- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Amiga A500 - A régi barátnő
- Yutani: YRHA - Yutani Retró HAngkártyái: IBM mWave
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Yézi: 10 év
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Tamás9x #81099 üzenetére
7-tel meg indulhat siman, de nem tul acelos a teljesitmenye. Mondjuk kerdes, hogy a te blokkodnal mennyi a gyari ertek, mert 4t-nel is van szoras a 11-tol a 13-14 bar-ig.
Ha esetleg valami olcsobb (netalan Alis) a kompressziomero, akkor elsore ne ijjedj meg a 7 bartol, mert lehet siman van az 10 is a valosagban
-
Tamás9x
őstag
válasz
sityupityu #81098 üzenetére
Nem mondanám, első rúgásra, és még erő is van benne, nem vettem észre igazából semmit, csak érdekesség képpen lemértem, amikor megjött az óra, és ámultam, hogy a másik blokkhoz képest tyukfing.
-
-
válasz
Repsol600 #81095 üzenetére
Hát most első csere már a 10w40-nel lesz.
("szomszéd" szintén am6-os MRX-be ezt használja, lehet, hogy a következőnél kipróbáljuk a 75w90-et)Viszont kapott egy hátsó defektet a leány... kerék kiszedés elég nehezen ment, gyakorlatilag nem nagyon volt kenőanyag a tengelyen.
Mivel kenjem meg?
Láncspray, vagy "kékzsír"? Vagy ez sem olyan egetverő kérdés? (Gondolom motorolajat azért ne) -
Grenczii
tag
válasz
cappa72 #81086 üzenetére
Szia,
Én a 10W40et venném.Nekem Morini blokkos Suzuki robogó van kettő, nekem a gyári könyv is 10W40et ír, ez kb az egyedüli ilyen robogó blokk amibe ezt kell tölteni.
Motoros boltba is kérdezték hogy robogóhoz viszem? Mert hogy ezt csak az AM6os blokkosokba szokták tenni(és olcsóbb is) Egyszerrre nekem 90 ml kell bele 6 ezrenként írják a cseréjét.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Línuksssz.. #81092 üzenetére
Udv!
Nekem is bakancslistan van 1 Grand Dink 50 vagy 125-os, de jelenleg tobb motor nem kell a meglevok melle
Sajnos annak annyi a vege, nagyon nagytestu ahhoz a blokkhoz kepest, ami amugy sem egy erogep.
Leghuteses blokk, 4Le koruli teljesitmennyel. Minimalisan lehetne az indulasan/gyorsulasan egy picit a gorgozessel jattszani, de szerintem felesleges.
Amugy a gyari kompresszio 11.5-11.8Bar korul van. -
Línuksssz..
újonc
Üdv Nektek!
Régi motoros,új robogós vagyok.Belezúgtam egy Kymco Grand Dink 50-esbe /2t/,hazahoztam.Minden gyári rajta,csak a gumik újak.Óra szerint síkon 65-öt megy,az előző tulaj szerint nincs fojtástalanítva,nem tudom,ennél miket kell babrálni,hogy jobban menjen.Lenne egy fontos kérdésem:tudja valaki,mennyi kell legyen ennek a kompressziója,vagy van standard érték 50-es 2t motorokra? -
válasz
sityupityu #81090 üzenetére
Köszönöm szépen!
Megtaláltam a Furia gépkönyvét, ott a 10w30-at írják
Csak hogy legyen még egy plusz az egyenletben.
Eh... kár.
Akkor ez majdnem olyan kérdés, mint a Simson esetén a merre álljon a szimering... -
válasz
cappa72 #81086 üzenetére
Az a baj, hogy kis túlzással amennyi motorba használták ezt a blokkot, annyi fajtát írnak hozzá. Én tuti, hogy a 75W90-et tenném bele, bármit is írjon az adott manual.
szerk: Én már korábban is leírtam, hogy ez a téma egy kicsit túl van lihegve szerintem ami a forrásokat illetni. Ha csak annyi szerepe van az adott olajnak, hogy fogaskerekeket kenjen, akkor a 75w90 kb mindenhova jó, több helyre mint a 10w40. Persze ez csak az én véleményem, ha valaki nem ért vele egyet azt is elfogadom.
-
válasz
energy4ever #81087 üzenetére
Nem is a hó miatt kérdeztem, nálam eleve a hideg kizárja már a motorozást. Plusz 15 alatt semmilyen motorra nem ülök. Világ életemben fázós voltam, utálom a hideget.
-
válasz
energy4ever #81087 üzenetére
Hát azt hiszem, hogy abba. A motorblokk jobb oldalán van leeresztő tartály alul, felül a beöntőnyílás, középen meg a túlfolyó csavar (eddig kell tölteni a szintet, ha jól tudom).
Tényleg nem tudom mi a különbség a hajtómű és a váltó között.
-
energy4ever
addikt
válasz
sityupityu #81085 üzenetére
Harmadik telem motorral. Van rajta markolatfutes, emelt szelvedo? meg kezvedo, igy turheto. Majd ha bejon a ho, eloveszem az olasz szemetdombot. Piaggio Zip 50 2T. Meg faternal van, szoval kepem sincs rola. Valahogy a choi utan semmit sem latok rajta minoseginek. Nincsen meg a szerelem... De hoba mar nem viszem ki a GSX-R-t.
Cappa72: Valtoba kell? Rakerdezek valamelyik nap egy hozzaerto tuningos muhelyben.
-
válasz
energy4ever #81083 üzenetére
Ilyenkor is használod még ezt a gépet? Én ilyenkor már semmit sem
-
válasz
cappa72 #81073 üzenetére
Ó, úgy tűnik sikerült megoldani a lefulladás, összevissza kijelzés póóórblémáját.
Szanaszét mértem, hogy hol a fenébe lehet rendellenesség...
Csatlakozókat szétszedtem, motort beindítottam, és ezek után egymás után mentek vissza a csatlakozók. Az egyiket visszadugva lefulladt a motor, és nem is tudtam többé elindtani, ha rajta volt. Leszedtem, megint indult. És ez vezetett oda, hogy már csak abban a kábelkorbácsban kellett keresni a hibát (hacsak nem több helyen is van/volt hiba).
És úgy tűnik, hogy a km-óra világításának a csatlakozója volt éppenhogy zárlatos (mert azért néha nem volt az - kh-ra gyanakodtam elsődlegesen), illetve a zárlatot vélhetően egy beszakadt kis érintkezőmaradék okozhatta. Val'szeg kipiszkáltam azt a maradékot, és utána megszűnt a lefulladás, illetve a világítás sem rapszódikusan működött. 2ből kétszer ugyanúgy.
Így elkezdtem visszarkni a visszajelző kis rizs-izzókat.
Csodák csodája megjavult az index, a refi, az üres visszajelzések is.
Azért ilyen hidegben marha rossz szerelni.
De mot örő' é' bódottá' van.
Ha még pár napig normálisan megy, akkor azt mondhatom, hogy életem első "autóvillamossági" szerelése sikeresnek mondható. -
energy4ever
addikt
válasz
dellfanboy #81063 üzenetére
Befogtam szankozni.
[kép] -
energy4ever
addikt
válasz
teleahocipöm #81081 üzenetére
Tenyleg leirhatnad milyen motor melyik kerek...
-
teleahocipöm
senior tag
válasz
sityupityu #81080 üzenetére
Keresem
-
válasz
teleahocipöm #81078 üzenetére
"Motorszervizben sem vállalják"
Pont ezt mondom, tudom, hogy milyen szisztéma szerint dolgoznak. Megmondom őszintén, ha nekem lenne gépem én sem vállalnám el.
Egyszerűen nem éri meg nekik tökölni ilyesmivel. Ha meg olyan árat találnának ki ami megérné nekik, az meg neked nem lenne jó, mert az egész felni nem érne meg annyit. Ezért mondtam, hogy ha mód van rá, akkor keress inkább használtan egy másik felnit.
-
Tamás9x
őstag
válasz
teleahocipöm #81078 üzenetére
Lehet olcsóbban kijössz, ha veszel egy másikat. Ha találsz..
-
teleahocipöm
senior tag
válasz
sityupityu #81077 üzenetére
Pedig ezek a rossz utak szerintem azért deformálják a felniket rendesen, igaz kinézi, de én vagyok a balfék, hogy megnéztem, most ehet a fene
. Motorszervizben sem vállalják. Megnéztem és a gépek 10 coltól képesek felni egyengetésre. Nem szerettem volna itthon ennek nekiállni, de kénytelen leszek valahogy megoldani.
-
válasz
teleahocipöm #81076 üzenetére
Ja értem. A mi környékünkön még sohasem hallottam róla, hogy valaki ilyennel foglalkozott volna. Ahol meg be tudják fogatni (motorszervizek stb), ott meg nem igazán szoktak ilyenekkel molyolni. Milyen robogó ez? Ha nem egy ritka darab és nagyon odavan a felni, akkor lehet hogy jobban járnál ha használtan vennél egy másikat.
-
teleahocipöm
senior tag
válasz
sityupityu #81075 üzenetére
Egyengetésre gondoltam, benyomódott peremek helyreállítása, nyolcas javítása.
-
válasz
teleahocipöm #81074 üzenetére
Mit értesz javítás alatt, centírozás stb? Amúgy valóban így van, a legtöbb sima autógumis műhelyben nem tudják befogni.
-
teleahocipöm
senior tag
Felhívtam jó pár felnijavítót és nem foglalkoznak 10 colos kerekek javításával, állítólag nem tudják befogni a gépbe :/
-
válasz
perge666 #81071 üzenetére
Akkor az jó vásár lehetett.
Sajna ez foglalkozós. Kora délután mentem vele, akkor szépen ment.
Nem "nyélgázon" gps alapján 70-et is.
De aztán megmakacsolta magát, lányom csak 20 percet tudott gyakorolni... gázt húzott, ledadogott, utána úgy kellett hazatolni a gépsárkányt.
Gyertyát kiszedtem, benzinesnek tűnt. Lepucoltam, félig betekertem, éjszakára úgy maradt, ma reggel betekertem rendesen, első rúgásra indult.
Após valami úszóházat emlegetett, hogy ott fennakadhatott valami (nem nézte meg, csak meséltük neki, hogy járt a leány).Ja, mellékesen após Simson Star-ja mindig akkor állt meg, amikor lányom próbált vele menni.
-
teleahocipöm
senior tag
Sziasztok! Nem tudja esetleg valaki, hogy 10 colos robogó felnit javítanak-e valahol Pesten?
-
perge666
veterán
válasz
cappa72 #81069 üzenetére
Nyáron kolégám 170-ért vett a fiának szintén kezdő motornak egy Motorhispania Furiát 170-ért.
Eléggé egyben vette a mocit,esztétikailag és motorikusan is jó állapotú,órája szerint valahol 100-110 a vége,ez ha a valóságban 80-90 az is nagyon jó.
Kolégának simsonja van,mondta hogy a két motort össze sem lehet hasonlítani semmiben,szerinte kb annyi az eltérés mint egy babetta és egy simson között vagyis ég és föld. -
NYPD
aktív tag
Elkészült a sufnituning kábeltoldás.
Be is kötöttem, teljesen jó.
Az akku 12.58v-on van terhelés nélkül, alapjáraton 13.09, ez nem túl kevés? Beraktam egy új h4-es izzót is, viszont álló helyzetben meleg a búra, de nem vészesen, ez normális? Nem szeretném leolvasztani a foncsort v a vezetéket. 55W-os sima halogén. -
válasz
dellfanboy #81063 üzenetére
Végülis... 160k volt.
Tuti valami megpiszkált verzió, mert sokkal jobban megy, mint ismerős am6-os MRX-e.
Olajozás kikötve (és minden ehhez tartozó alkatrész is), elektromos rész gatya (kh, zárlat is van a világításnál valahol, visszajelzés hol megy, hol nem...)
Úgy vagyunk vele, hogy első motornak jó lesz...
És fülig ér a szánk motorozás után; azt hiszem ez az egészben a lényeg. -
perge666
veterán
Én elég régóta motorozok,nekem is voltak borulások még tizenévesen,mindenhova csutkagázon mentem.....
Most sem vagyok öreg, / 34 / de mára lenyugodtam,nem döntögetem a mocit,nem megyek bele veszélyes helyzetekbe,de ahol biztonságos ott meghajtom a vasat azért.Ahogy felettem is írták ez sokmindentől függ hogy mennyire döntheted.....
-
Zoli bácsi
őstag
Ha kínai robogód van, azért főleg ne decemberben feszegesd a határait döntögetésben, azt olvastam elég kemények a gyári gumik, hidegben nem jól tapadnak.
Szerintem használd télen óvatosan, aztán ha megjön a jó idő, bátrabban próbálgathatod, szerintem rá fogsz érezni úgyis hol vannak a határok.
Amúgy benne van hogy kicsúszhat....Ez ilyen, két kerék. Örülök hogy anno Simsonnal buktam párszor, mire MZ-re ültem már volt annyi rutin hogy nem szálltam el a "kettőötvenessel".
Egyszer úgy ősz végén lemostam, letakarítottam, hogy elteszem télire az MZ-t. A gumikat átfújtam vastagon szilikonnal, és letakartam a garázs sarkába a mocit. Így decemberre egyik nap nagyon szép idő lett, beletettem az akkut, beröffentettem, hogy kerülök egyet. Szépen élvezettel megdöntöttem az első kanyarba, na én is úgy jártam, mire észrevettem mi történt, már az aszfalton csúsztam.....Amit az ember saját kárán megtanul, nem nagyon felejti..Azóta a gumikat óvatosan ápolgatom.... -
FeniX-
senior tag
Nem nagyon, mert a kanyaron belül is sok tényező adja meg, hogy mennyire döntheted le a robogót. (olajfolt, kosz, sár, vizes levél)
Anno a 125-ös vacsiúj cbf hondámmal úgy estem el, hogy nem is fogtam fel, hogy mi történt.
Piros lámpánál, 5 perce szemerkélő esőben jobbra kanyarodtam lámpaváltásnál, és felváltottam 2-esbe, és már lent is voltam a földön. Csak az a pillanat volt meg, hogy gyorsan állítsuk le, mert ráesett a moci a gázmarkolatra, és leszabályzásig felpörgött.
Nincs bombabiztos módszer. Ez motorozás, nem olyan, mint az autó, hogy "itt érzem, hogy nyikkan a gumi, ez a csúszáshatár, még jó vagyok", nincs több kerék, ami tapadjon. -
PNP
őstag
Sziasztok,
Nagyon kezdő kérdésem lenne: honnan tudhatom, hogy mennyire dönthetem be a robogót kanyarban? Elég sok vezetési rutinom van autóval, biciklivel, elektromos rollerrel, stb., de motort csak pár száz km-t vezettem, és az a tippem, hogy jóval lassabban kanyarodok, mint lehetne. Új robogóról van szó (de ebből az is következhet, hogy nem feltétlenül a legjobb gumival szerelték), nem szeretném eldobni. Van valami hülyebiztos módszer ennek a próbálgatására, vagy egyszercsak rá fogok érezni, de amúgy is benne van, hogy időnként kicsúszhat alólam?
-
dellfanboy
őstag
-
solyom76
senior tag
válasz
energy4ever #81059 üzenetére
Próbaltam a féktísztítót is 3 dobozzal fújtam el.. összes szimeringet megint kicseréltem. A karbiban minden gyári érték,és a gyújtas is ott van.. Ezért nem értem miért nem akarja azt amit én.. Elvileg alapjáraton egyben gurúlva hirtelen gazra elkellene mennie alóllam... de ez most kb mint egy simson úgy megy kb 3000-3500 as fordulatig...
Az a legnagyobb bajom,hogy egy normalis szakit nem találok aki meglesné.. Zalaegerszeg környékén.. -
solyom76
senior tag
Aham jogos... na kb maxon 10-12 ezret pörög... ezzel nincs is bajom.. az alacsony kb alapjárattól úgy 3000-3500 ig... felette minden rendben.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
solyom76 #81056 üzenetére
Ha falsot sziv, akkor annak kellene megkeresni az okat. Attol, hogy most lett mindenbol uj cuccal osszerakva, meg nem kovetkezik, hogy jo is, sajnos. Lehet siman a szimmering szar, vagy megserult amikor be lett rakva(generator oldali pl), de hengertalpnal is lehet gubanc.
A leirasbol az jon le nekem, hogy gyari a cucc, szoval pl karbinal is a gyari meretu fuvokakat raknam bele es ugy kezdenek neki megkeresni a hibat. Ugyanigy a gyujtas is a gyari ertekre allitani.
Aztan fektisztitoval alaposan megfujkalni alapjaraton minden lehetseges pontot, ahol falsot tud szivni. -
solyom76
senior tag
Sziasztok. Van itt köztünk 2t specialísta? Persze tudom,hogy nem távgyógyítás a megoldás,csak tippeket- ötleteket várok.Leírom mi is lenne a gondom. 1998 rm125 lenne az alany.Felújításon esett át,blokkban minden csapágy szimering,hajtókar,dugó- gyürű cserélve lett,kapott egy új viaszacsapó szelepet karbon membránnal,egy karbi felújító szettet,új gyertyát.. Minden rendben is van vele,de alacsony fordulaton színte nulla a motor,probáltuk a gyújtást állítani/ nem vált be/ .A karbiban kb 8-10 féle fúvókát fő illetve alapjáratit próbáltunk ez sem,benzínszint is rendben, olyan mintha sok lenne neki a levegő,gyári 2,5 fordulat helyett színte már teljesen le van zárva kb félre van nyítva.Míntha falsolna valahol,de már mindent is kicseréltem benne,nem találom a hiba okát.Lassan 2 hónapja szopok vele és egyszerűen nem tudok rájönni mi lehet. Esetleg valakinek lenne ötlete merre keresgéljek? Köszönöm.
-
NYPD
aktív tag
válasz
FeniX- #81054 üzenetére
Hát, az öreg azt se tudta merre van arccal.. ment volna már el, mire kiértem, úgy kellett utánaszólni, hogy azért itt volt valami amit illene csekkolni. Most hazafelé különösebben nem éreztem semmi gondot rajta, imbolyog kicsit, de az a szar gumik miatt, + a T-száram még mindig ferde
Tükröt meghúztam, a fejidom, ami csere. Fékkar se ferdült meg szerencsére.
-
NYPD
aktív tag
Hát gyerekek én ezzek a k***a Kymcoval csak szívok...
Agyoniskolázott bolond felborította a kocsijával a motorom, miközben a Városmajor u.-ban próblát a járdán autókázni...Már csak a puffanást hallottam az irodából, és reménykedve fordultam az ablakhoz, hogy csak ne a motort lássam fekve, sajnos csalódnom kellett..
Én mindig úgy állok meg, hogy a kormányzárat rárakom, természetesen a motor a bal oldalára dőlt (amerre rőgzített állásban nézett a kerék). Átnéztem, szerencsére nem lett nagy baja, a tükör elmozdult ezt csak meg kell majd húzni, indulni indul, látszólag egyéb sérülés nincs. A fejidom viszont megrepedt és elpattant az egyik csavar. Hol van Bp.-en jó bontó, ahol érdemes keresgélni? Van esetleg vkinek nincs egy ezüst színű külső fejidom elfekvőben 50es Agilityre?
-
válasz
Zoli bácsi #81050 üzenetére
Az biztos, hogy nagyobb élményt nyújtana mint a 125-ös
-
Tamás9x
őstag
válasz
cappa72 #81049 üzenetére
Nekem is siekrült x éve túllihegni az olaj kérdést, mágneses leeresztő csavar kell, ha nem az benne gyáriba, meg esetlegesen felezni a csereperiódusokat. Fékekbe rendszeresen cserélni a folyadéokt, ellenőrizni a pofákat, gumikat figyelni. Blokkot felujítani olcsóbb mint kiheverni egy balesetet.
-
Zoli bácsi
őstag
Elgondolkodtam..Lehet vissza kéne vinni az 1 éves 125-ös Liberty-t...Lecserélni.
Szerintem egész korrekt ár: [link]
Hátha valakit érdekel, karácsonyig akciós. -
válasz
Tamás9x #81048 üzenetére
"Nyélgáz..."
Még ott vagyok, hogy kb. tanulok motorozni. Talán harmadikig már felváltottam. Ennyit a nyélgázról.Majd később lehet, de most még csak mellékutakon, földúton, ilyesmi helyeken próbálgatom.
Na meg hát én csak másodhegedűs vagyok, lányom őrült meg a motorért (és rántott magával engem is). -
Tamás9x
őstag
válasz
cappa72 #81047 üzenetére
Igazából teljesen mindegy mit veszel bele, hacsak nincsenek extra igényeid, azaz nyél gázon közlekedsz vele, magasabb hőfokon mint az átlag, és nagyon nagy fordulaton
Én felülök rá Nyíregyházán, és küldöm neki Győr-ig, közbe megállok 2-3* max, tankolni... ami a torkán kifér... így inkább "racing, full szintetikus aminek elméletben jobba hő tűrése, és nem veszt a viszkozitásából. De nem esek kétségbe ha tesco-s full szintetikus kerül bele mert épp nincs másik, max fele annyi idő alatt cserélem le mint a repsolt.
-
stellaz
veterán
Sziasztok!
Itt lehet felszerelést hirdetni? Vagy a hardveraprón lehet/érdemes?
Zoli
-
Repsol600
addikt
válasz
cappa72 #81041 üzenetére
Gyári előírás szerint a váltóba szintetikus 75w90, keverékbe szintetikus 2t olaj kell.
Jó lehet még a 10w40 motorkerékpárba való olaj is, mert sok kis 4t-nek van egybe a motor olajzás a váltóval, kuplungal, ezért ebbe van valami adalék is gondolom.
De pl én úgy vettem az Ryz-t, hogy 2t olaj volt a váltóba is.Elvileg kis ideig az Aroltól sem lehet baja, max jobban füstöl és köpköd, ezért nem igazán ajánlott.
-
válasz
Tamás9x #81042 üzenetére
Köszi!
Próbálkoztam közben én is keresni.
bácsmotornál írják, hogy motul transoil, sae10w40 hajtómű/váltó olaj - mindezt az AM6 kategóriában.És akkor - ha jól értelmezem - ez nem sima motorolaj (ami a 4 ütemű autókba való 10w40), hanem a kifejezetten hajtóműolaj.
Mondjátok ám, ha félreértenék valamit, így majd 50 évesen lett meg az első motor, foglalkozós, tehát valahogyan meg kell tanulnom, legalább annyira, hogy ne féljek tőle.Esetleg a 2T olajra van javasolt olaj? (most Mol Arol 2T van, és azért ma kéne menni már végre egy kicsit)
-
válasz
energy4ever #81037 üzenetére
Nem értek hozzá, szóval akármi is lehet az igazság, és annak az ellenkezője is.
@#81039 KTMHobby3
[itt is ez a kérdés a kommentek között] YT alert!Másik videón 5w40 racing ment bele.
Egy harmadikban meg nem tudom (finn volt a videó, és nem láttam hogy miféle volt) -
KTMHobby3
tag
válasz
energy4ever #81037 üzenetére
Lehet hogy Neked új, de sok motornál így működik.
-
Na végül meglett. Alacsony motor kellett, így a Motorhispania Furia lett belőle (Rieju RR lehetett volna még).
Nem vagyok rá büszke, mert foglalkozós motort vettünk (kevesebbért, mint amit eredetileg szántunk rá), de a pénzügyminiszter nem hagyta jóvá a kiterjesztett költségvetést.
Így marad a játszadozás (ami azt is jelenti, hogy később a most megspórolt összeget úgyis rálocsoljuk).
Viszont ha borul vele a kisasszony, akkor kisebb lesz az értékvesztése - tudom ez hülyén hangzik, de ezt is belekalkuláltuk.
(Képet nem oszthatok lányom engedélye nélkül, ebben megegyeztünk már korábban)De legaláb AM6-os. És hát úgy tűnik mindenféle fojtást kivettek belőle. Hm... nem motoroztam sokat életemben, de ez mintha elég jól menne.
Éjszaka kint aludt, és úgy indult második rúgásra, hogy az elsőt direkt nem indulásra szántam. Remélem ez azért annyira nem rossz jel.A kapcsolókról, visszajelzőkről inkább nem mondok semmit, vesszen ez a téma homályba (majd szépen átvezetékezem, és a megfelelő visszajelzőt a megfelelő színhez teszem majd...)
A kérdésem jellemző, mert sok ellentétes infó kering.
Ha már megvettük, első az olajcsere: 10w40 (ahogyan néhány vlogger állítja), máshol viszont rendes váltóolaj 75w80 /90/Merre van vajh' az igazság?
(utóbbi 75w80/80w90 mintha előírás lenne, szóval azt a 10w40-es normál motorolajat nem értem; persze nem is értek hozzá)A keverék, azt ha jól olvastam itt, akkor 1:40 (5liter benzin, 125ml 2T olaj).
Igenám, de mindegy, hogy milyen 2T olaj megy bele?
Mol Arol 2T vs Motul 710 2T (mintha két végletet írtam volna).
Vagy ha most először a Mol-t használom, de később jellemzően a Motul-t akkor ennyitől még nem károsodik/hat maradandóan a blokk, ugye?Tényleg nagyon (an)alfabéta vagyok még, de igyekszem tanulni.
Egyúttal megköszönm a segítségeket, amiket hsz-ben és privátban is kaptam!
-
FeniX-
senior tag
válasz
nyogo83 #81033 üzenetére
Nagy királyság, sajnos szinte alig ismerem ezeket a technikákat.
Most egy Y-t forrasztottam, de délutánig alig bírom ki, hogy nem próbáljam ki. Jó lenne, ha működne.még azzal együtt is, hogy tudom, hogy szabálytalan és nem fogom használni, de ha már ennyit nyűglődtem vele...
-
nyogo83
Topikgazda
-
FeniX-
senior tag
válasz
nyogo83 #81025 üzenetére
Igen, a sárgára van kötve!
A kék a helyzetjelző.Úgy kötöttem be, ahogy mondod. Sárga a kábelkötegről -> doboz -> lámpa felé.
A testet ugyanúgy.Még egyszer leellenőriztem, de sajnos ugyanaz. Gyújtást ráadva a helyzetjelző villog, a féklámpa nem. Ha azt külön kikötöm, akkor a féklámpa villog.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
FeniX- #81024 üzenetére
Ha az YBR-rol van szo, akkor ott elvileg a feklampanak a sarga a kapcsolt pozitiv, azt kellene megszakitani es a villogtato Vin-jere a lamapa fele meno kabelt kotni, a Vout-ra pedig a lampara meno kabelt.
A feketet meg siman a testre/fekere kotni.Ha igy nem mukodik, akkor eleg erdekes kutyu.
Szerk:
Ha pedig ugy van megcsinalva a villogtato, hogy a pozitivat es a testet is megszakitja egyszerre, akkor pedig valahogy csak a feklampa testjet kellene kulon megszakitva rakotni a villogtatora a sarga kabellel egyutt.
De akkor meg eleg elb*sztt elektronika, mert ritkan lehet ezt megcsinalni barmolas nelkul. -
-
FeniX-
senior tag
Az izzó az egy sima led-es BAY15D -fajta.
-
FeniX-
senior tag
válasz
FeniX- #81021 üzenetére
További észrevételek, hogy ha lekötöm a helyzetjelzőt, akkor prímán működik önmagában a féklámpa-villogtatás.
Mikor visszaadom rá a gyújtást (és be van kötve a helyzetjelző is) akkor viszont a helyzetjelző villog párat, ahogy a féknek kéne.
Konklúzió: A közös testre kötöttem a kütyüt, és nem kifejezetten a féklámpa testjére. (bár, ott amúgyis közös a test az izzó két szálának.)
Kipróbáltam azt is, hogy szétkötöttem mindent és újra összekötöttem, de először a led felé menő kábeleket.Ugyanaz.
A helyzetjelző bevillog gyújtásra, a fék nem villog. Helyzetjelzőt lekötve villog a féklámpa.Amatőr kérdés: Esetleg a testet nem kéne bekötnöm a doboz fele? (azt csak simán hagyni, ahogy volt?)
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok, egy kis elektronikai segítségkéréssel fordulnék hozzátok.
Vásároltam nemrégiben az ebay-en egy ilyen féklámpa villogtató kis mütyürt az ybr yamahához:https://www.ebay.com/itm/Universal-Strobe-Controller-LED-Brake-Light-Flasher-Module-Hight-Flashing-6-30V/224193476329?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Annak rendje s módja szerint be is kötöttem, a bal oldali idomban futottak a hátsó lámpához a kábelek, kibontottam az idomokat, a kábelkötegből a fekete (gondolom a test), a kék (helyzetjelző) és a sárga (féklámpa) mentek a lámpához.
Egyenként kipróbáltam őket, és ott blankoltam meg őket, ahol előzetesen az előző tulaj is mókizott valamit a kábelekkel. (talán dobozhoz utólagos lámpa?)
A kis féklámpa-stroboszkópon ugye van Vin meg Vout oldal, (b)lack, (r)ed "+", "-" jelzésekkel. A dobozon lévő feliratokhoz képest mondjuk pont fordítva mentek ki a kábelek szín szerint, de mindegy. Bekötöttem és - tádáá! - semmi nem történt. Működik a féklámpa, helyzetjelző, de nem pulzál.A leírásban szerepel egy ilyen guglifordítós mondat, hogy :"Note: first connected to the LED lights and then connected to the power, otherwise no flash effect.."
ez mit jelentene pontosan?
Hali! -
KTMHobby3
tag
válasz
energy4ever #81018 üzenetére
Érdemes kutakodni, mert nagyon megemelkedtek a díjak. A kötelező Neked semmit nem hoz, de sokba kerülhet. A kocsimnál például megemelkedett 2500-al a díj, de ha újat kötnék, még ugyanannál a biztosítónál is a duplája lenne. Máshol meg mégtöbb.
-
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
KTMHobby3 #81007 üzenetére
Nem lehet, hogy ez mondjuk az adott biztosito "szigora"?
Mert az elmult 10evben, evente minimum 1 robogora/kismotorra igy szuntetem meg a biztositast, mert mindig elfelejtettem elkuldeni az adasvetelit/elfelejtem lemondani.
Nagyon nem is szoktam figyelni, melyik biztositonal van, vetelkor az elso amit kidob a netrisk azt kotom, szoval meg tutira se tudnam felsorolni, hogy mi az amikkel nem volt ilyen gondom.Mindenesetre fura, mert biztositasnal egyertelmu, hogy ha nem fizeted X hataridoig, akkor nem lesz rajta ervenytelen biztositas, cserebe utolag nem szamolhat fel semmit, mert a biztositast elore fizeted, nem utolag.
-
KTMHobby3
tag
válasz
sityupityu #81005 üzenetére
Írtam hogy velem nemrég megtörtént. Talán 2 éve történt. Ha akarod, pontos dátumot írhatok. Beszigorítottak, érthető okokból.
-
-
-
KTMHobby3
tag
válasz
sityupityu #81000 üzenetére
Nem pontosan így van. Ha lemondod, akkor minden rendben, még pénzt is kaphatsz vissza. De ha lejár a biztosítás és nem fizeted be határidőn belül a folytatását, akkor "nemfizetés" miatt büntető összeget számítanak fel, ami 2x-ese lehet az éves összegnek. Én jártam így, ezért a fiam "megvette" a motoromat, majd új biztosítást kötött rá. Erre érdemes odafigyelni. Nem készakarva tettem így, csak gondoltam hogy majd tavasszal befizetem az összeget, de kifutottam a határidőből.
-
perge666
veterán
válasz
#89309696 #81001 üzenetére
Szerencsére semmi nem kell.
Elég sok motorral jártam már úgy hogy megvettem,kötöttem rá biztosítást és év közben eladtam mert vagy nem jött be,vagy jó ajánlatot kaptam érte.
Na ilyenkor mindig hagytam hogy leteljen az év,és amikor jött a csekk akkor nem fizettem be,jött egy felszólítás utána pedig az értesítés hogy felmondták a biztosításomat.
Legelső alkalommal írtam a biztosítónak hogy mondja fel a szerződésemet mert eladtam a motort,írta a biztosító hogy küldjem el az adásvételi másolatát vagy várjam meg amíg lejár a biztosítás mert néhány hét volt hátra és ha nem fizetem be úgyis felmondják.
Na azóta nem idegeskedek az ilyeneken. -
#89309696
törölt tag
válasz
sityupityu #81000 üzenetére
Ja, hogy így le lehet mondani simán? Az frankó, akkor oké, úgy csinálom meg majd. Azt hittem erre is kell valami bontós papír, mint autónál.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Seasonic 520W
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép PC Játékra! R5 8400F / RTX 3070Ti / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- iKing.Hu - Honor Magic 5 Pro 5G - Használt, újszerű állapotban, ajándék tokkal!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest