meg hasonlok.
Valto nelkuli, ropsulyos gepek.Hivatalosan fouton nem mehetnek ezzel a cuccal - viszont rendszam van rajtuk, biztositas kell rajuk es vizsgan ellenorzik, van-e bennuk korlatozas.
A fiam baratainak korlatozott motorjaik vannak.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #25781 üzenetére
"biztonságtechnikailag is fejlődne a kategória
Az a baj ezzel, hogy attól még, hogy kinevezik SMKP-nak, fikarcnyival
sem lesz jobb minőségű, amit Kínában összehánynak, A.S. szabvány szerint (ahogy sikerül)..."
Elvileg minden EU-ban forgalomba hozott rollerhez kéne lennieilyen, vagy hasonló tanusítványnak, hogy az megfelel az EU-s szabályoknak.
Ami még eszembe jutott ezzel kapcsolatban.
Amikor szereltem a kereket, végülis csak le kellett venni az egyik lengőkart, amik egy kónuszon ült.
Ez szabályosan két módon lehetséges, spec. un. "csapágylehúzóval" vagy gumikalapáccsal.
A Te esetedben a kerék tört ketté, vagy anyagszerkezeti, szerelési, vagy vezetéstechnikai hiba miatt, nem tudom kizárni egyiket sem.
Mivel írtad, hogy használtan vetted, simán el tudom képzelni hogy acél kalapáccsal ütöttek rá az alufelnire, hogy lelazítsák a lengőkart, vagy egyszerűen járdaszegélynek csúszott/ütközött a gépes, nem tudhatom, de lehet akár gyári hibás is.
Mindenesetre ha tömegesen fordul elő az ilyesmi, ott már élni kell a gyanúperrel, hogy a gyártástechnológia nem megfelelő.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #25720 üzenetére
"... akkor azt hiszi, hogy sisakban nem lehet semmi baja, ezért kockázatosan kezd vezetni. "
A semmi baja nem lehet, az erős túlzás. Az már önmagában orvosi eset. A helyes szakkifejezés: »hamis biztonságérzet«. Bátrabban vezet, többet bevállal, mint nélküle tenné. Viszont sisaktól a jármű semennyivel se lett megbízhatóbb, az út minősége nem lett jobb és a közlekedésben résztvevő többi szereplő sem lett figyelmesebb. A sebesség növekedésével csak a balesetek számát növelte meg. (A sisak viselésének nem kellene együtt járnia a sebesség növekedésével, de mégis ez történik. És ez fordítva is igaz: sisak nélkül óvatosabban szokás közlekedni.)"És erre állítólag van valami statisztika is, ami mutatta, hogy a holland biciklisták közt sok kretén van"
Hollandokat nem önmagukban vizsgálták, hanem az Ausztrálokkal együtt. Ausztráliában kötelezővé tették a sisak viselését, ezzel sikerült elérniük, hogy náluk 22-szer nagyobb lett a fajlagos kerékpár balesetek száma, mint Hollandiában. A tanulmányok szerint a legfőbb ok, hogy Ausztráliában nagyon kevesen kerékpároznak, számuk drasztikusan visszaesett, a kerékpáros infrastruktúra "feleslegessé vált", ezáltal visszaszorult, autósok nem számítanak rájuk, ők maguk nem bicajoznak, így nem is tudják milyen kellemetlen pár centire elhaladni egy kerékpáros mellett. Hollandiában pont fordítva van, mindenki kerékpározik, az autós is hétvégén előveszi a bicajt.
A tömeges elterjedés az, ami igazán biztonságossá teszi, mert az vonzza be a megfelelő szemléletet, a megfelelő infrastruktúrát. Magyar mentalitást ismeretében a szemlélet legalább olyan rossz, mint az utak minősége, emiatt nagyon nagy szükség lenne arra, hogy az autósok számára vonzóvá / elérhetővé váljon alternatívaként.
A sisakviselés kötelezővé tétele azt is szinte teljesen ellehetetlenítené, hogy valaki a bérrollert ki tudja próbálni. Például akkor, amikor az autója szerelőnél van, de a tömegközlekedés helyett másra vágyna. A két fő bázis, az állandóan rollerezők és az alkalmi rolleresek közül az utóbbi az, ami ellehetetlenülne. Ausztráliában a kölcsönzések visszaszorulása kapcsán a sisak viselését jelölték meg a legfőbb hátráltató oknak. Volt kísérlet sisak bérlésre, de nem jött be. Ezért inkább egyes tartományokban elkezdték fokozatosan eltörölni / felhígítani a sisak viselését előíró szabályokat. Azt, amire anno hatástanulmányok nélkül, röntgenképek mutogatásával sikerült rávenni a törvényhozókat. -
h1mpi
félisten
válasz
DigitXT #25720 üzenetére
Ha valaki kretén azon nem segít semmi. Nekem volt 1000-es motorom, most 500+ LE-s autóm van és soha nem volt semmi. Tudni kell visszafogni magát az embernek. Én egy ilyen IXS fullface sisakot vettem, egy jó kesztyűt meg térd és könyökvédőt, ha lenne valami, akkor legyen esélyem elkerülni a nagyobb bajt. Azért is vettem egy komolyabb rollert, hogy legyen nagyobb kerék és jó lengéscsillapító. Egyszóval én nem kampányolok a sisak mellett, mert mindenki azt csinál, amit akar, de gondolja végig, hogy nem védi semmi a fejét....
-
válasz
DigitXT #23507 üzenetére
Nem a csőváz a rossz, hanem, h hátul nincs ami összefogja, csak a motor-tengely, amit meg a csapágyak tartanak a helyén ugye.
Egy dobozos trepni önhordó, amiről két nyúlvány megy hátra, h a kerekeket tartsa, és nem a csapágyak viselik el az oldalirányú esetlegesen nyíró terhelést, míg azoknál, ahol nincs "doboz", ott a csapágyazás kénytelen elviselni az esetleges csavarodó erőhatásokat.
Ez persze nem azt jelenti, h ez így nem jó, csak rossz utakon nagyobb igénybevételt jelent a csapágyaknak.*Napi régész..
-
Pano
addikt
válasz
DigitXT #25531 üzenetére
Jobbulást! Remélem minden okés lesz.
Sajnos olyan közlekedési eszköz nincs, ami nem balesetveszélyes. A körülmények mindent képesek felülírni vagy rossz vagy jó irányba.
Néha elgondolkozom, hogy lehet kéne egy gyorsabb roller, de mindig hamar arra jutok, hogy nem éri meg a kockázatot.
Jól elvagyok én a 20 km/h-al. 25-el is csak olyan helyen megyek amit ismerek és nincs gyalogos vagy autós forgalom. -
fatalista22
tag
válasz
DigitXT #25490 üzenetére
Bocs, régen jártam erre. Mivel az orvosok egyáltalán nem tiltják most, ez azt jelenti, hogy bíznak benne, megoldották a problémámat. Kaptam egy pacemakert, ami nem engedi a szívet olyan állapotba kerülni, ami után ájulás lehetne. Tulajdonképpen azt mondták, hogy kardiológiai szempontból ájulás már nem lehet. Mivel nálam ez volt, így az ok megoldva. Persze addig is tesztelem magam, mielőtt döntenék, de tényleg sokkal jobban megy minden, azért érzem.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #25486 üzenetére
"Neked egy eBike lenne akkor az ideális... azon nem kell erőlködni
ha nem akarsz, hiszen tud segíteni... Annyi csak a baj, hogy "300"
tudjuk mire elég (ha spártai, sokra, de ha ezer forint, semmire)."
Szomorú, hogy ezt kell, hogy mondjam, de ha esélyes az ájulás, akkor potenciális gyilkos lesz, ha kimegy a forgalomba.
Úgy magára, mint másokra veszélyt jelent, és ha felelősen gondolkodik, akkor nem akar megölni, még ha nem is szándékosan pl. egy kisgyerekét szállító anyukát... vagy akárkit.
Speciel én nem szeretnék Vele találkozni, vezetés közben.
Értem már nem kár, de az unokámat szállító kislányomat sem szeretném, ha találkozna vele út közben.
Otthoni munka, privát sofőr (gondolom elérhetetlen), közösségi közlekedés, és gyalog, kb. ezek a lehetőségei.
-
polo493
tag
válasz
DigitXT #25340 üzenetére
wow jobbulást ez a felni megoldás, konstrukció elég gyenge szerintem.
dualton city is ugyan ilyen béna kerék ott a motor is plusz terhelés azoknak a villáknak , idővel az is el fog törni szerintem ha nincs megedzve rendesen az anyag vagy koszos gyenge anyagból lett gyártva. -
nimfas
addikt
válasz
DigitXT #25340 üzenetére
Mákod volt! Ezért szép ez az új világ, forrasztó ónból kihagynak 1-2 dolgot, mert káros, aztán a tv panel megadja magát 3 év után, mert elengedi a forrasztás.
Ki tudja itt az alu ötvény keréken mit spóroltak ki.... Jó lesz az, max. nem tart örökké!
De lehet hogy kapott előtte egy oldalirányú ütést, volt egy kis repedés, most meg induláskor kapott egy nagyobb erőbehatást és reccs. Ilyen szempontból rossz az öntvény, mert ugyan merev, de pont ezért nem hajlik mint egy acél, hanem törik. -
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #25340 üzenetére
"Nekem tegnap sikerült..."
Először is, mihamarabb, gyors és fájdalommentes felépülést !
"Fasza lett a gép, a Statorade hozott -40 fokot,
nem melegedett túl, simán felvitt a szerpentinen is, beraktam a 10A-es
töltőt a mélygarázsba, hogy majd bármikor fel tudjam gyorsan tölteni..."
Injektálós képet látva, már tegnap rád akartam írni, hogy milyen lett, hozta-e amit vártál.
Látom sikerült.Baleset.
Nos, én mindíg úgy indultam el motorozni, hogy nem biztos, hogy hazajövök. Egy csúszásom volt a Pilisben, idomtöréssel megúsztam, keréken jöttem haza.
Most is, és régen is az volt a mottóm, hogy az élethez szerencse kell. Ha szerencséd van, van mindened, ha nincs akkor semmid. (*A szerencséért meg, meg kell dolgozni! )
Nézd úgy hogy lehetett volna rosszabb is.
Azért mondom, ezt., mert anno vesztettem el motoros barátomat. Egy tavaszi bemotorozáson, napos időben kicsúszott, leszakadt lába, esélye sem volt, azonnal szörnyethalt.
Nálam egyébként sokkal jobb, rutinosabb motoros volt. A családjával együtt kísértem el az utolsó útjára.
Felni törés.Használtnál, nem lehet biztos az ember az előéletében, ezért vettem a mocit is, meg most a rollert is újonnan. Így talán kisebb az esélye egy eltitkolt/elhanyagolt sérülésnek.
Legnagyobb gondossággal sem biztos hogy el tudtad volna kerülni a baleset. Anyagfáradás, mikro repedések, akármi bármikor.
Ez nem repülőgép, hogy megröngenezzék. Akkor talán kiderülhetett volna.
-
#33802016
törölt tag
válasz
DigitXT #25264 üzenetére
Nekem sikerült +1 kmel is elérni, a plusznál (f2) igaz, lehet erős visszatöltéssel vagy normál, már nem emlékszem, sík terpen, kis emelkedő volt. De azt én is észre vettem, hogy 25km/hnál már csak 40 km-ert ír, 20km/nál 55 a megtehető emeleti (és jó esetben gyakorlati, csak az már több órás út és 20-al nem olyan kényelmes, bár inkább unalmasabb. Kerékpár jobban leköt ).
-
FingR86
őstag
válasz
DigitXT #25258 üzenetére
5x20 tartóban terveztem elkészíteni.
mert 11x42cm hely van akkunak.
természetesen keresztben terveztem a szalagozást.
A kezdő 10 cella pozitív és a végső 10 cella negatív resze lenne 2p szalaggal, a többi meg végig 4p-vel.
van még itthon 10m sima egyenes szalag, akkor azzal fogok erősíteni. -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #25257 üzenetére
Nem tudom, mennyi hely van. A gyári 70x80x300-as méret az szinte
biztos, hogy úgy jön ki, hogy állnak a cellák, és L-alakban van a 6p...Így értem:
1111
1122
2222Ezzel keskenyebb tud maradni az akku. Cserébe másfélszer hosszabb:
ugyanezt játszottam a 16s9p akkunál, ami emiatt brutál hosszú lett.Egy "100 cellás" akkut természetesen kényelmesen meg lehet csinálni
kétszer hosszabb, fele szélességű verzióban. Feltéve, hogy elfér az 5p.11111
11111
22222
22222Ha így tervezted, használható a 4p szalag (természetesen keresztbe).
Másképp nem tudom elképzelni, mire lehet jó a projektedhez.Viszont így meg számolni kell azzal, hogy csak 5x keresztmetszet van:
nikkelezett acél, és nagyobb áramok esetén az nem feltétlen nyerő. -
FingR86
őstag
válasz
DigitXT #25227 üzenetére
ht-t4 max [link]
nincs még egy hetes sem.
az a probléma, hogy rájöttem, hogy szoftverben ki lehet ütni a sebesség korlátot és már csak 35-el akarok menni állandóanés sztem ez a full sebesség meg a 105kg-om nem nagyon szeretik egymást. A 30km-t így alulról súrolja távban. A belesjéről egyértelműen nem tudok infót adni, de csatik terén sztem általános. XT60 ahogy láttam meg JST amin veszi a töltést. Itt találtam egy ugyanilyet: [link] - [link] az eladó 60-ért tette fel.
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #25211 üzenetére
Maradekfesz, vagy a kozos vezeteken eso fesz meghajtja ellentetes feszultseggel is. Kezdetnek kossel sorba egy diodat a tekerccsel.
Pl. Ha a lampa miatt a vezeteken esik 1V fesz es a lampa mellett kototted be a tekercs egyik polusat, akkor ha a masikat 12V-0V-ra rantod, akkor a feszultsegeses miatt 11V-rol -1V-ra valtozik a tekercsfeszultseg es az eleg lehet, hogy behuzva tartsa.
-
hakos1987
őstag
válasz
DigitXT #25193 üzenetére
Meglett a hiba!
Nem a vezérlő roller testhez való érintkezése volt a baj... A szikramentes leválasztó, azaz a flipsky anti spark switch kapcsoló vezetéke (mindegy hogy a gyári nyomógomb vagy a kulcsra bekötve) zajt szedett össze, emiatt bazi gyorsan lekapcsolgatott a FET, ez okozta a fesz. esést. Egy darab árnyékolt vezeték + ferrit zavarszűrő és kész is! -
hakos1987
őstag
válasz
DigitXT #25191 üzenetére
Nekem ez a fajta van, a nyomógom helyére bekötve a kulcs:
Hosszabb úton nem teszteltem, így még melegedhet... Gumi lapot tudok aká bevágni. A max motor áram amit mért teszteléskor, 57A volt motoronként. A BMS max 60A, de max 20-20A van beállítva vezérlőnként. Az akkuval vannak már bajok, de ha összeáll minden és jó lesz, akkor az lesz az utolsó projekt.Azt nem tudom még, a végsebességet mi határozza meg, mert 45 körül alakul kb.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #25110 üzenetére
Nekem erről meg az jut az eszembe, hogy ha a tolvaj azért alkalmaz erőszakot, hogy az eltulajdonított dolgot megtartsa, akkor az már nem is lopás, hanem rablás, ami alapesetben is 2-8 év letöltendő.
Még két dolog. A súlyos fenyegetés pl. késsel, vagy megöléssel fenyegetés is elég a rablás megállapításához.
Kettő: Míg a lopásnál 50k. -ig szabálysértés, addig rablásnál nincs alsó értékhatár, tehát egy "ceruzára" el lehet követni.
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #24608 üzenetére
Kicsit még hangolni kell, de amúgy már így is nagyon megindul:
Simán hozza egy kisebb dual motoros gép erejét érzésre: durva!
(És ezt csak így próbálgattam a ház előtt nem is nagy tempóval.)Szerk: utóbbi azért érdekes, mert egyre erősödik, de az akku már
így is benézett 100A-be. Ha nagyon nyektetem, vagy nem marad
semmi hatótávolság, vagy leég a motor, esetleg mindkettő. -
pescara
aktív tag
válasz
DigitXT #24936 üzenetére
Ezzel csak az a baj, hogy szivesebben megyek itt a kertvarosban az egyiranyu utcakban a forgalommal szemben, mintha gyalogos lennek, ha jon valami lehuzodok, sokkal biztonsagosabb, mint egy iranyba menni, akkor szoktak a rollereseket es bringasokat veletlenul lesodorni, szembol sokkal messzebbrol latod mi jon, milyen gyorsan...stb es ok is rovidebb ido alatt elhaladnak melletted, mintha egy iranyban mennetek, pont mintha gyalogos , vagy futo lennek. Ugyhogy hiaba lenne a kamera felvetel, mert vegul is en mentem ,,rossz " iranyban, pedig nem.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #24932 üzenetére
Bíróság szabadon mérlegeli, hogy mit fogad el a bizonyítéknak. Elvileg nem köti, nem kötheti semmi, ez az un. bírói szabadság
2011. évi CLXII. törvény a bírák jogállásáról és javadalmazásáról *
A bírói függetlenség és pártatlanság alkotmányos elvének maradéktalan érvényre juttatása érdekében ...Alapelvek1. § (1) A bíró ítélkező tevékenységében független.
Ha a csúcsot, döntéshozót nem köti semmi, úgy a tápláléklánc alját sem (rendőrség).
A rendőrségnek a feladata törvényesen összegyűjteni bizonyítékokat, melyet az ügyészség felügyel.
Utóbbi képviseli a vádat, az állam büntetőjogi igényét pl. az említett közúti veszélyeztetés ügyében is.
Ennek így kell-kéne működnie.
-
-
Peaceliker
addikt
-
#33802016
törölt tag
válasz
DigitXT #24834 üzenetére
Itt normális két sáv van. bőven elférni. De van olyan is, ahol nincs, csak arra ritkán járok, rollerrel pl még nem voltam. Ott az út is rosszabb.
Rollerrel más is közlekedni, mint kerékpárral, jobban kell figyelni, patka, úthiba stb... kerékpárral ilyennel annyira nem kell.
-
#33802016
törölt tag
válasz
DigitXT #24815 üzenetére
Kerékpárral mentem, a lámpa az utat világítja, nem szembe... és nem is erős fokozat, alap. Normál használatra tervezet lámpa, nem reflektor... mégis megkaptam pár ****, hogy mennek a bús fenébe... Azóta, ha nem szükséges, úgy ítélem meg, nem világitok. Nappal verőfényes napsütésben, meg értelme sincs.
Ez nem úton van, kerékpár út, ahol maximum kerékpárosok, esetleg néha görkorcsolya, nem városba, két település között. Rövid szakasz van, ahol úton megyek, vagy olyan helyen ahol gyalogosok is vannak - utóbbiak úgy általában semmivel sem foglalkoznak bringával is ez volt a tapasztalat. Így városba, nem szoktam sietni... úgy sem lehet...
A sötét tél, meg ilyen szürkület az más. De ilyenkor meg ritkán használom.
Kereszteződésnél le szoktam lassítani, sosem tudni. Egyszer majdnem nekem jött egy Bringás, még kerékárral voltam, főút, kb 30 körül mehettem... úgy gondolta még befér... rá kellett rendesen fékezni... szerencséje volt...
Ez mondjuk rollerrel kevésbé, gond, van olyan mód ahol szinte azonnal lassul, megáll.. kerékpárnál nem.
"Szerk: meg hát általában nem "bringaautópálya" van, tehát szembe is jöhet
bárki,"
elfér a másik sávban"Mondjuk nekem beszólt egy ilyen a gyári LED-re, hogy 100 méterekről már
vakít, amin kicsit meglepődtem."
Oké, akkor nem csak nekem volt ilyen "élményem"... -
DGery
aktív tag
válasz
DigitXT #24815 üzenetére
Én pl vettem egy ehhez hasonló lámpát hátra ami a hátizsákom tetejére van rakva, plusza hátira rá van fűzve egy láthatósági mellény is. Mivel kénytelen vagyok (igaz rövid szakaszon) egy elég forgalmas úton haladni aminek a kivilágítása is hagy kivetnivalót maga után ezt mindenképp úgy gondoltam meg kell lépni a saját biztonságom érdekében.
Előre pedig került a nyak aljára az összehajtó mechanika felé szintén egy bringás lámpa lefelé irányítva, hogy a bringa előtti cca 10m-t jobban bevilágítsa, mint a gyári és hamarabb észrevegyem, ha vmi van az úton.
Nemhiába mondják, h fontos látni és látszani... -
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #24813 üzenetére
"A kerék meg 12.5", és rendes PMT gumi van rajta, csak az volt 60K, viszont"
Így van, gumin nem szabad spórolni.
Gumiról jutott eszembe. Láttam pár videót, ahol "autógumikat" tettek fel kétkerekűekre, hát én ezen eldobtam az agyam.
Anno egy esedékes gumicsere alkalmával gondoltam, kipróbálok egy Supermoto-ra fejlesztett gumit.
Ennek annyi a lényege, hogy a profilja szemből hegyesebb, nagyobb felületű az oldala, mint az átlag. Ugye ennek meg az autógumi az ellentéte, ahol pl. nincs is az oldalán futófelület.
Nem volt jó. A helyes valahol kettő között van.
Vezetéstechnika.
Sokan nem tudják, hogy ahhoz hogy egy kanyarban beforduljon egy kétkerekű, nem is kell a kormányt elfordítani abba az irányba ahova fordulni akarunk, hanem egy bizonyos sebességet elérve, úgy lehet a legbiztonságosabban befordulni, hogy a belső ívhez közelebb eső kormányszarvat finoman kifelé toljuk.
Ez azt eredményezi, hogy a kétkerekű úgy "fekszik be" a kanyarba, hogy az végig kontrollálható marad.
Ezt legkönnyebben jó futóművel, széles kormánnyal, és alacsony súlyponttal lehet megcsinálni, állva kis sebességgel, gyenge futóművel, helytelenül megválasztott profilú gumival nem fog menni.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #24774 üzenetére
Ma voltam a Futureboardban, meg továbbgondoltam a Kaboo Kinget.
A boltban volt City, így körbe tudtam szagolni.
Kormányszarvat, kezelőszervek miatt bal oldalon nem lehet teljesen lehajtani.
Fékkar motoros szemmel nézve nem elég kemény, de talán vállalható.
Nem 300+ kilót kell megfognia 180-nál, hanem 130kilót 80-nál, így ez nyilván lehetne jobb, de nem kell azonnal cserélni.
City összecsukása. Hát..., napi két alkalomnál többször azért meggondolandó, kicsit útban vannak a fékcsövek, vezetékek.
Tervbe van véve amúgy, hogy kb. 20 cm-el alacsonyabbra kéne tenni a kormányt, ami egyrészt így szükségtelenné tenné az összecsukást, másrészt a jelenlegi hosszban szerintem gyengére lett tervezve a hosszú erőkar miatt kormány rúd.
Befékeztem az első kereket, és előre tolva a kormányt éreztem, hogy nem lenne lehetetlen meghajlítani a függőleges kormányrudat, egy kisebb sebességű járdaszegélyre futás már szerintem kivégezné.
Lehet kapni hozzá kormánymagasítót, de ez tök vicces, pontosabban
ökörség még jobban meggyengíteni az egészet.Kormánycsapkodásra a nagyobb átmérőjű kerék miatt a szervizes szerint nem érzékeny, futóműje ricnis (bordástengelyes) , 3 fokozatban lehet állítani a magasságot, és vele a kormányszöget.
Ráállva, nem volt különösebb gondom a rugózással, az első elasztomert azért valószínűleg cserélni kéne majd egy puhábbra.
Elasztomerről azt gondolom, hogy gondozásmentes, kisebb súlyú, mint a tekercsrugós, és talán a lengéscsillapítása sem rosszabb.
Roller zárása: A kulcs botrányos. Fiókos irodaszekrényem kulcsa masszívabb.
Nincs gumiszigetelés az akkutartó doboz és kulccsal zárható teteje (trepni) között.
Nincs lehetőség lezárni elektronikusan a gépet, ha az utcán hagyom és rányúlnak a gázra, simán eltörheti egy féktárcsazár a féktárcsát.
Szervizes szerint, defektre akkor érzékeny, ha nincs megfelelő guminyomás.
Nincs olyan szolgáltatásuk, hogy érte menjenek egy defektes rollerért, a GLS-t meg nem hívhatom azonnal a 67-es kilométerkőhöz, úgyhogy marad a taxi, mert a helyszínen gumit javítani esélytelen a szervizes szerint.
Ülés létezik hozzá, több darabból áll, de a boltban nem volt.
Elvileg 50K-ért kapható, de külön a rögzítő csonk részt nem, csak egybe.
Engem igazán az érdekelt, hogy a közelről megnézhessem a felfogatási pontját, az meg megvolt. Elvileg van terv arra, hogyan oldom meg az ülés problémát 50K-t nem adnék ki erre.
Miközben beszélgettünk témát váltott és a Kabooról kérdés nélkül, azt mondta az eladó-szervizes, hogy azért hagyták abba a forgalmazását, mert szerintük gyenge minőségben gyártottak.
Itt egy pillanatra felszaladt a szemöldököm a homlokomra.
Nyilván nem tudom megítélni, hogy mennyi igaz ebből, de mivel kérdés, és minden előzmény nélkül mondta, és nem tudhatta, hogy egy King lehetne egy másik jelölt, de legalábbis elgondolkoztatott.
De ha már King.
Gondolkodtam a dolgon, és arra jutottam, mivel nincs gyári ülésrögzítési pont, így az mindenféle képen gányolás, engedély nélküli átalakítás felszerelni rá egyet, még akkor is ha technológiailag fejlettebb, erősebb stb. mint a konkurenciáé.
Ha Kingnél beüt a krach nem tudom azt mondani, hogy nem én vagyok a hibás, ha meg a Citynél kekeckednek, hogy ezen meg miért van ülés, meg tudom mutatni, hogy ez bizony gyárilag ilyen.
Hát kb. ennyi.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #24774 üzenetére
Nincs egy tároló a ház aljában? Eleve felvinni lakásba, az ilyen pálcika esetben rentábilis, egy King akkora (zárt térben), hogy húba+.
Ebben a kicsomagolós videóban [link] súlyra 137, dobozzal 150 fontot ír, ami 62 kg. öntömeg.
Videóban az összecsukással/nyitással is láthatóan meg kellett küzdeni.
Azt hiszem ez a két dolog már komoly megfontolást igényel a 9.-ik emeleti tárolási szükséglet miatt.
Meg tudnád mondani, hogy mire jó a szinuszos trigger, és megoldható-e és ha igen hogyan, mennyiért a vezérlő szinuszosra való átalakítása.
Köszi.
-
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #24774 üzenetére
Nincs egy tároló a ház aljában?
Közös helyiség, volt bringatároló, ma már fodrászat.
Eleve felvinni lakásba, az ilyen pálcika esetben rentábilis, egy King akkora (zárt térben), hogy húba+.
Pálcika szóba sem jöhet, a King alkalmas lehet a feladatra, tervbe van véve egy próba.
Vicces, ha berakod a liftbe, de nem megoldhatatlan. Ellenben emelgetni sz*r,
meg én nem nézegetném otthon az előszobában: tele lenne vele.Elzavartam anno az asszonyokat, így nincs aki beleszóljon hova teszem.
Nagyszoba közepén lenne neki hely, ha meg jön az unokám, akkor kiteszem addig az erkélyre, hogy ne borulhasson rá.
Ui: azért előbb próbáld ki, hogy milyen 70-nel (de pláne fölötte!) egy
rollerrel csapatni. Lehet, lemondasz az egész projektről, főleg hogy a
30+ km levezetése már túlmutat a "mikromobilitás" fogalmán.Bp.keresztbe-hosszába kb.15km. oda-vissza 30.
Amikor 30+t írtam, max ekkora távra gondoltam naponta.
(Nekem amúgy nem jött be ez a rolleren ülés. Tudod mi lesz a baj, ha
tényleg alacsonyra ülsz? Azért fognak kivasalni, mert nem látnak...)
Ahogy a nálam tapasztaltabb kolléga mondta: de jó lenne egy ilyenen
meghalni. Viccen kívül kipróbálni oké, de napi szinten forgalomban?Korábban természetesen láttam Bull K6- videót, és ez vezetés szempontjából messze biztonságosabb, mint a roller állva. Egy másik videón egy egy kb. 2m-es zászlórúdon aka. CB antennán egy picike háromszögletű piros zászló volt rögzítve a K6 hátsójához.
Mozgásra van kihegyezve a látás, egy izgő-mozgó tárgy szemmagasságban még periférián is jól látható.K6-ot nem tudom, hogy tudnám beszerezni, Dualtronnak meg a Franciáknál is és a Spanyoloknál is van EU-s képviselete.
Aztán itt van az ár. Nem azért lakok panelban, mert felvet a pénz. 1M környéke már erősen határeset, amit kiadhatok egy ilyen projektre.
-
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT #24774 üzenetére
"de jó lenne egy ilyenen meghalni"
Amúgy igen, érdemes tenni egy próbát. Hosszabbat mondjuk nem is tudom hogy. De pl nekem is meg tudott fajdulni a térdem rajta és 30km sem kellett hozzá. Főleg ilyen magas gépen a pirosnál fel - le állás is megterhelő. De ami legjobban az a gyorsulás. Állandóan támasztani kell hátul. Fárasztó.
Én toltam le ilyen géppel (2x)37km t Pestre meg onnan le. Kemény volt fizikai és szellemi szempontból is.
Amúgy king autó forgalom tempóval (60-70) tud stabil 60km t. Gyorsabban már az sem. City fixen nem -
alphamooncam
őstag
válasz
DigitXT #24758 üzenetére
"Segédmotorral szeretnél valós 80-at menni? Javaslom a KRESZ
tanulmányozását, amely bár elavult, de van benne egy 45 km/h
kitétel az SMKP kategóriára..."Tudok a sík úton tartós 45 km/h sebességkorlátozásról.
Bemérni trafival hivatalos.
Jobban félek attól, hogyha ezt a sebességkorlátozás szabályt betartom, akkor ott halok meg, mert letolnak az útról. Tudom miről beszélek.
Eleve nagy kerekű, 15"-os néztem ki.
A másik szóba jöhető smkp [Afreda S6 Pro]
volt ami még megfelelhetett volna, de az meg egyrészt max 50-et tudna alattam, másrész hátul nincs rugózása.
"Másfelől a rollerrel főúton veretés
és az első a biztonság így egy mondatban kicsit ellentmondás..."Amit én keresek nem igazán roller, és tizenplusz collos kerekekkel, jó futóművel, ülve, már nem látok ellenmondást, a biztonság és a főúton való közlekedés között, ha egyébként nem akadályozom a forgalmat a lassúságommal, pláne 40 év balesetmentes vezetési tapasztalattal. (Segédmotoros jogsim 1984 óta van.)
"Azt meg, hogy ha a rendőrt látsz, akkor átkapcsolod, felejtsd el.
Eleve azért fog megállítani, mert 70 fölött veretsz egy rollerrel...
Nem arról kell meggyőzni, hogy SMKP."Rendszám nélkül trafi sem ellenfél, kivéve ha nincs mögötte 100 méterrel járőr.
Csepeli gyorsforgalmin meg még az életbe nem járt gyalogos rendőr, és máshol meg nem szükséglet csapatni, itt meg életet ment.
Szóval elég erősnek kell lenni, hogy ne nekem kelljen nyuggerként feltolni a dombon a biciklit.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #24725 üzenetére
"25 km/h és a száguldozás..."
(#24726) Peaceliker jól írja: "Minden relatív egye."
100.000 Ft környékén kapható roller is képes 25 km/h sebességre, de hogy ilyen tempónál történő esést következmények nélkül meg lehessen úszni, akkor a védőfelszerelésre a roller árának többszörösét el kellene költeni.
És vannak olyan helyzetek, amikor nem a protektorok halmozása a helyes irány. Az amúgy is csak kár enyhítésére való, nem a kár megelőzésére. Sőt, inkább azzal ellentétes folyamat.
Munkakörből eredően sok helyen megkövetelik az elegáns megjelenést. Adja magát, hogy legegyszerűbb lenne autóval / taxival megtenni azt a nem túl hosszú utat, amit rollerral szoktunk megtenni. De ha (parkolási gondok, vagy egyéb okból) nem autóval, hanem valami mikromobilitási eszközzel szeretnénk megoldani, akkor az olajfoltot megkockáztató kerékpár mellett adja magát az elektromos roller.
Protektorokba való felöltözés, majd adott helyszínen az átöltözés, majd a ruhák + sisak elrejtése már túl sok idő és macera.
Helyette sokkal észszerűbb megoldásnak tűnik a megfelelő tempó megválasztása, aminél még jobban koordinálható a roller, a váratlan balesetek száma, illetve azok súlyossága csökkenthető.
-
Pancsermeste
őstag
válasz
DigitXT #24638 üzenetére
Ehh... csak el kellett volna olvasnom, hogy mi van a gumira írva!
És valóban, rajta is van, hogy tömlős és 35-45 PSI az ajánlott nyomás, tehát a 2,3kg/cm2 már nagyon határeset lenne. Lehet úgy értették kicsi kínai barátaink, hogy ennél az értéknél már pumpálni kell.
Szerintetek érdemes lenne még most rendelni hozzá egy szett gumit? (külső+belső, kb. 30 euro) Nem tudom, mennyire tartósak ezek, ill. hogy meddig lehet hozzá kapni cuccokat. -
pescara
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Szép állapotban levő Apple iPhone 15 256GB / 12 hó jótállás
- Dell Precision 5540 i7-9850H 16GB 512GB Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 3rd: i7-5GEN I 8GB I 512SSD I 14" WQHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro 512GB Blue Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3070
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest