- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- sziku69: Szólánc.
- Vízügy: árvíz, belvíz, aszály, stb.
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Graphics: OnePlus 13R - Üzemidőbajnok és remek képességek
Új hozzászólás Aktív témák
-
No.01
addikt
Aha... hat remelem meg tudom kicsit huzni a dolgot nemorulnek egy kuplung cserenek jelenleg.
Na majd meglatjuk mi lesz. -
Szplöttyy
senior tag
válasz
domojko #10742 üzenetére
Őszinte gratulációm! A ronda fostos felniből, csináltál egy szépet. Nekem a forma még mindig nem az igazi valamiért, de iszonyat sokat dob rajta, így még el is fogadnám. Kerékőröd van?
(#10741) No.01:Nekem ilyen már régóta, üresben ha felengedem akkor tipikus "kinyómócsapágyhang", de engem nem izgat, amig megy addig megy. Amúgy WagonR, de M13A szintén.
-
No.01
addikt
Uj (2007-es) swiftnel volt mar v.kinek kuplung problemaja/csereje? Nalam szerintem most kezdodik...
Magason fog (utolso par cm) ill van amikor rangat hiaba engedem fel lassan.Mire szamithatok? Ezek mar "azok" a jelek?
-
domojko
senior tag
válasz
Kornel #10739 üzenetére
Szerintem előről még egész jól néz ki, pláne ha a rendszámtartó középső rész is meg van fújva feketére, úgy kimondottan morcos pofája van. A hátulja, még szódával elmegy, bár olyan mintha a tervező a hátuljánál feladta volna, mintha nem lenne befejezve a kocsi.
Nade ha oldalról nézem mindíg a Darth Vader sisakja jut eszembe jobbra eldöntve, valami szörnyű.
Azért az életkora, a fürgesége, és a fogyasztása miatt elfogadnám. Persze ha fizetnének érte rendesen.
-
Kornel
veterán
na... megevett 5,4 litert a splash városban, a fene vigye el
-
Kornel
veterán
válasz
GabN73 #10733 üzenetére
én amúgy egy "idősebb" autónál ezeket az alapdolgokat mindenképp kicserélném, mert nem egy nagy összeg, és sok szívástól, bosszúságtól megóv, növeli az üzembiztosságot. igazából én azért (is)vettem egy újabb autót, mert nem volt kedvem ilyenekkel foglalkozni, 10 év körül szépen kezdenek előjönni az ilyen, vagy ehhez hasonló hibák.
-
Kornel
veterán
gyerekek, egy kérdés:
új swiften/splash-en kell lenni az első kerekeknél is porvédő kupaknak? mert nekem csak a hátsókon van, és érdekel, hogy szerezzek-e előre is, vagy felesleges. régi swiftnél mind a 4 keréknél volt műanyag kupak. -
GabN73
addikt
97es 1.3as 8 szelepes Swift.
Probléma:
Mostanság hidegen egy bizonyos fordulat alatt nem nagyon szeretne menni, meg meg torpan, vissza kell váltani. Eddig nem csinált ilyesmiket. Tavaly télen se. Illetve többet zabál, holott nem nyomjuk neki.Mi okozhatja ezeket?
-
domojko
senior tag
válasz
Szplöttyy #10726 üzenetére
Na bakker most megfogtál. Nem találok fotót róla, minden perifériát átnéztem /telefon, laptop, nagygép/ de nincs. Én fővárosban, felnik meg 160km vidéken. Már a téli garnitúra van fenn, azért nem tudom lefotózni. Vasárnap megyek haza, majd dobok fel 1-2 képet. Bár úgy lenne az igazi ha rajta lennének a gépen, úgy mutat valamit.
-
Szplöttyy
senior tag
válasz
Kornel #10715 üzenetére
Na én úgy néz ki maradok a 165/65 R14nél, Hankook Optimo 4S lesz talán. Olcsóbban lenne a Sava de abba valahogy nem bízok, meg olcsóbb lenne még a Barum is, de valahogy az se. A barum 13200, a sava 13400 lenne még pirelli is 14800ért, de arra nincs kátyú gari, 16600 a hankook. Igazából a goodyear vector lenne a jó, de 25e-t sokallom érte. Bár még mindig kevesebb 4x25e mint 4x~15+4x~15
(#10717) domojko:Este van meló után, fel se fogom, dobj már egy képet róla
(#10722) kornelka:Dehogy olvasom, azt se tudom hol vagyok
Nekem még csak jó illetve kevés rosz tapasztalatom volt, szerencsére
-
t1
veterán
© Kaller ma 20:00 | Válasz | #35532
Ahogy ígértem írok egy kisebb élménybeszámolót a Kizashiról.
Az eltöltött 800km alatt csak pozitívan tudok róla nyilatkozni, a motor teljesen elég hozzá dinamikusan mozgatja a kasztnit fogyasztása se volt annyira vészes automata létére 9.1l/100km lett a fedcomp szerint az átlagom ebben volt sok város autópálya haladós menet is szóval minden. Maga a váltó elsőre furcsa volt, de 1-2 óra után megszoktam, és eléggé dízelesen tartotta a fordulatot 130km/h = 2500rpm, városban is normális kezeléssel 1500-at se forgott a motor, a manuális része szerintem gyenge nagyon lassú inkább ’D’-ben használtam. Féke teljesen normálisan fogott megszokást igényelt. Futómű teljesen jó volt, kicsit feszesebbre van hangolva, de szépen elnyelte az úthibákat, talán a 18-as téligumiknak volt egy kis hangjuk ( Falken ) amúgy az utastérben nem zörgött csörgött semmi. Helykínálat hatalmas 180cm/130kg vagyok simán elfértem magam mögött minden kézre állt kifejezetten jó volt a vezető ülésben ülni ezt főleg a rengeteg állítási lehetőségnek és nagyszerűen működő ülésfűtésnek, köszönhettem, a tükrök hatalmasak, lehet rendesen tolatni velük, de parkoló radar is jól működött talán annyi, hogy a lökhárító alá nem pásztázik, így hamar fent lehet akadni egy padkán, mert eléggé alacsony az orra. A forgalomban érdekes mód senki nem akart letolni sőt, állandó jelleggel figyeltek lestek milyen autó ez, nagyon sok ember megnézte, mert nem sűrű látkép az utcán. Hogy legyen negatív dolog is , talán az egyik az lenne, hogy se a motortér, se a motorháztető belső fele, se a csomagtartó alja nem volt rendesen színre fújva ilyen barnás színű volt és éppen csak beleködölve egy kis piros színnel. A másik meg a bőrülés… 1 éves volt a kocsi 30.000km –el adtam vissza és a vezető oldal combtámaszán már repedezett a bőr…
Összességében ha ilyen tehetős lennék hamarabb bevállalnám újonnan a Kizashit mint egy 320i BMW-t, vagy egy A4 –est vagy egy Volvo S60-t. 9.000.000 ftos ára ellenére még így is 2-4.000.000 ft-al olcsóbb a vele egy kategóriájú kocsiknál és messze nem olyan unalmas a formája és megszokott mind a többinek. Talán egy rendes kijelzős navit beletehettek volna a sima mátrixos kijelző helyére.
És milyen volt visszaülni a saját kocsimba?
Most nem látok éjjel, fagyoskodom az autóban, fázok az ülésben , hazafele már le akartak tolni az útról, zörög csörög hangos, nincsen tekintélye , viszont mikor hazaértem egy nagy megkönnyebbüléssel szálltam ki belőle mert végre ÉN vezettem és élveztem, hogy nem mindent a gép csinál helyettem, hogy nekem is van dolgom nem csak a kormány fogni és figyelni. Jók ezek az autók de mégse. Ha esetleg lenne olyan szerencsém, hogy tudja venni egy hasonló kategóriájú autót valami kiherélt kibelezett GTi kéne mellé, hogy eszembe jusson néha mi az a vezetés….
-
Kornel
veterán
válasz
domojko #10720 üzenetére
ezzel a 4 évszakos gumi kérdéssel tisztában vagyok, de a sava adapto HP elég jó értékeléseket kapott, és olcsó is, ezért estem gondolkozóba.
-
domojko
senior tag
válasz
Kornel #10719 üzenetére
Erről talán egy profi gumist kellene megkérdezni hogy ez mennyit befolyásol menetdinamikában, úttartásban, biztonságban. A 4 évszakos gumikról /személyautón/ személyes tapasztalatom nincs, ismeretségi körben viszont eddig mindenki fikázta. Bp-i tömegközlekedésben viszont van, és ott is szarok. Viszont ilyen nyirkos időben flash mikor az "A" és a "C" híd között a "B" tengelyt álló helyben füstölteted.
-
Kornel
veterán
válasz
domojko #10718 üzenetére
elvileg 5" széles a gyári lemezfelni, én is így tudom. elvileg erre a szerelhető legnagyobb szélesség a 185 mm. az, hogy kicsit ballonosabb lenne, nem érdekel, csak az, hogy menettulajdonságokban, biztonságban, illetve kopásban nem jelent-e hátrányt, hogy a még legszélesebb szerelhető méretet tenném rá?
ami miatt fontos lenne, az az, hogy szeretnék értelmes keretek közt minél szélesebb gumit felrakni, a jobb úttartás miatt, illetve így nem kellene minimum 60k-t kidobni felnire, nekem bőven jó a gyári lemez is, kinőttem már a nagyzolásból és kivagyiságból.
ami miatt 4 évszakosban gondolkozok, az az, hogy a gyári nyári conti eco contact gumik mindenképp cserések lesznek, és a fent lévő barum polaris 2 gumik is maximum ezt a telet bírják ki, de jobb szeretném őket minél hamarabb ledobni, fő a biztonság. a sava adapto HP-ról egész jó teszteredményeket olvastam, 2 szezont simán elfutna nálam, és ugye elég sok pénzt megspórolnék vele most, mert kétszer kellene kiadnom kb. 60k-t gumikra, ami együtt már elég sok.
-
domojko
senior tag
-
Kornel
veterán
válasz
Kornel #10715 üzenetére
165 / 70 r14 helyett gáz lenne ha felraknék 185 / 65 r 14-et?
elméletileg nem váltóméret, de csak +10 mm lesz az átmérő különbség, az szerintem semmi, és még zöldben van a kalkulátor is, elvileg megfelelő. csak mert akkor meghagyom a gyári felnit, és megy rá egy sava adapto HP, ami a teszten egész jó volt!most nézem, van 185 / 60 r 14 is, az -9mm, azt venném, legalább alacsonyabban lenne a kocsi
rámegy a gyári suzuki felnire a 185 széles gummmi?
-
Kornel
veterán
válasz
Szplöttyy #10712 üzenetére
nehéz döntés, igaz
nekem még van egy B verzió, hogy 175/65 R14, és akkor váltóméret a gyárival, szélesebb is, és el is fér a felnin elvileg. abból felpattintok egy 4 évszakosat, és akkor se nem túl peres, se nem túl keskeny, se nem túl drágaerre szinte ingyen van a 4 évszakos
-
Szplöttyy
senior tag
válasz
Kornel #10711 üzenetére
Az a gond, én nem tudom mi legyen, mert nekem a 165/60 R14-re nincs váltóméret. 155/65 R14, 185/55 R14 ami jó lenne, de a 155 elég virsli, 185ből meg ritka a méret. Egyre inkább próbálom rávenni magam, hogy legyen 155/65 R14. Télen nyáron. Majd keveset fogyaszt. Csak megtanulok végre lassan normálisan fogyasztástakarékosan közlekedni. Muszáj lesz, ugyanis elterveztem, hogy ezt a romot addig hajtom amig ki nem hullik alólam, cél a 300e km. Ismerek 1 Wagont amiben 400ezer fölött van, bár az még G13B, mondjuk motorgenerál már volt 2x, de csak szelepszárszimering, stb. Szóval nagyon rá vagyok izgulva arra, hogy nyugodt legyek, és spóroljak sokat
-
Kornel
veterán
válasz
Szplöttyy #10710 üzenetére
Nagyon elgondolkoztatott most engem is, ennyiért. Azt hittem, hogy gyári alu felni legalább 25 k huf... na de legalább valami olcsó ebben az országban. Ehhez lehetne venni olcsón kléber 4 évszakos gumit, csak még utána kell néznem, hogy milyenek is ezek. a good year nagyon jó, az biztos, de az egy tizessel drágább.
-
Szplöttyy
senior tag
válasz
Kornel #10708 üzenetére
Szerintem, iszonyat jó ez a felni! Sokkal jobb mint a swifté! Ezen a négyévszakos gumin én is gondolkodtam már, csak félek hogy se nyáron se télen nem jó. De végülis ha belegondolsz, tök megfelelő lenne, mert ha nagyrészt a környéken használod, olyan nagy hó meg ilyesmi úgysem lesz, meg nyáron se versenyzel vele... Én is gondolkozom rajta, de azért én elég szélsőséges körülmények között megyek, 5-10km földúton 20centis sárba mocsárba, bozótosba, de pályán 180-al is. Hát nem tom. A végén mégveszek 155/65 R14-et, Dunlop StreetResponse meg WinterResponse-t aztánazzal spórolom majd a deciket, és megtanulok normálisan menni. Nemtom
-
Kornel
veterán
válasz
Szplöttyy #10707 üzenetére
szerintem útfekvésben nagyon sokat segít a 165 helyett a 185-ös szélesség... én is csak azért fogok cserélni, nem mintha nem lenne jó a régi swift után, de ha már lúd, legyen kövér
amúgy a gyári splash felni nem olyan szép, messziről olyan, mintha egy dísztárcsa lenne.
amin még én gondolkoztam, hogy veszek egy 15-ös alufelnit, rá egy jó négyévszakos gumit, mondjuk goodyear vector vagy mi, és csak megyek vele, amíg le nem kopik -
Szplöttyy
senior tag
válasz
Kornel #10706 üzenetére
Linket kérhetek azokhoz a gyári splash felnikhez újan? Mert ahol én néztem a 15ös lemez újan ~10k. És ha mégis a 15" mellett döntök, akkor már lehetne alu, de 20ezret sajnálok rá, használt meg nem kell. Mondjuk, ha le tudnék higgadni a vezetés terén, akkor jó lenne a 165/65 R14, télre-nyárra. Csak marhára zavar, hogy oldalszélbe nagyon bizonytalan, meg annyira nevetségesen ügyetlen az úton. Kifejezetten a tapadással nincs bajom, amit tud az autó, ahhoz tulképp elég is, ha egy normális gumi van rajta. Nem tudom mi segítene ebbe többet, egy ~25mm-es ültetés(ilyen rugó elvileg létezik, vágni nem szeretnék) csak akkor elveszti az autó azt a csodás bárminátmegy 4wd nélkül is jellegét, vagy a nagy kerék, ami meg nem fér el, stb. Vagy hagyom így ahogy van, veszek rá rendes gumit, és oldalszélben majd vigyázok
Ja és az új swift gyári alufelnije még a swiften is csúnya, nem hogy máson
-
Kornel
veterán
válasz
Szplöttyy #10705 üzenetére
én most ott tatok, hogy nyárinak mindenképpen 185/60 r15 lesz, ami elvileg a gyári splash alufelni+gumi méret, de a milyen autót vegyek topicban ezt vitatták, de a tény az tény. gyári splash felni 15k huf / db újan, de lehet nézek valami használt swift felnit, hátha valami devizahiteles megszorult, és eladja, hogy ki tudja fizetni a kocsija törlesztőjét
gumiba én is néztem sok mindent, viszont most ott tartok, hogy a gyári continental eco contact lesz, ami árban még elfogadható, és mindig a tesztek élén végez, és személyes tapasztalat szerint is jó gummi.
-
Szplöttyy
senior tag
válasz
Szplöttyy #10704 üzenetére
Amúgy azon tanakodom mostanság, hogy mivel járnék jobban, ha vennék egy splash-re való 15" lemezfelnit, és lenne rajta 195/50 es de nem annyira nagy szám gumi, mondjuk egy Kumho Ecsta SPT, vagy ha maradna a 165/65 R14es lemez, de egy Uniroyal Rainsport gumi lenne rajta. Nyilván a mostani szarrákopott gumijaimnál mind jobb lenne, de melyik lenne jobb. Ha maradnék a 165ös méretnél, olcsóbb lenne, még drágább gumival is, mert nem kell felni, meg az a baj, hogy a 195ös 6,5" széles kerék kéne, de minimum 6", a splash-é pedig csak 5,5" bár elvileg van new swiftre vagy mire való 6x15 4x100-ba. Viszont ott megint gond, hogy a mostani is ET45, és ez is ET45, nem biztos hogy befér. Főleg hogy a Wagonosok szerint a 195/50 nem fér el, csak a /45. De az meg aranyárban van. Bár én ált egyedül használom, ritka ha más is ül benne(asszonyon kívül, de ő nem súly) de akkor viszont 5-6-7en is
Nagy dilemma
-
Szplöttyy
senior tag
A családban már jó pár éve van renault, először egy 1.2 16V ~400ezret futott, 3x tk-ra tört, lebiztosítózott, Görögországból hozott Clio II, utána pedig egy 104(valós)ezer km-t futott tiptop 1.5DCi Clio II, az 1.2-essel voltak gondok, de nem volt vészes. Személyesen több ezer km-t raktam bele egy Espace 2.0 16V-be, ami a végére motorhibás lett szétrobbant a váltó, tk-ra tört, de az a használat miatt volt. Ezenkívül volt egy szintén kb 15-ször lebiztosítózott Laguna II 1.9DCi, nem volt olyan eleme ami nem tört már(borították is
) minden eleme hülyén ált belül minden zörgött, de a futóműve nagyon patent volt, nem igazán ment, de cserébe sokat evett, és egyszer szívódízel lett belőle, egy 10e forintos elektromos motyó miatt. Ja és a csomagtér ajtó zár néha kiakadt, és ha lecsuktad kinyílt magától. Szóval én a franciákat nem szidom, nagyon sok Citroen es Pug is van a látómezőmben, nap mint nap. Jó nem egy Suzuki, de teljesen vállalható. Pl az 1.5DCi-be az azóta belekerült ~60-70ezer km alatt, SEMMI meghibásodás nem volt. Egyedül egy lökös+cooler csere volt, mert sikerült vele az árokba parkolni.
Olaszokból én is ezt tapasztaltam, elég összetartóak, de azért ők tudnak igazán fost gyártani
-
Kornel
veterán
egyébként ma raktam be az osram nightbreaker plus izzókat, és valeo lámpatest van a splash-ben. viszont pozitívum, hogy habár alig lehet hozzáférni, de 2 perc alatt ki lehet cserélni az izzókat.
-
tomsics
senior tag
válasz
Szplöttyy #10699 üzenetére
Nekem volt szerencsém 2 évig olaszhoz.Alfa romeo.Tényleg igaz amit sokan mondanak az alfa egy életérzés.Bárhol jártam akár milyen alfa jött szembe,öreg rozsda kupac vagy a legujabb GT mindig integetett és villantot.Sokszor volt olyan,hogy parkolóba oda jött más alfás,és mintha haverok lennék csak beszélgettünk.Ilyen tapasztalatom még egyik márkával se volt eddig.Sokan szidják őket,mert szar az elektronika.Nekem soha nem volt gondom vele.Ja és megsúgom,hogy Bosch az elektronikájuk ami ugye német....
-
Kornel
veterán
válasz
Szplöttyy #10697 üzenetére
figyelj... elmeséltem a clio-s történetet, olyan elektronikai hibákat produkál, amire a márkaszerviz is huzigálja a vállát... lehet suzukis vérpistike vagyok, de engem még egyik suzukim se hagyott cserben, és engem semmi más nem érdekel... na még annyi igen, hogy mennyiből jutok el A-ból B-be
az, hogy más azt mondja, hogy szar fűnyírómotors gokartban ülök, hát tegye...
példa erre tesóm, aki vett egy tizeniksz éves ford escortot 4 kilóért és azóta ráköltött még annyit, de sose lesz vége... ennyiért majdnem megvan a splash-em, és 8 helyett 5-öt eszik, biztonságosabb is, felszereltebb is, és nem a szerelőnél áll. Ja és kb. ugyanannyi LE van benne. Ja, hogy nem ford ghia-ba ülök, csak egy glx suzukiba? lesz*romamit most vennék kocsit, az a golf 7, az egy jó autó lett, azért lecserélném a suzukimat, ha lenne annyi zseton
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- ÁRCSÖKKENTÉS Jura Impressa C5 fehér kávégép eladó
- Csere-Beszámítás! Gamer Számítógép játékra! I5 14600KF / RTX 3080Ti / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Bomba ár! HP EliteBook 850 G1 - i5-4GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W10 I Gari!
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- Honor X7a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10750H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest