Hirdetés
- Rap, Hip-hop 90'
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- RetepNyaraB: Kávés szöszölés, az élet, a világmindenség, meg minden
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Őskoczka
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
-
LOGOUT
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
Jaaaaa, akkor menjenek a halálba, természetesen nem kérhetnek eredeti csomagolást ebben az esetben. Ha a szervizbe szállításhoz kéne nekik a sérülések elkerülése végett az az ő problémájuk, oldják meg. A fogyvéd jogszabályban írtaktól bármilyen a fogyasztó hátrányára való eltérés automatikusan semmis, így ez a dobozkérés is.
-
-
asdf_
veterán
Ugyanakkor viszont eladoi frontrol szerintem teljesen ertheto igeny a csomagolas meglete, hiszen az elallas ideje alatt a jogszabaly nem hasznalatot, hanem csak kiprobalast biztosit a vevo szamara, igy kiprobalas ne tartson mar annyi ideig, hogy kozben a termek csomagolasa eltunik.
Biztosan en vagyok rosszul bekotve, de online vasarlasnal nalam elmondhatatlan, hogy mennyire evidens, hogy ovatosan, kulturaltan bontom ki a termek csomagolasat, es nem hogy akkor, ha az elallas legkisebb eselye felmerul, hanem anellkul is megorzom a csomagolasat 14 napon belul (amennyiben celszeru, azon tul is, pl. a 6-7 eves monitorom doboza a mai napig megvan, mert ha egyszer javitani kell, koltozesre kerul a sor, akkor a sajat dobozanal semmi nem vedi jobban -ertelemszeruen ez egy panellakasban nem kivitelezheto, ezt alairom-).
-
Jogszabály kifejezetten a csomagolásra nincs, de a jelenlegiekből az vezethető le, hogy nem kötheti ki a bolt azt, hogy az eredeti csomagolásban küldd vissza a terméket.
Linkeld nekik ezt az oldalt:
http://magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/internetes-vasarlas/elallasi-jog.html -
lsc
nagyúr
Üdv
Nem találtam ilyet, ezért kérdeznék. Visszaküldtem egy dension lejátszót, de nyűgjük van hogy nem az eredeti dobozában. Van erre valami jogszabály ? -
tzimash
őstag
Hali,
Emag.
március 6. Rendeltünk egy gyerek rollert, akciósan 4716ft + 990ft pk, ebből -3000ft kupon, a maradékot fizettük a futárnak.
Törötten érkezett persze.
Március 9. Rögzítették a visszaküldési kérelmet.
Március 13-án jóváhagyták a kérelmet.
Majd írtak egy email-t, hogy küldjük vissza a Sentexim nevű forgalmazónak Bukarestbe a terméket.
Némi levelezés és telefonálás után megegyeztünk, hogy futárt küldenek érte.
Március 20-án jött a futár a rollerért, bár az elismervény, amit adott azon március 15-i dátum szerepel.
Április 3-án és 9-én és 13-án érdeklődtünk emailben, hogy mégis mikor kapjuk vissza a vételárat, ill a felhasznált kupont visszakapjuk-e. Fogyasztóvédelmet is emlegettük, de mindannyiszor szinte ugyanazt a választ kaptuk, miszerint elnézést kérnek, és továbbítják a partnerüknek a panaszt és megkérték őket, hogy vegyék fel velünk a kapcsolatot, de ez nem történt meg a mai napig sem.Van erre még valami remény hogy visszakapjuk a roller árát, esetleg a kupont is?
Mit lehetne még tenni az ügy érdekében?Tudom nem nagy összeg, nem kenyérre kell, de nem akarjuk hagyni magunkat
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Egy kis EDIGITAL:
03.03 - Felhívtam őket, van e márkaszerviz vagy nekik kell küldeni. a válasz az volt, hogy nincs Nekik küldjem. megrendeltem a garancia futárt.
03.07 - jött a futár
03.27 - Garanciális ügyintézésre átvéve/Szervizbe szállítás alatt (hol volt 20 napig a telefon??!!)
04.04 - szervizelés alatt
04.05 - eltűnt a szervizelés alatt bejegyzés, újra szervizbe szálítás alatt.
04.06 - felhívtam őket, hogy ez most mi??? közölték alkatrészre várnak....
04.13 - Márkaszervizben (ügyintézés folyamatban)
04.14 - felhívtam őket, hogy akkor cska van márkaszerviz???és mikor lesz kész a telefon.... a válasz az volt, hogy van de nem tudják!
ezzel egyidejűleg fogyasztóvédelem / békéltető testületet is felkerestem. Kérnek minden dukumentumot, rögzített hívást stb.
04.14 - vissza hívtam őket, hogy kérek minden hangfelvételt emailben, mert kérik a megfelelő szervek.(közben elutaztam üdülni, de előtte felhívtam őket, hogy ha ne adj isten kész lenne a telefon akkor hívjanak,hogy hova küldjék mert ingázok 3 cím között ....)
04.18. Kaptam egy emailt, kész a telefon... küldik vissza.... oké de hova????
Hívtam őket ismét h mi a f.... van, hát ők elküldték a telefont ide meg oda... de nem is az én nevemre.
(apámék címe, öcsém nevére....)Megjött a telefon, öcsémnak mondtam bontsa ki , nézze át.
Na ami kiderült!:
04.04-én nem alkatrészre vártak, hanem ROSSZ szerviznek adták le a telefont (Bravophone), akik vissza dobták, hogy nem tőlük származik a készülék! (benne maradt a telefon dobozában a jegyzőkönyv)
Szóval vissza edigital, akik küldték tovább a TMX-nek!
A TMX átvette kijelző hibával, majd kicserélte az alaplapot....
És jön a csattanó: A garanciajegy nincs kitöltve, a garancia idő nincs meghosszabbítva. TMX nek nincs telefonos ügyfél szolgálata... Az Edigitalnal meg csak hülyék vannak (tisztelet a kivételnek). A csóka 23 perc alatt megtalálta a kávé főzőmet (telefont adtam le...), majd közölte újabb 5 perc után hogy meg van, de nem érti mi a gond, hisz már átvettem a telefont..... mire újra elmondtam, hogy GARANCIA JEGY!!!! újabb 5 perc után kiderült, hogy jaaa majd ők írtak a szerviznek, aki ha válaszol nekik akkor irnak nekem emailt....
Sebaj, kértem ha már ír a szerviznek, akkor kérjen tőlük egy eredetiséget igazoló dokumentumot, valamint egy igazolást, hogy nem használt / felújított alkatrészt raktak bele a telefonba...
Nah egyenlőre itt tartunk, várok türelmesen... -
válasz
Pécsi gyerek #18727 üzenetére
hát jó de a másik oldal, ha a vevő fizet a vizsgálatért, az vajon kinek fog igazat adni?
-
Joe.36
addikt
Köszönöm a válaszokat mindenkinek
Elviszem egy cipészhez megkérdem mit mond a hibáról és hogy érdemes e belevágnom ?
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz
LuckyL #18726 üzenetére
" A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságtól is kérhetsz szakvéleményt. Ami fontos, hogy előtte mindenképpen kérj egy írásos beleegyezést a bolttól, hogy a szakvéleményt magukra nézve elfogadják és a költségét visszafizetik. Enélkül bele se vágj, mert simán visszadobhatja a bolt a szakvéleményt mondvacsinált indokkal és csináltathat szakvéleményt a saját "független" szakértőjével, ami természetesen a boltnak fog igazat adni. "
Talán erről.Meg lehetne írni egy törvényt úgy is ,hogy a bolt-tól teljessen független szakértő nézze meg a terméket,hogy avval mivan.
Mert ezt hívhatjuk kiskapunak(nagykapunak) törvényi hiányosságnak,de ez így elég sz@r.("csináltathat szakvéleményt a saját "független" szakértőjével, ami természetesen a boltnak fog igazat adni. ") Nem? -
válasz
Pécsi gyerek #18725 üzenetére
te miről beszélsz? milyen "kiskapú"
-
válasz
Joe.36 #18722 üzenetére
a konkrét panaszt nem kommentálva annyit megjegyeznék hogy én utcai sportcipőnek mindig "gördeszkás" cipők közül választok, azok jóval nagyobb igénybevételre vannak tervezve és valóban 3-5 évig tartanak utcai használat mellett
hasonló árban vannak mint a puma, nike stb., de ezeknél nem (csak) a reklámot fizeted meg, hanem tényleg tartósak -
válasz
Joe.36 #18722 üzenetére
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságtól is kérhetsz szakvéleményt. Ami fontos, hogy előtte mindenképpen kérj egy írásos beleegyezést a bolttól, hogy a szakvéleményt magukra nézve elfogadják és a költségét visszafizetik. Enélkül bele se vágj, mert simán visszadobhatja a bolt a szakvéleményt mondvacsinált indokkal és csináltathat szakvéleményt a saját "független" szakértőjével, ami természetesen a boltnak fog igazat adni.
Nekem ennyi sz*pást 20k nem érne meg, de sok sikert kívánok hozzá Neked, ha belevágsz.
-
-
válasz
Joe.36 #18719 üzenetére
Ha tényleg úgy látod, hogy gyári hibás a cipő, akkor keress egy független szakértőt és vizsgáltasd be. Ha beigazolódik a gyári hiba, akkor behajthatod a bolton a szakértői díjat is. Az már egy másik kérdés, ha a bolt nem fogadja el a szakvéleményt... akkor lehet békéltetőzni vagy pereskedni. Sok sikert.
Hozzáteszem, hogy én ezért nem veszek drága cipőt gyári gari nélkül...
-
Joe.36
addikt
válasz
Pécsi gyerek #18718 üzenetére
A probléma persze nem az, hogy sokan panaszkodnak a megvett lábbelire, hanem az, hogy ezt meglehetősen reménytelenül teszik. A győri békéltetők szerint a kereskedések a jogszabály ismeretében minden esetben el is küldik szakértői vizsgálatra a kifogásolt cipőt, de valahogy szinte kivétel nélkül alaptalannak tartja a vizsgálat a panaszt. Mint megjegyzik: sajnos az eljáró tanácsnak csak rendkívül indokolt esetben van lehetősége ezeket a szakértői véleményeket felülbírálni. Azt javasolják tehát mindenkinek, hogy kérjen más intézettől szakértői véleményt.
Az NFH-hoz is lehet fordulni
A vállalkozások elfogult, sablonszerű szakértői véleményekre (Cipőkontroll Kft., Bimeo Kft., Kiss Béla) alapozva rutinszerűen utasítják el az egyébként megalapozott fogyasztói igényeket – állította a Nógrád megyei békéltető testület. Borsodban azt érzékelték, hogy a márkás cipők közül nagyon sok hibásodik meg hat hónapon belül, a fogyasztói panaszokat pedig rendre nem megfelelő használat miatt utasítják el. Másutt is úgy látják, hogy a vállalkozások igen gyakran bújnak ki kötelezettségeik teljesítése alól, amit a jogszabályi hiányosságok, vagyis az akkreditált minőségvizsgáló intézetek hiánya tesz lehetővé.
-
Joe.36
addikt
válasz
Pécsi gyerek #18718 üzenetére
Engem is nagyon zavar, 20000.- volt, vigyáztam rá, és most ez van, 2 üzletükbe is elmentem, de ugyanaz a duma, én bizonyítsam be, addig semmi, minden lekezelő módon.
Másodikba bevittem az előző 5 éves ilyen ( előző kiadású ) edzésre használt cipőmet és mutattam hogy szinte alig van baja, de nem érdekelte őket.
Ez meg fél év után esik szét.... Ez nem gagyi kínai hanem drága márkás cipő , pont ezért vettem. -
Pécsi gyerek
addikt
válasz
Superhun #18716 üzenetére
Nem tud mit tenni?Ez baromság.Én ilyenkor beszoktam próbálkozni egy vásárlók könyvével.Álltalában segít.Helyesbítek,mindig segített.(ha jogos ha nem)Amúgy hol kaphat az ember a cipőre pl szakvéleményt? (gondolom a kérdezönek is ez lenne a segítség,nem az ,hogy nem tud mit tenni)
-
Joe.36
addikt
Sziasztok.
Vettem tavaly nyár végén a Deichmann-ban egy 20000.- forintos Puma cipőt, mostanra elkezdett széthullani a belső része, vissza vittem, azt mondták lejárt a 6 hónap nekem kell utána járni és bebizonyítani hogy rossz a cipő. És ez pénzbe is kerül. 3-9 ezer Ft. Látják ők is hogy milyen a hiba, de ez van.
Amikor vettem azt mondták 2 év van rá.
Tudok valamit tenni ?Joe
-
válasz
#18379748 #18711 üzenetére
"elallas tema. ceges honlaprol hasznalt termek (bizomanyosba beadott) vasarlasa eseten is van elallas?"
A PTK-ban nincs kikötve, hogy csak új termékekre érvényes a 14 napos elállási jog. Ha a szerződés távollévők között jön létre, és a termék kategóriája nincs a kivételek között, akkor természetesen elállhatsz.
"masik az (elozotol fuggetlen esetben) sima webshopos elallas eseten a visszafizetesi hatarido mikortol indul es mennyi ideje van az eladonak visszafizetni? 14 napot irnak a honlapon, de ez naptari vagy munkanap? szamit e az, hogy van fizikai boltjuk is (amibol amugy tobb hetvegen is nyitva van es azt irtak, hogy ott vissza is adhato)."
A visszafizetési határidő az elállás közlését követő nap indul, és 14 naptári nap (tehát hétvége is beleszámít).
-
Reinu
tag
válasz
Villa7 #18688 üzenetére
Hali,
Írtam egy levelet a PCX-nek. Bepróbálkoztam, hogy a gyártóe setleg cserélje 560-ra, mert nem találtam ár/érték arányban hosszú idő után sem megfelelőt a kínálatukban. Ha nincs rá lehetőség, akkor kérném a pénzvisszafizetést. Pár perc múlva kaptam választ, hogy elindítják a visszautalást.
-
#18379748
törölt tag
hi, lenne ket kerdesem amire hirtelenjeben nem nagyon talaltam valaszt.
elallas tema. ceges honlaprol hasznalt termek (bizomanyosba beadott) vasarlasa eseten is van elallas?
masik az (elozotol fuggetlen esetben) sima webshopos elallas eseten a visszafizetesi hatarido mikortol indul es mennyi ideje van az eladonak visszafizetni? 14 napot irnak a honlapon, de ez naptari vagy munkanap? szamit e az, hogy van fizikai boltjuk is (amibol amugy tobb hetvegen is nyitva van es azt irtak, hogy ott vissza is adhato).
-
chopin42
őstag
Az ügyintéző is jelezte, hogy előfordulhat, hogy javítottat kap az ember (panelcserés monitort). De akkor is az eredeti service taggel megy tovább a dolog, tehát ha bedöglik, akkor mehet nyugodtan vissza gariba. Panelcserénél amúgy is új a monitor lényegi része.
Ha valaki megszívta a dellel, az elég szomorú. Mindenesetre számomra továbbra is csillagos 5-ös a garanciáztatásuk.
Nem akartam hosszú eszmecserét, csak leírtam a pozitív tapasztalatom, remélem más is hasonló pozitív tapasztalattal gazdagodik. -
asdf_
veterán
válasz
Graphics #18708 üzenetére
Erre amúgy van valami létező forrásod is, vagy puszta spekuláció?
Regen, amikor vettem a monitoromat, akkor jarattam a topikjat, ott tobb ember egy even beluli meghibasodas eseten masvalaki javitott monitorjat kapta cserekent, ahelyett, hogy a sajatjat kapta volna vissza javitva*, vagy egy zsirujat cserekent.
* ez csak azert sem tudott volna megtortenni, mert ugy nezett ki a csere, hogy jott futar #1, hozta azujatjavitottat, majd utana par nappal kesobb jott futar #2, aki pedig vitte a regi meghibasodottat. Ne, ne kerdezd meg, hogy miert nem egy kanyarban oldottak meg, akkor sem ertettem, most semPixelhibát elég nehéz lenne javítani, persze hogy cserélni fogják a monitort...
Ez ketsegtelen, a kerdes, hogy egy vatta ujat kap az ember, vagy valakinek x honappal ezelott elromlottjat, amit azota megjavitottak.
De, ad1, ez sok eve volt, tehat most mar akar mashogy is lehet (anno eleve ugy indult a tortenet, hogy SN-nel szart sem ert az ember az ugyfelszolgalaton, mert nekik az Order No. kellett a dobozrol (amit sokan kidobtak mar, az enyemnek a szamlajara -ismerve a dorgest- rairta a bolt az Order No-t), ad2, ha hollandiai szarmazasu a monitor, lehet, hogy tok mas a menete az ugyintezesnek, mintha magyar lett volna a cucc.
-
Erre amúgy van valami létező forrásod is, vagy puszta spekuláció?
Főleg, úgy, hogy Hollandiából érkezik az új termék, nem Magyarországon belülről...
Pixelhibát elég nehéz lenne javítani, persze hogy cserélni fogják a monitort...
Dell szintén, egér-billentyűzet kombónál szintén azonnali cserét kínáltak fel, szó nélkül, a hiba bejelentésekor.
-
chopin42
őstag
Amúgy gyárilag csomagolt, karcmentes, új cucc volt. Dobozból kivéve nem láttam semmi hibát. tápkábel nem volt a dobozban, az maradt nálam, plusz a papírok a régi és az új cuccból is, cd-vel, mindennel együtt. Erre direkt megkért az ügyintéző. A garancia pedig az eredeti és az új cucc s/n számával és service tagjával együtt megy tovább, szóval nem hinném, hogy bárki megkapja, amit elvisznek, mivel a matrica és egyéb dolgok hozzám szólítják továbbra is. Ettől függetlenül azért rá fogok erre kérdezni, plusz nagyon megnézem, mit kapok.
Mellesleg hány bontott/újracsomagolt cuccot adnak el Magyarországon? Nem egy esetet olvastam itt is, hogy hetekig tartó garanciáztatásból vagy "hibátlan", de ütött kopott cucc jött, vagy nem találtak hibát, esetleg a szerviz "véletlenül" leejtette, persze tagadják.
Amit fentebb írtam mindenesetre tartom, az ügyfélszolgálat példaértékű. Az, hogy maga az anyacég mit küld, az más kérdés, de az, hogy ups express szállítással jött, az nem arra utal, hogy az ügyfél az utolsó. -
asdf_
veterán
válasz
chopin42 #18705 üzenetére
Gondolom az elejen beletoltak x darabot pluszban, es igy sokkal raerosebben lehet javitani, ez lehet az ertelme. Amit toled elvittek, azt gondolom elszallitjak isten tudja hova, kicserelik benne a panelt, aztan 3 honap mulva megkapja javitva majd valaki. Ha van javitottbol keszlet, akkor oket nem hajtja a tatar, es az ugyfel is orul, hogy egybol cserelnek. Kiveve akkor, ha jogszabaly alapjan erre nem is lenne lehetoseg, es ha a tukorfenyes monitorja helyett visszakap egy agyonkarmolt szemetet.
-
asdf_
veterán
válasz
chopin42 #18703 üzenetére
Negativ peldanak meg rogton be lehet irni dellekhez, hogy a hibas monitort nem javitjak hanem cserelik, es a harom hetes meghibasodott monitor helyett siman visszakaphatsz egy hasznalt, javitottat. Ami isten tudja mennyit ment, es isten tudja, hogyan nez ki (gondolok itt karcokra tisztitasi nyomokra mind a kavan, mind a panelen), mikozben a gari elso egy eveben ilyet nem lehetne csninalni.
-
chopin42
őstag
Lehet, off, de álljon itt pozitív példaként:
Vettem egy Dell p2417h monitort apróról, jelentősen olcsóbban. Pixelhibás lett, a 3 nap pixelgarancia letelte után. Dellnél még 2020-ig garis a monitor.
Felvettem a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, ahol rendkívül készségesen, és végig pozitívan álltak a problémához. Fotókat kértek a hibáról, amik elég rosszak lettek, de így is belementek a cserébe, ami már másnapra itt lett volna Hollandiából!
Mára kértem a kiszállítást, Ups futárral küldték, hozta, ahogy megbeszéltük. Átlag futár tapasztalatimnál 100x jobb volt. Tehát se garanciajegy, se papír, semmi egyéb, elég volt a service tag, és hoztak egy újat.
Üröm az örömben, hogy ez a monitor sem tökéletes, de ez az én formám. Alig észrevehető hibája van. Jeleztem, és ha kell, ezt is cserélik elbírálás után!!
Szóval így kéne működnie minden ügyfél szolgálatnak és cégnek, mert ezzel szereztek egy újabb vásárlót. -
Most nem találom hirtelen, de volt egy hasonló sztori itt a topikban a PCX-szel. Akkor is egy olyan terméket gariztattak az 1 év kötelező jótállás után, aminek jelentősen felment az ára a vásárlás óta. Levásárlást erőltetett a bolt, de a sokadik levélváltás után végül belementek a pénzvisszafizetésbe. Szóval ne hagyd ennyiben. Írd meg nekik, hogy semmit nem szeretnél vásárolni náluk, hanem a vételárat szeretnéd visszakapni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Hobby rádiós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- Új DELL Inspiron 16 Fémházas Multimédiás Laptop 16" -40% Ryzen 7 8840U 8mag 16/1TB FHD+ IPS
- Nvidia RTX 3080TI Founder Edition
- Eladó jóárísított vízhűtők, Lian Li, Artic, Enermax, Alphenpön! LCD-s is több féle!
- Apple Watch Series 8 45mm Silver Alu bontatlan szíjjal + kiegészítők
- Eladó Gamer szék párna csomag!
- IBM/Lenovo Thinkpad T60
- BESZÁMÍTÁS! 1TB Western Digital SN850X NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 13400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- 126 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX8H) - Intel Core i9-13900HX, RTX 4080
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest