A tisztaság most kezdetben jó pár évig nagyjából nem az energiaellátásról, vagy az energiaelöállításról szól, hanem, hogy a károsanyagkibocsájtás ne azokban a nagyvárosokban koncentrálódjon ahol a szmog jelentös károkat okoz. Ezt mi még max télen érezzük, de a nagyvárosokban, és mondhatni hozzánk képest gigapoliszokban nem ritkán az év jelentös részében gondot okoz.
Azaz elsö körben nem ott állítjuk elö az energiát a jármüvekhez ahol azokat használjuk, és mindezt valamivel környezetbarátabban teszzük. A belsöégésü motoroknál jobb hatásfokú atomerömü mentesíti a szmog egy részétöl a városokat. Így ugyan még mindig van környezetszennyezés, ami ugyan több, az atomerömüveket nézve, mint azon idöszakban amikor nem termeltek többet az elektromos autók miatt, de fajlagosan kevesebb a jobb hatásfok, és a más üzemanyag miatt. Illetve a sokszor ismételt lényeg, a területi elöny, hogy az a kevesebb károsanyag nem a szmoggócokban keletkezik.
Vagy ilyesmi.
Anno volt ilyen a szövögépekkel, meg a lovaskocsik után a belsöégésü jármüvekkel, ez valahogy adott pillanatban mindig fáj valakinek, de hosszú távon valahogy mégis tudott müködni a dolog.