-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #1801 üzenetére
Benzines ECSTAR, garanciális.
Amúgy is jó bele, leszrm, sőt most kitolom a cserét is, nem lesz ennek semmi baja. -
Kornel
veterán
Ismét olajcsere, 10.06. 30.000 km.
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #1448 üzenetére
Az enyém egy szar akkor ehhez képest, 100 km után korom fekete.
-
Kornel
veterán
Túlmentem a tervezett km-en, 22991 km-nel lett csak a köztes olajcsere
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #1221 üzenetére
Ez így van.
Sőt 1.6 szívóba kb. mindegy mit rak, de szerintem ne 0w20 vagy vékony 5w30 legyen, nekem nem tetszett a lánc (addig nem hallható hangja) K12B-nel ENEOS 0w20-al.tboldi: igen, a környezetkárosító hatás sem elhanyagolható.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #1219 üzenetére
Én nem váltanék 0w20-ra, a fogyasztás előnyön kívül minden másban csak hátránya lesz egy sűrűbb 5w30-hoz képest.
Ha már nagyon maximalista akar lenni, akkor valami jó 0w30.Egyébként nem tudom mi ez a nagy ECSTAR / ENEOS hype, ha nem lenne garanciális az autóm, eszembe sem jutna beletölteni.
-
Kornel
veterán
válasz Speeedfire #1143 üzenetére
Lehet nekem is le kéne mondani az időpontom...
-
Kornel
veterán
válasz Speeedfire #1135 üzenetére
Most miért mondod ezt
-
Kornel
veterán
21.000 km után így néz ki a kipufogó: [link]
(Nem mosogatom)
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz ekrisztian #1064 üzenetére
Ha jól tudom a MOL-nál átveszik.
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #1061 üzenetére
Igen, így van.
Viszont nálam garanciaidő alatt csak az ECSTAR mehet bele, legalábbis szervizben 15.000-kent, akkor meg már közte sem keverem mással.
Itt 4 doboz olaj ~15.000 körül van, úgyhogy így nézve baráti a márkaszerviz. -
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #1058 üzenetére
Barta-t akartál írni gondolom
Amúgy ja. -
Kornel
veterán
Mivel 17.990-ert lecserélik az olajat általam megbízhatónak vélt szervizben, gyári dobozos olajjal, így nem görcsölök vele otthon.
-
Kornel
veterán
Nyilván halkabb, a szívócső befecskendezéses Suzuki-jamnál többször ráindítottam anno, amikor elfelejtettem, hogy jár a motor.
Ellenben üzemmelegen, magas oktanszamu benzinnel már alig hallani a különbséget.Láttam, kicsit too much, ha befért volna 4,99M környékére, akkor jó vétel lenne, így azért vannak bőven alternatívái, de összességében nem tragédia azért az ára.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz ekrisztian #1043 üzenetére
Nálam egyedül hidegindítás után, alapjáraton "kopog" / dízelezik a Suzuki turbo, után teljesen kisimul a járása.
A spritmonitor hasznos, mert így objektívan lehet az azonos motorral szerelt autókhoz hasonlítani a saját fogyasztásod.
-
Kornel
veterán
válasz ekrisztian #1038 üzenetére
-
Kornel
veterán
válasz ekrisztian #1038 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Szlovákiában is az ECSTAR HTHS viszkozitasa és a dízel olaj a fórum téma: [link]
-
Kornel
veterán
Egyedül a noname ECSTAR F9000 benzines olajtol félek.
-
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #971 üzenetére
Nem nagyon hajtja.
Amit a Suzuki csipeget az szar amúgy -
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #969 üzenetére
Sustina-t gondolom nem hajtottad meg annyira...
HTHS-e nem lehet túl magas. -
Kornel
veterán
Igen ez érdekes.
Ennek ellenére hidd el, hogy ennél csak rosszabb olajakat töltenek ezekbe.Megvettem anno a Splash-em 60.000 km-el, mindhárom kötelező szervizkor 10w40 ment bele az ajánlott 0w20 helyett, de igazából még az is megengedett bele, ahogy az M13A-ba is.
Szvsz ez felesleges aggódás, én jobban aggódom a Boosterjet-be rakott benzines F9000 ECSTAR miatt (API minősítést adnak csak meg), de igazából eljutottam oda, hogy leszrm, könyv szerint jó bele, kész. -
Kornel
veterán
Ez teljesen jó bele, sőt az egyik legjobb.
C3 és 0w szerintem ritka kombináció, rakd bele.Nekem sajnos sima ECSTAR F9000-et kell garanciaidő alatt a Boosterjet-be raknom, de 7500-ankent ledobom és kész.
TFSi: egyszer kétszer használtam, semmi gond nem volt velük.
Nekem eddig a legjobban a Liqui moly jött be, a Swift Sport
-ban az bírta a gyűrődést, az ENEOS nem.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Nem lényeg, bármelyik 5w30 olaj megfelel a Swift-be, nem kell bele semmi extra.
Tényleg, API SN/SM, amit mindegyik tud.Fontosabb, hogy maximum 15.000, de inkább 10.000 km-enkent le legyen cserélve.
Ha szereted hajtani, akkor nyilván jobb egy magasabb HTHS viszkozitasu olaj bele.
-
Kornel
veterán
5w30 elég bele, ha 3,5 körül van a HTHS viszkozitasa.
A Sustina igazából inkább w20-as olaj, azért is lett vége benne.Egy erős menet után (50+km végig tiltás közelben) erős égett szag jött a motor felől, aztán 1000 km alatt megevett egy litert belőle.
Normális olajra való csere után ismét semmi baja nem volt.
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
Könyv szerint nem.
Gyár szerint sem.
ENEOS egy vicc, az olaj keresőjével együtt. Nem véletlenül rúgta ki a Suzuki, mint gyári olajszállítót.
Én nem kísérletezgetnék, maradnék a gyár által ajánlott 5w30-nal M13A esetében, sőt a többinél sem a legjobb választás a 0w20, amennyiben nyáron nagyobb terhelésnek van kitéve, mert könnyen megszakadhat az olaj film.
K12B-ben használtam ENEOS 0w20-at, amibe az az ajánlott viszkozitas, nálam jobban bejött az 5w30.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
M13A-ba kizárt, hogy értelmes szerviz 0w20-at tölt, ugyanis nem bele való.
A megengedett legkisebb viszkozitas a w30 bele, bár ugyanezt megtetszik a Boosterjet-nel is, hogy 0w20-at töltenek bele az 5w30 megengedett legkisebb viszkozitasu olaj helyett.Amibe a 0w20 való Suzuki-nal az az újabb (2009 utáni) M16A, és a K10/12B/C motorok.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Bocs, akkor SM.
Itt van a doboza is, csak lusta voltam megnézni.
Akkor sem tudom a HTHS viszkozitasat.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz MPowerPH #756 üzenetére
Semmi baja sincs.
Nulla marketing, minimális kereskedelmi hasznok = olcsó végfelhasználói ár.Persze egy liqui moly biztosan jobb, de háromszor annyiba kerül.
Mondjuk a legviccesebb a Suzuki ECSTAR olaj, amiről konkrétan semmit sem tudni, mégis egy vagyon. ~3-4000 Ft / liter.
Egyébként én 7500-ankent le fogom dobni az olajat. 2000 km után korom fekete, WTF
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Én megpróbálnék egy liqui moly Top Tec 4600-at, ha azt is eszi akkor 5w40.
-
Kornel
veterán
válasz #03969024 #668 üzenetére
Kína problémád vele?
Inkább egy eredeti, a gyári előírást teljesítő olaj, mint egy "márkás", de a gyári előírást nem teljesítő...
Vagy tévedek?
Arra buzdítod az embereket, hogy térjenek el a gyári ajánlástól, és tegyenek nem megfelelő, de számodra minőséginek hitt olajat? -
Kornel
veterán
válasz #03969024 #664 üzenetére
De nem 10w40.
Meg 15w40
Meg 50...Egyébként 5w30 a gyári ajánlás. Tudtommal.
Sőt egyértelműen jobb egy ugyanolyan melegoldali viszkozitasu, de kisebb hidegoldali viszkozitasu olaj, mert hideginditaskor hamarabb jut el az olaj a kenesi pontokig.
De kinek pap, kinek papne.Kemény 4000 Ft 4-5 liter minőségi mannol 5w30-as olaj, biztosan sokba kerül megvenni.
-
Kornel
veterán
válasz #03969024 #659 üzenetére
Rakj bele egy modern, főleg dízel és vagy közvetlen befecskendezéses motorba 10 de inkább 15w-s olajat, lehetőleg 40 vagy 50 melegoldali viszkozitassal.
Szerintem a garanciaidőt sem éli meg.
Nem 1990-ben vagyunk, ne feledd el.Nem kell nagy szakmai felkészültség sem ehhez, hogy belátsd.
-
Kornel
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Saab, Volvo topik
- Hobby elektronika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Canon MILC: EOS R és M topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- HTPC (házimozi PC) topik
- Jön a HDMI 2.2-es specifikáció
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest