-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Topikgazda
-
Rivaul
addikt
Nah ha tudsz az szuper. Vegyes. Van ami 11, van ami kicsit több vagy kevesebb. 9 pl még üzemszerűen kell működjön. Olyan 6,5 az a határ ahol már ilyen jellegű el nem indulás tapasztalható.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
Automata? Az egy szar. Le tudod tesztelni. Vedd le és fogd le a lyukat. De ha eddig indult 5 fokban, akkor nem hiszem hogy az lesz. Ott már rég dolgozinia kellene. Karburálás is csak furcsa lesz nem pedig megszűnik. A szimeringet viszont kirúghatta. Kompresszió mérés sok sz**tól megmentene. Ha nincs, akkor gyertya ki, megpucol, rá rúgsz nélküle párat hogy kiszellőzzön. Gyertya vissza és kis befújással durr neki. Én mondjuk nem a levegő szűrőbe szoktam, hanem hideg indítóval a gyertyát kivéve, közvetlenül a hengerbe keveset. Óvatosan mert 3mp fújás a 2400ccm dízelt is berúgja
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
Amennyin eppen normalisan megy a motor es nem akar lefulladni, nincs egzakt szam. Csak ne legyen se tul magas, se tul alacsony.
Amikor allitod a kevereket, ugyis valtozik a fordulatszam, de miutan a kevereket beallitottad, mar kedvedre csavargathatod az alapjaratot amennyire jonak erzed, a keverekkepzesbe nem fog beleszolni. -
macilaci78
nagyúr
Rövidebb a szíj, mint kéne. Picivel hosszabbat kell nézni. A variátor tárcsát jelöld meg filccel, hajtsd meg a gépet és a kopásból látszik, meddig fut ki a szíj. Ebből már lesz tipp, hogy csak a 4 mm-rel hosszabb javasolt, vagy mondjuk 15 mm-rel.
Régi szíj cseréje után változik a motor viselkedése még azonos gyártmányú szíjak esetén is, mert a régi keskenyebbre volt kopva, esetleg nyúlt is valamennyit. Az új is fog kopni, nyúlni, így nem egészséges teljesen határra venni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
Belosz egy stabil alapjaratot, majd addig tekered a keverek csavart, ameddig meg nem talalod a "legmagasabb" fordulatszamot, amikortol mar nem elmelkedik a fordulatszam. Ha megvan, akkor egy negyedet visszatekersz es utana pedig az alapjarati csavarral beallitod a jo alapjarati fordulatszamot.
Ha a keverek be van allitva, akkor mar barhogy allithatod az alapjaratot. -
#50433536
törölt tag
Hi, akkor felre értettem amit írtál. Utólag gondolkodtam rajta, hogy úgy erted-e a rovatka áthelyezését, de elvetettem, gondoltam a rovatkat nem lehet athelyezni csak esztergalassal, úgyhogy marad a tű athelyezese, de tévedtem... Másképp értetted...
Szerintem az alapjáratot elég úgy beállítani, hogy megkeressük azt a leg alacsonyabb fordulatszámot, ahol még stabilan jár a motor szivató nélkül még hideg időben is és gazadasra gyorsan reagál, nem lesz lomha az atmeneti tartományban. Meg ugye hallasra ...
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Ha jól tudom, ha feljebb emeled a schubertűt, akkor tobbet fog enni, nem pedig kevesebbet. A tű pozíciója nem befolyasolja az alapjáratot tudtommal, szóval ott más is lesz. Kell egy karbi beállítás először is.. aztan jöhet a többi dolog ellenőrzése...
A schubertűt úgy állítsd be, hogy először le kell engedni teljesen és menni vele sík úton. Ha gyenge, nem gyorsul, akkor emelj egy rovátkát rajta. Ezt teszteld, amíg úgy érzed hogy nő a teljesítmény. Ha emelés utan nem nő, akkor rakjad vissza a tűt az előző pozícióba. Most jöhet az emelkedős teszt. Menjél vele nagyon meredek emelkedőn, és ha nem megy fel, vagy gyengécske, akkor megint emelj egyet a tűn. Így megtalálhatod az optimalis tű pozíciót.
Mindezt persze csak akkor csináld, ha már a benzinszint és a benzin-levego arány be van állítva. És tutira nem szív fals levegőt, meg ilyenek.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
Milyen olajat használsz? Lehet, nem ég el mind a hengerben, viszont a pipufogó kanyarulatában összecsorog a lecsapódott mennyiség.
Én mondjuk biztosra megyek, full szintetikust használok, ami még dús keverék mellett is elég.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
Ha ez a 2000-es evek eleji Piaggio HP2 blokk(Ami Runnerbe meg NRG-be, Zip-be is ment), akkor 10-11Nm.
Tothgera30: Fura mert ha gyari a szivato, akkor azon sok allitasi lehetoseg elmeletileg nincs. Ha utangyartott, akkor annal lehet szivni, hogy mennyire pontos. Az biztos, hogy a kezi szivato a legbolondbiztosabb, csak kicsit maceras.
-
BLUE TORNADO
senior tag
-
nyogo83
Topikgazda
-
BLUE TORNADO
senior tag
Oem-parts-ról egyszer rendeltem még. Van ott olcsóbb webshop is. Pl a jaszmotor.hu
Minden azért nekik sincs. Jó, kivételesen náluk kaptam legolcsóbban a piaggiohoz gyári úszóházat. Igaz, több, mint 1 hétig tartott, mert nem volt nekik készletenAz egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
BLUE TORNADO
senior tag
Szerintem teljesen normális. Mind a 2 robogóm ilyen. 1983 Honda Lead AF01 NH 50, 2012 Piaggio Typhoon New 50
Hidegen ezek is darabosan gyorsulnak. De pont ilyenkor nem szabad nyélgázon menni velük, mert a henger hamar elfárad és jönnek a kellemetlen dolgokAz egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
mumtaz
senior tag
Csak Te tudod megállapítani, hogy egész pontosan honnan jön.
Hülye ötlet, de én levenném az oldal deknit és kocogtatással keresném meg, hogy minek van hasonló hangja.
Lehetne akár maga a sztender is. De extrém esetben akár a varió csúszkák is, ha kopottak, vagy akár a görgők is. Ha ezt le kell vezetni a sztenderrel való összefüggést, akkor ez azért lehet a varióban, mert valamennyi súrlódás mindig van a főtengely és a kerék között. Míg sztenderen áll, addig a kerék felől nincs akkora visszahatás a varió felé, ezért halkabb. Ha viszont a keréken áll, akkor viszont van ellenállás, ezért ott már jobban csöröghet.
Tudom, írtad, hogy most lett cserélve ez-az. De azt sem írtad, hogy előtte is ilyen volt, vagy a csere után lett ilyen.Az igazi az lenne, amit nem írtál, hogy mondjuk csak alapjáraton van, vagy menet közben is csörög?
Kb. nagyon sok minden lehet, de ezt tényleg Te hallod. Te állsz a moci mellett.
Esetleg már egy videó is sokat segítene, hogy kitaláljuk.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
A külső oldalát lemérve plusz mínusz fél centi? Ilyen eltérések sajnos amúgy is simán benne vannak a különböző gyártók szíjai között ugyanahhoz a motorhoz gyártva. Ha lehet, akkor a gyárilag előírt hossz inkább maradjon meg amennyire csak lehetséges, mert pl a rövidebb szíj a végsebesség rovására megy.
#82173 zoló84 Kis túlzással mindegy milyen márkát veszel, az egész azon múlik, hogy mennyire tömöd meg (milyen szorosan tekered be és mennyivel) a hangtompítót.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
Topikgazda
Száraz variátoroknál teljesen felesleges, kb két kör után semmit sem éreznél belőle. Még a Stage6 görgőknél is utána kell kenni néha abból a zsírból amit gyárilag hozzá adnak.
Inkább az olyan kemény és rendkívül sima felületű görgő használata javasolt mint a dr pulley, mármint a hagyományos változata. Ez a görgő baromi kemény anyagból van, nagyon sima a felülete és még nagy igénybevétel esetén sem lapolódik (kockásodik) olyan mértékben mint a többi.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
Rakd össze szárazon, úgy is fel kell alkoholos filccel festeni az első tárcsát, hogy lásd meddig fut ki a szíjad majd végsebességen, és a 2. szétszedésnél kend be, ha érzel különbséget, akkor l tudod később dönteni neked hogy jobb.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Tamás9x
őstag
Igen egy lehelletnyi a görgőkön, a távtartó cső felpolirozva, a variátor belső rézperselye, vagy az bronz? is polirozva, és szilikonozva, de csak épp megmutatni neki, nehogy a szíjra rákerüljön.
Van aki ajánlja van aki tiltja.[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Tamás9x
őstag
Az alu variátozházba bele tud marni a görgő magának egy saját pályát, ezzel eggyütt a görgőleszorító csillagot is marja, ezeket a marásokat lehet simítani, a csillagot cserélni kell. DE ha elkezded csiszolni, és nem egyesúlyozod ki a végén akkor adott fordulaton durván be fog rezonálni a blokk, és a főtengely csapágyakat is ki tudod nyírni elég hamar. Szóvala hoz ne nyúlj, inkább csere komletten ha elkopott valami.
A 2 csésze úgy van összecsiszolva, hogy amikor teljesen összezáródik, a friss szíj, nem ami most van benne, tehát kopásmentes szíj teljesen ki tud futni a csészék pereméig.
A hátsó szíjtárcsák külső tárcsájának a peremét csiszoltam még vissza, hogy amikor teljesen ki van nyitva akkor a perem ne zárjon koppra össze a kuplungharanggal. Nagyobb a légrés, később kezd el csúszni városban a kuplungom.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Tamás9x
őstag
-
BLUE TORNADO
senior tag
Szerintem ne fújd be szilikonnal. Hülyeségnek tartom. Összeszed minden kis piszkot és utána csak nehezebben fognak mozogni a görgők (ez csak az én véleményem). Zsírozni mit akarsz?
Olajat szerintem addig töltsd, amíg alulról a második rovátkát el nem éri a szintAz egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
Topikgazda
Nem tudom. Nehéz innen. Kérdés lehet még az is, hogy esetleg csak neked szokatlan ez a teló, vagy valóban nem olyan mint amilyennek lennie kéne. Lehet hogy volt már szétszedve és nem olyan olajat raktak bele mint kellene, vagy szándékosan csinálták keményebbre.
szerk: Aztán még az is benne van, hogy csak neked tűnik pattogósnak, valójában a tied jó és a sógorodé van már kicsit ki...Ez is lehet.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Olaj és szimmeringek cseréje. Pénzben annyira nem vészes, a munka több vele. Viszont lényeges minden szempontból hogy teljesen rendben legyen. Ha nem csináltál még ilyet akkor nem érdemes nekiállnod, fel kell keresned egy szervizt.
szerk: Milyen a telószár amúgy? száraz vagy olajos?
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Tamás9x
őstag
Az teljesen normális oda vissza forgatva a kereket egy enyhe klattyot is hallhatsz.
Nem tudom neked hány km-ként vagy évenként kell de olajat is érdemes lecserélni a kihajtásban.NYPD: Nekem is, kiszedtem, megcsiszoltam picit, zsírmentesítettem, azóta folyamatosan visít a malossi rézreszelékes betét.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
NYPD
aktív tag
Ez normális, az enyém is ilyen.
Lenne az urakhoz egy kérdésem: a hátsó fékem (dob) úgy visít lassításkor, mint a jó hízó vágáskor. Nem folyamatosan, hanem szakaszosan nyafog. Gumicserénél ránéztünk, betét van még bőven. Mit tudnék csinálni vele hogy halkan tegye a dolgát? Wd40-el azért csak nem fújhatom be..
[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
Jo dontes volt! Baja nem lesz, max lekopi a gyertyat... Meg hosszutavon hamarabb bedugulna a kipufogo. Egy tank plusz olajtol nem lesz gond!
Szervizbe vidd el, ezek legyenek meg, amennyiben esedekes:-Olapjpumpa mini szij csere
-cvt szij csere
-gorgok, csuszkak csereje
-vario oldal takaritas
-hajtomu olaj csere
-fekfojadek csere
-hutoviz szint ellenorzes
-villa szimering csere, villa olaj csereSok szerencset a gephez, es rengeteg balesetmentes kilometert!
-
Butcher82
senior tag
-
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
"csapágy,vizpumpa és injector fejet cserélt rajta" - Nem ezekkel lesz gond kesobb.
En szemely szerint semmilyen injektoros 2T-t nem vennek mar. Semennyiert se.
Regen inkabb az jelentette a gondot, hogy keves szerelo ertett hozza, meg aranylag magasabb volt egy ket alkatresz ara a normal karbishoz kepest.Viszont igy lassan a legfiatalabb is 12-14 evesnel idosebb, ellenorizhetetlen futas es ganyolas eloeletu.
A baj, hogy a befecskendezos rendszerehez 1-2 alkatresz+szerviz ara nagyon hamar a robogo piaci ertekenek felet/haromnegyedet kiteszi. A bontott kompresszort, uzemanyagpumpat, fojtoszelephazat meg el kell felejteni, mert azok is azzal egyidosek mar. -
Topikgazda
-
Topikgazda
Ötvenes gépnél már elég emberes kilométer mennyiség (most a régi simson-os kilométereket hagyjuk). És ugye az üzemanyag ellátó rendszere miatt is nem kis kockázat van benne. Én nem venném meg, persze nem tudom az árát. Mennyi amúgy?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
energy4ever
addikt
Felejtsd el!
Nagyon jo fogyasztasu, kobcentihez kepest igen eros!
Viszont egy katasztrofa minden mas szempontbol az a blokk! Ezek mar akkor szarok voltak mikor 1-2 evesek voltak. Nem reszletezem miert, tobb okbol is...
Akkor mar Piaggio blokkos SR-t nezzel. Az a legjobb 50es 2T blokk!
[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Építő/felújító topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Ingyen kellene, de tegnapra
- One mobilszolgáltatások
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Rendszergazda topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...