Honda topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
tboldi
nagyúr
Nekem valamelyik futárcég hozta, nem a posta, de gondolom, lehet velük egyezkedni.
yodamester10
őstag
Kösz mindenkinek,holnap megy az e-mail.
tboldi
nagyúr
Délutáni mozi: TCTV S04E06, benne 3 generációnyi Civic Type R-rel.
[ Szerkesztve ]
demars
addikt
Postáznak is persze, többször rendeltem már tőlük így. Korrektek.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
sunny84
senior tag
többször is rendeltem a civicekhez alkatrész cuccokat korrektek mailban rendeztem mindent meg az fb keresztül mert kintről így jobb volt mint telefonálgatni
" Ez nem autó ez HONDA " - Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít. -
Qru
MODERÁTOR
Hirtelen meg sem ismertelek.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Megcorgultam.
demars
addikt
Másik topikban meg "lepatkányozták"!
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
tboldi
nagyúr
igmond
tag
Sziasztok!
Honda tulaj lettem, egy először 2008.12.napon forgalomba helyezett 7. generációs, 2.4-es benzines Accordom lett.Segítséget, tapasztalatot szeretnék kérni tőletek, külföldről lett behozva, nkh vizsga, műszaki meglett, forgalomba van komolyabb gond nincs is vele. Motorolajat kap majd, liqui moly 5w40-t javasoltak azt is vettem, olaj és légszűrő japanparts. Kérdésem ez lenne, milyen alkatrészeket javasoltok, illetve kihez érdemes elvinni.Kiskunhalasi vagyok, Szeged és Kecskemét van közel, ahol Honda szerviz van, egyszer azért elvinném átnézetni alaposan, kinél járnák jobban?
Egy hiba azért valami adódott, 120 körül ráz az autó, rázza az elejét. Ez mitől lehet, ötlet esetleg mi okozhatja?
Segítséget, tanácsokat előre is köszönöm!!!
BlacKSouL
addikt
Kiegyensulyozatlan kerek, szalszakadasos gumi, utott felni, elferdult kerekagy, ferdult feltengely, ... stb.
Felderitese kb. ebben a sorrendben nehezedik. Ket elso kereket meg kell nezetni megbizhato gumissal, nem ut-e vagy kell-e ra suly. Az utott felni is kiderul ennel, ha megforgatja latszik ha hibas. A tobbit mar valamivel ki kell merni, futomuvesek tudnak elvileg segiteni. A kerekagyra tengelyiranybol a perem kozeleben ra kell merni indikator oraval. Illetve radialis utest is lehet a peremen. Utobbi utalhat mar feltengelyre is, de csonkallvanyra is akar.
Viszont jo hir hogy elofordulasi esely is ebben a sorrendben. Legtobbszor szar a gumi vagy az egyensuly. Kulonosen ha csak bizonyos sebessegnel van. Ha fekezesnel erosodik vagy jon elo akkor tarcsahiba. Valtozo vastagsag, oldaliranyu utes.
Aláírás (nem kötelező megadni)
flegga92
senior tag
Túl vagyunk a szervizen, köszönöm a segítséget! A Zimmermann fékbetéttel nagyon megvagyok elégedve kezdetektől fogva baromi jól fog és egy hangja se volt! Érdekes, hogy az előző fékbetét minimálisan volt elkopva de első induláskor fékezés nélkül is ciripelt. Nem tudom milyen márka volt, gyanítom, hogy valami gagyi mert fékhatás nem nagyon volt vele. Fél éve mikor vettem a kocsit mondta az eladó, hogy cserés lesz lassan, mert ő se cserélte a nála töltött 2 év alatt.
Olajból végül 0W30 Honda olaj ment bele, hidegben könnyebben és szebb hanggal indul mint az Eneos Premium Hyper 5W30-cal.
Olajszűrő és levegőszűrőből szintén gyári ment bele, mert nagyon egy árban voltak a minőségi utángyárottal. Meglepődtem, mert a gyári levegőszűrőn olajréteg van, eddig csak a robogómnál találkoztam ilyennel. Hangja is sokkal mélyebb lett, meg mintha jobban is menne de ezt lehet bebeszélem magamnak
Qru
MODERÁTOR
Új/tiszta légszűrővel nem is csoda, hogy jobbnak érzed.
#nincsbennetarcsi
pècsimunkás
addikt
Ahogy előttem is írták , centírozással kezd . Ha 120 körül kezd el rázni , esélyes , hogy a hátsó kerekek hibája lesz . De , gondolom ,úgy is ki lesz centírozva mind a négy kerék ...
Ha viszed gumishoz , szólj ,hogy figyeljenek oda , mert sokat autópályázol . Lehet , hogy amúgy is normálishoz viszed , de , azért jobb szólni . Én , a 3. gumisnál jártam már , és akkor találkoztam olyannal , aki normálisan centíroz ! Azóta nem is voltam természetesen másnál ...
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
igmond
tag
Köszönöm szépen a segítségeteket!!! Még annyit kérdeznék, ha alkatrész kell érdemes gyárit venni vagy máshonnan is be lehet szerezni, mely gyártók termékeit javasolnátok?
JoolsNOS
veterán
Én régebben mindig marsónál voltam. Ott a centirozás úgy működik, hogy rárakja a súlyt ahova a gép mondja, aztán mehet fel az autóra. Csakhogy a gép nem mindig halálpontos. Most már egy kis gumishoz járok. Ott 3* megpörgette a kereket, és volt, hogy kellett igazítania a súlyon. Igaz tovább tart, de legalább tökéletesen megcsinálja.
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
demars
addikt
Ha a gumi xar (szálszakadás) az csalós. Elviszi az egészet. Ha centírozás után is üt, vagy utána is lesz benne nagy valószínűséggel a gumi a ludas.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Sokszor felmerül a kérdés, hogy ha szakszervíz, akkor hová vigyük a Hondánkat, én most a saját tapasztalataimat osztom meg veletek. Egy éves Civic, 13.000 km-rel, első kötelező szervíz. Vidéki vagyok, Győr/Fehérvár/Bp.i márkaszervízek egyaránt egyfomra távolságra, de mivel a Duna Autónál vettem, oda vittem az autót....
Emailben leírtam előre a kéréseimet (apró de bosszantó hibák garanciális kezelése), telefonon felhívtak, időpont egyeztetés, amikorra én kértem. Érdemes annyit tudni, hogy januárban már voltam náluk tükörszélzaj és egyéb zörgések eliminálásán, 3 óra alatt garanciában mindent javítottak. Végig ott lehettem az autónál, kérdezhettem, korrektül és készségesen kaptam válaszokat.
Tegnapi kötelezőn is normális hozzáállás, elején elmentünk meghallgatni az újabb zörgéseket, mondta a szerelő, hogy jogosak a dolgok, ezeket kezelni kell. Jeleztem, hogy olajat hoztam (MOTUL 8100 ECO-NERGY 0W30), mondták h semmi gond, de beleírják a szervízkönyvbe ("hozott olaj"), mert ha bizonyíthatóan ebből fakadna vmilyen motorprobléma, akkor nem javítják a garancia keretein belül(!). Ez egy picit fájó pont volt, főleg mert kettő Toyota is van a családban új kora óta, amiknél ugyanúgy vihettük az olajat és soha nem mondtak ehhez hasonlót vagy problémáztak rajta, de végülis megértem a Hondát, mossa kezeit. Azért az elgondolkodtató, hogy ezek után megéri-e olajat vinni (nem tudom ők mit töltenek bele, de a 4 liter 25.000.-Ft lett volna, míg a Motul csak 13.000 volt), és ilyen kockázatot vállani, de bízzunk benne, hogy nem lesz gondom motorikusan. Ami "aranyos" volt, hogy felszámoltak az olajra ún. hozott alkatrész kezelési költséget, ezt a mellékelt képen is láthatjátok.
A szervizes nagyon gyorsan és ügyesen szedte szét az ajtót és a B oszlopot, kiszivacsozta rendesen, illetve a jobb oldali tükörnél (korábban csak a baloldalit javították) is tettek be szivacsot a rések tömítésére és így a szélzaj megszűnt. Kértem egy navitérkép firssítést is, de azt mondták, az órákba tellik, és magam is meg csinálhatom otthon, viszont a fejegység firmware-jét lefrissítették benne 15 perc alatt, (elmondásuk szerint) sok szoftveres betegséget javítva ezzel (pl. szakadozó bluetooth kacsolat). Ez utóbbi nem jár automatikusan, csak ha az ügyfél vmire panaszkodik és kéri ezt. Utána csak a szokásos, pollenszűrő/légszűrő szemrevételezés (előbbit már cseréltem, utóbbi még bőven jó), majd olajcsere. A végén kaptam volna ingyen mosást is, de nem kértem, mert a januári ott jártamkor a mosásuk után sok apró karc lett az addig makulátlan fekete fényes műanyagelemeken, én kézzel mosom, így bosszantó volt ezt látni.
Jött az elszámolás, sok papírmunka a garos javításokról, fizetés. Az óradíjuk nettó 10.500.- Ft (br. 13.335.-), egy szervízre átlag 1,5 órát számolnak (mint megtudtam egy másik tulajtól akinek ugyanilyen Civicjével épp akkor végeztek, ő mondta az olaj árát is), nekem kevesebb normaidővel számoltak, mert nem kellett lég/pollenszűrőt cserélni. Az más kérdés, hogy a kötelező szervíz 35 perc alatt megvolt......
Ami a szerelőket illeti, közel 3 órán át nézhettem, ahogy dolgoznak. 4 beállójuk van csápos emelőkkel, vannak fiatalabb és középkorú szakik is, műanyag tasakokban kinyomtatva kapják meg, mit kell elvégezniük az autókon. Tiszta ruházat, kesztyű, rendezett körülmények. Nem tökölősek, mert sok a munka, de nem is kapkodó idegbetegek. Azt nehéz megállapítani, szakmailag mennyire jók, mert csak alapjavításokat (olajcsere, fékek stb.) láttam. Miután a zörgésekkel végzett az autómon, ment is át egy új Civihez, amit a tulaja szintén zörgésekkel hozott be (tetőablak körül, végül teljes tetőkárpitot kell hozzá rendelni), egy 8 millás autónál igen bosszantóak ezek a dolgok (de bármilyen új autónál, ártól függetlenül).
Volt ott egy közel 70 éves úr, aki előttem érkezett és még akkor sem volt készen, mikor én táboztam, mert nem találták neki a téli kerék szettjét (elkeveredett), szóval ott sem mehet minden flottul...
Végül megnéztem beülve az új Civicet. Elsőre feltűnt, mennyire gagyik a kormányon lévő gombok. Kemény apró műanyag gombok, kb. mint egy 15 évvel ezelőtti Ericcson telefonon, a hangjuk is kemény, érzetre is rossz nyomni őket, attól féltem, h kiesnek helyükről. Az enyémben vagy egy CRV/HRV-ben finoman, puhán működnek, élmény használni. Jóval mélyebben ülök benne, tágasnak tágas, kényelmesen elférek elöl és hátul is, jó a csomagtartó. Érdekes, de a 4 ajtós valahogy jobban tetszik, mint az 5 ajtós...
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
"hozott olaj": Sok helyen beleírják már mióta telenyomták a piacot hamisított olajjal.
#nincsbennetarcsi
bump3r111
tag
8.gen tulajok, nektek nem kopik/karcolódik össze a váltókar alatti félgömb alakú műanyag? Az enyém egészen undorító, egyedüli karcos elem a beltérben és eléggé rontja az összképet.
Olvastam mindenféle guide-ot hogy bőr váltószoknyára cserélik, de nem tűnik így sem túl esztétikusnak, gyárinak meg főleg nem.
Cserélni meg elvileg a teljes váltókar szerkezettel együtt lehet csak.
Valaki jár(t) hasonló cipőben, esetleg talált olcsóbb megoldást?
[ Szerkesztve ]
Buster17
addikt
Hali!
4.gen civic 1.3 ról mik a vélemények? Mennyire megbízható a motorja?
Bsony
tag
Sziasztok,
Nem tudom volt-e már kérdés, de szerintetek motorcserélt 8.gen 2.4-es accordot szabad venni?
Pontosabban erre a hírdetésre gondolok:
https://www.hasznaltauto.hu/auto/honda/accord/honda_accord_2.4_executive_advanced_safety_automata_eredeti_feny-11323070
Tudom, hogy volt a 2.4-essel valami gond, de azt tényleg motorcserével oldották meg?
Köszi!
BigBlackDog
veterán
Pár héttel ezelőtt csordogált némi infó ezzel kapcsolatban az egyik Honda bontós embertől. Eszerint hengerfejesedni és csapágyas is szeret lenni a 2.4-es a 8gen Accordban. Neki volt használt 8gen Accordból 2.4 és mindkét probléma elő is jött. Persze nem hivatalos infó, de inkább skippelném a magam részéről.
Mondjuk a motorcserét követően nem tudom, hogy változik-e a helyzet.
tboldi
nagyúr
Bsony
tag
akkor tehát maradjon a 7gen 2.4?
Jössz át te is a másik topikba?
Més que un club!
tboldi
nagyúr
Eddig is voltam ott.
demars
addikt
Ha picit többre vágysz, inkább ezt teszteld!
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Qru
MODERÁTOR
tboldi
nagyúr
Ha Honda, akkor új Civic.
JoolsNOS
veterán
Tök új gumik voltak. Azóta is vajsimán futnak.
[ Szerkesztve ]
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
mtgabor007
csendes tag
... én nem rég vettem egy 2008-ast. A félgömbnek semmi baja... viszont a váltógomb rém undorítóan néz ki, nagyon lekopott. A 15 éves Nissan Almeránkon sem volt ilyen megviselt. Jó lenne lecserélni valami szebbre!
[ Szerkesztve ]
Bandi18
tag
Azt nekem is kéne cserélni, olyat szertnék mint amilyen a Type R-ben van, csak nehéz találni
Meg azon gondolkozom hogy be kellene bőrözni és kvázi kapsz akkor egy váltószoknyát és akkor a karc nem látszódik
KubanitoS
veterán
A váltógombot viszonylag egyszerűen tudod cserélni, simán menetes, csak le kell tekerni. Az én autóm is 9 éves 140.000 kilométerrel és nálam is most kezdett el lekopni a műbőr a váltóról. Viszont a váltókar alatti félgömbnek semmi baja, nem látszik rajta kopásnyom.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
zsole84
senior tag
Téli szélvédőmosóból melyiket ajánlanátok, ami nem cefre "illatú"? Valahol olvastam, hogy az aldi/lidl cuccok sem rosszak, de nem találom a cikket.
tboldi
nagyúr
Castrol Biofix, erdei gyümölcs illatú. Annyi a hátránya, hogy nem olcsó, 1300 Ft/L.
demars
addikt
Én múlt héten vettem a shell kúton, shell mosót. Jó illata van, de rohadt drága, kb amit tboldi írt.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
zsole84
senior tag
Közben megtaláltam a TC-s tesztet. Kipróbálom a Prelixet, ár/érték alapján nem rossz. teszt
szabonagyur
félisten
Úgy néz ki megvan a lemezfelni télére. Eddig nem volt külön anya a télihez kérdés, hogy vajon kellene e másik?
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
tboldi
nagyúr
Elvileg kelleni fog, mert más való az alukhoz.
Qru
MODERÁTOR
Az acélfelni vékonyabb ezért más méretű kell hozzá mint az aluhoz.
#nincsbennetarcsi
szabonagyur
félisten
Akkor a kérdés milyet? Eddigi lemezhez jó volt az ami az aluhoz van ezért kérdem.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
Qru
MODERÁTOR
Hosszabb kell mint az aluhoz mert vékonyabb maga a felni, a pontos méretét nem tudom a City-nek.
#nincsbennetarcsi
BigBlackDog
veterán
Hmm... Ez most új infó nekem. Minden esetben így van? Gumis nálam ugyanazokkal az anyákkal rögzítette a télit még múlt évadban, mint amivel a nyárit.
demars
addikt
Nálam is jó, ugyan azokat a csavarokat használom aluhoz is és lemez felnihez is.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Qru
MODERÁTOR
Nem, mert nem minden alu egyforma vastag/vékony. Szóval felni függő.
#nincsbennetarcsi
Téma tudnivalók
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Dell Latitude E5440 - i5 4310U / 8GB RAM - számla, 6 hó garancia
- Beszámítás! ASRock H310CM i7 8700 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2070 Super 8GB CM Q500L CM 500W
- Beszámítás! ASUS Prime B450M R5 5600 16GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD RTX 2080 Super Rampage SHIVA TT 600
- WD BLACK SN850P 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7300-6600 MBs - Eladó!
- Lexar NM790 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7400-6500 MBs - Eladó!