Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- gerner1
-
LOGOUT
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
válasz
GumisPeter #3146 üzenetére
Szia
Nekem való (165/70 R13) gumid még minidig nincsen?
-
Ottoka
őstag
válasz
GumisPeter #3146 üzenetére
Hali, 205/50 R17-es yokohama C drive gumit ajánlott nekem a helybeli gumis, michelin-t választottunk, 42k / db áron, állítólag a yokohama is ez körül van. Lényeg mivel abból van raktáron, nem kell rá várni. Ajánlotta hogy elhozzam, mert oda adják most 40k/db áron. Szted?
-
uborka 76
csendes tag
sziasztok!
járt már valaki úgy benzinkúton,hogy többet mutatott az óra,mint amennyi egyáltalán bele fér az autóba?45-ös tankba 50liter írt ki úgy,hogy volt még 4 liter volt benne?ez lenne a kitolás ha olcsó kúton tankolsz? -
4d
aktív tag
válasz
GumisPeter #3142 üzenetére
Nagyon köszi a kimerítő és időt/fáradságot nem kímélő választ! Nemsokára jelentkezem!
-
GumisPeter
senior tag
Szeva
Ha hangosnak érzed a gumit, az nem a méretéből adódik.
A barum számomra egy fos, nem gumi.(pardon)
Ez a gumi alapból sem csendes, viszont ahogy öregszik, ugy keményedik és lesz még hangosabb!(bár ez a technológia még hozhat pénzt a gyárnak, ha be tudják vezetni az inpotencia ellen valamilyen formában!)
Korosodó úrvezető is kerülhet olyan helyzetbe, hogy bele kell taposnia a fékbe.Itt gumi és gumi között méterek és százezrek (kár) lehet a különbség!
A gumik ott kezdődnek, hogy Kleber, Fulda, Falken, stb...
Erre az autóra még 2 méretet tehetsz fel, 175/65R14, 165/70R14.
Véleményem szerint a 175/65R14 elég rá, ez árban is megfizethetőbb, mint a 185/60R14.
A 165/70 már kevés rá...A mai gumiárak mellett ha egy gumis még ingyen is szerel, az már a vég...ezzel a saját munkáját minösíti!
Tőlünk nyugatra a szolgáltatás ára csak emelkedik, a gumiké már beállt egy elfogadható szintre.(ez mondjuk itt drága lenne, de az ottani bérek mellett mégis olcsó)
A reális ár 4 guminál új szeleppel, rendesen elvégzett munkával 1500-1800 ft/kerék.Üdv
-
Atlantis
veterán
Több mint egy literrel többet eszik a Focus ezeken az új Pirelli Cinturato P7-eseken, mint a téli Kléberrel. Ha ilyen az Eco-gumi, milyen lehet a nem Eco?
-
4d
aktív tag
Hello Gumispeter!
Segítséget szeretnék kérni. Apám kombi Fabia-ján kellene mind a 4 gumit cserélni. Fogalmam sincs milyet vegyek. Gyárilag 185/60 R14 Barum Brillantis van rajta, mit ajánlasz egy korosodó úrvezetőnek? Én egy kicsit soknak tartom a 185-öt, szerintem zajos. Nem tudom pl. h a /60-nak van-e értelme. Mivel lehet/érdemes helyettesíteni? Eléggé tanácstalan vagyok. Írd meg légyszíves h mennyi a reális ára a felszerelésnek. Ha gumisnál venném a 4 darabot, nincs olyan h ingyen felteszik?
Előre is köszi.
-
Arpee78
senior tag
Már a Michelin van az autómon. Én is nézegettem teszteket, meg olvastam fórumokat, de ennek ellenére is eléggé találomra volt a választás. Nincs igazán infó az összehasonlításhoz, állítólag 2012-től ez megszűnik, mert a gumigyártóknak mindenféle adatot meg kell adniuk.
Amúgy ha nem a Michelin-t veszem akkor a Fuldát, a Hankook kevésbé volt alternatíva.
A Michelin tartósságáról: a nemrégiben vet használt autón volt 2 michelin(~10 évesek) és 2 Trayal(~5 évesek). A Michelinek-nek ránézésre semmi bajuk, csak az egyiknek volt egy kis púp az oldalán, a Trayalok viszont teljesen döglöttek, az oldaluk felszakadt.
-
VR6-Fan
veterán
válasz
GumisPeter #3136 üzenetére
kipróbálja. kiderül, hogy ráz e vagy sem, ennél többet szerintem se Te se én nem tudunk így neten keresztül mondani és tenni
-
Manitou
veterán
válasz
VR6-Fan #3132 üzenetére
A gyűrűből nem tudok levenni 1mm-t, mert 0,5mm a a falvastagsága
No mindegy valószínű gyűrű nélkül lesz feltéve. Ennek az egésznek annyi a lényege hogy pont középen legyen a kerék a meghúzás pillanatában. De a csavarok eleve ezt biztosítják nemRáadásul az anyák kúposak, így ezek is elősegítik hogy jó legyen.
Közben azon gondolkoztam, hogy 1mm "ütést" észre lehet venni egyátalán
Lehet kicsit túllihegtem én ezt a témát. 1mm az mi? kb semmi. De lehet rosszul gondolom, javítsatok ki. Ráadásul ez az 1mm valószínüleg kevesebb, mert ez csak a legrosszabb esetben ennyi, lehet hogy csak 0,5mm-re sikerül pontatlanul felhelyezni.
GumisPeter: A felniből lehetőleg nem szeretnék kiesztergáltatni
Én bízom benne, hogy jó lesz ez így
-
VR6-Fan
veterán
válasz
GumisPeter #3130 üzenetére
kicsit minimalistára sikerült a poszt, elismerem
no igen ezen agyaltam már utólag, ha bele verni kéne akkor össze rohad, de ha 1mm-et leszedett a gyűrűből jó lesz (vagy a felniből szedet ki ahogy írtad)
hát sima gép zsírt nem kennék oda az tuti, hamar szublimálna
-
GumisPeter
senior tag
válasz
Manitou #3127 üzenetére
Én elmondtam, próbáld ki nélküle.Ha jó okés, ha nem, akkor esztergáltass ki a felniből, mert 1mm-es műanyag gyürüt lehetetlen esztergálni, max fröccsönteni, de 4db-ot senki sem fog csinálni neked.
Ha kiesztergálod 3-4mm-t, akkor kapsz belevalót, bár egyszerűbb venni olyat ami kész és a te agyméretedben van és annak a külső átmérőjéhez kell esztergálni a felnit.
Ennyi.
Nincs benne több..... -
GumisPeter
senior tag
válasz
VR6-Fan #3128 üzenetére
Mivel írta, hogy nem jó a méret, és esetleg beleverné,...erre irtad, hogy zsírozza be....
Nekem ebből az jött le, hogy osztod a megoldását.A zsír ez esetben semmit sem érne, mert annyira passzentos lenne, hogy semmi sem maradna alatta...
De amúgy jó lenne a kerámia alapu is, a sima zsír azonban már a múlté... -
Kinder
senior tag
válasz
Arpee78 #3115 üzenetére
Azért ezt ma már, sok sok teszt átnézése után nem állítanám olyan magabiztosan.
5 évvel ezelőtt egyértelmű lett volna a Michelin javára a kérdés, de mára már a Hankook úgy fejlődik, mint az istennyila, a Michelin meg majdnemhogy semmit. ( nem semmit, de nem sokat. )
Én azt mondom, hogy csak a neve miatt ne tegyél voksot egy gumira.
A saját autómra Hankookot vettem, egyértelműen jobb ez, mint a 3 éve volt új Dunlop Sp1-esem. -
VR6-Fan
veterán
válasz
GumisPeter #3126 üzenetére
a beleverjük osztó jó lesz megoldás nekem se túl szimpatikus, nem is szóltam ahhoz egy árva szót sem.
a zsírozást azért írtam hogy ne rohadjon össze az acél-alu-vas kombo és zárójelbe oda írtam hogy pl hő álló kerámia alapú zsírral (nekem bevált) vagy pl az általad is emlegetett réz alapú zsír is teljesen jó nyilván.
-
Manitou
veterán
válasz
GumisPeter #3126 üzenetére
Akkor most mondjátok meg mit csináljak
Műanyag nem volt. Nem lehet ezt kapni sehol , le kellett gyártatni így is. De látom nem sok értelme volt akkor
Egyébként a külső átmérőjéből majd próbálunk leszedni, hogy ne keljen beleverni a felnibe. -
GumisPeter
senior tag
válasz
VR6-Fan #3125 üzenetére
Alapvetően ott a baj, hogy ez nem játékautóra kell.Ha beleverjük, az kimeríti a gányolás fogalmát.
Pontos méretre, és megfelelő anyagból kell dolgozni.
Ez a megoldás.
Az acél a lehető legrosszabb választás, az alu is rárohad (alessio is ezzel adta régen a felniket, minden évben új kellett, végül átálltak a műanyagra)A zsír egyébként már nem használatos a mi szakmánkban.
Rézspray,illetve vannak különböző szervizek által használt kenőspray, ami nem ég rá, nem lesz a tökünk is ragacsos, mint a zsírtól, stb... -
VR6-Fan
veterán
válasz
GumisPeter #3124 üzenetére
azt senki nem mondta hogy bőn
de még is mi a probléma?
-
Manitou
veterán
válasz
GumisPeter #3111 üzenetére
No fejlemény van.
Megvan a központosító gyűrű. Viszont nem én intéztem a dolgot, rábíztam faterra. Ő meg legyártatott acélból egyet, most lehet ezzel jól meg is szívtam. Mondtam, hogy aluból kéne. De nem tudtak ott aluból csinálni ilyet, így acél lett. Viszont az acél meg rá fog rohadni nemEz még az egyik probléma, a másik, hogy lehet egy tized mm-rel nagyobbra sikerült ez a gyűrű, mert szorul ha bele tenném a felnibe, lehet kalapáccsal bele lehetne kalapálni, de inkább nem estem neki. Viszont addig nem is próbálom beletenni, amíg az agyon meg nem nézem, hogy rámegy-e.
Más: Munkatársamnak mondtam ezt a központosítógyűrű dolgot. Kicsit bogarat ültettem a fülébe, és elkezdett agyalni rajta, hogy neki hogy van. De állítja, hogy neki nincsen a felnihez semmi ilyen. Alufelni furata 73, az agyé meg 66 neki, Ott azért kicsit nagyobb már a difi mint 1mm. Csak simán rátette csavarral aztán ennyi. Nincs vele semmi baja.
-
válasz
GumisPeter #3119 üzenetére
Igy mar ertem, ez nem ugrott be, hogy az acel az tipusra van, mig az alufelni nem. Mondjuk igy visszagondolva tenyleg eleg szorosan tartja fenn a kereket, meg csavar nelkul is ugy felcuppanik, h meg se mozdul.
Koszi a magyarazatot, ma is okosabb lettem valamivel!
-
GumisPeter
senior tag
Az acélfelni az adott tipusra kell, ami olyan középmérettel rendelkezik, ami az autóra kell.
Alufelnik gyártonként fix középfurattal készülnek és a megfelelő gyürüvel ellátva lesz jó az adott autóra.
De ha pl reno acélfelnit teszel a golf3ra, akkor ott lesz 3mm difi.
Az acélfelni kialakitása miatt nemigen lehet/szokás ezzel bénázni, meg ugye egy szett acélfelni, ami az adott tipusra 20k mig az alu 60-80k.Egyszerübb venni olyan acélfelnit ami jó, mint bénázni esztergálással, de ugye az alufelni 3-4-szer annyi, ott belefér a központositó 4-5k-s költsége.A műanyag gyürü meg pont elég kemény ahhoz, hogy központban tartsa a felnit, nem tud az ott deformálódni.
-
válasz
GumisPeter #3112 üzenetére
Na varjunk egy kicsit.
Van egy acel es egy alu felnink. Az alut kell tehermentesiteni es kulon kozpontositani a gyuruvel. Az acelhoz miert nem kell? Az oke, hogy az acel es nem aluminium, de onmagaban ettol meg nem szabadna, hogy az egyikhez kelljen a masikhoz meg nem.
Az elobb leirtad, hogy az kozpontositja teljesen, valojaban a csavar ugyis oda huzza ahova, az a kis muanyag gyuru nem akadaly neki. Ertetlennek tunok tudom, csak szeretnem tudni, h miert van ez.
-
george11
addikt
válasz
GumisPeter #3111 üzenetére
-
uborka 76
csendes tag
hankook optimot válasz,csak 6990 ft darabja ezt már itt magyarországon gyártják.
közép kategóriásba ár/érték arányban ez a legjobb! -
Arpee78
senior tag
válasz
Arpee78 #3108 üzenetére
Erre valaki? Közben találtam még egy versenyőt: Michelin Energy E3B1 Üzemanyag utalvány miatt valamivel olcsóbban jön ki mint a Fulda.
Viszonylag keveset és szolid tempóban autózom, nálam valószínűleg az elöregedés előbb utoléri a gumit mint a kopás. Tehát 155/70 méretben Michelin, Fulda vagy Hankook, ha a tartósság, biztonság és fogyasztás az elsődleges szempontok.
-
GumisPeter
senior tag
válasz
george11 #3109 üzenetére
Én sem.
Nem az én műhelyemben van.
A tanácsom nem jó, mert pénzbe kerűl, ellenben ha nem teszi fel a gyürüt SEM LESZ SEMMI BAJA!!!!
Központosító gyürü, igy kerül központosan fel a kerék a helyére.Enélkül nem 100% a központosság, emiatt rázza a kormányt.
20 év alatt nem hallottam olyat,- pedig számtalan új ügyfelemnek csináltattam az X éve gyürü nélkül használt alufelnije alá- hogy lelazult vagy leesett volna a kereke.
Ellenben sokan jöttek úgy, hogy évek óta megvolt a kerekük, de mindig is rázta bizonyos tempónál és sehol nem tudták kicentrírozni rendesen.Aztán kapott tőlem gyürüt és megszünt a rázás.
De a haverod corsaja nyilván utángyártott fos csavarral volt feltéve, ami esetleg leszedés közben tört el, ilyenem Audi TT-n volt, valahol fos csavarral tették fel és agyonhúzták, ami lefelé tört sorban.10,9 alatti csavart nem teszek fel, pont emiatt...hacsak nem gyári dobozos, bár azok is 10.9 szakítószilárdságuak általában.Pont.
-
george11
addikt
válasz
GumisPeter #3104 üzenetére
Hát én ettől függetlenül senkit nem engedek el tehermentesítő nélkül a műhelyből.
Lehet spórolni akar a tulaj, de engem vesznek elő, ha baja lesz bármi okból felni miatt ...
("havernak" corsa alatt volt alufelni tehermentesítő nélkül, és nem egész egy év alatt megadta magát a kerékcsavar, ráadásul hátul ...) -
Arpee78
senior tag
Üdvözlet!
Melyik nyárigumit válasszam? Hankook K715 (~30ezer/garnitúra) vagy Fulda Ecocontrol (35ezer/garnitúra). Esetleg egyéb márka 155/70 R13 méretben?
-
válasz
GumisPeter #3096 üzenetére
Tulajdonkeppen ezeknek a tehermentesito gyuruknek miert van akkora szerepe? Nekem muanyagbol vannak az alufelnihez, de mondta a gumissrac anno, hogy azok nelkul fel ne rakjam.
-
GumisPeter
senior tag
válasz
george11 #3103 üzenetére
Szeretem ha segítenek.
Mint írtam, az esztergálás és nagy gyűrű lenne a végleges, tartós megoldás.
De ezt a kedves ügyfél szeretné költséghatékonyan megoldani.
Nem kizárólag a kerékcsavarok tartják a kereket!
A kerékcsavarok rögzitik a felnit a kerékagyhoz a felni felfekvő felülete és a csavarok kötése gondoskodik arról, hogy ne essen le a kerék.(legjobb példa erre a kötéseknél az alátét (nagyobb felületen fogjon) vagy hullámalátét.A felni kúpja is rugalmas, amikor meghúzol egy csavart, ez a kúp rész tud mozogni, mint egy hullámalátét.(ezért emelkedik ki a felni síkjából picit)
A tehermentesítő igazi szerepe a központosításban rejlik.
Akkor beszélhetnénk arról, hogy a csavar tartja a kereket, ha nem lenne felfekvő felület, csak a csavarok mentén lenne fogás.Trabant, Wartburg, Skoda, Oltcit, VW bogár, VW Bus, Citroen és néhány terepjáró is ilyen,csak hogy néhány példát említsek...ezek egyike sem rendelkezett/zik kerékaggyal, mégis 30-40 éve működnek...
Üdv
-
george11
addikt
válasz
Manitou #3101 üzenetére
Mindenképp csináltass/vegyél tehermentesítőt. A nevében is benne van a szerepe. Ha nincs tehermentesítő, akkor a kerékcsavarok tartják az autó súlyát, ami jó dolog, amíg el nem nyíródik a feje, és reccs... (dolomit is jó végszükgség esetén, de ennyire vékonyra azt nem lehet megcsinálni sajna. Mondjuk vastagabbra sem lehet teljesen fullosra esztergálni csak az alut, mi ezért preferáljuk ezt a módszert)
Ha kell tudok brutáljó esztergályost Debrecenben, aki megoldja a gondod. -
Manitou
veterán
válasz
GumisPeter #3100 üzenetére
Pont ezen gondolkoztam, hogy olyan minimális az eltérés, hogy lehet enélkül se lenne nagy gond. Én találtam egy helyet neten, ahol akár 0,2mm falvastagságút is tudnak csinálni aluból
Csak pesten van , nekem az több mint 200km. De majd helyben is szétnézek.
És mi van, ha visszateszem ezeket a mostaniakat
Új hozzászólás Aktív témák
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Home server / házi szerver építése
- Fujifilm X
- Milyen videókártyát?
- DOOM - The Dark Ages
- ASUS ROG Ally
- Projektor topic
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Honor X8c 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- Samsung Galaxy S24 128GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest