az a dinnyés 300d? az tényleg örök, ismertem én is egyet
viszont csak 5 évnél fiatalabb autót akartam, se időm, se energiám szervizbe járni, vagy magam szerelni, ami kis szabadidőm van, azt pihenéssel szeretném tölteni
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Mr Dini:] Hálózati problémából kiber-versenyfeladat!
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [FLATRONW:] RIP Youtube Vanced
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Kornel
veterán
tomsics
senior tag
én zöldségesnek ismerem ,de szerintem ugyanaz a kettő
░▒▓█ MITSUBISHI-GALANT-DIESEL █▓▒░ / G Laci /
Kornel
veterán
el kéne kezdeni újra gyártani
[ Szerkesztve ]
a_tesz
Korrektor
Az jó érték, kíváncsi vagyok, mit fog mutatni a kútoszlop.
Még a végén bebarkácsolok a Swiftembe egy ilyen erőforrást
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
Kornel
veterán
Vagy veszel egy swift 3-at, abban is ez van, azaz az átdolgozott verziója.
A tele tankos mérésre én is kíváncsi leszek, de remélhetőleg ez odébb lesz még, 780 km-t írt hatótávnak
hossszú
őstag
Rengeteg széthajtott régi autó van nem csak dizelből hanem benzinesből is. Nagyon nehéz jó állapotú öreg autót venni de azért ki lehet fogni.
Én is autó csere-vétel után vagyok, először úgy volt, hogy eladom a Swift 2-et és veszek egy fiatalabb egyterűt mert a munkám miatt nagyobb autóra volt szükségem. A dolog máshogy alakult, találtam egy 13 éves 1 gazdás ! 2,2TD Espace-t amit elég jó árban meg tudtam venni.
Így a Suzuki is megmaradt, sokat úgy sem adtak volna érte.
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
anonymus89
addikt
Majd féltanknál fog gyorsan fogyni.
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
Kornel
veterán
Ebben az évben igen, elvileg januártól megint 2, legalábbis ezt írták.
Pedig kezdenek kijönni a gödörből. link
[ Szerkesztve ]
én teljesen egyetértek, és nem csak a hibalehetőség miatt:
kerregnek, kattognak, füstölnek, okádják a kormot (és a mikro-koromszemcséket, amik ugye a részecskeszűrőn is átmennek), az NOx kibocsátásuk pedig a többszöröse a benzinesekének.
Pleased to meet you - hope you guess my name
tomsics
senior tag
kerregnek, kattognak, füstölnek, okádják a kormot
ne a 30 évvel ezelőtti dieselekre gondolj.
░▒▓█ MITSUBISHI-GALANT-DIESEL █▓▒░ / G Laci /
a maiak is ugyanilyenek, max. a kormot már nem látod.
lehet, hogy praktikusak bizonyos szempontból, de hogy a traktorokat szeretni nem fogom sosem, azt biztos.
Az autó benzinnel megy.
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
Kornel
veterán
Splash-be milyen olaj való?
Szervizszámla megvan, de csak annyi van rajta, hogy castrol professional. (7990 Ft 4 liter)
Gondolom az árából 10w40 lesz. Szerintem jobb lenne az 5w30, gondolom a 0w20 már nem ebbe való.
Mondjuk úgyis megyek vizsgáztatni, és akkor megkérdezem a szervizben, hogy mit raknak bele. Ha mégis 10w40 van benne, szerintem lecserélem ENEOS 5w30-ra, szerintetek megéri, ha most volt az olajcsere 1 hónapja? Amúgy is jön a tél lassan
A másik nagy dilemmám a fékolaj, illetve a váltóolaj, szerintem 4 évesen 60k km-nél már illene lecserélni, de eddig még nem volt Vélemény? Cseréljem azonnal, vagy ráér még kicsit?
a_tesz
Korrektor
Szerintem az 5W-40 is elég bele. Ha lecseréled, biztos le lesz cserélve, amit más mond, az meg ki tudja... Fékolajat illik már ilyen korban lecserélni, és ha jól emlékszem, a váltóolaj is mostanában esedékes, de a kezelési útmutatóban benne van. Nekünk a csere után három éves kora ellenére észrevehetően jobb lett a váltási érzet.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
Kornel
veterán
Én is így gondolom, de lehet várok vele egy hónapot, gondolom azzal nem teszek nagy kárt
Az olajat megnéztem a nívópálcán, viszkozitása megfelelőnek tűnik, és tiszta is, elméletileg 08.02-án lett lecserélve a 60.000-es szerviz alkalmával a Géróban, számla is megvan, pecsét is a szervizkönyvben.
Én akkor is az 5w30-on gondolkozok, kárt nem okozhat, ugye? Majd ezt is megkérdezem azért
Kornel
veterán
Na a kezelési útmutató szerint az ajánlott olaj a 0w20, de akkor mindenképpen ezt kell alkalmazni, ha a hőmérséklet -20 C alatt van.
Ezen kívül jó még az 5w30, az 5w40 és a 10w40, arról nem ír semmit, hogy szintetikus kellene bele, de gondolom ez csak jobbat tenne neki, mint a fél szintetikus 10w40.
Szerintem az 5w30 egy aranyközépút lehet, hogy a motor se kopjon jobban üzem melegen.
domojko
senior tag
Én a 2006-os Swift-be Eneos 5w30-at rakok már évek óta. Nekem eddig bevált.
anonymus89
addikt
Ilyen OBD herkentyűt próbáltatok már az autóban? -- androidos teló kell hozzá meg egy Torque program nagyon jó kis készülék igen sok infót nyújt az autóról.
[ Szerkesztve ]
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
gaborbol
őstag
Nekem a nem BT-s verzioja van hanem az usb kabeles es nem telorol hasnalom hanem laptorol, tenyleg szepen uzemel. Ezzel nezegettem en is a lianat par napja.
anonymus89
addikt
Rendeltem volna én is egyet csak nincs notim bár azon jobban átláthatóbb.
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
karakpecze21
senior tag
Suzuki Ignis-el kapcsolatban tudna nekem valaki segíteni pillanatnyi fogyasztásmérővel kapcsolatban?
Mostanában úgy vettem észre, hogy kis ideíg a megszokottnál sokkal nagyobb értékeket mutat.
pl. ha kettesben nagyon finoman gyorsítok akár csak 3ezres fordulatra akkor is 20l fölé ugrik.Eddig ezt nem vettem észre.
Direkt kipróbáltam 1-ben tiltásig (csak a próba végett) ott 60l-írt ki.
Ez nagyon brutálisnak tűnik nem?Az 1 padló még oké, de kettőben épp gyorsítva max 3000-es fordulaton 20l felett az kicsit fura....
(#9822) karakpecze21 válasza karakpecze21 (#9821) üzenetére
karakpecze21
senior tag
Közben mindjárt akadt egy másik kérdésem.
Elmentem autósboltba, hogy mennyibe kerülne a gyujtógyertya a kocsiba.Gondoltam lecserélem , mert 140E-nél járok és nem tudni valaha volt e már cserélve.
Azt hittem megúszom pár ezer forintból mint az előző kocsimnál, de mikor mondták, hogy 20k-ba kerülnek, mert a VVT motor-osba ilyen speckó kell, azt hittem elájulok.
Valami platina hegyű NGK gyertyát mutatott.
Neten találtam kicsivel töbért mint a félár, Bosch platina hegyű gyrtyát.Arra azt írták VVT motorhoz jó.
Szerintetek?
Szplöttyy
senior tag
Nem emlékszem már mi kell bele de NGK platina gyera én is úgy emlékszem, jóval drágább mint a sima, viszont csak 105ezrenként kell cserélni.
Smoke & Torque
karakpecze21
senior tag
Igen, elvileg én is úgy tudom az kell, de a Bosch amit néztem még, az is platina hegyű és azt írják az áruházban, hogy elvileg az NGK-t váltja ki.A Bosch-ra 90E-t írnak, az NGK-ra 105K-t.
nem tudom mi legyen, sőt az a baj, hogy nem tudom egyáltalán ki kellene e cserélnem azokat ami most van benne.Sajnos a szervízkönyvet az előző tulaj nem vezette vagy még rosszabb esetben 15e óta nem volt szervízben.
Beszéltem egy szerelővel azt mondta ránéz a gyertyámra, de azt is mondta, hogy nem biztos, hogy látni fog rajta akármit is.
Szplöttyy
senior tag
Szerintem, csak akkor cseréld ki ha "nincs más csinálnivaló" az autón. Sokaktól hallottam, hogy még 150enél is tökéletes a gyertya, mintha új lenne. De rosszat nem tesz ha cseréled, ez biztos
Smoke & Torque
Kornel
veterán
köszi
(#9827) anonymus89 válasza karakpecze21 (#9821) üzenetére
anonymus89
addikt
Szerintem ez nem sok ha visszaemlékszek a miénkre kb. ugyanezeket az ertekeket mutatta.
Sx4-nel az obd is közel hasonlókat mért.
[ Szerkesztve ]
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
(#9828) karakpecze21 válasza anonymus89 (#9827) üzenetére
karakpecze21
senior tag
Értem, köszönöm.Lehet akkor eddig nem figyeltem fel rá vagy nemtudom.Csak úgy rémlett, hogy 20l fölé csak akkor mutatott, ha komolyabban odaléptem, nem úgy mint most.
Mondjuk hozzáteszem, hogy most Luk...il kúton tankoltam és eddig mindig M.L-nál.
Szplöttyy : Hát lehet várok még vele, mert inkább a fékeket tetetném rendbe előbb, ebből a pénzből frankón futná is rá.Remélem baj nem lesz belőle, ha nem cserélek gyertyát, max lerobbanok.Csak motorkár ne legyen.
Szplöttyy
senior tag
Szerintem marhára semmi nem fog történni, ha nem cseréled ki, nagyon nagyon maximum majd picit többet eszik, meg nem meg annyira jól, de észre se fogod venni, csak ha kicserélik jön majd a meglepi hogy "hú ez de jól megy". Hát igen, 4gumi, fék, futómű, vagy ilyesmik, meg a motor váltóólaj előbbre való szerintem, ezért mondtam, ha nem lesz más, akkor cseréld majd ki, de még, ha amúgy jó a motor stb, akkor felesleges. Szerelő azért nézzen rá, sose árt.
Smoke & Torque
karakpecze21
senior tag
Értem, hát nagyon köszönöm a segítséget.
Hát mondjuk nekem a Deawoo Nexia után elég lustának tűnik, persz az 1,5-ös volt, mondjuk lóerőben kb. ugyan az.
Az ignis 1.ben nagyon fickós, kettőben húz, 4-ben már csak megyeget.
Ha tényleg gyorsan akarok előzni, akkor el kell forgassam 5-6 ezer közé.
4. sebességben ha 4 ezer körül odalépek akkor fél nap mire kigyorsul.
Nem tudom, nekem ahhoz, hogy viszonylag jól mennyen, szét kell pörgetnem.
[ Szerkesztve ]
Szplöttyy
senior tag
Kis köbcenti, én mindig 6500ig/fölé forgatom, ha menni kell, alatta nem megy. Pályán is szembrebbenés nélkül 150-nél visszaszúrom 4-be, ha menni kell. Sőt, ha nagyon menni kell el se rakom 5-be, mert 4be végsebességig jó is, 5be meg visszalassul.
Smoke & Torque
tomsics
senior tag
Rokon ignise 4-be 195-öt vitt,5-be már nem gyorsult csak tartotta
░▒▓█ MITSUBISHI-GALANT-DIESEL █▓▒░ / G Laci /
Kornel
veterán
az nem rossz.
egyszer leforgatom majd a splash-t is a végéig
karakpecze21
senior tag
Hát nem semmi.Tudtam, hogy a Suzukikat pörgetni kell, de nem gondoltam, hogy ennyire.Azt hittem az enyémmel van már valami baj.
Meg kell szokjam még ezt a másik kocsi után, de akkor semmi gond.
(#9835) anonymus89 válasza karakpecze21 (#9830) üzenetére
anonymus89
addikt
Amire még emlékszek, hogy iszonyatosan jó hangja volt ha odalépett neki az ember visszakapcsolásnál. Nincsen az ellustulva picit, hol szoktad használni általában az autót?
tomsics: amennyire emlékszem 5-be mentünk pályán 4 személlyel 195-t az volt a plafon onnan már felfele egyáltalán nem mozdult....
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
(#9836) karakpecze21 válasza anonymus89 (#9835) üzenetére
karakpecze21
senior tag
Hát lehet, mert nálam két hónapja van durván és előtte egy Dr.Nő-é volt.Gondolom nem hajtotta sokat.
Igazából én javarészt városban használom és mikor melózni megyek akkor használom csak országúton, de az is csak 30km oda-vissza, de 100-nál jobban nem szoktam hajtani.
Igazából el sem hiszem, hogy ennyire visszafogottan használom, mert az előzőt meg hajtottam mint az állat.
Ott 120-alatt nagyon ritkán mentem országúton, de jópárszor munkába menet-jövet megkapta a 190-et is.Mondjuk azt nem sajnáltam, mert már a bögyömben volt, lógott füle,farka és rohadt szétfelé.
Ez meg olyan jól egyben van, hogy sajnálom+ emiatt olyan nyugodt vagyok.
+ ebben azért visszatartó erő, hogy mindig megakad a szemem a fogyasztásmérőn és látom mennyit szipókázik ha durvulok.
(#9837) anonymus89 válasza karakpecze21 (#9836) üzenetére
anonymus89
addikt
Szerintem egy hajtás nem ártana neki, mert valószínűleg beállt arra a tempóra.
Városban kicsit pörgetni kell, kívül meg taposni a szemét hagy égjen ki.
Meg ha mész tankolni egyszer-kétszer nyomjál bele 98-st vagy 100-st, amennyit gondolsz.
Na azt tényleg tapostad, de ezeket így kell mint a hondákat. Az a baj, hogy fedcomp csak bezavar, állandóan azt sasolja az ember. Az sx4-ben örülök, hogy nincs (bár a miénkben semmi sincs szinte, se rádió se klíma semmi elektromos tartozék) nem is bánom csak a futott km-t nézem meg a tankot.
A miénkben alig van km 5. éves most fordult 40e-nél és legtöbbet 925km-t mentünk vele.
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
Kornel
veterán
Szerintem azért jó a fedcomp, engem nagyban segít, hogy hogy lehet minimalizálni a fogyasztását egy adott típusnak. 1 hete van meg a splash, de 4-ediket alig kapcsolok, ezzel is javítok a fogyasztáson.
tomsics
senior tag
Egyszer tipord meg neki de rendesen.Az tuti el van lustulva.
Néha néha meg kell neki mutatni a magasabb tartományokat is,mert sok lesz a lerakódás stb...
░▒▓█ MITSUBISHI-GALANT-DIESEL █▓▒░ / G Laci /
(#9840) karakpecze21 válasza anonymus89 (#9837) üzenetére
karakpecze21
senior tag
Holnap úgy is olaj+szűrő csere lesz a program.A finom friss olajjal kicsit megjáratom a gépet.
Nekem az Ignisben elég sok minden van, de klíma nincs.Mondjuk a klíma sem nagy baj, mert rövid távon nincs sok értelme bekapcsolni.
Én is úgy indultam neki vásárolni, hogy valami olyan autót veszek amibe nem sok extra kütyü van, de a mostani volt a pénztárcámhoz mérten a legjobb állapotban.
Annyira nem vagyok én sem eldőlve a sok kütyütől, mert csak több hibalehetőség akadhat.Nyilván kényelmes meg jó, de egy bizonyos kor után sorba adja be mind a derekát.
kornelka : Nálam érdekes a helyzet, mert én pont igyekszek minél előbb 4.-be kapcsolni.
3. sebességben többet fogyaszt (mérő szerint) ugyanazon fordulaton mint 4.-ben.
tomsics : Hogy őszinte legyek egyszer kínáltam meg olyan 160-ig, de elég keservesen préseltem ki azt is.
Majd most párszor megkínálom ami fér a csövön. Ha szerencsém van, még trafiba sem futok.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
ez igaz, viszont 5.ben még kevesebbet fogyaszt ugyanazon a sebességen.
1,2,3-at gyorsan, de határozottan elváltom, aztán a hármasból 5-be.
Szplöttyy
senior tag
Én meg azt vettem észre, hogy azóta csökkent a fogyasztásom, amióta többet használom a 4ediket. 40km/h és 55-60km/h között simán hagyom 4-be, ugyan forog 2ezret, de ha odalépek gyorsul, meg szebb a hangja is, 5ben picit remeg már(bár régebben nem remegett, vagyis nyilván akkor is, csak nem vettem észre, most meg az öregebb motortartóbakokkal meg igen) azóta csökkent a fogyasztás. Meg akárhogy méregetem óra szerinti 85km/h ahol pontosan 2500rpm-en forog, ott már érzésem szerint szürreálisan keveset eszik. 2-3ezrekért tankolok, és egésznap fel le megyek. Vársoban, városon kívül, és néha még meg is hajtom. Nemtudom mi lelte
Smoke & Torque
anonymus89
addikt
Ki hogy tanult vezetni, mindenki máshogy ez tuti.
Ritkán tankolok 100-st meg kell mondjam nagyon tuti anyag az biztos, nemcsak jobb a kenés gyorsabban és könnyebben vált hanem jobban is húz. Nekem nagyon tetszik de csak 10 lityókat tankolok. Persze a fogyasztáson is látszik ha magasabb az oktán.
karakpecze21: Viszont klímával többet ér az autó a piacon szerintem. Azért nem megy az többet mert 100 felett nem is igen jártak vele. Löksz bele egy kis magasabb oktánszámút és szépen ki kell égetni. Városban 50-ig praktikusabb nagyobb fordulatot átugrani magasabba kapcsolással, ki kell tapasztalni.....
[ Szerkesztve ]
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
karakpecze21
senior tag
Nah, igazatok lehetett, tényleg el volt kicsit lustulva a gép.
Reggel lecseréltem az olajat és adtam a szájának.
Kihuzattam max fordulatra és elmentem egy olyan országútra amerre még a madár sem jár.
Egy hátránya volt annak az útnak, hogy csupa hepe hupa. 160-nál jobban nem tudtam menni rajta, mert így is többet volt a levegőben a kerék mint az úton.
Viszont 1-2-3 -ban jópárszor leforgattam amit bírt, 4.-ben is megpörgettem, de csak 160, az út miatt.
Érezhetően javult az ereje alacsonyabb fordulaton is.Ezt most nem beképzelem, mert barátnőm is velem volt és ő is érezte.Most ha megpörgetem, akkor megy mint az állat, szó szerint tépi egyenesbe a kormányt a kezembe.
Szplöttyy
senior tag
Én is észrevettem, hogy meghajtás után(mikor sokáig fater használta és ellustult) akkor alacsony fordulaton sokkal nyomatékosabb lett.
Smoke & Torque
(#9846) anonymus89 válasza karakpecze21 (#9844) üzenetére
anonymus89
addikt
Orulok neki, hogy valtozott a kicsike jo iranyba.
Egyebkent balesetmentes vezetest!
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
Szplöttyy
senior tag
Ültetés, vagy cement?
Smoke & Torque
(#9849) karakpecze21 válasza anonymus89 (#9846) üzenetére
karakpecze21
senior tag
Köszönöm szépen, viszont!
Remélük nem lesz gond, hála az égnek eddig nem volt még koccanásom sem.Mondjuk amerre én járok nincs nagy forgalom, mint pl. Bp-en, így kicsit kissebb az esélye.
Mindig csak ésszel.
(#9850) anonymus89 válasza karakpecze21 (#9849) üzenetére
anonymus89
addikt
Igyekszik az ember ne tortenjen semmi baj.
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Eladó xbox series s
- Új Lenovo Yoga 9i x360 Érintős Hajtogatós"Kis Gamer"Laptop Tab 14" -35% i5-1135G7 8/512 Iris Xe FHD
- 27%-os áfás számla / SFF / MT - Brand gépek - Fujitsu / Lenovo / HP / DELL - 1 év garancia
- BOMBA ÁR! 10 Magos! Új Samsung Galaxy Book2 "Kis Gamer" Laptop -50% 15,6" i5-1235U 8/512 FHD IPS HDR
- LG OLED "G" Gallery Edition -30%