Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:27:44

LOGOUT.hu

Honda topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#49301) runner 125 válasza Bad Pritt (#49300) üzenetére


runner 125
nagyúr

Szinte semmi, mivel Haldex rendszerű a 4WD, így kizárólag akkor továbbít erőt hátra, ha az első kerekek kb 1/8-nyit elforognak. Téli használat mellett, vagy olyan körülmények között ahol be be dolgozik a hátulja (enyhe terep), biztosan lesz többletogyi, illetve valamivel nehezebb is az autó, de mivel nem állandó a 4 kerékhajtás, ezért nincs akkora különbség, mint egy olyan rendszerű hajtásnál. (Rav4, Quattro, G-Klasse, Niva, stb.)

[ Szerkesztve ]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#49302) orbitalion válasza Aladdin (#49299) üzenetére


orbitalion
tag

Az, hogy nem eszi meg, önmagában nem megnyugtató és talán a motor szempontjából nem is ez a legfontosabb. A W20 kinematikai viszkozitása 100°C-on 5,6mm2/s ami az ideális 10 érték alatt van jelentősen. Ez azt okozhatja, hogy a csapágy nem olajfilmen fekszik fel. Hogy mikor veszed észre a hatást, az jó kérdés, de hogy nem ideális a viszkozitás az biztos, főleg ha még jön egy forró nyári nap és egy jó kis szerpentin...

Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8

(#49303) Aladdin válasza Bad Pritt (#49300) üzenetére


Aladdin
senior tag

(#49304) Aladdin válasza orbitalion (#49302) üzenetére


Aladdin
senior tag

8,5 mm²/s...

(#49305) orbitalion válasza Aladdin (#49304) üzenetére


orbitalion
tag

Én a minimumot nézem, mert az olaj úgy is melegebb lesz... :)

[ Szerkesztve ]

Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8

(#49306) Aladdin válasza orbitalion (#49305) üzenetére


Aladdin
senior tag

Nemtom, h hova van írva a minimum, az olaj, amit használok ezt írja 100 ° C-ra.

(#49307) BlacKSouL válasza orbitalion (#49291) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Elmondom, hogy az általam viszonylag jól ismert, de leginkább használt R18A2 jelű motorba mely olajok alkalmasak az üzemeltetésre normál viszonyok mellett, ez alatt -20 - +40 °C külső hőmérsékletet, hidegindítások utáni legalább 10-15 percig üzemmelegen működést jelent, és kb. évi 10-20ezer km futásteljesítményt.
0W20, 0W30, 0W40, 5W20, 5W30, 5W40, 10W30, 10W40.
Ezek bármelyikével üzemeltethető az autó, ha csak a viszkozitási értéket vesszük figyelembe.
Bármelyik olaj használható bele, nem teszi tönkre, és ha megfelelő ütemben van cserélve, akkor nem fog tőle idő előtt (értsd: minimum 300-400 ezer km-en belül) kifejezetten csak az olaj miatt tönkremenni.

DE. A részletek ott jönnek, hogy valójában pontosan milyen körülmények között üzemeltetjük, és ahhoz mi az ideális. Ha ugyanis gyakran hidegindítjuk, sokat megy hideg üzemben, és/vagy jellemzően hideg külső hőmérsékletek mellett, akkor a motor számára az ideális/optimális olaj egy minden hőmérsékleten "hígabb", alacsonyabb viszkozitású olaj lesz, tehát durván 0W20-tól 5W30-ig. Ha azonban főleg üzemmelegen megy hosszú utakat, és esetleg jellemzően főleg 0 fok feletti környezetben, ahol a 35-40 fok hosszú távon hónapokig jellemzőbb, akkor az optimális/ideális a motor szempontjából hosszú távra az 5W30-tól 10W40-ig lesz.
Ha a melegoldali viszkozitást nézed, az üzemmeleg motor működése szempontjából, a fent említett motor károsodás nélkül működik a kb. 8,5 - 14,5 cSt közötti tartományban, ahol bár kicsi a különbség, de a változáshoz arányaiban nagyobb mértékű hőmérséklet változás szükséges, az exponenciális jelleg miatt. Alacsonyabb hőmérsékleten kisebb mértékű hőmérséklet változáshoz is nagyobb mértékű viszkozitás változás szükséges. Emiatt a melegoldali viszkozitásra normál üzemi állapotok közt kevésbé lesz érzékeny ez a motor. Működik hiba nélkül a 14,5-ös viszkozitásúval is, és a 8,5-össel is, a különbség annyi lesz, hogy a 8,5-össel kevesebb üzemanyagot fog fogyasztani. Mondjuk úgy 0,3-0,5 liter/100 km-el.
A motor számára tartósan károsan alacsony viszkozitás valahol 2,5-3 cSt körül kezdődik, ami úgy többnyire ezen vékony olajok HTHS-viszkozitási értéke. Ergo ennél kisebb viszkozitású olajjal már nem üzemeltethető a károsodás veszélye nélkül, (mint pl. az új 0W16 olajok lesznek) Ezt az értéket viszont - kiemelve a normál üzemi körülményeket - csak viszonylag kevés pontján éri el a motornak.

Illetve annyit tudok még hozzátenni, hogy ebbe a motorba töltöttem már a gyári 0W20 után 0W30-at is, és 0W40-et is, most jelenleg ismét 0W20-al üzemel, tökéletesen. Jelenleg 143ezer van benne.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#49308) orbitalion válasza BlacKSouL (#49307) üzenetére


orbitalion
tag

Az alábbi három olaj -10°C viszkozitásainak alakulásáról mi a véleményed?
0W 1120
5W 1390
10W 2200

És arról, hogy ha 35°C időben egy szerpentinnek nekimenni egy 0W20-assal trepnin, ami eleve 5,6-9,3 közötti tartományban van a szabvány szerint? És nyugodtabb lennél egy 5W40-essel? (150°C-on is 3,7 legrosszabb esetben. Érdekes, hogy a W50, W60-nak is ennyi. A W20, 2,6!)

Gondolom azt mondod, nem megy mindenki trepnin, ami igaz, bár én szeretek ésszel csapati és sok hondást ismerek, aki szintén, ezért a W40-est tartom jónak. Az, hogy 0W vagy 5W technikailag szinte mindegy, az adatok szerint, anyagilag már nem. Legalább is én ezt látom a számokból.

[ Szerkesztve ]

Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8

(#49309) orbitalion válasza Aladdin (#49306) üzenetére


orbitalion
tag

Ja értem, én szabványt néztem. Egy olaj az élete során törődik, a viszkozitása csökken. Eleve alacsonyabb, mint 10. A 10 egy olyan érték, amit a szakma ideálisnak tart, legyen az versenysport is, ezért úgy gondolom inkább felette, mint alatta. Ha nagyon öregapósan vezetsz, akkor lehet, hogy nem lesz gond, bár egy autópálya 140 tartósan 40fokban, 120fokos olaj is befigyelhet, akkora már igencsak 5 alatt lesz...

De abban igazad van, hogy meg kell nézni az adott olaj adatát, mert a szabvány tartományt ad meg. Így a W30 is beleeshet a jó tartományba, mert megengedett a max 12,5 is, viszont a 9,3 minimum is, ami engem már zavar, mint ahogy a W20 max 9,3-a is. Igazából fogyasztás miatt jobban koptatni a motort érdekes koncepció. Tudom, nem mindegy a mérték, de én technikiai oldalról nézem, nem gazdasági...

Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8

(#49310) Aladdin válasza orbitalion (#49309) üzenetére


Aladdin
senior tag

Az én közlekedési körülményeimhez a 0w-20 a jó. Rövid távokat megyek általában. Autópálya nincs is minden évben, de ha van, akkor sem megyek gyorsan. Amúgy is automata, keveset pörög.
De értem mi a gond...:)

(#49311) BlacKSouL válasza orbitalion (#49308) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Szoktam menni én is néha bolond mód pár percig mikor felhúz a többi autóstárs, és néha megyek hegynek is nyáron :) Szerintem abban az esetben amikor kialakult a minimális szükséges olajnyomás, akkor ez nem okozhat gondot a motornak. Ez alatt azt értem, hogy ha valaki 1500-2500 között tapossa padlón, hegynek fel (magyarul erőlteti nyomatékból) akkor az vastagabb olajjal is megszenvedteti a motort. Ha viszont megvan az olajnyomás, vagyis pörög legalább 3000-t, akkor már jöhet neki a terhelés is meg a meleg is. Nyilván ilyenkor az egész olajrendszer felmegy 100 fok fölé, de jellemzően megáll 104-110 között valahol. És előfordulhat helyi túlmelegedés, de ahol alapvetően kennie kell, ahol a hidrodinamikus kenés a legfontosabb, ott nem fog túlmelegedni, tehát a nyomott filmréteg a csapágyaknál megmarad. Amint viszont leesik a nyomás, gyengül a filmréteg, majd úgy megtapossák, akkor "pattoghat" a tengely. Erős idézőjelben. Szóval bár úgy tűnik, hogy hegynek fel pörgetve túlmelegszik a motor, de kenés szempontjából nem. Ha taposva csak magas fordulaton van.
Ezért érdemes visszaváltogatni, és inkább konstans pörgetni, mint fel-felkapcsolva alacsony fordulatról megtaposni. Ha meg muszáj alacsonyról indulni, akkor kevés gázzal, lassan emelve, és csak fordulaton padlózni, ha már muszáj.
Alapvetően is az a közismert felfogás, hogy alacsonyabb fordulaton kevésbé kopik a motor, kenéstechnikai szempontból tulajdonképp téves, mert a kenés szempontjából a magas fordulat stabil olajnyomást jelent a motor minden pontján. Más szempontokból természetesen nem, vagyis a motor működtetése folyamatos kompromisszum. De azt érdemes megnézni, hogy az állandó fordulatú motorok élettartama jellemzően hosszabb lesz pont emiatt. És az az állandó fordulat a teljesítmény és nyomatékmaximumok között lesz, ahol az olajnyomás már valószínűleg 100%.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#49312) Aladdin válasza BlacKSouL (#49311) üzenetére


Aladdin
senior tag

Ennek fényében mennyivel jobb már egy automata, nem engedi alacsony fordulaton terhelni a motort :)

(#49313) orbitalion válasza BlacKSouL (#49311) üzenetére


orbitalion
tag

Amit most leírtál, azzal egyetértek.
A hőfokkal nem feltétlenül, mértünk 130°C-os olajat mérőpadon, igaz, akkor kapott a motor rendesen. De autóban is felmegy 120-ra időnként, 110-re bármikor, ha autópályán, vagy emelkedőnek nyomom. A vas rossz hőellenállása miatt a henger belső fala sokkal melegebb, mint a víz felőli oldal, ami ilyenkor 100fok körüli, így a lehúzott olaj eléggé meg tudja melegíteni a karterben lévőt. Nagyobb olajmennyiség itt is előny, a 2,2 ctdi-ben 7 liter van, még is felmegy 110-re nagy melegben (5W40 pont ideális :K ).

Az alacsony fordulathoz még, hogy nem véletlen, hogy a diesel motorokban nagyobb a csapágyak felülete, pont a nagy nyomaték és az alacsonyabb fordulat miatti "pattogás" elkerülése miatt.

[ Szerkesztve ]

Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8

(#49314) Winner_hun


Winner_hun
félisten

Elhoztam ma a kocsit. Hátsó toldatot tudtam venni, elvileg ilyen. Vagy rosszul lett felrakva, vagy nem olyan mint a képen. Szerintetek?

Első toldatból ha ilyet lát valaki eladót akkor szóljon. Hetek óta várnak rá, nem akar megjönni az üzletbe..

Mondtam a lakatosnak hogy az első szélvédő ki lesz cserélve. Felgyorsították a folyamatot, kiszedték a gumit körbe hogy fényezésnél ne legyen útba, jobban meg lehessen csinálni. 2 helyen megrepedt a szélvédő... jó, szélvédő itt van, fóliázás még nincs meg, akkor meglesz valahogy. Felhívtam őket, első szélvédőre nem tesznek fel fóliát. Jó, tegnap kaptam egy másik céget, ma felhívtam őket. Már náluk a szélvédő, elvileg kész lesz 1-2 napon belül. Pénteken ki KELL cserélni... Végül NT 80 kerül fel ha jól emlékszek.

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#49315) honda23 válasza orbitalion (#49313) üzenetére


honda23
aktív tag

Ne haragudj, de aki 5w40-et öntene a k20-amba, levágnám a kezét.
A mostani 0w20 gyári honda olaj ep3 alatt 100e km alatt nulla kopást okozott. Többet volt vtecben, mint alatta.

Amúgy vannak Okos olajok. Pl eneos sustina 5w30.
4 éve használom 8e km-es cserével.

A legnagyobb probléma pont a hidegindítás.

nincsen lehetetlen, csak tehetetlen

(#49316) szabonagyur


szabonagyur
félisten

Bibis lett neki :( Kattintásra elfordul.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#49317) orbitalion válasza honda23 (#49315) üzenetére


orbitalion
tag

Nézd meg az adatokat (hideg indításnál is az 5W és a 0W között!). Hogy mit hiszel és mi a valóság, két dolog. A kopást hogyan mérted, szétszedted?

Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8

(#49318) bbubby00 válasza Winner_hun (#49314) üzenetére


bbubby00
őstag

Sajna az importos utangyartott sosem lesz az igazi.
Egyszerubb venni gyari hasznaltat.
Egy elso szelvedo csere nekem is erosen ajanlott, de lehet h elado lesz a kocsi. Valamibol meg kell venni a nyilaszarokat :DDD

Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5

(#49319) Jaffa75 válasza bbubby00 (#49318) üzenetére


Jaffa75
őstag

inkább arra vegyél fel hitelt, mintsem egy autóra... :DDD :))

(#49320) bbubby00 válasza Jaffa75 (#49319) üzenetére


bbubby00
őstag

Autót nemveszek hitelre :D Házra meg már nemtudok többet :DDD

Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5

(#49321) Winner_hun válasza bbubby00 (#49318) üzenetére


Winner_hun
félisten

Ha várhatóan az első is ilyen lesz akkor inkább lemondom a megrendelést...:(

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#49322) Jaffa75 válasza Winner_hun (#49321) üzenetére


Jaffa75
őstag

én e-bayről vettem pár dolgot, mind rendben volt... pedig nemcsak Németországból, hanem Malajziából is jött motyó! 800 Ft postaktg. - 5 nap a DHL-lel! :Y :C

(#49323) orbitalion válasza Winner_hun (#49314) üzenetére


orbitalion
tag

Az idom látszólag megegyezik, bár el lett csavarva a teteje. Ha ez igaz, és a te hátsó lökösöd is azonos, akkor nem jól rakták fel. Lejjebb lett rakva vagy 2-3cm-el, ezért látszik egy árok végig. Az eredeti képen nincsen árok, csak egy csík maradt. Azért hozzá kell tenni, hogy ezt két képből nagyon nehéz pontosan megmondani, ezért most csak találgatok!

Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8

(#49324) honda23 válasza orbitalion (#49317) üzenetére


honda23
aktív tag

Ep3 lett szétszedve. 85e km honda 0w20. 15e km eneos sustina 5w30.

nincsen lehetetlen, csak tehetetlen

(#49325) tboy93 válasza honda23 (#49324) üzenetére


tboy93
nagyúr

Arra en is emlekszem. Képek vannak róla?

(#49326) Winner_hun válasza Jaffa75 (#49322) üzenetére


Winner_hun
félisten

eBay-ről vettem több mint 9000 terméket, a nagyja rendben volt már. Most én nyertem?:P Sajnos a toldatok elég drágák, bár azt még lenyelném, de hogy a szállítási költség is még egy külön vagyon.. ha itthon nem találok akkor eBay lesz.

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#49327) Winner_hun válasza orbitalion (#49323) üzenetére


Winner_hun
félisten

Próbáltam feljebb rakni, nem lehet, rövid hozzá a toldat. Holnap megyek szerelőkhöz, visszakerülnek a felnik új gumikkal, ha lesz rá lehetőség akkor megnézzük majd (nem ők tették fel amúgy)
A kis csíkkal nincs gond, két különálló anyag találkozik, ez ilyen. Az a durva szinteltérés viszont bántja a szemem, így nagyon igénytelenül néz ki számomra - úgy, mint ez. Nem illik hozzá.

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#49328) Jaffa75 válasza Winner_hun (#49326) üzenetére


Jaffa75
őstag

nem lóverseny.. :N Tippnek szántam! :B ;]

(#49329) orbitalion válasza Winner_hun (#49327) üzenetére


orbitalion
tag

Igen, nekem is jobban tetszik, ha csak csík van a két elem között. De egyébként nem olyan vészes!

Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8

(#49330) pocokxx


pocokxx
Közösségépítő

Sziasztok! Úgy néz ki, sikerült bontóban találni olyan kallantyút, amit kerestem. Már csak a szétszedéshez kéne egy-két gyakorlati útmutató... Van esetleg valakinek ötlete, hogy miként álljak neki? Egyáltalán cserélhető külön?

"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor

(#49331) JoolsNOS válasza pocokxx (#49330) üzenetére


JoolsNOS
veterán

Mennyiért és hol találtál? Nekem a sofőr felől van letörve. Bontóból már rendeltem pontos leírással de a lenti döntőkart küldte. (meg felemás felniket, erről írtam korábban :((( )
Én amúgy azzal a csavarral kezdeném :DDD

[ Szerkesztve ]

I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ

(#49332) pocokxx válasza JoolsNOS (#49331) üzenetére


pocokxx
Közösségépítő

Az a csavar az egészet szedi le. De szerintem valahogy lehet külön a kallantyút is. Legalábbis ezen a robbantott képen úgy néz ki, mintha csak egy sesger gyűrű szerű valami fogná.
ITT találtam egyébként. 4000+ futár...

[ Szerkesztve ]

"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor

(#49333) yodamester10


yodamester10
őstag

Tudom lerágott csont,de egyszerűen nem találom a gépkönyv szerinti megfelelő olajat a járgányba.
0w30-at nem tudok beszerezni ami a1/b1-et tud így ugrottam egy sort a gépkönyv szerint és 0w40-nél tettem le a voksom és egy megerősítést szeretnék csak,hogy jó ez bele?Köszi.

[ Szerkesztve ]

(#49334) orbitalion válasza yodamester10 (#49333) üzenetére


orbitalion
tag

Az én véleményem, hogy ennél jobbat nem találnál, ha csak a viszkozitás tartományt nézzük (a 0W túlzás, szerintem, de bajt biztosan nem okoz). A gyártó is megbízható, de én internetről semmi ilyesmit nem rendelek. Ha lenne autószerelő barátod, vagy jó ismerősöd, akkor biztosan van hordós kiszerelésben neki megfelelő olaj, vagy nagykerből tud venni neked akár átruházott kedvezménnyel is. Egyszer vettem neten olajat kb. 10 éve, akkor hamisítványt kaptam (Castrol), soha többet...

[ Szerkesztve ]

Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8

(#49335) yodamester10 válasza orbitalion (#49334) üzenetére


yodamester10
őstag

Bárdinál veszem,ott van kedvezményem.

(#49336) bbubby00 válasza yodamester10 (#49335) üzenetére


bbubby00
őstag

Sztem jó a mobil1 olaj. Ha tudod Bárdinál venni jó áron, akkor ne gondolkozz rajta.
Sőt az Unix saját márkás olaja is jó választás lehet.

[ Szerkesztve ]

Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5

(#49337) yodamester10


yodamester10
őstag

Kösz a válaszokat,akkor ez lesz a kiválasztott,feles kedvezményem van de ha nem lenne sem érdekelne mert a motor nekem többet ér.

(#49338) orbitalion válasza yodamester10 (#49335) üzenetére


orbitalion
tag

Akkor talán nem kell aggódni... :N

Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8

(#49339) nandow


nandow
aktív tag

Sziasztok!

Mi a véleményetek az alábbi két autóról?

[link]

[link]

Az elsőnél ad hozzá téli és nyári gumikat is (nyári alu felnin, téli acélon), a másodiknál csak téli gumi van.
Az elsőnél azt mondta a tulaj, hogy a jobb hátsó kerékcsapágynak már hangja van, de megcsináltatja.
Picit sokallom az árát az elsőnek.
A második olcsóbb, de ott meg kellene vennem nyári gumikat felnikkel.

(#49340) Peter.70 válasza Qru (#49289) üzenetére


Peter.70
őstag

Olyan messziről hogy cserélted ki? ;] Ezt tanítsd meg nekem is :DDD

(#49341) Barell


Barell
senior tag

Sziasztok. Borzasztó amatőr kezdő hondás kérdések. Nagyon tetszik ez a Vtec működés, de ugyan akkor mégse hogy csak 4500 után adja le a teljes erejét. D15z6 motorról volna szó. Van mód arra hogy esetleg már előbb elkezdjen húzni az autó? Tehát valami beállítás esetleg bármit cserélni hogy már 3 ezer környékén legyen ereje vagy az nem így megy? Amit tudni kell róla hogy Esi leömlő van rajta katalizátor nélkül, csak egy gázgyorsító van berakva a rendszerbe, Paragi végdob. A másik kérdés hogy szeretnék egy direkt szűrőt elsősorban a hang miatt mert azt biztos hogy hoz de lehet majd észrevenni bármilyen változást? Előfordulhat hogy dinamikusabb lesz? A kiszemelt egy Simota Big tube. :)

(#49342) Qru válasza Peter.70 (#49340) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

:D

Megkertem osoket, hogy vigyek el...

#nincsbennetarcsi

(#49343) Jaffa75 válasza Barell (#49341) üzenetére


Jaffa75
őstag

Szerintem 5500-nál nyit a Vtec (legalábbis R18-nál biztos)... Lejjebb lehet hozni a határt, ehhez írható ECU kell, meg egy normális szakember, bár a 3000 szerintem erős túlzás, ha lejjebb is hozzák (amiről én hallottam, az néhányszáz fordulat)... Ebben széles a kínálat, van a 20 rongyostól a 80-ig bármi, aztán ki-ki döntse el... :U

Direktszűrő: nézegettem én is, a hangon biztos hogy sokat dob, a teljesítménynövekedés inkább placebo... Emellett lehetnek hátrányai is, pl.: ha meleg levegőt szív, akkor akár csökkenhet is a teljesítmény! (gyári légszűrőnél a ház, meg a légbeömlés másképp van kitalálva). Hátrány lehet, hogy a szűrő takarítására és kezelésére több energiát kell fordítani, illetve ha ez elmarad a motor is károsodhat. Olyan 6-10 e km-ként illik átmosni, kiszárítani, olajozni a szűrőt. Nyilván ha poros útra tévedsz, akkor ez a km intervallum jelentősen rövidül..

Vannak CAI rendszerek is, itt ugye alulra kerül a szűrő, ahonnan biztos hidegebb levegőt szív, mint a motortérből... itt a porosodás hatványozottabb lehet, hiszen legtöbbször az első kerék előtt van (lökös alatt/mögött) a szűrő.

Ez a saját véleményem utánaolvasás után, de biztos kapsz válasz azon fórumtársaktól is, akik használják/használták!! :P :K

(#49344) JoolsNOS válasza nandow (#49339) üzenetére


JoolsNOS
veterán

Fél millából szerintem elég szép szettet tudsz venni... De legyen 250 és akkor még pénz is marad.

[ Szerkesztve ]

I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ

(#49345) Jaffa75 válasza JoolsNOS (#49344) üzenetére


Jaffa75
őstag

+1

Fél millából? :Y

150-ért is hibátlan szettet kaphat fent a FB oldalakon! És akkor az már egy komoly felni, nem no name, messze használható gumikkal! :K Elviszi vétel előtt egy gumishoz, átnézeti, ha jó akkor öröm és boldogság! :)

(#49346) orbitalion válasza Barell (#49341) üzenetére


orbitalion
tag

Ha lehetne, akkor jó lenne turbo helyett. :) A gyár lenne az első, aki ezt alkalmazná...

Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8

(#49347) honda23 válasza Barell (#49341) üzenetére


honda23
aktív tag

D15z6 egy eco motor, ami azt jelenti, hogy eco módban csak 12 szelep megy, majd bizonyos fordulat megléte mellett lesz 16 szeleped.
Vtec controllernek hívják az eszközt, de semmi értelme, mert ez a vtec nyitás fordulat függő, lejjebb vinni csak k24-nél van értelme, ott 6000-ről viszik le reflash-sel 4500-ra. Még vtinél és ep3 type-r civicnél sincs értelme.

Direkt szűrő nálam is teljesítmény vesztést okozott, akkor azt úgy kell megcsinálni, hogy hideg levegőt szívjon.

nincsen lehetetlen, csak tehetetlen

(#49348) bbubby00 válasza Barell (#49341) üzenetére


bbubby00
őstag

Tehát első dolog. Vtec vezérlést nemfogja tudni ennyire drasztikusan levinni, mert nem tudja elegendően olajjal ellátni a blokkodat, amiről tudjuk, h nem fog jót tenni. Talán pár százat tud vele csalni, nekem programozásnál mondta a mester, h meddig tudja levinni, minél lejjebb vitte volna, ott már ledadogott a motor tőle. Oda venned kell elsőnek is egy P06ot vagy egy P28at, hogy írható legyen az ecu, ez kb 30eFt írásra készen és ugyan ennyiből fogja megírni neked.
Dircsiszürcsi: Ha nincs hozzáprogizva a rendszerhez, csak veszteni fog az erejéből a kocsi, ha pedig hozzáállítjátok, visszajön kb a gyári érték vagy nagyon max 2%.
Viszont a Simota Big Tube mellett én leteszem a voksom, nagyon brutál szívóhangot fogsz kapni a pénzedért, teljesen mély öblös lesz ;) De ha már van egy hangos kipurendszered, nem fogsz sokat hallani belőle.

Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5

(#49349) bbubby00 válasza nandow (#49339) üzenetére


bbubby00
őstag

Veszel egy jó állapotú felniszettet (ami neked tetszik) kb 100-150ezerből, mellé még zsír új prémium gumikat ugyan ennyiből.
Nézelődj még Honda fórumokban Fb-on hátha árul valaki ínyedre való kocsit, ott sok a fanatikus, az írásából úgyis rájössz, h miként volt tartva az a kocsi. (használati eszköz v családtag)
Ha márkaszervizbe viszed a kocsit, ne csak sima átvizsgálást kérj 5-10ezrekért, hanem inkább teljeset 20+ért. Későbbiekben megéri a felárat, meg ha ott találnak hibát az már alkualany és lehet jobban visszajön a pénzed amit itt ráköltöttél ;)

Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5

(#49350) nandow válasza bbubby00 (#49349) üzenetére


nandow
aktív tag

és (#49344) JoolsNOS és (#49345) Jaffa75

Köszi a válaszokat. :R

Amúgy nézegetem a crxfórumot meg fcaebook-on a Honda Accord csoportot is, hátha akad valami jó vétel. :)
A második linken lévő autót pl facebookon láttam.

Valamiért az első linken szereplő autó jobban tetszik a képek alapján, 2 évvel fiatalabb is, de mégis csak egy 10 éves autó, picit sokallom érte a 2.45M-et.

Holnap megnézem mindkettőt, ott sok minden kiderül. :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.