- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bigyo108: A vén PC-Főnix újjászületése
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Kalandor: Elhunyt I. Ferenc pápa
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
válasz
Chereiose #63432 üzenetére
Szerintem ez egy sima ba5s foglalat. Megnyomod befelé az izzót, elfordítod, tippem a bal irány 'oszt ki kell jönni. Középsőm égett ki, meg nem mondom de szerintem szofita van benne. ott van a kesztyűtartóban a rossz meg egy tarcsi új, ha megint kiég. Én kimajmoltam a komplett házat, nem pattintottam búrát csavarhúzóval kiskéssel akármivel. Pöppet bonyulultabb volt felülről betenni az égőt, de megoldható egy kötegelő, vagy olajos flakon műanyag karikájával. De ez a középső csillár. Az úgy jön ki, hogy rugó tartja, elnyomtam előre vagy hátra (nem emlékszem, amerre mozdul rugó ellenében) és akkor lebillenthető az egyik oldala. Úgy jön ki. Nentom ez a nagy első lámpa hogyan lehet belebarkácsolva a plafonba..
-
-
válasz
Qtya123 #63440 üzenetére
Nem tudom merre tart a világ, és benne az autóipar, de nem is nagyon akarom. Azt viszont látom, h egyre több a keserű szájú ember ebben a palettában. Nem hiszem, h ez jó a gyártóknak. Az meg 1xűen felháborító, h a tudatlan, tehetetlen szakembereknek kikiáltott szerelő azzal takaródzik, h ez ennyiért ennyi! Szeretem a Splash-t a maga egyszerűségével és kiváltképp azért mert még autó. Érdekes módon nem nyekereg-nyikorog. Kicsit zörgött a kesztyűtartó, de aki ismeri nem is csodálkozik rajta, egyszerű gumibakokkal megszüntethető volt.
Amit meg nem tudunk, h ezekért mennyien reklamálnak? Valszeg a többség az aki xarik rá, ezért nem fektetnek rá nagy hangsúlyt. -
Qtya123
őstag
válasz
simonjoe #63429 üzenetére
Azt a cikket én is olvastam.
Felháborító volt a konklúzió, hogy hát kérem 20 milláért ennyi jár...
Ha jól emlékszem még azt is mondták neki, hogyha zajtalanságot szeretne, akkor fáradjon át az S-osztályba, mert az ott jár.
Milyen érdekes, hogy Lexus esetén már egy IS-nél is alap elvárás, hogy minden kussban legyen, pedig az IS a "legalja", utána még ott a GS és LS a szedán fronton.Csak tudod azt nem értem, ha a szerelőd a szövet ragasztócsíkkal meg tudja oldani, akkor miért nem így gyártják alapból legalább a prémiumokat. És akkor nincs az, hogy S klasse alatt alap dolog, hogy zörög. Bár végül is belegondolva a jobbágy így is megveszi, szóval minek bíbelődni vele, mikor jelentős költségoptimalizálást jelent.
Tigi: Kíváncsi vagyok mi lesz a véleményed a Szuszka új ellenfeléről. Neked most nagyon friss összehasonlítási alapod lesz, várjuk a beszámolókat.
-
Chereiose
addikt
Valakinek van ötlete, hogy az első világításnál az izzókat hogy a jó életbe tudnám kivarázsolni? Csomagtartóban, illetve a hátsó világítást simán kitudtam LED izzókra cserélni, tök jó is a fehér fény, hogy ilyen erős. Viszont az elsőkön meg leszedem a borítást, és ilyen kretén megoldással van beletéve, hogy nem lehet kiszedni az izzót, mert nincs annyi helye az ujjadnak. És kétlem, hogy egy izzót el kéne balra/jobbra forgatni és úgy ugrana ki, mint pl. a halogén égők a külső világításban. Magát az egész panelt meg nem mertem leszedni (csak úgy lehetne?), mert szerintem valami ragasztva is is, életbe nem lenne utána olyan, mint gyárilag odarakva.
-
Hazaértem a szervizből. Amikor a szerelő géppel a kormányon azt mondja, hogy vegyünk tudomásul, ez suzuki. Hm akkor.
Volt téma a motor morgás, a tpms hibám, a hozott alkatrésszel dolgoznak e, a zörgés, a párásodás. Majd, fáradt vagyok ma ehhez. Off -
válasz
Kolondrum #63400 üzenetére
Hát a zörgéssel nem hiszem, h foglalkoznak. A leghálátlanabb feladat annak okát megkeresni. Volt nem is oly rég egy cikk arról, h egy Mercedes tulajdonos több hónapig járt a márkaszerviz nyakára, mert zörgött-nyikorgott a 20millás merkádesz. Nem tudták megcsinálni, a végső válasz a szerviztől, h ennyiért ezt tudja. A tulajtól pedig az eladás. Nekem a 14-éves OFF-os autóm kezdett nyikorogni. Szerencsém, h a karosszériásom egy lelkiismeretes ember. Szarrá szedték a belsejét, majd minden illesztési felületre vékony szövet ragsztócsíkot raktak. Két napos mutatvány, és az autóm csendesen suhan a honi xar utakon is.
Na, ezt egy márkaszerviz sem fogja megcsinálni. -
pjen
félisten
válasz
zsolt19900 #63427 üzenetére
A rossz pálinka az milyen? Öreg székelyt megkérdezi a szomszéd, bátyám ivott már rossz pálinkát?Ittam hát! És milyen volt? Hát jó.
-
zsolt19900
őstag
az első szélvédő fátyolosodásra szimplán az segít, ha valami "rossz pálinka" pl. cuccal átmossa az ember és utána letörli csíkmentesre
autókozmisom mesélte, hogy ő kifejezetten rossz pálinkával szoktam átkenni, mivel a kapható szerek (és vagy a normál alkohol) lebontja azt a védőréteget is, amit a gyár felvitt rá, és csak rosszabb lesz a helyzet
nekem pl. sikerült majd' 2 hónapig szépre megcsinálni és mivel rengeteg ember fordul meg a kocsiban és sokszor tele is vagyunk, így ezt jó eredménynek tartom, most látom már picit, hogy újra kellene pucolni.... persze hozzátéve, hogy kajáltam is benne néha, így annak a melege/gőze és rátelepedhetett + amit ugye ezzel a fenti eljárással kell eltávolítani, az a műszerfal műanyagából kipárolgó anyag
Illetve említett még egy olyasmi dolgot is, hogy ezekben a legújabb euronormás autókban van valami plusz kabinfilter is (és nem nem a pollenszűrőre gondol) amit nem igen szoktam említeni és az szokott akár rövid időn belül is eldugulni és ettől is előfordulhat a nagyobb mértékű fátyolozás párásodás -
racerx
őstag
válasz
roti86 #63411 üzenetére
Ja a zörgés ellen az a gumicsík tökéletes, már 3 éve csend van (onnan
) . Máshonnan nagyjából elviselhető. Kalaptartó télen néha előjön, meg innen onnan. Viszont az tényleg bosszantó hogy a közismert hibákat, trehányságokat kb az első széria óta nem tudják/akarják megoldani. És azzal kurvára nem értek egyet hogy más is zörög 10-20-30 misiért akkor ez is nyugodtan.. Egyrészt nem, másrészt rohadtul nem mindegy hogy anno 4.4-ért zörgött, most meg 9 misiért
-
Qtya123
őstag
válasz
DarkByte #63414 üzenetére
Jogos a felvetés. Azt el is felejtettem, hogy neki volt szélvédőcsere.
Egészen biztosan nem kap ilyenkor új szenzorokat, csak a szélvédőt. Szóval lehet meg is van az ok, amiért párásodik neki alatta.
Na én meg erről ugatok régóta. Hogy vannak bizonyos kényelmi extrák, ami jó. És vannak a felesleges hülyeségek, amelyeket szó szerint ráerőltetnek szabályokkal az emberekre.
Lásd nemsokára kötelező lesz a táblafelismerő rendszer. Még egy pillanatra megfordult a fejükben a jogalkotóknak azt is, hogy amint felismeri az adott sebességkorlátozás táblát, akkor az autónak limitálnia kell magát a sebességre, hiába nyomod neki.
Úgy kellett külön felhívni a figyelmüket, hogy ember, ez nem kicsit, hanem überbrutálisan balesetveszélyes, te hülye! Ja jó, akkor csak annyit teszünk kötelezővé, hogy vonyítson, limitálást nem...
És ilyen gondolkodással ülnek emberek és hoznak szabályokat....Na, de visszatérve a technikai oldalára: Tök jó lesz, mikor minden alap autóban ott virít a kötelező táblafelismerő rendszer. Aztán mikor majd szélvédőt kell cserélni, akkor jöhet a felár a kalibrálásra, továbbá az olyan hibák, hogy nem teszik vissza rendesen és párásodik a cucc, stb...
A technika bonyolódik, egyre összetettebb lesz, a szerelők meg egyre kevesebben vannak és azok közül is sok a kókler. Több összetett dolog mellé egyre több tompa kés a fiókban. Jó az irány....
-
DarkByte
addikt
válasz
ncc1701 #63419 üzenetére
Ugyanezen logikával gondolkodom én is. Egyszerűen nem fogja szervizben megkapni azt a minőség kontrollt mint amit a gyárbeli összeszereléskor. Onnan hogy megbontották már nem lesz olyan mint eredetileg.
A zajokkal szemben meg nagyon elnéző tudok lenni, bár ehhez kellett hogy az előző autóból üljek át ebbe. Persze nem azt akarom mondani hogy nem tűnik fel pár dolog azokból amiket írtok, csak már nem tudnak ezek a dolgok elkedvteleníteni. Semmi sem tökéletes ebben az életben, főleg az nem ami pénzbe kerül.
-
roti86
őstag
Akit érdekel a zörgés téma, ez egy jó csatorna, igaz nagyrészt amerikai piacon lévő autókkal, de bakker Merci, BMW, Audi, mindnél előfordul beltér nyöszörgés, árak felfelé, minőség lefelé megy
-
Jadro
veterán
Nem tudom, de nekem az első szélvédő párátlanítás hibátlan. Úgy rántja le seperc alatt a párát hogy öröm nézni. Nyilván használja hozzá a klímakört is. Ignisben a szélvédőre fújás mondjuk hatékonyabb volt mint az S-Crossban, de így legalább jár néha a klíma télen is, hisz ez az ajánlott.
Egyébként kb mindig 20.5 fokon van a belső hőfok szabályzó.
-
ncc1701
veterán
válasz
DarkByte #63414 üzenetére
Szerintem amikor egyszer a gyárban összeraknak valamit, akkor a legjobb. Utána a márkaszervizekben, itt-ott ezen már csak rontani lehet. Márkaszervízben ugye nem a "legélesebb kés a fiókban" kategória dolgozik, mert aki ügyesebb, az már magának tolja a biznict privátban, jobb pénzekért. Biztosan lehet találni olyan szerelőt, aki maximalista, de az árban horror lesz, és ritka nagyon. A harmadik opció, mikor magadnak csinálod, és addig szenvedsz vele, míg jó nem lesz. Vagy bejön a jóvanazúgy effekt, meg a leszarom tabletta.
-
ncc1701
veterán
válasz
Qtya123 #63412 üzenetére
Nekem még 3.1M volt a céges swift. Zörög valami bal oldalt a műszerfalon, meg jobb hátsó ajtóban, de a zenétől. Gondolom amúgy is zörögne, vagy majd zörögni fog. Van a szilent nyüszögés jobb hátul 5 fok alatt, de ez 1 éves kora óta ilyen. Amúgy autót megemelve, szemre hibátlan a szilent. Pont leszarom ezeket a "hibákat", mert amúgy az autó fasza. Ha kímélem, alig eszik, kényelmes, ha meg húzom a bajszát mondjuk mátrában felfelé a szerpentinen, hát pont olyan könnyű az autó, és jó kis pörgős moci van benne, h vigyorogva száll ki belőle az ember. Klíma van benne, működik, központi zár van benne, nekem egy autóban ezek már elég extrák.
Sajna ma már a 30-40 millás C osztály merci is hajlamos itt-ott zörögni.
Amúgy pont ezekre ugattam pár oldallal ezelött, csak le lettem oltva. Nagyon szomorú, mikor egy autóban ezek a "kényelmi" extrák szarul működnek. Nézz meg egy huszon éves A8 audit, 7-es bömbit, hát hal el az egész, elektronikailag egy káosz. Megcsináltatni egy horror, már ha találsz hozzá embert.
-
bigdigit
addikt
válasz
roti86 #63411 üzenetére
Igaz nem innen de már 6 megrendeltem a gumit csak még nem ért ide. Eddig minden suzukim műszerfala zörgött télen. Minden piros lámpánál azt nyomkodjuk előre rá a szélvédő felé. Csak akinek először van suzukija annak újdonság. Korábban már írtam róla mik a tipikus betegségei.
Váltó konzol zörgés ellen azt találtam ki egyik oldalon nincs teljesen vissza nyomva így feszül és kussba van. Jobb oldalon nekem is még zörög valami amit még nem találtam meg. Nehéz ott nyomkodni menet közben mégis mi a jó k anyja zörög.
-
rasky
senior tag
-
hemaka
nagyúr
Ugy latom a suzukinal az arral egyutt forditottan aranyos lett a minoseg. Ennyi minden a 11 eves sportomban nem zorog…
AT nyekkenes is furcsa nekem, de ehhez annyira nem tudok hozzaszolni, mert az uj 540d-t nem teszem melle, hogy ott semmi hangja nincs, de gyanitom a mukodesi elv mindkettonel ua., szoval bennem a szerviz hozzaallasa olyan jovanazugy erzest kelt. -
Qtya123
őstag
válasz
ncc1701 #63407 üzenetére
Amúgy ez tényleg így van!
Az ember ad egy adott összeget autóért és kb azzal arányosan várja el a működést.
Nem kell nagyon távolra visszamenni az időben, amikor 3-3.2 millióért új Swiftet lehetett venni. Ha abban zörög ez-az nyilván nem örül az ember, de ott van benne automatikusan a megnyugtató érzés, hogy jó-jó, de bakker újonnan vettem 3 millióért.Viszont mióta ilyen beteg árak vannak ott van, hogy veszel egy új Crosst 8.5-9 millióért és ugyanazt kapod. Zörög, kopik, párásodik. Na ilyen összegért már nyilván teljesen más érzéssel áll hozzá az ember, ha vannak ilyen nyűgök.
Plusz azért a zörgés egy dolog, de a plusz Ft-ért benne lévő dolgok nem rendeltetés szerű működése egy másik. Mint Kolondrumnak a kamera előtti párásodás. Azért az durva. Engem is idegesít, hogy a retek időben nem mindig megy a parkradar, mert a víz megzavarja, ami a szenzor kis résébe bekerül, el tudom képzelni akkor, hogy őt mennyire bosszantja, hogy egy új autón ott az a pára a technika meg nem megy. Én is ideges lennék.
roti86: nem rémisztgess, most jön vele az első telem.
Eddig olyan szépen kussban van a beltér, remélem nem lesz télen dobkoncert mindenhonnan.
-
roti86
őstag
válasz
Kolondrum #63401 üzenetére
szélvédő és műszerfal közé kell venni gumit, benyomkodod és viszontlátás. 1200Ft-tot megér. A zörgés még rosszabb lesz télen, amíg fel nem melegedik a beltér.
2015-ös első genes S-Crosson tudod mennyi zörgést megszűntettem már?
A fél műszerfalat szétkaptam és vagy szövet vagy kétoldalas ragasztó van mindenhol
-
Gyöször
senior tag
válasz
Kolondrum #63401 üzenetére
Ezzel én coptam csúnyán, meg egy két indexes fórumtárs. Olyan volt reggel, fűtöttem és 60 km útnál már alig láttam ki az ablakon, fentről lefelé lassan haladt a pára.
Máskor meg többször megálltunk mert cseppent is, semmit se láttam, mindig törölgetni kellett. Agyamra ment nekem is. Olyan mintha valami eltávolíthatatlan bevonat lenne a szélvédőkön, belül, minden. Pld hátsók csurom vizesek voltak mindig. Egyik srác tuti tippnek azt mondta hátsó ablakot résre húzzam le. Nem segített. Folyamatosan klímázva kellett járni, akkoris fátyolos volt este a szembejövő fénye.A borzasztó párásodás ellen az segített, hogy kibasztam a picsába a pollenszűrőt belőle télen. Az annyiból jó volt, hogyha beromboltam a lidibe, család kocsiban maradva belehelte, akkor kb 1 perc parkolóban ketyegés után a párát fasszául le tudta fújni a venti klímával. Ennek örültem.
Tavaly száraz telünk volt, vagy azért, vagy tavalyig tartott a műszerfal lágyító vegyszerének a kipárolgása, azt írta egy cikk az okozza. Megpróbálom megkeresni neked. De tavaly semmit se párásodott. Éjjel ketten utaztunk a nejemmel, ki volt kapcsolva a venti egyszercsak feltűnt, hogy jé nem párásodik. Mint a hülyék nekiálltunk út közben lehelni a szélvédőt és semmi. Aztán öröm volt és bódottá egész télen. Tavasszal cseréltem pollenszűrőt, akkor megint mintha picit jobban párásodott volna, de most is ugyan az van benne, tegnap meg azelőtt kocsikáztam ködben éjjel. Futóval tolattam be szűk udvarra, megoldottam nem zavart a pára.
Szóval lehet a lágyító. Ezzel összhangban elkezdett baromira recsegni műszerfal meg minden a kocsiban, őrültül idegesít, de túlteszem magam rajta, csak ne párásodjon :-)
Bocs a hosszúért. -
szabonagyur
félisten
válasz
Kolondrum #63401 üzenetére
Klíma megy amúgy mindig vagy kikapcsoltad már? Én pont az ilyenek miatt járatom, hogy amennyire csak lehet száraz legyen bent minden.
Kompromisszumos autó, ezt el kell fogadni.
A tied asszem fehér, azon nem annyira, de minden más színnél durván jönnek elő a mikro karcok is sajna.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Kolondrum #63401 üzenetére
Nem gondolnám, hogy veled lenne a baj, viszont azt igen, hogy előbb-utóbb valahogyan muszáj lesz majd kompromisszumot kötnöd, sajnos a többi gyártónál is előfordulnak hibák.
szerk.: Ha tényleg elengeded, akkor viszont olyat vegyél helyette, amit akkor is szívből szeretsz valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva, ha folyton bakokon áll. Nálam pl. a Lancia Thesis ilyen. ❤️
-
válasz
Kolondrum #63400 üzenetére
20km fűtés után jött rá a nyűg. Azonnal oda néztem mi baja és LoL ez belül párás. ÉN kérek bocsánatot, ha ez így üzemel. Még csak 3 fok volt reggel, nem -10. A zörgés a magas sugárzó és a szélvédő között. Sztem melegben nem fog, de a mai 3 fok jól betett az autónak
Még jó, hogy nem mondtam le az időpontot. Van más okom menni. Ez az autó vagy minden téren teszi a dolgát vagy elengedem. Ezt máshogy nem lehet. Vagy velem van a baj?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- Beszámítás! LENOVO Ideapad Gaming 3 Gamer notebook - R7 5800H 16GB RAM 512GB SSD RTX 3050 4GB Win10
- Apple iPhone 15 Pro 128GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- www.iking.hu - Eladó Samsung S23 Ultra Phantom Black Használt, Karcmentes
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest