Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Elite: Dangerous

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:11:11

LOGOUT.hu

Témaösszefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#45001) Munkas válasza [HUN]NIMROD (#44999) üzenetére


Munkas
aktív tag

Meg amikor kis sebességell megyünk a cone-ba és kidob az FSD :)
Egyszer a kovettet így nyírtam ki. FSD nem indult újra, normál térben nincs számottevő sebesség, csak pörgött. De azért jól bírta. Sok idő kellett neki mire mindene szép sorban leállt és felrobbandt szegény :(

[ Szerkesztve ]

(#45002) SpaceJam válasza SpaceJam (#44979) üzenetére


SpaceJam
aktív tag

Ilyenkor megint mi van? Újra csütörtök? Megint nem férek hozzá az accomhoz.

neszetools.hu ● pc360.hu

(#45003) duvi válasza SpaceJam (#45002) üzenetére


duvi
nagyúr

Más is panaszkodott, hogy dadog a szerver. Elég peches vagy, mert mostanában többször előfordul, mint általában szokott.

(#45004) SpaceJam válasza duvi (#45003) üzenetére


SpaceJam
aktív tag

Sebaj, most már tudom akkor, hogy nem hajítja ki az accountomat, csak várni kell 1 órát.

Mondjuk eléggé lelombozó ez a játék... Főleg az EVE Online után, amiben hónapokat töltöttem el. Csak ott főleg a harcrendszer nem tetszett, mert az semmi másról nem szól, mint a megfelelő időzítésekről, orbit sebességekről stb., magyarán a játékmechanikai tudásról. Ott semmi mást nem nézel, csak a számokat, ügyességre kb. semmi szükséged, sőt, még a grafikai megjelenítés is szükségtelen. Hamar csatlakoztam a Goon.os magyar csapathoz, és milliárdokat csempésztem ide-oda, bőven már az első hónapban összeraktam magamnak a játék előfizetés összegét, utána meg a sokszorosát. Csak túlságosan nagy feszültséggel járt, és túl sok időmet elvette a több account egyidejű koordinációja, ezért inkább abbahagytam.

Ahhoz képest itt, az Elite Dangerous-ban nincs semmi tartalom, csak ugyanolyan küldetések sorozata. Pár egyedi landing site-ot leszámítva a végtelen és unalmas grindolás... A miért is? Egyszerűen nem látom az egész értelmét. Nincsenek érdekes loot-ok, az AI irányította market teljesen érdektelen, alig van pár használható fegyvertípus, nincs mit építeni, fejleszteni. Stratégiai részek sincsenek, ez az "influence" dolog is csak azért került bele a játékba, hogy elmondhassák, hogy "komplex politikai szimulációt" futtatnak, miközben semmiről nem szól az egész. Egyszerűen üresnek hat a játék.

Úgy ugrottam bele egy barátommal, hogy jó alternatíva lesz, hisz az EVE-vel ellentétben itt az ügyességeden is múlnak a harcok, nem csak a puszta kalkulációkon, ami jó pont. De nem érzem a co-op lényegét igazán, hiába ül be mellém, kénytelen vagyok a gyenge sebzésű turreteket használni. Vagy beültetem egy fighterbe, majd ugyanazokat a mobokat lőjük, ami fél óra után már unalmas. Nincs semmi rewarding benne (pláne úgy, hogy már az első pár óra alatt összeraktam 100 millió kreditet). Az, hogy utána nem tud visszaülni a saját hajójába, mert meg kell szakítani a session-t, egymás közti kereskedés és csere-bere meg nuku, az meg nevetséges.

Szóval... gondoltam, leírom, hátha tud valaki megfelelő játékalternatívát javasolni, mert azt, ami az Elite-ben van, már most kimaxoltam. Megvan egy felszerelt Anaconda, és nem igazán érzem, hogy hű, most aztán valamit elértem. Ugyanaz a harc, ugyanazok a mobok, ugyanazok az unalmas küldetések, a PvP-t meg leszarom. 1500 forintot megért a játék, de ezen nem hiszem, hogy az új kiegészítő a szánalmasan bugyuta FPS küldetéseivel sokat segítene. A bolygók felszíne rohadt jól néz ki a videókon, de a mögötte meghúzódó játékmechanika mintha le lenne maradva vagy 20 évvel. Kár érte.

[ Szerkesztve ]

neszetools.hu ● pc360.hu

(#45005) SpaceJam válasza SpaceJam (#45004) üzenetére


SpaceJam
aktív tag

* Mellesleg utálom a harcrendszerét ennek is. A legjobb még mindig a Black Prophecy-é volt. Azóta keresem ezt az élményt, de senkinek sem jutott eszébe azóta sem normális űrharcot fejleszteni. Az valóban dogfight volt, itt meg annyi történik, hogy ha sikerül valaki után fordulnod, akkor rálősz, majd elhúztok egymás mellett, és a loop kezdődik előről. Majd lehullik az, amelyiknek kevesebb a shield vagy hull tankja. Csodás.

[ Szerkesztve ]

neszetools.hu ● pc360.hu

(#45006) orientcx válasza SpaceJam (#45005) üzenetére


orientcx
őstag

Gratulálok, sikerült kiválasztanod a tökéletesen hozzád illő avatart. :C
Ha tudnám a postacímed, most azonnal küldenék neked egy csomag papírzsepit
:) ... akarom mondani :O

u.i.: Úgy látszik, nem tudom elégszer leírni, hogy aki komolyan vesz, azt beperelem

(#45007) Munkas válasza SpaceJam (#45004) üzenetére


Munkas
aktív tag

Én decemberben kezdtem, és úgy látom lassan a „végére” érek. De az elején kicsit én is így voltam, főleg mert előtte még C=64-en játszottam :). A kezdés tényleg túl könnyű, de valamivel be kell húzni a szerényebb képességű sikerélményre vágyó játékosokat is.
A pénz nem kihívás, a legjobb hajók és modulok megszerzése irreálisan könnyű. De aztán jönnek a mérnökök, tech brókerek és napokat el lehet szórakozni a saját stílusnak és képességeknek megfelelő hajók építésével, mert ott már nincs legjobb hajó, csak neked az adott célra legjobb.
A farmolást én is szeretem, de a mai játékoknál már ez is követelmény, hogy lúzerek is tudjanak szórakozni. Főleg a combat rankot, mert semmi köze a képességekhez, elég, ha sok időt ül valaki az AX turretek alatt bogárfalván. A harcrendszer meg azért ilyen, mert valós fizikára épül. Ami életszerűbb, mint a legtöbb másik játékban. A dogfigt realitása mondjuk megkérdőjelezhető, de ezt megoldották avval, hogy lassúak az űrhajók, és csak közelre visznek a fegyverek. A valóságban már 50 éve nem így mennek a légiharcok, de lehet, hogy 2300-ban ez lesz :)
Hasonlóan a felfedezésekből sem kell farmolásra menni és mindig lehet érdekes dolgokat találni. Bár ez a rész sem fog meg túlzottan, de azért néha megyek egy-két kört. Nézd meg codex-ben Discoveries-nél a pontjaidat, aztán ha három jegyű számokat látsz, akkor már jobb vagy mint én négy hónap után. Egy jegyű számok esetén, meg még kb. nem láttál semmit a játékból.
A küldikkel is ez a helyzet. Kinek mi jön be. A haverral meg wingben toljátok, az jobb lesz! Bár én még nem próbáltam. Az ügyesség is relatív: vannak olyan fanok, akik három monitoron egyszerre két joy-al és pedállal irányítják a hajót. Ezért sincs értelme a PvP-nek.
Az Anacondát meg dobd bele egy csillagba, és építs valami normális hajót! De ne Cutteret vagy Type akárhányakat, hanem olyat, amivel élvezetes a repülés: FDL, Karit, ha nagyot akarsz, akkor Corvette. Aztán utána rájössz, hogy nem az ugrótáv meg a modulszám a lényeg, hanem az a sok kis (most még jelentéktelennek tűnő) paraméter, ami a használhatóságot kiadja.
Meg tanulni is kell ezt a játékot. Azért olyan lassú, hogy közben legyen idő a másik képernyőn, vagy taskon olvasni, videókat nézni. Az sem baj, ha jól megy az angol, de a google korában már az sem probléma.

(#45008) duvi válasza SpaceJam (#45004) üzenetére


duvi
nagyúr

Úgy látom, te már eldöntötted, hogy az ED nem a te játékod és nincs is ezzel gond. Nem is akarlak meggyőzni az ellenkezőjéről. Nem vagyunk egyformák, különbözőek az elvárásaink. Azért reagálnék a felvetett kritikákra és elnézést ha egy kicsit hosszú lesz.

Szerintem fölösleges összehasonlítani az EVE Onlinet és az ED-t. Előbbi egy adatbázis szimulátor, utóbbi meg egy valódi űrszim.

"az Elite Dangerous-ban nincs semmi tartalom, csak ugyanolyan küldetések sorozata"
Azért nem csak küldetések vannak a játékban :N Az alábbiak közül miket csináltál végig?
- Felfedezés
- Hagyományos és core mining
- Engineerek unlockolása és a hajók feltuningolása
- Powerplay rewardok (pl. barbi pajzs) beszerzése
- Guardians blueprintek és modulok megszerzése
- Bejutás a Thargoid bázisra
- Harcoltál Thargoid Interceptorokkal?
- Mentettél személyzetet lerohant és szétlőtt bázisokról?
- Harcoltál CZ-kben?
- Részt vettél Community Goalokban?
- Csatlakoztál játékosfrakcióhoz?
- Csatlakoztál az EDHU közösséghez, ahol társakat és közösségi programokat is találsz?
Hirtelenjében ennyi lehetőség, amik nem "csak ugyanolyan küldetések sorozata".

"Stratégiai részek sincsenek, ez az "influence" dolog is csak azért került bele a játékba, hogy elmondhassák, hogy "komplex politikai szimulációt" futtatnak, miközben semmiről nem szól az egész."
Ehhez képest annyi játékosfrakció van, hogy győzd megszámolni! ;) Nem mellesleg az SSL (magyar játékosfrakció) a legnagyobbak közé tartozik és több mint 70 rendszerben van jelen. A játéknak nagyon komoly és összetett BGS (háttér szimuláció) rendszere van. A játékosfrakciók folyamatosan mozgásban vannak és rendszeresek a frakciók közötti háborúk is. Az más kérdés, hogy az átlag játékosok nem is nagyon tudnak erről.

"Nincs semmi rewarding benne (pláne úgy, hogy már az első pár óra alatt összeraktam 100 millió kreditet)"
De igen, van rewarding rendszer és a pénzszerzés már régóta nem számít, mivel induláshoz képest annyira megkönnyítették. Csak példaképpen pár reward, hogy ezekből mik vannak meg neked?
- Prismatic Shield
- Federal Corvette vagy Imperial Cutter
- Founders World permit
- Guardian Frame Shift Drive Booster
- Pacifier Frag-Cannon
- ...
Végül ez nem igazán reward, de a megszerzése/felszerelése/üzemeltetése még mindig igazi kihívás: Fleet Carrier

"Megvan egy felszerelt Anaconda, és nem igazán érzem, hogy hű, most aztán valamit elértem."
Egy engi nélkül felszerelt Anaconda(és bármelyik hajó) kb. semmit se ér. Mintha egy papírsárkánnyal repülnél.

"De nem érzem a co-op lényegét igazán, hiába ül be mellém, kénytelen vagyok a gyenge sebzésű turreteket használni."
Sajna a Multicrew funkció valóban elég gyengére sikerült. Érdemesebb wingekben játszani! Egy négy fős winggel igen komoly winges combat küldiket lehet felvenni, ahol rendesen megizzasztanak az npc-k.

"itt meg annyi történik, hogy ha sikerül valaki után fordulnod, akkor rálősz, majd elhúztok egymás mellett, és a loop kezdődik előről. Majd lehullik az, amelyiknek kevesebb a shield vagy hull tankja. Csodás."
Na ez meg pláne nem így működik! Az más kérdés, hogy sokan ezt csinálják harc közben, de ettől még nem ez az igazi combat technika :N Simán utána lehet fordulni a melletted elhúzó hajónak. Egy igazi combat pilóta úgy szétkapná a "fullos" Anacondádat egy Cobrával is, hogy csak pislognál :) Pár videó, hogy miről is szól ED-ben a valódi combat manőverezés. Ajánlom kipróbálni bármelyiket!
- The Vomit Comet
- Flight Assist Off Tips - The FA-off Turn
- Combat Guides (Episode Three: Learning FA OFF)
- Combat Tips Episode 2 Advanced Maneuvering

Kb. ennyi lett volna a válaszom, amit még bőven ki lehetne egészíteni :)

(#45009) Munkas válasza SpaceJam (#45005) üzenetére


Munkas
aktív tag

Úgy látom még itt is vannak még fejlődési lehetőségek :) Bár ez nekem sem megy túl jól, de az alap az űrharcokban, hogy ha szemből jönnek rád, és nagyobb/lassabb a hajód, akkor hátrafelé mozogz és úgy fordulsz ki egy íven és közben forgatod a hajót a másik két tengelye körül, hogy tudd lőni az ellenfelet, és lehetőleg minél kisebb célfelületet adj (a hajó alakja is számít).
A pitch, roll, yaw mellett itt még vannak minden irányban kormányhajtóművek is, és a thruser is irányban hat, és nem max gázon a legjobb, nem úgy megy mint az I. vh-s repülőkön, mert itt nincsenek szárnyak. Be kell rendesen állítani az options-ban az irányítást. Meg egy rendes joy sem hátrány, bár az egérnek is vannak előnyei.
A kinek jobb a pajzsa is sem az aminek látszik. Minden fegyver ellen más pajzskonfiguráció a jó. Ezért a fegyverek estén sem lehet rámenni egyre.

(#45010) SpaceJam válasza Munkas (#45007) üzenetére


SpaceJam
aktív tag

"A harcrendszer meg azért ilyen, mert valós fizikára épül."

Egy lolt hadd eresszek el. :D Ez egy ízig-várig árkád játék, a lendület is csak dísznek van benne. Amúgy Krait MKII lett harcra kiépítve, az lett a fő hajóm, meg a Python szállításra, passangerre.

Mindegy, valójában tényleg nem az én játékom. A EVE-ben ott voltak az összetett, több lépcsős combat site-ok, minden hajótípus máshogy viselkedett, más stratégiát kellett ellenük választani. Ez ahhoz képest ez egy üres világ sajnos. Mondjuk 18 évük volt a fejlesztésre.


duvi: még átolvasom, amit írtál.

neszetools.hu ● pc360.hu

(#45011) Munkas válasza duvi (#45008) üzenetére


Munkas
aktív tag

Akkor ne, hagyd abba. Mások is olvassák ám amiket írsz :)

(#45012) duvi válasza Munkas (#45011) üzenetére


duvi
nagyúr

Csak az elmúlt évekből mazsoláztam össze a válaszokat, amiket tényleg a végtelenségig lehetne folytatni. Vagy akár disszertációt írni az eddig felhalmozott tudásból, amit ez a nagyszerű közösség gyűjtött össze és osztott meg, több mint 45.000 hozzászólással :)

(#45013) Munkas válasza SpaceJam (#45010) üzenetére


Munkas
aktív tag

Ha hiszed, ha nem itt is így van. Sőt. Minden hajó máshogy viselkedik, ezen túl még attól függően is, hogyan van felszerelve, ezen felül még az égitestek gravitációs hatásától függően is máshogy repülhetők. A modulok, meg külön tudomámány.
Az MKII-t én thargoidok ellen használom. Most is épp arra várok, hogy visszahozzák a frontvonalról, mert át akarom szerelni a scout elleni harcról a nagyobb saláták ellen (utána meg scout-ok ellen nem lesz jó).
A pyton-t is szerettem, de aztán túlhaladott lett, mert szinte csak annyi az előnye, hogy le tud szállni a kis padokra is. Átálltam egy kicsit pörgősebb stílusra, így nem nagyon kell már. Úgy csinálom, hogy minden hajó ott marad, ahol használom (MkII a thargoidoknál, Cutter a bányában stb.), és egy 76-os urótávú DB Exp-el mászkálok köztük.

(#45014) orientcx válasza duvi (#45012) üzenetére


orientcx
őstag

Neked sem lehet könnyű, egyszerre két helyszínen próbálod oltani a tüzet, drukkolok neked :)

u.i.: Úgy látszik, nem tudom elégszer leírni, hogy aki komolyan vesz, azt beperelem

(#45015) duvi válasza orientcx (#45014) üzenetére


duvi
nagyúr

Én már visszavonultam, csak néha eresztek el egy-egy hozzászólást :)
Ja és nosztalgiázok itt a régi arcokkal ;)

[ Szerkesztve ]

(#45016) gabranek válasza SpaceJam (#45004) üzenetére


gabranek
aktív tag

"semmi másról nem szól, mint a megfelelő időzítésekről, orbit sebességekről stb., magyarán a játékmechanikai tudásról. Ott semmi mást nem nézel, csak a számokat, ügyességre kb. semmi szükséged, sőt, még a grafikai megjelenítés is szükségtelen."
Nagy valószínüséggel ez áll közelebb a valósághoz az űrharc tekintetében. Ha szereted a sci-fit (miért ne szeretnéd ha ilyenekkel játszol :) ) ajánlom figyelmedbe Joe Haldemann Örök háború című könyvét, amiben nagyon szépen be van mutatva, hogy az űrharc nem cikázó űrhalyók és villódzó lézerek látványos elegye, hanem két halyó célzó computerének minijátéka. Amiben az nyer amelyik számítógép több tizedesig tud elszámolni. Ennyi. Két pötty a radaron, amelyikből az egyik egyszercsak eltűnik.

Egyébként sok mindenben igazat adok neked az Elittel kapcsolatban. Rengeteg tartalmat lehetne belepakolni, vagy a már bentlévőket alaposan átdolgozni (legkézenfekvőbb: minden halyó műszerfala tök ugyanolyan, az ablakok elrendezését kivéve. Ha nem nézem meg az ablakok illesztését fingom sincs, hogy éppen melyikben ülök). Ettől függetlenül az Elite az én játékom, ezt kerestem már nagyon-nagyon régóta. December óta most tartok 500 óránál és ennek a többszöröse lesz még belepakolva úgy érzem :) .

[ Szerkesztve ]

田中れいな

(#45017) Munkas válasza gabranek (#45016) üzenetére


Munkas
aktív tag

Az hol látszik, hogy hány órát játszottunk?

(#45018) SpaceJam válasza Munkas (#45013) üzenetére


SpaceJam
aktív tag

Jó, de az, hogy valós fizikára épülne bármi, az nem igaz, ha van egy kis érzéked is hozzá. Pl.:

1. Égitestek gravitációs hatása: nem gyorsulni kellene tudnunk, mikor egy naphoz közelítünk? Ehelyett a max sebességet is visszaskálázza, nem csak a supercruise assist sebességet. Árkádia.

2. Egy űrhajó bármilyen sebesség mellett ugyanakkora sebességgel tudna forogni, max nem változik a haladási vektora. Ehhez képest itt a fordulás sebességfüggő, a lendület pedig csak nyomokban felfedezhető. A legröhejesebb, hogy létezik "optimális" sebesség, és ha már muszáj ezt beépíteni, akkor nem egy progresszív görbéről van szó, ahol nyilván a legkisebb sebesség garantálja a leggyorsabb fordulati sebességet. Full árkádia.

Értem, hogy bonyolultabb és frusztrálóbb lenne a legtöbb játékosnak, ha tényleg valódi fizikával dolgoznánk, de ne mondjuk már, hogy bármiféle valóságon alapszik a mostani, mert hát ez 3 mp alatt kiderül, hogy nem. :)

De tele van egy csomó időzabáló hülyeséggel: launch előtt minek dekk alá süppeszteni, majd megfordítani a gépet, ha egy külső felületre szálltam le, és tök mindegy, hogy melyik irányba állok? Mi szükség állandóan a csillagok elé érkezni közvetlenül, hogy minden egyes ugráskor negyedig / félig meg kelljen kerülni? Miért nem lehet kinyitni az átszerelés és ship menüt a bázisokon, ha még nem folyt le a hangárba beállós animáció? Ezekkel megy el a fele játékidő.

gabranek: A hajók kapcsán nekem is ez a legnagyobb bajom: tök mindegy, hogy melyikbe ülök bele, ugyanúgy néz ki mind. Ugyanaz a HUD, ugyanazok a funkciók, semmi különbség köztük.

[ Szerkesztve ]

neszetools.hu ● pc360.hu

(#45019) gabranek válasza Munkas (#45017) üzenetére


gabranek
aktív tag

Én az Epic launcherben szoktam megnézni (bár ez csalóka, mert a Elite launcher futási idejét mutatja, nem pedig magát a játékot). Valahol a frontier accounton is meg lehet nézni, de én még nem találtam meg.

田中れいな

(#45020) Pissti válasza Munkas (#45017) üzenetére


Pissti
csendes tag

Itt tudod megnézni, a játékon belül codex/commander/stat

(#45021) duvi válasza SpaceJam (#45018) üzenetére


duvi
nagyúr

" Egy űrhajó bármilyen sebesség mellett ugyanakkora sebességgel tudna forogni, max nem változik a haladási vektora. Ehhez képest itt a fordulás sebességfüggő, a lendület pedig csak nyomokban felfedezhető. Full árkádia. "

Értem én, hogy gőzmozdony, de ha már fentebb belinkeltem, legalább nézd meg, hogy mitől megy ;) Itt pont azt demonstrálják, amit éppen kritizálsz. Ehhez még idézek az összefoglalóból, amit bárki érdeklődő elolvashat:
"- Flight Assist: repülés rásegítés, melynek használatával légköri manőverezést kapunk. Viszont ennek kikapcsolásával, átváltunk a csillagközi fizika szabályaira. Konkrétan a súlytalanság törvényei fognak érvényesülni manőverezéskor (pl. nehezebb megállni, viszont könnyebb fordulni)"
Sok mindent el lehet mondani az ED-ről, de hogy árkád lenne a repülésszimulációja, azt biztosan nem :N Az más kérdés, hogy te repültél FA offal, mert nem is tudtál róla, vagy túl nehéznek bizonyult.

Azt megértem, ha valakinek nem tetszik az ED, mert ízlések és pofonok, de amikor olyasmiket ír amikről halvány fogalma sincs, az elég gáz. Nagy reményekkel beleugrottál az ED és csupán a felszínt karcolgatva ítélkezel. Tényleg kíváncsi, hogy az itt felsoroltakból miket csináltál végig, illetve szereztél meg?

(#45022) duvi válasza gabranek (#45019) üzenetére


duvi
nagyúr

(#45023) SpaceJam válasza duvi (#45021) üzenetére


SpaceJam
aktív tag

Flight assist now off. :C :R
Na, így már teljesen új játék lesz ez.

[ Szerkesztve ]

neszetools.hu ● pc360.hu

(#45024) Diopapa válasza duvi (#44968) üzenetére


Diopapa
addikt

Lifetime pass-el vajon elérhető lesz majd az alfa?

Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

(#45025) SpaceJam válasza SpaceJam (#45023) üzenetére


SpaceJam
aktív tag

Ugyanolyan lassan fordul full sebességnél, miközben flight assist offolok, csak tovább halad az adott irányban és wobbly lett a célkeresztezés. Kipróbáltam a rotation control offal, de ugyanaz. Fura.

[ Szerkesztve ]

neszetools.hu ● pc360.hu

(#45026) duvi válasza Diopapa (#45024) üzenetére


duvi
nagyúr

Igen :K

(#45027) duvi válasza SpaceJam (#45025) üzenetére


duvi
nagyúr

Ismét csak ajánlani tudom a fenti összefoglalót! Itt évek alatt rengeteg hasznos információt gyűjtöttünk össze, ami sokat segíthet a kezdő játékosoknak. A Repülési Alapok szekcióban erről is szó van:
"- Boost Speed: extra gyorsítás, mely csak rövid ideig tart. Használatakor nem csak a sebességünk ugrik meg, hanem a fordulékonyságunk is megnő, ami harci manővereknél nagyon jól jön."
A FA off repülés nagyon sok gyakorlást igényel. FA off gyors forduláshoz egyszerre kell nyomni az iránythrustert + pitch tengely + a megfelelő pillanatban a boostot. A valóságban is így lehet gyorsan abszolválni egy Starbuck manővert, amit CrimsonGamer99 videójában is láthatsz prezentálni.

[ Szerkesztve ]

(#45028) Munkas válasza SpaceJam (#45018) üzenetére


Munkas
aktív tag

1., A Newtoni mechanika szerint majdnem igazad van (ott sem mindig, ld. holdra szállás), de a frameshift drive úgy működik (elméletben), hogy a téridőt gyűri alattad (kb. elfőtted húzza utánad nyújtja). Viszont, nagyobb tömegű testekhez közeledve, a nagyobb gravitációs potenciálon a tér(idő)ben hosszabb (és/vagy lassabb) utat kell megtenned.
2., Jól, látod, a forgás így is működik a manőverező hajtóművekkel, de a kanyarodás már nem. Mivel a főhajtómű (thrusher) előre-hátra mozgatja az űrhajót. Ennek a tolóerejét lehet elfordítani: ha maxra rakod, akkor csak tol vagy lassít, de nem fordít. Ha kanyarodnál is, akkor nyilván a gyorsítás/lassítás lesz kevesebb az erővektor cosinusával. Te viszont tolóerőt állítasz a pilótafülkéből. Ezért van a kék csík, ami kb. a sebességvektor sinusa: ha kimaxolod, akkor irányban sin(90°), ha merőlegesen mennél, akkor sin(0°), így nem lenne sebességed, csak maximálisan fordulnál. De erre jobb a manőverező hajtómű, ezt csinálják az űrtechnikában is.
Én már „figyelem” egy ideje a játékot, és asztrofizika terén követi azokat az ismereteket, amiket most hiszünk (tudunk?).
Deck esetén látod, hogy mi történik: bemész, leszállsz háttal az ajtónak, ha elindulsz, akkor megfordít, hogy irányban indulhass. Ez a protokoll. (kis hajó esetén nincs előnye, de egy kezdő pilóta nem tudna kimenni egy Type-9-el).
Csillaghoz érkezés is a frame shift drive fizikájából adódik: a legnagyobb tömegnél tesz ki, a hipertérből. Ha jól tudom a játék kezdeti időszakában nem is volt rendszeren belüli frameshift, mert ez szembe megy evvel az elvvel, csak unták a játkosok a sok rendszeren belüli utazást.
A hangárba beállós animáció, szerintem technikai, a játéknak kell idő, hogy betöltse a modulok cserélési animációit. Ezt úgy kel csinálni, hogy érkezéskor leteszed a hajót, aztán starport service és közben megnézed a mission board-ot, vagy ami még fontos, és addigra lefut a háttérben.
A hajók terén én meg pont azt utálom, mindegyik máshogy néz ki. Ha beülök egy IFA-ba vagy Mercédeszbe, akkor azért belülről nagyjából minden ott van ahol keresem (ablak, ajtó, gáz, fék, index stb.), de itt nem.

(#45029) Munkas válasza Pissti (#45020) üzenetére


Munkas
aktív tag

Én is azt néztem. Csak olyan kevesének tűnt az 5W1D=144 óra, mert akkor kezdtem, amikor érdekességképp behúztam az Epice-store-ban, mert ingyenes volt. Az kb. 100 nap (pandémia idején). Napi 1,5 óra nem is olyan sok. Majd megmutatom a feleségmnek, hogy ő, akkor biztos többet nézi a sorozatokat :)
Epic store-ban hol látszik ez?

(#45030) duvi válasza Munkas (#45029) üzenetére


duvi
nagyúr

"Epic store-ban hol látszik ez?"
A játékkönyvtáradban listázza:

(#45031) Munkas válasza duvi (#45030) üzenetére


Munkas
aktív tag

Akkor mégsem mutatom meg a feleségemnek :)

(#45032) duvi válasza Munkas (#45031) üzenetére


duvi
nagyúr

:D

(#45033) Diopapa válasza duvi (#45026) üzenetére


Diopapa
addikt

Köszi, már nagyon várom.

Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"

(#45034) gabranek


gabranek
aktív tag

A hétvégén kiszedtem a guardian frame shift modult. Úgy terveztem, hogy több mindent is fel fogok oldani ezekből a cuccokból és a Kraitot megcsinálom bogár irtónak, de ez az egy blue print is olyan kínkeservesen jött össze, hogy inkább hagytam a fenébe. Az srv irányítása egyszerűen rémes, legalábbis hotassal. Még billentyűzettel+egérrel úgy-ahogy lehetett irányítani (anno azt is több órámba telt beállítgatni), de a hotas egyszerűen nem áll a kezemre. Na mindegy, valahogy elszerencsétlenkedtem, de jó darabig nem akarok srv-be ülni.

A hotassal kapcsolatban lenne egy kérdésem, de a hajó irányításával kapcsolatban: Most úgy használom, hogy a kart ütközésig magam felé húzva 0 km/h a sebesség. Ha hátramenet akarok, akkor megnyomok egy gombot és rükvercbe rakom a verdát :) Na harchoz ez a beállítás kb használhatatlan. Olyankor a menüben átállítom a hotas irányítását full throttle-ra a forward only-ról. Ezt az átváltást nem tudom valami gombra bindelni? Akár külső programmal? Rendszeresen járok úgy, hogy elfelejtem visszaállítani és dokkolásnál felkenődök a falakra.

田中れいな

(#45035) duvi


duvi
nagyúr

Odysey tool:

(#45036) Munkas válasza gabranek (#45034) üzenetére


Munkas
aktív tag

Az srv kontrollt én úgy csináltam, hogy joy előre-hátra a gáz, jobbra balra a fordulás, de a Z tengely (csavarás) is benne maradt másodikként. Ahogy a jobb-bal is ha a fúvókák mennek, akkor is könnyen talpra lehessen állítani. Amúgy kis kontrollert tettem ezekre, mert kis g környeztben jobb repkedni.
Én is sokat próbálgattam, és arra jöttem rá, hogy nem kell mindent a hotasra tenni. Hiába van rajta sok gomb, hagyd a fenébe, ott a billentyűzet, sokkal rugalmasabb és könnyebb megtanulni.
Turret módban szoktam használni az srv-t (fenti kioszátssal meg rover módban, ha ugrálni/repkedni kell). A joy-on van turret normál irányokban (nyilván a target, shoot és scan is), a rovert meg másik kézzel mozgatom alatta egy időben ADWS gombokkal (mint a hajókat). Kézifék a space, a boost meg a bal ctrl (mivel bal kezes vagyok).
A kétkezes irányítás miatt könnyen szétválik fejben, hogy mellyikkel mit csinálok. Könnyen beljöttem, hogy pl. lövöldözés közben fedezékbe húzódok, miközben visszalövök.
A hajó esetén a csak előre és csak hátra szerintem nem jó megközelítés, mert egy csatában is folyamatos az átmenet. Tedd a hotasra a két végpotnot (max előre, mex hátra) azt jól van. De én ezt is billentyűre tettem: F1-től F8-ig, a space meg a 0. És maradt a fokozatmentes WSX is. De nem nagyon kell a finommozgatás. Nekem jobban bejött (ha ritkán kell), hogy két Fx gomot nyomkodok felváltva.
Gondoltam, hogy a régi joy-t bekonfigolom gázadásra mint a profik, de így is elég jó mozgok, csak összezavarna. Meg annyira nem vonz már a dogfight sem.
Épp most csináltam egy AFK fajót (majd ha rászánom magam erről is írok egy kicsit), hogy éjszakánként felúzza a combat rangomat, mert 1000 hajó és 500 bogár kilövése után ezt a részt már unalmasnak és feleslegesnek találom.

[ Szerkesztve ]

(#45037) Munkas válasza gabranek (#45034) üzenetére


Munkas
aktív tag

Dokkolást meg úgy szoktam, hogy ha sietek, akkor 200-al berongyolok a bázisra, mert ott még én vagyok a jobb, aztán elveszem a gázt és hagyom a docking computert érvényesülni, mert nincs olyan ember aki olyan lehetetlen szögekből olyan pontosan le tudjon szállni mint az. Ha nem sietek, akkor meg ráhagyom az egészet.

(#45038) nTom


nTom
aktív tag

minek a rövidítése az AFK ?

(#45039) Peppo válasza gabranek (#45034) üzenetére


Peppo
őstag

Annak idején én is guardianozás közben tanultam meg vezetni az SRV-t. És óvatos is voltam, mert nem tudtam, mennyire veszélyesek a sentinelek. Ennek eredménye az volt, hogy az első blueprintet kb. 2 óra alatt tudtam kiszedni. :D A második már csak fél óra volt, és sokkal később, mikor az utolsót is elhoztam, kb. 10 perc. Bele kell csak jönni. Eleinte fura, de amúgy szerintem élmény vezetni a kisautót, később már kimondottan élveztem vele meteoritokat keresni.

(#45040) Munkas válasza nTom (#45038) üzenetére


Munkas
aktív tag

Away From Keyboard. Nem vagy a gépnél (a hajód meg közben szedegeti a kalózokat).

(#45041) Munkas válasza Peppo (#45039) üzenetére


Munkas
aktív tag

Hát előszörén is féltem a sentinelktől. Futottam meg bújtam. Most meg simán oda odaállok eléjük, mert tudom, hogy face to face én vagyok az erősebb (kezdőknek is ezt javasolnám). De most már amúgy is. Hárommal is elbírok ha kell :) De nem kell, mert tudom, mikor jönnek :)
Az SRV meg az elején tényeg előhozza az emberből az argó szókincsét. Most már én is elég jól mozgok vele. Csak mindet ki kell használni rajta.
Múlt hétem majdnem ehagyam egy holdat, amikor avval szórakoztam, hogy a gázgejzír meddig tud kilőni. Szerintem, ha rátolom a thrushert, akár pályára is állhattam volna.

[ Szerkesztve ]

(#45042) Submarine válasza Munkas (#45040) üzenetére


Submarine
senior tag

Üdv!
Nem rossz, nem rossz ez az AFK kalózvadászat de ha belegondolok rangot ez csak kis szinten lehet jó húzni. Mondjuk a fogadott pilóta eleve rontja az arányt, valamint pl. dangerous szinten feleslegesen lövi pl. a novice-ket. Kreditet már inkább lehet vele keresni.
Friss koncepciónak tűnik, kíváncsi leszek mikor csap rá a nerf kalapács. Volt már ilyen máshol is, kb 10 perc inaktivitás után kitett a menübe. Itt is meg lehet valahogy oldani.

gabranek:
Bindelést én AHK-val oldom meg (létezik más is), de nem tudom kezeli-e a hotast, a joyomat igen.
SRV-t én is billentyűzettel, a tornyot egérrel irányítom.

(#45043) Peppo válasza Submarine (#45042) üzenetére


Peppo
őstag

Pár hete beszéltünk itt róla, csak akkor még kint voltam valahol a galaxis másik felén, és ott nem tudtam kipróbálni. Azóta megcsináltam, múlt héten lövöldöztem is vele egy kicsit, már éppen készültem volna élménybeszámolót tartani, erre itt ez a videó, így nekem már nem kell hosszúra fognom. Kb. tökugyanezt csináltam én is. T10 burst lézerekkel (efficient, focused, long range módosításokkal), húzott pajzzsal (Bi weave, de kb. bármelyik jó) és boosterekkel, néhány PD ágyúval, raktérben egy kis csalival. Low res site-ban leparkoltam, előtte fullra pakoltam magam massacre missionnel, és vártam az érdeklődőket. Jöttek is, persze nem túl sűrűn, a low res site már csak ilyen, de azért jöttek. Sokszor a zsaruk voltak a probléma forrásai, mert hamarabb megtámadták a kalózt, mint az tudott volna engem, így sok lehetőségtől fosztottak meg, de az idő nekem dolgozott. Próbálkoztak hatch brakerrel, de a PD mind leszedte, ill. maga hajó sem élt annyi ideig, hogy az általa küldött kis betolakodó kinyithatta volna a rakteret. Működőképesnek tűnik a dolog.

Közben ott voltam én is, olykor hozzá is piszkáltam, így a szó szoros értelmében nem voltam AFK, de majd ki szeretném próbálni azt is. Hagyom pár órát önmagában, mire megy vele.

#45041Munkas

Három azért már tud problémát okozni, ha egyszerre lőnek, de amúgy tényleg nem vészesek. Főleg, hogy olyan buták szegények, hogy nem csodálkozom, hogy a guardian faj kihalt.

Kíváncsi lennék, lehetséges-e körpályára állítani egy SRV-t.

(#45044) Munkas válasza Submarine (#45042) üzenetére


Munkas
aktív tag

Annyira valóban nem hatékony a dolog, inkább érdekes volt megcsinálni. Kb. két napba telt a hajó fejlesztése és tesztelése, kb. most a harmadik napra jött vissza az ára. A neten sokan ötletlenek, hogy kell ezt csinálni, de aztán a tesztterületeken mindig jönnek jobb ötletek: melyik lézerből mennyi, milyen upgrade-ekkel, hova kell rá feltenni. A modulokból mi kell, mi nem kell stb. Az sem mindegy, hol rakjuk ki.
Ma éjjel már keresett 2-300 millió creditet, 20-30 high grade materilalt, meg 3-4% ranket (master szinten). De már halott volt mikor reggel megnéztem.
Túl sok energiát adtam a lézereknek, és vagy csak simán nem jutott elég a pajzsnak újratöltésre, vagy annyiszor túlmelegedett a hajó, hogy idővel nagyon lekoptak cuccok és ettől elfogyott a tűzerő. De ha kicsit figyelek rá, akkor sokkal jobb. Reggel óta már ennek duplájánál tart úgy, hogy két-három óránként ránéztem (itt megy a harc a háttérben hang nélkül, közben meg dolgozok).
Most már megvannak a kb. optimális beállítások. Bár asszem az egyik felső energy strippes beam lézert érdemes lenne lecserélni egy pulse overchargedre, mert hűtés már jó, elég a fent maradó thermal ventes, és a nyüves kalózok úgyis kikerülik a legnagyobb tűzerejű fegyvereket, így a thermal ventet is áteszem a kisebbekre. Ne szívják feleslegesen az áramot, mert a power distributoron múlik minden, az energia meg néha kevés. A hangárt és a pilótát is kiteszem majd, megy a helyére egy guardian shield booster. Evvel low és normal res site-okon simán életben fog maradni. A high-ra is van tervem, csak ott, az erősebb hajók mellett az is a baj, néha átjutnak a limpetek a zárótűzön, és idővel elfogy a csali rakomány. Hazardon meg esélytelen, pikk-pakk szétszedik a nagyobb wingek.
Ki nem dob a játék, viszont ha sokat fut a háttérben, néha a kikressel az Elit.
Az inaktivitásra elég lehet, kicsit félrekalibrálni a joy-t, és a hajó lassan forogni vagy körözni fog :) De nem ez a cél. Nincs is szükségem rá, négy hónap alatt már szinte mindent összeharácsoltam: nyersanyagokból átlagosan félig van a készlet (mindenből), pénzzel sem volt gondom, csak próbálgatom, ahogy mások az aszteroida mezőt tanulják be vagy ki-be lépkednek Dave’s hope-nál.

(#45045) Munkas válasza Peppo (#45043) üzenetére


Munkas
aktív tag

Én is srác előző vieójából merítettem az ötletet. Aztán tegnap talátam meg ti beszélgetéseteket is.
Jó a videóban lévő hajó is, de úgy érzem, az csak res site-on lehet biztonságos. Ezért nem is értem minek rakta bele a sok hull erősítést. Ott nincsenek Phasing Sequence-es ellenségek.
Low res site-ra, lehet, hogy csinálok egy közepes hajót. Kimaxolva a thermal resistet talán megoldható.

(#45046) Munkas válasza Munkas (#45045) üzenetére


Munkas
aktív tag

Úgy néz ki, hogy pénz farmolásra jó a módszer. Ha az ember rászán egy fél órát a küldetések felvételére (én közben írtam a fenti két bejegyzést), akkor a következő két órában 101 millió kredit jött össze, és még van bent 300 milliónyi küldi. Ez kb. a fele a bányászat hozamának, viszont az idő 80%-ban nem kell foglalkozni vele. Így biztos terjedni fog a módszer. Ha esténként a playerek kiteszik a T-10-et a haz res-be, akkor félmilliárd azért összejön reggelre. Bár aki össze tud rakni egy ilyen hajót, annak nem feltétlenül számít a pénz, és annak sincs több értelme, hogy rank növeléshez is ezrével kell ölni a scoutokat (vagy a kalózokat dupla mennyiségben), ugyanolyan szisztéma szerint :(

(#45047) Peppo válasza Munkas (#45046) üzenetére


Peppo
őstag

Pénzt farmolni jó. Másra nem nagyon. Esetleg még új karakterrel az első 3-4 rangot el lehet vele érni. De az kb. semmi, a neheze utána jön.

Közepes hajóval szerintem nem is az a baj, hogy nem bírná a pajzsa, inkább az, hogy kevés lenne a tűzerő. Fontos, hogy hamar szétkapja az ellenfelet, mert üldözni nem fogja, ha az megpróbál meglógni. Arra meg a legjobb recept még mindig az, hogy minél több fegyver legyen a hajónkon. Szerintem a T10 erre tökéletes, de persze valószínűleg a másik 3 nagy is működne.

#45042Submarine

Azt írták itt páran korábban, hogy maga az ötlet egyáltalán nem új, évekkel korábban előkerült már. (Pedig egy rövid ideig úgy örültem, hogy kitaláltam valami újat. :D ) Nem is nagyon érdekli a Frontiert sem, végül is a pénz ebben a játékban már kb. semmit nem ér. Meg aztán hova nerfelnék tovább a turreteket, már így is gyengék, mint a frissen ázott libaf.s. :D

Én is inkább csak poénból próbáltam ki. Pénz nem kell, az összes mati tároló (thargoidok kivételével) maximumon, és a rang sem növekszik már tovább. Egyszer-kétszer még kint hagyom, hogy lássam, mire képes, de kb. ennyi. Megépíteni, mérnökölni szórakoztató volt, ez mostanában nekem hiányzott a játékból. Ezért már megérte.

(#45048) duvi


duvi
nagyúr

Csöpögtetik az Odyssey infókat. Egy újabb eszköz :)
"The Profile Analyser scans a target's data for basic personal information. It can also be used nefariously to clone security profiles to access restricted areas..."

[ Szerkesztve ]

(#45049) Raymond válasza duvi (#45048) üzenetére


Raymond
félisten

Facebook Gun? :))

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#45050) duvi


duvi
nagyúr

Mai Odyssey eszközünk: "The Arc Cutter generates a beam specifically designed to cut through sturdy metal."


Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Elite: Dangerous
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.