Hirdetés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Vízügy: árvíz, belvíz, aszály, stb.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
proof88
addikt
válasz
proof88 #18168 üzenetére
Nagyon meg lettem alázva.
Annak idején amikor szimulátoroztam, hozzá voltam szokva a hátsókerekes autókhoz, és nagyon kényelmetlen volt elsőkerekest vezetni. Itt elsőkerekes van, próbáltam hozzászokni, már egész rutinosan megyek vele, de elég messze végeztem az elejétől. Igaz, hogy mindössze 13 órát töltöttem a pályán a játékban, de nem nagyon látom, hogy hol lehetne még 2.7 mp-et javítani, mert annyival maradtam el az elejétől.A 820. helyen végeztem! Az első 92. ember 1 mp-en belül van. Én azért reméltem, hogy 2 mp alá tudom gyűrni a hátrányomat, ez a 2.7 mp hátrány ez rettenetes! 3477 ember van a táblázatban, azért mondjuk beférhettem volna az első 400 közé mondjuk!
Ilyen túraautónál bal lábbal illene fékezni amúgy? Mert én már csak azt tudom elképzelni hogy bizonyos kanyarokban egyszerre kezelve a kettőt, játszva az egyensúllyal, lehet gyorsulni köridőben. Én hagyományosan csak jobb lábbal kezelem a pedálokat.
-
proof88
addikt
A Michelisz-féle RaceRoom bajnokságra nevez valaki? Most ingyenes a játék Steamen, csak fel kell rakni és menni a gyors köröket. A Top20 indulhat a versenyen. Nem hiszem hogy bekerülök a Top20-ba mert egyrészt nem igazán szeretek elsőkerekes autóval "gyorsan" menni, nehéz nagyon, másrészt meg nem fogok annyi időt belerakni mint a régi időkben rFactorba, de ha már itt porosodik a kormányon jó ideje most mégiscsak kipróbálom ezt, hogy legalább lássam kb meddig tudok feljutni a selejtezőben. Egyelőre 14 kört mentem, abból 10 érvénytelen volt
, sajnos még könnyen megcsúszok és az utolsó kanyarban hibázás érvényteleníti a következő kört is. Setupolni nem igazán lehet mert 99% itt fix, hála az égnek legalább azzal nem töltöm majd az időt.
-
proof88
addikt
válasz
proof88 #18163 üzenetére
A linkelt cikk bár a hivatalos oldaról származik, hibás. Jól mondja hogy toe-in, meg toe-out, de a kerékdőlést magyarázza ami a camber, de valójában nem a kerékdőlés változik, hanem az összetartás, ahogy a Scarbs is vázolja a képen.
-
proof88
addikt
Most már menet közben is lehet állítani a kerékösszetartást
Egyenesekben a kormány hátrahúzásával 0 fok környékére vagy pont 0-ra állítja, így elvileg jobban vissza tud hűlni az egyenesben a gumi, valamint talán kicsit nagyobb lesz a végsebesség. Kanyar előtt visszatolja a kormányt, így visszaáll az összetartás az eredeti állásba, azaz a kormányzott kerekek ismét kicsit középre tartanak (asszem max 1 fok szokott lenni, de lehet sokat mondtam).
-
proof88
addikt
Voltam múlt hétvégén, nagyon jó volt, szervezésügyileg is pörgős volt, látszik hogy nem ma kezdték.
Viszont edzenem kell. Időmérőn 16-ból 9. lettem, azt mondom kezdésnek jó az, sosem voltam ezen a pályán. Viszont ebben a kategóriában túl sokan neveztünk, 2 részre szedték a mezőnyt emiatt, szóval volt A verseny az első 10-nek, és B verseny a többinek ebben a kategóriában. Így én az A verseny 9. helyéről azaz utolsó előtti helyről indultam.
Elég enyhe idő volt, már szabadedzéseken éreztem hogy el fogok fáradni, hát futamon eléggé el is fáradtam, volt egy kanyar ahol alig bírtam rendesen befordítani a kormányt, a fáradtság meg lassúságot eredményez, mert volt hogy inkább kanyar közben is ráfékeztem csak hogy jobban elforduljon a gép, mert nem bírtam már tekerni a kormányt. Egyébként rajt után egyből utolsó helyre kerültem, mert én egyedül féktávon megpörögtem. Optimista voltam és a kelleténél erősebben fékeztem, pedig még nem voltak eléggé melegek a gumik. Utána kissé felszabadultan a mezőny után eredtem, és jól láthatóan körökön keresztül közeledtem az előttem lévőre, aki előtt szintén 2-3 mp-es űr volt szóval őt sem zavarta senki. De aztán egyre jobban fáradtam, leginkább abban a bizonyos balos visszafordítóban szenvedtem. Főleg hogy a nap utolsó előtt versenye volt a miénk, tehát addigra volt legmelegebb az idő és nagyon fel volt már gumizva az ív. Nagyon brutálisan be lehet támadni azt a kanyart, késő fékezéssel, kanyarodás közben stabilan, de kell hozzá az erő. Volt egy pont ahol már nagyon elfáradtam. Onnantól kezdve már nem közeledtem a gyerekre. Pedig figyeltem arra egész nap hogy egyek-igyak. De fizikailag egyelőre ennyi. Alig vártam hogy jöjjön a kockás zászló.
Azóta azon gondolkodok miket lehetne edzeni. A hosszú hétvégére gokartozást terveztem, de megszívtam, hála az időjárásnak a kültéri aszfaltos gokart pályák nem nagyon vannak nyitva. Tegnap elmentem stadionokhoz gokart sportarénába, toltam 5 menetet, de az nem aszfalt, eléggé csúszik és nem adja vissza egyáltalán azt a terhelést mint az aszfaltos pálya.
A G27-en meg egyszerűen nem tudok akkora FFB-t állítani hogy eléggé terheljen, annyira nem erős, pedig még gokartos modot is szedtem az Assetto Corsa-hoz.
Arra gondoltam hogy veszek decathlonban csukló környékére rakható súlyt (bokasúly), 1-1 vagy 2-2 kilósakat rakok a csuklóimra és úgy szimulátorozok. Bár az sem ugyanaz, de azért valamennyire segít, és olcsóbb mint mondjuk hetente többször gokartozni menni az edzettség fenntartása érdekében (ami ugye időjárás függvénye is, hogy tudsz-e menni kültéren vagy sem).
Összességében nagyon jó volt, a nap folyamán összesen 7 futam volt (6 kategória), szóval olyan feeling mint amikor kimegy az ember a Ringre, csak itt saját verseny is van.
Most azt nézem hol tudok szerezni bordavédőt, mert még úgyis jól összeütődtem a gokartban, hogy senkivel nem volt test-test elleni csatám.szerk.: illetve hosszúujjú bringás kesztyű is volt rajtam, és néhány kör után azt vettem észre, hiába szorítom a kormányt, elcsúszik rajta a kezem, nem tudtam rendesen fogni. Ilyet sem éreztem még soha, legalábbis emlékeim szerint. Lehet mégsem volt jó döntés ez a kesztyű erre a dologra. Tegnap ujjatlan bringás kesztyűvel is próbálkoztam, rájöttem az a jó, kevésbé izzad meg a tenyerem, és ha hűvös van akkor csak az elején para hogy lefagy az ujjad vége, később az is jó lesz mikor a vérkeringés jobban felpörög.
-
proof88
addikt
válasz
JColee #18157 üzenetére
persze, bármikor!
Én azért is regisztrálok egész évre, mert egyrészt elköteleztem magam, és jobban rávenném magam a futamok közötti rendszeres mozgásra is hogy aztán amikor nyáron kánikulában van verseny mosolyogva szállhassak ki a kartból és ne kelljen kitámogatni belőle
meg kicsit olcsóbb is futamonként ha regisztrálva vagy. Még akkor is ha párat kihagysz.
-
proof88
addikt
válasz
kokoaliga #18152 üzenetére
Nekem a szimulátorozás nagy emlék marad, és mai napig visszasírom, kár hogy anno nem szerveztünk csapat találkozót többször. Egyszer volt csak, 3-an voltunk rajta mindössze.
Időhiány miatt nem szimulátorozok ligában, de igazából a kormányt is baromi ritkán használom.
Most jelentkeztem amatőr gokart bajnokságba, ha minden jól megy egész évben indulok, első verseny most hétvégén lesz, jelentkezni még mindig lehet. -
kokoaliga
tag
Sziasztok.
Nem bírok magammal és megint elkezdtem a liga vezetést:
a-liga.hu
Akinek van kedve jönni,szívesen látjuk.
Március 11 vasárnap első futam a szezonba. -
proof88
addikt
válasz
IntelKiller7 #18148 üzenetére
Jaja, egyik legjobb mod szerintem a 2008-as FSone volt.
-
IntelKiller7
veterán
Te jó ég. Valaki játszok még ezzel?
De jókat ligáztam anno vele [link] -
Szabesz
őstag
válasz
JColee #18146 üzenetére
Nyilván vannak különbségek, még azt is érezni, hogy mikor van megtankolva egyik-másik
De közel sem akkorák a különbségek mint az Ázsiában. Ott egyik beleprésel az ülésbe, másik meg nyugger csiga kávé előtt.
Passz, lehet csak placebó, de néha szoktunk 3*8 percet egyben menni végig (silver), ott közepe-kétharmada felé szerintem lehet érezni hogy meg-meg csúszik ott ahol addig betapadt. Olyankor egy lazább levezető kör után megint betapad rendesen. De lehet csak elfáradok addigra, és én pihenek igazából a levezető kör alatt, nem a gocart, ki tudja
-
Szabesz
őstag
válasz
proof88 #18144 üzenetére
A silverkart valóban jó, szeretem, mert minőségi kocsijaik vannak, kb egyenletes teljesítménnyel, lehet érezni amikor előtted gyök kettővel ment csak valaki, és azt is amikor már te túltoltad, és amiatt csúszik mint a fene
Kicsit más élmény az Ázsia Center alatti gokart. Kicsit halál közelibb
-
proof88
addikt
válasz
Szabesz #18139 üzenetére
Én is jelentkeznék
Silverben egyszer voltam asszem, télen mikor a csarnokban kb 5 fok volt. Első kanyarban azt hittem el van törve a kormányösszekötő vagy valami, mert mikor elfordítottam a kormányt kis sebességnél, csak csúszott egyenesen előre a hideg csempén a gokart irányváltás nélkül.
3x8 perces jegyekkel voltunk, így elég frusztráló volt hogy 3-4 kör csak a gumimelegítésre ment el, ugyanakkor elég fun volt ezt is megtapasztalni. Aki jobban melegítette a gumit az előbb teljesíthetett jobb köröket. Nagyobb súllyal ez egyszerűbb amúgy. Aztán amikor ugyanolyan hőmérsékletre érnek a gumik akkor máris hátrány a túlsúly. Rengeteg összefüggést lehet élőben megfigyelni egyébként, amit anno csak szimulátorban fogtam fel, ezért szeretek gokartozni. -
kokoaliga
tag
Sziasztok.
Régebben "Cila" álnéven voltam jelen
Ha lesz valami jövök.
Most már nem ligázok és van időm -
JColee
őstag
-
#70869248
törölt tag
bocs hogy belekotyogok, nem vitaindításként mondom hanem absz. jószándékból.
Szal sztem inkább az auomobilista.
nagyon pozitív csalódás...semmit nem akartam kipróbálni ami rF1szerű, mert úgy gondoltam azon már ideje túllépni, de annyira dicsérték, és olyan arcok, hogy muszáj volt rápróbálnom....és sztem nagyon jó választás. -
proof88
addikt
válasz
Szabesz #18133 üzenetére
Azt sajnálom, hogy ahhoz képest mennyit szimeztünk együtt, sosem mentünk el pl gokartozni. Én 2013-ban rákaptam a gokartra, kollégákkal jártunk el. Mondjuk jó sok pénzt elvitt már, de nagyon jó, Bp-n lévő összes pályán voltam már sokszor azóta. Mondjuk nemrég nyílt egy elektromos kart pálya a Blahán, na oda még nem jutottam el, pedig az kb 2 év létezik asszem.
Amúgy hamarosan szerzek valami videokártyát (1 éve integrálttal nyomom mert ritkán játszok bármivel is, ha igen akkor az CS 1.6 vagy warcraft 3 LAN), aztán újra használom a kormányomat is (sajnos lassan 1 éve pihen a kormány is).
-
proof88
addikt
Ismét eltelt 1 év.
Holnap Brazil Nagydíj!
Sajnálom hogy már nincs meg ez a szimulátoros csapat, nagyon szerettem. Több mint 18 ezer hozzászólás van benne ebben a topikban, sok tanulás, gyakorlás, időmérők, versenyek, csapat honlap, szabályok, BT ülések, videók, öröm és sírás, elég fasza volt! Remélem mindenki jól van! Mostanában sajnos senkivel sem tartom a kapcsolatot az itteniek közül.
Nosztalgiaként belenéztem itt 1-2 videóba. -
proof88
addikt
Sziasztok,
nem tudom ki használ XD plugint, de gondoltam szólok hogy több mint 3 és fél év után frissítés jött ki hozzá, nem tudom konkrétan mivel támogatja jobban az rfactort de ha valakinek volt vele gondja akkor egy próbát megér.
ui.: nem szimezek sehol, fészbukon láttam a hírt és gondoltam megosztom aktív szimesekkel.
-
proof88
addikt
-
acsati
aktív tag
Sziasztok!
Használok több módot is, különböző autókkal.
Azt szeretném megkérdezni, hogy az egyik módból át lehet-e rakni valahogy a másik módba autót? Ha igen, nagyon bonyolult lenne?
Köszi előre is a válaszokat! -
proof88
addikt
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
válasz
acsati #18114 üzenetére
én idáig életemben 1 esős és 1 havas pályán mentem.
Az esős az Interlagos volt.
A havas meg Nemuno Ziedas. -
acsati
aktív tag
Sziasztok!
Van egy kedvelt pályám, amin sokat szoktam játszani. (Ez volna az)
Viszont most, ha akarok játszani rajta, akkor a pálya betöltése után kb. 3 mp múlva kifagy a játék. Ezt a hibaüzenetet dobja ki. Mi lehet a probléma és hogy lehetne orvosolni? -
proof88
addikt
-
proof88
addikt
-
macy
addikt
Na a Cars-ot elfelejtjük egy időre. Mehet az Assetto-kázás.
-
-
proof88
addikt
válasz
Chosen #18102 üzenetére
ezt most úgy kérdezed, hogy kötelező-e egyesével lépegetni, vagy szabad nem lépésenként is?
Utcai autónál néha ugrottam 2-3 fokozatot is váltásnál, bár inkább ott is majdnem mindig egyesével pakolgattam vissza pl piros lámpa előtt. Szóval kevésbé használtam a fékpedált kiszámítható helyzetekben, inkább motorfékeztem finoman. Nagyon tetszett a visszapakolgatás közben a motor hangja, ezért is csináltam általában így.
De hogy ne rángasson annyira mikor felengedtem a kuplungot, rá is pöccintettem olyankor a gázpedálra.
Szimulátorban túraautó esetén inkább egyesével pakolgattam vissza féktávon, mert ha nem alkalmazod a heel&toe-t, elég nehéz stabilnak maradni egy erős hátsókerekes autóval. Sőt még egyesével visszaváltva is nehéz stabilnak maradni ha nem használsz semmilyen segédletet. Meg ha a konfig fájlban 0-ra van rakva az auto blip (ami alapból 1 ha jól tudom, és menüből nem lehet állítani).
Általában szekvenciális váltónál nem is kell gázfröccsöt adnod visszaváltás közben, mert az elektronika maga intézi ezt. Amikor Kiss Norbi a Hungaroringen 2-3 éve beugrott a Maserati-kupa futamába (és ott is rommá verte a mezőnyt), akkor a saját szemeimmel láttam hogy féktávon minden egyes visszaváltásnál egy nagyon minimálisan kevésbé lassul az autó egy pillanatra, közvetlenül a leváltás után. Akkor sejtettem hogy a heel&toe miatt van ez, de azt mondta hogy az elektronika maga végezte a kis gázfröccsöket. Az is szeki váltó volt. -
Nagyon béna kérdés, de manuális váltónál kanyar előtt fokozatonként kell visszalépegetni, vagy lehet többet is leugrani egyből? (Csak szekivel mentem eddig mindig)
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S22 Ultra 12/256GB Független
- AKCIÓ Strix G614JVR/16.0"(2560x1600) 240 Hz/i9-14900HX/1TB SSD/16GB/4060 8GB/Wi11/Garanciális még
- Gigabyte GA-H87M-HD3 rev: 1.0 LGA 1150 alaplap
- HP14,1"FullHd,8.gen.Core i5(8 3,6Ghz)Magyar világító billentyűzet,8-16GB RAM,256-512GB SSD,szép
- Dell XPS QHD+ Érintős,core i7,16GB RAM,256-512GB SSD,ÚJ AKKU,ÚJ TÖLTŐ,Szép állapot
- Google Pixel 9 Pro (128GB) Porcelán - 2027-ig garanciás!
- AMD Ryzen 9 7950X3D
- Gyönyörű Független Iphone 11 Pro 64GB Hibátlan Működés Dobozosan Eladó
- Lenovo E31 laptop (13,3/i5-6200U/8GB/256SSD/Win11) - 1 év garancia, 27 % számla
- Új! Apple Mac mini M4 Pro chip 12 magos CPU val, 16 magos GPU val és 24 GB egyesített memória Neural
- LG OLED Televíziók -30% : FRISS SZÁLLÍTMÁNY!
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2680v4 (28c/ 56t, 2.4/3.3GHz), 128GB RAM, 10G, áfás szla
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 55G4 - 55" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest