Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Winne
nagyúr
Urak gumi témában szokott lenni valahol Black Friday?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
robertka
tag
Az mitől lehet, hogy egy normálisan tárolt 2018 as Hankook I*Cept RS2 guminak a széle már rendesen kikeményedett és kb ilyen morzsalékosan kopik? A házban volt tárolva nagy meleget biztos nem kapott.
Van olyan gyártó/típus ami lassabban öregszik és jó/olcsó 195/65/15 méretben vagy mit lehet tenni, hogy sokáig megőrizze az állagát? -
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #50054 üzenetére
Nekem kibírt a K425 6 évet de már a vége felé azért elég repedezett volt a széle. Ja és elég kemény is persze...
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #50054 üzenetére
Érdekes, nekem nem tűnt ilyen gyatrának se a W452, se a K435 pár héttel ezelőtt, mikor átcseréltem a WagonR-en. Még apróbb repedéseket sem nagyon láttam rajtuk (ellenben a CC+-aimon). De majd ha időm engedi, megvizslatom jobban.
Mindkettő magyar gyártmány, lehet, hogy Erős Pistával kellene kenegetni, és akkor jobban megmarad? 🌶😄
[ Szerkesztve ]
-
Dorian
félisten
Nekem a '19-es W452-en semmi ilyesmi nem volt. Épp most adtam el, baromi olcsón, 36-ért (4 évszakosra váltottunk tavaly a feleségem autóján.)
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
veterán
válasz blizzrd #50061 üzenetére
Én múlt év szeptemberében vettem más méretben (225/45R17) Nexen négy évszakosokat 140 lovas autóra, mentem hóban, -10 fok alatt, közel 40 fokban is és én nagyon meg vagyok elégedve velük. Írták itt páran, hogy nagyobb méretben nem jó, de én nagyon elégedett vagyok a márkával. Ráadásul én nem az a nagypapás sofőr vagyok...🙂
Ha most kellene vennem 4 évszakost, akkor ismét elgondolkodnék rajta. A többi prémium gumi 30-40 ezerrel több lett volna/szett.
Az is igaz én nem megyek sokat.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
máyköl
veterán
Sziasztok,
225/50 r17 méretben szeretnék négyévszakos gumit venni, 50k/darab ár a plafon, persze nem baj ha olcsóbb. Kisautón a Vredestein QuaTrac van, alapvetően elégedett vagyok vele. Országút, pálya, nyaralás, kis városi használat ami ezt az autót jellemzi.
Ki mit ajánlana?
Köszönöm előre is…
-
Qru
MODERÁTOR
-
svedmalac
tag
Felkerültek nekem is a Quatrac-ok 225/60 r16 méretben az X7 C5-re.
Eléggé megnézték a szerelők, náluk nincs semmilyen Vredestein.HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Volvo S70 T5, Citroen 2CV és C5 X7
-
Directors
senior tag
Felkerültek nekem is a Vredestein SnowTrac 5 185/65 R15 a Grandéra.
Nekem picit hangosnak tűnik a nyári Vredestein Ultrac után. Ám majd megszokom idővel a hangját.A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
robertka
tag
Pótkeréknek milyen típus lenne a legmegfelelőbb? Gondolom fontos lenne hogy ne legyen kitüntetett forgásirány, hogy mind két oldalon lehessen használni de ha eltér a minta akkor az már nem szabályos? Vagy inkább a makó a jó megoldás?
-
FRENK1988
veterán
Ma megérkezett édesapám gumiabroncsai.
[kép] jó puhák ég és föld a különbség. Köszönöm a segítséget még egyszerNem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
félisten
válasz robertka #50073 üzenetére
Pótkeréknél két megoldásod van:
1.: A többi néggyel tökéletesen megegyező a kerék - ez esetben ez inkább cserekerék. Értelemszerűen csak úgy játszik, ha nem kötött forgásirányú az adott gumi. Ez azonban főleg téliguminál nem igazán létező dolog.
2.: Mankókerék, ez eltérhet a többi négy keréktől, de tényleg csak arra szolgál, hogy elbicegj vele haza - vagy egyből a gumishoz. A legegyszerűbb a gyári pótkerék. De tényleg csak addig használható, amíg az autószerelőhöz vagy gumishoz eljutsz. Adott esetben megteheted, hogy például a másik szettből (téli v. nyári) egy kereket raksz be erre a célra.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz robertka #50078 üzenetére
Simán megteheted. Évek óta teljesértékű pótkereket használok és nem volt eddig gond vele. Persze ésszel kell menni, tehát a 2centis követési távolság meg a rövid féktáv nem az ideális, de simán lehet veretni 110-120-al vele.
Én pontosan azt tettem amit írtál, mivel az enyémhez gyárilag defektjavító készlet van és ha fizettem volna se adnak csak mankókereket. Szóval rendeltem egy utángyári lemezfelnit és a legolcsóbb nem kötött forgásirányú 4S-t ami a méretemben elérhető volt:Én itthon is megcsinálom, hogy feldobom a pótkereket és napokig úgy járok a városban mire lesz érkezésem elmenni a megjavított kerékért/elmenni a gumishoz. Városban letakarított utakon, autópályán sík helyen simán elmegy. Persze olyankor a 40-re táblázott felhajtóba nem esek be 60-al, mint úgy általában, de nem is 80-al "csettegek" az autópályán. Vegyél egyszer a kezedbe egy ilyen mankókereket, hát az tényleg mankó, mert egy életveszély amikor azt a virsli valamit felteszed. Eskü egy akármilyen vacak állapotú teljesértékű jobb annál, és ha kipróbálod mindkettőt, rögtön érezni fogod miről beszélek.
Vagy van az a megoldás hogy a téliből is 5-t veszel meg a nyáriból is cserélgeted a pótkereket is, na akkor ugyanazon mintán marad a verda defekt esetén, de lássuk be, ez kicsit már a túllihegés kategória, mert akkor felmerül az hogy valahol van egy 6mm-es abroncsod a többi hármon meg 4mm például... Szóval az sem egy életbiztosítás, mert akkor is megváltozik a tapadásod az egyik keréken.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz robertka #50089 üzenetére
Nem vagyok orákulum sem szakértő, csak leírtam én mire jutottam. Mivel ugyanabban a cipőben jársz mint én 4S abroncs+lemezfelni+szerelés gumiszeleppel ára~= mankókerék ára, így gondoltam megspórolok neked pár kört.
Én a teljesértékű pótkerékre esküszöm, még akkoris ha ezzel nem mindenki ért egyet. Eláruljam hogy miért? Mert jöttem már haza éjjel Krk-ről Délegyházáig mankókeréken... tudod hány gumis van ezen az útvonalon nyitva este 8 és hajnal 6 között? Igen, pont annyi. És a mankókerékre "max. 80 km/h" volt írva, értelemszerűleg a semmi közepén egy defekt után nem vonod kétségbe ezt, szép hosszú út volt mondhatom... A kocsi minden egyes kanyarban úgy imbolygott vele mint egy lovasszekér (insignia kombi), 3db 225/55R17 az alufelnin meg egy virsli hátul a plafonig pakolt kombin, szerinted? Képzelj el egy autópálya felhajtót... Tudod milyen érzés amikor az összes kamion megelőz az autópályán!? Nem kívánom neked, voltak pillanatok amikor azt hittem nem érünk haza egy darabban... Szóval annál a vacaknál majdnem minden jobb, még az is ha a gumisnál kérsz egyet a selejtes kupac tetejéről... A defektjavító ugyanez. A defektjavítóhoz szokott képet most nem osztanám meg... Ezeknél az is jobb ha a legolcsóbb 4S abroncsot veszed meg. De próbáld ki mindkettőt, nem kell hozzá defekt. Tedd fel a mankókereket és menj a háztömb körül egy kört, aztán tedd fel az egyiket a másik szettből és úgy is menj egy kört, rögtön meg fogod érteni.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
[link]
Khmmm a megfelelő körülmények között tárolt abroncs 5 évig újnak tekinthető!? Gumidoktor nem olvasta a Michelin-es füzetkét? Gyakorlatilag 2013-ban futott egy szaezont azóta pihen a sötét garázs mélyén, és kuka!?
Szerintem engedjük el ezt a túltárolt gumis baromságot...
(persze csak költői HSZ volt, nem kell rá reagálni, csak ha akartok)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
A volt sógoromnak, ja. A (talán, de nem vagyok biztos benne) 2 literes olajkályha nem sokat kért 100-on 80-nál tempomattal... az idegeink nagyobb károkat szenvedtek, de gondolhatod két kicsivel hátul milyen jó volt 3 óránként megallni etetni, pelusozni stb. 240km-enkent egy pihenő, de a kávé és dohányipar tetemes profitra tett szert. azért néha belezavartam ilyen 100 körüli tempóba egy-egy rövid előzéshez. Ellenben a mankókerék irreverzibilis átalakuláson esett át, sajnos kukazni kellett. Nem tudom hány km-re vannak tervezve, de szerintem pár száznál nem bírnak többet...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
Fent vannak az új Semperit Speed-Grip 5-ösök 225/55 R17 méretben. Ami elsőre feltűnő az a zajnélkúliség és a hosszabb kigurulás minimális lassulással. Még csak pár km-t mentem vele.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Qru
MODERÁTOR
Ugyan nem BF, de ha már az emag szóba került itt van egy kuponos akció: Michelin Emag akció
#nincsbennetarcsi
-
avl
senior tag
ha jol latom Krk Delegyhaza kb. 500km volt autoval (tudom, hogy nem Neked).
az tenyleg idegeket igenybe vevö mankókerékkel.en egyszer kb. 200km-t mentem Jazz-zel mankokerekkel, azota is az van a helyen, szerintem a 200km alatt nem viselödött annyira meg ...és persze remélem, hogy többet nem kell feltennem
-
gorgo
őstag
Gondoltam 2 legyet ütök egy csapásra gumicsere + zavart, hogy nincs semmilyen pótkerekem. Toyotához nem lehet kapni 17" lemezfelnit, kizárólag alufelnit. Szervizes természetesen nem tud ajánlani alternatív megoldást. Mivel Toyota nem gyárt, csak 3rd party lehet, de az meg próba-cseresznye. hasonlóba belefutott más?
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Robotporszívók
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Magisk
- DUNE médialejátszók topicja
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Milyen NAS-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest