Új hozzászólás Aktív témák

  • lezso6

    HÁZIGAZDA

    válasz #45185024 #34936 üzenetére

    RTCore + Tensor miatt nagyobbak az SM-ek. Elvileg ugye a TU104 és TU106 között csak 12 SM-nyi különbség van (36 vs 48). Tehát 12 SM mérete durván 100mm², ami pont egy GPC, 8.33 mm² egy Turing SM.

    Nézzük a Pascal-t. A GP104 és GP106 viszonyával jól lehet számolni, hiszen utóbbiban 0.5x SM és 0.75 ROP van. Ebből lehet írni két egyenletet, hogy durván mekkora egy Pascal SM illetve ROP:

    200 mm² = 10 SM + 48 ROP
    314 mm² = 20 SM + 64 ROP

    Az első duplájából vonjuk ki a másodikat, így ez lesz:

    86 mm² = 32 ROP

    Ennek dupláját ha levonjuk a másodikból, akkor pedig kijön, hogy:

    142 mm² = 20 SM

    Azaz egy SM 7.1mm². De ugye egy Turing SM-ben 64, míg egy Pascal SM-ben 128 shader van, így:

    1 SM = 3.55 mm²

    Tehát a Turing esetén egy SM több mint felét az RTCore meg a Tensor foglalja el, s akkor még nem számoltam gyártástechnológiákkal meg az egyéb fix egységekkel.

    Igazából hülyeség ez a számolgatás, mert rohadtul nem pontos, de én legalább jól szórakoztam. :DDD De azért ellenőrizzünk:

    Turingnál ha 100mm² egy GPC, akkor kiszámolható, hogy 64 ROP 12 nm-en az 145 mm². Ugyanez (eltekintve az arch különségekrtől) 16 nm-en 172 mm², tehát 17%-kal kisebb az új gyártástechnológia. Na persze. :D

Új hozzászólás Aktív témák