- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Aggregátor gondjai, örömei, és elmélkedései
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
perge666
veterán
válasz
nyogo83 #81699 üzenetére
Igen énis hezitálok hogy mi legyen,az ár miatt ez a Centro nagyon baráti főleg hogy pöccre indul,jön-megy...
Ahogy mondod ennyiért nem sok mindent kapni már.
Ha meg baja is van,mert úgyis van biztos,akkor nem úgy kell ránéznem mint napi használósra hogy legyen rajta minden patika állapotú! -
nyogo83
Topikgazda
válasz
perge666 #81698 üzenetére
Nalam ezek mar akkora osszegek, hogy ugy tekintek ra, hogy nem robogot, hanem egy kosar alkatreszt veszek , es akkor meglepetes nem er
Szoval fejben osszedobom, hogy legrosszabb esetben siman benne van egy henger-dugo csere, variator felujitas, karbi felujitas, aztan megnezem hogy ugy is belefer-e. Illetve gyorsan vegigporgetem a netet, hogy mit kapok hozza es mennyiert.
De ennyiert ket minosegi gumit kapni lassan meg egy tank benzint -
perge666
veterán
válasz
nyogo83 #81697 üzenetére
Köszi a megerősítést.
Most néztem egy Malaguti Centrot 35-ért,azt írja az eladó hogy hidegen-melegen könnyen indul,a külseje nem frank.Festeni kellene,akku nincs benne,hátsó fékkar hiányzik,fejidom baj oldala szigetelőzve van.
Gondolom borultak vele...Na ebbe látok fantáziát. -
perge666
veterán
Na szuper,már ittis kezdődik......,.
Témába vágó : Mivel ugye tavaly év végén eladtam a szerelgetős motorjaimat és csak 2 ráülök és megyek típusu maradt,megint rámtört a vágy hogy veszek egy olcsót.
Többségnél igaz hogy olcsó húsnak híg a leve,de sok veszíteni valóm nincs,ha más nem akkor bütykölgetem és eladom.
50-60 körül nézegetek maximum,na jó 90-ért felkerestem egy Honda MTX-eset is de már eladta.
Lényeg a lényeg hogy kb 40km-re lenne egy Malaguti Crosser robogó 60-ért ami nagyon megtetszett,elvileg pöpec,70-es szettel...
65-ért van egy gyári Yamaha Jog is ami elvileg teljesen hibátlan,csak az egyik oldalán van néhány karcolás,gondolom eldőlt vagy hasonló.....
55-ért volt egy Tomos enduro is amit gyengének ítéltek meg,de 50-es létére mit várnak tőle,na azt a hirdetést már nem látom.Szóval nincs nagy kikötésem,valami kismotort nézek olcsón,a fent említett 2 moci közül szerintetek melyik kiforrottabb?
A Jog tudom hogy elterjedtebb,de a malaguti nekem vagányabb! -
KTMHobby3
tag
válasz
macilaci78 #81685 üzenetére
Az én sisakom nyitott, ezért adja magát hogy kell a szájmaszk. Egyébként meg hétfőtől kötelező mindenhol, szerintem motoron is.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
gaster #81692 üzenetére
Buntetni nem fognak erte ha nincs rajtad motorozas kozben
Viszont ahogy Maci is irta, ha a fertozes oldalat nezzuk akkor ritkabban kerulsz kozvetlenul annyira ember kozelebe a forgalomban, hogy veszelyt jelentsen, de elofordulhatnak szelsoseges esetek.Nekem van egy csosal szeru cucc, amit fel lehet huzni a szaj ele, mar a virus elott is felvettem, ha felig nyitott sisakban maszkaltam. Egy ilyen szerintem boven eleg.
-
gaster
csendes tag
Mielőtt bárki félreértene, én sem vagyok korona/oltás/maszk-ellenes, mindenhová felveszem a maszkot, és komolyan veszem a védekezést, amennyire csak lehetséges. Viszont nekem még egyelőre semmilyen praktika és maszkforma nem vált be a szemüveg párásodása ellen, emiatt voltam kíváncsi a jogi háttérre, hogy használhatok-e alternatív megoldást (kendőt pl.), vagy csak az orvosi szájmaszk a megfelelő, hogy ne legyen büntetés a végén (mivel mostmár kendőt, sálat és társait nem fogadják el, csak a szájmaszkokat). Mert sétálás közben le tudom venni a szemüveget, ha már nagyon zavar a pára, de vezetés közben nem szívesen mondanék le a távolra látásról.
Szóval mindenképpen lesz valami az arcomon, ahogy energy4ever is írta, nem is nagyon egészséges nélküle, csak mellette a szabályokat is betartanám, ha vannak konkrétan erre vonatkozóan. -
FeniX-
senior tag
Péntek estére ez szentségtörés.
hova el nem vitte az ybr-t.
https://www.youtube.com/watch?v=on3Mf-22sGE -
nyogo83
Topikgazda
No. Akkor en itt meghuznek egy vonalat.
Nem szoktam soha komolyan kerni se probalni szabalyozni a beszelgetes menetet.
De nem szeretnem, ha tovabbiakban a topic is atmenne a "nem is veszes a Covid" iranyba. Van neki kulon topikja, ahol kulturaltan el lehet errol csevegni, ki lehet fejteni ki miert gondolja ugy.Koszonom!
Hallunk boven infokat mindenhonnan, akar szemelyes tapasztalat alapjan, akar mediakbol, mindenki eldonti, hogy hogy iteli meg, hogy mennyire veszelyes jelenleg ez a jarvany.
Szemely szerint ha lehet, akkor inkabb passzolnam kiprobalni, mert sajnos van boven ismeros aki igy indult neki tavaly az egesznek, es miutan atesett rajta es intenziv lett a vege, most ok azok akik legnagyobb szoszoloi a vedekezesnek es oltasnak.Vannak azert itt is jelen olyan emberek, akik nem a 20-as eveiket tapossak, es boven akik a duplajat vagy tobbet, akiknek igenis legalabb annyira halalos lehet, mint egy erosebb de antibiotikummal/barmivel kezelheto tudogyulladas.
Sajnos a jelenlegi helyzet azt mutatja, hogy meg makk egeszseges embereknel is oroszrulett, hogy mit fog kidobni a gep, ha elkapja.Es itt most nem a rettegesrol, meg a kifacsart elethelyzetekrol van szo. Volt mar hogy a zebra elott alva ugy ment at elottem a barom, hogy majd megszakadt, ugy krakogva-kohogte tele a fel vilagot 40-50 centire tolem mikozben bamult felem, mindenfele szajeltakaras, barmi nelkul. Akkor is raszoltam, pedig meg Covid se volt sehol. Jelenlegi helyzetben picit morcosabb lennek, mert lehetek en ovatos, reggetni se rettegek, de nem fogok egy felelotlen ember miatt megporgetni a szerencsekereket, hatha gond nelkul meguszom.
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz
macilaci78 #81688 üzenetére
Rájöttem ti szivattok
Ha feltételezzük leköhögik a kormányt,akkor mi is van ?
Haza mész mossál kezet vazeEhez hogy jön az hogy majd ettől a maszk fog megvédeni xd Józan paraszti ésszel kéne élni,nem fosva makk egészségesen is mindenkitől meg mindentől is
-
macilaci78
nagyúr
válasz
KTMHobby3 #81686 üzenetére
Most komolyan: bringán ki így, ki úgy, de egymást érik a piros lámpánál, utánaszoros egymás után egymás lehelletében haladnak még egy darabig.
Motoron ilyen-olyan sisak, tisztes táv a pirosnál, sokkal kevesebb motoros és indulásnál is nagyobb táv.Számomra nem kérdés, hogy BKV akármilyen maszkban, kesztyűvel, vagy motoron akár csupasz seggel.
Pécsi gyerek: arra is van esély, hogy egy covidos akár véletlenül leköhögte a markolatot az utcán.
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz
KTMHobby3 #81684 üzenetére
Úristen ne már
Komolyan azon aggódsz hogy motoron majd menetközben elkapod a vírust
LoL
Szerintem mindenki hordjon szkafandert és akkor nem halunk meg mindDe most komolyan motoron ??????
(nem bagatellizálni akarom a vírust,van veszélyes,stb,de azért mindennek van határa)
-
KTMHobby3
tag
válasz
macilaci78 #81685 üzenetére
Elfogadom a véleményed. Én már megkaptam a kínait, de még nem vagyok védett. Az óvatosság soha nem árt.
-
energy4ever
addikt
-
gaster
csendes tag
Sziasztok!
Így, hogy mostmár Budapest egész területén kötelező a maszkviselés, valakinek van esetleg infója arról, hogy nyitott bukósisakot használva robogón is kötelező lenne-e a maszk? Valahol azt olvastam, hogy biciklin is kell elvileg, ha az illető nem sportolásból ült a bringára.
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz
nyogo83 #81629 üzenetére
Csatlakozok egy Aprilia Sonic 50-el.Kis karbantartást végeztem rajta (gyergya csere, légszűrő tisztítás,szívócsonk csere,kormánycsapágy csere) 125 ezer volt a vas,most ráment 8 ezer ft kb,de pöpec lett.
(mondjuk idáig sem volt vele baj csak mondom rossz az idő inkább átnézem) Sík úton kb 80-at repít
(óra szerint) de enyhe lejtőn simán 90-et is elmegy
Üdv
Bocs nem válasz akart lenni 😅 Még hátra van egy polírozás,vettem egy karc eltávolításos lötyit kíváncsi vagyok rá. -
hegyvarig
csendes újonc
Rozsdafoltos kipufogóval mit lehet kezdeni? A krómborításon elkezdtek a beleütött feliratnál kis rozsdafoltok megjelenni, van erre valami házi megoldás? Köszi!
-
KTMHobby3
tag
válasz
energy4ever #81673 üzenetére
Ez nem egészen van így. Egy lemerült akku ugyanezt csinálja, de attól még nem kuka. Először is fel kell tölteni az akkut és ha teljesen feltöltött állapotban csinálja ezt, csak akkor kuka. Akkor sem a cellák rosszak, hanem pl. egy áthidalás engedett el. Nálam is van egy ilyen akku, amit szét fogok fűrészelni, már csak kíváncsiságból is, mert még egy hónapot sem bírt ki. Bízom benne hogy megtalálom a hiba okát.
-
energy4ever
addikt
válasz
nyogo83 #81672 üzenetére
+1 akksira. A nagyon szar akkuk csinalnak erdekes dolgokat. Pl van amikor az egeszbol egy "zarlat lesz", mintha nem lenne benne akku, es osszekotned a +/- -t.
AaronOS:
Akku kimerese:
Multimetert rakotni, megmerni nem beinditott allapotban. Ha 11,5-14V kozott van az elfogadhato. Oninditozas kozben nem eshet nagyot a feszultseg. Minnel stabilabb marad, annal jobb az akku. Tehat ha 12V-rol visszaesik 6-ra, akkor kuka. Ha alapbol is 10V alatt van, kuka.
Nalam volt annyira szar akksi, hogy mar a fekkar behuzasatol(feklampa mukodesetol) is beesett a feszultsege 5V ala. Ez egy kevesebb mint 1 eves JP akku volt. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
AaronOS #81669 üzenetére
Nem lehet, hogy szimplan csak az akksid gyengelkedik?
Ha az okes, akkor a kabelezest kellene atnezni...Most nem remlik, hogy ezen az SR-en alapbol amikor inditod, vilagitania kell-e a lampanak amig inditozik.
Ha az akksi tuti hogy jo, akkor pedig az oninditorele csatalkozoit, onindito relet, rele-onindito kozotti kabelezest, oninditot kellene megnezni ilyen sorrendben. -
AaronOS
tag
válasz
macilaci78 #81670 üzenetére
Menetnél fogy az olaj, tehát a tele van az amiatt van így mert mindig újratöltöm, nehogy hiány miatt baj legyen.
Benzinbe én nem keverek. -
AaronOS
tag
Sziasztok,
Egy 97/98 körüli SR50-esem van (Urban Kid). Az utóbbi egy hétben kezdett olyanba, hogy ha önindítóval indítanám, akkor gyakran meg sem próbál indulni, csak az olajlámpa kezd el világítani míg nyomom az indítót. Az olajtank viszont szinte tele/tele van.
Ha berúgom akkor elindul, megy. Érzésre a menettulajdonságai nem változtak.
Ilyenkor mi lehet a gond? -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #81664 üzenetére
A PET-palackot nem marja ki az üzemanyag? Én kifogyott motorolajos flakont használtam anno. Most meg vettem egy 3 literes kis kannát, mert a sisak úgysem fér az ülés alá, de leszoktam a kannáról, hogy kitapasztaltam a fogyasztást.
Mégiscsak a blokk fölött van a csomagtartó, ha szivárog az üzemanyag, az gond.akos3: a Passat üzemanyagtankban nincs hullámtörő, baromi zavaró városi forgalomban hallgatni a lötybölést.
A Samara üzemanyagszintjelző mutatója pedig tudott hullámozni, ha motorfékeztem, egy fél mutatómnyival többet mutatott.Lehet, nem a karburátor a ludas, hanem a variátor viccel meg. Majd mondanak nálam tapasztaltabbak okosat.
-
NYPD
aktív tag
válasz
Zoli bácsi #81664 üzenetére
Kb 2 hónapja szeretnék eltenni egy fél literesbe ülés alá, mindig elfelejtem... 😂 😂 na ezért nincs. De szerencsére már jó ideje hagyott ott, mindig elmegyek időben tankolni.
-
akos3
addikt
na hazafele már megmozdult a jelző
Sőt egy nagyobb gázadásnál egyenesen a feléig meg sem állt a zuhanásban, a figyelmeztető lámpa is felvillant. majd mikor visszavettem a gázt, akkor elaludt és visszább kúszott a mutató is. Szóval nem egy svájci óra, de legalább nem akadt fenn a szintjelző.
Amúgy hazafele megint csinálta 1-2x azt a megtorpanós dolgot. olyan mintha nem a megfelelő sebességbe lenne és nem pörög ki a motor. Visszavettem a gázhúzásból, lelassult a motor és akkor jó lett. Nem tudom mire vélni, nem a világ vége, ogy 10 km-es úton egyszer csinálja, de elég kellemetlen helyzetet tud teremteni mondjuk a hungária körúton...
Egyébként szervíz óta szépen van alapjárat, jól indul is, örülök neki -
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #81664 üzenetére
Jó a felvetés, nálam is van mindig fél liter nafta. Biztonsági tartalék. De nem értem, mitől lenne tűzveszélyes? Csak egy kamion tudná felszakítani az ülés alatt, akkor meg már mindegy.
-
Zoli bácsi
őstag
Trabinál ha kifogyott a benzin, át lehetett váltani a csapot tartalék állásra, volt még 6L nafta...... Jó is volt az a régi benzincsap, ha kifogyott a benzin, volt még 50-100km-nyi tartalék állás...Azt hiszem MZ-nél 2,5-3l lehetett.....
Kár hogy most nincs ilyen vészmegoldás.
De ha rossz a szintmérő, egy fél literes vagy literes műanyagflakonban miért nem nem visztek magatokkal üzemanyagot? Robogó ülés alatt elfér....Vagy tűzveszélyes? Csak kérdezem, nem okoskodni akarok... -
akos3
addikt
ok, köszi, meglássuk mit csinál. Azért ha mostantól mért 100 kmig se változik, megtankolom
De jó lenne ha valamit mozdulna, eddig ezzel nem volt gond... -
nyogo83
Topikgazda
Megprobalhatod megdontogetni, de hasznald inkabb, 100km-nel tankolj, aztan meglatod, hogy attol helyreall-e.
En egy ido utan leszoktam mindegyik robogonal errol a kijelzesrol ,annyira megbizhatatlan volt mind.
Az elejen kb alig valtozott valamit, amikor meg elkezdett lemenni, akkor mar boven a tank aljat jartam.
Volt ugyanez mint nalad az egyik robogomnal az elejen, hogy jopar km-ig semmit nem valtozott, aztan mikor ket doccenon atmentem, akkor leesett a mutato meg ki is villant a lampa. kb 1 km utan ki is fogyott a benyaKapott vadi uj szintjelzo szenzort, azzal se lett sokkal megbizhatobb a kijelzes, csak mar nem akadt meg.
-
akos3
addikt
válasz
macilaci78 #81653 üzenetére
nem rossz ez a modszer sem, de ha már nagy a tankja a ciaknak (10L) akkor ne kelljen már 100 km-enként menni a kútra és izgulni, hogy épp hol jár...
-
akos3
addikt
válasz
nyogo83 #81652 üzenetére
Fullra tankoltam, ezért ott is fenn maradt mozdulatlan.
Amúgy ma azzal jöttem dolgozni. szerintem én jobban fáztam mint ő.
Szerencsére be tudtam tolni éjszakára a lépcsőházban így nem hidegen indult.
Viszont csinált 2x olyat az elején, hogy 50-60 magasságában megtorpan, olyan mint ha nem pörögne a motor, hiába húztam neki. Visszaengedtem a gázt és kezdtem előlről a gyorsulást. Nem volt gond a hátralévő 10 km-en. Pedig karbit tisztítottak rajta, nem tudom mire véljem, remélem nem lesz rendszeres azért. Lehet a nem rávaló légszűrő szívócsónk miatt?
-
nyogo83
Topikgazda
Probaltad mar teletankolni? Vagy hol maradt allva a mutato?
A legtobb 50-esnel eleg kaotikusan mukodik az uzemanyag visszajelzo, 4-5 tankolas es hasznalt utan kezded majd kiismerni, hogy kb az orra allasaval milyen aranyban van a benzin mennyiseg.Szerk: ha normalisan be van allitva, akkor azalatt a 60km alatt max 2,5 liter korul kellene fogyasztania. De ez majd a hosszab tavon kiderul mennyi lett a valos.
-
akos3
addikt
Sziasztok!
Elvittem szombaton szervízben a Ciakot. Eleve úgy kezdődött, hogy csak szivatóval tudtam menni, mert ha levettem róla akkor nem volt alapjárat és lefulladt folyton. Emiatt irtó magas volt a fogyija (kb 60 km alatt megevett 5 L-t).
Hát majdnem 5 órát szívtak vele, azt mondták egy nagy kókler volt aki előzőleg hozzányúlt. újra csöveztek egy-két dolgo, meg tömítéseket megnézték, alapjáratot beállították. Visszaállították a külön olajozást, szerencsére volt alkatrészük pont bontott. Most végre szépen indul és van is alapjárat. majd még a levegőszűrő csonkot kell cserélni mert természetesen az se belevalo (állítolag Jog-ba való), csak nem volt épp nekik raktáron, így megragasztották, hogy ne szívjon fals levegőt de majd lehet visszamegyek valamikor. Meg az akksit nem tudták most megnézni, de azt mondták, hogy valszeg az állásban vesztett a feszültségből, ezért nem tudja meghajtani, mert amugy meg kéne tudni egy 70es hengert.
Szóval amilyen szép kívülről ugy rohadt belülről, de most egész jó
Viszont 60 km alatt meg se mozdult az üzemanyag szint jelző. Normális ez? vagy elromlott? eddig az jó volt. ha leveszem a gyújtást akkor lemegy 0-ra. Hiába javult a fogyasztás a karbi tisztítás meg a szivató nélküli használattól, de azért gondolom ennyi km után már meg kellett volna moccania... -
nyogo83
Topikgazda
válasz
energy4ever #81649 üzenetére
Nem rossz, inkabb ugy foglamaznek, hogy az RMS az a Random MinoSeg roviditese
Vettem belole tobbmindent, amibol lehetetlen volt beszerezni mas markajut vagy gyarit es teljesen valtozo a minosege.
Egy eleg regota letezo (80-as evektol) olasz ceg, ami motor es robogo alkatreszek forgalmazasaval foglalkozik, viszont ahogy autoalkatreszeknel is elofordul, gyartani nem gyartanak semmit, hanem csak atcsomagolnak.
Emiatt fordulhat elo, hogy akar benzincsapbol is egy adott markahoz jo minosegu lesz, egy masikhoz meg silanyabb minosegu, mert ahhoz mar mas beszallitotol szerzik.Ezt pedig sajnos csak tapasztalat utjan lehet kiszurni.
-
energy4ever
addikt
válasz
nyogo83 #81644 üzenetére
Apropo RMS. Tegnap raktam fel a Zip-re toluk egy hengerszettet. 12ezer ft volt a nicasilos. Gyurui nem mentek bele, igy azokbol atkerultek a gyariak.
Hazautat kibirta megragadas nelkul. Kivancsi leszek meddig birja majd!
Amugy RMS csinal jo cuccokat is. Pl piaggio blokkhoz fotengelyt. Azt szoktak ajanlani masok is, mint "gyari minoseg". -
halhatatlan
aktív tag
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
halhatatlan #81646 üzenetére
Nezd, megsertodhetsz, egyaltalan nem rosszindulatbol irtam, de ha nem nagyon koveted a topicot, akkor lathatnad hogy nem egy veresen komoly, masikat fikazos valaszok szoktak szuletni. Egy pici humor had ferjen mar bele.
Mivel semmit nem tudunk arrol, hogy mennyire vagy kepben a dolgokkal es nem tul vilagos foglamaztal, hogy milyen velemenyt is szerettel volna megtudni a karbirol kivulrol (mivel elvileg a karbi takaritasarol volt szo, ott meg ugye a kulseje nem mervado), igy joggal feltetelezte a topiktars is, hogy lehet most csinalsz ilyet eloszor.
Hidd el, van ilyen is, hogy valaki igy esik neki a dolognak, nem az elso lenne.
Amit pedig utana a problemak diagnosztizalasarol szol, bar magadra vetted, de altalanossagban irtam(ezt sajnalom, hogy nem emeltem ki kulon).
Szoval legalabb annyiban volt felrevezeto a te kerdesed is, mint amennyire egy fals kep kialakult az egeszrol.
De ha igy latod, akkor sok szerencset a javitashoz (tenyleg!) es ha megis elakadnal, nyugodtan johetsz kerdezni, senki nem ugrik neked -
halhatatlan
aktív tag
válasz
nyogo83 #81644 üzenetére
nem kell cinikusnak lenni! nem kérek távgyógyítást hidd el! a képeket is csak azért raktam fel, hogy adjatok infót róla hogy a kínai karbik között ez milyen kb ? A gyertyát azt tudom,hogy az NKG a legalja, mert abban is van jobb is, rosszabb is! köszönöm a segítséget! részemről lezárva a téma itt a fórumon!
-
halhatatlan
aktív tag
válasz
energy4ever #81640 üzenetére
az igazság az, hogy attól hogy azt mondtam nem értek a robogóhoz,nem azt jelenti hogy nincs tapasztalatom egyéb más dolgok-hoz! Pl: láncfűrész szaki vagyok, a karburátor világát pont vágom, napi szinten javítok láncfűrész karburátort is, + van egy saját Honda GCV 160 4T kis traktorom is, amin minden ősszel magam takarítom a karbit is stb.stb.. A faterom nehéz gép kezelő, nagyon sok mindent megtanultam el lehet hinni! Úgy hogy meg fogom ismerni az alapjárati csavart a karburátoron, a fő fúvókát is, az úszót is, meg minden mást! RENDBEN!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
energy4ever #81640 üzenetére
Ezt mindenki maga donti el, hogy menyire bator, ezert is irtam altalanossagban, hogy mit is kellene ellenorizni/megcsinalni rajta.
A lehetoseg adott, legfeljebb kesobb szerelo fogja megjavitani, addigra meg mar ugyis meleg ido lesz a motorozashozEzt pedig csak altalanossagban:
Azzal viszont mindenki legyen tisztaban, hogy tavolrol nagyon ritka eset lesz az, amikor egy altalanos problemara pl "nehezen gyorsul/fullad/nem indul/stb" soha nem lehet arra szamitani, hogy majd egy olyan egyszeru valaszt kap, hogy "azt a csavart tekerd be es kesz".
Ugyanez igaz arra is, ha van egy olyan klasszikus problema, ami azzal kezdodik, hogy "minden alkatresz tuti jo, mindent jol raktam ossze, jol allitottam be, de megse megy". Persze a legtobbszor kiderul, hogy megse jo a "tuti", megse lett jol osszerakva, megse lett jol beallitva.
Ilyen problemakhoz nem is nagyon szeretek hozzaszolni, mert ha ott allok a gep mellett, akkor mindegy mi van, mindenen vegigmegyek elorol, aztan ha tenyleg minden stimm, akkor lehet otletelni. Addig azt feltetelezem, hogy valami megse jo, illetve uj alkatreszre se bizd az eleted sose(foleg ha RMS/Random taiwani/kinai).
-
Laybee
őstag
Sziasztok! Mi a véleményetek a Hyousung GV 125 és a 300rol?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
halhatatlan #81638 üzenetére
Igy sokmindent nem lehet megallapitani. A karbit szet kell szedni, az a lenyeg hogy belul hogy nez ki az uszohaz, fuvokak.
Gyertyanal is a vege, az elektroda a lenyeg de egy 1600km-t futott motornal nagy gond nem lehet vele. -
halhatatlan
aktív tag
válasz
energy4ever #81636 üzenetére
Köszi az infót neked is! hát szerviz könyvem az nincs hozzá sajna!
Letölteni nem lehet valahonnan esetleg? -
energy4ever
addikt
válasz
halhatatlan #81635 üzenetére
Ehhez a tipushoz konkretan nekem nem volt szerencsem, de a 4T robogoknal van karterterben olaj(motorolaj), illetve e vegkihajtasnal is. Utobbinal nem szokott problema lenni azse, ha a gyari van benne 30 evig, es elmesz vele kozben 20ezret.
Legyen benne az a lenyeg. Motorolajat pedig cserelni kellene ennyi allast kovetoen, utana pedig a szervizkonyvben leirtak alapjan maximum, de lehetoleg fele annyi km-nel.
-
halhatatlan
aktív tag
válasz
nyogo83 #81634 üzenetére
hát ezekből nem túl sok mindent néztem még át!
légszűrő az jó!
meg a fékek is jók
na meg az aksi ami jó,mert most vettem.
a többi folyamatban, a karbi takarítást mindenképp megejtem,mert hirtelen gázadásnál mint ha lassú lenne a gázreakció, és később reagál, van hogy kicsit torpan, de utána pörög rendesen.
A hajtásban az olajat leellenőrizni - nem a motor olajat érted?tényleg láma vagyok a témában
Sőt azt is jó volna tudni,hogy milyen szélesnek kell lennie a szíjnak? illetve hová teszik a hézagoló gyűrűt gyárilag? hogy néz ki..........
köszi a segítséget szépen! üdv! -
nyogo83
Topikgazda
válasz
halhatatlan #81633 üzenetére
Ha nincs lehetoseg szervizben atnezetni, akkor a kovetkezok:
- olajcsere
- legszurot leellenorizni
- hajtasban az olajat leelenorizni
- nem artana a szijra/hajtasra ranezni
- karbit atnezni/atpucolni, kitudja milyen benzinnel allt ennyit
- fekeket atnezni, megfelelo-e a fekhatasNincs benne sok km, de ezeknek nem tesz tul jot az allas, mert a szokasostol kicsit tobb ellenorzest/figyelmet igenyel.
Ha ezek most megvannak csinalva, akkor nagyjabol nyugodtan hasznalhatod, anelkul hogy barmi meglepetes erne.
Pont tegnap takaritottam egy karbit, ami 1 evet allt es normal benzinnel volt elrakva. Volt lerakodas boven benne, pedig elotte gyonyoru tiszta volt(akkor is en takaritottam meg) -
halhatatlan
aktív tag
Üdv mindenkinek! Még nagyon kezdő vagyok Robogó témában!
Kaptam ajándékba egy Keeway Matrix Racing Sport 125 4T robogót, az előző gazdája nem motorozik azért kaptam meg! 1600 Km van benne. 1.5 éve állt egy helyben a motor, aksi az rossz volt benne, de rúgásra elindult a régi benzinnel. Vettem bele új aksit, most már indul a távirányítóról is. Nagyon keveset már mentem is vele itthon! Tudom,hogy kínai robogó, mire kell odafigyelni nála? illetve mit nézzek át rajta amit érdemes? Köszönöm a válaszokat! -
nyogo83
Topikgazda
válasz
FeniX- #81631 üzenetére
Bizony. Motoroknal regebbi modelleknel csak a muszerfal tarolja(de annak a memoriajaban is tobb helyen, algoritmus alapjan minimalisan "titkositva").
Injektorosoknal ritkan bajlodnak azzal, hogy a motorvezerloben is legyen ilyesmi eltarolva, ez mar csak ujabb es felsokategoris motoroknal jott be mint a BMW, hogy a muszerfalban, motorvezerloben es az ABS vezerloben is tarolja. Ha barmelyik nem egyezik, akkor hibat ir a muszerfalon a megtett km helyett, vagy visszairja a megtalalt legmagasabb erteket.Autoknal ez a modszer mar joideje mukodik, hogy tobb reszegysegeben is tarolja, de motoroknal gondolom a koltsegcsokkentes es a minel egyszerubb megoldas miatt keves gyarto forditott erre figyelmet.
-
FeniX-
senior tag
válasz
FeniX- #81630 üzenetére
Izgalmas téma ez a motorvezérlő dolog.
Anno mikorxeroxos* nyomtatósként dolgoztam, a szerelőkkel jó viszonyt ápoltunk és ott pl. mesélték, hogy mondjuk egy nagy multi nyomtató 3 különböző helyen tárolja a számlálót.
Azok is úgy épültek fel, hogy volt egy "kártya" a felső részben, ami a scannelést/doku beolvasást csinálta, volt egy alsó nagy szekrény, amiben volt a lézer, meg a tonerek, stb., és a hátoldalán volt egy "puttony", amiben egy low end kis alaplap volt, procival, meg winyóval, az dolgozta fel a ráküldött nyomtatásokat. De ott pl. mindhárom egység tartalmazta a számlálót, ezért nem lehetett csak úgy cserélgetni őket, ha tönkrement. -
FeniX-
senior tag
válasz
nyogo83 #81629 üzenetére
Tényleg hihetetlen, mennyire szervezetten dolgoznak ezek is.
Csak ilyen tipikus balek módszerrel, hogy mástól kéri egy kvázi nyílvános fórumon hozzá a segítséget, aztán sajátjaként "adja" el a dolgot.
Ha már ilyen csalással foglalkoznék, igyekeznék minden fortélyt magamnak megtanulni, kigondolni, és az infrastruktúrát összeszedni hozzá.
De valószínűleg, én nem lennék jó csaló. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
FeniX- #81627 üzenetére
Ez a legszanalmasabb az egeszben. Ahhoz buta/lusta, hogy megtanulja meg ugye igy konnyebb.
Egy motor muszerfalanal max 20-30 perc alatt a kiolvasott tartalombol visszafejtem, hogy mit hol kell atirni ehhez. Utana nagyjabol abbol a szerianal mar par perc alatt menne ez, tovabb tart mire feltoltom valahova a tartalmat es varom hogy valaki segitsen.Tavaly meg tavalyelott amikor nagyon aktiv volt a csavo, folyamatosan neztem a HaHu-t tipus es km ora allas alapjan(plusz kulfoldi papiros/friss import) es szepen be lehetett azonositani, hogy melyik maganszemely neppernek illetve kereskedesnek dolgozik be eppen.
Ezek mellett amugy tipikusan olyanhoz is kert segitseget, hogy bizonyos dizeleknel(pl 1.5 dCi) segitsenek megemelni a railnyomast a befecskendezokhoz "atmenetileg" ameddig nem cserelik ujra. Akinek ez nem mond semmit: sokat futott dizel befecsi rendszerenel ha kopott a magasnyomasu szivattyu, befecskendezo, akkor nehezen indul, gyalazatosan megy, stb. Ha ezzel a kis trukkel megmokoljak, akkor pillanatnyilag kivulrol ugy nez ki, hogy nincs baj a motorral(cserebe tobbet eszik egy kicsit). Tipikus nepper huzas ez is.
2-3 ev gondolkodasi idot rahuznek az ilyen emberekre, mert ha ezek nem lennenek, akkor a neppernek is nehezebb dolga lenne. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
tothferenc #81625 üzenetére
Igen, alapjaban en is allapotot nezek. Viszont azert hamar befordulsz, ha egy 650-es Burginal amit 20-30e-el megveszel nyugodtan(a 100e km helyett) par honap mulva kiderul hogy hamarosan csengetni kell a kasszanal a hajtas felujitast, vagy a neadj isten a blokkhoz hozza kell nyulni.
Nagymotornal meg ugye ne is soroljam akkor neked, hogy ennyi ido alatt egy szetkopott karbisor, kuplungkosar vagy egyeb finomsagok mennyibe fajnak. Nem veletlen, hogy altalaban azert adjak mar kint is toredekeert a tobbet futott gepeket, mert nekik mar becsengetett a kassza es nem eri meg annyit rakolteni.
Megveszem en a sokat futott peldanyt is, viszont akkor elotte szamolok egy legrosszabb esetet a cserelendo dolgokkal es eldontom hogy belefer-e abba az arba amennyiert akarjak adni. De az nem mukodik, hogy annyiert akarja adni, mint az itthoni leinformalhato/leelenorizheto ugyanolyat.
Kintrol azert eri meg sokszor megvenni akar autot akar motort, mert nagyobb esellyel van korrektebb allapotban egy fiatalabb gep, mint itthon. De nem nagyon lesz olcsobb.
-
tothferenc
aktív tag
Bakker, azert ez nagyon durva. Mar maga az elv is. Ezert mondtam mindig, hogy nem km-t es evjaratot veszunk, hanem allapotot. Az en nagymotorom (Hornet) is olaszbol valo, de az allapota alapjan valos lehet a km, mert se a labtarto, se a markolat, se semmi ilyen nem volt megkopva, sot, a blokk is bontatlan volt. Egyik motoros tarsam meg most vett egy Bandit S-t, es harom het utan tunt fel neki, hogy a muszerfal nem km/h, hanem mph. Szoval valszeg torott volt az eleje.
-
nyogo83
Topikgazda
Csak linkkent rakom be, mert az egyik eleg termetes gyujtes, lehet mazsolazni. [link] [link]
Altalaban felezodik a km, de ha kulsore szep a gep, akkor konnyen lesz egy 90-100e km-t futott gepbol 17e vagy 20e-et megtett robogo/motor.Suste:
Epp mondani akartam, hogy rokonom a 2019 elejen a 2018-as kifuto modellt valami 800k korul hozta el ha jol remlik. most a kifuto modell is 1m felett van picivel. -
suste
veterán
válasz
tothferenc #81619 üzenetére
Én melósnak vettem újonnan PCX-et, igaz előtte végigjártam a szamárlétrát, és mindegyik robogó visszahozta az árát, sőt még nyertem is velük az akkori autónk fogyasztásához képest. Viszont a PCX hiába eszik nagyon keveset (2L/100km), a (leginkább) télen használt Suzukim is csak max 5L/100km, így állati sokára fog visszajönni az 1M
. Igaz nem is akarom lecserélni semmire
.
Nézegettem a használtakat is anno, de amit megvettem volna (kevés km-es), az alig volt olcsóbb az újnál (800K).
Az 1000-es szerviz nekem (is) 18K körül volt. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
tothferenc #81619 üzenetére
PCX-bol 700k korul en mar inkabb vennek leinformalhato elso tulajos belfoldi peldanyt, van beloluk jopar.
Pont ma lattam egyet, 750k 2016-os elso tulajos itthon vasarolt, valami 9k km-el, de egy kevesett futott itthoni 2014-estol se felnek.
Kint se olcso ami jo es ilyen arfolyam mellett nagyon olcson kell kint megvenni, hogy meg keressen is rajta az ember a koltsegeket leszamitva.Ranezve Willhaben, Mobilen pl 1900-2600eur korul vannak a 2015-2019-es normalis allapotu PCX-ek.
3000eur az uj.Ha azt hazahozza, lepapirozza, akkor megall annyiban majdnem mint egy uj.
Ahhoz, hogy 6-700k korul lepapirozva adjon el egy kulfoldi gepet, kb az 1000-1200 euros kategoriabol kell valamit behoznia, ha nem barati szivessegbol dolgozikCsak gyors pelda: hosszu a story, de motorvezerloket javitok/javitottam egy idoben es fent vagyok meg mai napig egy ezzel kapcsolatos kulfoldi forumon, ahol lehet segitseget is kerni. Na ez atment mar arra a szintre, hogy van kulon kategoria, ahol lehet kerni hogy a muszerfalbol kinyert tartalmat segitsenek mar atirni adott km-re. Van fent jopar magyar user, az egyik(ahogy nagyjabol beazonositottam pest kornyeki) csak 2 ev alatt valami 700 ilyen kerest irt be, ezzel foglalkozik.
Nagyrobogos topicban regebben beraktam mar egy szep kis gyujtest, hogy milyen motoroknal milyen eredeti oraallas es mire keri, hogy tekerjek vissza, majd mindjart megkeresem, de a legutobbit berakom ide:Na igy lehet olcson kint Scarabeot is venni pl.
-
tothferenc
aktív tag
válasz
nyogo83 #81617 üzenetére
Ismimnek most nezunk meloba szaladgalosnak 125-os robogot. Megneztunk egy par Libertyt, de olyan okadek allapotban voltak, hogy hamar otthagytuk mindet. Most PCX-eket nezegetunk, 2017es, kulfoldi papiros, cakkpakk 650. Sztem ujonnal 1 gurigaert/felette kevesen vesznek robogot. Aki tenyleg csak szaladgalosnak/melosnak veszi, az a hasznalt piacon keres.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
nyogo83 #81617 üzenetére
Az az, a Benelli Imperial....... Én is megnézegettem.....De egy 125-ös Liberty-t vettem. Azért bánom néha. Pedig akkor még csak 1,4M volt a Benelli.
Azért jöttem erre, hogy szóljak, motoros akció van a LIDL.-ben, voltak bukósisakok, meg motor takaró ponyva. Aztán sem a mától érvényes, sem a múlt heti akciós újságban nem látom, biztos régebben volt, csak maradtak készletek. Vettem ilyen ponyvát, jó anyag, de így tükrökkel, dobozzal felszerelt Liberty hátsó felének az alja kilóg alóla. Mindegy, a por nem lepi, meg a viharos északi széllel jövő eső bekúszik a hullámpala alá, pár csepp víz is rácsepeg a garázsban a gépre, az ellen is jó. Azért szebb látvány mégis, mint a háztartási boltban vett vékony festő-takarófólia, télen azzal volt letakarva. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
FeniX- #81616 üzenetére
Egyetlen egy helyen latok feluleti rozsdat a csavarokon, a rendszamtarto konzolon.
Valoszinu onnan kidobom a csavarokat, es rakok be normalis rozsdamentes/savallo csavarokat es kesz.Amugy beszelgettem a sraccal a kereskedesben es mondja hogy nagyon durva eladassal zartak a februart, de ahogy lattam tenyleg minden 2. motoron ott volt a cetli h eladva+rendeztek a papirjait. 2,5-tol a 4,5 millios motorokig.
Amugy hiaba volt tele a Suzukinak meg az Aprilianak az uj gepeivel, de olyan elbaszott izlesem van, hogy az egyetlen egy kiallitott Benelli Imperiale 400-as volt amit kiszurtam es mentem oda vegigtapizni
Nagyon bejon az a motor, meg ugy ez a forma.Az teny, hogy ha az ember motort akar venni 125-250-es kategoriaban akkor 1-1,8 millio minimum. Sajnos ebben vastagon benne van azert az arfolyam valtozas is , plusz ha megnezed autoknal kb ugyanez a helyzet
De jelenleg annyira nem zavar, mert valahogy a mostani divatos "transformer" kinezet annyira nem fog meg es nem is nagyon latok olyat nagyobb markaknal ami erdekelne ujkent. -
FeniX-
senior tag
válasz
nyogo83 #81614 üzenetére
Egyébként a rozsda továbbra is távoltartja magát a mocitól?
Úgy látszik, akkor ez lehet a következő népmotor típus, mert a többi jobb nevű gyártó cuccai már-már sztratoszférai magasságokba lőtték az új mocik árát + szervizdíját.
Nem is értem, hogy miért nem lehet meghagyni egy árbarát sávot, amiben tényleg azok a munkába járós motorkák vannak, amik ésszerűek, és nem a pózőrködésről szólnak, meg az 50-esek kapuzárási pánikjának ellenszerei, 4-5 millióért. -
nyogo83
Topikgazda
Link lemaradt
Mas:
Ma gyorsan elugrottam a motoromert a szervizbe(1000km-es szerviz, kb ellenorzes es olajcsere).
17k-t hagytam ott, ebbol 2400Ft volt az olaj+egy tomites, a tobbi meg a 1.25 ora munkadij(9k-s oradij)
Amugy egy szavam nem lehet rajuk (plusz a Keeway forgalmazora), mert a tankon 2 helyen kb 3mm-es pottyben lepattant a festek. Zokszo nelkul csereltek komplett tankot.
Pedig hasonlo dolog miatt hetekig izmozott Yamaha-nal a szerviz haveromnak, mert mindent kitalaltak, hogy nem garis(valami vegyszerrel erte, nekiutott valamit, stb stb) -
akos3
addikt
Napokban téma volt a körváltós innova, most elado egy koppintás
[link]
-
akos3
addikt
Na feltöltöttem. Az elején kicsit megpörgette, de aztán semmi...
Ilyenkor persze kitudja mindenféle műszer nélkül h az akksi a hibás vagy a 70-es henger miatt van..
Viszont ami nagyobb baj, hogy szivató nélkül alig akar menni, mert ha lekapcsolom a szivatót akkor pl mikor visszaveszem a gázt (kanyarban pl), akkor leáll. Rughatom be, ami ha sokat megyek szivatóval akkor már nem megy (gondolom túl sok benzint kap). Ebben az esetben szivató nélkül simán beindul viszont gázadásra fullad még is, kívánja a szivatót. Szóval full káosz...Ráadásul mivel szivató rajta van végig zabálja a benzint ezerrel. 3/4 tank elment 60 km-re (és 10 L-es a tankom) Ja és az is furi h fele tanktól már felvillan nagyobb gázadásra a tankolós figyelmeztető. Aztán ha húzom neki rendesen akkor égve is marad, ha beállok "utazóra" akkor esetleg kialszik. De ez nem is érdekelne, ha nem kajálta volna be a 3/4 tankot ilyen rövid idő alatt. de nyilván a szivatóval járás miatt van.
Szóval azt hiszem elmegyek majd egy szerelőhöz! -
nyogo83
Topikgazda
válasz
energy4ever #81610 üzenetére
Mondjuk azert az ennyire nem ennyire leegyszerusitheto hogy van a Yuasa, meg a tobbi
Pont a linkelt Exide ami boven meg minosegi, a Banner-Varta-Bosch kb a kozep kategoria, a Landport(LP)-Jasz akku meg az olcso kategoria. Ezek kozott mind van kulonbseg elettartamra.
De doglott mar meg nekem Yuasa akksi is 2 evesen es van 5 eves Bosch akksim, meg 4 eves LP akksim is(ennek ellenere az LP-t nem ajanlom, tenyleg hamar doglik)A feltoltetlen savas akksik forgalmazasat maganszemelyeknek elvileg mar februartol nem lehet eladni, latok meg en is most webshopban, de nem probaltam meg rendelni, hogy engedi-e.
Szerintem keves kereskedo fogja bevallalni, hogy szorakozik majd a rendelesek teljesitesenel a felsavazassal
Arrol nem is beszelve, hogy pl ha az adott rendelest nem veszik at, megy vissza hozza felsavazva stb. -
energy4ever
addikt
Draga!? A maganemberek kapjak a yuasat 22korul, ami minoseg mar.
Ami nem yuasa, az mindegy mi, a legolcsobb is ugyan az mint a legdragabb...Ha mar akku. Elvileg belesz tiltva a kiskereskedelmi eladasa az otthon (folyadekkal) feltoltheto savas akkuknak. Eladas elott a boltnak kell "osszerakni" az akkut, ha forgalmazni akarja...
-
akos3
addikt
válasz
nyogo83 #81605 üzenetére
nem néztem meg jobban, nem is tudtam mert eltűnt az idomok között. Vol több robogóm korábban, sose volt ilyen bevezetve az akksihoz.
Amugy ilyen az akksi benne: [link]
Jó drágák ezek, én még ott tartottam h 4-5 ezer egy akksi a robogóba.
Este leveszem a töltőről, kiderül... -
Tamás9x
őstag
Valami jó szulfátpergető töltőt tud valaki? Van iylen opció a jelenlegiben is, de sajnálom használni a modellaksi töltőt iylenre.
-
nod1
csendes tag
Ha savas akkud van, akkor azon van egy kivezetes arra kell kotnod a muanyag cso veget.
Ahogy nyogo mondja az a szuszogo.
Gondolom azert van ketto, mert az egyik tulbuzugo elozo tulaj ledugott egy masikat is. Sose' lehet tudni alapon.
Az enyemben peldaul egy sem volt, szoval te meg jol is jartal a kettovel. 😃 -
nyogo83
Topikgazda
Latsz valamit, hogy hova vezet a vege?
Valamikor volt, hogy a savas akksik szuszogojara dugtak a csovet, hogy ha valami gaz van, borul/stb akkor ne bent menjen mindenhova a sav.
De ketto is, az passz.Debilon:
Alapbol nem szoporoller a People, hogy az lesz-e az az allapotatol fugg, mint minden mas robogonal
-
energy4ever
addikt
válasz
Tothgera30 #81601 üzenetére
Karbitakaritas, szivooldali gumicsovek atnezesse.
-
Debilon
addikt
Üdv!
2000 évjáratú 50-e Kymco People mennyire lehet sz*póroller?
kellene valami lassan munkába járáshoz, most találtam egyet 100k-ért közel hozzám100-150k körül keres maximum amúgy is
-
Kihoztam a robogót (Scarabeo ZD4RE) pár napja. Nagyon nehezen indult, többször leállt. Ha adok neki gázt, hörög és leáll, mint ami levegőt kap, de benzint nem. Viszont pár perc próbálkozás után (gondolom kicsit melegszik) a szivató dolgozik, és többé-kevésbé beáll az alapjárat. Még egy-kétszer leáll, de utána már szépen pötyög, és melegszik. Onnan megy ahogy kell, stabil alapjárat, nincs torpanás, vagy gondolkodás, veszi a lapot. Honnan érdemes elindulni a hibakeresés útján?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Xbox Series X|S
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- EAFC 25
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- 122 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- AKCIÓ! PC Specialist Recoil VIII 17 notebook - i9 14900HX 16GB RAM 2TB SSD RTX 4060 8GB WIN11
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged