- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: OAK Mozart Wavetable
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- ricshard444: Fényképező ? Telefon helyett
- Meggyi001: Egy olcsó vállfás megoldás a pólóimnak...
- VoidXs: Tényleg minden játék optimalizálatlan?
-
LOGOUT
Manual, analóg, filmes, MF objektívek
Új hozzászólás Aktív témák
-
sabeur
csendes tag
válasz
Hydra SR #499 üzenetére
nahh most látom csak hogy elérkeztünk az 500. hozzászóláshoz
Megvettem a 105/2,8-ast, de elsőblikkre már a filmes gépen ''nemgyerebe'' voltvalami miatt lágynak találom a fokuszpontot, digin egyértelműen kifog derülni, ami viszont nagy nagy öröm, hogy találtam egy 55/2-est makulátlan állapotban, az viszont olyan szinten ígéretes, hogy valószínű kedvencek közé fog belépni rögtön, ahogy megérkezik jövőhéten az adapter készítek is velük képeket...
minden jót addig is!
Fecó -
Hydra SR
addikt
''A digi, sokkal igényesebb ezekre a dolgokra ahogy tapasztaltam.''
-> na ja mert nem 9*13-ban nézegetedLeginkább ezért. De amúgy tényleg van olyan amiben a dslr-ek kényesebbek az obi hibáira. Ennek két okát látom: 1, a kisebb szenzor a lencsékből kevesebbet használ, a kép meg nagyobb lesz. Ergo a lencse csiszoltságának a finomsága sokkal többet nyom a latban. 2, a szilícium alapú érzékelő nem szereti szögben kapni a fényt, csak merőlegesen
-
sabeur
csendes tag
A Zuiko 100/2,8-asa egy nagyon becsületes darab, annak ellenére, hogy semmi bajom vele, és olyan állapotban sikerült megcsípnem, mintha akkor hoztam volna ki a boltból, kategóriájában egy átlagos darab.
Ha 5 gyártótól fel kellene sorolnom objektíveket...
A Takumar 105/2,8-as a legjobb háromban benne lenne
A zuiko 100/2,8-as nem biztos, hogy benne lenne az 5-ben... Tény hogy a Takumár írgalmatlan jó obi! Netről felcsipegetett tesztképek is ezt bizonyítják, a gyakorlat meg majd megerősít vagy megcáfol...
Nagyon várom, és amit szeretnék mindenképpen, egy összahasonlító tesztet azonos rekesznél a két obit... ahogy nézegettem a Takinak nagyon szép lágy bokeh-ja van!
Picit aberrál a 85/2-es, persze erős ellenfényben mi nem (?) Ilyen tekintetben is érdekes lehet majd. A digi, sokkal igényesebb ezekre a dolgokra ahogy tapasztaltam. -
Stitch
őstag
válasz
Mercutio_ #491 üzenetére
Nem választottál túl fotogén témákat, de az látszik, hogy jó a technika. Mekkora nagyítást tudsz elérni? Kíváncsian várom a többi képet.
sabeur: kösz a ''wide-open'' képet..nagyon szépen mossa a hátteret a 85-ösöd. 105/2,8 Taki..minek az Zuiko 100-as mellé?Takumar egyébként?
-
sabeur
csendes tag
Sziasztok !
Fellángolt a szerelem ismét hétvégén készítettem pár képet, javarészt a kis kedvencemmel a másik nagy kedvencemről)
Szóval a Zuiko 85/2-vel, 8-as rekesszel lefényképeztem a kedvenc OM1-esemet
[link]
Stich barátomnak meg adós voltam már egy ''wide-open'' képpel felcsapott tükör, kioldó állvány... +jószerencse... ez 2-es rekesznél készült:
[link]
Nem egy kommersz viszont nem is egy eget rengető üveg, mégis van benne valami finomság, ami megfogott még annó...
Szép estét, Jó fényeket -
Mercutio_
félisten
Pentax 2.0/50 + fokozatmentes közgyűrű
[link]
-
adik
őstag
Halihó,
m42-es objektívem lenne egy db Helios 58mm, amin a blende akkor ugrik, ha megnyomok egy pöcköt, ezzel csak az a bajom, hogy ez a pöcök egy olyan helyen van, ami teljeséggel megközelíthetetlen manuálisan, ha az obi fent van... Mit tudnék rá kiokoskodni, hogy működjön? Heggesszem be? -
zolisu
csendes tag
Sziasztok
Én is beléptem a manuális objektivek dslr gépek táborába
Egy pentax k10 d -re csavargatom őket
Az első proba egy m42 chinon 50 F 1.7 szerintem tü éles képe van
Utána jött egy vivtar 300 f 5.6 ez is jol szuperált
vettem hozzá egy m42 pentax 2*convertert nagyon fényfaló tipus közelre jo detávoli dolgokat elmossa.Most szereztem egy k bajonettes vivtar 2 *convertert ami tud makró funkciot is
ezt a pentax eredeti obikhoz is használhato persze manuális modban
Ha valakit további részletek érdekelnek szivesen írok
Űdv Zoli -
BiriBum
őstag
Szerintetek a Sigma 70-300D (4-5.6) passzolhat esetleg valamelyik Nikon DLSR-re?
[Szerkesztve] -
Stitch
őstag
válasz
rauschie #471 üzenetére
Zoomokat általában nem ajánlják. Nekem volt egy hasonló, tolózoomos (ez a Kiron így néz ki: [link]) manuális 80-200-as Tamron-om, de már túladtam rajta. A képétől nem voltam elájulva, főleg a tele végén kellett erősen rekeszelni, hogy rajzoljon valahogy. Persze 10x15-re tökéletesen megfelelt (volna), készültek is vele szép analóg képek.
-
rauschie
senior tag
kiron 80-200 f4.5 nikonra, szép állapot, 20k
namost erről tud valaki valamit vagy tud olyan helyet ahol tudnak róla valamit??? -
BEE
addikt
válasz
Mercutio_ #469 üzenetére
Nem megadott funkció, de működik.
Ha a fókuszváltó kart AF-re állítod, akkor csak akkor engedi a gép
ellőni a képet, ha élességet talál.
Tehát nyomod az expo gombot, de csak akkor kattan, ha van élesség.
Ha ugyanezt AF-es obival teszed, akkor pörgeti a fókuszmotort,
élesre állítja az obit, ami nem fókuszcsapda.
A megodás erre ha letakarod az AF érintkezőit a bajoneten.
BEE -
arf
csendes tag
Használni? Semmire. Csak kipróbáltam, mint ahogy fent is olvasható. Egyébként ha nagyon muszály volna, akkor közeli portrékra használnám, mert az az állítás nem igaz, hogy ''sehol sem éles''. Az 5-6 méteren belüli távolságon minden rendben vele. De ez is olvasható feljebb.
Ha pedig az 500-ra gondoltál, akkor arra is az a válasz: semmire. Csak van.
[Szerkesztve] -
arf
csendes tag
válasz
Hydra SR #461 üzenetére
Az előzők nagyrészét visszavonom, mert ma figyelmesebben próbáltam ki az objektíveket: fénymérés működik, és ez meglepett. (Nem szoktam használni egyébként, érzésre fotózok. Talán ezért is nem vettem észre elsőre.) Továbbá az élesség visszajelzés is működik. Így elvileg a fókuszcsapda-módszer is működne. Ha megtalálnám.
A képekről: a nagy orosz 500x2x1.5-es objektívvel a képek még állványról+önkioldóval is kicsit életlenek, egy feltekert 50/1.8-cas Oreston Meyer-optik optikával pedig nem tudok végtelent élesíteni (erről hallottam már), de ami tényleg fura volt, az az, hogy a néhány méterrel arrébb levő tárgyakat sem tudom kiélesíteni (néhány méter = 5-6 méter). Azért ettől fogok tudni aludni, csak leírtam.
-
arf
csendes tag
válasz
Hydra SR #461 üzenetére
Köszi! Sajnos nem találtam sem a menüben, sem a kézikönyvben semmiféle trap-ot, focus mondjuk volt néhány.
Azokat már a kérdés feltevése előtt kipróbáltam, vagy legalábbis megpróbáltam. De a fránya gép exponál akkor is amikor nem éles semmi...
Teljesen véletlenül kaptam egy 500-as m42-es tükörobjektívet a napokban, meg egy soligor kétszerezőt. Ehhez szereztem egy nikon-m42 átalakítót. Érdemben még nem tudtam kipróbálni, de a tapasztalatom az, hogy nagyon sötét a keresőben látott kép, és hogy a tükörobjektívet nem tudom közvetlenül feltekerni a gépvázra, mert a pentaprizmától nem fér el a vaskos objektív. Ezért (is) jó egy karcsú, áramvonalas kétszerező.A közeli tervem a pannonhalmi bencés gimnázium kollégiumi mindennapjainak megörökítése a teraszunkról
Szóval így kerültem ide, és itt láttam a fókuszcsapdáról néhány megjegyzést.
Egyébként az m42-es objektívvel semmi nem működik a d1x-en sem (azt jelzi, hogy nincs objektív a gépen), hasonlóan a canonokhoz, így a fókuszcsapda sem. Nem is ezzel lett volna érdekes a történet, hanem a nikon objektívekkel.
Köszi mégegyszer, hogy írtál!
Üdv: arf
ui: valóban viccesen néz ki a fgép ezzel a nagy valamivel az elején. -
Hydra SR
addikt
Trap Focusnak hívják (trükkös
) D1X-en a GOOGLE ([link]) alapján de hogy a menüben hol van azt a géped kézikönyve fogja tudni ami feltehetőleg szintén fellelhető valamilyen formában a neten is, ha már nincs meg könyv formájában neked.
Canonon 350D-400D 20D-30D kategóriában nincs fókuszcsapda, ennél jobb Canonja meg itt senkinek sincs aki rendszeresen látogatja a fotós topicokat.
Talán itt egy picit több esélyed van a pontos és hiteles válaszra: [link]
Manuális obival Canonon meg sosem fog működni a fókuszcsapda amíg nem hajlandó élességet figyelni elektronika nélküli obikkal is a Canon váz. Nikonnál fingomsincs, mit kezd vele. Elvileg azon működhet, D1X kategóriában de gyakorlatban nem tudom. Noha kissé meglepő lenne egy olyan drága vázon régi manuális obit látni -
johnjohn
addikt
Szerintetek a régi nem AF- es Minolta obik működnek digitális vázon ? Ha igen milyen korlátozással? Előre is köszönöm!/Igazából szerintem nem csak Minoltákra vonatkozik a kérdés. /
[Szerkesztve] -
Hydra SR
addikt
Állítólag a Pentacon 4/300-am is kf-re lett tervezve. Mondjuk a 100mm-es frontlencse erősen erről árulkodik, meg a súlya is. Alig találok rajta fogást, hogy fókuszálni és rekeszelni is tudjak még. Kétes értékű a használhatósága emiatt, rajzolat és fényerő ide vagy oda, a 200-ast még mindig sokkal gyakrabban veszem elő.
-
Stitch
őstag
Ez igaz, de szerintem felesleges cipelni egy akkora KF objektívet, amikor a könnyebb, kisebb, olcsóbb kisfilmes társa is rajzol ugyanúgy vagy még jobban. Egy KF-es Sonnar 300mm/f4-el (kép róla: [link]) tapasztaltam hasonlót. Egy blendével kisebb fényerejű, szintén manuális kisfilmes tele, már nyitott rekesznél is jobban rajzolt. Maradtam a kezelhető méretűnél.
-
Jinxx
senior tag
Köszönöm mindenkinek a segitséget! A Chinont holnap nézem meg, és ha megtetszik, meg is veszem.
-
Stitch
őstag
Nem kérdeztél rá a Chinon fényerejére? Igaz, nagyon kicsi kép van berakva, de szerintem f3,5-ösnek egy kicsit nagy. Ha ''kettőnyócas'' és tényleg jó állapotban van, akkor egy próbát megér. Van rá lehetőség?
A Zeiss meg egy középformátumú objektív, kisfilmen szerintem felejtős. Amúgy nem rossz ár érte. -
Jinxx
senior tag
válasz
Hydra SR #448 üzenetére
Mindkettőt felhívtam, nem bírtam kivárni míg ír ide valaki. Chinont 13,5k-ra, zeisst 15k-ra lehetne lealkudni elvileg. A Chinonnal még lehet futok egy kört, mert az illető azt sem tudta mi fán terem a bajonett, és sztem nincs tisztában mit is akar eladni. 10-12k-t akartam érte neki adni, de mivel nincs még átalakitóm (hülye f... vok, hogy eladtam) nem beszéltünk meg semmi konkrétot. A Zeiss meg felejős volt, mert elvileg nikonos.
-
Hydra SR
addikt
Gyanítom, hogy az első azért 20k mert az eladó nincs tisztában az árakkal, láttam én már 16-ért EF-M42 konvertert is az apróneten és nem emulátoros volt csak egy sima vasdarab amit 5-ért hajigálnak vakerán. Lehetne azért is 20k mert nagy fényerejű de akkor azt odaírná
Sztem F3.5-ös. Én már 12k-t is csak a szájamat húzogatva adnék érte. A másikat én is nézegettem és fontolgattam és csak azért nem vettem meg mert végülis elég jól megvagyok a 200-as Pentaconnal, ott még nem szoktak fényerő gondok lenni, rajzolattal meg pláne sosem. Amúgy megvenném azt a Zeisset 20-ért de most már erről a 200-asról csak AF-esre vagyok hajlandó váltani ha megtehetem, addig meg jó ez.
[Szerkesztve] -
Mercutio_
félisten
Biztatóak a képek, milyen rekeszértékekkel készültek?
Hogy lehet gombásodásra egyéb hibára utaló nyomokat találni az obin?
Ja makrós topiba raktam 2 képet amit már a 2/50-es manuális obival és egy friss szerzeményemmel csináltamF8-as rekesszel lőttem őket, még nem tudom ezeknél a nagyobb fényerejű obiknál mennyire kell makróhoz lerekeszelni, mindenesetre a dof-bantartása a témának nem egyszerű
-
hali01
őstag
válasz
Mercutio_ #443 üzenetére
Az a Chinon nagyon jó.Szép kontrasztos,részletgazdag képe van.
Kiválló lepkék,szitakötők és hasonló méretű vadállatok teljes méretű fotózására.
[link]
[link]
[link]
[link]
De komolyabb közelképhez túl hosszú.
58mm-en már közelebb lehet kerülni a pácienshez.
[link]
[link]
Mindkét objektívnél a teljes közgyűrűsor használatban volt. -
Mercutio_
félisten
Ha olyan kép ''kijön'' a pentaxból mint a pókos...
50-es fixel egyetlen gondom lesz szerintem, hogy túl kicsi lesz a tárgytávolság a rovarok meg nem csípik, ha belemászunk a képükbepl. egy bögölyt próbáltam elcsípni, de folyton elmenekült
Esetleg valami nagyobb gyutávú fényerős fix-el is érdemes próbálkozni, pl. Auto Chinon MC 2.8/135, vagy ha nem tudok a konkrét típusról semmit jobb nem kísérletezni, menjek inkább biztosra? -
Stitch
őstag
válasz
Mercutio_ #441 üzenetére
Szemmel történő élesítéssel szerintem ne vonj le messzemenő következtetéseket az objektívről, esetleg végtelenen.
A jobbfajta manuális fixek, élességben, kontrasztban és főleg felépítésben simán felveszik a versenyt a mai, olcsóbb zoom objektívekkel, sőt. Az árról nem is beszélve. Tipikusan az ellenfényt bírják kevésbé, de ez szerencsére könnyen elkerülhető.
Igen, jól gondolod. A használata persze kicsit körülményesebb, de aki nem makrózik túl sokat, annak jó megoldás lehet. Ilyen vagyok én is, ezt a két képet is szinte csak a próba kedvéért készítettem: [link], [link]. Olympus Zuiko 50mm/1,8 + 25mm közgyűrű. -
Mercutio_
félisten
válasz
Hydra SR #439 üzenetére
Jó-jó, de élességben is komoly eltérések vannak, báááár, gyanítom, hogy a szemem nem olyan jó mint egy AF és ez is lehet az oka, hogy a fix 50/2.0-ás manuálobi képei nekem nem elég részletgazdagok
Ha már szóbajött: Jól gondolom, hogy ha erre a fix obira feltekerek egy(-két) közgyűrűt és rendesen lerekeszelem egy ''makróobit'' kapok szinte fillérekért
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Hydra SR
addikt
válasz
werttzui #436 üzenetére
Pedig én is tapasztaltam. Általában a közelpont felől jó élesíteni az én obijaimon. A Pentaconokon és a Canon 50-esen is, kitobin nem szoktam manuálisan fókuszálni, Zenitaron meg szinte tökmindegy, annak elég nagy a mélységélessége és nem olyan világbajnok a rajzolata hogy érdemes legyen ezzel szarakodni. Fura de mintha szögletesen rajzolna. Részletes csak szögletes.
-
Stitch
őstag
Arról volt már szó, hogy fókuszvisszajelzést használva, nem mindegy melyik irányból közelítjük a kívánt élességi pontot? Érdemes kipróbálni, majd beleírni a objektívsapka belsejébe, mert könnyen el lehet felejteni..én is így jártam.
A 24 és 50mm-es Zuiko-t közelpont felől, a Tokina 200-at pedig végtelen felől kell fókuszálni.
Két kivágás, a felső végtelen felől, az alsó közelpont felől, 300d + Tokina 200mm, nyitott rekesz: [link]. -
attilav
tag
válasz
rauschie #432 üzenetére
Csökkenti a fényerőt, rontja a rajzolatot. Szerintem nincs értelme kisérletezni vele, nikonra mindent megkapsz manuálisban. Én pl kifogtam egy nagylátót, ez sajnos ritka, de telék és portré obik dögivel vannak. Viszont újonnan lehet kapni 16mm zenitart nikonra(opticam drágábban vagy német ebay olcsóbban), ami kb 24mm lesz digitális vázon.
[Szerkesztve] -
rauschie
senior tag
[link]
egy ilyen lencsés átalakító amúgy mennnyire lehet használható?
hogy befolyásolhatja az a kis lencse a képminőséget?
marketingszöveg persze van mellette rendesen meg ahogy elnéztem vmi gyujtótávolság-szorzó is. -
attilav
tag
Teszteltem a vivitart, F16-on peremsötétedés elég keményen, gondolom F22-n még jobban, de azt nem próbáltam. F11-től nem vagy alig látszik, és ettől lefelé eltűnik a jelenség. Ja és 17mm-en produkálta filmes gépen.
-
Hydra SR
addikt
Na megvan, tipp-topp állapotban, még a doboza is. Mint ha sosem használták volna. Első tulaja állítása szerint ez majdnem igaz is. Most megyek le a Dunakorzóra (Szentendrén) pár képet csinálni vele
-
Hydra SR
addikt
Jinxx: vasárnap veszem át, biztosnak tűnik
Egyúttal Szentendrén ki is próbálom.
attilav: köszi de ennél olcsóbban találtam helyben. M42-es de már két konverterem is van 3 obira, annyi elég lesz szerintem
A tapasztalataimat majd leírom szokásomhoz híven de az az igazság, hogy nem először lesz 16mm-es Zenitar a gépemen, nagy meglepetésre nem számítok (klassz képzavar, a meglepetés attól az, hogy nem számítunk rá)
-
attilav
tag
Hydra SR:
A német ebayen árulnak 16mm-es zenitart eos véggel.
[link] -
attilav
tag
Vettem egy nikonos Vivitar multicoated 17-28/f4-t. Megláttam és nem bírtam otthagyni.
Nagyon kiváncsi vagyok mit produkál, egyelőre csak filmes vázam van, de egy D70-en ki tudom majd próbálni.
A bevezetőben az van hogy a zenitar 16-osán kívül semmit nem érdemes 50mm alatt digitálisra tenni, de azért a zenitarnak sem annyira jó a képe digitálison, amit korábban linkeltem oldalt h a srácnak hackelnie kellett a végtelenhez, mert szarul rakták össze a lencsét, ott van egy pár tesztfotó, és ugyanaz az üstököshiba van az egyik képen, amit filmen is tapasztaltam. Korábban azthittem hogy hívási hiba, de utánaolvastam, és hogy láttam a digitálissal készült képen is, mostmár biztos vagyok benne h nem az.
Az egyik rokonnak van vmilyen filmes gépe, éreztem h pentax lesz, most akalmam nyílt egy látogatásra, és kiderült h beletrafáltam! Azonnal rápróbáltam a zenites lencséket, csak rászorítottam, és műkdödött a végtelen! Olvastam vhol hogy a filmsík obi távolság a K bajonettnél és az M42-nél megegyezik, de hogy ennyire -
Hydra SR
addikt
Meglepő módon nem olyan hatalmas az eltérés mint vártam de azért van különbség. Közben feltűnt, hogy a Miranda valami oknál fogva a 300-as Pentaconnal használhatóbb, mint a 200-assal, noha a 200-as szebben rajzol nyitottabb blendével is szóval ezt nem teljesen értem de evvan
Részletgazdagságban nem olyan durva a különbség, ellenben a CA generálása lényegesen kevesebb a VEB-nek, és azért az sem mindegy.
Pentacon 4/300 @ F11 + Miranda 2x:
[link]
Pentacon 4/300 @ F11 + VEB 2x:
[link]
Mindkettő 100% crop, a kép széléről. Nem látványos a különbség a kép közepe és a széle között. Az állvány egy hangyafingnyival odébb mozdult amíg kétszerezőt cseréltem, így a kép széle is kicsit máshol lett de nagyjából ugyanazt a területet vágtam ki.
Majd ha egyszer lesz energiám és kedvem, megcsinálom a tesztet a 200-assal is. Ott biztos nagyobb a különbség, azon valami irtózat pacázást csinált a Miranda. Fingom sincs, miért pont azon.
[Szerkesztve] -
Hydra SR
addikt
Megvettem a VEB Optisches werk Weixdorf típusú M42-es kétszerezőt. Még csak kézből próbáltam de máris használhatóbbnak tűnik elődjénél. A fényerőt ugyanúgy zabálja de F8 környékén már rajzol is valahogy. Ugyanakkora távolságról ugyanazzal az obival egy adott témából több részlet látszik vele, mint nélküle. Nem kétszer annyi de több mint nélküle. A Mirandánál ez fordítva volt, gyakorlatilag jobban megérte croppolni mint kétszerezőzni. Egy ezressel többért használhatót kaptam, a másik használhatatlan volt. Mindjárt jönnek tesztképek is állványról.
-
perempe
veterán
Én a nyaralós képeimet egy ősrégi Tokina 28-75 (f/3.5-4.5 SZ-X MF) lencsével nyomtam (Pentax *ist DS vázon), és jók az eredmények. Elég az a 42mm nagylátónak...
Manual focus rulez... -
''A legkritikusabb dolog a zár, amit azért egy manuálisnál könnyebb ellenőrizni, nomeg ott az élettartama jóval hosszabb''
Mindkét állításra kérdezem: miért? Egyáltalán nincs összefüggés szerintem aközött hogy manuális-e a váz, és az ellenőrizhetőség, meg az expóbírás között. Szerintem az határozza meg, hogy profi vagy amatőr váz (az F90x pl profi váz), meg hogy hogy volt használva. -
attilav
tag
Ez a váz csak kölcsön van, egy barátom odadta h próbálgassam, mert el akarja adni, erről legalább tudom hogy milyen állapotban van/volt, és működőképes. Amit használtan lehet kapni elektronikus vázakat, ott lehetnek rejtett hibák. Öcsém évfolyamtársa vett egy EOS-t, szudáni fényképeszkedésre, és fény érte a filmet ott ahol nem kellett volna, az összes tekercs kuka lett. Ha használt akkor inkább a manuálisra voksolok. Persze ha ki lehet fogni jó állapotú F90x-et akkor belevágnék talán. F70-et láttam szinte új állapotban. A legkritikusabb dolog a zár, amit azért egy manuálisnál könnyebb ellenőrizni, nomeg ott az élettartama jóval hosszabb.
-
Stitch
őstag
Olympus OM-et, Pentax K-ra átalakító adaptert látott már valaki?
-
Módosítok. Az F60-nal nem lehet az obin rekeszt állítani.
Mindig a legszűkebb rekeszre kell állítani, és a vázon állíthatod be a rekeszt, a vezérlőtárcsa elforgatásával.
Itt egy leírás az F60-ról:
[link]
Illetve a kézikönyve:
[link]
Van egy ''aperture'' gomb a vázon, azt lenyomva lehet rekeszt állítani M módban, illetve A módban. S módban pedig automatikusan állítja a rekeszt a váz, a kiválaszott időnek megfelelően. Továbbá ez a váz nem mér fényt a manuális obikkal. Biztos ilyen váz kell neked? Én nem ilyet vennék. Nézd meg az F90x-et, vagy inkább egy manuális, FM2n-szerű vázat. Vagy ha olcsón akarsz venni, akkor F-801-et, ez autofókuszos. -
attilav
tag
Bármilyen módban van a tárcsa, a gép nem exponál ha az obin állítok rekeszt, helyette fEE üzenetet küld. De ha leveszem az obit akkor exponál és a rekeszbeugrasztó kar is működik, ebből gondolom ha manuális(chiptelen) obit tennék rá akkor elméletileg be kell hogy ugrassza a rekeszt. A 35-80nál chip kavarhat be, talán az lehet a gond hogy az obi, nem küld vagy a váz nem tud fogadni visszajelzést a rekeszgyűrű állásáról, és ezért nem exponál gyűrűs rekeszállításkor. Azt csak remélni tudom hogy manuális obival működni fog és nem küld megint fEE-t. Mert akarok venni egyet.
-
Itt kis félreértés van. Rekeszgyűrű szempontjából a nikonnál kétféle obi van, meglepően az egyik, amin van rekeszállító gyűrű, a másik (ezt hívják G típusú obinak), amin nincs.
G típusú obit az újabb vázakkal minden üzemmódban tudsz használni, mert itt, az újabb vázakon a rekesz állítása is a vázon történik. Még a régi obikkal is.
Vannak vázak, jellemzően a legrégebbiek, amiknél a rekeszt csak a rekeszgyűrűvel lehet állítani. Ezeken a vázakon csak azok az obik használhatók amiken van rekeszgyűrű. Ez is egyértelmű.
A kavarodást az a helyzet okozza, mikor olyan vázról van szó, mint pl pont az F60, ahol lehet a vázon is állítani a rekeszgyűrűt, meg az obin is. Itt általában az a megoldás van, hogy aperture priority ''A'' üzemmódban az obin állítasz rekeszt, shutter priority azaz ''S'' üzemmódban pedig a váz állítja a rekeszt. Ilyen esetben a váz csak akkor tudja állítani a rekeszt, ha az a legszűkebb értékre van téve a vázon, pl a te esetedben F22-re. ''M'' módban a vázon állítod az időt, az obin a rekeszt.
Vagyis minden olyan esetben, amikor a gép kell hogy állítsa a rekeszt, azaz nem neked kézzel, akkor a legszűkebb rekeszre kell állítani a rekeszgyűrűt. Így pl a dslr-eken, vagy azokon az újabb gépeken (pl F65, F75) ahol már nem lehetséges kézzel rekeszt állítani, csak a vázon tárcsával, vagy a program saját maga állítja, az obin a rekeszgyűrűt mindig a legszűkebb állásra kell állítani. Ez egyébként benne is van ezeknek a gépeknek a használati utasításában. A dolog értelme az, ha belegondolunk, hogy ugye a gép állítja a rekeszt saját magától, de ezt hogyan tudná megcsinálni mondjuk f:16-ra, ha fizikailag, mechanikusan az obi mondjuk f:5.6-ra van állítva. Ismerve a nikon F rendszerű obik mechanikáját láthatod, hogy a rekesz állítása úgy történik automatikusan, hogy legszűkebbre van állítva a gyűrű, a vázra való felhelyezéskor egy pöcök teljes nyílásra nyitja a rekeszt, majd a váz által beállított értékre ejti (állítja) vissza. A nikkor obiknál ugyanis a rekesz állítása a váz által mechanikusan történik. Még a hiperszuper ultramodern lencséknél is.
Remélem segítettem, ha nem világosan írtam le akkor szólj. -
válasz
Hydra SR #404 üzenetére
Csak a nikon részéhez tudok hozzászólni.
Van fénymérés a manuális obikkal, csak nem mindegyik vázon. Filmes és digitális vázon az erős középkategóriában és felfelé már van fénymérés, csak a konzumer vázaknál nincs.
Az F bajonettes (~elmúlt 48 évben gyártott) Nikkor obikhoz nem kell átalakító. Átalakító csak az M42-es és más obikhoz kell. Az annak megfelelő F bajonettes obik mellett viszont nem rugnak labdába, kivéve néhány elvetemült kivételt
Én próbáltam, egyszerűen nem érdemes M42 obit használni nikon vázon. Van, amivel jó a képminőség, de ugyanazt megkapod a megfelelő F bajonettes obival, vagy még többet. -
attilav
tag
Minek van az AF nikkor 35-80-on a rekeszgyűrű, ha a hozzáadott vázzal használhatatlan ?
Talán azért tették rá hogy a régi, szinte elektronika nélküli vázakkal is működjön? A nikon marketing stratégiáit nézve ez nem tűnik túl hihetőnek, ha valóban ezért tették rá, akkor a fénymérésnek is illene mennie a chiptelen obikkal. -
-
attilav
tag
Közben belefutottam a nikonnál egy(remélem csak elvi) problémába, az F60 kitobiján van egy rekeszállító gyűrű, és van autó manuál kapcsoló. Ha autómatán van akkor a váz szabályozza a blendét. Ha manuálison akkor pedig én a rekeszgyűrűvel, mivel elvileg beugróblendés, az általam beállított rekeszt expozíciókor be kellene ugrasztania. De ehelyett hibát ír ki, és nem exponál, ha visszateszem autó módba, ami egyet jelent a 22 rekesszel (narancssárga színnel van jelölve), akkor a váz szépen beugrasztja a vázon beállított a blendét és exponálni is hajlandó.
Mi van azokkal a lencsékkel amik ugyan beugrasztósak, de nincs rajtuk autómata állás?
Márpedig gondolom a régi lencsék ilyenek.
[Szerkesztve] -
Hydra SR
addikt
Bár már sokszor leírtuk a topicban de a következőkre kell figyelni:
Pentax: fogadja a régi Pentax obikat átalakítózás nélkül. Van fénymérés, van élességvisszajelzés. M42-esek átalakítóval működnek rajta, élességvisszajelzés és fénymérés is megmarad. Van végtelen fókusz.
Nikon: fogadja a régi Nikon obikat átalakító nélkül, valamint átalakítóval az M42-eseket és hasonlókat, DE!: csak élességvisszajelzés van, fénymérés nincs ÉS: az átalakító kijjebb tolja az obit annyival, mint ha közgyűrű lenne rajta, emiatt a végtelen fókusz elvész, sőt...
Canon: nem fogad semmilyen régi Canon obit csak átalakítóval, ahogy a M42-eseket is. Fénymérés van, élességvisszajelzés nincs. Nincs végtelen fókusz-probléma sem.
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 25
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Energiaital topic
- Baldur's Gate 3
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Hobby elektronika
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
- GOPRO Hero 11 BLACK akciókamera - különlegesség!!! Labs fw 01.20.70
- Insta360 X3 360 fokos akciókamera szett - 3 akku, töltő, szelfibot, szilikon tokok
- Canon EOS 1300D gép szettek, objektívekkel, kiegészítőkkel (1400 - 7900 expos gépek, újszerűek! )
- Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C ( Canon ) -Megkímélt-
- Fuji X-S20 2.5 év garival
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Olcsó Laptop! Új akkumulátor! Dell Latitude E6540 : I7 4600M / AMD HD8790M / 8GB DDR3 / 128GB SSD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest