Hirdetés
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Ingyen kellene, de tegnapra
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- 5¼ floppy meghajtó izzítás 30 év pihi után
- Milyen mosógépet vegyek?
- Ventoy- univerzális multiboot máshogyan
- Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- DPD tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
NoLF
veterán
-
lsc
nagyúr
Ez majdnem az , csak mikor a gázfröccsöt adod akkor engedd fel a kuplungot /ugye a váltó üresben van már/ . Aztán kuplung be és visszaváltás . Így leírva hosszú , amikor csinálod sokkal gyorsabb . Szinkronizálatlan váltóval nem is nagyon lehet másképpen / igaz olyan váltó már kevés van / . Egyébként ilyen váltóval lehet a leginkább megtanulni , ilyennél az sem mindegy , mekkora a gázfröccs , ha kevés vagy nagy az sem jó , mivel akkor recseg a váltó .
Az élet kegyetlen .
-
feel good
aktív tag
Azért a nagyon régi, vagy nagyon szar autókon kívül a duplakuplungolás szerencsére már kiment a divatból.
(bár egyes Renault váltók recsegésmentesítésére ma is kiváló megoldás ) -
MPowerPH
félisten
válasz feel good #9050 üzenetére
Nem tom, én ezt nem szoktam alkalmazni. Inkább kanyar előtt visszavált a fékúton, kanyarban padló és közben pöckölgetem a féket, hogy az auto súlypontja előre essen, így sokkal jobban íven lehet tartani az autót. Hátulja kicsit elkúszik, persze kormánnyal folyamatosan korrigálgatni kell.
Don't Tread On Me
-
NoLF
veterán
válasz feel good #9059 üzenetére
nyugi már...
miért kell egyből felkapni a vizet és vulgaritásba torkollni? ez egy fórum, nem az életed múlik rajta, lehet h elnézett vmit v te néztél el vmit, ezen nem érdemes idegeskedni.fórumozunk, nem egymást gyilkoljuk.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
-
MPowerPH
félisten
Amúgy nem kell magyarázni, itt ez sokkal átláthatóbb.[link]
Csak én 4,5 év alatt nem jöttem rá, hogy ezzel, hogy tudsz gyorsabb lenni. Vagy mit nyersz vele??? Néha szoktam próbálgatni, de többet árt időben, mint használ.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Integra
titán
válasz MPowerPH #9057 üzenetére
gyáááááá (hajtépős szmájli)
egy bömössel kanyarban fékezgetsz?
kanyar első harmadáig már lefékeztél, sebességben vagy, fordulat fent van, íven vagy és gázzal kormányzol kifelé végig, szóval a gázt pöckölgesd és ne a féket, te......egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
feel good
aktív tag
De ha már a technikáról van szó..
Mesélték nekem már többen, hogy lehet kuplung nélkül felfelé váltani a mai váltókkal, ez elképzelhető?
Valami a fordulat ejtéssel lehet összefüggésben, de nem értem, és ezt valahogy nem akartam még próbálgatni. -
MPowerPH
félisten
válasz Integra #9063 üzenetére
Hát, kanyartól függ a dolog. Visszafordítóban biztos nem padlót nyomok, hanem félgáz, vagy amennyi kell. De ha egy kicsit megcsúszik a fara sokkal jobban íven lehet tartani, és előbb el lehet kezdeni kigyorsítani. Igazából az a pöckölgetés az nem pöckölgetés. Megvan a megfelelő fokozat, közben még nyomom a féket egy pöppet majd a kanyarhoz mérten gázt adok. Ha már érzed, hogy az auto hátulja megindult, le lehet szállni a fékről, csak a gázt kell adagolni és a kormánnyal kell rásegíteni, hogy a hátulja kicsit kint is maradjon.
De ezt elméletben nehéz....
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Integra
titán
válasz MPowerPH #9067 üzenetére
én nem beszéltem padlógázról, annak semmi értelme
meg ha fart kell csúsztatni, hogy gyorsabban ki lehessen gyorsítani, ott szerintem futómű beálltíás nem ideális, főleg bömösnél ahol pont hogy a súlyeloszlás és a semlegesség az egyik legfontosabb jellemző
na mindegy, nézz meg pár touge videot hogy a guruk hogy csinálják, nem a féken taposnak kanyarban az tuti...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
zsid
senior tag
válasz feel good #9066 üzenetére
Nekem egyszer eltört a kinyomóvilla teherkocsin, aztán kuplung nélkült mentem olyan 35 kmt,rakottan megtűzdelve vagy 6 körforgalommal. Lehet kuplung nélkül is váltani felfelé, van egy ideális fordulatszámtartomány amikor gond nélkül beveszi ( na ennek az intervallumát nem ismertem a kocsin.. ). Simán kihúztam üresbe, egy bő gázfröccs és közben húztam a fokozat felé a váltót, és ahogy esett vissza fordulat úgy egyszercsak beugrott sebességbe. ( Ez szükségmegoldás volt, gyakran recsegett ropogott, meg biztos hagyott a válhóházban vagy fél marék forgácsot...)
<tRucKdriFteR>
-
MPowerPH
félisten
válasz Integra #9068 üzenetére
Akkor nem értettél meg. BMW -nél a súlypont középen van, azért is olyan jók alapból a driftre. Próbáld ki egyszer egy kanyarban, meg fogsz lepődni.
Ugye ha lenyomod a féket az auto súlypontja előre esik, a hátsó tengely terhelése relatíve lecsökken. És ha ezt kanyarban teszed az auto hátulja kitör. Na most, ha itt nem nyomod a gázt akkor 2 dolog lehet. Vagy kifarol az auto, vagy visszaugrik a segge, de inkább ez a valószínűbb. Tehát a féket csak a kanyar elején kell nyomni röviden gázadás közben, utánna fel lehet engedni. Utánna már gázzal és kormánnyal lehet operálni.
Ezt most nehogy úgy képzeld el, hogy az auto keresztbe csúszva kanyarodik, csak minimális a hátso rész kitörése. De ez pont elég ahhoz, hogy az auto kicsit túlkormányzott legyen a kanyarban, ne az elejét tolja.De mondom, ezt elméletben nehéz leírni.
Don't Tread On Me
-
-
MPowerPH
félisten
-
zsid
senior tag
Egy kis off, végülis lehet állatnak nevezni [link]
<tRucKdriFteR>
-
Skót
aktív tag
Olvastam (itt), hogy a tolókeretes váltók (mondjuk ezeket versenyautókban használják) olyanok, hogy kuplung nélkül is lehet váltani velük.
Egyszerű utcaiban pedig nagyon tudni kell, hogy melyik az a fordulat amit a váltó nem veszi nagyon zokon ha kuplung nélkül tépjük ki sebességből.Mai napi rendőrsztori:
Utcánkban kikerült úgy 7-10 napja egy megállni tilos tábla az utca egyik oldalára (Szent István felől a Nádor u. jobb oldala, ha ismeri valaki Nyíregyet) és ugye sokan ezt észre se vették, énis csak néhány nap elteltével, bár nem is érint, mert szerencsére nem azon az oldalon lakunk, és tudunk parkolni a házunk előtt.
Ma reggel pedig a rendőrbácsik 5 vagy 6 tiltott helyen parkoló embernek adtak cetlit az ablaktörlő mögé
Már várom mikor jönnek a sebességmérővel, mert 30-as zóna is egyben ez meg a környező néhány utca és eddig én senkit nem láttam itt 30-al menni[ Szerkesztve ]
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
lsc
nagyúr
A sima mechanikus váltónál amint visszaengeded a gázt abban a pillanatban ki lehet venni sebességből /mindegy milyen fordulaton/, mivel az erőátvitelben van holtjáték , csak gyakorlat kérdése az egész .
Visszakapcsolásnál meg a motor fordulatszámát annyira kell emelni , hogy bevegye , ennyi . Tépni nem kell sehol , pont az a lényege , hogy lehetőleg gyorsan , de érzéssel kell csinálni .Az élet kegyetlen .
-
Skót
aktív tag
válasz Integra #9084 üzenetére
érdekes lehetett
RGB-s linket nekem is küldhetnél mert sztem pont abban azidőszakban hanyagoltam kicsit jobban a ph!-t és lemradtam a hülyeségei nagy részérőllsc: igen, értettem hogyan gondolod, nem írtam idézőjelet ("kitépni")
Nyilván ki lehet venni szépen, véletlenül már nekem is sikerült egyszer kuplung nélkül (Direkt még nem próbálkoztam)[ Szerkesztve ]
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
I_Am
veterán
Egy normális autóban, teljesen rendeltetésszerű használat mellett ugyanannyit kopik mindkettő. Oké a kuplungot lehet később is cserélni, mert váltani lehet erőszakkal is, de fékezni már nem. De kopás szempontjából általában ugyanannyit kopik mindkettő.
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
Az újabb chip-ek már tudják szabályozni is a fordulatszámot pont a gázelvétel nélküli váltáshoz.
Én sem hittem el anno Apumnak, azt amit most Te írtál és megmutatta. Tátva maradt a szám akkor. Aztán elmagyarázta, hogy minden autónál megvan az ideális ford.szám a váltófokozatoknak aminél kuplung nélkül lehet váltani.Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
lsc
nagyúr
Az első részét nem értem , a másodikra meg mondjuk visszaváltásnál azért kell emelned a motor fordulatszámát , hogy az adott sebességnél meg legyen a fordulatszám egyezés a két kapcsolódó fogaskerék között . Felkapcsolásnál azért nincs gond /legalább is akkora/ , mert a gázt visszaengeded , kiveszed üresbe, a ford.szám esik , és magasabb fokozathoz alacsonyabb motor fordulat tartozik , tehát ha finoman húzod sebességbe a megfelelő fordulaton "beesik" fokozatba /ha elkésel akkor meg finoman gázt kell adni /.
Egyébként az egész sebességfüggő , aszinkron váltós visszaváltásnál sem mindegy , mekkora gázfröccsöt adsz , pl. 2-esbe 30-nál nagyobb gázfröccs kell mint 20-nál /.Amennyiben valaki próbálkozik , azt saját felelősségre tegye , meg lehet csinálni , viszont a váltót a rossz próbálkozások tönkretehetik .
Az élet kegyetlen .
-
Skót
aktív tag
válasz Integra #9090 üzenetére
Nem is állt szándékomban, sejtem, hogy nem véletlenül van benne az a szerkenytű.
Dokar: felesleges, annyira nem vagyok lusta, hogy ne használjak kuplungot az meg, hogy gyorsan váltsak... nem sietek sehova
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
feel good
aktív tag
Még mindig nem jutottam közelebb a dologhoz
Adott fordulaton ki lehet venni, oké, de másik fokozatba hogy rakod be?
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell OptiPlex 3080 MFF Intel Core i5-10500U / 8GB DDR4 / 240GB SSD nagyon szép állapot TÖBB DARAB!!
- Thrustmaster TS-PC Racer Ferrari 488 Challenge Edition
- Thrustmaster tx
- Dell Precision 7550 Tervező Vágó Lakberendező Laptop -70% 15,6" i7-10875H 32/512 Quadro RTX 3000 6GB
- Thrustmaster Ferrari F1 add on
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest