Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Elite: Dangerous

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:11:11

LOGOUT.hu

Témaösszefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1601) Menthirist válasza Menthirist (#1600) üzenetére


Menthirist
veterán

ami az előnye lehet, az a hdm-ben lévő optikai feldolgozás, tehát nem kidolgozás közben rakják rá a képre a torzítást, hanem amikor már elkészült, utána a hardver teszi ezt meg. A többiben nem látom az előnyét, sőt fov-ban, felbontásban mind az OR mögött van. A füles csatlakozó meg már a legkevesebb.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1602) HwAdokVeszek válasza Menthirist (#1601) üzenetére


HwAdokVeszek
aktív tag

Esetleg neked van DK2-t?
Vagy valaki próbálta már az Elite-t vele innen?

Nekem még Októberig várni kell hogy megjöjjön :(

(#1603) Nosam válasza Menthirist (#1600) üzenetére


Nosam
aktív tag

Én másként látom.

Kezdjük ott, hogy az oculus hardware szinten nulla azaz nulla teljesítményt képes egyenlőre felmutatni. Gyakorlatilag csak egy telefonból vett kijelzőt beleszereltek egy műanyag dobozba két lencsével és ezt tweakelgetik szoftveresen. Ha megnézed az S4 és az oculus belsejét akkor el fogsz ájulni, hogy mennyire kőkorszaki mindaz ami az oculusban van egy S4-es telohoz képest...

Na most totemnél kapásból hardveres gyorsítással oldották meg mind a head trackert mind pedig a pre-distort-ot így máris sokkalta elegánsabb a dolog, ráadásként ennyivel máris kevesebb lesz a gépigény. Emellett két darab full hd kamera van benne, le sem kell majd venned, ha bármi mást is látni szeretnél.

Ami Carmackot illeti ő nem hardver hanem szoftver fejlesztő. Egy képzett villamos mérnők lazán megeszi Carmackot ilyen téren, hiszen két külön területről beszélünk, és az, hogy valaki képes programozni még nem jelenti azt, hogy képes lenne olyan robotokat építeni mondjuk, amivel egy ostyára 5 milliárd tranzisztort lehet szerelni, márpedig mind a processzor mind pedig az egyéb hardver gyártóknál ezrével vannak olyan szakemberek, akik már a nanotechnológiában jártasak... Ezek egy fél centis telefonba 4 processzort meg egy komplett szgépet képesek szerelni és nem pedig egy "ócska" lencsét egy kijelzővel.

Technológiai értelemben véve oculus de még a totem is gyerekcipőben járnak az egyéb hardver gyártókhoz képest, vagy fogalmazhatnék úgy, a technológiai kőkorszaknál tartanak. Az oculus nem technológia értelemben véve ütött nagyot, hanem élmény tekintetében. Nem attól voltak elájulva az emberek, hogy mennyire fejlett technológiailag...

(#1604) Nosam válasza Menthirist (#1601) üzenetére


Nosam
aktív tag

Ami a fov-ot illeti, hát úgy könnyű ráírni, hogy 100 ha ebből bal és jobboldalon 10-10 fokon csak elmosódás van, mindenki azt mondja, hogy nagyon elmosódik oculusnál a széleken a kép.

(#1605) Szőrös 


Szőrös 
veterán

És mennyi lesz ennek az ára ? Mert az OR várhatólag 300 dodó közelében lesz - vagy talán még alatta is - ami még elfogadható , de meg tudja a Totem ezt közelíteni ?

https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

(#1606) Nosam válasza Szőrös  (#1605) üzenetére


Nosam
aktív tag

Konkrétan 440 dollárért megkapod... Ami persze több, hiszen ha most megrendeled az OR-t akkor az is 480 dollárodba fog fájni mire a kezedbe kerül... Vám+szállítás... De nem lesz nagyságrendi különbség az áruk között, 100 dollár nem egy eget verő különbség, pláne ha technológiailag és minden más értelemben véve jobb lesz...

(#1607) Nosam


Nosam
aktív tag

Egyébként nem lennék meglepve, ha hamarosan valamelyik távol-keleti hardver gyártó lerúgná mind a kettőt az emberek fejéről egy 150-200 dolláros HMD-vel. :DDD

(#1608) Menthirist válasza Nosam (#1604) üzenetére


Menthirist
veterán

Na akkor lássuk csak...

"Kezdjük ott, hogy az oculus hardware szinten nulla azaz nulla teljesítményt képes egyenlőre felmutatni"
Ezt nem igazán tudom hova tenni, hisz ugyanúgy a kijelző mellett szenzorokkal rendelkezik, akár csak a Totem. De vegyük sorjában:

Totem: fullHD 75Hz... OR DK2: note3 féle fullhd 75Hz, kereskedelmi verzió 99% hogy a note 4 tuningolt kijelzőjét kapja, tehát 2560x1440 (960x1080 per szem helyett 1280x1440 per szem), mindezt 90 Hz mellett. Tehát a kijelző már egész biztosan erősebb lesz annál, mint amit a Totem ajánl perpill. Van viszont egy apróság: az Oculusnak friss ropogós szerződése van a Samsunggal, hogy a szoftverért cserébe csemegézhetnek a legújabb Samsung kijelzőtechnológiákban. A Samu pedig nem csak hogy a világ egyik, ha nem a legnagyobb kijelzőgyártója, de az egyik legnagyobb kutatója is. Tudod elég jó dolog, ha egy füttyszavadra saját képernyőt készíthetsz, olyat amilyet akarsz, meglehetős engedménnyel. Cserébe Carmackék pl a GearVR-hoz módosították annyira az androidot, hogy egy mobiltelefonnal is igencsak korrekt hatást és teljesítményt érhessenek el. A fov márpedig fontos, mert ahogy te sem látsz a szemed sarkában élesen, úgy ebben sem (elvégre a lencse a látóteredet fedi be a képpel), viszont ha kisebb a fov, olyan érzés mintha vaskos keretes szemüvegben járkálnál, egyszerűen túl hamar "vége van" a képnek. Szóval annak ellenére hogy nem látod pontosan az életben sem, hogy mi van a perifériás látásod sarkában, mégis érzékeled ha onnan jön valami homályos akármi, hamarabb mint kisebb fov esetén. Tehát fontos.

Szóval a kijelző terén erős előny az OR oldalán már a közeljövőben is, nem még hogy hosszabb távon...

Szenzorok: az OR-ben és a Totemben is van giroszkóp, gyorsulásmérő, magnetométer. Ebben tehát megegyeznek. A Totemben van két kamera is elől, amivel részben "ki lehet látni" a szemüvegből (kérdés milyen "élmény"), másrészt ezt használják térbeli pozícionáláshoz (kérdés milyen pontossággal). A dedikált hardveres distortion számítás szép dolog, kérdés mennyire hasznos egy olyan világban, ahol félévenként nő és nő a hardverek teljesítménye, míg én nem szándékozok félévente gyorsabb "szemüveget" venni. Tipikus ökölszabály: ha rugalmasság kell, oda szoftver kell, nem hardveres beégetés (mégha fpga-t is használnak). Mert ugyan a hardver MOST lehet hogy gyorsabban végez, de holnap már lehet hogy nem. Évről évre tflopsokat ugranak a vga-k, mobil területen is duplázódnak. Emellett ha fejlettebb lesz a szoftver, másra akarják használni vagy máshogy, stb, akkor a szoftveres módot egyszerűbb manipulálni. Az FPGA nagyon gyorsan tud bizonyos számításokat elvégezni, de ezzel csak limitált előnyöket lehet szerezni egy szint felett...
Nagyon örülök hogy ennyire hardver párti vagy, csak egyetlen dolgot kell hogy a figyelmedbe ajánljak: a hardver annyira képes, amennyire a szoftver. Lehet a leggyorsabb, legnagyobb felbontású és legerősebb hardvered, ha a szoftveres körítés gyenge. Elvégre amit látsz, azt szoftver hozza létre, amit cselekszel, azt szoftver dolgozza fel. Nagyon elbagatelizálod a helyzetet, de a latency 90%-ban a szoftveren múlik, nem a hardveren. A DK2 amoled kijelzője is már 1-2 msec alatt képes kirajzolni a képet (Akárcsak a totemé), a kiloherz-es tartományban üzemelő szenzoroknak is csak 0.5-1 msec kell... A driver viszont ettől még 3 frame-et fog pufferelni, ami 75 Hz-es képfrissítés esetén 40 msec késleltetés ideális esetben (tehát hogy tud is ennyivel számolni a gép), csak a driverben (ha az OR consumerbe tényleg 90 Hz-es panel kerül, az máris csak 33msec 40 helyett). Ezen kívül még ott van a HMD api, és maga a program. Az hogy a hardveres distortion számítás nyer 1-2 msec-et az OR-hez képest, nem számít sokat, ha az api miatt viszont veszít 5-öt. Mert lássuk be, hardveres distortion támogatást az OR is beletehet, míg Carmack és Abrash szintű fejlesztőt nem lehet bármelyik szögről leakasztani. Szóval a késleltetés nagyságrendekkel inkább szoftveres kérdés mint hardveres, és itt el lehet gondolkodni, ki fog tudni inkább nyomást kifejteni az amd-re, nvidia-ra vagy microsoftra, hogy olyan driver környezetet biztosítsanak, ami a vr-hoz kell. Egy kis kanadai cég, vagy egy olyan milliárdos cég mint a Facebook, olyan szakemberekkel az élen mint Abrash és Carmack.

Szóval szoftver téren is az OR-t mondanám így első blikkre esélyesebbnek.

Maradt a kamera mint különbség. Biztos hasznos, ha az utcán akarod használni és nem akarsz felbukni / valami augmented reality appot akarsz használni (telefonról, milyen szép is ahogy egy nagy hdmi és usb kábel húzódik a szemüvegből a telefonodba). Számomra a VR egy személyes élmény. Otthon, nyugalomban, a székemen ülve joy-al, egérrel vagy gamepaddal beleveszni egy világba TELJESEN. Ezt pedig megtöri ha kilátok a valós világba, ergo számomra nem jelent semmit a megléte, abban látom csak előnyét hogy felhasználják a térbeli pozícionáláshoz (ismét kiemelve hogy meglátjuk milyen pontossággal, pláne nagy sebességű elfordulásoknál). A hardveres gyorsítás erre kell, arra elmegy a felépített hardver-erőforrás, hogy a kamera képét feldolgozza és tudja hogy térben merre volt a mozgás. Külső kamera esetén ugye csak egy pár pöttyöt figyel, ezek között elképesztően gyorsan lehet teret számolni, tehát ugyan csak egy kúp alakzaton belül lát a kamera, viszont ott gyakorlatilag ugyanolyan gyorsan ahogy a hardveres gyorsítású csodakamerás. Megintcsak a különböző elképzelések, az OR-t nem arra tervezték hogy az emberek tucat métereket tegyenek meg vele, legalábbis az elsőt biztosan nem. Viszont az OR esetén is igyekeznek integrálni a térbeli érzékelést magába a készülékbe, csak tudtommal nem kamera alapon, ami így gyorsabb lehet mint a kamerás, és ugyanúgy nem követelne külső kamerát, de ezt még nem tudni hogy bele fog-e férni az első OR consumer verzióba...

A fülhallgató dolog megint szoftveres kérdés. Ugyanis a szoftvernek kell gyorsan és megfelelően a hangot létrehoznia, arról nem is beszélve hogy füldugós fülessel elég vicces dolog térérzetet reklámozni.

Az hogy mondogatják hogy visszafele mennyire kompatibilis, megint vicces téma, ugyanis ha csak egy képet renderel a játék, abból ugyan nem lesz sztereoszkopikus 2 félkép. Annyira tudják csak megoldani, ahogy a jelenlegi játékoknál is megoldották OR esetén, de ez messze nem hoz tökéletes hatást, csak akkor, ha a játékot direkt erre felkészítve hozzák létre. Tehát a minőségi VR a későbbi játékokra igaz, nem az előzőekre, akármit is mondjanak. Ezen kívül a videóban csak az hangzott el, ami az Oculus videójában is... Hogy mennyi helyen lehet felhasználni, mekkorák a lehetőségek, stb...

Amiről pedig még nem beszéltünk, az az ár és a piac. Luckey-ék többször elmondták: nekik elsősorban azért volt jó a Facebook általi felvásárlás, mert egyrészt így hirtelen rengeteg kutatási pénzük lett. Annyi prototípust gyárthattak amennyit akartak, annyit kísérleteznek amennyit akarnak, hogy megtalálják a legjobb megoldásokat. A másik, hogy a terméket nem kell akkora felárral árusítani, hogy ebből fussa a későbbi kutatásokra. Ahhoz hogy újabb két-három évig tudják kutatni a következő generációt, plusz fizessék az egyéb költségeket, 500 dollár körül kellett volna árulni, ahogy a Totem-nél is már csak az 500 dolcsis pakkok elérhetőek. Az OR esetén megtehetik hogy akár bekerülési áron adják (legalábbis ezt tervezik), tehát ha 200 dollárba fog kerülni a hardver, akkor ennyiért fogják adni. Megtehetik, mert a kutatási és egyéb költségeket a reklám a facebooknak sokszorosan visszahozza, pláne a saját platformjukon, amit milliárdnyian használnak...
A további indokuk volt, hogy ilyen terméket világ szinten teríteni kis cég nem tud. Ha odaállsz egy gyártóhoz hogy gyártsanak x kijelzőt, hátrébb fognak kezelni, mintha odaállít egy milliárdos cég, hogy adjatok nekem 2x annyit. Világszinten megszervezni egy ilyen terítést nem egyszerű feladat, arról nem is beszélve hogy lokális központok kellenek. Pl ha az Oculusnak lenne (a terméknél majd lesz, köszönhetően a facebooknak) Európán belül lokális központja, máris nem kellene vámot fizetni. Egy akkora cégnek, mint a Facebook, elér a keze a világ minden pontjára, és megvan hozzá a pénze is. Egy kis kanadai cég nem fog tudni csak úgy leakasztani a szögről megfelelő világméretű gyártókapacitást, raktározási kapacitást, stb. Márpedig ezt várhatóan nem 10 ezer ember fogja venni, de nem is 50 ezer. Ez alsóhangon sokszáz ezer, sőt milliós eladott darabszámban várható. Ennyit egy kisebb cég akkor sem tud legyártatni, ha még meg is lenne a pénze arra, hogy legyártassa.

Szóval a kijelző, a szoftver, a cégméret/befolyás és az ár az Oculus mellett áll, és sokkal több pénzt és energiát öltek a kutatásba is gyanítom (elvégre hamarabb kezdték, sokkal több pénzből, és Carmack is ott volt a kezdetektől, tehát a szoftveres szakértőgárda sem volt gyenge). Ehhez képest a Totem, noha impresszív adatok szerint, még nem mutatott semmit hogy ezeken a területeken hogy vetélkedne. Ami előnye van, azt gyorsan elvesztheti, ha az OR is beletesz egy belső térérzékelést, vagy dedikált distortion számítást (bár gondolom megvitatták és elvetették, kétlem hogy eszükbe se jutott volna, elvégre azt leszámítva hogy a szoftveres oldalon nagy koponyák állnak, tele vannak jó elektromérnökökkel, elhiheted...)

De főként: a Totemről még SEMMIT nem tudunk, csak adatokat, de te már leszögezted hogy mindenben agyonveri a szerencsétlen OR-t :)

Összegezve: érdekes terméknek tűnik ADATOK alapján, szépen tudnak róla már most is beszélni, de egyrészt még semmi próbálhatót (nem még hogy sokezer emberes tesztcsoportot) nem láttunk, másrészt számos olyan aspektusa is van a témának, ami egyszerűen nem kis cégnek való. Ha pedig nem vásárolja fel őket is valaki, akkor ez így ebben a formában nem győzött meg, és pláne nem gondolom hogy mostantól az Oculus Rift a földbe lenne taposva ettől a cucctól. Jóval később kezdték el, ilyenkor könnyű technikailag látszólag fejlettebbet mondani meg ígérni, de egyrészt amire ebből tényleges termék lehet, az még bőven idő, másrészt a hardver csak egy elem a sok közül. Az OR pedig több pénzzel és több emberrel tud dolgozni azokon a problémákon, amivel a Totem kezdőként lehet hogy még nem is szembesült.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1609) Viper26 válasza Menthirist (#1608) üzenetére


Viper26
nagyúr

Aztaqrva, hát mire kell idejönnöm..itt a komplett Háború, és béke? :DDD

iPhone 14 | FR955

(#1610) Bibgr0


Bibgr0
aktív tag

Diopapa, fyi open source marketdump. Tuti jobban érted nálam...

(#1611) Nosam válasza Menthirist (#1608) üzenetére


Nosam
aktív tag

Hiába a "szép szavak"... :DDD

Ezer és egy dolgot tudnék írni amivel tételesen lehetne azt alátámasztani, hogy miért nem egészen úgy van ahogy mondod. De nem volna értelme pazarolni rá a sok betűt. Még elkopik a billentyűzetem és azt nem szeretném. :D

Ami engem illet, én örülök neki, hogy valaki seggbe rúgta oculust és lépésre valódi fejlesztésre ösztökéli őket már pusztán a megjelenésével is. Egyébként nem eszem meg azt a dumát akár facebook-nak akár oculusnak is hívják a marketingest, hogy önköltségi áron adnák:

Ezeken a szarokon már most ha nincs legalább 3-400%-os hasznuk/darab akkor egy forint sem... Nem tudom miért gondolják azt sokan, hogy a facebook meg az oculus a máltai szeretetszolgálat. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#1612) Bibgr0


Bibgr0
aktív tag

Van ötletetek arra, hogyan tudok egy ph usert ignore listára tenni?

(#1613) Nosam válasza Bibgr0 (#1612) üzenetére


Nosam
aktív tag

Igen, törlöd magad a ph-ról. :DDD

(#1614) duvi válasza Bibgr0 (#1612) üzenetére


duvi
nagyúr

Tudtommal csak a személyes privát üzeneteknél lehet letiltani, akivel nem akarsz beszélni. A topic hozzászólók tiltása az adminok hatásköre. Ők is csak indokolt esetben teszik ezt meg.

[ Szerkesztve ]

(#1615) Diopapa válasza Bibgr0 (#1610) üzenetére


Diopapa
addikt

Thnx, megnézem.

Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

(#1616) Menthirist válasza Nosam (#1611) üzenetére


Menthirist
veterán

de mi ez a seggberúgta? hol? mi? mivel? mintha már lenne kiadva bármilyen termékük is a tömegeknek, akár dev verzióban is (áprilisra ígérik hogy kiadják a dev verziót, addigra pedig már az OR consumer is lassan kijön). Akkor már inkább a morpheus... nagyobb tapasztalat is áll mögötte (a sony már évtizedek óta építget hmd-ket), és pénze is van kiadni világszinten... ez az, amire képtelen jelenleg a Vrvana Inc.

felőlem pedig adhatják 100%-os haszon mellett is, ha 250 dollárért kapom meg, ellentétben a konkurencia 350-400-500 dolláros cuccaihoz képest :) Azt viszont ugye észrevetted, hogy amint kijött az OR DK1 300 dolláros áron, máris nem 1000 dollárban gondolkodott a sony sem, mint ahogy az előző szemüvegével tette.

Na mindegy, belátod vagy sem, elhiszed vagy sem, ezek a tények, csak utána kell olvasnod. Ezzel az "ezer dologgal tudnálak cáfolni, de lusta vagyok" dologgal meg nem megyek semmire.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1617) Diopapa


Diopapa
addikt

Ennek kapcsán megnéztem a marketdumpert, van új verzió belőle, beleintegráltam a saját kis sz*romba, ha aki használja, a pm-ben megadott linkről praktikusan töltse le az egészet, ezentúl én is az új verziót fogom használni.

Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

(#1618) Nosam válasza Menthirist (#1616) üzenetére


Nosam
aktív tag

Nézd pl dk2 visszalépés volt sok tekintetben, mindjárt nem volt 360 fokos lehetőség benne, máris nem tudtál vele hátranézni...

Én hátra akarok nézni ha hátra akarok nézni. :DDD Oké, hogy állítólag gyorsabb lett de komoly kompromisszumok által... Hogy mire képtelen a vrvana abba ne menjünk bele, mert ahogy képes volt az oculus befektető nélkül megkezdeni a gyártást, ugyan úgy képes lehet rá bárki más... Pláne olyan feltételekkel mint az oculus, hogy hónapokat kell várni még mindig míg kézbe kapod a terméket, amelyet ki sem próbálhattál vásárlás előtt...

Most úgy akarsz itt csinálni, mintha az oculus valami hihetetlen gyártó kapacitásokkal rendelkező cég lenne pedig nem. Még úgy sem, hogy már megvette őket a facebook.

(#1619) Menthirist válasza Nosam (#1618) üzenetére


Menthirist
veterán

Az a sok tekintet az kb kimerül ebben, hogy nem 360 fok, ami belső érzékelővel egycsapásra meg is lenne oldva. Ezen kívül száz másik helyen viszont fényévnyi ugrás a dk1-hez képest is, és ezt ígérik a consumer és dk2 között is.

Az oculus 2,5 millió dollárt kapott kickstarterből, és személy szerint már azon is meglepődnék, ha a kanadaiaknak ennyi sikerülne. Gyártást pedig annyira tudták megkezdeni, hogy egyrészt csúszott kemény hónapokat, másrészt mocskosul kis adagokban (értsd pár száz darab havonta) tudták kiadogatni. hol van ez a havi 50 ezertől szerinted? erről beszélek...

Az oculus szintén kicsi VOLT. Nem is tudtak csak 75 ezret leszállítani dk1 és dk2-ből együtt, valagnyi pénzzel a hátuk mögött. Ez édeskevés a globális piachoz.

Ez azért nem rossz

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1620) Menthirist válasza Menthirist (#1619) üzenetére


Menthirist
veterán

Amúgy azok a szenzorok megvannak amik a régiben, tehát azokra még képes, csak térben nem tudja eldönteni merre mozogsz ha háttal vagy, ami majd a consumer verzióban megváltozik. Tehát még azt sem mondanám hogy ebben hátralépés, csak nem előrelépés... ellenben a többi 100 területen...

Szóval ez a sok területen visszalépés megintcsak nem értelmezhető válasz, hisz maximum egy ilyen terület van, 100 másikon javult, és még javulni is fog.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1621) Nosam válasza Menthirist (#1619) üzenetére


Nosam
aktív tag

Persze nem rossz az oculus sem, és ha tartják azt ami a napokban felröppent, nevezetesen hogy 2015 áprilisban megkezdik a végleges OR árusítását akkor nagy valószínűség szerint egy oculus büszke tulaja leszek először én is és nem a totemé... :DDD Ettől függetlenül most több lehetőséget látok a totemben és amíg nem jön ki a végleges OR illetve nem tudjuk pontosan milyen lesz mit fog tudni, addig ez részemről így is lesz.

Csak jöjjön már valami, fejlesztői változatot meg nem akarok venni mert nem akarom kétszer megvenni "ugyanazt." pár hónapos eltéréssel.

(#1622) Menthirist válasza Nosam (#1621) üzenetére


Menthirist
veterán

A béta tesztet április környékére tervezik, és nyárra a consumert... én már lehet a bétába beleugrok, elvégre az hardveresen már a végleges lesz, csak még max szoftveresen nem.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1623) Nosam válasza Menthirist (#1622) üzenetére


Nosam
aktív tag

Egyenlőre dk2-nél kész rémálom a szoftver ahogy olvasom a beszámolókat... Remélem, hogy összekapják magukat.

(#1624) Menthirist válasza Nosam (#1623) üzenetére


Menthirist
veterán

nem alapvetően a szoftver (tehát az API), hanem a kalibrálás a gáz még. még nincs meg rá a célapp, amivel egyszerű kalibrálni hogy pontosan merre is nézel, stb (ez amúgy a Totemnél is probléma lesz). Illetve sok probléma van abból, hogy egy adott programba csak ráheggesztik mondjuk vorpx-el, ahol a fej mozgására rákötik az egérkurzor mozgását (gondolhatod mennyire jó megoldás), stb. Amik ténylegesen támogatják, azok nagyon jól csinálják.

Én olyan hatást várok majd, mint amit ők tapasztaltak pl 3:27-nél, pedig ők sok videót készítettek dk1-el játszott játékokról (tehát sokat használták az első generációt)

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1625) Nosam válasza Menthirist (#1624) üzenetére


Nosam
aktív tag

Láttad egyébként az elite dangeroussal készült riftes videójukat?! :DDD

NYOMJAD PISTI!! | Elite: Dangerous Oculus Rift DK2

(#1626) Menthirist válasza Nosam (#1625) üzenetére


Menthirist
veterán

jah...

Azért hátra tudott nézni 6:00-nál...

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1627) Nosam válasza Menthirist (#1626) üzenetére


Nosam
aktív tag

Amúgy össze fog jönni Totemnek is a szükséges lové, ahogy összejött az ANTVR-nek is, a kínaiak cucca is egész érdekes. :D

270 dolcsi, tévedtem 70 dollárt. Azt hittem 200-ból ki fogják hozni. :P

[ Szerkesztve ]

(#1628) Menthirist válasza Nosam (#1627) üzenetére


Menthirist
veterán

az a 350k várhatóan... de azzal remélem tisztában vagy hogy az semmire nem lesz elég, ide tízmilliós összegek kellenek. az a 350k kb a szükséges pénz hitelének az első pár törlesztőrészletre elég, vagy meggyőzni pár befektetőt hogy fektessenek be milliókat, bár utóbbihoz kissé kezd már sok lenni hasonló "lenyúlás" a kickstarteren. Onnantól hogy bejött valakinek, mindenki flappy bird-öt, potato salad-ot vagy vr szemüveget akar gyártani.

A kínaiak cucca meg ugyanolyan "gyorsan nyúljuk gyorsan" dolog(ráadásul a szokásos kínai gagyinak tűnik (sima wireless kapcsolat? na az elöli a latency-t)).
Az AntVR-nak 681 backere volt (az OR-nek majdnem 10 ezer), pedig mennyivel olcsóbban adták mint ezt a Totemet. Az is most amíg aludtam (tehát kb 6 óra alatt) a 495 dolláros csomagból egyet sem (!, maradt 22 backeren) adott el, és kb 5000 dollár jött be, pedig a általában ezeknél a kickstarter projekteknél az első pár nap a legfontosabb, utána a vége felé már lelassul a fizetőkedv. Összehasonlításképp az Oculus Riftből az elején percenként (!) adtak el 4-5 darabot (első 24 óra alatt a 250 ezres kért összegből 750 ezer jött be), és így lett meg végül a 2.5 millió dollár (6959 olyan backerrel, aki 275 dollár felett fizetett). Jelenleg ez Totem esetén (igaz 3 nap alatt, tehát még észrevehetik) 224 fő.

Azzal nehezítették meg a dolgukat, hogy 2 évvel azután próbálkoznak, hogy már a csapból is vr folyik a különböző cégek megoldásai miatt. Tehát most nem az van, hogy hopp, itt egy szemüveg, ami jó ötlet, hanem hogy na még egy VR a nagyon ismert (mivel rengeteg rendezvényen mutatták be) Oculus Rift, a Sony Morpheusa (a Sony pedig nagy nevű és tapasztalatú cég HMD-k terén) és még tucatnyi kisebb kickstarteres vr headset között, mint pl az AntVr vagy az Avegant Glyph, ami btw szintén 1 nap alatt behozta a szükséges összeget. Szóval nehéz sokadikként egy újabb szemüveget tolni (bár ez a kickstarter, ezen hülyeségekre is összedobják a pénzt (lásd potato salad) úgy, hogy csak pár extra ötlet van a többihez képest (itt konkrétan kettő, a kamera és a hardveres distortion). Az emberek fejében már az van, hogy fognak OR-t vagy Morpheust venni, pár lelkes ember kiszórogatta még egyebekre a pénzét, de van egy limit, amit egy még alig létező piac (mint a vr ma) el tud tartani.

Szóval várhatóan meglesz a 350k-juk (ráadásul kanadai dollár, ami kb 10%-al gyengébb mint az usd), mert az nem olyan sok hardveres kicksterterek között, és általában meg is szokott lenni, de nem várok milliós befolyt összegeket és sokezer olyan backert, aki a szemüvegért fizetett.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1629) Troyan001


Troyan001
tag

Nekem személy szerint jobban tetszik a Virtual Retina Display. Ha tényleg olyan mint a természetes fény, akkor nekem ez jobban hangzik mint egy telefonképernyőt 3 centire rakni a szemem elé. Nem fárad el annyira szem.

(#1630) Menthirist válasza Troyan001 (#1629) üzenetére


Menthirist
veterán

Ha meg mondjuk jobban szárítja a szemed ahogy közvetlen ráprojektálják, akkor meg kevésbé jó.

hands on

Röviden: a próbáló nem érezte azt, amit az OR esetén, hogy beterítené a látóterét... Csak azt, hogy olyan mintha egy nagy projektoros képet látna, mert csak 45 fokos a FOV. Ez megmagyarázza azt is, hogy ne nézz félre, mert nem lesz ott kép... Nem virtuális szemüvegnek szánják, hanem egy hordozható kijelzőnek, szóval mintha lenne egy tévé előtted.

közben a totemből eladtak még vagy ötöt reggel óta :)

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1631) Nosam


Nosam
aktív tag

Ezt a virtual retina display-t nem is láttam, ez nagyon komolynak tűnik. :DDD

Végül is a lényeg az, hogy egy csomó helyen folyik a kutatás, és mi játékosok leszünk a nyertesei. :DD

(#1632) Nosam válasza Menthirist (#1630) üzenetére


Nosam
aktív tag

Ennek a technológiának a végén az vár ránk, hogy majd egy kontakt lencse szerű valamit csak be kell tenni oszt csókolom, bár addig még kell vagy 20-év.

(#1633) tkondor válasza Nosam (#1632) üzenetére


tkondor
tag

áh, a kontaktlencse szerintem hülyeség, most is állandóan tisztogatni kell a bacik miatt, a legjobb egy sima szemüveg lenne szerintem, akárcsak a Google Glass, csak kicsit gémeresítve :D

Star Citizen nick: Horus

(#1634) Diopapa válasza tkondor (#1633) üzenetére


Diopapa
addikt

Nem gondolod, hogy ha már megoldanák, hogy az OR hw benne lenne egy lencsében, akkor a bacik sem jelentenének gondot? :)

Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

(#1635) Nosam válasza Diopapa (#1634) üzenetére


Nosam
aktív tag

Már vannak érdekes dolgok...

Persze ezek egyenlőre még csak orvosi kísérletekként jelennek meg és nem pedig mint szórakoztató elektronikai eszköz.

(#1636) Nosam válasza Nosam (#1635) üzenetére


Nosam
aktív tag

Egyébként azon is csodálkozom, hogy nem valami flexibilis amoled kijelzővel kezdtek neki ennek a VR dolognak.

És akkor nem 100 hanem már akár 180 fokot is tudna.

(#1637) Nosam


Nosam
aktív tag

De visszatérve ELITE-re szerintetek holnapi hírlevélben lesz valami hír B2-ről? :DD

Most már jöhetne igazán. :K

(#1638) Viper26 válasza Nosam (#1637) üzenetére


Viper26
nagyúr

Kb. úgy 100% hogy nem. :DDD

iPhone 14 | FR955

(#1639) Nosam válasza Viper26 (#1638) üzenetére


Nosam
aktív tag

Én is ettől tartok. :DDD

(#1640) Menthirist válasza Nosam (#1637) üzenetére


Menthirist
veterán

Bár lenne, de szerintem sem lesz. Persze meglepni szabad :)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#1641) duvi válasza Nosam (#1637) üzenetére


duvi
nagyúr

Most jött ki az 1.05(1.06) patch. Kizárt, hogy egyhamar jönne a következő :( Szerintem leghamarabb egy hónap múlva kapunk csak újat (akár B2-t/Gammát)

(#1642) Nosam válasza duvi (#1641) üzenetére


Nosam
aktív tag

Ne káromkodj! :DDD

Egy hónap? 30 még gombócból is nagyon sok hát még napból. :O

(#1643) duvi válasza Nosam (#1642) üzenetére


duvi
nagyúr

Sir! Yes Sir! :DDD

(#1644) tkondor válasza Diopapa (#1634) üzenetére


tkondor
tag

a bacikkal igenis lenne gond, akárcsak a kontakt lencsével, ugyanis egyenesen a szemedbe rakod, vagy úgy gondolod, hogy egyszer berakod és ott is marad? mert szerintem ez megoldhatatlan, oka van annak, hogy a kontakt lencsét éjszakára ki kell venni....

Star Citizen nick: Horus

(#1645) Diopapa válasza tkondor (#1644) üzenetére


Diopapa
addikt

Csak azt mondom, hogy kár interpolálni a jelenlegi technológiát akár csak 20 évre előre. Kicsit olvasgass mit jelentett a "számítógép" amíg nem találták fel a tranzisztorokat. Elég 1-2 forradalmi találmány és a feje tetejére áll minden.

Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

(#1646) _Kondor_ válasza duvi (#1641) üzenetére


_Kondor_
tag

1 hónap múlva már relase-nek kellene jönnie, persze biztos nem fog. De nem baj nem sietek sehová, csak legyen jó, legyen tartalom.

(#1647) _Kondor_ válasza Diopapa (#1645) üzenetére


_Kondor_
tag

Az utóbbi 4-5 évtized igazából a meglévő technikák, technológiák tökéletesitéséről, felhasználási lehetőségeinek bővitéséről szólt, szerintem. Legalább is én nem emlékszem semmi "radikálisra". Mint mondjuk a kerék, vagy a tranzisztor feltalálása, vagy a maghasadás gyakorlati(erőművekben) történő felhasználása. De lehet, hogy csak nem tudunk róla :)

[ Szerkesztve ]

(#1648) Diopapa válasza _Kondor_ (#1647) üzenetére


Diopapa
addikt

Nem értem miért érdekes ez? :F Azt akarod mondani, mert már 4 évtizede nem volt semmi "radikális", akkor most még 4 évtizedig nem is lesz? Egyébként nyilván a tranzisztor volt a legnagyobb dobás, de pl az LCD kijelző is elég nagy boostot ad jelenleg is a miniatürizálásnak. Nélküle nem jelenhettek volna meg tömegével a viselhető eszközök.

Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

(#1649) _Kondor_ válasza Diopapa (#1648) üzenetére


_Kondor_
tag

Csak egy gondolat volt amit a postod ihletett. A lényeget kihagytam: szivesen látnék már valami igazán forradalmit a tudomány/technika világában. (pl. működő, energiát ontó fúziós reaktort)
Az LCD kijelző szép dolog, biztos sok hasznos hozadéka van a fejlesztésnek, de az információt ugyanúgy meg tudjuk jeleniteni akár CRT-n is. Mondjuk ha közvetlenül "agyba vetitve", interaktivan jelenne meg tartalom, na az radikális.
De lehet, csak túl sok sci-fi-t olvasok, nézek és az élénk a fantáziám magas elvárásokkal párosul, és emellett rossz példákat hozok.
De ez már kicsit sok az off-ból :).

[ Szerkesztve ]

(#1650) tkondor válasza _Kondor_ (#1649) üzenetére


tkondor
tag

elég sok dolog van ami nem tetszik ebben a játékban és most olvasom az oldalukon, hogy semmilyen refundot nem lehet kérni...hát bameg, az ember azt hinné, hogy egy béta alatt csak lehet refundolni, hisz erről szól a béta, nem? megjelenés előtt kipróbálni...cseppet nagyon g*c*k.... :( miért van az, hogy egyetlen egy digitálisan vett játékot sem lehet eladni? pedig EU törvény van arról, hogy a kiadók semmiképpen sem akadályozhatják meg a letöltött játékok viszonteladását....a Frontier pedig UK cég....

Star Citizen nick: Horus

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Elite: Dangerous
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.