Motorolaj és szűrő topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
csiga8
senior tag
Az Elite magasabb TBN számmal és alacsonyabb hideg viszkozitással bír, másban nagyobb lényegi különbség nincs. ( emiatt - szerintem- jobb is)
Hidegben érezhetően kevésbé fogja meg a motort az Elite.
Próbáltam mindkettőt, az Elite-nél maradtam. Használhatod bátran. Nagyjából egy közepes szintű, de jó ár/teljesítményű olaj. A sűrűbb olajcserével többet érsz, mintha drágább olajat tovább használsz a gépben.
[ Szerkesztve ]
w333
félisten
(#553) csiga8
Igen kicsit utánaolvastam és tényleg nagyon jókat írnak róla !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
csiga8
senior tag
MB 229.5 jóváhagyás: Mannol Elite 5w40
Qru
MODERÁTOR
Jó lesz a Mannol Elite mind a kettőbe.
#nincsbennetarcsi
K Norbi
addikt
Kornel
veterán
Index fórum, mint hiteles forrás?
Ugye te sem gondolod komolyan?
Meg se nyitom...
Semmi baja a mannol olajaknak.
Egyébként szerinted mi a hiteles forrás?
K Norbi
addikt
csiga8
senior tag
Mivel az egyik boltjuk itt van a közelemben, rendszeresen járok hozzájuk. A boltban a pultnál nagyjából 4 fő szolgál ki, ( + 1 fő a webes kiszolgáló) így is sorba állás van néha.
Azt a Mannol olajat úgy viszik, mintha ingyen lenne. Rengeteget. Voltam a ZS+U-ba, na azok is Mannollal vannak kitapétázva...
Ismerősi körben is használják, egyre több helyen a szerelők is. Ha annyira rossz lenne, már zengene az internet a bedöglött verdáktól. De nem...
Vannak - számomra - kevésbé használható és jobb olajok a mannolnál is.
Az Elite nem véletlenül kapta meg a MB 229.5 jóváhagyást. Azt nyugodt szívvel ajánlom.
És még valami. Én használom is.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Szerinted szar a német teszt szerint meg jó.
w333
félisten
Mannol Elite vs Mobil Super 3000
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
Kornel
veterán
Hagyd, a mobil biztos jó, mert "márkás".
K Norbi
addikt
Mert ez aztán hiteles teszt
Ez mit is bizonyít?
Mindegy lett volna ha ezt linkeli [link]
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
(#565) Kornel Yep, a másik fórumon már ezt is kivesézték rendesen.
Na látod, ez még jobb a tűz alá!!
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Ez megvan ugye?
És visszatérve az olajra.
7500-ankent saját szakállra köztes olajcserét fogok csinálni, 15000-kent meg márkaszerviz, amíg garanciális.
Márkaszerviz ajánlására csak a benzines ECSTAR F9000 5w30 mehet bele, ha nem akarok az esetleges garanciális probléma esetén bevizsgálásokat és egyéb hercehurcát.
Na most köztes itthoni olajcserenel rakjam ugyanezt bele, vagy menjen bele más, jobb?
Pl. Az előbb linkelt mannol energy Combi LL ami tudja a C3-at és 3,5 MPa HTHS viszkozitasu, emelett API SN, tehát biztosan jó a Boosterjet-be.
[ Szerkesztve ]
Morris
veterán
0W-30-ból szerintetek melyiket vegyem?
SHELL Helix Ultra Professional AV 0W30
Castrol edge professional 0W30
Fuchs TITAN Supersyn FE SAE 0W-30
Esetleg más alternatíva?
(1.4TSI, caxa, 2009)
[ Szerkesztve ]
tabaga
tag
Mondjuk az indexes fórumban legalább nem 2008-as ACEA táblázatot linkelnek, ami azóta már párszor megváltozott. Én több szakmaiságot vélek felfedezni ott
csiga8
senior tag
Vannak ott nagyobb tudású arcok, kétségtelen. Nagyjából 2006-2010 között valahol kettő TÉNYLEG tribológus is írt. Nagyjából ahhoz tartom magam.
Ami p.nci szőrszálhasogatás megy ott a gyártőművi előírásokkal, az inkább vicc kategória, mint a valóhoz való közelítés. A gyakorlatban, ha tudnák mi megy, és mégis minden működik, nem hinnének a saját szemüknek sem.
csiga8
senior tag
Az alapolaj ( Mannol ) minősége ( viszk. index) némileg kisebb, ( adatlap szerint) mint az Ecstaré, de lényegi különbség nincs.
Arra azért kíváncsi lennék, hogy egy esetleges garanciális gond esetén hogyan és mivel azonosítják be az olajat. Gondot az olajzás hiánya okozhatja, ha nincs benne olaj. Hasonló tulajdonságjellemzőkkel bíró olajjal, akár Mannollal, vagy Eneossal, nyugodtan lehet járni.
A kényes(ebb) helyek a turbó és a vezérműtengely bütyök. Először mindig az adalék "fogy" el, elnyíródik az olaj, telítődik, stb. A 7.500 km-el ezt a lehetőséget kizárod.
Kornel
veterán
A problémám az az ECSTAR olajjal, hogy a Rendes specifikációit sem adják meg.
HTHS viszkozitas pl. Sehol sincs feltüntetve.
Ez a mannol nem feltétlenül az ára miatt szimpatikus, hanem azért mert magas HTHS viszkozitasu, tudja a C3-at, és közben biztosan megfelel, mert API SN-t is tudja. Emelett az importőrtől közvetlenül vásárolva biztosan kizárt, hogy hamisat kapok, szemben bármi mással.
csiga8
senior tag
Ennyit találtam én is: [link]
A 40 és 100 C fokon a viszkozitásuk nagyjából azonos, a HTHS értékük nagyjából azonos lehet.
Qru
MODERÁTOR
Castrol (ha van tuti forrásod). Fuchs is korrekt de a Shell nekem nem annyira vált be (Jazz-ben ez a gyári olaj de a Castrollal halkabb lett a motor).
Egyéb: Mobil 1 ESP amit Mági javasolt, vagy néznék vmi jóféle Motult.
Kornel: Én nem keverném de a Mannollal sem lősz mellé.
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Tehát a keverésbol lehet gond?
Qru
MODERÁTOR
Nagyon ritka, hogy gondot okozzon. Mivel miden cserekor marad a régi olajból egy kevés a motorban ezért elképzelhető, hogy az eltérő adalékok kicsapódást eredményeznek.
Mondom kimondottan ritka jelenség de én elkerülném a gyakori olajtípusváltást. Persze lehet csak én vok túl kényes.
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Ok, akkor maradok garancia idő alatt az ECSTAR gyári benzines olajnál.
Végülis nem oszt nem szoroz.
Qru
MODERÁTOR
A gyári biztos nem szar érted. Sztem is maradj annál.
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Kizárólag garanciaidő alatt, mert azt se tudom, hogy jó-e.
Morris
veterán
Akkor sztem castrol inkább lesz. Az korábban is jó volt az előző autóimban.
A motul valahogy nekem egy túlárazott hypeolt valami.
Qru
MODERÁTOR
Mondjuk igaz, abból kiindulva hogy nálam meg a Shell Helix a gyári... Aztán az se vmi hű de jó olaj.
Morris: Mobil1-el mi bajod? Bögre azt tolja a 1.4T Jettába és minden ok.
Motul nagyon jó olaj nem hype de meg is kérik az árát. Az ilyen polgári normál használatú autókba kb feleslegesen is jó/drága, elég vmi olcsóbb is (pl Castrol). Engem pl az győzött meg, hogy a 3 éves olaj még mindig hozta a referencia értékeket. Néznél meg egy 3 éves Castrolt... Persze időben cseréled így mindegy is, elég bele vmi olcsóbb de minőségi cucc igazad van.
#nincsbennetarcsi
Morris
veterán
Nincs vele semmi bajom. Fene tudja, hogy mi lenne a jó...
SHELL-el mi a gond?
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Hozza a kötelezőt nem szar de nekem a Castrollal halkabb lett a motor. Láncos autó szóval ha szar hidegen az olaj azt egyből hallod.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Sebességváltó olajból mi az ami ajánlott? Manuális váltóhoz a gyártó csak azt köti ki, hogy 75W90 legyen.
Első körben a Motul Gear300-at néztem ki...
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Mibe kellene?
Egyébként általában a gyári olaj ajánlott, mert tartalmaznak olyan adalékokat is, amiket az "univerzálisok" nem.
Qru
MODERÁTOR
A Subaruba. A manual nagyvonalúan semmit nem ír róla azon kívül, hogy gyárit tegyél bele (amiről foglamam sincs ki gyártja). Fékhez is csak az írja, hogy DOT 3 vagy DOT 4.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Márkafórumokba (akár külföldiekbe is) olvasgass bele szerintem, ott biztos megtalálod, hogy mit ajánlanak.
Ha Honda lenne, rávágnám, hogy MTF3.
Qru
MODERÁTOR
A szerelőm a Gear300-at javasolta csak kíváncsi lennék milyen más alternatívák vannak de akkor nem kísérletezek. Ha az bevált akkor az megy bele és kész.
mod:
Fékolajból meg Motul 5.1.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
RBF660.
szerk. 1: DOT 4-es, de jobb, mint egy kommersz 5.1-es. Mondjuk nem is olcsó.
szerk. 2: A Motul sima 5.1-esének 185°C a forráspontja, míg ennek 325°C.
[ Szerkesztve ]
tabaga
tag
Kornél, te meg mindig ragaszkodsz a C-s olajhoz, vagy hazai Suzuki erőlteti ezt?
Qru
MODERÁTOR
Minek? A fék a bu*iknak való.
Am kösz a tippet, akkor azt rendelek.
tabaga: Nem ő erőlteti, az a gyári olaj a benzinesbe is.
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Pont az, hogy nem erőlteti...
Az autó 200 bar maximális nyomáson fecskendezi be a benzint, és kormol is rendesen.
Tudomásom szerint a C-s olaj jobban lebegteti a kormot, ami ennél a motornál kulcsfontosságú lehet a hosszú távú problémamentes működéshez.
A suzuki gyári olajkeresője a C2-es ECSTAR F9000-et hozza első számú ajánlásként, de ezt se a szervizkönyv, se a magyar suzuki nem ajánlja WTF
Ellenben a benzines API SN ECSTAR F9000-el, ami szerintük bele való. Most ez ment bele, hogy ne legyen esetleges kibúvójuk a garancia alól, ellenben nem vagyok arról meggyőződve, hogy ez a lehető legjobb választás a motorhoz.
A C2-es ECSTAR meg elvileg nem magas HTHS viszkozitású, ami megint fájó pont nekem. A benzinesről meg semmit se tudni.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Csak ha jól emlékszem, szilikontartalmúval nem keverhető. Erre figyelj!
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Ahhoz megint tudni kéne milyen a gyári... Akkor marad a mezei 5.1 és a fékezés mellőzése.
#nincsbennetarcsi
Brumi˘
addikt
Fusch-nak van 75w90-es olaja is, ismerősök használják vadabb gépekbe is.
Kornel
veterán
Ha már váltóolaj.
Miért van az, hogy 75W egyfokozatú váltóolaj van előírva az Scross-ba? Sosem hallottam ilyet ezelőtt, alig lehet kapni ilyet.
Lecseréltettem, és álom lett a váltó, igazi japán remekmű, ellenben a gyári feltöltésű olajjal, amikor hagyott kivetnivalót maga után
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Mire cserélted? Apum WagonR-ében sem olyan jó mostanában a kapcsolás, márkaszerviz lévén szerintem ugyanazt tehették bele, mint az S-Cross-ba.
Qru
MODERÁTOR
Köszi! Ránézek erre is. Meg megpróbálom kideríteni milyen a gyári.
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
ECSTAR 75W egyfokozatú, ezekbe való váltóolaj.
A Wagonr+ba biztosan nem ilyen való!
tboldi
nagyúr
Akkor csak szimplán szar a váltó.
Habár szombaton egy ugyanilyen WagonR-rel kellett kiállnom a műhelyből, az sokkal-sokkal rosszabb volt. És még a nyelestengelycsapágy is erősen hallatszott.
szerk.: Mondjuk az egy dolog, hogy nem való bele, attól még simán beleönthették. Legutóbb is 10W30-at öntöttek a motorba 5W30 helyett, de legalább a szintet eltalálták. A pékek körében kedvelt 10W40 is volt már benne egyszer-kétszer.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Elvileg azok belevalók.
Nyilván jobb az 5w30.
Ellenben váltóolajból ha jól tudom 75w90 és csakis GL4, mert a réz alkatrészeket más bánthatja.
Nyelestengely csapágy ezeknél tipushiba, szr lengyel gyártmány.
tboldi
nagyúr
Persze, benne vannak ezek is a kézikönyvben, ezért nem is reklamálhattunk nagyon, de akkor is az 5W30 az ajánlott.
Váltóolaj is ki lesz cserélve hamarosan, ha nem nehéz hozzáférni (vagyis otthoni körülmények között, aknából is megoldható), akkor megcsináljuk mi magunk. A kézikönyvben biztosan benne van, hogy mi kell.
És tudom, hogy típushiba, azért is említettem meg. A miénknek egyelőre még kutyabaja.
[ Szerkesztve ]