Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
Sok itt az ismerős arc.
Megpróbálom itt is a lehetetlent, és pontot tenni ennek a végére.Erre a kérdésemre nem tudott érdemi választ adni a Suzuki Magyarország:
Adott egy Suzuki SX4 S-Cross, 1.4 turbós Boosterjet benzin motorral.
Bejáratás után 4.000 km-nél márkaszervizben lecseréltettem az olajat a Suzuki gyári olajára, ami az alábbi link szerint az ECSTAR F9000 5w30 C2 dízel olaj:A mellékelten csatolt felhasználói kézikönyv ide vonatkozó része szerint viszont az ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, ACEA A3/B4 és ACEA A5/B5 szabványok szerinti olaj a megfelelő.
Kérdésem, hogy van-e ellentmondás a két ajánlás között, vagy a mellékelten csatolt ábra szerint gond nélkül helyettesíthető az A1/B1 és A5/B5 szabvány a motorba került ACEA C2 szabványú olajjal?
Önök ezeknek tudatában legközelebb milyen olajat választanának?
Amit én néztem: legközelebb Liqui moly top tec 4600-at raknék bele, az elvileg tudja az ACEA C2-t, A3/B4-et és az API SN minősítéseket is.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Ezt vágom.
Ennek ellenére nem képesek válaszolni, azaz érdemi választ adni.
Árban ugyanannyi az F9000 C2 és az F9000 benzines is.Focvis: egy gond van vele, hogy a motor jobban kormol, mint egy dízel, 200 baron fecskendezi be a benzint padlógázon.
Talán a C-s olaj jobban is lebegteti a kormot, ez is lehet az oka az olajgyartok ajánlásának?Talán beprobalkozok az indexek is akkor.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Értem, ennek ellenére miért ajánlja az összes olajkereső azt?
Illetve Liqui moly top tec 4600 megfelel a gepkonyvnek és az olajkeresőnek is: [link]
Menjen ez?
Egyébként 200 bar maximális nyomáson fecskendez be, benzin esetén ezt nem nevezném kevésnek.
tabaga: és milyen probléma lesz ezáltal?
Illetve a fentebb linkelt Liqui moly-val megoldanám a problémát, nem?
Egyébként tévedés, hogy csak a kipufogóba kormol, pár száz km után sötét az olaj, most 5000 km után pedig már egyenesen fekete.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Szerintem az ECSTAR F9000 valódi full szintetikus.
Nem az olaj gyengus, hanem eddig még nem csináltak 200 baron befecskendező benzin motort.
Nyilván ez ezzel jár.Plusz a "belső EGR" megoldás, miszerint a szelepek összenyitásával etetik meg a motort a kipufogógázzal, nincs a valódi értelemben vett EGR, nem lesz kormos a szívó rész.
-
Kornel
veterán
Ez most a mai mese délután?
Swift sportban konkrétan megégett az eneos sustina...
Nem is szeretnek dicsekedni a HTHS viszkozitasukkal.
Elárulom: 3,1 MPa.Liqui moly ugyanebben az 5w30-as viszkozitasi osztályon belül tud 3,7 MPa-t a top tec 4300/4600-al.
Nesze neked japán csúcsminőség
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz simonjoe #103 üzenetére
Nem japán?
Mesélj már még.
A motort és a váltót a mai napig becsomagolva hozzák Japánbol.Szerinted én kigugliztam ezt? Saját autóm ette meg az eneos sustina-t, konkrétan megégett az olaj.
Nyilván az átlagosnál nagyobb terhelést kapott (50 km padlógázon), de akkor hol a japán csúcsminőség, ami jobb bárminél?
-
Kornel
veterán
2007-es Suzuki Swift Sport 1.6 M16A. (Azóta nincs már meg, ellopták)
Fórumtárssal élményautóztunk egyet, hiszen arra való, természetesen bemelegítés után, bőven üzemmeleg olajjal, egy kb. 50 km-es etapon ahol lehetett, végig padlógáz, tiltás előtt elváltva, stb.A kör vége felé gyanúsan büdös, égett szagot éreztem, szerencsére vizhőfokkal a mutató szerint nem volt gond, innentől nyilván elkezdtem hűteni, nehogy baj legyen. Megállva alapjáraton még járattam, a szag megvolt ugyanúgy.
Ezután a mutatvány után kb. 1 liter evett meg 1000 km-en ebből a benne lévő, egyébként újszerű (maximum 5000 km-t futott) eneos sustina 5w30-bol.
Ezután a lehető legmagasabb HTHS viszkozitasu belevaló (5w30) olajat kerestem, ami tudtommal a Liqui moly top tec 4300 például a maga 3,7 MPa értékével.
Azzal az olajjal nullára csökkent az olajfogyasztás csere után, illetve hasonlóan erőltetett menet után sem történt semmi kirívó, pedig nem javultam meg hirtelen
-
Kornel
veterán
Motorkárosodás valószínűleg nem volt, utána LM olajjal olajfogyasztas nélkül üzemelt tovább.
Amit én tudok, hogy büdös, égett szag volt, felnyitva a motort, jól érezhetően a motorból, és utána az óriási olajfogyasztas, normális napi használat során is.Ha jó értékeket néztem, akkor eneos sustina 5w30 esetén 3,2 MPa a HTHS viszkozitas, szemben a Liqui moly top tec 4300 3,7MPa-javal.
Egy biztos, ezután én nem fogok eneost használni, annak ellenére, hogy normál használat mellett a Splash-nel nem volt gondom vele, bár az szerintem kevésbé kényes az olajra.
Amit linkeltél csak részben igaz, a Swift sport módosított M16A motorjába 2007-ben még nem lehetett a 0w20 olajat belerakni, de utána is maradt az 5w30 az előírt ajánlott, és egyben legvékonyabb olaj is.
Ugye most K14C-m van, itt is a legmagasabb HTHS viszkozitast fogom preferálni, a turbó általi extra hőterhelés miatt.
Ami vicces, hogy a gyári ECSTAR olajnál ez egy kideríthetetlen paraméter...[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Igen, éppen ezért volt kritérium, hogy maradjak az 5w30-as viszkozitasi osztályon belül. Persze itt is vannak különbségek, de így egy határon belül mozognak a különbségek.
A turbó miatti extra hőterhelés és a folyamatos olajfilm szerintem fontosabb, mint pár deci üzemanyag megtakarítás 100 kilométerenként...
-
Kornel
veterán
Nézem én is a Motul olajokat, ez jónak tűnik:
PERFORMANCES
STANDARDS ACEA C3
PERFORMANCES API SM / CF
APPROVALS BMW Long Life-04
MB-Approval 229.51
RECOMMENDATIONS FIAT, HYUNDAI / KIA, NISSAN, RENAULT, SSANGYONG, SUZUKI …PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.847
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 70.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.0 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 166
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
Sulfated ash ASTM D874 0.79% weight
TBN ASTM D2896 7.4 mg KOH/gHTHS viszkozitás 3,5 MPa, lobbanáspont 230 fok, jónak tűnik, és az API SM minősítése miatt a gépkönyvnek is megfelel.
-
Kornel
veterán
Igen, full szintetikus.
Amiért tetszene: az API minősítése miatt megfelel a gepkonyv szerint is.
Emellett ACEA C3, ami szerintem a legjobb ennek a dízelnél is jobban kormoló motornak.
3,5-ös HTHS viszkozitas már elég magas érték, szerintem a nagy hő és a sokat forgó turbó meghálálja ezt.
Emelett kellően nagy a lobbanaspontja is a 230 fokkal.Kérdés hol van belőle eredeti
-
Kornel
veterán
válasz SPeti1984 #200 üzenetére
Előre leszögezem hogy nem értek hozzá, nem tudom a tiedbe milyen specifikációnak megfelelő olaj kell, azt tudom, hogy elméletileg amit linkeltem az enyémnek megfelel, és a leírt okok miatt az enyémbe jónak tűnik...
Szerintem nálam okosabbak majd ezt a kérdésed is megválaszolják, legalábbis remélemK Norbi: 5w30 felszintetikus lenne?
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Graphics #231 üzenetére
0w-nek látom értelmét, de a w20-nak nem.
Én egyszer próbáltam egy olyan motorban, ahol ez volt a gyári ajánlott olaj - mellette persze még a 10w40 is megfelelő - nekem annyi elég is volt belőle.Egyébként az üzemanyagtakarékosságon kívül szerintem az összes fontos tulajdonsága rosszabb egy w20-as olajnak, mint egy w30-asnak.
-
Kornel
veterán
Gyökér, fogalma sincs a motorról, de még a felhasználói kézikönyv szerkesztőinek sem.
Kurvara kell bele a C-s olaj, plusz a magas HTHS viszkozitas is előny, sőt a magas lobbanaspont is, kva meleg a motor, főleg nyáron, és van ám aki kisebb olajfogyasztasra panaszkodik.
Érdekes nálam még nulla. -
Kornel
veterán
Lassan itt a következő olajcsere időpontja: 1.4T Scross
Maradjak az ecstar 5w30 F9000 C2-nél, vagy menjen bele a benzinesbe való olaj?
Egyelőre mást nem veszek bele, mert ez biztosan eredeti. -
Kornel
veterán
Tudtok olyan webshopot mondani, ahol garantáltan eredeti liqui moly Top Tec 4200-at tudnék venni, ha mégis amellett döntök?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest