Hirdetés
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Victoryus: Westland survival
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gerner1
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoltanz
nagyúr
-
mekkGyver
aktív tag
válasz
B-L-A-C-K #1890 üzenetére
Szerencsére az M365-höz van egyedi szoftver sütöde, és úgy állítod be a fékezés mértékét (visszatöltés, KERS...), ahogy neked tetszik. A letölthető moddolt szoftverek többségében is ki van akasztva (40km/h), így lazán lehet vele gurulni.
Én is gondolkodtam, hogy felveszem a felnyitható, beépített napellenzős, bluetooth intercomos motoros sisakomat (ami a roller árával vetekszik), de így is megmosolyognak a kollégák a rolleren, abban úgy néznék ki, mint egy guruló gyufaszál...
-
Tin
veterán
4 km 13p végig bicikliút, meg se kell állnom.
-
stellaz
veterán
Decathlonban van egész sokféle kerékpáros sisak, van ami zártabb, tarkót is véd. Hidegben pedig sí sisak.
Nekem 9 km 40-45 perce jött ki, lámpák, gyalogosok sokat lassítottak, pedig elég sok részen az úton mentem. Átlagsebesség alig változott ha normál vagy Eco fokozaton mentem a xiaomival.
A vicc az, hogy sima rollerrel ez 45-50 perc. Igaz, visszafelé már lanyhul a lelkesedés.
-
djadji
senior tag
válasz
f3rdzs0 #1895 üzenetére
Nekem egy hosszútávú utam volt (oda-vissza, szval 2). Mindkét esetben 12 km volt 40 perc. kb fele városban, a többin jól haladós részek voltak. Nekem bejön.
MÁS: Sisakot szeretnék a rollerra, de nem akarok venni egy bazi nagyot, ami motorra való, S1-en hülyén festene, ráadásul jobb az ha látok-hallok rendesen. Van valakinek jó ötlete, elérhető áron, amit lehet is használni?
MÁS: valaki írta fentebb, hogy az S1 hátsó felfüggesztését kellene keményenyíteni? Nekem lágyítani kellene, mert ha ugrok rajta csak akkro mozdul meg.
-
f3rdzs0
senior tag
válasz
B-L-A-C-K #1894 üzenetére
hát a 10 az egy alsó becslés. de amúgy akartam a topikban kérdezni hogy kinek mire jön ki az átlag trip sebesség. alattam csak 26-7et megy a roller (még egy motiváció hogy fogyjak
) de általában 12-15 kmh az átlagom. rettenetesen sok helyen kell megállnom jelzőlámpák miatt. meg mondjuk általában ha gyalogos mellett nem tudok normálisan elmenni akkor vagy leszállok vagy megyek az ő sebességükön. szóval annyira nem rohanós soha a tempóm
amúgy megvan a hiba. alul az egyik csavar hiányzik. szóval gondolom kirázkódott és a sárvédő meg nem bírta hogy csak 3 csavar fogja így ott repedt meg ahol fogja még csavar felül de alul nem. találtam egy HDD csavart az pont jó oda csak nem fekete
-
stellaz
veterán
Bringásokat pedig szokták bünteti járdázásért, lámpa vagy macska szem hiányáért vagy ha kerékpár út helyett az úton mennek, engem is intettek már félre. Igaz, ezt kampányszerűen szoktak mikor mire rászállni. Legutóbb múlt héten büntették a bringásokat az óbudai bringa útnál, aki nem szállt le a felüljárón, még fotózták is a delikvenseket, jó hogy nekem egy pank időben szólt, mert én is beszívtam volna
Mondjuk azt én sem hiszem, hogy bringa úton büntetnék a rollereseket, egyrészt örülnek ha nem a járdán számláznak, másrészt még gyalogost soha életemben nem láttam, hogy rendőr büntetett volna, mert a kerékpár úton ment a járda helyett. Max motorosokat basztatják ott.
-
f3rdzs0
senior tag
válasz
B-L-A-C-K #1890 üzenetére
thx. lehet majd csak holnap csinálom meg.
ma késett a vonat ezért gondoltam végig hazajövök 10km-t. volt benne minden, népligeti salakos offroad meg random parkolóra rávezető bicikli út
a vége teljesen jó, 52 perc, amiben benne volt hogy letoltam az emeletről a biciklit meg vonatot nézhegettem (szóval az minimum 10 perc)
az egyetlen bajom hogy eltört a sárvédőm. a csavar tényleg kicsit túl feszes lehet mert ott tört meg. csináltam fotót, leragasztom aztán küldök geekbuyingnak valamit hogy akarnak e garanciáztatni.
neked küldtek csere motort? -
Ksix
tag
Nyilván az, hogy miért büntet ténylegesen a rendőr, és miért büntethetne, az két külön dolog. Az összes járdán biciklizőt, zebrán nem leszállva és tolva átkelőt büntethetnék, de sosem hallottam, hogy bárkivel is történt volna ilyen. De attól szabály még van rá, meg erre is, KRESZ:
„Kerékpárút (26. ábra); a tábla a kétkerekű kerékpárok közlekedésére kijelölt utat jelez; a segédmotoros rokkantkocsi, a gépi meghajtású kerekes szék és a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos;” -
f3rdzs0
senior tag
akkor hogy váltsunk témát nekem van egy gyökér kérdésem.
a teleszkópot hátul melyik irányba kell húzni hogy merevebb legyen?
gondolkodom hogy szétszedem mert a súlyom alatt már simán összecsuklik csak ha állok rajta. de nem fér be a kulcsom, szóval szét kell szedni és nem akarom többször megcsinálni
-
B-L-A-C-K
titán
Mondtam téma off erről rendőrösdiről, de jöttem haza most a Margitszigeten, és 2 biciklis rendőr mellett elhúztam, beszélgettek, le se kakiltak, de gondoltam visszamegyek és kicsit beszélgetek velük. Kérdeztem, hogy büntethető e egy akármilyen rolleres. Azt mondták jelenleg nem, mert nincs rá szabály, és ahogy ismerik a szabályozást nem is lesz még 1-2 évig biztos, esetleg ha valami nagyobb baleset lenne ebből. Megkérdeztem akkor akárhol lehet használni ugye, azaz járdán, bicikli úton, úton, mondták igen, nyugodtan használhatom, nem fognak megbüntetni ezért.
Illetve ebben a dög melegben felvettem az új sisakot kipróbálni bele sül e fejem, de semmi, tök jó volt, vettem rá egy kamerát is, szigetre bemenni a legjobb, a kis Kugoo 31-32km/h-ig felgyorsul.
-
EgySrac
tag
Kugoo S1 és Xiaomi M365 között vacillálok
Picit segítsetek dönteniKicsit rémiszt a tömör gumi és az összeszerelési minőség az S1-nél
-
stellaz
veterán
-
stellaz
veterán
válasz
mekkGyver #1867 üzenetére
Amennyire tudom ugyanaz érvényes rá, mint a gördeszkára görkorcsolyára vagy egyéb ilyen dolgokra. Logikusan a sima rollert nem kell szabályozni, mert ott nem fogsz tudni tartósan 12-14 km/h-nál gyorsabban menni, ezért gond sincsen velük.Még lejtőn sem, olyan szar fék van rajta, hogy senki nem meri elengedni neki
Az elektromosokkal pedig látjuk, hogy mi a baj. Gyakorlatilag villany robogók, amin történetesen állni kell. Pl. a Xiaomi m365-nek a teljesítménye alapján szerintem egyértelműen segédmotoros járműnek kéne, hogy legyen. Egy ötvenes robihoz képest annyi a különbség, hogy nincs rajta nyereg, meg burkolat.
-
stellaz
veterán
válasz
jeromosi #1832 üzenetére
Town 9 az jó, lásd előző hozzászólásomat ((#1875). Esetleg town 7, abban nincs hátsó rugóstag, ezért nem is fog leérni, mikor a padkának odavered, de meg kell nézni.
(#1876) Ksix
Most, hogy a Lime is megjelent és nagyon sok lett az elektromos roller, plusz a járdán is ész nélkül mennek szerintem várható egy tiltás (Bp. belső kerületeiben már van is talán) és időszerű is lenne.
Valamelyik nap is legalább 25-el ment el mellettem a fazon a szűk járdán, hátulról, a gázt sem vette el, nem is csengetett, de minden nap látok vadbarmokat, akik végsebességen cikáznak az emberek között, kapualjakhoz, boltokhoz szorosan közel mennek, stb.
Egyébként járdára nagyjából alkalmatlanok ezek a cuccok, ha biztonságosan akarsz menni, akkor talán a sima rollernél is lassabb lesz, mert még tohonyábban is irányíthatóak.
Kerékpár út/sáv és az úttest az viszont korrekt hely nekik, én ott mentem vele, ahol volt rá lehetőség. Jó lenne ha a városban minél többen mennének ilyenekkel és lenne is hely nekik, mert a járdára nem valóak.
Egyébként egységes szabályozás kellene a végsebességre és kötelezővé tenném a két, egymástól független fékrendszert is, mint a kerékpáron + lámpa, csengő, stb. Ezeket főleg a többiek védelmében
-
Ksix
tag
válasz
mekkGyver #1867 üzenetére
Valószínű azért említi annak, mert a KRESZ alapján egyértelműen jármű a roller, hiszen közúti szállítóeszköz. Még a babakocsi és a talicska is jármű lenne, mert azok is szállítóeszközök, de azokat kimondottan kiveszi a járművek közül a KRESZ (és kizárólag ezért számítanak csak gyalogos közlekedésnek), a rollert viszont nem, így az bizony jármű.
És például az M365 egyértelműen kerékpár a járműveken belül, mert van legalább két kereke, mert emberi erő hajtja (hiszen lehet hagyomámyos rollerként használni), és mert az ezt segítő motor is 300 W alatti. Márpedig a magyar törvények szerint csak ezek kellenek ahhoz, hogy valami kerékpár legyen. (Az EU-ban van, ahol részletesebb a meghatározás, és elő van írva, hogy le kell álnia a motornak, ha leáll az emberi hajtás, de nálunk ilyen nincs.) Ami azért jó, mert lehet így vele kerékpárúton közlekedni, de azért rossz, mert a szükséges kötelező tartozékokkal rendelkeznie kellene (és amikkel tipikusan nem rendelkezik, így azért büntethet a rendőr).
A gond inkább 300 W feletti teljesítményű rollerekkel van, mert azokra nem lehet egyik járműkategóriát se ráhúzni, nagyjából törvényen kívüliek, de éppen ezért nem is tiltottak (kb. mint az újabb és újabb dizájnerdrogok). De kerékpárúton egyértelműen nem közlekedhetnek, ott joggal büntethet a rendőr, viszont típusjóváhagyás biztos nem kell nekik, anélkül is mehetnek közútra, az úttesten közlekedésükbe szerintem nem lehet belekötni.
Amint viszont ülése is van, akár az M365-nek is, onnantól teljesen egyértelmű a helyzet, az már nem roller, nem is szürke zóna, hanem minimum segédmotoros kerékpár, amire már mindenféle szabályok vonatkoznak, és a KRESZ is tartalmazza, mint járműkategóriát, rengeteg jogos okkal büntethet a rendőr. -
stellaz
veterán
Én klasszikus roller után váltottam elektromosra, de kis idő után eladtam és most megint a hagyományos rollert használom.
Ha hagyományosat szeretnél akkor a Decathlonban vegyél szerintem, jó minőségűek és van hozzá pótalkatrész, hordtáska, gyerekfelálló, miegymás. Nekem egy Oxelo Town 9-es van, még a hátul merev kivitel, műszakilag nagyon átgondolt, minőségi cucc.
-
B-L-A-C-K
titán
Milyen kertek alattról beszélsz? Nem érted itthon nem büntetnek meg jelenleg érte, ha meg lesz valami szabályzás, be fogom tartani hidd el, ha esetleg meg olyan lesz abszolút nem használhatom, akkor eladom külföldre és kész. Nem tudom mit izgultok olyanon ami még nincs is.
Témát lezárom itt róla, mert tényleg nonszensz, ha itthon lesz róla valami hír, vagy engem megfognak b@szcsizni azt megírom, de addig felesleges izgulni a semmin.
Inkább beszéljünk arról hogy megjött az új sítyka:
-
Tin
veterán
válasz
B-L-A-C-K #1871 üzenetére
nyilvan nem lesz ilyen, de azert keszulj fel ra, hogy barmikor lehet gixer. ezert is mondtam, egy konnyu kis "olcso" rollert konnyebb kimagyarazni es azt mondani, hogy nem tudtad, vagy hogy ez igazabol labbal rugos. max nem veszik be.
de ha mondjuk csak "kertek alatt" hasznalod, sokkal kisebb a lebukas eselye. en pl csak bicikliuton megyek meloba es vissza, ki se megyek rendes forgalomba a rollerrel. nem hianyzik, hogy elkapjanak, pedig itt mar legalizaltak, es megfelel az eloirasoknak is, de meg nincs ra tipusengedely, es biztositas. szoval ha engem elkapnak, szinten buntetnek.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz
#07746304 #1861 üzenetére
Amit te is bemásoltál, azt egy jogifórumos kapta válaszként a levélre, de vagy a kérdés volt helytelenül feltéve, vagy az illetékes nem szánt a válaszra elég időt, mert kapásból járműként említi a rollert, holott az sem tisztázott még, hogy milyen kategóriába sorolható. Már rengeteg órát szántam a dologra, hogy felkészüljek, mit mondok majd a rendőrnek, ha véletlenül megállítana.
Sajnos az utóbbi időben elszaporodtak azok a (clickbait) cikkek, amik azt hirdetik, hogy "mi majd most megmondjuk, hogy mi a helyzet...", de össze-vissza keverik a fogalmakat és írogatnak marhaságokat.
Úgy vélem (bár ez a rendőrt nem érdekli), hogy elsősorban a jogalkotók sara a kialakult helyzet, mivel már bőven lett volna idő szabályozni ezt a kategóriát a Segway-ek felbukkanása óta. Ugyanis sem megengedő sem tiltó érvényű szabályozás nincs sem a rollerre, sem az elektromos meghajtású "rollerre", így jelenleg olyan "szürke" zónában van ez a kategória, amit még jogászként sem tudnék egyértelműen meghatározni.
Aztán a gyártó (vagy importőr) felelőssége is megkérdőjelezhető, hogy olyan "eszközt" forgalmaz, amit a leírás alapján nem lehet besorolni, illetve nem rendelkezik konformitási tanúsítvánnyal és típusjóváhagyással.
Annak hiányában ugyanis nem nevezhető járműnek, így az közúti forgalomban (úttest,kerékpárút,járda) nem vehet részt. Kerékpárnak azért nem nevezhető, mert a motor nem rásegít a hajtásra, tehát emberi erő nélkül is képes haladni. Viszont! (És itt a csavar.) Mivel nem sorolható sem a kerékpár sem a segédmotorkerékpár kategóriába (még csak nem is jármú), ezért a KRESZ szerint a "gyermekkocsi" kategória illik rá (végsebességét ne firtassuk). "Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek." Ennek fényében a gyalogosokra vonatkozó szabályok szerint kell vele közlekedni (járdán, úttest szélén, gyalogátkelőn, kerákpárúton...).A szabályozás hiányosságaival a rendőrök többsége is tisztában van, de sajnos ha kialakult egy peres eljárás, tuti nem fognak a mi kedvünkért nagy köröket menni, ha egy kinevezett szakértő megállapítja mondjuk azt, hogy a közúti forgalomban vettél részt egy engedély nélküli "járművel", vagy az adattábla szerinti végsebesség / teljesítmény miatt műszaki tanusítvány nélküli segédmotornak sorolja. Ilyenkor sajnos lehet mélyen a zsebbe nyúlni...
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
#07746304 #1865 üzenetére
Igen, biztos tesztpad lesz belőle, sőt börtön...Te szerintem kicsit túl gondolod ezt az egészet, úgy beszélsz róla mintha agyon lenne már szigorítva, és bujkálni kellene a rendőrség elől, közbe meg még semmi nincs. Ha lesz majd tudni fogunk róla, de az nem most van még...Ha lesz szabályzás, vagy kell hozzá valami az lesz az első megcsinálom, de még most felesleges erről beszélni.
-
Tin
veterán
ja, ez olyan, mint a tuningautók. 10 éve a kutyát nem érdekelte, ha pimpeled a kocsid, ma meg már mindenhez papír kell. hozzáteszem, helyesen.
roller ugyanez. főleg ezek a monstrumok. mert egy kugoo-t még kidumál az ember, azon annyira nem is látszik, hogy elektromos cucc, lábbal is rúgható, de ezek nem azok. amúgy az elektromos rollerek nagyobb részénél pont azért kell berúgnod, hogy elinduljon, amiért az elektromos bicikli is csak rásegíteni tud, de nem tud magától menni.
ugyanis jogilag más kategória a rásegítős, de önerővel hajtható jármű (elektromos bicikli), és az önerőből közlekedni képes változata (a motor). a rollerek is ezért "önerőből hajtottak rásegítéssel" akkor, ha egy rúgással indul.
nem akarok ám baromságot mondani, ha valakinek van kedve és leguglizza, ossza már meg, már nem emlékszem, hol olvastam, és talán nem is biztosan magyar oldalon, de jogilag különbözik a kettő.
-
#07746304
törölt tag
-
#07746304
törölt tag
-
Dr.Zoo
őstag
válasz
EgySrac #1856 üzenetére
Szia!
Kicsit visszaolvasol, volt ilyenem.
Kényelmes, nagy, nagyon megy, de ha leszed róla a Rendőrség, feljelent.
Ez az, ami abszolút nincs kategorizálva ma Magyarországon.
Se nem bicikli, se nem segédmotor.Hozzáteszem, a "sima" elektromos roller sem. Az is addig használható, amíg a közeg úgy nem dönt, hogy leszed róla, teszem azt a bicikli úton.....
-
f3rdzs0
senior tag
nektek mennyire szokott meleg lenni a roller miután mentetek vele?
ma néztem hogy olyan 3km után már elég forró, pont annyira hogy nem kellemes megfogni (az ha jól emlékszem olyan 50 fok körül szokott lenni a PC-mnél). remélem azért egy hosszabb úton nem fog kigyulladni alattam
bár azért menetközben meg ugye van menetszél ami kéne hogy segítse
-
EgySrac
tag
Sziasztok!
[link]
Erről mi a véleményetek? -
Dr.Zoo
őstag
válasz
#07746304 #1853 üzenetére
Vagy rádobsz plusz 30 ezer körül, és veszel egy M365-öt.
Ha ez a pénzügyi limited, keresel a jófogáson vagy használt Kugoo-t, vagy M365-öt.
A használt ezekben szerintem kicsit lutri, mert aki eladja vagy korrekt, vagy nem.
Mire gondolok?
Mennyit futott, mennyire volt mordorban használva, egészen véletlenül nem-e kölcsönzős volt, stb.
Szóval a használt ezekből kb. olyan, mint a használtautó, de ki lehet fogni tényleg megkímélt darabot is. -
Tin
veterán
válasz
#07746304 #1853 üzenetére
volt mar a topikban rola szo, de nincs vele senkinek tapasztalata. jo az ara, de a vegsebessege gyengus, es csak 100 kg-ig terhelheto. plusz, ha megnezed a konstrukciot, ket "problema" is van vele. az egyik a zsaner, ahol osszecsukod, nem lehet tudni, mennyire tartos es massziv. a masik, sokkal nagyobb gond a hatso lengescsillapito elhelyezese: egyszer vered oda ott az aljat pl. egy padkara valo felhajtaskor, es konkretan leszakad. plusz, mivel eleg vekony a fellepoje, azt sem lehet tudni, mennyire tartos (meg lehet csinalni masszivra, csak itt jon a kepbe az ar).
radobsz 10e-t es annyiert vehetsz egy kugoo s1-et. minden parametereben sokkal jobb, van rola tapasztalat, kiprobald darab, amirol koppintottak (e-twow) a vilagbol kimenos massziv rollerkent ismert, szoval sokkal jobb vetel. -
#07746304
törölt tag
https://tesztvilag.hu/2019/03/22/elektromos-roller-teszt-hecht-5125/
A topicban nem nagyon olvasok róla, ennyire nem lenne mégis pozitív?
-
Új hozzászólás Aktív témák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Diablo IV
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- Formula-1
- Megkapta a legújbb GRE Radeont kapott Kína
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- Thinkpad P16s notebookot vennék
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 13 2022 M2 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest