Azért a dupla kuplungot ne felejtsd ki, s mikor üresben van, akkor kell a gázfröccs. Mindezt fékezés közben is "illik" tudni
"mert ugye ritkán lát az ember egy futó gépben lángoló vinyót"-wnix
Azért a dupla kuplungot ne felejtsd ki, s mikor üresben van, akkor kell a gázfröccs. Mindezt fékezés közben is "illik" tudni
"mert ugye ritkán lát az ember egy futó gépben lángoló vinyót"-wnix
bevallom férfiasan, én sem otthon kecskeméten, se itt bpesten nem szoktam olyan szinten raccsingolni hogy a heel-toe-t gyakoroljam. tudom mi az, ismerem az előnyeit is, de még nem gyakoroltam
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
Ez majdnem az , csak mikor a gázfröccsöt adod akkor engedd fel a kuplungot /ugye a váltó üresben van már/ . Aztán kuplung be és visszaváltás . Így leírva hosszú , amikor csinálod sokkal gyorsabb . Szinkronizálatlan váltóval nem is nagyon lehet másképpen / igaz olyan váltó már kevés van / . Egyébként ilyen váltóval lehet a leginkább megtanulni , ilyennél az sem mindegy , mekkora a gázfröccs , ha kevés vagy nagy az sem jó , mivel akkor recseg a váltó .
Az élet kegyetlen .
ejj, már megint ez a duplakuplungolás...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Azért a nagyon régi, vagy nagyon szar autókon kívül a duplakuplungolás szerencsére már kiment a divatból.
(bár egyes Renault váltók recsegésmentesítésére ma is kiváló megoldás )
Mondjuk ahogy Te írtad az minden , csak nem dupla kuplung - gázfröccsös visszaváltás , de inkább hagyjuk .
Az élet kegyetlen .
Nem tom, én ezt nem szoktam alkalmazni. Inkább kanyar előtt visszavált a fékúton, kanyarban padló és közben pöckölgetem a féket, hogy az auto súlypontja előre essen, így sokkal jobban íven lehet tartani az autót. Hátulja kicsit elkúszik, persze kormánnyal folyamatosan korrigálgatni kell.
Don't Tread On Me
Nélküle is lehet jó vezetőnek lenni, utcán nincsis rá szükség. Most opelen meg úgy vannak a pedálok, hogy nem tudom én sem
Integra- miért? Váltóban a szinkron sem tud mindent
"mert ugye ritkán lát az ember egy futó gépben lángoló vinyót"-wnix
Szívesen máskor is!
Ki a fasz mondta, hogy duplakuplungot írtam
nyugi már...
miért kell egyből felkapni a vizet és vulgaritásba torkollni? ez egy fórum, nem az életed múlik rajta, lehet h elnézett vmit v te néztél el vmit, ezen nem érdemes idegeskedni.
fórumozunk, nem egymást gyilkoljuk.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
dehogynem, csak jó váltó kell hozzá (japán), én ezt a dupla kuplungolást csak névből ismerem
de tény, hogy a cool faktora annak mikor azt mondod, hogy doubleclutch az nagyon ott van
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Amúgy nem kell magyarázni, itt ez sokkal átláthatóbb.[link]
Csak én 4,5 év alatt nem jöttem rá, hogy ezzel, hogy tudsz gyorsabb lenni. Vagy mit nyersz vele??? Néha szoktam próbálgatni, de többet árt időben, mint használ.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
gyáááááá (hajtépős szmájli)
egy bömössel kanyarban fékezgetsz?
kanyar első harmadáig már lefékeztél, sebességben vagy, fordulat fent van, íven vagy és gázzal kormányzol kifelé végig, szóval a gázt pöckölgesd és ne a féket, te...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Ez nem utcai bevásárlókocsi-tempóhoz van kitalálva.
Pár tized másodpercekről van szó, mint előny. Inkább arra jó, hogy ne törjön meg a ritmus.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
De ha már a technikáról van szó..
Mesélték nekem már többen, hogy lehet kuplung nélkül felfelé váltani a mai váltókkal, ez elképzelhető?
Valami a fordulat ejtéssel lehet összefüggésben, de nem értem, és ezt valahogy nem akartam még próbálgatni.
Hát, kanyartól függ a dolog. Visszafordítóban biztos nem padlót nyomok, hanem félgáz, vagy amennyi kell. De ha egy kicsit megcsúszik a fara sokkal jobban íven lehet tartani, és előbb el lehet kezdeni kigyorsítani. Igazából az a pöckölgetés az nem pöckölgetés. Megvan a megfelelő fokozat, közben még nyomom a féket egy pöppet majd a kanyarhoz mérten gázt adok. Ha már érzed, hogy az auto hátulja megindult, le lehet szállni a fékről, csak a gázt kell adagolni és a kormánnyal kell rásegíteni, hogy a hátulja kicsit kint is maradjon.
De ezt elméletben nehéz....
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
én nem beszéltem padlógázról, annak semmi értelme
meg ha fart kell csúsztatni, hogy gyorsabban ki lehessen gyorsítani, ott szerintem futómű beálltíás nem ideális, főleg bömösnél ahol pont hogy a súlyeloszlás és a semlegesség az egyik legfontosabb jellemző
na mindegy, nézz meg pár touge videot hogy a guruk hogy csinálják, nem a féken taposnak kanyarban az tuti
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Vissza is lehet váltani és nem csak a maiakkal , sőt még elindulni is /mondjuk az elindulás kicsit akksi meg önindító gyilkos , de a szükség nagy úr /.
Az élet kegyetlen .
Ki így, ki úgy. Néha a japánnál is elkél [link]
"mert ugye ritkán lát az ember egy futó gépben lángoló vinyót"-wnix
Nekem egyszer eltört a kinyomóvilla teherkocsin, aztán kuplung nélkült mentem olyan 35 kmt,rakottan megtűzdelve vagy 6 körforgalommal. Lehet kuplung nélkül is váltani felfelé, van egy ideális fordulatszámtartomány amikor gond nélkül beveszi ( na ennek az intervallumát nem ismertem a kocsin.. ). Simán kihúztam üresbe, egy bő gázfröccs és közben húztam a fokozat felé a váltót, és ahogy esett vissza fordulat úgy egyszercsak beugrott sebességbe. ( Ez szükségmegoldás volt, gyakran recsegett ropogott, meg biztos hagyott a válhóházban vagy fél marék forgácsot...)
<tRucKdriFteR>
Akkor nem értettél meg. BMW -nél a súlypont középen van, azért is olyan jók alapból a driftre. Próbáld ki egyszer egy kanyarban, meg fogsz lepődni.
Ugye ha lenyomod a féket az auto súlypontja előre esik, a hátsó tengely terhelése relatíve lecsökken. És ha ezt kanyarban teszed az auto hátulja kitör. Na most, ha itt nem nyomod a gázt akkor 2 dolog lehet. Vagy kifarol az auto, vagy visszaugrik a segge, de inkább ez a valószínűbb. Tehát a féket csak a kanyar elején kell nyomni röviden gázadás közben, utánna fel lehet engedni. Utánna már gázzal és kormánnyal lehet operálni.
Ezt most nehogy úgy képzeld el, hogy az auto keresztbe csúszva kanyarodik, csak minimális a hátso rész kitörése. De ez pont elég ahhoz, hogy az auto kicsit túlkormányzott legyen a kanyarban, ne az elejét tolja.
De mondom, ezt elméletben nehéz leírni.
Don't Tread On Me
nem elindulásról beszélek, hanem mondjuk menet közben 3->4
hogy csinálják?
szerintem ugyanarról beszélünk
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
mind a két irányba lehet kuplung nélkül váltani, szinkronizált váltóval legalábbis biztosan, nem szinkronizáltra nem emléxem hogy próbáltam-e
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Én azt nem értem, mikor valaki áll, és közben pörög a hátsó kerék. ( ezt hülyén írtam le.. )
Ott valszeg indulásnál egyből ráugrik a fékre, de ezt ugye utcai autóval nem lehet megcsinálni? Mert a hátsó fék gyorsan odaégne...
Don't Tread On Me
Azzal is lehet , talán még könnyebb is .
Az élet kegyetlen .
picit nyomja a féket pedig
csak annyira, hogy elől fogja
Igen, elől nagyobb a fékerő, az arányt pontosabban nem tudom. De azért ott bele kell taposni, hogy ne tolja el... Lehet ezeknél a drift autoknál nincs hátul lábfék, csak a kézi müxik?
Én azért ezt a saját autommal nem merném megcsinálni...
Don't Tread On Me
Egy kis off, végülis lehet állatnak nevezni [link]
<tRucKdriFteR>
Olvastam (itt), hogy a tolókeretes váltók (mondjuk ezeket versenyautókban használják) olyanok, hogy kuplung nélkül is lehet váltani velük.
Egyszerű utcaiban pedig nagyon tudni kell, hogy melyik az a fordulat amit a váltó nem veszi nagyon zokon ha kuplung nélkül tépjük ki sebességből.
Mai napi rendőrsztori:
Utcánkban kikerült úgy 7-10 napja egy megállni tilos tábla az utca egyik oldalára (Szent István felől a Nádor u. jobb oldala, ha ismeri valaki Nyíregyet) és ugye sokan ezt észre se vették, énis csak néhány nap elteltével, bár nem is érint, mert szerencsére nem azon az oldalon lakunk, és tudunk parkolni a házunk előtt.
Ma reggel pedig a rendőrbácsik 5 vagy 6 tiltott helyen parkoló embernek adtak cetlit az ablaktörlő mögé
Már várom mikor jönnek a sebességmérővel, mert 30-as zóna is egyben ez meg a környező néhány utca és eddig én senkit nem láttam itt 30-al menni
[ Szerkesztve ]
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
Még elég normálisan ki lehet venni sebességből kuplung nélkül, de berakni ...
<tRucKdriFteR>
A sima mechanikus váltónál amint visszaengeded a gázt abban a pillanatban ki lehet venni sebességből /mindegy milyen fordulaton/, mivel az erőátvitelben van holtjáték , csak gyakorlat kérdése az egész .
Visszakapcsolásnál meg a motor fordulatszámát annyira kell emelni , hogy bevegye , ennyi . Tépni nem kell sehol , pont az a lényege , hogy lehetőleg gyorsan , de érzéssel kell csinálni .
Az élet kegyetlen .
m3 bevezetőn ma 2 helyen is mértek
felüljáróra lézerrel, aztán alul traffival
persze természetesen forgalomszabályozási céllal..
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
nekem is jöhet a link priviben, szeretem a barkácsolós dolgokat
extra - SEXRay
van egy adott fordulat ahol nincs szükség szinkronizációra a 3 és a 4 között, itt kuplung nélkül áthúzhatod.
extra - SEXRay
vettel mar trafi jelzot/blokkolot ?
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
in progress
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
érdekes lehetett
RGB-s linket nekem is küldhetnél mert sztem pont abban azidőszakban hanyagoltam kicsit jobban a ph!-t és lemradtam a hülyeségei nagy részéről
lsc: igen, értettem hogyan gondolod, nem írtam idézőjelet ("kitépni")
Nyilván ki lehet venni szépen, véletlenül már nekem is sikerült egyszer kuplung nélkül (Direkt még nem próbálkoztam)
[ Szerkesztve ]
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
ne is próbáld
a kuplungot nem viccnek építették be az autóba
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Egy normális autóban, teljesen rendeltetésszerű használat mellett ugyanannyit kopik mindkettő. Oké a kuplungot lehet később is cserélni, mert váltani lehet erőszakkal is, de fékezni már nem. De kopás szempontjából általában ugyanannyit kopik mindkettő.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
Az újabb chip-ek már tudják szabályozni is a fordulatszámot pont a gázelvétel nélküli váltáshoz.
Én sem hittem el anno Apumnak, azt amit most Te írtál és megmutatta. Tátva maradt a szám akkor. Aztán elmagyarázta, hogy minden autónál megvan az ideális ford.szám a váltófokozatoknak aminél kuplung nélkül lehet váltani.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
tényleg, I_am, lecserélted az Audit?
[IMG:http://img178.imageshack.us/img178/9418/p1020372ow7.jpg]
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
végülis német, és lehet h kevesebbet eszik
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
Az első részét nem értem , a másodikra meg mondjuk visszaváltásnál azért kell emelned a motor fordulatszámát , hogy az adott sebességnél meg legyen a fordulatszám egyezés a két kapcsolódó fogaskerék között . Felkapcsolásnál azért nincs gond /legalább is akkora/ , mert a gázt visszaengeded , kiveszed üresbe, a ford.szám esik , és magasabb fokozathoz alacsonyabb motor fordulat tartozik , tehát ha finoman húzod sebességbe a megfelelő fordulaton "beesik" fokozatba /ha elkésel akkor meg finoman gázt kell adni /.
Egyébként az egész sebességfüggő , aszinkron váltós visszaváltásnál sem mindegy , mekkora gázfröccsöt adsz , pl. 2-esbe 30-nál nagyobb gázfröccs kell mint 20-nál /.
Amennyiben valaki próbálkozik , azt saját felelősségre tegye , meg lehet csinálni , viszont a váltót a rossz próbálkozások tönkretehetik .
Az élet kegyetlen .
gáz nélkül bármikor kikaphatod, nem lesz semmi baja
extra - SEXRay
Én az ellenkezőjéről tudok.
extra - SEXRay
Nem is állt szándékomban, sejtem, hogy nem véletlenül van benne az a szerkenytű.
Dokar: felesleges, annyira nem vagyok lusta, hogy ne használjak kuplungot az meg, hogy gyorsan váltsak... nem sietek sehova
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
Már tisztában vagyok a dologgal, nem mostanában volt, hogy megmutatta Apum. (több mint 14 éve )
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.