Hirdetés
- Itt az új LOGOUT!
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Asszociációs játék. :)
- Megújult a Linkin Park
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Amazon Fire TV Stick 4K Max 2nd
- 2024 őszi fórum peca
-
LOGOUT.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
brumi1024
veterán
válasz molnarpeter #15766 üzenetére
Vannak gyártók (pl BMW), akik bizonyos esetekben (a példában M csomaggal és/vagy nagyobb motorokkal) hátra szélesebbet raknak mint előre, de ez nem gyakori rajtuk kívül és ezek hátsókerekes, 200, de inkább 300+ lóerős autók.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz molnarpeter #15784 üzenetére
Persze, én csak azért írtam, hogy van utcai autókban is erre példa.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Nekem is megjött ma a téli szettem, végül TS860 lett belőle. Holnap viszem is felrakatni.
-
brumi1024
veterán
válasz Motion_Blur #16187 üzenetére
-
brumi1024
veterán
Na hát a -7 fokban vizes fékút teszt nem volt, de minden más igen. Szakadó hóesésben, kezeletlen szerpentineken jöttünk vissza, de a gumi jól szuperált. Az egyik este a szálláshoz vezető komolyabb emelkedőn nem tudtam felmenni, csak a 3/4-éig, ez is csoda, a felső hóréteg alatt tükörjég volt a felület. Ide már nem ártott volna egy quattro (vagy hólánc, de annyira nem akartam felmenni, 2 perc séta volt a lenti parkoló).
-
brumi1024
veterán
Elképzelhető, egy helyi próbálkozott (egyszer) rükiben az octijával, de még addig se jutott, mint én, bár ez leginkább a téligumijának volt betudható, ahogy néztem nem mai darab volt. Erről van szó egyébként, mivel hátrafele a leereszkedés (pontosabban lecsúszás) a patakba való leparkolástól félve elég izgalmas volt, így inkább nem próbálkoztam többet. Ma már sokkal kiírtották a fák nagy részét és az a korlát is 20-20cm-re beljebb van, mert szalagkorlátot raktak ki (gondolom valaki autótmosott az egyik ilyen havas napon).
Volt a társaságban egy Civic, egy (ugyan keveset futott, ~10k km) 10 éves téligumival ("jóazmég, alig futott"), na az életveszély volt. Se megállni se elindulni nem tudott, hazafele párszor megnézte az út szélét.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz focvis #16548 üzenetére
Nagyjából ismerve az Audi felni- és kiegészítőárakat, a 2.8 milliót én is sokallom, de az 1.15 sem kevés. Mondjuk ebből eleve majd 400 a 4 darab 285/35 R22-es (vagy esetleg 285/40 R21-es) gumi, ami a mostani Q7 gyári felnikínálatának nagy részében szükséges.
Azt viszont elhiszem, hogy németből olcsóbb, nekem is oda vezetett az utam a nézelődés során.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Kornel #16568 üzenetére
"Az autóm meg közepesen nehéz, 1300-1400 kg kozott valahol, és kanyarodni is tudok, meg megállni is"
Közepesen nehéz, amikor ma már egy Corsa is 1200kg? Nálam az 1300kg még könnyű, a közepesen nehéz az egy mérettel nagyobb autók 1500-1600kg-ja és nehéz a ~2 tonnás az A6/E klasse/5er.
(#16569) molnarpeter: +1, attól függ hol jár. Én 3 hete vettem meg a téligumit, felrakás utáni napon szakadó hóesés és tükörjeges emelkedő is volt.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Kornel #16572 üzenetére
Ez az E Corsa volt, de nagyjából bármilyen kategóriájában lévő autóra igaz ez (talán a Suzukin kívül, de mondjuk ott többek közt a hangszigetelés nem lesz olyan). Akkor sem hiszem, hogy jelenleg az elképzelhető jövőbeli fejlesztések alapján kellene kategorizálni az autókat.
(#16574) kornelka: "Az opelt (es aki rajuk epitkezett) kivéve egy átlag kompakt autó 1300-1400 kg kornyeken mozog, egy D szegmensű autó pedig 1500-1600 kg kornyeke."
Ezzel egyetértek, és ezért mondanám, hogy 1300kg még nem közepesen nehéz, főleg, hogy rengeteg a dízel, amik azért ennyiből nem nagyon jönnek ki.
"Mondom, van akik már elkezdték."
Többen is elkezdték:
- BMW 7er - Carbon Core, 2 tonna alatt a 3 literes motorjával
- Q7 szintén 2 tonna alatt
- Opel is szépen elindult a K Astra-val a lefogyás irányába
- VAG az MQB-vel, nagy részben alu elemekkel, lásd az A3-am is 1240kg forgalmi szerint[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Kornel #16575 üzenetére
"Ezek igen gyenge és felemás probalkozasok."
Mármint mire gondolsz? A Carbon Core-ra? Vagy a Q7-re? Azokat sok mindennek lehet nevezni, de gyenge próbálkozásnak nem.
"Illetve még mindig atom nehéz egy azonos nagyságú vitarahoz képest."
Hangban és kényelemben sem ugyanaz, nem teljesen fair az összehasonlítás.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Hogy mennyi? Ehhez képest 18"-os S3 felni ebayről.
-
brumi1024
veterán
Amiket meg én látok (például nekünk is van) azokon van. Nem érdemes egy ilyen semekkora intervallumról interpolálni az "összesre", ezek égbekiáltó, de semmitmondó állítások. Sok van a környékünkön, a tulajok cserélik télire, pont ugyanolyan mértékben, mint a személyautósok.
(#16689) Qru: Akkor ezalapján biztos az összesen az van nyáron.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
"Igen, ha 20/20 db on van téli augusztusban nagy valószanűséggel a többre is igaz lesz."
Értem. Tehát ha egy napomat a férfi mosdóban töltöm és csak férfiakkal találkozom, (de abból 20-szal!), akkor nagy valószínűséggel az összes ember férfi.
Semmi nem garantálja, hogy az adott részintervallumban az eloszlás hasonló jellegű, mint az egészben, de látom te ezt is megszakérted.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Pont annyira gyengécske, mint amennyire az, hogy te láttál 20-at, és ez alapján "kivétel nélkül mindegyik"-en az van. Akkor most megcáfolom az állításod: 100 méteres körzetemben van 4 SUV melyek mindegyikén van téligumi. A kivétel nélkül azt jelenti, hogy nincs olyan, amelyiken lenne. 4 ellenpélda tökéletesen mutatja az állításod helytelenségét.
És meg fogsz lepődni, de Ausztráliában is van olyan hely, ahol ajánlatos a téligumi, és az autó amivel oda mentünk azt használt.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz raziel01 #16730 üzenetére
Hivatalosan csak gyári méretet rakhatsz fel, ha nem volt úgy szerelve akkor nem kerülhet fel. Más kérdés, hogy ezt azért ha nem feltűnő senki nem fogja észrevenni.
Hogy jó-e, hát futóműfüggő. A BMW M csomaggal általában így csinálja (275 hátra, 245 előre pl az 5-ösnél), de én nem tenném, hacsak nem úgy van beállítva a futómű (tehát nem így van gyárilag). Mennyivel olcsóbb? 4-5k? Ennél drágábbak a következményei egy elvett forgalminak.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Sziasztok!
A Vredestein Wintrac Pro-ról van valami tapasztalat? Jókat írnak róla. 205/40R18-as méretben nincs sok alternatíva, Pirelli SottoZero 3 van még, meg Dunlop WinterSport 4D-t láttam elvétve.
-
brumi1024
veterán
válasz sutszi #34664 üzenetére
Ezek performance gumik, mások kicsit, mint a simák, később is jönnek belőlük a friss verziók. A TS860-ból 1 éve jött ki a 850P-t leváltó változat.
Jorus: Én az új Vredestein Wintrac Pro-ról olvastam sok jót (külföldi fórumok/tesztek), szerintem azt fogom megpróbálni, ránézhetsz te is. Sokkal újabb mint a fentiek és van méretben. [link][ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
-
brumi1024
veterán
válasz ArthurShelby #37431 üzenetére
Gondolom magyarította az eventually-t.
-
brumi1024
veterán
A SportContact 6-on vagy a SuperSporton elgondolkoztam volna, azok ugye eggyel magasabb kategória (UUHP, Michelinből ez a Pilot Sport 4S). Ha árban nincs nagy különbség megérheti, pláne ha esetleg van pályanap, ezek ott sem esnek kétségbe. Tapasztalatom a GoodYearről van: csendesnek nem csendes, de nagyon tapad.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Flashback #39431 üzenetére
Ahogy Qru írta a másik topikban: Conti jobban kopik, jobban tapad (ez UHP kategória), GY kicsit kevésbé tapad, de kevésbé kopik. Ingázásra én az utóbbit nézném, de ha van, akkor érdemes az utódját választani (EfficientGrip Performance 2). A peremvédősség annyit tesz, hogy kicsit jobban kitüremkedik a gumi, ezzel véd(het)i a felnit.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen