Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- lkristóf: Prohardver fórum userscript – hogy lásd, mikor neked válaszoltak
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Meggyi001: Áram nélkül....méltóság nélkül.....
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
LOGOUT
Ez a KOMOLY kávé topik. Kérjük, olvasd el az alábbi téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
72lakiluk
tag
válasz
Nibiru
üzenetére
Apróbb szemcseméret a szimplánál kell úgy gondolom. Mivel ugyanannyi idő alatt kell kivonatolni a jó kávét, ezt csak a finomabbra őrléssel tudom tartani. A szimpla nem attól szimpla, hogy félidőnél elzárom. Ugyan még kezdő vagyok, de én így alkalmaznám ha szimpláznék. Tettem egy-egy próbálkozást, van is kis tamper meg szűkító a LM kosárhoz, lett is iható kávé, de mégis a dupla a befutó.
-
Nibiru
tag
válasz
soldier2
üzenetére
Biztos, hogy nem.
De nem azért más a szimpla mert az alja kisebb átmérőjű. (Értem annak a logikáját is, hogy miért tartják a szimplát "pocséknak", de nekem nincs bajom a szimplákkal.)
Ha a pogácsa keresztmetszete azonos mindkét esetben, akkor a duplánál kétszer annyi víz folyik át a kávén, mint a szimplánál. Ideális esetet feltételezve természetesen. A duplánál ezért a felső rétegek kivonatolása erősebb, valamint hamarabb átmelegszik. Mindehhez még jön a dupla esetében az apróbb szemcseméret - már akinél.A lényeg, hogy képtelen vagyok egy jóízű duplát kihozni a gépből, a szimplánál már belőtt hőmérsékleti értékeket alkalmazva. Esetemben persze nem pontos értékekről, csak kiszörfölt fokozatokról van szó..
-
-
Nibiru
tag
válasz
GAgyiXyXy
üzenetére
Régebben én is sokat szimpláztam, de mivel nálam 11g+ és 15g+ a kosarak űrtartalma, és egyébként meg imádom a ristretto-t egyre gyakrabban főzök dupla ristretto-t, ami nálam 30 ml-nyi kávé a 15-os kosárból húzva.