- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
Össze merjem rakni 4 görgővel? Próbaútra csak.
Így gondoltam.
Ez 4.2g-ot adna ki és akkor megtudnám, hogy az jó lesz-e. Illetve nem ütne olyan nagyot, mert ahova a kettő kerülne azok lennének a könnyebb 6g-osak.
Mondjuk nem tudom 7ezernél mit fog csinálni.
Vagy egyáltalán van értelme? Értem, hogy az összsúly számít, de a nehezebbek gyanítom előbb elkezdenek kifutni, szóval nem biztos, hogy ez így 4.2gx6-nak felel meg viselkedésben. -
Tamás9x
őstag
válasz
#89309696 #80398 üzenetére
Használtan lett így véve, ezeket már egy idő után észre sem veszed... meg sem rökönyödsz, csak cseréled.
De, hogy szerelőtől úgy jött vissza, hogy az első fék egyik oldala be van rohadva, és az úgy jó... fékfolyadékot is cserélt elvileg, ami gyakorlatilag meg sem történt... illetve nincs helyzetjelző, csak fék lámpa, az első kerék pedig olyan csapágyas volt, hogy 30 felett rázta az orrát -
Tamás9x
őstag
válasz
nyogo83 #80396 üzenetére
Oh de jó, hogy itt vagy
Ajánlhatnál egy jó 107-es kuplungot e helyett:
Polini valami, de hogy mi, és már kicsit kezd öregedniVárosban fehér rugóval volt használva, nem volt rossz a dinamikája, de szerintem lehetne zöldre váltani.
perge666: Hengerben sznob vagyok, Malossi alá nem szeretek... Kivéve kínai 4T mert ott nem sok a választási lehetőség kiskínainál.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
perge666 #80395 üzenetére
Motoforce cuccokkal annyira nincs nagy gond (jobb mint az RMS
)
Ellenben a hengerszettjevel anyi gond szokott lenni, hogy vagy jo egybol, vagy nem, ahogy sikerul epp az adott blokkra a meretezes. Ertem ezalatt, hogy ennel szinte kotelezo osszerakaskor prestavot merni, mert siman elofordul, hogy ki kell hezagolni a hengertalpnal, hogy menjen.(mondjuk en minden utangyartottnal szoktam)
-
#89309696
törölt tag
válasz
sityupityu #80389 üzenetére
Vannak zsírsprék nálam, ha befújom a hüvelyt és letörlöm ronggyal akkor nem veri szét mindenfele, de egy kis réteg marad rajta. Vagy semmi értelme?
Azt tudom, hogy szárazon kell mindent összerakni, de ezen hátha segít. Addig nem veszek hozzá semmit. -
#89309696
törölt tag
válasz
sityupityu #80386 üzenetére
Akkor veszek egy gyári dobszettet, most van egy ilyen öszeállítás belemegy a Pulley is, szerintem jó árban van így. Meg persze szíj.
[link]Engem az aggaszt, hogy ezt a kopást valami okozza. Mi a garancia arra, hogy az újat berakom nem kopik szét 500 Km alatt?
-
#89309696
törölt tag
válasz
sityupityu #80383 üzenetére
Vegyek bele esetleg variátordobot is? Sajnos a márkásak jóval többe kerülnek. Nincs elkopva a gyárija se, 9000Km alatt nem is nagyon tud egy 50 Kilós csaj használta.
[link]
Meg 900Ft hozzá a hüvely. A hüvelyen sok volt a sárgás por már 100Km után is, ami a variátordob belső rézperselyéből jön szerintem. Nem tudom normális-e olyan sok porolás 100Km alatt. -
asuspc96
senior tag
Helló
Szeretnék érdeklődni, hogy 100-150e Ft-ig milyen használt robogót ajánlotok ?
Max 50cm3 jöhet szóba, mert csak B-s jogsim van.
Használatát tekintve külvárosban lenne használva, max 10-20km/alkalom.Köszi előre is!
-
#89309696
törölt tag
[link]
Ennek a gázrángatásnak mi értelme amúgy? -
#89309696
törölt tag
válasz
sityupityu #80375 üzenetére
15x12-es.
A 100Km-t futott görgőimen is látom, hogy csíkosra kezdenek kopni. És az a kettő ami erősebben kopik, az jó poros is volt már. Akkor nem veszek Malossit.
Nem merek ilyen ék alakú görgőt venni, nem tudom milyenek, hátha csak rontana a dolgon.
Normális áron van a Pulleynek kerek görgője is, szerintem az lesz. [link]
Aztán meglátjuk. -
sityupityu
Topikgazda
válasz
Tamás9x #80376 üzenetére
Persze, csak nem mindegy, hogy mennyivel.
Meg mondom, sokszorozódik a kopás is egy túl erős rugóval. Természetesen a teljesítmény oltárán mindent be lehet áldozni ha van értelme, de ha nincs (mint feljebb írtam ha indokolatlan), akkor csak csak feleslegesen cseszik ki magával az ember. -
-
sityupityu
Topikgazda
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
FeniX- #80336 üzenetére
"Véleményem szerint inkább egy db japán eredeti fasza karburátorra spórolnék, mint az összes "sárga színű stage n+1 rugó, meg malossi görgő" meg franc tudja micsoda."
Ez azért nem ilyen egyszerű, és nem is van így.
Az természetesen nélkülözhetetlen, hogy tökéletes legyen a karburáció, de ezen túlmenően a robogó lelke valójában a cvt hajtás milyensége. Hihetetlen sokat számít, hogy mi és hogy van benne. Elképesztő arányú javulást illetve pluszt lehet elérni a tuningolásával és jobbá tételével, de természetesen az ellenkezőjével is számolni kell ha valamit nem megfelelően építünk be. Semmire sem megyünk a tökéletes karburációval egy cvt-s motornál ha maga a hajtás nincs teljesen rendben.(#80339) Tamás9x "legerősebb kontrasztrugót bele"
Ez egyáltalán nem javasolt dolog. Az indokolatlanul erős kontrasztrugó használata nem csak hogy felesleges, hanem még több negatív dologgal is párosul. Többek között az ékszíj túlzott kopásában és a nagyobb hőtermelésben mutatkozik meg. A nagy hő meg ugye tudjuk, hogy milyen hatással van a hajtásra.
-
#89309696
törölt tag
válasz
Tamás9x #80372 üzenetére
Nincs fordulatmérő ezen a szaron, csak fülre tippelek milyen a hangja ahhoz képest mint amikor nagy lejtőnek megyek lefele és eléri a végét.
Nincs már benne fojtás sehol. Maga a motor egy nagy fojtás. Akinek van esze 125 köböset vesz 15 lóerőset és nem szórakozik ilyen szarokkal, 8. osztályosoknak való ez az 50 köb 5 lóerő. -
#89309696
törölt tag
válasz
#89309696 #80370 üzenetére
Beraktam, jól felbőg és végig tartja is. A végsebessége 40-45 ahogy az várható volt. Itt már kaparni se akar nagyon, mivel ekkora fordulaton már jó messze járok a nyomatékmaximumától, de már a teljesítménymaximumán is túl van. Ennél mindenképp kisebb fordulat kell, nehezebb görgő.
Olyan kell ami 4.8g és 3.25g között van. Az pont a 4g lesz. Malossinál 3.7 és 4.2 van, melyik legyen? Vagy keressek más márkát amiből van 4g?A szíj 17 milis gyárilag, ez 16.1-re van kopva, cserélem? Azzal nyernék egy kis sebességet is, meg láthatóan nem fut már ki teljesen.
Nem veszek 7 ezerért Bandot nem ér annyit, 3500-ért a Rubber Belt gondolom megteszi. Most is az van benne. -
#89309696
törölt tag
válasz
Tamás9x #80369 üzenetére
Van még egy 6.5g-os Malossi szettem is. Berakok abból 3-at, elosztva 120 fokban értelem szerűen a nyomóerő és centrifugális erő miatt. Az 3.25g-nak felel meg. Aztán próbakör és kiderül mit reagál rá.
Csak ugye engem az zavar, hogy mikor összeraktam a 4.8g-mal akkor eleinte jó volt. Ez viszont arra adna gyanút, hogy nem feltétlen görgősúly a hiba, de berakok 3db 6.5g-osat és meglátom mit művel vele.
-
Tamás9x
őstag
válasz
#89309696 #80368 üzenetére
Jelenleg amid van, előre 3db 6G-os görgő, az olyan mintha 6*3 G lenne. Próba kör, Ha ezzel nagyon dinamikus, magas fordulaton akkor lehet nem lesz neked túl könnyű az a 4G.
Papíron szépen mutatnak a számok KG/g csak sajna a való életben egyáltalán nem űgy működik a dolog, mert a variátor, terhelés stb stb több ismeretlenes rendszer. -
#89309696
törölt tag
válasz
#89309696 #80365 üzenetére
Mentem pár kört az utcában dekni nélkül. Mikor leesik a fordulat látni, hogy a szíj kimegy az első tárcsán jó 70%-ig, hátul meg értelem szerűen le kb. ennyit. Ezt egyáltalán nem szabadna csinálnia. De egyébként szépen dolgozik, nem akad, minden rendben van vele menet közben és állóhelyben is. Csak az elindulás után 2 másodperccel mikor 10-zel megyek már akkor felmegy a szíj ennyire, leesik tőle a fordulat és viszlát teljesítmény.
Mit cseréljek, vagy mitől lehet ez a hiba? Nem hiszem el, hogy a 4.8g-os görgő is nehéz neki, a kontraszt is új 30 Kilós. 100Km-rel ezelőtt mikor összeraktam még nagyjából jó volt, aztán egyszer csak megmarhult.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
teleahocipöm #80366 üzenetére
Zip vagy Dio, mindkettohoz van minden dogivel, akar bontottan is.
-
#89309696
törölt tag
válasz
Tamás9x #80360 üzenetére
Ezek a régiek, most 4.8g van benne, de azzal is szarul megy. Mikor összeraktam jó volt. Pont emiatt gyanús, hogy variátor hiba.
Majd ha lesz kedvem leveszem a deknit és megyek vele úgy. Akkor látom, hogy mikor a fordulat beesik a szíj hova megy. Ha kijön a szélére elől 10-es tempónál is akkor megvan a hiba egyértelműen. -
Tamás9x
őstag
Ezekhez a gagyi Tornado sisakokhoz lehet valahol lelni alkatreszt? Plexi mozgatora lenne szuksegem :)
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
teleahocipöm #80361 üzenetére
Ez igy onmagaban leegyszerusitett dolog, hogy baj lenne vele.
Viszont a tobbi blokkcsaladhoz hasonlitva alul marad, mind teljesitmenyben, alkatresz ellatottsagban(akar gyari utangyartott, akar tuning), megbizhatosagban. -
teleahocipöm
senior tag
Mi a baj a Morini blokkal?
-
Tamás9x
őstag
válasz
#89309696 #80359 üzenetére
Normális, én zsírozom a pályát, módjával, mert a felesleget kicsaphatja és rákerülget a szíjra. Kézzel végig tudod mozgatni a pályán 2 oldalt szokott akadni, de ezen nem látszik. 6G? az Qsok
Próbáld már ki csak 3db görgővel, 1 kör erejéig, az olyan lesz, mintha 3G-os görgőket raktál volna bele. Elméletileg ordítania kellene és ugrania... A hátsó tárcsát is érdemes lenne szétkapni, és ellenőrizni a pályák épségét, normálisan mozog-e Zsírozni.. bármi pici akadás esetén darabokra szedni, és ellenőrizni, nincs e benne valami.
-
#89309696
törölt tag
Ezek az előző görgőim 6.0 grammosak, ezekkel 300Km-t mentem csak. Normális,. hogy elkezdtek ilyen síkosra kopni? Mintha nem gurulnának, hanem csúsznak.
A variátordobnak a 3 sarka amin csúszik, azon eredetileg volt egy fekete teflon bevonat ami lekopott már. Lehet ez is probléma? Viszont van olyan gyári Keeway dob amin nincs ilyen teflon, ezért nem is foglalkoztam vele komolyabban. A 3 műanyag csúszkát kicseréltem újra már akkor.
Lehet, hogy ez a szar szorul és nem mennek vissza görgők. -
#89309696
törölt tag
Lelassítottam, mert jöttek szembe, emelkedős az utca és onnan hiába nyeleztem végig 10-zel jöttem és forgott vagy 2000 RPM-en. Hiába álltam meg és indultam újra felbőg és rögtön leesik a fordulat.
Most már kimeríti a használhatatlan fogalmát. Megpróbáltam lefele is, fura hogy lejtőnek is szarul megy és nem tutol a motor, pedig kéne neki ekkora lejtőnél. Ez viszont karbi hibára utalna. Szét kell szednem azt a szart. -
tothferenc
aktív tag
A kepen nekem negy egyertelmu. Ebbol a "fajtabol" en csak ilyent lattam, ahol ugy mukodott, amennyi sav vilagitott, annyi volt benne.
Ha a tiednek van alap hattervilagitasa, es az also piros sav jelzi a toltest, akkor gondolom ha full piros, akkor van 100%-on. De konnyen leellenorizheto, maxra toltod az akkukat, es megnezed, mit jelez ki. Kiindulasnak jo lesz. -
suste
veterán
válasz
#89309696 #80355 üzenetére
pont ilyesmivel szívtam én is anno (olvasd vissza, ha van kedved/időd)
ha tényleg gyáriak a variátor alkatrészek, akkor csak a görgő/kontrasztrugó játék és az esetleges megszorulás marad
megszorulás:
-a hátsó részen valamiért szorul valami, ami nem engedi fokozatosan szét a tárcsákat, így amikor elenged, akkor gyorsan leszalad a szíj -> beejti a fordulatot
-vagy az első részen is lehet szorulás, ami hasonlóan nem engedi összezárni a tárcsákatha az induláskori fordulat OK, akkor legalább a kuplung rugóid rendben vannak
nálam ez sem volt meg -
#89309696
törölt tag
válasz
nyogo83 #80352 üzenetére
4.8g van benne akkor nem megyek lejjebb. Akkor miért esik be a fordulat? Ha szerintetek a 30 Kilós kontraszt is jó bele.
Valami miatt lomha és nem pörög, beesik a fordulat 20 után.Ma szétszedem a karbit meg a benzincsövet, szűrőt megnézem, hogy folyik-e rendesen. De szerintem azzal nincs gond, mert amúgy meg működik, csak úgy megy mintha 8 grammos súlyok lennének benne.
-
neo81
senior tag
Sziasztok!
Elektromos robogó töltésjelzőjével kapcsolatban szeretnék kérdezni.Pl. ezen a képen lévő jelnek milyennek kellene lennie, ha az akku 100%-ig fel van töltve?:
Köszi!
-
Grenczii
tag
válasz
#89309696 #80351 üzenetére
4 gramm az nagyon kevés ha minden gyári. Azért is melegszik el hamar.Pipát azt ki ne szedd mert gyári karburátorral többet árt mint használ.Én is most szívok mert ügyesen feltettem az 50es hengerhez a 19es PHBGt és 20-30 között darál mert sokat kap, szóval lassan nem lehet vele menni
(plusz két "lukat" kapott a gyári légszűrőház mint nálad a "pipa" kiszedés)
Ha gyertyakép jó ne nyúlj a karburátorhoz - új szíj és hézagolás görgő pedig inkább 4,5-5 gramm között nagyon sokat számít egy fél gramm is. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
#89309696 #80351 üzenetére
Karbit ne piszkald, ha most jo. A pipa kiszedese nem hozna pluszt, cserebe bizonyos tartomanyban problemas lenne beloni a karbit.
A 4 gramm az nagyon keves, jelenleg az erosebb kontrasztrugo miatt erezhetned azt jo sujnak, mivel a variator a kontraszt elleneben dolgozik.
Gyari konfignal 5 gramm ala nagyon ritkan erdemes menni. -
#89309696
törölt tag
válasz
Grenczii #80350 üzenetére
Akkor előbb megpróbálom 4.0 grammal meg új szíjjal. Kontraszt meg később, ha akkor is szar.
Esetleg a 42.5-ös főfúvókát ne cseréljem 45-re? Vagy a karbit ne piszkáljam, mert amúgy jó. Magas fordulathoz nem árthat a több benzin. Esetleg akkor kiszedem a légszűrő pipát, mert az is 11.5 milis a karbitorok meg 16 ha jól tudom. Vagy 14.
Lehetne egy kis teljesítményt nyerni itt is. -
Grenczii
tag
Gyári motorhoz gyári varióhoz gyári kuplunghoz gyárias kipufogóhoz teljesen felesleges a túlságosan erős kuplungrugó. Nekem 50es Naraku henger ,multivar,fly kuplung(5500as fordulaton nyit) ,Extra V2 kipufogóhoz van a leggyengébb fehér malossi kontrasztrugó (M297047.W0 cikkszámú).Annyi hogy nekem dr pulley görgő van benne azzal még egyenletesebb a gyorsulás. Azt próbáld meg hogy kinézel egy szakaszt ahol gyorsulgatsz nézed mennyi idő alatt teszed meg a távot mekkora sebességet érsz el , de nekem másik motoron a Polini Corsa hengerhez is fehér rugó van és köszöni szépen jól érzi magát
Pedig primer/szekunder áttétel is cserélve van benne.
-
#89309696
törölt tag
válasz
FeniX- #80345 üzenetére
Hogyan tudnám azt ellenőrizni? Működik jól, a gyertyakép tökéletes, a fogyasztás jó, a kipufogás füstje kevés/jó. Húz jól, ha épp bőg a motor.
Ez inkább variátor hiba, erre hiába raknék 70-es szettet az is erőlködne ilyen alacsony fordulat mellet, ha egyszer a variátor így leejti.
Nem tuningolom a variátort, hanem hibát javítok. A vario működése eleve az, hogy a motor teljesítmány/nyomaték tartományának középtáján tartja végig a fordulatot és ott dolgozik, majd mikor kiment végállásba a szíj akkor emelkedik tovább a fordulat. Ez valami 7000 körül lehet ennek a motornak. Na ez fül alapján messze van a 7000-től.
A gyári felállás egy kalap szar, a 3 literes fogyasztásra, meg a 45 Km/h-ra távtartózott sebességre van hangolva.Csak egy dolgot tudok elképzelni, hogy a friss rugó keményebb (30++Kg) és az volt jó neki, aztán ahogy megpuhult//bejáratódott a ráírt értékre (30Kg) eltűnt a jóvilág. Nem véletlenül hívják Soft súlyúnak, a gyáriak is hasonlóak. Hülye voltam, hogy ezt vettem bele, tudhattam volna előre, hogy a gyárihoz közeli rugóerősség nem lesz elég.
Megveszem ugyanebből a Stage6 rugóból a Hard 40 Kilósat, az állítólag 2000RPM-et emel a fordulaton a gyárihoz képest, a Softhoz képet inkább 1500-zat csak. Ennyi kell is neki pluszban simán hang alapján. Meg kap egy 4.0g-os görgőszettet is. Aztán meglátjuk mi sül ki belőle. Eleinte ha jó a meglátásom az új 40 Kilós rugó is 40++Kg lesz és baromira ordítani fog vele, de ha ez az új rugó szintén megpuhul a ráírt 40 Kilóra, akkor lesz majd jó.
Aztán az is lehet, hogy totál más baja van és kidobtam a pénzt.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Zoli bácsi #80346 üzenetére
Azert van ott meleg rendesen. A dekni elejet a blokkbol jovo ho egy resze melegiti fel, a hatuljat/kozepet meg a hajtasbol.
Ha jol elo van keszitve, akkor egy daraig tartos lehet, de az igazan tartos es strapabiro megoldas a porfestes az ilyen alkatreszekreNem tudom a kornyeked van-e lehetoseg ilyenre, altalaban egyedi arkepzes van ilyen elemekre, de hasonlitaskeppen egy 13-19"-os alufelnit 5000+afa-ert porfestenek itt Pesten.
-
Zoli bácsi
őstag
Az jutott eszembe.....
Egész jóban lettem a fényezővel. Apám kórházba került, és a 75 éves édesanyám használta a jogosítványát...évtizedek után. Aztán a papa észre ne vegye, kéthetente fújtak valami leverődést a Thálián..
Szóval az jutott eszembe, mi lenne ha Libertynek levenném a hajtás deknijét, és színre fújatnám, a motor színéhez hófehérre.
Mondom is, hogy mlért tőletek kérdezem. Volt kb 10 éve rövid ideig egy CBF 125 Hondám, ott a jobb oldali blokkfélről lement a festés, mert a fék miatt a lábam leszedte. Ez a festő srác lefújta, nondta hogy bírja a hőt a festék...De lejött, felhólyagosodott a melegtől. Szóval tuti színre fújná, nem is sokért, kéne rá vagy fél deci festék, meg mondaná is hogy bírja a meleget...... De a karosszériára való festék vajon bírná? Mekkora hő lehet itt a hajtásnál..?
Erre a fedélre gondolok, ami gyárilag ezüst, ezt a motor színéhez, fehérre fújatnám.
Blokkfedél az netről keresett kép, valami sport Liberty képe, tetszik a kereke.... És a Hófehérkém... -
FeniX-
senior tag
válasz
#89309696 #80343 üzenetére
Továbbra is nyitott még a kérdés, hogy a karbi 100%-osan rendben van-e, ill nem szív sehol falsot, kompresszió is jó?
Nagyon sokan túlmisztifikálják ezt a robogóhajtás témát.
Gyári alkatrészekkel lesz a legjobb. Nem tudom, a motoron mi a tuning, de ezek az erősebb rugók, görgők akkor érnek bármit is, ha a motor is piszkálva van.
Árban mondjuk nem véletlen, hogy egy 70-es hengerkészlet + dugattyú drágább, mint egy kommersz kontrasztrugó szett.(Akkor érdemes elhangolni a hajtás elemeit, ha mondjuk a leömlő csatornák köszörülve vannak, és más nyitási zárási értékek lesznek, és akkor ahhoz máshova kell hangolni a hajtást. Más esetben szerintem csak üres puskapor-puffogtatás az ilyesmi)
-
#89309696
törölt tag
Olyan létezhet, hogy újonnan a kontrasztrugó keményebb mint ami rá van írva és bejáratás után lesz 30 Kilós?
Mást nem tudok elképzelni csak ezt, hogy beszerelve még erősebb volt azért ment jobban és mostanra bejáratódva 2-3 hét után már kevés.
Csak jó lenne tudni, hogy akkor 35 vagy 40 Kilósat vegyek helyette.... -
robogo81
senior tag
válasz
sityupityu #80333 üzenetére
Köszi az infót,én is arra gondoltam,hasonlóan vagyok mint a kolléga fentebb a gyorsulással,van itthon 3 különböző erejű k.rugó meg 3 féle tömegű görgő,és valamiért mostanában lassan gyorsul ,mindegy szinte milyen kombóban van összerakva,amíg el nem éri a motor a 6 ezer fordulatszámot addig lomha(gyorsuláskor el se éri ezt,régebben bőven 6-7 ezer között pörgött,a végsebességet nem befolyásolja,meg dombmenetkor 40 fölött is gyorsul).
Megnézem mi változik ha kicserélem a külső tárcsát,meg a vezetőcsapokat( nem drága ,ha szét van szedve akkor alapból ki szoktam takarítani,meg bezsírozom a sínt,meg a csapokat). -
Tamás9x
őstag
válasz
#89309696 #80340 üzenetére
Most haza gurultam a sajátommal, hááát magasabb volt a fordulatom akárhogy néztem.
Nemcsak, hogy tuning a hátsó tárcsa neki oversizehenger és henger között is rengeteg különbség van, neked lehet ugyan ahhoz a nyomatékhoz 8-9K szénné kell pörgetni ő meg 6-7K körül simán leelőz. Nem vagyok tisztában a KG-os rugókkal, de azt tudom, hogy mivel fémről beszélünk és ha csúsztatós a városi tempó akkor melegedik a rendszer a rugó pedig lágyul. Ez sajna egy ilyen játék
üdv a véget nem érő pénzszórásban
-
#89309696
törölt tag
válasz
Tamás9x #80339 üzenetére
[link]
Igaz ez tuningolt darab, de a helyes működés (hangra is) ez lenne, végig magas fordulaton a teljesítménymaximumnál ordít és gyorsul. Az enyém hallhatóan messze van ettől. Nemcsak beesik a fordulat, szerintem az elindulásnál is kicsit lehetne magasabb, meg végig dolgozhatna magasabb fordulaton. Sajnos nincs fordulatszámmérőm, de hangról hallani, hogy amúgy is keveset forog, meg még be is esik.Én is azt mondom, hogy ki kéne próbálni erősebb rugóval, könnyebb görgővel. Viszont a gyári kilapult rugó jó ha tudott 20 Kilót, mellé 6.5g görgő volt. Ezt cseréltem 30 Kilós rugóra és 4.8g görgőre és javult, de nem valami sokat. Mások meg azt mondják, hogy fél gramm is rengeteget számít, hát itt ekkora ugrás is alig hozott valamit, ezért tartok tőle, hogy más a hiba.
Ha veszek bele 35 Kilóst és 4g-os görgőszettet, megint 6-7 ezer pénz, aztán lehet ugyanezt fogja csinálni. -
#89309696
törölt tag
válasz
Tamás9x #80337 üzenetére
Görbe pályás.
Itt egy hangvideó a jelenségről. Összezár a kuplung, szépen felbőg (és így kéne végig bőgnie az lenne a normális működése a varionak), megindul 20-ig, majd rögtön utána beesik a fordulat és erőlködik, 30-cal megyek fel az emelkedőn és nagyon komótosan gyorsul. Végig nyélgáz van.
[link]
0:23-nál nem történik csoda, hanem felértem a dombtetőre és lejteni kezdett. Utána egyből kereszteződés fékezek, majd végig lejtő és nyélen lejtőnek ilyen komótosan megy.Mikor frissen összeraktam a könnyebb görgőkkel akkor nem csinálta ezt, azóta 100Km-t mentem vele és szépen elkezdte.
-
-
FeniX-
senior tag
válasz
#89309696 #80335 üzenetére
Úgy alapból rendben van a robogó? Karburátor, benzinellátás, gyújtás?
Nem akarok tanácsokat osztogatni, hozzáértő sem vagyok.Véleményem szerint inkább egy db japán eredeti fasza karburátorra spórolnék, mint az összes "sárga színű stage n+1 rugó, meg malossi görgő" meg franc tudja micsoda.
Ez olyan, mint a dagi nő, mikor műkörmöshöz megy, meg póthajat rakat fel magának. Attól még ő egy ronda nő.
Nem utolsó sorban ezek a kisrobogók sem arra lettek kitalálva, hogy folyton nyelezzék őket, szerintem ez is hozzájárul ahhoz, hogy folyton legyen valami nyűgje.
Anno én is az összes vacak használtautómat kivittem egy mellékútra, és - valami perverz indíttatásból - kipróbáltam, hogy megy-e 150-et. Ment, de utána soha többet, és pl. a moszkvicsnak gyújtás gondja lett utána, a vw jetta (1-es) meg szelepszár szimmeringes.
Tuti mem akarnék ilyen egyszálbél emberekkel versenyezni a boltig, hogy utána még le is csepüljenek.
Bocs az offért.
-
#89309696
törölt tag
Megint csinálja néha ezt a fordulat beejtést. Odanyelezek, felbőg, jól gyorsul 5 másodpercig aztán visszaesik a fordulat de vagy 2-3 ezer RPM-et és onnan gyorsul tovább motorfordulattal. Biztos hogy kimegy a szíj végállásba, csak tudnám mitől. Kicseréltem a kilapult gyári rugót Stage6 30 Kilósra, kicseréltem a 6.5g görgőket 4.8g Malossira. Van mikor jó, de egyre többször ezt csinálja. A szíj is jó, a tárcsa sincs homorúra kopva. Majd csinálok videót róla.
-
teleahocipöm
senior tag
válasz
energy4ever #80251 üzenetére
Köszi, ha lesz konkrét motor, rákérdezek itt. Igazából bármi érdekel, amihez kapni alkatrészt, műszakilag megbízható, szerelhető és elfér benne egy zárt sisak!
Amit most jó áron találtam és viszonylag közel van az Sepia, Jog, Dio, Zip, ezekhez láttam alkatrészt, de még egyik sem konkrét és némelyik elég régóta fent van talán okkal. -
#89309696
törölt tag
Van egy fiatal srác egy enyémhez hasonló motorral, csak más a márkája, de nagyjából full ugyanaz, valami kínai egymásról kopi, asszem CPI Hussar amúgy. A kipu már cserélve lett azon is nem rezósra, ahogy az enyémen is, variátorban én 4.8g 30Kg, ő 5.0g 25Kg, szíj mindkettőben egy ezrest futott.
Találkoztam vele mondja, hogy gyorsuljunk egyet a boltig, mondom jó amúgy is oda tartok.Elkentük neki, az enyém jobban megugrott, 20 után viszont megelőzött, aztán nagyon lassan de utolértem és egymás mellett maradtunk. Próbált meglépni előlem, de nem tudott, egyenesben, lejtőnek is egyformát mentünk. Emelkedőnek viszont szépen el tudott csorogni mellettem, kb. 5-tel gyorsabban el tudott lépni, végig az emelkedőn jobbat ment ennyivel. Az enyém nagyon ellik emelkedőknek ezt eddig is tudtam.
Megállunk a boltnál, erre benyögi, hogy ahhoz képest mennyit tuningolgattam meg költöttem rá, egy lomha szar. Ja mondom pakoljunk a tiedre 30 Kiló téglát a lábhoz aztán menjünk még egy kört. Mivel ő 65 Kiló én meg 95. Meg nem ártana észben tartani, hogy az enyém még gyári 9500Km-rel, az övét 1500Km-rel ezelőtt fúrták, túlméretes dugót kapott, fel lett újítva úgyhogy a kompressziója is nyilván jobb. Ehhez képest többet kéne produkálnia, úgyhogy átgondolnám melyik is a szarabb.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Krogoth #80327 üzenetére
"Szerintetek mi romlott el?" A motor
Trollkodas nelkul: igy hangbol barmit is megmondani erosen TV joslas kategoria. Meg ha eloben is hallja az ember, akkor is nagyjabol csak talalgatni lehet, de pontosra megmondani bontas nelkul hogy mi a gond, ertelmetlen.
Le kell minimum a deklit szedni es szetnezni a hajtasnal, ha nincs ott gebasz, akkor lehet tovabb menni.
-
Krogoth
senior tag
Üdv.
Szerintetek mi romlott el? hang
Vagy csak valami valahol lelazulhatott? Piaggio liberty 50 2t-ről van szó (pontosabban hang -
robogo81
senior tag
Sziasztok!
Szerintetek ha a hátsó szíjtárcsa holtjátéka elég nagy(minden irányban,huzva/nyomva,meg csavarva is),az a gyorsulást mennyibe rontja le?
Az a 2 kis ék kopik el hamarabb,vagy a ferde ívek? -
suste
veterán
válasz
Johnny_vT #80323 üzenetére
Évi 2000km-re szerintem bőven jó a Kymco, sőt....
Nekem Tauris-szal van jó tapasztalatom, pedig ez jóval gyengébb minőség mint a Kymco. 14000-et mentem vele én, havernal most tart 20000-nél, de még minden gyár (gumi és fék pofa/betét csere volt csak).
A műanyagok rögzítése ami viszonylag hamar elenged/lazul, de egyébként üzembiztos.
Évi 2k km-re tuti beleugranek egy Kymco-ba. -
Johnny_vT
senior tag
válasz
Tothgera30 #80307 üzenetére
Köszi a tippeket. Közben barátnőm is rácuppant az 50ccm robogó témára és mivel a későbbiekben inkább ő fogja használni (miután átültem 125-re vagy nagyobbra), emiatt a lehető legkevésbé problémás modellt szeretnénk megvenni. Felmerült annak a lehetősége is, hogy újonnan veszünk Sym vagy Kymco kisrobogót, amelyek 1700-1800€-ért már elérhetőek. Évi kb 2000 kilométeres futással tervezünk, amely végig síkon városban történne.
Mi a véleményetek? Mégis inkább ismert márkák x éves használt példányait keressük? Vagy elég megbízhatóak már a feltörekvő kínaiak műszaki fronton? Van olyan csapda (pl. alig szerelhető típus vagy szar konstrukció) amit mindenképp kerüljünk? Az Amazonon hirdetett 900 eurós csodákat reflexből már meg se néztem...
Szerk.: Az új robogó gondolata azért is csábító, mert a használtpiacon a környékünkön vagy lógó belű dögöket árulnak vagy messzire kéne menni és szállításra nincs lehetőségünk.
-
Tamás9x
őstag
válasz
energy4ever #80321 üzenetére
Bovdenes. 2002-es kiadás. RPM limiterre gondoltam, de annak nem lenne értelme... a CDI megoldaná magától.
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
hegyvarig #80310 üzenetére
En nem csinalok belole nagy gondot. Legszuro nyilasat bedugom zacskoval/vagy letakarom, aztan tavolrol lecsapatom magasnyomasuval.
Soha egyik motoromnak/robogomnak semmi baja nem volt belole.A lenyeg, hogy nagyon kozelrol ne mosd, mert muanyag feluleteknel neccesebb a fenyezes ha valahol esetleg meg van serulve a lakk/festek.
-
Tamás9x
őstag
Használ valaki Polini Racing hűtött + csapágyazott oldaldekli -t? Kell ezzel figyelni valamire? Használtan olcsóbban jönne ki mint a sima TOP
Csapágyazott a Polini, a TOP nem, de a TOP több levegőt enged be a Polini nem -
hegyvarig
csendes újonc
Robogó mosásra van valami tipp? Az Aeroxomat simán elvittem a nagynyomású mosóba, aztán megküldtem szépen minden jóval, nem zavart a kockázat. A GTV Vespát viszont nem szeretném tönkretenni, de ha mondjuk távolabbról küldöm rá a vizet, akkor épségben maradhat?
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok,
talán még belefér a topicba: yamaha sr 125-el kapcsolatban kérdeznék. Tegnap szembejött velem a kérdés, hogy egy ismerős vett egyet, ami papíros meg egyet, ami donor. A papíros melegen leáll, és a C.D.I.-re gyanakszik. Viszont az egyikben 6 csatis (újabb verzió, ha jól néztem) a másikban meg 4 csatis van. Ezeket valahogy fel lehet cserélni megfelelő átkábelezés után? (Erről viszont nem találtam semmi infót a neten)
Hátha vki... -
-
iff
senior tag
válasz
sityupityu #80287 üzenetére
Rendeltem Dr.Pulley görgő szettet, 15x12/5.25gr, remélem ez megoldja a problémát. 5.25-ös mellett azért döntöttem, mert a "gyári" 5gr-ak átlagban 5.15gr., a Puller meg elég pontos súlyban.
-
Johnny_vT
senior tag
Mindjárt harminc vagyok, szóval ez inkább egy kora-életközepi miniválság, semminc suhanckodás
Na persze megvannak a praktikus és élvezeti okai is, emiatt pár éve már fejemben van a gondolat.
Egyébként lehet, hogy mégis a korábbi tanácsodból kiindulva egy 50ccm kisrobogóval kezdek. Párszáz euróért és aprópénz biztosításért a már meglévő AM-kategóriával is el tudom vezetni. Pár óra gépkezelési gyakorlás egy elhagyatott helyen, majd szép lassan átszokás a forgalomba és ha bejön, akkor a szép tavaszi időben lehet is menni 125-ös képzésre meg motort venni.
Pár éve saját eltökéltségből télen-nyáron biciklivel járok munkába (nem sok, kb 5 km síkon), szerintem a kisrobogó lenne ezután a legkönnyebben emészthető "ugrás".Van vásárlási tanácsadó topik vagy itt kérjek tippeket?
Ismerős ajánlása szerint az Aprilia SR50 a leg-leg, de nekem őszintén nem annyira jön be ez a street fighter dizájn, sőt inkább taszít. A retósabb Vespa-stílus tetszene, de az baromi túlárazott (a technikai tartalmáról nem tudok semmit), ne adj Isten egy elektromosat is kipróbálnék. Benne van még a pakliban az is, hogy olcsó eldobható kisrobogó helyett egy jobb minőségüt veszek, mert barátnőm is szívesen menne majd vele (szintén AM) és akkor tovább megtartanánk. -
Zoli bácsi
őstag
Megpróbáltam megnézni a Liberty-m (2019. 125 4T, I-get 3V Leader blokkos)levegőszűréjét. Kivettem 6 csavart, abból egyhez az utas lábtartó résén keresztül lehet hozzáférni. Szóval kivettem a csavarokat, de nem tudtam levenni a fedelet. Összeraktam, már jártam úgy párszor hogy inkább erős voltam mint okos..... Lehet valami trükk, pattintás? Vagy fogja még valami? Elvileg a cső ahonnét levegőt szív, az flexibilis, annak engedni kéne....
Másik kérdésem, hogy az olajleeresztő csavar alatt van tömítés? Réz vagy gumi? És ezt a kis olajszűrőt mivel lehet levenni?
Olajcserén most volt, de hogy én többet szervizbe nem megyek, az tuti, csak ha muszáj. Levegőszűrőre kiváncsiságból néztem volna rá. Olajos dolgokat azért kérdezem, mert úgyis kell rendelnem az autómhoz réz alátétet a leeresztő csavarhoz, meg szűrőt, akkor a mocihoz is megrendelek mindent, eláll, tudtommal nincs szavatossága a szűrőknek meg a bontatlan olajnak.
Köszi! -
suste
veterán
válasz
Johnny_vT #80296 üzenetére
Így állati jónak hangzik, ha nem vágysz majd feljebb (fiatalként érdemes lehet átgondolni)
viszont 0 motoros/robogós előéletű emberkéknek ez mélyvíz .... ilyen szempontból örülök, hogy nálunk van vizsga, ami persze nem garantálja, hogy ne engedjenek (még) alkalmatlan embereket a közútra.... -
#89309696
törölt tag
válasz
macilaci78 #80300 üzenetére
A pár napja linkelt Ztech kacatokban is van ólomsavas. [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- Mérlegeli a csúcstechnológiás chipgyártásból való kilépést is az Intel
- Milyen processzort vegyek?
- World of Tanks - MMO
- BestBuy topik
- E-roller topik
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Linux haladóknak
- További aktív témák...
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" - és Lenovo Legion Slim 5 RYZEN 7 8845HS
- ÚJ Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Ezüst mw1g3mg/a - 3 év gari - MAGYAR
- Bomba ár! Dell Latitude 5430 - i7-1255U I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I NBD Garancia
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
- ÚJ Asus TUF Gaming F17 FX707 - 17.3"FHD IPS 144Hz - i7-13620H - 16GB - 1TB - RTX 4060 -3 év garancia