-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
derola
csendes tag
válasz macilaci78 #83398 üzenetére
Az elmúlt egy évben nem igazán volt használva, előtte meg tudott óra szerint 65-70-et is -igy gondolom fojtás már nincs benne.
Kohn Kóbi káplár kedden kétóra körül a kenderesi kápolna kapujában keserves kínlódások közepette kettő kiló kukorica kását kakált ki.
-
-
derola
csendes tag
Sziasztok!
Van egy 10+ éves Linea 4T robogóm, amely csak nemrég óta van nálam. Relative jól indul, szépen jár, de meglehetősen lomha: a 40-et csak kínszenvedéssel éri el.
Olaj, gyertya, légszűrő, üa szűrő csere most volt. Merre keressem a hiba okát? Köszönöm!Kohn Kóbi káplár kedden kétóra körül a kenderesi kápolna kapujában keserves kínlódások közepette kettő kiló kukorica kását kakált ki.
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Van itt egy adásvételi, a kolegámé, nincs rajta se motor- se alvázszám, csak a motor típusa. Minden más megvan, dátum, taníúk, stb.. Érvényes így a papír? -
DJGABI
addikt
Újkérről Sárvár fele innen volt esetleg valaki ma valami supermotoval? Sajna nem láttam a motor típusát, pedig érdekelt volna. Simán tartotta a kocsikkal a 90-es tempót főuton, sőt még talán tartalék is volt benn, annyira nem nyélen ment. Biztos nem 125/50 volt, de gyanítom valami tuningos 70-es volt. Lennének kérdéseim.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
FeniX-
senior tag
válasz tothferenc #83392 üzenetére
Halihó, köszönöm szépen, holnap küldök privát üzenetet azért a pontos méretekkel, meg hogy hova gondoltam. Köszi!
-
tothferenc
senior tag
válasz FeniX- #83386 üzenetére
Van ilyen voltmerom, igy az alap meretei meg is vannak. Van 3d nyomtatom is, igy ha gondolod, tudok segiteni. Nem igerem, hogy gyors leszek, mert keves a szabadido, de igyekszem majd. Pl ezt a veszvillogo hazat magamnak csinaltam a nagymotorra.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83386 üzenetére
Ködlámpa, Voltmérő......De ráérsz.......
Biztos megoldható, de találtam ilyet, ócó, elvileg motorra írják: [link]
Lehet egyszerűbb, és olcsóbb lenne egy ilyet venni..... Csak egy ötlet.
Barkácsoltam ám én is régen, nekem is volt az MZ-n ködlámpa, Simsonra is barkácsoltunk hőfokmérőt, sőt, még a Trabantba is szereltem.
Pénzbe nem került, volt még TSZ (gyengébbek kedvéért Termelő Szövetkezet) és a selejtezett traktorokból kiszedték a hőfokmérőt. Az érzékelő pont passzolt a hűtőbordák közé (kis erőszakkal.. ). -
FeniX-
senior tag
Sziasztok, csak kérdezem, hogy valamelyikőtöknek nincs módja 3d nyomtatásra?
Van ez a feszültség-mérőm és szeretném feltenni a műszerfalam tetejére, de kellene hozzá egy megfelelően pici műanyag-doboz, hogy némi védelmet adjak a cuccnak az eső/stb.-vel szemben.
Egyelőre nincs jobb ötletem, mint valami custom 3d nyomtatás. Szabványos elektronikai dobozok túl nagyok.
-
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #83380 üzenetére
Köszönöm, igazából emelt fényű izzót próbáltam, nem volt sokkal jobb. Talán egy foncsot felújítás még segíthetne, de a "gyári" kábelezésben ott a kivezetés a régi csájníz ledekhez, arra gondoltam, az lehetne egy relé kapcsoló áramköre, és akksiról levezetek egy friss kábelpárt a normális ködlámpákhoz.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz seller007 #83381 üzenetére
Alapjárati gurulás nem hiszem, hegynek lefele a motorféküzem, vagy alig gázon magas fordulat tuti nem hasznos neki. A kétütemű autókban pont ezért volt szabadonfutó, a Trabantnál csak 4. fokozatban, Wartburgnál mindig (de kikapcsolható volt). Annyit jelentett, ha leszálltál a gázról, nem volt motorfék, a kocsi "szabadon futott".
Szóval szerintem ettől kell óvakodni, vagy nem tudom hogy érted az alapjárati gurulást.
Kocsid az négyütemű, robogód meg kettő, de azt gondolom kárt nem csinálsz ha melegíted, én addig szoktam pöfögtetni régen az MZ-t, amíg kitoltam, becsuktam a kaput..kb 1 perc. Aztán amíg hideg, nem pörgetem a motort, autónál sem. Nekem így bevált. -
seller007
tag
válasz seller007 #83381 üzenetére
Habár az alapjárat az azt jeleneti hogy jár a motor azaz kap olajat....nevermind, hülye kérdés.
Van valami amivel tönkre lehet tenni a robeszt lassan?
Gondolom, az hogy nyélgázon megyek vele az nem helyes, de ezt majd megoldja a 125ösre váltás.
szerk: autóban indítás után szoktam neki adni 30-60 másodpercet elindulásig a hosszú olajkör miatt, robesznál nem kell ilyenekre figyelni?[ Szerkesztve ]
-
seller007
tag
Kopást okoz a 2 ütemű robeszoknak az alapjárati gurulás? Értem ez alatt, hogy a hengerben a kenés megszűnik vajon és fém a fémen kezd el siklani?
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83379 üzenetére
Nem tudok jobbat, hivatalosan.
Vagyis....Sokszor egy régi izzó csere is sokat segít, esetleg új foncsor.
Emelt fényerejű izzó, ez teljesen hivatalos.
Ködlámpához, ha hivatalos, gondolom relé kellene, megbontani a gyári kábelezést (tompítottal együtt világíthat), ezért gondolnám, nincs annyi előnye, amennyi a macera.
Amit látok, robogókon ezek a nem hivatalos kiegészítő kínai LED lámpák, persze nekik nincs műszaki. Nekem semmi bajom vele, ha valakinek gyenge a gyári világítás, és a kiegészítő fényt elhagyatott útszakaszon használja, engem nem vakít.
De azt tanácsolom, mielőtt barkácsolásba kezdesz, nézd meg mennyi egy új foncsor, esetleg foncsor javítás, tudtommal fel tudják újítani a tükröző felületet.Ehhez egy emelt fényű izzó. Ez teljesen hivatalos, semmit nem kell gányolni, senki bele nem köthet.
Nekem is 35w-os halogén van a Piaggio-ban, hozzáteszem én este, meg ködben nem használom, de amit mentem, egész korrekt fényt ad.
Autóban kicseréltem ugyanakkora teljesítményűre a régi H4-es izzókat, még az asszonynak is feltűnt hogy "milyen világos lett".... -
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #83378 üzenetére
Igaziból ködlámpának hívom, de akkor úgy mondom, hogy "valami kiegészítő" lámpa és ahogy utánaolvastam, kb. ez az egyetlen legális megoldás. Gyenge a fényerő, este alig látok valamit evvel az 1db 35-ös izzóval.
De ha tudsz jobbat, ne tartsd magadban. -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83377 üzenetére
Ködlámpa...mocira....?
Persze, lehet, csak arra gondoltam ér az annyit, amennyit vesződsz vele...?
Az éghajlatváltozással együtt egyre kevesebb a régi tejfölszerű ködös este, éjszaka.
Nekem régen kocsin volt, de amennyit használ, néha annyit ront is. Régen amikor a Trabantba hagyományos égő volt (Halogén előtt, nem tudom mi a hivatalos neve), úgy oldottam meg, lehetett sárga színű izzót venni. Akkoriban az izzócsere is egyszerű volt, szóval őszre betettem a sárga izzókat. Igaz hogy a fényerő kevesebbnek tűnt, de ködben határozottan jobb volt vezetni. Azóta nem is volt ködlámpám. Minden mentőautón van, legtöbbet arra van használva, hogy elhagyatott erdő melletti istenháta mögötti utakon bekapcsolva út szélét bevilágítja előbb meglátni a vadat. Igen, tudom, nem erre való, de ebbe ne menjünk bele. Csak azt akarom belőle kihozni, szerintem nem ad annyi előnyt, hogy vesződj vele, és lehet a levegőáramlásba, a hűtésbe is befolyásolna. -
FeniX-
senior tag
Jó reggelt mindenkinek,
az elmúlt héten vettem ebayről a mocihoz egy normális bukócsövet. (gondolván a szaridőkre nemsokára, meg hogy esetleg később valami E jeles ködlámpát is rákötnék. Amúgy mikor vettem a motort volt rajta bukócső, meg ködlámpa is, de a cső ilyen vízvezetékből összetákizott vacak, a ködlámpa meg a stroboszkópos kínai 4000 ft-os xar.)
Kérdésem annyi lenne, hogy ezt a csövet milyen módszerrel fogom tudni feltenni?
Gondolok itt arra, hogy alulról fel kéne bakolni a blokkot és egyszerre kivenni a motortartó csavarokat? Gyanítom, hogy egyesével talán nem megoldható a dolog, ha annyira méretpontos. Persze, majd úgyis akkor fogom látni, ha megjön a cucc és kézben lesz, csak nézegetem, hogy miként lehetne.
-
-
seller007
tag
pesten robogózás 50essel [link]
-
Értem a gondolatmeneteteket,de egyelőre tényleg nem bajolok vele.
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok! Valaki tud esetleg bontott Piaggio/Gilera vezeték nélküli feszszabályzót beépített index relével? 8 pólusú érdekelne
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
Rivaul
addikt
válasz perge666 #83368 üzenetére
Pedig én is ezt tanácsolnám. Ellene vagyok a lekötésnek. Kiveszed a szivattyút, féktisztítóval átnyomod és a keréknél a kövült zsírt lecseréled. Megint 20 évig annyit kap amennyit kell neki
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
-
válasz perge666 #83349 üzenetére
Megérkezett ma a berúgóracsni,munka után össze is raktam a Huntert.
Először nagyon lent fogott és állítottam a rugón vagy mi az és úgy már jó lett. Néhány rúgásig nagyon passzos volt a tengely és nem jött vissza teljesen,de jól megzsíroztam néhányat rárúgtam és mostmár működik frankón hálistennek.Mostmár csak meg kell várni hogy az olajtartályból kifogyjon az olaj, /mert valami tömítés rossz és elég rendesen csepeg belőle a betonra,meg most nagyon füstöl is a dupla olajozás miatt / és valahogy ki kellene kötnöm.
Meg lassan jöhet egy kis csinosítás,kozmetikázás.
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz stevelawyer #83361 üzenetére
Én a Wilker-hez viszem, ott is vettem.
De sokmindent nem tudnak elrontani a garis szervizen, hiszen csak olajat cserélnek :))
Vagy van más problémád is? -
Csabyka83
csendes tag
válasz nyogo83 #83363 üzenetére
A bolt is azt mondta hogy az a vákuum helye, de nem merem oda bekötni a benzincsap vákuum csövét, mert ott nem szív hanem fúj. Ha hagyom így hogy szabadon fúj, akkor szépen megy a motor, húz rendesen meg minden, csak az alapjárat lesz össze vissza bárhogy állítom be. Ha ledugózom akkor meg hallani, darabos lesz a motor és csak nehezen veszi fel a fordulatot is, az alapjarati csavart meg bárhova állítom nem történik semmi. A második képen lévő kis réz fúvóka miatt jön kifele a levegő ott. A gyári karbin nekem ott két sima lyuk van mint a jobb oldali és ha az egyikbe belefújok a másikon jön ki a levegő. Ennél a karbinál ha belefújok a rézbe akkor a másik képen lévő vastag zöld nyilason jön ki a levegő. A sima lyukasba meg nem lehet belefújni, nem megy sehova a levegő.
Arra gondoltam még, hogy nem e lehet vissza kéne vezetni azt a kifújt levegőt valahogy a légszűrőbe a szívótorok elé? -
nyogo83
Topikgazda
válasz Csabyka83 #83351 üzenetére
Nalad az olajozas kulon mashol van bekotve a forgattyushazba(valahol a szivocsonk mellett) kozvetlenul az olajpumparol elvileg, nem a karbiba megy. Ennek a fajta karbinak van jopar valtozata, ahol a legkulonbozobb variacioban vannak lehagyva azok a csonkok es hol egyik hol masik csonkra van pl a vakum cso kotve.
A kis vekony csatlakozast ami kozepen van, dugozd le.
A vakumot pedig elmeletileg jo helyre kototted, de megprobalhatod hogy a nagy vastag csonkra kotod a vakumot es a masikat dugozod le.Persze ha megvan, akkor be kell loni a fuvokakat es a subertu magassagat.
-
tothferenc
senior tag
válasz stevelawyer #83361 üzenetére
Karasna a Vaci uton?
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
stevelawyer
csendes tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni garanciális Honda PCX szervízeléséhez. Bp.-en keresek megbízható szakszervízt. Tudnátok ajánlani a Dream-en kívül valamit? Oda nem szívesen vinném vissza, rossz tapasztalataim vannak.
Köszönöm.
-
FeniX-
senior tag
válasz Csabyka83 #83359 üzenetére
Szia, ha keresek egy robbantott ábrát a karbiról és összehasonlítom vele, akkor a két zöld nyíl alatti csavarokkal lehet szabályozni az alapjárati levegőt, meg a keveréket. (benzin-levegő)
A vastagabbik nyíl közös furatba megy azzal a szabályzó csavarral. Esetleg itt kérdezd meg Nyogo-t, hátha ő látott már ilyet. -
FeniX-
senior tag
-
FeniX-
senior tag
válasz seller007 #83354 üzenetére
Semmi. Szerintem nagyon sok emberben van erről egy tév-képzet. Elcsorog(na) 100-ig, talán.. lehet... előfordulhat. De fülre "szétszakad" a motor.. Akkor minek erőltetni?
Szerintem egy 9-12 lóerős kismotornak kb. ez a végsebessége, és nem kell irreális dolgoknak bedőlni. "Haver mondta, szomszéd 'Pityu' ment má' vele 110-et utazóban".. :-D
A 250-esnek 130 a végsebessége, akkor a 125-ösnek, ami fele akkora..De ez csak az én szubjektív véleményem.
Meg erről is sokat írtunk már itt, és nekem erről is határozott - és ugyancsak szubjektív - véleményem van, de sokan gondolják a végsebességről, mint fogalomról, hogy az egy ilyen kőbe vésett adat, mint hogy "Van index a motoromon". (itt is, hogy {80/100/120/X}-at megy végre')
Van értelme egy kismotornál ilyen dolgoknak? Még a sajátomat is ide sorolom. Megy 120-at, de szinte sosem megyek vele annyit, hanem 70-90el.
Persze, mikor arról van szó, hogy az árpád hídon 60-at tud menni ,vagy 75-öt, akkor ott az fontos. De továbbra is tartom magam, hogy sokan irreális képzetekkel vágnak neki a 125-ösözésnek. :-)
Na, lehet ezen vitázni.Pl. ifjú zsenge koromban mindig 60 ezerért vettünk nekem autót. ('tünk: én és Apám.. tehát az Apám nekem)
Na, de lényeg a lényeg: mindig volt egy olyan hülye szokásom, hogy az "új" autóval meg kellett nézni, hogy mi a végsebessége. 150-et (1x legalább) mindegyik tudott menni. Aztán az egyik szelepszár-szimmeringes lett, a másik meg másnap már annyi olajat evett, hogy hamarosan tönkrement.
Na, erről ennyit.[ Szerkesztve ]
-
ot93
senior tag
Van egy dr125sm típusú motorom, aminek legtöbb helyen min. 105km/h végsebességet írnak. Az enyém 90-95-ig éppen hogy fel tudja magát tornászni. 80-ig még elfogadhatóan gyorsul. Az az érdekes, hogy negyedikben teljesen kihúzatva megvan a 85 (87?), az ötödik alig tesz hozzá. 2x mentem vele emlékeim szerint 100-at, egyszer hátszél volt, másikat nemtom. Utána elfogyott az egyenes, nemtom ment-e volna tovább, de tökmind1, mert hátszél segített, mert vissza a 90 sem volt meg (nem nincs emelkedő).
Ezen kívül egy baja van még, az alapjárat nem stabil, kivéve hidegen. 95-ös benzinnel talán jobb az alapjárat, de nem az igazi. Lehet az alapjáratnak köze végsebességhez?
Nem a száguldás ami vonz amúgy, hanem az, hogy 90-es utazót tudjon. Na most ha alig tud többet, gondolom nem tesz jót neki hosszú távon a 90.CRF300L
-
Csabyka83
csendes tag
Sziasztok!
Nem tudom jó helyen járok e...
Hátha tud nekem segíteni valaki.
Suzuki Estilete robogóhoz vettem egy új karburátort, de kettővel több cső csatlakozás van rajta, mint a gyárin és a zölddel jelölteket nem tudom hova kellene kötni.
A boltban azt mondták, hogy az egyik a vákum a másik a motorolaj.
De a vákum az biztosan az amit bejelöltem.
A vastagabbon tolja ki a levegőt és ha ledugózom fulladozik, ha hagyom így akkor megy szépen a motor, de az alapjárat az hol van hol nincs és lehetetlen beállítani is rendesen. A kisebbikre meg nem tudom honnan szedjem le az olajat. Ezekre nekem gyárilag nincs semmi, hogy mit és hova kellene bekötni. -
MrChef
aktív tag
Oké, de ha van 1,5m Ft-om motorra, akkor elvileg van 1,8m is.
Másrészt használt korában könnyebb eladni egy japán gépet, mint kínait. -
válasz DJGABI #83348 üzenetére
Sajnos itt nem olyan egyszerű a helyzet.
Nem 2 fog hiányzik hanem 3,és mégegy fog be van repedve szerintem csak a szentlélek tartsa oda,meg az összes fog eléggé el van már kopva.
Gondolkoztam énis hogy hegesztővel feltöltöm a törést,és megreszelgetem,de lebeszéltek róla mondván hogy 1-2 rúgás és letörik,így vásárlás mellett döntöttem. -
válasz Rivaul #83346 üzenetére
Ennél a mocinál valamit nagyon megmókolhattak mert a berúgótengelyen lévő fogaskerék félkör is úgy van felhegesztve a helyére.
Lehet amikor eltört már akkor sem igazán találtak a típusra rákeresve alkatrészt hozzá és inkább megkókányolták,én meg a levét iszom meg az egésznek. Így jár az aki olcsón akar jót,közben úgyis rájön hogy olyan nincs.
De 20K-ért szerintem nem panaszkodhatok mert egy működőképes cucc jelenleg is.Keresgéltem bontottan is de egyelőre nem találtam,megvárom ezt a megrendelést hátha tényleg pont jó lesz,bizakodó vagyok.
Ha meg nem jó akkor keresgélek neten,addig összerakom és megildom az indítást akkuról ahogy jelenleg is,mint írtam nem elsődleges moci sőt nem is másodlagos.
Azért örülnék ha télre össze tudnám rakni a berúgóját,és ha megbízható moci lesz akkor kap 2 téli “ bütykös “ gumit és azt nyúznám a hóba,hidegbe.Jaaaa,az olcsóságról meg annyit hogy bár olyan szempontokat kellene néznem a hunterhez,de sajnos ez “már” nem egy elterjedt moci és kompatibilitást kell nézni.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz perge666 #83345 üzenetére
Nem igen szokott így berágódni mint a tied. Bontottat is nézhetsz ha még sem lesz jó. Én tavaly vettem az enyémhez egy szettet ami ráadásul szimpla Minarelli. Egy határ fos volt. Pedig soha nem a legolcsóbbat veszem...
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
válasz perge666 #83293 üzenetére
Ez a berúgóracsni beszerzés bajosabb mint gondoltam!
Van ahol 2-3 méretet adnak meg,de már ott elvérzik a dolog mert 1 vagy 2 méret nem stimmel,de van hogy egyik sem.
Először 2 félét találtam,de egyik sem az ami nekem kell,aztán mélyebb kutakodás után találtam még jópárat,de egyiknél sem volt odaírva az adott típusú motor.
Tegnap délután találtam egy oldalt ahol minden le van méretezve részletesen,és elvileg minden stimmel,és fele meg harmad annyiba kerül mint máshol,nagyon kíváncsi leszek hogy minden jó lesz e rajta…….. -
seller007
tag
Használt motornál komment: "hiányos külföldi okmányokkal". Ez bajt jelent forgalomba helyezésnél?
-
FeniX-
senior tag
Haligali, gondoltam megkérdezem, hátha valamelyikőtök csinált már hasonlót. Arduinot próbáltatok már motoros környezetben? Mennyire bírja a rázkódást, "napi használatot" ?
-
FeniX-
senior tag
Ez nagyon elborult. Dízel motoros motor.
https://www.youtube.com/watch?v=BeQHtlc7Xc0&ab_channel=ScottyKilmer[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
1.5m Ft. Csak én érzem túlárazottnak?
-
FeniX-
senior tag
Na, ha ennyire felpörgött ez a téma, ez NEM a reklám helye, de "mi ez?!" Nem úgy volt, hogy a keeway az alsó-kisköbcentis kategóriát viszi, a benelli meg a nagyot?
Elég yamaha nmax klónnak tűnik.
https://www.carimpexmotor.hu/KEEWAY-VIESTA-300-CCM-EURO-5 -
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #83326 üzenetére
Hát, sajnos az sem most vót' !
-
seller007
tag
válasz Zoli bácsi #83326 üzenetére
-
Zoli bácsi
őstag
Nekem megvolt anno 6 ezer forintból A+B. (Egy jó havi fizetés volt)
Meg is néztem, nekem is le van bontva a jogsimon, A1, A2...Azért is érdekes, mert akkor nem voltak kategóriák, "A" volt és kész. Fél évig csak egyedül lehetett menni, utána volt szabad utassal. Jé, ma Krisztusi korba lépett a jogosítványom, 33 éve kaptam napra pontosan!
-
DJGABI
addikt
válasz Zoli bácsi #83300 üzenetére
Mikor meglett a Majesty még városba is beöltöztem rendesen (magamhoz képest: kabát, kesztyű, csizma, térdprotektor), a 90kmh picit para volt elsőre, a sok tötymörgés után, főleg tényleg kasztni nélkül körülötted. Most a vármeeting miatt is elgondolkoztam picit a quad-on én is, de az tényleg csak a motor meg autó hátrányait ötvözi továbbra is. Pedig iszonyat népszerű lett, csomót látok városban is.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
suste
veterán
válasz Pfiucska #83320 üzenetére
ja, hogy B nélkül egyből A1 vagy A2
úgy OK
de B-vel elég nagy különbség van, főleg ha utána városi használatra keresel kis rendszámosat
Budapestre is bőven elég egy 125-ös, még a környékről bejárni is (ráadásul ha nem újat akarsz venni, akkor még ua tipusok is erősebbek a mostaniaknál, igaz csak 1-2 lóerőről van szó, de itt sokat számít az is) -
DJGABI
addikt
válasz seller007 #83308 üzenetére
"Sulinak természetesen nincs 125ös robesza"
Mármint akkor magyarán még a gép sincs meg, amit vinni szeretnél az oktatásra? Hát nem tudom... Amíg nincs meg a vizsga úgyse használhatnád, oktatásra is csak futón vihetnéd, vagy tolva. Szerintem felesleges köröket futsz. Olcsóbb meg annyival nem lesz, meg ha esetleg alattad rohad le... Szerintem maradj csak az sulis gépeknél. Amikor én csináltam még csajok is simán boldogultak váltós gépekkel. Ha mégis veszel ezekre kell figyelni: "maximális hengerűrtartalom 125 köbcenti, a teljesítmény 11kW, a teljesítmény és saját tömeg aránya pedig legfeljebb 0,1kW/kg lehet". De ez igazából új gépeknél nem gáz, a régi erős 2T vasak esnek csak ki, de még ott is simán lehet van aminek okosítva van a forgalmija, bár robeszbe nem is tudom volt-e egyáltalán ilyen.
Magára a kategóriára no comment. A B125-öt én is megcsináltam, igazából ennyiért (60k) verhetetlen, kinyílik picit a világ, nem csak az 50-es csettegőket tolhatod, de szívem szerint én is feljebb lépnék, a 15 lovas 125-ös meg -ami azért már megy is- annyiba kerül, mint egy nagy gép...
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
seller007
tag
min. 395-ccm és min. 20 kw-os robeszt kéne vennem az A2-re. Azok már baromi nagy bálnák, mint egy kis autó hosszban. Kizárt pestre, tuszkolni lépcsőház ajtón, álló kocsik közt balra jobbra szenvedni ha el van állva a sávszélesség, kemény 60 kiló vagyok, azok nagyok nekem erre a felhasználási módra... marad az A1-es robesz úgy tűnik.
Amúgy: A2 nem lenne drága A1-hez képest. az "A" meg olcsóbb ha A1-el csinálom és nem B-vel.
-
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #83307 üzenetére
Teljesen igazad van. Ezzel sem kellene ennyivel menni. De én ilyen vagyok sajnos. Ha nagyobb, és többel megy, akkor meg annyival mennék amit az tud. Ez egy öngerjesztő folyamat. Azért általában a gyorsulás a lénydg nem a vége. Szóval nagyobb esélyem van 50-60-al esni, mint sem 80-al. Azzal még talán nem maradok ott. Bár hallottam ilyenről is sajnos.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
-
suste
veterán
válasz FeniX- #83312 üzenetére
A Vision pont nem az enyém, és nemrég használja csak a tulaj. Ha jól emlékszem kb 2-t mondott.
De simán el tudom képzelni az 1,6-ot is a megfelelő használat mellett.
Nagy plexivel nagyon kényelmes, de valahogy a PCX-et nincsen kedvem elrondítani.Nálam a PCX-nél is volt 1,8 (bejáratásnál ), és 2,0 - 2,1 szokott lenni általában, attól függően mekkora etapokat megyek, és mennyire sietek. (2.2 még sosem volt teljes tankolásnál!)
Viszont lesz egy eladó Vision nemsokára ismerősnél
-
suste
veterán
válasz Zoli bácsi #83300 üzenetére
Nemrég írtam én is, hogy pereceltem. A kétkerekű üzemmódban mindig is nagyobb eséllyel benne lesz a sérülés. Persze rajtad és kétkerekün is múlik mit úszol meg, vagy mekkora lesz a sérülés, de én azt tartom, hogy inkább balszerencse kérdése (30 év alatt ez az első esésem). Ezt el kell tudni fogadni, különben...
Alólam csak simán kiment a cucc (kb 5-10km/h -nál!), de azt is tudom, hogy sajnos nem voltam ott fejben 100%-osan. De alig vártam, hogy újra ráüljek .A 90-100Km/h tartósan simán meg van a jobb 125-ösöknek is.
Plusz még vannak hozzájuk tuning variátorok is, amik még rádobnak 5-10Km/h -t (+ jobb gyorsulás).
Haverral voltunk nemrég kis túrán, sima közúton 85-90-et tartottuk, de néha belenyaltunk a 100-ba is.
Honda Vision 110 és Honda PCX 125.
Szerintem a 250-es gépek alig mennek jobban ezeknél. Nagyobb kasztni és motor. -
NYPD
aktív tag
válasz seller007 #83308 üzenetére
Szerintem is legalább A2-t csinálj. Ha majd esetleg szeretnél akár már csak egy 150-es robogót, A1 kevés hozzá. Árban ugyan annyi. Csinálhatod saját motorral, akár robogóval is, ami legalább 250ccm és 20kW, annyi korlátozás lesz benne, hogy csak automata motort vezethetsz vele. A2- nél hengerűrtartalom korlátozás nincs, csak teljesítmény. Árban meg kb ugyanannyi.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
-
seller007
tag
Szerintetek gáz, ha A1-et robogóval csinálnám? Azaz korlátozott jogsit kapnék.
Nem érdekel a "vezetési élmény", meg "hogy, majd beleszeretek a motorozásba és nem tudok váltós gépet használni", én csak az álló sorokat akarom mellőzni pesten váltogatás nélkül, majd használom a hétköznap porosodó Audit hétvégén ha vezetési élményt akarok...Sulinak természetesen nincs 125ös robesza és majd oktatót kell megkérdezni, hogy ha már tudom mit akarok és hogy az A1-nek megfelel-e
Nem kell jattolni vizsgabiztosnak itt. Hurrá -
FeniX-
senior tag
-
Rivaul
addikt
válasz Zoli bácsi #83300 üzenetére
Én pont ezért nem megyek nagyobbra. Az autóból is a biztonság miatt lett Volvo. Egyik kollégám egész életében motorozott nagymotorokon. Több barátot temetett el de úgy volt vele, hogy ő nem lesz köztük. Egyik nap meló után eldurrant mellette a pályán egy kamion kereke. Elhúzta az ezres nyelét és a feje felett repült át a gumiköppeny, ő meg csak bele a törmelékes füstbe. Ha nincs alatta nagy motor akkor pont elkapja a gumi és valószínűleg annyi. Hazaért, letette a garazsba a motort és felrakta eladónak. 40 éves 2 gyerekes apa. Azóta csak robogó meg egy nagy qvad amivel szórakozik. Én a robogóval is megyek 80-at. Tudom hogy a nagyobbal sem állnám meg ha tud többet. Ismerem magam, pont emiatt tudom hol kell megálljt parancsolni.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
senior tag
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #83300 üzenetére
Az biztos, hogy a megfelelően megválasztott sebesség, meg a - mindenkori pénztárcához igazított felöltözés/védelem - kell és nagyban növeli az esélyeinket a motoron.
De hogy Te is írtad, ennek ellenére vágysz rá.
A többi meg sokszor a szerencse műve. (Hogy milyen forgalmi helyzetet, és milyen sofőrt fog ki az ember, mikor az utakon van) Tuti technika nincs, az bizonyos. -
NYPD
aktív tag
válasz seller007 #83229 üzenetére
Város egyik széléből a majdnem másik végébe járok dolgozni, 13 km oda 13 vissza. Plusz van, hogy külső címen is kell dolgozni. Egyszerűbb és kényelmesebb motorral, kb 30-35 perc az út forgalomtól függően. BKV-val ez több mint egy óra, és nézhetem a sok retek cigányt, meg csövest, drogost stb. 10 rugóért. Annyiból megtankolom a motort egy hónapban, nem kell rá várni, akkor és oda megy amikor én mondom (általában ). Szóval, igen, inkább felöltözöm jobban vagy megázok egy kicsit, de nem kell a sok ember és emberszabású között nyomorogni, még mindig kényelmesebb.
#83231nyogo83:
Michelin City Grip van fenn, most hogy hidegebb az aszfalt azért néha figyelni kell rá, de egyébként esőben is jól megy[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Valorant
- Google Pixel topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- 3D nyomtatás
- CES 2025: az In Win nem viccel, ha tápegységről van szó
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...