Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:27:44

LOGOUT.hu

Honda topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#49851) tboldi válasza Qru (#49850) üzenetére


tboldi
nagyúr

Mire csereérett lesz, remélem, lesz valami más. :D

szerk.: Egyébként 3-4 év múlva, mikor cserélném őket, lehet, hogy érdemes lenne elgondolkodni egy szett CC-n vagy valami hasonló 4 évszakoson, mert csak 8-10k km az évi futásteljesítményem.

[ Szerkesztve ]

(#49852) Qru válasza tboldi (#49851) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem a hobbi autón az van 3 éve, teljesen jó a CC. :K

#nincsbennetarcsi

(#49853) !Overdose! válasza tboldi (#49851) üzenetére


!Overdose!
őstag

Én 30k futás mellett is négyévszakosozom egy ideje. Nem bántam meg. Továbbra is úgy gondolom, hogy a mi éghajlatunkra tökéletes.

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#49854) yodamester10


yodamester10
őstag

Kösz a válaszokat.Kettőre szűkítettem a listát de michelin alpin 5 nem lesz többet az tuti.
-Conti Ts860
-Dunlop winter sport 5

Qru 205/55/16
Igazából 2 évet kell kibírnia és jöhet az elektromos járágny.

[ Szerkesztve ]

(#49855) Qru válasza yodamester10 (#49854) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha prémium kell akkor pl Conti TS860. Nekem a nagy vason TS850 van az vízen nem jó de a TS860-nál pont ezen a tulajdonságán javítottak.

Dunlopot dobnám téliben mert B márka.

Bár 2 évre én nem vennék prémiumot, arra elég bőven egy Hankook vagy egy Nokian.

#nincsbennetarcsi

(#49856) yodamester10 válasza Qru (#49855) üzenetére


yodamester10
őstag

Ha eladom a gépet jó gumit kapjon az új tulaj ;]

(#49857) tboldi válasza Qru (#49852) üzenetére


tboldi
nagyúr

Tudom, sok jót olvastam már róla. :K

(#49853) !Overdose!: Ezért is foglalkoztat a gondolat. De lehet, hogy mire esedékes lesz, meg sem lesz már a Jazz. :D

szerk.: Lényeg a lényeg, 3-4 évig még nem nagyon kell foglalkozzak ezzel, addig marad a W452 és a K425. :) Csak kellene még egy szett felni a téli gumikhoz, de valószínű, hogy most újra át fogom szereltetni a meglévőkre.

[ Szerkesztve ]

(#49858) Qru válasza yodamester10 (#49856) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

:D

Akkor Conti TS860 vagy GoodYear UG9.

#nincsbennetarcsi

(#49859) Peter.70


Peter.70
őstag

(#49860) Qru válasza Peter.70 (#49859) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Azt az 1,5 turbót betehetnék a Jazz-be is és akkor lenne egy faja kis hothach. :C

#nincsbennetarcsi

(#49861) Peter.70 válasza Qru (#49860) üzenetére


Peter.70
őstag

Bele fogják, hogy turbóval vagy a nélkül, arra már nem emlékszem

Szerintem a CRV-be kissé gyengécske lesz az 1,5 turbó

[ Szerkesztve ]

(#49862) Winner_hun válasza -cobra- (#49844) üzenetére


Winner_hun
félisten

Winter iceptet használtam egy pár évig. Nem voltam elragadtatva tőle, még egyszer nem vennék. Nyáron mondjuk egész jó volt de télen hóban... a 8 éves nokian téligumi jobb volt mint ebből egy új...
Nekem is kell majd jó téli gumi, várom a teszteket.

[ Szerkesztve ]

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#49863) BigBlackDog válasza Peter.70 (#49861) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Szerintem nem. Találtam egy régi Accordba rakott 2.0 literes motor diagramot, meg itt kb. lehet látni az 1.5T karakterisztikáját. Ha a 2.0 literes benyával szerelték és "elég" volt, akkor nem lesz rossz az az 1.5T szerintem.

[ Szerkesztve ]

(#49864) Peter.70 válasza BigBlackDog (#49863) üzenetére


Peter.70
őstag

Igazán aa 2.0 benzines is gyenge a CRV-be. Nagyon kell pörgetni, akkor meg megeszi az ember gatyáját is szerintem

(#49865) BigBlackDog válasza Peter.70 (#49864) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Igen, ezt mondjuk elhiszem. Olvasgattam róla, de normális haladás + 130-140-es pályatempó mellett 9-10 liter/100 km-es fogyikról írtak. Meg a gyorsulása sem acélos (mint ahogy a 2 literes 8gen Accordnak sem).

(#49866) tboldi válasza Peter.70 (#49864) üzenetére


tboldi
nagyúr

De ez meg turbó lesz, vagyis több nyomaték jóóóóóval szélesebb tartományban. Szerintem nem lesz rossz. :)

(#49867) pècsimunkás válasza Qru (#49855) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Off :) !!!

Nekem volt Nokian WDR 3 volt az előző autómon - Mégane 1ph2 - mostanin - Auris 2016 -Dunlop WS4 . A Nokian - t , ami a téli gumik között prémium - semmivel sem éreztem jobbnak mint a Dunlopot ! Sőt ...
És azért sokat használom Magyarország- Németország között . Meg országokon belül is megyek viszonylag sokat . A Dunlop WS 5 meg biztos még jobb lehet , szóval annyira nem beszélném le róla ...

[ Szerkesztve ]

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#49868) Qru válasza Peter.70 (#49864) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Haverom faterjának egy 2013-as CRV-je van 2.0 benzines. Nagyon sokat eszik és nem igazán megy. :(

Na majd a hybrid. :K

Sky11: A Nokianok nagyon jók hóban. :K

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#49869) Manitou válasza pècsimunkás (#49867) üzenetére


Manitou
addikt

Nekem a civic 7 genhez van WR D3 (tavalyi DOT-os) , idén próbálom ki először.

(#49870) pècsimunkás válasza Manitou (#49869) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Nagyon jó gumi ! Csendes , esőben is jó , hóban különösen jó . 4 szezont mentem vele , sosem bántam meg hogy megvettem !
A mostani autómat Dunlop tèligumival szerelve vettem meg . Ha lehetett volna választani biztos Nokiant kèrtem volna , de miután mentem a Dunlop- al , nem bântam azt sem . Most 4-5 èvig az marad , aztán majd ráèrek akkor agyalni rajta , hogy milyen tèligumit vegyek legközelebb.
Nyáriban eddig csak Continental volt , azt hiszem az is fog maradni .

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#49871) Peter.70 válasza Qru (#49868) üzenetére


Peter.70
őstag

Abba meg cvt váltó lesz :(

(#49872) Qru válasza Peter.70 (#49871) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem nincs bajom a cvt váltóval. De ezzel valószínűleg egyedül vagyok egész Európában. :D

Btw felkerültek az aerodinamikus lapátok. Egyszerűen bántotta a szemem a gyári keretes...

#nincsbennetarcsi

(#49873) tboldi válasza Qru (#49872) üzenetére


tboldi
nagyúr

Bosoko? :D

(#49874) Peter.70 válasza Qru (#49872) üzenetére


Peter.70
őstag

:DD

(#49875) Qru válasza tboldi (#49873) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mi más?! :)) Az bizony. :K

mod:

Bocs a kép minőségért de azért a lényeg látszik. Aggódtam a méret miatt mert kicsit nagyobbat vettem mint a gyári de még pont elfér.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#49876) tboldi válasza Qru (#49875) üzenetére


tboldi
nagyúr

Mi más?!
Például nekem Valeók vannak fent. :))

Apum WagonR-én voltak Bosokók egy ideig, de neki nem vált be. Most Aldis AutoXS lapátok vannak. :D Bár szerintem semmivel nem voltak rosszabbak a Bosokók, mint bármi más, de nem akarok vele vitatkozni. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#49877) Qru válasza tboldi (#49876) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Évek óta Bosoko van az Imprezámon is és nekem nagyon bevált. De amúgy szélvédője válogatja (gondolom hajlási szögtől is függ :F ), havernak a Civicen pl nem vált be.

#nincsbennetarcsi

(#49878) bbubby00


bbubby00
őstag

Újpest környékén tudtok ajánlani fényező mestert, aki számlával dolgozik? Kárügyintézés végett, csak ez az opció jöhet szóba. Esetleg vigyem be egy Opel kereskedésbe és csináltassam meg ott, hisz úgyis kifizetik? :F
Sosem volt még ilyenem, tehát fingom sincs az egészről.

Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5

(#49879) BlacKSouL válasza Qru (#49877) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Nekünk a céges kisbuszon pl. a gyári lapát 164 km-es kora óta nem tökéletes. (Annyival vettük át)
Konkrétan a vezetőoldali hosszabb lapát közepét a kar nem nyomja le eléggé, ezért már 50 -es tempó fölött lefelé meghagy egy kb 10 centis sávot középen, pont a látótér közepén. Nem az ablak szélén, nem az alján, hanem pont középen. Nem úgy hogy nem ér hozzá, hanem csak úgy elkeni a vizet, tehát magyarul szar.

De mivel céges, nem tudok mit tenni, annyit tudtam, hogy bekentem nanobevonatos cuccal, így mikor rendesen esett, nem kellett lapátolni. De ez egy külön történet, hogy az Opel szélvédőn miért nem marad meg 2 hónapnál tovább ugynaz a nanobevonat, ami a Civic szélvédőjén általában 6-7 hónapig simán kitart.
Lehetne fogni a szélvédőmosóra, mivel a Civicben én Tescosat használok, amit fagyasztóban teszteltem, tehát jó, mielőtt valaki nagyon felhördülne. Azt a tavalyelőtti szezonos narancs illatút, amitől mindenki okádik, csak én nem, mivel engem egy az egyben a régi 80-as évekbeli gyerekkori narancsos zselés szaloncukorra emlékeztet, méghozzá csokibevonattal együtt. Hogy lehet csokibevonatú zselészaloncukor illatot szintetizálni egy laborban... :)
Na szóval a cégesbe meg megveszem a MOL-os télit, amitől amúgy én okádok, mert ilyen rohadterős parfümillatú, mindkettő, szóval nem opció, dehát céges kártyára megy, ezért logikus ott venni. Igazából nem hatékonyabb a molos tisztítóhatása sem, vagyis tökmindegy, a bogárbelet se ez, se az nem oldja. Viszont én már 5 éve nem játszogatok a tél-nyárival, hanem nyáron is a télit használom. Lehet, hogy nem oldja a bogarat, de nem felejtem el cserélni, és nem fagy bele ha jön egy szeptemberi fagy.
Szóval gondoltam, hogy a molosban van valami olyan összetevő, ami megbontja a nanobevonatot. Vagy az üveg más.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#49880) Qru válasza BlacKSouL (#49879) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Én se vacakolok a téli/nyárival, nyáron is télit használok. Nincs gond a cserével és a nyári sem oldja a bogarakat, ahogy írod. :K

#nincsbennetarcsi

(#49881) BlacKSouL válasza Qru (#49880) üzenetére


BlacKSouL
addikt

A nyáriak azért valamivel jobban oldják a bogarat, szinte mindegyik, mint az ugyanolyan márkás téli, de messze nem tökéletesek, nekem inkább csak a csere macerás. Meg nyáron mindig lemosom kézzel amikor már nagyon ganaj.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#49882) Qru válasza BlacKSouL (#49881) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Eleve nem túl gyakran használom a szélvédőmosót. Ha meg sokat megyek pályán úgyis megállok szünetre akkor meg lemosom mint ahogy te is.

#nincsbennetarcsi

(#49883) tboldi


tboldi
nagyúr

Én azt sem tudom, hogy téli vagy nyári van a Jazz-ben. Kb. szökőévente egyszer használom az ablakmosót, ha nagyon muszáj. :DDD
Inkább otthon letörölgetem szépen. :)

(#49884) BlacKSouL válasza tboldi (#49883) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Na ez mifelénk kivitelezhetetlen lenne. :) Ugyanis októbertől májusig bármikor lehet bármilyen halmazállapotú csapadék, amit a retkes mocskos takarítatlan saras salakos utakról a többi jármű szépen felver. És ha épp nem esik, csak a sár verődik a szélvédőre, akkor muszáj időnként mespriccelni, hogy ne a homokkal dörgöljem az üveget. Plusz itt azért bele-beleszaladunk a -20 alatti hőmérsékletekbe, tehát ott a nyári már viccesen merev. És mókás helyeken repeszt szét kiszerelhetetlen csöveket meg alkatrészeket.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#49885) yodamester10


yodamester10
őstag

Használjatok SHERONT a legjobb és nincs szaga.Én rengeteget mosok lámpát és szélvédőt velük és nincs gond.Kb 1 hónapig elég az 5 liter.

(#49886) JoolsNOS válasza !Overdose! (#49853) üzenetére


JoolsNOS
veterán

Mire gondolsza mi éghajlatunk alatt? Pont itt vannak a legnagyobb hőingások az évaszakok között. Azért itt elég gyakori a 30+ télen meg a -10 alatti hőm. Szerintem ezt egy négyévaszakos sem fedi le...

I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ

(#49887) BlacKSouL válasza JoolsNOS (#49886) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Pont a múltkor számolgattam, hogy nyáron itt 37 volt a legtöbb amit mértem, télen meg nálunk ugyan csak -24 volt, de pár kilométerre már -25, szóval az akkor is 61 fokos ingás.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#49888) !Overdose! válasza JoolsNOS (#49886) üzenetére


!Overdose!
őstag

Általánosítani nem fogok, de az enyémet nem különösebben érdekli, hogy hány fok van, száraz útviszonyok mellett megfelelően tapad. Mondom ezt a múltban prémium gumit használóként. Hóban meglepően jó, esőben gyengébb, de biztonságos. Nem spórolási szándékkal vettem, egyszerűen nem akartam télre sem megválni a 17-es felniktől és erről a típusról jókat hallottam olyan emberektől akikben megbízok és legalább olyan erős autójuk van, mint nekem.

[ Szerkesztve ]

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#49889) Manitou válasza pècsimunkás (#49870) üzenetére


Manitou
addikt

Nekem is autóhoz adták acélfelnin, örültem hogy van hozzá, de hogy szinte új, és elég jó típus is, annak pláne. :) Eddig középkategóriás télieket használtam, azt a szintet meg ez is hozza, vagy jobbat.
De majd a felnivel kell kezdeni valamit, mert elég rozsdás a felülete.

(#49890) 67tuareg válasza BlacKSouL (#49879) üzenetére


67tuareg
tag

Sziasztok!
Ezt az ablaktörlő kérdést gyorsan megoldottam! 2-3, akár 4 collal rövidebbet szoktam feltenni /kamion, személyk./, és biztosan töröl az egész lapát alatt. Hamarabb tönkremegy a lapát, van amikor kettőt-hármat cserélek évente, de ezért az árért mindig kilátok. Alul-felül meg még sosem hiányoltam azt a pár centit.

(#49891) bluyoo válasza Qru (#49837) üzenetére


bluyoo
nagyúr

Köszönöm!
Szerintem maradok az SKF-nél.

Bazinga!

(#49892) tboldi válasza yodamester10 (#49885) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nekem ez a kedvencem, kellemes erdei gyümölcs illatú:

A legutóbbi TC-teszten is jól szerepelt. :)

(#49893) Qru válasza !Overdose! (#49888) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem 16"-on a Conti PremiumContact 5-öt vizen fossá veri a CC. Szárazon erőltetve nem tapad olyan jól 38 fokban a CC mint a PC5. A téli összehasonlítás bajos, mert 3 éve nem találkoztam igazi téli körülményekkel itthon pedig a TS850-el is összemérném szívesen.

#nincsbennetarcsi

(#49894) bbubby00 válasza tboldi (#49892) üzenetére


bbubby00
őstag

Nem gondoltam, h az osanos ilyen jol teljesit, majd kiprobalom, ha kifogy a kocsibol a tavalyi teli 5liter, ami meg majdnem tele van :DDD

Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5

(#49895) BlacKSouL válasza tboldi (#49892) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Ilyet kaptam én is ajándékba asszem olajshoptól amikor még Castrolt rendeltem a motorba. De őrizgetem, nem használtam még fel. Annyira erős az aromája, hogy a csokisnarancsot biztos összezavarná vegyigyümivé, aztán a rendőrnek magyarázkodhatok hogy de kérem ez csak az ablakmosó ami bejön a szellőzőn ;] Meg 1 liter önmagában kevés a 4,5-ös tartályba, úgyhogy egyelőre díszíti a polcot.
De van egy másik nemtommilyen márkájú, arra meg az van írva: -70°C-ig jó. Hát annál meg már erősen szkeptikus vagyok, de persze nyilván hogy elég a -30-at bírnia. Sajnos a simán előforduló -25-ökben már a -19-nek mondott veszélyes szerintem.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#49896) BlacKSouL


BlacKSouL
addikt

Start-stop rendszer hasznossága mind a mai napig megkérdőjeleződik nálam.
Adott a céges Opel Vivaro, 1.6-os dízelmotorral. Mint kiderült, semmi külön elektronika nincs az akkumulátor mellett, vagyis nincs kondenzátor, kapacitor, pusztán az akksiról indít, legfeljebb a főtengelyt állítja meg valamelyik ideális holtpontnál. Aztán néztem az akksit, Varta gyártmány. Van aki szereti, van aki nem, ez Genuine Opel/Renault akksi, lehet vitatkozni, de a gyár ezt tette bele. Néztem milyen, 70Ah-s, és 720A-s indítóáramú. Az olyan dízelmotornak megfelelő kb, bár az 1.6-os hengerűrtartalom nem indokolná, max az izzítógyertya magas indítás előtti áramfelvétele. Nézem tovább mennyire speciális, de sima ólom-savas akksi, csak Enhanced flooded, vagyis némileg jobban bírja a start-stopos terheléseket.
Egy éve van nálunk a busz, újként kaptuk, azalatt belement úgy kb. 8400 km. Ugyanis a napi terhelés 2x14 km. Néha bejön plusz 15+15, de ez is csak hétköznap. Illetve volt eddig 3x Bpest odavissza kb. 110 km per út.

A start stop sok mindent figyel, akksi töltöttséget, motor hőmérséklet, külső hőmérséklet, legutóbbi leállás ideje, tolatás-parkolás jellegű tevékenység, stb.
Eleinte teljesen jól működött, le-leállt. Aztán jött a tél, hidegek, kevesebbszer állogatott le, majd egyáltalán nem, végül jött a tavasz-nyár, és megint néha leállt, néha nem. A nyári pesti út után még párszor leállt, aztán már nem. És most hétfő óta olyan köhögősen röffenti be a motort is, míg eleinte szinte tekerés nélkül azonnal beröffent mint egy kis elektromotor.

Tegnap rátettem a CTEK töltőre, hogy tudja-e tölteni, és hát eléggé lassan vándorolt az üzemmódokon, ami azt sugallta, hogy bizony alaposan le van merülve. Töltöttem úgy 30 percet, majd beálltam vele a garázsba, már a behajtónál is le akart volna állni. Vagyis a plusz töltéssel megint fickándozott. Ma délelőtt viszont egész úton nem akart leállni, vagyis fogtam szépen és idebent beraktam a CTEK-re. Most 2 órája tölt, és még mindig nyomja rendesen ,ezt abból érezni, hogy a CTEK melegszik.

A Civicre úgy kb. havonta ráteszem. Igaz ő mostanában 22-km-nél rövidebbeket nem ment. Nála úgy néz ki, hogy alig langyos a töltő, és kb. 1 óra alatt maxra nyomja. Vagyis nem nagyon merül.

Szóval ennyit a Start-stop rendszerről. Szinte semmi értelme, pláne az ilyen állandó 10-15 km-es utak esetében. Ilyen menetek még ezt a rendszert is kikezdik, nemhogy a motort öregítik.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#49897) Qru válasza BlacKSouL (#49896) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Engem idegsít is, kapásból kilövöm a francba ha olyan autóval megyek amiben van. :K

#nincsbennetarcsi

(#49898) BlacKSouL válasza Qru (#49897) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Szinte minden ismerősöm is ugyanígy. Nyaralni egy 1.4TSI-vel voltunk, azt is mindig kilőtte a tulaj is meg mi is.

A busznál meg amíg rendszeresen le tudott volna állni, mindig csak ott engedtem leállni, ahol ismertem a lámpaváltást, vagy a lámpaváltást a forgalomból ki lehetett következtetni. Vagyis ha tudtam ,hogy 5-15 másodpercen belül indulni kell, ott nem engedtm fel a kuplungot, de ahol már akár fél perc is volt a várakozás, ott igen. Azért ki sose kapcsolom, mert ha kinyomom, akkor utána visszakapcsolva egy darabig megint nem akar leállni.
Amúgy az eco mód nem befolyásolta. Ahogy a klímaventilátorok sem. Egyszerűen ha mentek a ventilátorok, akkor hamarabb újraindult magától, nem kuplungra lépve indult be.
Szóval szerintem ez a jelenlegi módszer nem igazán vezetőbarát. Én inkább fordítva csinálnám, hogy lehetővé tenném a leállítás lehetőségét, és ha rányomok egy gombra, akkor vizsgálgassa meg hogy ok-e, és ha igen álljon le. Pont azért mert szerintem mindenki kikapcsolgatja, hacsak nem felejti el, és úgy meg semmi értelme.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#49899) Qru válasza BlacKSouL (#49898) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A fordított működés jobb lenne szerintem is de ugye a NEDC mérés miatt van így kitalálva.

#nincsbennetarcsi

(#49900) BlacKSouL válasza Qru (#49899) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Logikus, hogy a NEDC-re nem ilyen leharcolt akksijú példányt küldenek amelyik már nem mer leállni. :)

10:50-től mostanáig még nem töltött fel, jó, nagyobb is a kapacitása, de azért nekem a kocsiban a nagyon leszívott akksit se kellett 5 óránál tovább tölteni.

Aláírás (nem kötelező megadni)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.