Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#64101) Threant


Threant
tag

Sziasztok! Segítségeteket kérem, 2016-os Vitara GL+ mostanában előadja, hogy időnként megmakacsolja magát és mem indul. Aksi tavasszal lett cserélve, az biztos hogy jó. Indításkor minden visszajelző lámpa bekapcsol, rádió megszólal, aztán semmi. Az önindító meg se nyikkan, csak néma csend. Nyáron is csinált néha ilyet a nagy melegben, most meg a hideg ártott meg neki? Sokadik próbálkozásra (kulcs kivéve, visszatéve) aztán pöccre indul. Vajon mi lehet ez? Talán csapda? Egy Suzuki nem csinálhat ilyet!

[ Szerkesztve ]

(#64102) blakey válasza Threant (#64101) üzenetére


blakey
titán

Lehet, hogy kontakthibás az indítónál, ahol a kulcsot behelyezed. Egy WD40-et azért belefújnék, hátha segít. A 2016-osban már akkut cseréltél? Ennyire nem bírta?

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#64103) tboldi válasza Threant (#64101) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nemtom, mennyire jellemző a VItarákra (a tizenéves olaszoknál eléggé): testkábel az aksi és a kasztni között?

(#64104) Threant válasza blakey (#64102) üzenetére


Threant
tag

Igen behalt a gyári aksi, cserélnem kellett, pedig mindíg kikapcsolom az auto stopot. A WD mindenre jó lehet, pont erre nem? Kipróbálom. Köszi.

(#64105) Zolás válasza Threant (#64104) üzenetére


Zolás
addikt

Én nem fújkálnám az elektromos dolgokat wd40-el, de te tudod. Keress egy jó villanyászt, megkeresi a testhibát, és közben megkérdezheted tőle, hogy jó-e belefújni a cuccot a villanyba, vagy nem.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#64106) blakey válasza Zolás (#64105) üzenetére


blakey
titán

A kulcs nem érintkezik árammal, cserébe olajozottan működik. A hibát amúgy csak szerelő fogja megállapítani, így ránézésre, senki nem tudja, hogy mi lehet.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#64107) Zolás válasza blakey (#64106) üzenetére


Zolás
addikt

De nem a kulcsot olajozza, hanem a gyújtáskapcsolót, amibe bőven van áram! Nem azt mondtad neki, hogy fújja le a kulcsot, és dugja be!

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#64108) ldn218 válasza ysoltee85 (#64100) üzenetére


ldn218
tag

A kábel csatlakozás aljzatának a forrasztásai a nyáklapon.

(#64109) blakey válasza Zolás (#64107) üzenetére


blakey
titán

A gyújtáskapcsoló első része, ahova a kulcsot csúsztatod, az zárt, a mögötte lévő rész már nem, + szigetelt, nem árt neki a WD40, én már csináltam apám autóján, nem volt probléma. viszont ha szerinted nem az, akkor a kulcsot sem lehetne olajozni, mert ugyanazt eredményezi, mintha befújnád a tokot. egy pici WD40 nem árt.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#64110) Threant válasza Zolás (#64107) üzenetére


Threant
tag

Persze, villanyászt kell keresnem, de gondoltam van ötletetek, különösebb pénzkidobás nélkül is.

(#64111) Threant válasza blakey (#64109) üzenetére


Threant
tag

Ezt értelmeznem kéne. Mondjuk a forrasztásig értem.

(#64112) blakey válasza Threant (#64111) üzenetére


blakey
titán

A kulcslyuk a "kulcs", mást ne kenj be semmivel, azt amúgyis szét kell szedni és akár az is előfordulhat, hogy egy "egyszerű" kábelszakadás van. Mindenképp nézesd meg. Egyébként szerintem nem normális, hogy ilyen hamar megadta magát az akku. Én nem kapcsolgatom az SS-t, 5,5 éves és egyelőre hibátlan az akku. Előző autómat, 9 évesen, gyári akkuval adtam el.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#64113) Threant válasza blakey (#64112) üzenetére


Threant
tag

Én megtapasztltam, hogy a Vitara gyári EXCIDE akkuja teljesen megadja magát, 4 év után. Előjel nélkül, egyszer csak vége volt.

(#64114) blakey válasza Threant (#64113) üzenetére


blakey
titán

Ez nálam már 1,5 évvel túl tolva, egyelőre semmi jele annak, hogy qka lenne. (kopp-kopp)

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#64115) ncc1701 válasza Zolás (#64105) üzenetére


ncc1701
veterán

Nyugodtan fujkáld, még rá is van írva, h lehet ilyesmire használni. :)

(#64116) ysoltee85 válasza ldn218 (#64108) üzenetére


ysoltee85
aktív tag

Köszönöm, megnézem!

Xbox Gamertag: Zsolesz85HUN

(#64117) Zolás válasza ncc1701 (#64115) üzenetére


Zolás
addikt

Majd a szerelő megdícsér érte! Felőlem mindenki azt fúj amit akar, ahova akarja. De nem tanácsos.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#64118) ldn218 válasza Zolás (#64117) üzenetére


ldn218
tag

A WD-40 kiváló vízelvonó képessége illetve a víznél jobb felülettapadása gyorsan felszárítja a felületet. Mivel nem vezeti az áramot és a nedvesség alatt védõvonalat képez, így kiválóan alkalmazható elektronikai alkatrészeken is, használatával elkerülhetõk a nedvességbõl adódó rövidzárlatok.

(#64119) Brogyi válasza Threant (#64101) üzenetére


Brogyi
senior tag

Általában mindig egy kulcsot használ a tulaj. Vidd magaddal a tartalék kulcsot, és próbáld azzal mikor nem megy. Talán a kulcsot nem ismeri fel( immo).

(#64120) tboldi válasza Brogyi (#64119) üzenetére


tboldi
nagyúr

Talán ezt jelezné a műszeregységen egy kulcsikonnal vagy valami hasonlóval… Csak hangosan gondolkodom. 🤔

Én továbbra is testproblémára gyanakodnék anyum Lanciájával szerzett tapasztalataim alapján. Ki kellene próbálni, hogy úgy beindul-e, hogy az aksi negatívjára és valahova a motorra van csíptetve egy szál bikakábel.

[ Szerkesztve ]

(#64121) ncc1701 válasza Zolás (#64117) üzenetére


ncc1701
veterán

Bukó, van elektronikai végzettségem is, azaz én is szerelő vagyok. De elég praktikus elolvasni, mi van ráírva, ott van, h elektromos érintkezők takarítására is jó.

(#64122) mefistofeles

Urak!
Alaphelyzetben kellett állítanom a telefonom és azóta a Swift fejegységén olyan halk a hívott fél, hogy nem hallom. A média jól szól. Nincs valami tippetek, hogy mi lehet a gebasz illetve a megoldás?

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#64123) tylerddd válasza mefistofeles (#64122) üzenetére


tylerddd
veterán

Nem lehet telefonon külön a hívás és média hangerejét állítani?

Csak egészség legyen, meg térerő!

(#64124) Vigneau válasza mefistofeles (#64122) üzenetére


Vigneau
félisten

Beszéd közben emelni kell a hangerőn - én legalábbis ezt szoktam. Alapból 15-ös erősségű. De ugyanez van a navigáció közben is. Ha megmukkan és nem halljuk jól, akkor kell picit feljebb pöckölni, míg dumál.

Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...

(#64125) mouzrr


mouzrr
őstag

Sziasztok,

július végén vásároltam egy 2006-os Swiftet, és tegnap előjött a Check Engine lámpa, P0420-as, katalizátor hatásfok gyenge hibakóddal. Vásárlás óta kb 3500-4000 km-t mentem az autóval, most 167k van benne, és felmerült néhány kérdésem:

gondolom ez nem számít rejtett hibának, így javítási költséggel kapcsolatban nem sok esély van egyeztetni a kereskedéssel, ahonnan a kocsit vettem - annak ellenére, hogy független vizsgálatot is kifizettem a vétel előtt, ahol a katalizátor értékei jók voltak még az élő adatok szerint.

Megpróbálok 100-as benzint tankolni és katalizátor tisztító adalékot beletenni (300 mL Liqui Molly), és pályán magas fordulaton meghajtani. Ha ettől javulna, a hibakód magától eltűnik, és elalszik a lámpa?

Szeretnék venni OBD2 USB kábelt, hogy tudjam csatlakoztatni a gépemet és kiolvasni a hibakódo(ka)t, illetve megnézni az élő adatokat - tudnátok ajánlani boltot/terméket? :R

Örülnék ha nem kellene katalizátort cserélni, mivel azt olvastam, hogy sok esetben az sem szünteti meg a hibajelenséget. Továbbá volt aki az oxigén szenzorokat is cserélte, EGR-t tisztított, MAF-szenzort cserélt, és ugyan úgy világított neki a lámpa.

Mi a legjobb megoldás ebben az esetben? Eléggé zavaró lenne, ha együtt kéne élni a világító lámpával, hiszen ha egy másik meghibásodás előjönne, nem tudnék róla, mivel azt gondolnám hogy emiatt világít csak. :(

szerk.
voltam márkaszervizben is még pár hónapja, azt mondták nincs szoftverfrissítés az autóra (olvastam hogy az megoldhatja ezt a hibát).

[ Szerkesztve ]

(#64126) pető bá' válasza mouzrr (#64125) üzenetére


pető bá'
őstag

Szia,

Minden opciót felsoroltál szerintem ami szóba kerülhet, egyik javítás vagy alkatrész csere sem garantál sajnos semmit.
OBD Bluetooth adapterrel és egy Androidos okostelefonnal kb 3 perc alatt ki tudod olvasni és tudod törölni - így biztos lehetsz benne, hogy semmi más baja nincs csak a P0420, és mégsem világít folyamatosan.
Nekem nagyjából 5-700km-enként dobja fel, leállítás után ki szoktam olvasni, aztán törlöm és ennyi.

"... and I hope you have a great day!"

(#64127) blakey válasza mefistofeles (#64122) üzenetére


blakey
titán

Telefonálás közben a telefonon erősítsd fel a hangot, én is a hétvégén csináltam egy gyári visszaállítást.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#64128) mouzrr válasza pető bá' (#64126) üzenetére


mouzrr
őstag

Köszi a választ! Sajnos iphone-om van, ezért szeretnék inkább olyat ami laptoppal működik. Hasonlóan működik az összes, vagy érdemes valamilyen specifikációra külön figyelni?

(#64129) mefistofeles válasza tylerddd (#64123) üzenetére

Köszi a segítséget srácok de azért ennyire nem vagyok hülye....
Természetesen maxra raktam minden hangerőt a telón és úgy se hallani semmit. Egyszerűen olyan halk, hogy ha oda hajolok akkor hallok valami kis beszédszerüséget. A visszaállíttás előtt tökéletes volt a hangerő. :((

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#64130) tboldi válasza mouzrr (#64128) üzenetére


tboldi
nagyúr

BT 4.0 felett elvileg bármi működik iOS-szel is, de a wifisek biztosan. [link]
Inkább arra érdemes figyelni, hogy honnan rendelsz ilyesmit, mert sokszort tört szoftvereket csomagolnak a kütyük mellé, és ha megfogják a hatóságok, nem lesz őszinte a mosolyod.

Vagy ott a ScanGauge 2, az élő adatok mellett hibakódokat is képes kezelni többek között, és folyamatosan bedugva maradhat, akár a piroslámpánál állva is törölhetsz 3 gombnyomással. De ha maradnál a pc-s megoldásnál, a csájníz Delphi is megteszi, ez meg hozzáfér más vezérlőkhöz is, mint pl. légzsák vagy ABS. Csak egyik sem olcsó. :D

[ Szerkesztve ]

(#64131) Brogyi válasza mefistofeles (#64129) üzenetére


Brogyi
senior tag

Nem a felhangosításon van a hangsúly hanem a mikoron.
"Telefonálás közben a telefonon erősítsd fel a hangot"
Írta, a navigáció hangereje is így működik.

(#64132) szabonagyur


szabonagyur
félisten

Na megnéztem ezt is, bár nem így terveztem.

Amikor felvillan, hogy tankoljak 41L ment az új SCROSS-ba, de megtehetőnek már csak ***-t írt.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#64133) tatararpad válasza szabonagyur (#64132) üzenetére


tatararpad
őstag

Azt a megtehető távolságot én amúgysem venném készpénznek, egyszer 50 méter megtétele után 20 km-rel csökkentette, valószínűleg a pillanatnyi átlag alapján számol. Többre mennék vele ha kiírná hány liter van a tankban.

(#64134) hemaka válasza mouzrr (#64125) üzenetére


hemaka
nagyúr

Akku kabel le, felora mulva vissza es eltunik. Nekem azota ( tobb mint fel eve es bo 5e km+ tavot megteve) nem is jott elo ujra, szoval semmi baja, valoszinuleg rosszul kelt aznap. 🥴

[ Szerkesztve ]

(#64135) szabonagyur válasza tatararpad (#64133) üzenetére


szabonagyur
félisten

Nekem 90% pontos amugy, es ennyi eleg is.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#64136) mouzrr válasza tboldi (#64130) üzenetére


mouzrr
őstag

Köszi Neked is a segítséget! :R

@64134 hemaka

köszi, ezt is kipróbálom majd. Olvasgattam erről, alapjáratot nem kell tanítani ezután? Beáll magától?
Egyébként a hibakód óta 1800-2000rpm között indul az autó, de gondolom így van programozva hogy ha hiba van, nagyobb fordulaton járjon hogy ne fulladjon le.

(#64137) simonjoe


simonjoe
senior tag

Jó reggelt, sziasztok!! :)
Négy hónapos S-Cross az alany és nem tudja a telefonkönyvet frissíteni, vagy átvinni a telefonról a fejre, az ismert hívószámokat sem jelzi ki . Van valakinek hasonló problémája??
Sógoromé az autó, én tegnap megnéztem, de lövésem sincs hozzá.

Joe

(#64138) blakey válasza simonjoe (#64137) üzenetére


blakey
titán

Gondolom az új amiben már a fejegység is új. FW frissítés?

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#64139) ncc1701 válasza mouzrr (#64136) üzenetére


ncc1701
veterán

Hideg is van, ilyenkor jobban "ráhúzza a szivatót" a gép.

(#64140) simonjoe válasza blakey (#64138) üzenetére


simonjoe
senior tag

Valami történt. Azt el is felejtettem írni, h valami volt a kijelzőjével, ha jól értettem talán vibrált. Mókoltak vele valamit, megszűnt az a hiba. Majd a művelet befejeztével ki akarták fizettetni sógorommal. Na, Ő nem egy egyszerű eset, párosulva termetével. Végül nem kellett neki fizetnie. :D

Joe

(#64141) Satyricon


Satyricon
addikt

Sziasztok

Páromnak van egy 2005-ös Suzuki Swiftje, aminek a váltója tegnap teljesen megadta magát. Elindultam hozzá a munkahelyére, és mikor odaértem, alig tudtam sebességbe rakni és utána kivenni üresbe. Körülbelül két hete kezdődött az egész, mikor észrevettem, hogy 1-esbe nehezebben lehetett betenni és ez az állapot egyre csak romlott. Arra gondoltam, lehet a kuplungpedál alatt van a gumiszőnyeg, és emiatt nem tudom sebességbe tenni. De nem ezzel van gond. Állítólag kb 1,5 éve kuplungcsere volt a kocsin, ezért is csodálkozunk, hogy mi lehet vele. Körülbelül 5-6 kilométert tettünk meg itt Pesten az esti csúcsforgalomba úgy, hogy 3-masba maradt a váltó.

Szerintetek mi okozhatja a gondot?

Egyébként nem tudom, hogy a váltó szétbontása hányas nehézségi fokozat, és fogalmam sincs hogy házilag sikerülne-e. De már csináltam pl teljes alváz felújítást egy E46-on. Szilentcsere, féltengely, toronycsapágy, és teljes futómű cserét és kerékcsapágyat már csináltam egyedül. Gondolom, egy szétbontós video alapján a váltót is meg lehet javítani... ? Vagy valami nagyon profi célszerszámra szükség van hozzá?

(lOo \ (llll) (llll) / oOl)

(#64142) roti86 válasza Satyricon (#64141) üzenetére


roti86
őstag

Hello!

Nem tudom, itt a felújítás menete címszóval valami váltó beszabályozásról is írnak, lehet komolyabb célszerszám nélkül nem úszod meg.

(#64143) ncc1701 válasza Satyricon (#64141) üzenetére


ncc1701
veterán

Klasszik nyelestengely gond. Viszed a kibontott hibás váltót, kapod a felújítottad, ráfizetsz x pénzeket.

(#64144) Satyricon válasza ncc1701 (#64143) üzenetére


Satyricon
addikt

Értem. Tudsz esetleg olyan megbízható helyet, ahol lehet felújított váltót venni?

(lOo \ (llll) (llll) / oOl)

(#64145) mouzrr válasza ncc1701 (#64139) üzenetére


mouzrr
őstag

Reggeli hidegben a hibakód előtt ilyen magasra sosem pörgött a motor. Inkább 1200-1500 közé max.

(#64146) pető bá' válasza mouzrr (#64145) üzenetére


pető bá'
őstag

Hibakóddal mindig magasabb fordulatszámon indul.
Ezért nem szoktam halogatni a hibakód törlését, mert baromi idegesítő :D

"... and I hope you have a great day!"

(#64147) tboldi válasza mouzrr (#64145) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ha a lambdaszondára panaszkodik, akkor nem vesz figyelembe semmit, és egy előre beprogramozott befecskendezési táblából dolgozik, ezért lehet magasabb az alapjárat.

(#64148) Kolondrum válasza Satyricon (#64141) üzenetére

Ignis váltó + kuplung csere 156k volt cakki pakli.

(#64149) Kolondrum

drágulás hivatalosan is.
Hová jutottunk...

(#64150) ncc1701 válasza Satyricon (#64144) üzenetére


ncc1701
veterán

Passzolom, sosem volt rá szükségem, és a kollega céges vasa is megúszta a dolgot.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.