Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#18103) proof88 válasza Chosen (#18102) üzenetére


proof88
addikt

ezt most úgy kérdezed, hogy kötelező-e egyesével lépegetni, vagy szabad nem lépésenként is?

Utcai autónál néha ugrottam 2-3 fokozatot is váltásnál, bár inkább ott is majdnem mindig egyesével pakolgattam vissza pl piros lámpa előtt. Szóval kevésbé használtam a fékpedált kiszámítható helyzetekben, inkább motorfékeztem finoman. Nagyon tetszett a visszapakolgatás közben a motor hangja, ezért is csináltam általában így. :D De hogy ne rángasson annyira mikor felengedtem a kuplungot, rá is pöccintettem olyankor a gázpedálra.

Szimulátorban túraautó esetén inkább egyesével pakolgattam vissza féktávon, mert ha nem alkalmazod a heel&toe-t, elég nehéz stabilnak maradni egy erős hátsókerekes autóval. Sőt még egyesével visszaváltva is nehéz stabilnak maradni ha nem használsz semmilyen segédletet. Meg ha a konfig fájlban 0-ra van rakva az auto blip (ami alapból 1 ha jól tudom, és menüből nem lehet állítani).
Általában szekvenciális váltónál nem is kell gázfröccsöt adnod visszaváltás közben, mert az elektronika maga intézi ezt. Amikor Kiss Norbi a Hungaroringen 2-3 éve beugrott a Maserati-kupa futamába (és ott is rommá verte a mezőnyt), akkor a saját szemeimmel láttam hogy féktávon minden egyes visszaváltásnál egy nagyon minimálisan kevésbé lassul az autó egy pillanatra, közvetlenül a leváltás után. Akkor sejtettem hogy a heel&toe miatt van ez, de azt mondta hogy az elektronika maga végezte a kis gázfröccsöket. Az is szeki váltó volt.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.