- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Debilon
addikt
Helló!
Az lenne a kérdés, hogy van egy 2007es Kymco people 50s 4t, a service kijelzőt lehet menet közben nullazni?
Manual szerint 2000 km után jelez, viszont a robogó most lett véve, szeretném az olajat lecserélni, mert elég érdekes színe van, konkrétan korom feketenek tűnik, vagy ilyen kis töltet /kis motornál ez normális?
-
NYPD
aktív tag
Nézegettem, nem volt semmi gyanús, igaz nem bontottam meg, csak úgy belestem alulról. Mennem kell majd úgy is lassan a szerelőhöz, sztem megoldjuk ott egybe az egészet. Kell egy új önindító, mert unom már rugdosni...
Na meg a ferde középsztender miatt nem is nagyon akarom, még a végén eltekeri a blokkot v tudja a tököm, szétszed valamit az egyenletlen terhelés miatt.
Nem rossz ez az oem-parts, 300 Ft-os cuccot 1800-ért szállít, tökre megéri
-
nod1
csendes tag
Ami még okozhat hang változást, az a szekunder levegő rendszer.
Ha egy keveset tudsz bontani, akkor meglátod, hogy valamelyik cső esetleg nincs e kirepedezve. De ha talppal érzed a rezonálást, az biztos, hogy valami ettől markánsabb dolog lesz. De attól ha alánézel, meg a csöveket megnézed nem veszítesz sokat.
Olajat dobd le mindenképpen, ha mostanság nem volt, cserélj benne szűrőt is, filléres sztori.Az enyémen ki volt repedve az egyik cső, utána csendesebb lett. Hiányzik már egyébként, még mindig nem vettem elő, pedig most már kevesebb a ruha rajtam, egyre jobban zavar a 2T csík, amit húzok magam után reggel melóban.
-
NYPD
aktív tag
Halihó. Egy-két napja észrevettem, hogy a motorom hangja mintha dörmögősebb lenne, a taposónál erősebb rezonálást is érzek talppal. Mi lehet az oka? Kidörrenő dob kicsit korhad, kívülről, lehet emiatt? Dobok majd róla fotót délután.
-
BLUE TORNADO
senior tag
Használ itt valaki Honda Lead AF01 NH 50 robogót?
-
draco31
veterán
Hello!
F12 Phantom vizes. Akku csere lesz, savasat vagy zseléset inkább újat? -
perge666
veterán
válasz
Zoli bácsi #82387 üzenetére
Visszatérve a régi szocimocikra,nekem mindigis kedves volt a simson,bármennyire is sokat szívtam szinte kivétel nélkül minddel egytől-egyig.
Nincs nagymotor jogsim,de mindig szerettem volna egy MZ-t,ETZ-t vagy Jawa-t,amire lett is volna lehetőségem,de mindig visszaléptem.Pedig a határba a mai napig jókat szórakoznék egy nagyobb géppel.
Vagy 15-20 éve volt egy 80-as Yamaha DT-m,ami elég jól meg volt piszkálva,azóta sem volt olyan erős mocim,nagyon szerettem,de olyan volt hogyha nem volt kedve akkor bármit csináltam vele nem indult be,mind1 volt hol voltam,tolhattam hazafelé.Ja meg ráadásul annyit evett mint 1 kocsi,6-7 litert.
Régebb óta gondolkodok egy Quadon,de elég drágák,és mindig veszek helyette valami hulladék kismotort.
De nemrég megfogadtam hogy elég a 2 frankó moci a háznál / Derbi Senda és a Piaggio Typhoon / és lassacskán gyűjtök egy Quadra.
Nem tudom hogy fog ez összejönni,mert mindig elkap a hév ha meglátok egy olcsó bontószökevényt. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
perge666 #82386 üzenetére
Mivel ez egy motoros topik, természetesen elsősorban ilyen, technológiai, jármű szempontból próbáltam megközelíteni, hasonlítani.
Emberileg legalább akkorát változott a világ, mint technológiában....És igen, én is így jellemezném, rohanó világ.....
De ez már tényleg off, elnézést érte. -
perge666
veterán
válasz
Zoli bácsi #82385 üzenetére
Na jó,maradjunk annyiban hogy kinek a pap,kinek a papné......Nekem inkább a lányuk.
A PS5-el szerintem a régi időket akarják visszahozni,megrendeled és 1-2 év múlva megkapod.
A mai rohanó világban már nem olyan élvezetes motorozni sem,nincs egy nyugodt perce sem nézelődni az embernek,mert mindig jön egy halom kocsi.
Én nem nagy városban élek,de már itt is egy háztartásban van legalább 2 autó,ha az utca végére kell elmenni oda is kocsival megy az ember.
Elfogadom hogy te jobban szereted ezt a rohanó világot,de én nem!Elkezdtem írni ide egy “regényt” de inkább kitöröltem,nem éppen idevágó téma.......... -
Zoli bácsi
őstag
válasz
perge666 #82383 üzenetére
Rossebet volt jobb...
Kezdő fizetésem mentőknél 1987-ben, havi 260 órával, kb 5- 6e. Ft volt. Több volt mint az átlag, az éjszakai pótlék, meg a kötrelező túlóra megnyomta. Asszony akkoriban ápolónőként 3-3500ft-ot keresett.
Egy új Simson 12 ezer ft volt.
Egy 250-es ETZ emlékeim szerint 28 ezer forintba került.
Egy Zsiguli (Lada) úgy emlékezem, 120 ezer, egy Trabant 80 e. ft volt.
Benzinre 8-10 ft/l körüli árra emlékezem. 20ft körüli órabérek voltak.
Számoljátok ki. Drága a benzin, minden, de ha kiszámoljátok, mennyit dolgoztak akkor egy autóért, vagy motorért, esetleg üzemanyagért, akkor láthatjátok...Teljesen politika mentesen, azt mondom most jobb.
Tegyük hozzá, hetedikes voltam, mikor szüleim befizettek egy Ladára. Katona voltam, jogsim volt mire megjött. Ez 6 év.
Anyám boltos volt, összeköttetésekkel. Ezért tudtam kamaszként Simsonokat cserélgetni, mivel nem lehetett kapni, 2 évesen új áron elment, anyám meg hozzáfért, lett új mocim.
Nem lehetett egyszerűen megvenni, hiány volt.
Mivel nem lehetett a pénzt elb..őőő elkölteni, volt pénze az embereknek. Uborkáztunk, egy nyáron több pénzt be lehetett szedni a kertből, mint a (éves!) fizetés. Kalákába ment az építkezés.Hiány volt, egy fürdőkádért épüléskor két megyét is kellett néha utazni.....
250-es MZ-vel beálltam a főút közepére, tekertem 120-al, senki nem előzött meg....Most közlekedési akadály lennék....
Jó volt, de higgyétek el nekem, bementek a boltba, és kihozhatjátok a szuper motorokat, robogókat újonnan, mehettek külföldre, tanulhattok....Vállalkozhattok. Jó rá visszagondolni, mert fiatalok voltunk, de azt mondom jobb világ van most. -
Laacika79
csendes tag
válasz
Zoli bácsi #82382 üzenetére
Szeretek ilyesfajta hozzáazóláat olvasni.
2db simsonom volt fiatalabb koromban,az elsőt 93 ban vettem meg,előtte komárom volt kb 2 évig.
A aimson egy álom gép volt a komár után majd ahogy telt az idő volt szerencsém Ts150 es Mz hez,volt 250-es szívtankos vagy csepp tankos (ki hogy mondja) Jawa-m,utánna volt 350-es Jawa-m is,ja és majd ki hagytam volt 250-es Etz-m is ami 330 köbcentisre volt fúrva,egész jól ment.
Az Etz-t nagyon elbacta a német viszont a Simson egy nagyon jó kismotor volt.
Igen bukósisak nélkül sok sok évet lemotoroztam de a váltásnál nem emlékszem olyanra hogy csak lakott területen kellett majd mindenhol.
Lehet nem mindenki ért egyett velem de úgy gondolom ezt a kötelezett bukósisak hordást hogy felesleges kismotorra.Azt aláírom hogy megtöbbszöröződödd az autók száma a régmulthoz képest de ezzel az erővel a forgalomba közlekedő bicósaknak is kötelezett lehetne,alap kressz vizsgával,akár ők is tudnak 50-el menni.
N-es volt a kismotor?Felénk bizonyos rendőrök szerint minden simson nagymotor volt.Hogy is van a kismotor megfogalmazása törvény szerint?
50 köbcenti alatti legyen és 45km/h -ás sebességet ne tudja meghaladni,hát egy jó bebetta is simán ment ennyit,akkor?
Örülök hogy egy picit éltem a régi jobb világban -
perge666
veterán
válasz
Zoli bácsi #82382 üzenetére
De szeretem az ilyeneket olvasni.
Jobb volt az a régi világ mint a mostani. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
perge666 #82374 üzenetére
Nekem volt 3db, újonnan vett Simsonom, 80-as években.
Gyári állapotban kb 62Km/h volt a végsebesség, mindegyiknek. Óra szerint valamivel több, akkoriban GPS nem lévén autóval utánam jőve, bemérve jött ki ez az adat.
Én már akkoriban is 194 cm voltam, igaz nem 135, csak 60kg....
De a nagyobb felület annyit jelentett, hogy a versenyeken rendre alul maradtam, végsebességben..... Annyi trükk elég volt a szimónak, hogy pár mm-nyit ráhúztam a szivatót, ezzel nyertem +5km/h sebességet.
Kis otthoni tuninggal, ami jobbára a karburátort érintette, kb 70km/h végsebességet ki lehetett hozni a gyári Simsonokból.
Tartósan az 50Km/h volt az utazója, ezzel a világ végére elment..Meg vissza is persze, ehhez olyan 2,5l keveréket kért 100km-re.
A szocializmus leg-strapabíróbb gépe volt, talán ennyit az első szériás TS MZ-k bírtak. (Ismerősömnek áll a garázsba egy TS 250-es, bontatlan blokkal 200e. km-t futott)
100e. km-t le lehetett tekerni egy szimóval a gyári lánccal (persze odafigyelve), kopó alkatrészek, gyertya cseréjével.
Bánom hogy elkótyavetyéltem fillérekért a gépeimet, volt egy piros S51B Simson, ami rendszámosra volt vizsgáztatva. Igen, elvileg mindegyik "B"-s Simson rendszámköteles lett volna, az S51 N volt kismotor, akkori rendőrök szerint.
Másik gépem egy 1985-ös TS 125 MZ volt, 3 évesen vettem 1100km volt benne. Mármint a motor volt 3 éves.....Mikor vettem.
Beleuntam, nem bírta a dinamó az állandó nappali világítást, évente kinyírt egy akkut. Fiatalabb motorosoknak mondom, régen nem kellett nappal világítás. Sőt, mikor Simsonom lett, nem kellett kismotorra bukósisak. Aztán lakott területen kívül kellett...Végül mindenhol. -
b.papa
újonc
Üdv! Van egy yamaha basic jog 2ja robogóm, aminek első gumija cserés lesz. Internet szerint elől hátul: 90/90 - 10-es méretü gumi kell rá, de hátul most is 3,00 - 10 -es gumi van /újszerü állapotban/. Szertintetek mi lenne a jó megoldás, vegyek előre is 3,00-10 est vagy 90/90 -10-est, vagy cseréljem le hátul is a gyári méretre /ezt szeretném a legkevésbé/? Ha nem, abból származik--e bármilyen hátrányom , hogy elől hátul keskenyebb gumi van, vagy mindegy?
Válaszokért előre is thx! -
ricsi8800gt
addikt
Sziasztok
Van egy Twister explorer robogóm és olyan kérdésem lenne hogy az mitől van hogy sorba csapja ki a biztosítékokat,Ha teszek bele egy újat pár indítás után cserélhetem a biztit,tökre mindegy hány amperost teszek bele 5 vagy 20,Valahol valami kábel szakadás lehet.Majd fotot csinálok -
perge666
veterán
válasz
KTMHobby3 #82377 üzenetére
Igen ezt tudom,de nekem soha nem ért meg annyit hogy akár a teljes motor 2X-esét is ráköltsem hogy jól menjen és többet egyen mint az autóm.
Ma már nem éri meg szerintem Simsonnal vesződni,marhára felment az áruk,de az alkatrészek minősége csak mégjobban leromlott.
Ha valakinek egy szaladgálós,munkábajárós moci kell,az sokkal jobban jár egy robogóval.... -
KTMHobby3
tag
válasz
perge666 #82374 üzenetére
Ahhoz hogy egy Szimó jól menjen, sok mindenen kell változtatni. Két éve fotóztam egy tuningolt Simsont, veterán találkozón, később a fórumon jelentkezett a tulajdonosa. Elmondása szerint 16 LE-s és 130 a végsebessége. Igaz, ez már nem 50-es, így nézett ki:
Az én motorom csak 50-es, de a nicasilos verseny hengerrel ment 78-at. Sajnos Simsonokhoz nem lehet kapni ilyent, ezért mókolni kell a hengeren hogy erősebb legyen.
-
perge666
veterán
válasz
KTMHobby3 #82370 üzenetére
90-es évek végén fater 50-es szimóját én öltem nyáriszünetekben kint a határba/gúthon,és 65-nél nem ment többet a bestia.
2006-ba vettem meg az első saját 51-es szimómat,de hiába egybe volt nagyon,60 volt a vége,hosszú lejtőn talán megvolt a 65.
Utána volt még néhány simsonom,de mezei tuninggal is kivétel nélkül mind 70-et tudott végsebességre maximum.
Egyik havernak 95-öt ment,de ő elég komolyan hozzányúlt,meg ő hetente legalább 2X szerelte mert mindig volt valami baja.
Na nem mintha az enyéimet is havonta 1X legalább nem kellett volna szerelni.......mocsok egy gépek voltak azok a szimók,de nagyon jó visszagondolni azokra az időkre. -
Zin
őstag
honda nes 125 4t.Menet közben mintha vmi oda vissza rángatna 60nál jobban nem akar menni.Ékszíj vagy kuplung szerkezet szerintetek?Ma már elsem akart indulni...
-
KTMHobby3
tag
válasz
mumtaz #82369 üzenetére
Én is úgy tudtam hogy a fordulat emelkedésével növekszik az előgyújtás. De olvastam én is arról hogy egy bizonyos fordulat fölött csökkentik az előgyújtást. Na persze nem megy át utógyújtásba. Szerintem ezek már extrém fordulatú motoroknál lényeges. 10-ezer alatt nem valószínű hogy erre szükség lenne.
Arra azért kíváncsi lennék hogy a Simsonod terhelve, vagy terhelés nélkül pörgött ki 10-ezerig. Ugyanis 10-ezernél a Simson már 90-et megy, amit nehéz elképzelni. Persze tuninggal nem lehetetlen. -
mumtaz
senior tag
válasz
Laacika79 #82368 üzenetére
Ezt én sem értem, hogy miért utógyújtásba állítja. Mondjuk hozzá kell tennem, hogy az én simsonom anno a 90-es évek végén simán lepörgött 10000-et mezei megszakítós gyújtással. Ami egyrészt furcsa is volt, hisz elvileg ahhoz a megszakító már túl lassú (mondjuk mókolva volt egy kicsit). Másrészt akkoriban nem nagyon lehetett találni hozzá normális főtengely csapágyat. Így az lett az eredmény, hogy maximum 1500Km alatt kiverte a csapágyakat, amitől persze a gyújtás is megőrült. Másrészt a megszakítók sem bírták.
-
Laacika79
csendes tag
válasz
mumtaz #82367 üzenetére
Én is igy tudom,de nekem most érdekes módon nem ezt mondták,ezen meg is lepődtem nem is kicsit.
Ugye forgásiránnyal megegyező irányba viszed az alaplapot utógyujtásba.
Nézd ezt a videót: https://youtu.be/kWWRhO8q-U4
Szerintem itt is visszaveszi az előgyujtást nagy fordulatnál.
Nem értem miért. -
mumtaz
senior tag
válasz
Laacika79 #82366 üzenetére
Rosszul tetszik tudni szerintem. A fordulattal az előgyújtás nő.
Erre még régen megírták a szakkönyvek, hogy ideális esetben - az égés gyorsasága és egyéb tényezők miatt - annyival a felső holtpont előtt gyújt, mint amennyivel a felső holtpont után az égés befejeződik. Ugyanis az égés gyorsasága egységre vetítve közel állandó. De nagyobb fordulaton több üzemanyag-levegő keveréket kap, így többet kell elégetni is, tehát az égés is tovább tart és, ha nem állítjuk az előgyújtást, akkor a keverék egy része a felső holtpont előtt ég el, míg nagyobb része már utána a táguló térben, így ott már nagyon sok energia veszendőbe megy. Pláne borulna a helyzet, ha csökkentenénk az előgyújtást a fordulatszám növekedésével.
Szóval a fordulatszám emelésével az előgyújtást is növelik.
De ilyen kicsi kétütemű mociknál tényleg felesleges. -
Laacika79
csendes tag
válasz
KTMHobby3 #82365 üzenetére
Azt javasolta a "tuningmester" akit emlitettem hogy huszon lovas robogókat épít hogy jól van ez így,nem sokat számítana a változó előgyujtás.
Egyébként én nem is jól tudtam mert nagyobb fordulatra nem nagyobb előgyujtás kell hanem kissebb,tehát nagyobb forsulatra vissza veszi az előgyujtás értékét.
Azért minden esetre megnézetem hogy mennyi most és azt is hogy mennyit változik foedulatra,mert azt mondja a fix sem teljesen fix.
Egyenlőre ennyi ami a gyujtást illeti. -
KTMHobby3
tag
válasz
Laacika79 #82364 üzenetére
Pontosan leírtad hogy mit kell tenned. Sztroboszkópot inkább kérj kölcsön, vagy beszélj egy szerelővel, hogy mérje ki Neked, mert elég drága és elég ritkán kell használni. Autószerelő is ki tudja mérni, ha előtte bejelölöd a felső holtpontot, meg az 1,5 és a 2 mm-t, mert ahhoz tudod majd viszonyítani a mért értéket. Valahol ezek körül kell lenni a gyári értéknek. Az én motoromon 0,8-2,4 mm között változik ez az érték, alapjárat és max fordulaton. A lökethossz 43 mm, ez kissé befolyásolja a beállítást. Ha megcsinálod a mérést, akkor kapsz majd egy értéket és eldöntheted hogy érdemes-e változtatnod.
-
Laacika79
csendes tag
válasz
KTMHobby3 #82362 üzenetére
Persze minden képp leellenőrzöm csak be kell szerezzek egy stroboszkópot.
Nem használtam még de úgy látom hogy pofon egyszerű,adok neki 12V-ot és a gyertyakábelre csatlakoztatom a máaik csatlakozót,ekkor minden egyes villanás a gyujtási pillanatot mutatja.
Előtte (ha nincs) meg kell jelöljem a felső holtpontot ,indikátor órával pontosan,majd célszerű lenne a gyári előgyujtási értéket is rájelölni és utánna jöhet a strobi.
Jól írom?
Viszont azt lenne még jó megtudni valakitől hogy a gyárihoz képest esetleg mennyivel nagyobb előgyujtást érdemes adni neki igy hogy magasabb fordulatszámon adja le a legnagyobb nyomatékát és teljesítményét,már ha fix egyáltalán az előgyujtásom.
Nagyon örülnék neki ha nem az lenne de ha az lesz tovább gondolom a dolgokat és lehet jó lenne módoaítani hogy változó az az szabályzós legyen.
Lehet nem is érdemes ezen agyalni mivel elég szűk tartományban adhatja le a legnagyobb teljesítményét (kb 8500-10500) ezért lehet csak a nagyobb előgyujtási értéket kellene belőni.(és maradna fix előgyujtás) -
KTMHobby3
tag
válasz
Laacika79 #82360 üzenetére
Azt nem tudom hogy milyen gyújtás van a motorodon, lehet-e állítani rajta, de az is lehet hogy szabályzós. Ezt csak akkor tudhatod meg, ha sztroboszkóppal leellenőrzöd. Ha gázadásra nő az előgyújtás, akkor szabályzós, ha nem, akkor fix. Ha tudod a gyári értékét az előgyújtásnak, akkor azt is le tudod így ellenőrizni, hogy annyi, esetleg kisebb. Én a helyedben leellenőrizném, biztos, ami biztos.
-
Tamás9x
őstag
válasz
Laacika79 #82358 üzenetére
Az, hogy magában mennyit számít nem tudom, gyertyával, és trafóval együtt cseréltem, így dúsabbra tudom állítani a karbit.
Az tuti érezhető, hogy az intercom-om jobban recseg azóta.
A gyertya nagyon fekete, de gyújtáskimaradásom már nincs. Majd lehet szórakozok vele a hétvégén, cserélgetem, történik-e változás. -
Laacika79
csendes tag
válasz
KTMHobby3 #82359 üzenetére
Végeredményben nem baj,csak bele tudok ám bonyolódni rendesen és tényleg mindent jobbra akarok.
Na ezt nem tudtam hogy 3 féle ilyen gyujtás létezik,neked akkor nincs ilyen előgyujtási kérdésed.
Igen nagyon jól írod,fontos hogy a megfelelő fordulatszámhoz legyen beállitva az előgyujtás.
Talán,sőtt biztos hogy nekem is optimálisabb lenne egy kicsivel nagyobb előgyujtás mivel ezzel a kipuval és 1 gyűrűs aluhengerrel 8500 nál kezdi igazán jól érezni magát.
Kérdés hogy mennyivel kellene neki nagyobb előgyujtás.
Ilyenkor jön rá az ember hogy mennyire nem ért hozzá,mennyit kell tanulni és tanulni.
Azt mondta nekem egy idősebb fickó aki huszon lovas verseny robogókat épít hogy pl a karburálást évekig tanítják.
Nem egyszerű dolgok ezek,mikor egy motoron minden klappol mindennek és az 100 vagy inkább 99%-osan összhangban van,minden mindennel és minden optimális.
Mindig is szép dolognak tartottam a tuningolást és emelem kalapom akik ezt igazán profi módon művelik.Pl: Havassy. -
KTMHobby3
tag
válasz
Laacika79 #82357 üzenetére
Az utolsó mondatodra reagálva, én magam is ilyen vagyok, szerintem ez nem baj. Sokat foglalkoztam a motorommal az utóbbi pár évben, sokkal jobb, mint amilyen volt, amikor megvettem. Alapvetően 3 féle CDI-s gyújtás van, a fix előgyújtású, az előgyújtást szabályzó, a fordulat függvényében és a programozható előgyújtás szabályzásúak. Az utóbbikakat inkább komolyabb motorokba szerelik. Az enyémben a középső van, amiket az Indiai Hero Puchokba szereltek, egy olyanból kiszereltet kaptam, már 10 éve. Ezzel képes kiforog 10 ezerig. Egy 50-es kismotornál nincs nagy jelentősége a szabályzásnak, mivel ezek "gyenge" motorok. Fontos hogy ha fix van egy motoron, azt a nyomatéki fordulatszámra célszerű beállítani, akkor megy a legjobban, akkor fogyaszt a legkevesebbet.
-
Laacika79
csendes tag
válasz
KTMHobby3 #82355 üzenetére
Értem és köszi.
Ezt egyébként leirhatnák hogy Jóska Pista (és Laci se) vegye meg feleslegesen ha már nem ért annyira a gyujtásokhoz.
Jó nem nagy összeg volt csak gondoltam kicsit jobb nagyobb azikra lesz ami talán kis és nagy fordulaton is előnyös.
Egyébként visszaemlékszem volt mikor olyan szikra volt a Simsonon (megszakitós gyujtásnál) hogy öröm volt nézni azt a szép kövésr kék szikrát.
Most kicsit menjünk tovább,ha már gyujtás,ha jól tudom minnél nagyobbat forog egy motor illene annál nagyobb előgyujtást állitani,gondolok itt ara hogy ezeken a robogókon egy CDI-s gyujtás (nem tudom mi ennek a hivatalos neve) van ami állandó előgyujtással működnek.
Ahogy látom vannak finoman hangolható alapelőgyujtásos CDI-k is de lehet hogy csak én gondolom túl a dolgokat és nem sokat jelentene pl a változó előgyujtás.
Az a baj velem hogy szeretek mindenen javítani ha lehet jobbá szebbé tenni -
KTMHobby3
tag
válasz
Laacika79 #82353 üzenetére
Racing gyújtótrafóhoz Racing elektronika is kell hogy észrevedd a különbséget. Csak trafótól ne várj csodát. Ha a hagyományos CDI-vel jól megy a motor, felesleges cserélni bármit is. A Racing gyújtótrafók nagyobb feszültséget bírnak, de ahhoz kell a hozzá való elektronika is.
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
Zoli bácsi #82349 üzenetére
Akkor bocsi, benéztem
Én sokat motorozom töltéseken. Ott többet látok nappal vadakat. -
Laacika79
csendes tag
Hát ezt a világot éljük sajnos
Nézegettem a motoros webáruházakat,megakadt a szemem egy "Racing" feliratú gyujtótrafón amire azt irták hogy 30kV-ot tud a gyári 16 helyett.
Gyanus is volt nekem mert ugyan olyan alakú házban van és ugyan akkora méretű csak épp a szine olyan szép szippantósteherautó színű.
Javasolták egy elektronikai fórumon hogy ellenőrizzem le mekkora szikraközt tud mindkettő.
Én kételkedtem mert már a gyertyánál lévő szikrán sem láttam külömbséget.
Egy hazug marketing duma és egy színmódosítás "Racing" felirattal,hát igazság ez?
-
urbi73
senior tag
válasz
Zoli bácsi #82344 üzenetére
Én a pecából haza jövet raktam fel 1 - led( akus) baromi erős első világitást ,gond megoldva. Mala F-15 első fényszóró nem a világitásáról híres .
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
BLUE TORNADO #82348 üzenetére
Félre érted....Nyugat MO.-on élek, falusi gyerek vagyok....
Vagyis jelenleg egy Rábaközi kisvárosban lakunk.
Hidd el nekem, 87'-ben kezdtem mentőknél dolgozni, megyünk sokat éjszaka.....A vadak éjjel mozognak. Vadgázolásos balesetek is legtöbbször sötétedéskor, sötétedés után következnek be. Nappal nem nagyon láttam vaddisznót, borzot sem....Őzek, szarvasok is éjjel mozognak jobbára, bár ezekből nappal is látni.
Mindenesetre azt gondolom, motorral-robogóval éjszaka inkább közlekednék egy nagyvárosba, mint egy vidéki alsóbbrendű úton, az erdők közt, ahol óránként megy el egy jármű. Amúgy nappal szeretek ilyen elhagyatottabb utakon pöfögni. -
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
Zoli bácsi #82344 üzenetére
Szerinted vidéken nincs közvilágítás?
Azért annyira nem kell "lenézni" minket. És elhiheted, sokkal jobb vidéken motorozni. Több a szép táj. Akad látnivaló itt is. Viszont nem igazán kell estére tartani attól, hogy mész motorral kb. 50-60-al és neked ugrik valami a sötétben. Nappal sokkal nagyobb az esély rá.
-
Silurus79
csendes újonc
Hali,sziasztok.Tudja valaki,hogy Aprilia Amicóban van e cdi fojtás?96 os kiadású,álló minarelli......
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #82344 üzenetére
Én is körültekintőbb vagyok. Legalább egy kis fénykürt, hogy lássam, van-e valami, valaki az úton, vagy a padkán. Szükség szerint lassítok, illetve nagyobb oldaltávolsággal kerülök. Illetve úgy intézem, hogy ha valakinek segítségre lenne szüksége, észre vegyem a jelzését. Lehet, hogy ma már a kamerás, vakus telefon elterjedt, de lehet valaki annyira ledermedve, hogy eszébe sem jut, de legalább integet.
A másik oldal a gyanakvás: egyedül a sötét országúton, bajban, kiszolgáltatottan és megáll mellettem valaki ismeretlen, esetleg többmedagával.
Volt olyan, hogy öcsémmel a Lada Samarával próbáltunk meg az árokból kihúzni egy okost, aki a T-elágazásnál ott akart egyenesen menni, ahol nem volt hova, pedig neki volt STOP-táblája. Öcsém a volánnál, én az első kerék felett a sárvédőn ültem és így is elkapart a kerék. Szerencsére jött egy Pajero, vagy más hasonló négykerekes terepjáró, átadtuk neki a lehetőséget, mentünk tovább dolgunkra.
Múlt héten valamelyik este városban hazafelé sétálva két motoros hölgy külön-külön motorral félrehúzódva beszélget, az egyik vészvollogóval, az egyik motor járt. Megkérdeztem, hogy kell-e segítség. A motorokhoz ugyan nem értek, de 1 saroknyira van a garázsom pár szerszámmal, ha ez valakinek segítség.
De volt, hogy egy kézi pumpával kínlódó kerékpárosnak hívtam fel a figyelmét, hogy a zebra túloldalán a benzinkúton van kompresszor... -
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #82342 üzenetére
Megértem az aggodalmad. Én nem is szeretek robogóra, motorra ülni éjszaka. Pláne, mióta éjjel jöttem haza pecából, és egy erdősávnál, mire feleszméltem volna hogy mi történik, már csattant is az őz az Ignis oldalán. Kollégám Audiját szarvas tette totálkárosra. Igen, ezek autók, de egy motornak elég egy nyúl, egy macska, egy sündisznó.....
Szóval én a városi éjszakai motorozást még biztonságosabbnak gondolom, mint vidéken, az erdők-mezők közt krúzolni....És a városban van közvilágítás is, ha gyér, akkor is valami.
De vidéken, csak a motor lámpájára hagyatkozva.......
Amúgy nekem az őz gázolásába az volt a leg-megdöbbentőbb, hogy ugye csatt...megállok, vészvillogó ki, félrehúzódok. Kiszállok, keresem a tetemet, nézem mi tört össze....Egyszer csak motoros jön, lassítás nélkül elránt mellettem....Aztán egy kocsi, ugyanígy. Ha az úton van valami, netán az őz teteme, amit nem bírok egyedül félrehúzni.....Vagy alkatrészek....Hát.....Azt gondoltam, ha áll az út szélén egy kocsi, bekapcsolt vészvillogóval, akkor azt jelzi hogy valami gond van.....Óvatosabban kellene elhaladni mellette, megnézni mi a szitu, nem-e kell segítség....Legalábbis így szoktam. -
válasz
macilaci78 #82342 üzenetére
Igen. A hátsó lábtartót is.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Tothgera30 #82341 üzenetére
A rendszámot a mosáshoz vetted le?
Zoli bácsi: a környékünkön minden lámpát keveslek bizonyos esetekben.
Éjszaka, vizes aszfalt, 30-as övezet, mindenhol az amúgyis gyér közvilágítást takaró sövény, fa, gyalogosok matt fekete melegítőben, szövetkabátban fekete pulit sétáltatva...
Nem azt mondom, hogy valósággal rettegek attól, hogy valakit elgázolok hazafelé menet, de a Hungáriát nyugisabbnak érzem. -
válasz
Zoli bácsi #82340 üzenetére
Köszönöm a dícsérő szavakat. Ezek csak mosás után készült gyors képecskék. Ez egy Scarabeo Cento. 101ccm 2T. Nyomatékos blokk, bármilyen meglepő egy kétüteműtől, és nem is pörög sokat. Képről tényleg érdekes az első lámpa (lehet kicsit párás a meleg víz miatt), de valójában víztiszta (korábbi bejegyzéseimben láthatod). Sima Ba20d izzó van benne, még a gyári. Éjszaka szinte soha nem használom, de mikor próbáltam, elég volt.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
Tothgera30 #82339 üzenetére
Jól látom (km óra skálázása) hogy 125-ös?
Szépen megóvott, karbantartott gép, látszik hogy van gazdája.
Első lámpa foncsor elég vakotásnak tűnik, látsz vele éjjel? Előző Libertym még nem halogén izzós volt, mintha gyertyával világítottam volna......Bár tiéd mintha halogénes lenne...vagy LED? -
-
makro
senior tag
Ma megjött a csomag oem-parts-tól. Pénteki délután rendelés...egy szavam sem lehet.
Kicseréltem a szívatót, viszont a burkolat és a csatlakozó nem igazán passzolt. Szerencsére a régi burkolatot rá tudtam pattintani, viszont a csatit már át kellett forrasztanom.
Sokkal jobb lett, bemelegedés után szépen tartja az alapjáratot és gyorsításnál is fürgébb. A karbin még biztos lehet finomítani, de kezdésnek így már elfogadható. -
BLUE TORNADO
senior tag
Üdv!
Az egyik távolsági izzóm kiégett (H8), így kicseréltem. Azóta folyamatosan ég az egyik, akárhová állítom a billenő kapcsolót. Eddig ezt nem csinálta. Próbáltam felcserélni a két izzót is, de a helyzet ugyan az. Szerintetek mi lehet a baj?
Piaggio Typhoon New 50 2T -
nyogo83
Topikgazda
válasz
tothferenc #82335 üzenetére
Letezik. Ha nem tevedek akkor ugyanilyen VM16 PZ19-es karbi van Honda XR50 es CRF50-es gyerek krosszmotorokon, ahhoz pedig van a Pollininek univerzalis bowdenes keziszivatoja.
Probalj meg ezekhez a tipusokhoz keresni. -
tothferenc
aktív tag
Sziasztok. Mikuni vm16 van a robogomon. Letezik ehhez manualis szivato?
-
Krogoth
senior tag
válasz
nyogo83 #82328 üzenetére
Úgy került bele ennyi, hogy hallgattam az ismerősömre. Ő mondta, hogy nem kell itt méricskélni, addig kell tölteni, amíg teli nem lesz, ami kb. 1 deci. Én meg nem is mértem csak szépen lassan csurgattam bele csak már kicsit soknak tűnt ami belement és akkor néztem, hogy 4 deci körül ment bele. De már az előtte benne levő majdnem 3 decit is figyeltem, pedig azt szerelő töltötte bele.
Amúgy ezt akkor érdemes kiengedni és 0,9 decit beleönteni? -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Krogoth #82327 üzenetére
Az hogy mennyi megy bele nem egyenlo azzal, hogy mennyi kell bele
80w-90-es hajtomuolajbol 0,9dl megy bele gyarilag.Mi alapjan lett beleontve 3-4 deci? Tele lett fulra toltve, vagy hogy? Kellene lenni amugy nivopalcanak is a betoltonel(bar ha valahonnan egy nem belevalot kukaztak, akkor nem mervado)
-
Krogoth
senior tag
Üdv.
Van egy 50es 2t piaggio libertym. Most cseréltem benne hajtásolajat. Az normális, hogy több, mint 4 deci belement és előtte is majdnem 3 deci volt benne (szerelő cserélte)? Úgy tudtam 1 nagyon max 1,5 deci megy bele.
-
mumtaz
senior tag
Igen. pontosan így működik. De lehet, hogy tényleg van, amelyik túl gyorsan. Mondjuk soha nem hallottam még, hogy ezek előtt lenne előtét ellenállás. A hagyományosabb robogókban is van itt-ott egy-egy ellenállás beépítve. Volt, ahol a lámpának volt. Ki tudja. Túl régen b@szakodtam már ilyesmivel.
-
Butcher82
senior tag
Sziasztok,
Gilera Runner 50 Purejet-be kellene nekem akksi és ezzel kapcsolatos a kérdésem.
Tehát, bármilyen 12V-ost belerakhatnok, ami elfér benne? -
makro
senior tag
Amúgy hülyeséget írtam, de egy kicsit informálódtam közben. Azért van szüksége áramra, mert hőt termel, ami hatására a kis tüske szép lassan elkezd kitolódni és elzárja a szivató felől érkező benzin útját. 4-5 perc alatt kell kb végigmennie ennek a folyamatnak.
Az akksira direkt kötve bárki le tudja tesztelni mennyit mozog a tüske:
[link]
A néni szépen elmagyarázza ( német nyelven ) -
KTMHobby3
tag
válasz
Tothgera30 #82321 üzenetére
Az akkunak semmi köze hozzá. Ha jó a töltőfeszültség, akkor mindegy hogy milyen akku van benne. Mivel ez egy kényelmi berendezés, ami meghibásodhat, legjobb lenne kihagyni, mint ahogy a szerelőd is javasolta.
-
válasz
mumtaz #82319 üzenetére
Őszintén szólva arra tippeltem még, mert ha jól emlékszem egy 5Ah 50A akkumulátor van benne, és talán gyárilag elég lenne a 3,5Ah. De ennek utána kell még néznem. Viszont abban igaza van a szerelőnek hogy a manuális atombiztos, azzal nem lesz ilyen gondom. Aut. szívatóhoz ellenállást (oda) tákolni nem szívesen akarok.
-
mumtaz
senior tag
válasz
Tothgera30 #82317 üzenetére
Hülye kérdés, mert egyébként az automata szivatók tudom,. hogy fix feszültségről dolgoznának, de nem lehetséges, hogy túl sok áramot kap? Mert akkor tényleg lehet, hogy túl hamar zár vissza. Lehet, hogy meg kéne próbálni valami ellenállást elé kötni.
Csak egy tipp -
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Tothgera30 #82314 üzenetére
Ja, hogy hamar zar vissza
Na az tenyleg szivas, mert azzal tenyleg eleg nehez barmit kezdeni.
-
-
nyogo83
Topikgazda
Ha ez a 2000-es evek eleji Piaggio HP2 blokk(Ami Runnerbe meg NRG-be, Zip-be is ment), akkor 10-11Nm.
Tothgera30: Fura mert ha gyari a szivato, akkor azon sok allitasi lehetoseg elmeletileg nincs. Ha utangyartott, akkor annal lehet szivni, hogy mennyire pontos. Az biztos, hogy a kezi szivato a legbolondbiztosabb, csak kicsit maceras.
-
Szajo
őstag
50es piaggio blokknak a hengerfejét mennyivel kell lehúzni? Nem találok adatot róla.
-
Tovább göngyölítve a Scarabeo automata szivató hibáját... Szerelő állított rajta, de most sem tökéletes. Beindítom, kegyeg, alapjárat betonstabil. Húzok egy pici gázt, befullad, és leáll. Mondta hogy manuális szivató lesz ebből. Ki mit ajánl. Érdekes, mert előző motorjaink automata szivatójával nem volt gond, ebben pedig tavaly lett cserélve Vadi új darabra
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Laacika79 #82309 üzenetére
Eleg hulyen van a szinkodozas amugy, hogy fekete vezeteket hasznalnak pozitivra...elsore meg azt is mondanam hogy eliras
Nem ismerem az adott fordulatszammerot, de gondolom a piros/fekete az a hattervilagitase lehet kulon, szoval azt lehet akar a vilagitasra kotni, hogy egyutt lehessen kapcsolni vele.
De a legegyszerubb (legalabbis igy kep alapjan):
- Piros/fekete paros -> Piros pozitiv, fekete negativ
- Zold/fekete paros -> Zold negativ, fekete pozitiv
- Fekete-sarga -> kozvetlenul a jelado tekercsre kosd, ami a CDI-be megy a lendkerek felol. -
Laacika79
csendes tag
nyugo83 és Szajo.
Megnéztem sok vedeót de még most sem egyértelmű számomra.
Összeköti a 12V + piros szálat a "connect positive pole" fekete szállal,a fekete - negativ vezetéket meg a zöld "negative pole" szállal.
A maradék feket/sárga vezeték meg megy a gyujtótrafóra ha jól láttam.Youtube: universal motorcycles tachometer
-
KTMHobby3
tag
válasz
macilaci78 #82297 üzenetére
Azok nekem se tetszenek. Szerencsére a motoromon kerek lámpa van, mint a Simsonokon. Nem volt probléma a csere.
Motoszkál bennem a gondolat, hogy mi van akkor, ha a jótállási jeggyel ellátott lámpába, jótállási jeggyel ellátott ledes izzót tenne valaki, aminek a vetítési képe megegyezik az eredetivel, ki venné észre hogy nem szabályos? Egyre több ledes világítású motort, SMKP-t helyeznek forgalomba, autót meg kivétel nélkül mindegyiket. Ránézésre nem tudja kiszúrni senki hogy szabályos-e, vagy nem. Engem se állított meg senki, pedig 4 éve ilyennel járok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- sziku69: Szólánc.
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen routert?
- Nintendo Switch 2
- Milyen TV-t vegyek?
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Óvodások homokozója
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Xbox Ultimate előfizetések