Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Tigi
őstag
Azért is nem akarok drágább gumit venni a Swift-re mert 2-3 éven belül valszeg le lesz cserélve mert csak tanuló autónak lett véve a családba.
Hárman fognak megtanulni rajta vezetni: a párom, a lányom és a sógornőm.
Elég jó áron vannak a jobb gumik is.
[ Szerkesztve ]
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
Zozzant
addikt
Részben igazad lenne, ha csak egy valaki közlekedne az úton, az aki ilyen gumival van, önmagában akkora kárt tesz amekkorát akar. Az én méretemben 48 ezer lenne az a gumi, 68-ért pedig UG9-et kapok, így azt hiszem azt fogom venni.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
Kornel
veterán
kerek 25%-al drágább az ADAC teszt 3. helyezettje (firestone wh3), mint a kingstar.
szerintem no comment.
más: ugye elég lufi gumi lesz az autómra ez a téli 185/60 oldalfalmagasság.
érdemes XL, azaz erősített oldalfalú gumit választanom? +1000 Ft / db kb.
tehát az erősített oldalfal az is fogja jelenteni, hogy kanyarokban kevésbé fog deformálódni az oldalfal, ergo stabilabb lesz az autó?
[ Szerkesztve ]
Tigi
őstag
Mint írtam én csak a saját tapasztalataimat írtam le.
Már a Wagon R-emen is kínai gumikat használtam, azaz 2002-óta használok kínai gumikat és eddig mindig meg tudtam állni velük és hát az elmúlt 13 évben volt pár vészfékezésem.
De lehet, hogy egyedül én vagyok szerencsés ezekkel a "szar kínai" gumikkal.
(#9103) kornelka: Én a komfort miatt a ballonos gumi híve vagyok, de ugye megint csak nem vagyunk egyformák.
[ Szerkesztve ]
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
Kornel
veterán
igen, általánosságban igaz, de ugye az enyémnek pont a peres gumi adja az egyik előnyét a kanyarokban, illetve téli ballonos gumival a jó futómű is csak átlagossá válik, mert hamarabb nyúlik el a kanyarokban, tolja ki az orrát.
ellenben arra vagyok kíváncsi, hogy a ballonos 185/60 gumi XL-ben kevésbé deformálódik-e kanyarokban, kevésbé nyúlik-e, el, billen meg az oldalfalon?
Tigi
őstag
Az XL gumi kérdésben sajnos nem vagyok kompetens.
De biztos választ fog adni valaki erre a kérdésre is.
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
csibor
őstag
Első körben nézd meg a gépkönyvben 84, vagy 88-as a terhelési index van. Utána szűkítsd a keresést.
Hankook Winter ICept RS W442 Xl 185/60 R15 88t - 12 800 Ft-tól Mégis csak hazai gyártás
Kornel
veterán
szó-szó, nem rossz a hankook, de teszteken a firestone sokkal jobb.
a lényeg, hogy minél erősebb oldalfalú legyen, hogy ne billegjen a kocsi.
csibor
őstag
Nem igazán tudok érdembe hozzászólni, pici a saját merítésem. De alkalmanként szoktam nagy gumis műhelyben dolgozni. Ott mindig az a legjobb gumi, amire éppen a legnagyobb haszonnal tudják eladni, illetve a aminek a forgalmazói A lényeg ugyanaz a gumi, 4 autó, négy eltérő habitusú ember. Megfontolt vezető, átlagos autó. Imádja. Picit erősebb autó, fiatal suhanc. Szerinte meg kalap szar. Céges autó, Sztráda, nagyjából 1 évente megy fel új szett. Szerinte nincs érdemi különbség a prémium gumik közt. Nem Hankook a merítés. A szerény vélemény szerint nézd meg a teszteket, ott a pontozási feltételeket, aztán hasonlítsd össze a saját vezetési stílusoddal, és az alapján dönts.
Kornel
veterán
erre kellene a lehető legmerevebb oldalfalú gumi majd télre 185/60 r15-ben.
a hankook sajnos pont nem a merev oldalfalról híres.
barum se nagyon...
firestone-t még nem próbáltam, de tapadásban nagyon ott van a teszteken.
csibor
őstag
Akkor XL-es Mivel árban nincs lényeges különbség Bridgestone, vagy Firestone. Amelyiknek jobban tetszik a mintája Nem tudok, merek érdembe ajánlani. Mert az én vezetési szokásaimnak a Kingstár is megfelelne. Nekem is ugyanez a méretem, Barum P2 van rajta, és szeretem. A következő garnitúra meg Apollo Alnac 4G All Season vagy Vredestein Quatrac 5 lesz. De ez én egyéni vezetési szokásaimhoz tökéletesen megfelelőek.
Kornel
veterán
Na sracok.
Telre 205/45 r17 a gyari 195/45 r17 helyett?
Ezt a meretet gond nelkul hasznaljak nyariban a sporton, 100-bol meglenne a szett, ennyibe biztos lenne a szett 15-os gumi+felni kombo is, es ez megiscsak jobban mutatna
t1
addikt
Ne
Télre nem kell vagizni, véletlen egy padka és mehet a kerék is a kukába meg a futómű is nagyobbat kap mint ha a ballonosabb szettel történne valami. Én nem tenném fel
Kornel
veterán
Nem arrol van szo, hogy vaganykodni.
Gyakorlatilag nem vagyok volt tel.evek ota, max. 1-2 het.
Az esetek nagyreszeben bp-en jarok meloba a nullason.
Videkre max.nem megyek le, ha leesik a ho.
Szvsz szerintem erre a felhasznalasra a teli.gumi ks felesleges lenne, ha lenne michelin crossclimate, tuti megvennem, de csak 185/60,r15-ben van, azzal meg nem degradalom a kocsit egesz evben
Ezert gondoltam a 17-es telire.
t1
addikt
Tényleg nincs már olyan értelemben vett tél mint 10-20 éve, de tartom magam ahhoz amit az előbb írtam le
Amúgy 185/65R14-ben van / lesz cross climate ? Mazdára elgondolkodnék rajta .
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Rendben, koszi a tanacsot, azert varom a tobbiek velemenyet is.
Tigi
őstag
Én is mindenképp keskenyebb, ballonosabb gumit vennék télire.
Akármerre is jársz, kátyúk bárhol lehetnek és azt kevésbé szereti a nagy felni és a peres gumi.
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
Kornel
veterán
Katyuk nyaron is vannak...
195/47 r17 gyari meret pedig ugye peresebb is, mint a 205/45 r17.
Nyarra is gumi kell majd, valoszinu a 205/45 r17 lesz majd.
[ Szerkesztve ]
Mennyi ideig tartod meg a gépet? Ha jövőre ismét csere, akkor én a 15"-re mennék, azt könnyebb lesz eladni.
Egyetértek, hogy sokkal dögösebb a 17", azt viszont ne feledd, hogy a 15" 100 ezres árában benne vannak a vasak is amik nem kopnak el.
Volt 2 céges gépem 18"-cal, ott zsé kevésbé számított, mégis inkább a 16"-ot tetettem rá. Most várom az új (privát) Golfomat 18"-cal, elgondolkodtam a 17"-es télin/CrossClimate-on, de felesleges luxusnak érzem, Te is olvastad biztos, végül full józan 16-os vasakat vettem rá, pedig megtartom az autót 2-3-4 évig.
Te is, én is kibírom november végétől március elejéig a mínusz 2 collt.
@(#9115) t1: nincs, talán később lesz. [link]
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
2 evig biztos meglesz, utana lehet marad 2. Autonak, vagy valami.
Valoban jozanabb megoldas lenne az r15, de felnit is nehez talalni, meg sima acelt is...
Sima Stift 15-ös vaskerék nem jó rá? Mi az osztókör?
Aláírom, hogy ütősen néz ki a Sport a 17-tel.
BTW: a típusidegen gti logó ott van még az elején?
Kornel
veterán
Nem jó rá sajnos, mert ez 5 x 114,3, mint az igazi japánok.
A sima swift pedig 4 x 100.
Igazából még mindig nagy dilemma, hogy mi legyen majd, 185/60 r15+felnik, vagy veszek 4 db 205/45 r17-et, hankook 26k körül meglenne / db, még így se jönnék ki többre, mint ha felnistől veszek r15-öt.
rajta van még, nem olyan egyszerű leszedni, hátulról hozzá van fogatva a hűtőrácshoz, patentokat meg stb. kell bontani hozzá, úgyhogy egyelőre még várat magára. egyébként G5 GTI logó, asszem
1. Na azt nem gondoltam volna, hogy nem jó rá a mezei Stift kereke, hmmm... kellene szerezni valami jó ENKEI felnit, esetleg az Ignis Sportét, persze lövésem sincs annak az osztóköréről.
2. Ami még hátrány a szemeben, hogy ha a nyári felnire szereled a télit, akkor mindig mehetsz gumishoz szereltetni, centríroztatni. Időpont, sorban állás, pénz, gumi se szereti ha állandóan le- és felszerelik.
3. Szvsz nem VW logó lesz az.
TaaT
veterán
3. Szerintem se VW. [link]
Give them hell Ukraine!
Kornel
veterán
lényeg, hogy valami jó felni rá használtan is 50+k huf...
mazda3, mazda6 tökéletes rá pl.
ehhez a gumi legalább 55k.
tehát legjobb esetben is 100k egy téli szett alun, de acélon se sokkal olcsóbb, 10-20k-val max.
100 körül meglenne a 205/45 r17 téli is, ami ugye jobban mutatna.
ennyi csak a dilemma
3.: nem tudom honnan tarhálta akkor az előző tulaj, de neki tetszett, olvastam a carstylingon, mert megtaláltam a kocsim ott
meg azt is, hogy óra szerint tudja a 215-öt, igaz most belerakattam egy hosszabb 5-et, így elvileg tovább is menne, ha leforogja a végét
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Jobban mutat, de egyrészt télen sokkal sérülékenyebb, másrészt ha csak egy felnid van, 5 ev alatt évente 2 atszereles kb. 75k.
Same rules apply!
Kornel
veterán
4k HUF-ért átszereltetem, így az átszerelés csak 40k huf kb.
szóval a dilemma nagy, árban ugye így nem sok a különbség.
molnarpeter
nagyúr
A fokozatcseréről írtál valahol? Szívesen olvasnám.
Pár érdekes felni:
Swift Sport lemez
16" strukturált, ilyen létezik japóhoz???
Mazda alu, nekem tetszik
Ez a gyári Sport, nem vagyok biztos benne, 80-ért, gumival
Szerintem könnyebb helyzetben vagy felni keresést illetően a Stift Sporttal, mint én a népautó Golffal voltam.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
suzuki topicban írtam róla egy szösszenetet.
a lényeg, hogy gyárilag forog 4200-at óra szerint 130-nál, ami elég meredek...
most olyan 3500-3700 körül van, majd tesztelem még.
Veszprémben csinálta egy suzuki szaki, akit 3 helyen ajánlottak, nem bonyolult dolog, a helyén marad a váltó, az alját leszedi, és úgy ki tudja cserélni.
Semmi egyéb hátránya nincs, annyi, hogy hosszabb lett az 5. fokozat.
(#9129) focvis : ez a struktúrált nem tetszik, ennek a sokküllős felnik jobban állnak.
illetve ezt az acél felnit én is néztem, de valamelyik másik oldalon írják, hogy felújított.
sajnos nincs bizadalmam az ilyenekben, inkább vennék egy kicsit kopott, de gyári állapotban lévő, a hibákat nem elfedő felnit, mint egy ilyen görgőzött, festett ki tudja miből visszahozott darabot.
[ Szerkesztve ]
t1
addikt
Sx4 lemezfelnije pont jó rà.
Kornel
veterán
ja, csak általában 16 colos...
R16-ban pedig megint 25k egy normális gumi.
15-ös felnit pont nehéz rá lőni...
a saját fórumán azt írták, hogy semmi bajom nem lenne a 205/45 r17-el télen se, csak ugye a folyamatos gumizás a necces.
ez mondjuk megoldható, hogy most felrakom a télit, aztán vagy tavasszal, vagy következő ősszel lövök mellé még egy szett gyári felnit, és kalap kabát.
Tigi
őstag
Az a Swift Sport lemezfelni szerintem jó árban van.
Én biztos, hogy ráugranék és vennék rájuk valami ár/érték arányban fasza téli gumit és otthon cserélgetném magamnak a garnitúrát.
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
Kornel
veterán
Meg mindig csak r15 lenne, raadasul lemezfelnin.
Kar, hogy nincs 205/45 r17-ben michelin crossclimate...
Kelber 4 evszakosba meg nem biznek.
[link]
Tigi
őstag
Nem sajnálnád télen használni a gyönyörű gyári alukat?
Nekem pont az a bajom, hogy amit a páromnak vettünk Swift-et azon 14 éven keresztül télen nyáron csak a gyári alu volt rajta és ez meg is látszik sajnos, mindet fel kéne újítani mert mállik le róla a króm a sótól.
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
molnarpeter
nagyúr
Gyári pár fogaskerék, vagy egyedileg gyártott?
Tigi
őstag
Ha jól emlékszem akkor az SX4 5. fokozatát rakatta bele.
[ Szerkesztve ]
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
Kornel
veterán
Vegul nem az sx4-e lett, hanem a regi 1.6-os swifte.
Ezt szokta belerakni mindenkinek, nem en vagyok az elso, es nem is az utolso
Mod: szamolgatok, es mindenkeppen 15-os teli gumi lesz, kerdes, hogy lemezen vagy alun.
Tigi
őstag
Én lemezre rakatnám fel, de ez én vagyok.
Hacsak nem találsz lemez árban alut.
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
Kornel
veterán
na, a téli eldöntve.
nyárra van értelme RFT gumit venni majd? nem kis felára van, vagy 10k/db
RFT - jobban ráz.
Majd írd meg, milyen felni lesz a téli szetthez.
Kornel
veterán
Az meg dontes alatt all, ami jon ertelmes aron, az lesz, ha mas nem acelfelni.
RFT jobban raz, de gondolom kevesbe serulekeny?
Deathunter79
tag
A "nincs már igazi tél max 1-2 hét" -re szokott bejönni az, hogy akkor most lesz egy rohadt nagy tél.
Egyébként meg mit nevezünk nagy télnek? Ha sok hó van? Nem attól lesz tél, hanem, hogy fagypont alatt van a hőmérséklet. Nem kell hó ahhoz, hogy megcsússzon a kocsi, elég ha van egy kis felfagyás az úton, vagy síkos, félig fagyott/nedves, nyomsz egy nagyobb(néha elég a kisebb is) féket és már repülsz is ki az útról.
[ Szerkesztve ]
Pecc
őstag
Sziasztok.
185/60 R15 méretben új olcsógumik közt nézelődök 12/13k környékén. Elég sok márka felmerül ebben az ársávban. Ezek közül mindegyik egykutya, vagy valamelyik kirívón rosszabb, mint a másik? Nem 20centis hóban versenyzés a cél. Normál használat mellett, csak télen használva kibirnak ezek 3-4-5 évet?
Köszi
Kornel
veterán
Firestone winterhawk 3
Messze a legjobb az "olcsok" kozott.
13-14k-bol megvan.
Qru
MODERÁTOR
Télre ne vegyél alut. Amúgy is sérülékenyebb az alu mert a hidegben rideg lesz.
mod:
Pecc: Attól függ mennyit futnak de 4-5 szezont kibírnak simán ha nem mész extrém sok km-t egy szezonban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Pecc
őstag
Köszi, meglesem akkor.
Piccolo - 10nél többet nem megyek, azt is max főútvonalon, legtöbbet városon belül.
Qru
MODERÁTOR
Az smafu. Akkor előbb öregszik el mint elkopna. 100k km simán bennük van ha nem gyilkolod őket.
#nincsbennetarcsi