Hirdetés

2024. június 23., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  DIGI internet (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-05 18:11:35

LOGOUT.hu

DIGI internet Gyakran Ismételt Kérdések
(Kattints az Összefoglaló kinyitása feliratra!)
Utolsó frissítés: 2024. február

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#114251) bolic válasza Lackooo84 (#114249) üzenetére


bolic
őstag

Akkor szerinted miért lett 100 Mbit? :W :W :W

Siketeknek ártalmasak az érzéketlen tuskók!

(#114252) bolic


bolic
őstag

Most lemértem kb. 500/320Mbit lett az új sávszélességem. :Y Ez jobb mint 100/100Mbit. ;]

Siketeknek ártalmasak az érzéketlen tuskók!

(#114254) garga01 válasza bolic (#114251) üzenetére


garga01
őstag

pl. sz.r LAN kábel, kotantkos csatlakozó, hibás LAN kártya driver. Ezer meg egy oka lehet, de az h torrentben mik futnak nem igazán :D Kivéve ha vmi jó kis vírusos crack progikat töltesz és futtatsz, akkor bármi is lehet.
De Gézengúz írta a legnagyobb igazságot ma eddig :)

[ Szerkesztve ]

Az áram alatt lévő alkatrész ugyan úgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt..... csak más a fogása!

(#114256) Dragon3000 válasza bolic (#114250) üzenetére


Dragon3000
veterán

Én se téged, hogy egy hülyeséggel magyarázol meg egy hibás működést, aminek 1000 másik valós oka is lehet.

(#114257) vzozo


vzozo
senior tag

Sziasztok! Mire kell figyeljek GPON kapcsolatnál manapság?

Le szeretném cserélni a routeremet, ami évek óta tökéletesen működik. A digi eszköze bridge módban, PPPoE account/jelszó copy-paste az előző router felületéről, de nem tudok kapcsolódni az új eszközzel. Kipróbáltam a laptopommal is, classic 691-es hiba (Win11.)

Neki tudnék állni hibát keresni, de mielőtt elvesztegetem az időt triviális dolgokra, inkább kérdeznék itt. Kereső szerint MAC klónozás pl. nem kell már, és a 691-es hibáról is kb. 4 éve írtatok utoljáról.

Aki mostanában cserélt saját routert, ott mi volt a processz? Köszi előre is.

(#114258) garga01 válasza vzozo (#114257) üzenetére


garga01
őstag

Digis ONT LAN1-be dugtad a saját routered?
Illetve a csatlakozás előtt várj pár percet, mert a kapcsolat elbontás (megszakadás) után nem enged fel egyből.

Az áram alatt lévő alkatrész ugyan úgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt..... csak más a fogása!

(#114259) vzozo válasza garga01 (#114258) üzenetére


vzozo
senior tag

Igen, LAN1.

Na ez a várakozás egy érdekes dolog, erről nem tudtam. Akkor kezdjük újra, több türelemmel. :)

(#114260) Geth válasza garga01 (#114258) üzenetére


Geth
addikt

A nem-enged-egyből az a 651-es "classic" hibakód.
Amit a kolléga írt 691, az a hibás felhasználónév/jelszó.

(#114261) vzozo válasza Geth (#114260) üzenetére


vzozo
senior tag

OK, megoldódott, ez layer-8 hiba volt. :) Pontosabban fogalmam nincs, hogy a Win11-es laptop miért nem csatlakozott, de az openwrt-s routerem most már rendben csatlakozik. Elfelejtett hozzárendelni a WAN device-t az interfészhez.

Szerk: felhasználónév / jelszó ugyanaz, szóval nem azzal volt a gond.

[ Szerkesztve ]

(#114262) SunMount3r


SunMount3r
nagyúr

Hello!

Régóta Digi-s vagyok, így van még hozzá digikabel.hu-s e-amil címem is. Ez a fiók be is van állítva nálam a Thunderbird-ben PC-n. Ami "furcsa": a tűzfalam (ESET Internet Security) kb. egy hete naponta többször is feldobja, hogy a ssl://pop3.digikabel.hu cím blokkolva, mert szerinte "Anti-Phising" gyanús a dolog és mert ez a cím "Feketelistán" van és a probléma forrásának nyilván a Thunderbird applikációt jelöli meg a PC-men.

Tudom, hogy a Digi-s e-mail fiókok majd augusztus 1.-jétől meg fognak szűnni, de ennek nem tudom mi köze lenne ehhez...???

Szóval jelentkezett ez a dolog már másnál is, vagy van valami ötlete valakinek, hogy ezt mi okozhatja?

(#114263) 4Grider válasza SunMount3r (#114262) üzenetére


4Grider
nagyúr

Ex has azt mondanám, hogy már nagyon nem törik magukat az ssl tanúsítványok megfelelő aláírásával.
A thunderbirdben van tanúsítványkezelő, ott megnézheted...

(#114264) SunMount3r válasza 4Grider (#114263) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Ezt látom benne:
És a tanúsítvány lekérése meg így folyton "Attempting to..." marad.
Próbáltam az ssl:// előtag nélkül is és http:// előtaggal is, úgy meg "Unable to obtain..." az eredmény.

Lehet ki kéne kapcsolnom hozzá a tűzfalat, de ezt egyelőre még nem mertem meglépni...
Vagy mi mást lehetne/kellene csinálnom hozzá?

[ Szerkesztve ]

(#114265) 4Grider válasza SunMount3r (#114264) üzenetére


4Grider
nagyúr

A tűzfalad valószínűleg nem véd meg saját magadtól, tehát nincs értelme kikapcsolni, mert nem hiszem, hogy az fogja meg a lekérést. (Amúgy meg a tűzfal logjában látod, ha igen.)

(#114266) qqcqqc válasza SunMount3r (#114262) üzenetére


qqcqqc
őstag

Két hónap múlva lelövik, szerintem már nem nagyon törödnek vele.

(#114267) SunMount3r válasza qqcqqc (#114266) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Ok, de akkor is elég idegesítő, hogy kb. fél óránként feldobja a figyelmeztetést a tűzfal.
Amíg meg még működik, azért nem akarom törölni a fiókot az e-mail kliensemből...

(#114268) Lauda


Lauda
félisten

Sziasztok!

IAdott egy ingatlan, ahol a digi/invitel a kijelölt egyetemes szolgáltató. Az invitel féle vdsl és a digi féle optikai is ki van építve. Mi a tapasztalatotok, ilyenkor melyik verziót kötik be egyetemes szolgáltatás igénylésekor és annak milyen a sebessége?

Köszönöm szépen!

(#114269) 4Grider válasza Lauda (#114268) üzenetére


4Grider
nagyúr

Tök mindegy, egyik sem lesz gyorsabb a másiknál (a 30/5-öt mind a kettő tudni fogja). Valószínűbb, hogy az olcsóbban kiépíthető és fenntartható megoldást fogja az egyetemes szolgáltató választani. Az optika nem csak a sebesség miatt terjedt el sokkal gyorsabban, mint anno a rezes hálózat.

(#114270) Lauda válasza 4Grider (#114269) üzenetére


Lauda
félisten

Köszönöm! Elvileg 8/2 az előírás, azért érdeklődöm, hogy a gyakorlatban mire lehet számítani.

(#114271) 4Grider válasza Lauda (#114270) üzenetére


4Grider
nagyúr

30/5-nél vágják az egyetemes netet. A 8/2 a rendes körülmények között elérhető (értsd: garantált) sebesség.
Szerk.:
Ja nem, a garantált 1/1 Mbps...

[ Szerkesztve ]

(#114272) Lauda válasza 4Grider (#114271) üzenetére


Lauda
félisten

A 30/5 honnan jött? :) Én még nem találkoztam vele, csak a 8/2 - vel.

(#114273) Hmmz


Hmmz
aktív tag

[link]
Végre újabb áremelés a DIGI-nél, mán olyan rég volt nem? ideje vót má..

Mottó:Ha kiírnád a telszámot, az árat, meg a várost, akkor már rég megvettem volna...

(#114274) Intruder2k5 válasza Hmmz (#114273) üzenetére


Intruder2k5
MODERÁTOR

Azért leírom helyetted, mert ez így elég klikkvadész, hogy a hibaelhárítási kiszállási díjak emelkednek, amit azért valljuk be, elég ritkán fizettetnek meg.

Hirdetéseim: https://shorturl.at/L8E51

(#114275) atua válasza Hmmz (#114273) üzenetére


atua
aktív tag

+ "vót má"

[ Szerkesztve ]

(#114276) Hiei555


Hiei555
tag

Nos kaptam én is egy Huawei hg8147x6-10 és az lenne a kérdésem hogy most akkor ebbe hogy kell belépni, mármint a beállítás felületébe. Vissza olvasgattam de egyértelműen nem találtam sehol hogy pontosan mi is a felhasználónév meg a jelszó... Egyenlőre még nemtudom hogy használnám igazából van jobb routerem (legalábbis szerintem jobb be linkelem azért javítsatok ki ha nem [link] )egyedül ami a huaweiből érdekelne az a USB port része hátha azzal tudnék kezdeni valamit mert az nincsen az Asus-on. Viszont ha bridge modba rakom akkor az usb része bukik gondolom, ha pedig így hagyom az én routerem csak sima ap ként fog működni?. Majd kitalálom még :)

(#114277) 4Grider válasza Hiei555 (#114276) üzenetére


4Grider
nagyúr

Az USB része amúgy is csak töltésre használható, szóval nyugodtan hídba teheted.
Maradj a saját routerednél, az jobban routol.

(#114278) MarciKING24


MarciKING24
tag

Sziasztok! Segítsetek mert nem értek hozzá. Van egy 1000es diginetem. Szereztem hozzá 2db Telekomos okoswifi mesh-t, vajon működni fog vele?

Straight outta Compton

(#114279) 4Grider válasza MarciKING24 (#114278) üzenetére


4Grider
nagyúr

Ha az AR1344-es eszközökről van szó, akkor bármilyen LAN-on üzembe helyezhetőek, így Digi eszköz által létrehozott LAN-on is.
Logikusan az egyik eszközödnek vezérlőnek kell lennie és hozzá fog csatlakozni a másik eszköz. Leírás hozzá.

(#114280) MarciKING24 válasza 4Grider (#114279) üzenetére


MarciKING24
tag

Nagyon szépen köszönöm :R

Straight outta Compton

(#114281) Trailbreaker válasza Hiei555 (#114276) üzenetére


Trailbreaker
kezdő

Az alapértelmezett felhasználónév ennél a típusnál user.
A jelszó első 3 karakterében a 4iG szerepel utánna az ONT-n vagy a dobozán SN: után található sorozat szám utolsó 6 karaktere, nálad ez a jelszó: 4iG8F95AE

[ Szerkesztve ]

(#114282) Hiei555 válasza Trailbreaker (#114281) üzenetére


Hiei555
tag

Köszi! Kipróbálom majd.

(#114283) SunMount3r válasza SunMount3r (#114262) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Nem tudom, hogy ez oldotta e meg, de valósíznű: A Thunderbird-ben nem változtattam semmit, viszont a Digi ügyfélkapujába belépve beállítottam a beérkező levelek átirányítását egy másik (nem Digi-s) e-mail címemre. Azóta egyszer sem jelzett az ESET és a Log-jában sem szerepel, hogy szerda 9 óra óta blokkolta volna ezt a "weboldalt".

(#114284) Ba cy lus


Ba cy lus
őstag

Sziasztok!

Magyarázza már el valaki, miért van az, hogy január óta csesznek kszámlázni, amit ki kéne, helyette nekünk kell rendszeresen bemenni egy digi ügyfélpontra. Mi történt, hogy lassan fél éve képtelenek megoldani ezt a problémát? :W

(#114285) SunMount3r válasza Ba cy lus (#114284) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Válts e-számlára (E-PACK), amúgy is -(mínusz) 650Ft-ot jelent.

Azt tuti küldeni fogják rendszeresen és időben, mert van "benne" (mármint az Ügyfélkapujukban) azonnali befizetési lehetőség is (nyilván online bankkártyás módon), hogy ha valaki nagyon "pali" és a bankjával egyeztetett is "auto befizetési" opciót, annak is legyen meg az a (hülye) "lehetősége", hogy 2x is befizethesse ugyan azt a számlát... :D :( :(( :(((

[ Szerkesztve ]

(#114286) Ba cy lus válasza SunMount3r (#114285) üzenetére


Ba cy lus
őstag

De a digi ügyfélkapun sem jelenik meg (ott is mindig megjelent korábban, hiába postán fizettük), csak miután bementünk befizetni. :U

[ Szerkesztve ]

(#114287) nyitom válasza SunMount3r (#114285) üzenetére


nyitom
aktív tag

Nekem március óta van és mindig rájuk kell írni.

ELVTÁRSAK KONYEC !!!

(#114288) Lackooo84 válasza SunMount3r (#114285) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Hát én nemtom hány éve e számlával fizetek de nekem nincs epack kedvezményem mióta lejárt a hűség...

The Truth is out there...

(#114289) SunMount3r


SunMount3r
nagyúr

Az utolsó számláról ez e-mail értesítés 05.06.-kán kaptam. Ez tényleg a legutóbbi számla, az ügyfélkapuban csak 1 napos elérés van a küldési időben (05.05).

Ha nem kérted az e-számlára való átállást, akkor lehet, hogy tényleg nem jegyzik az ügyfékapuban ugyan úgy időben (plusz (mínusz) e-mal értesítést sem kapsz róla).

#114287 nyitom:-> Nekünk eddig nem kellet. De az igaz, hogy mint írtam, nálunk a bank fizeti automatikusan, tehát annyira nincs para... Nézd meg az ügyfékapuban az eddig számlák keltezési idejét, ott kiderül, ha valami csúszás van bennük...

[ Szerkesztve ]

(#114290) Dragon3000 válasza SunMount3r (#114289) üzenetére


Dragon3000
veterán

Mostanában egyre többször lehet olvasni, hogy a digi elmarad a számlákkal. Nekem volt szerződés módosításom, azóta nem keletkezett új számlám, pedig eddig az elmúlt 12 évben mindig időben elkészült. A változtatásról kaptam emailt, de 50 nap nem volt elég, hogy ezt az ügyfélkapun is lássam, jövő héten majd betelefonálok ez miatt.

(#114291) SunMount3r válasza SunMount3r (#114289) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Ok, szóval annyit néztem el, hogy az e-mail-ben küldött legutóbbi értesítő a legutóbbi számláról 05.21.-én érkezett, míg az ügyfékapuban ez 05.20-as keltezésű. Lényegében ugyan az, amit eddig írtam. Azt is beleértve persze, hogy az ügyfélkapuban a 05.05-ös számlára is még "Kifizetetlent" jelez, "Befizetési határidő: 05.31"-el. Amit bank persze autó törleszteni fog, de erre írtam pont azt, hogy ha nem vagy észnél, akkor kétszer is befizetheted ugyan azt a számlát (1x a bank, egyszer meg te az ügyfékapuban, hogy melyik történik előbb az már lutri, mert nálam még soha...) De ha kötöttél a bankkal ilyen auto befizetési megállapodást, akkor szerintem nem kell foglalkozni vele...

[ Szerkesztve ]

(#114292) Lacccca87 válasza SunMount3r (#114291) üzenetére


Lacccca87
addikt

Erre lesz majd jo a szeptembertol indulo QR es AFR2 fizetesi rendeszer (mar ha bevezeti a voda, elvben be ajarja). Ott a bankod appja jelezni fogja ha mar volt sikeres fizetes.

(#114293) SunMount3r válasza Lacccca87 (#114292) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Az is csak akkor jó, ha olyan számlád van, amihez tartozik "internet bankos" lehetőség is. A nélkül nem sokra mész az app-jukkal.

(#114294) Lacccca87 válasza SunMount3r (#114293) üzenetére


Lacccca87
addikt

Mivel az összes lakossagi folyoszamlahoz be lehet allitani az internetbanki hozzaferest, amivel az app ban is megjelenik a szamla igy ez nem okozhat problemat.

[ Szerkesztve ]

(#114295) SunMount3r válasza Lacccca87 (#114294) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Úgy értettem, hogy ahhoz még pluszban kellene rá egy szerződést kötni, vagy módosítani. Mert amelyik "alap számlához" eleve nem tartozott ilyen, annál e nélkül nem fog működni. Azt meg sokan inkább mellőzik, mert évente vagy 1x-2x használnák csak igazán szükséges dolgokra és az is plusz pénz minden hónapban és sok banknál nem is olyan "olcsó".

(#114296) picimitch


picimitch
tag

Sziasztok,
Egy számomra új problémával találkoztam, kb 2 napja kezdődött.
digis FTTH, ONT bridge-ben, ASUS RT-AX58U (up-to-date Merlin firmware) építi a kapcsolatot, google dns beállítva, Internet Detection letiltva.
Történt, hogy random megszűnt a kapcsolat, mármint a router szerint minden rendben, de nem töltött be semmit, nem volt forgalom. Router restart után ment egy kicsit, aztán megint ugyanez. DNS szervert visszaállítottam default ISP-re, úgy tűnt meggyógyult, de csak pár órát bír. Azóta kb óránként lehal, majd váltok dns szervert, és magára talál x ideig.

Találkozott valaki hasonló problémával? másfél éve kaptam egy új random használt ONT-t, mert végre kisírtam az előző cseréjét, ugyanis ott napi 8-10 konkrét szakadásom volt.
Azóta semmi bajom nem volt a szolgáltatással, kapcsolat folyamatos, gigabit hasít.

[ Szerkesztve ]

(#114297) Dooonfrigo


Dooonfrigo
tag

Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne, hogy a Cloudflare-rel védett honlapok hónapok óta kérik folyamatosan a robotos check-et illetve néhány weboldal hozzáférését blokkolják telibe.

Ennek valószínűleg az az oka, hogy egyszer néhány hónappal ezelőtt futtattam egy webcrawlert, amit megfogott néhányszor a Cloudflare. Nem tudom biztosan ehhez kötni, de miután leállítottam, utána tűnt fel a gyakori check.

Olvastam olyanról, hogy a szolgáltató tudja az előfizetésemet 'robotnak' minősíteni és ez okozza a problémát, Digi viszont ebben nem nagyon tudott eddig segíteni.

Másik Digis hálózatról nem tapasztalom a problémát illetve mobilnettel is rendben van a dolog. A szokásos újraindításokon természetesen már túl vagyok.

Van esetleg ötletek, hogy mi a lehet a megoldás? Előre is köszönöm! A webcrawler már hónapok óta nem fut.

Üdv! :R

(#114298) proradeon válasza Dooonfrigo (#114297) üzenetére


proradeon
őstag

"a szolgáltató tudja az előfizetésemet 'robotnak' minősíteni"

Ez baromság. Legfeljebb a cloudflare algoritmusa rakhatja az adott IP-t vagy IP tartományt kvázi robotgyanús listára, így gyakrabban jöhet szembe a captcha.

Ami működik, ahhoz nem nyúlunk.

(#114299) abudai válasza picimitch (#114296) üzenetére


abudai
csendes tag

Első körben az ont-n egy tápegység cserét megnézék.

(#114300) adika4444 válasza Dooonfrigo (#114297) üzenetére


adika4444
addikt

IPv4-en NAT-olva vagy esetleg a szolgáltató által? IPv6 aktív?

üdv, adika4444

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  DIGI internet (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.