Szia!
Köszönöm a választ. SE-ben sokszor volt nagy beeep, mikor generálta a modellt a fa alapján a gép, ismerős történet:-)
Engem jelenleg főleg azért érdekel a dolog, mert vasútmodellek járműveit szeretném a jövőben elkészíteni velük 3D maráshoz és később fröccsöntéshez, ez az igazság.
Szerintem ebben az esetben, egy kb. 40-50 nagyobb alkatrészből álló komplett vasútmodellnél (felépítmény, főkeret, hajtás, ablakozás...) megéri modellfát használni, legalábbis én az AutoCad felől közelítettem meg a SE-t is, azaz egy matematikailag definiált (távolságok, metszéspontok, körívek...) modellt alkottam, amit később egyszerűen tudtam módosítani a modellfa segítségével.
Én személy szerint nem látok ilyen méreteknél akkora hatalmas problémát a modellfából eredő méretnövekedésben:-) Nyilván, ha egy autógyárról lenne szó, akkor ott már érdekes lehet a modelltörténet, de ott meg már mit számít, hogy 10 vagy 100 DVD-n fér el a gyár teljes rajzállománya...
Végignéztem a tájékoztató füzetet, a cikket valamelyik gyártástechnológiás szaklapban, persze csak előnyök voltak, sehol sincsenek hátrányok, így most bemegyek az egyetemre és megkérdezek egy tanárt, aki oktat ilyeneket...
Pálcát törni nem szeretnék egyik irány felett sem, bár én a ProE felé hajlok...
(Jah és még annyit fűznék hozzá, hogy bár én vasútgépészmérnöknek tanulok, de azt be kell látni, hogy az autógyártás áll messze elől az új technológiák sorában, beszélgettem egy ismerőssel ebből az iparágból (Continental), ő pl. ProE-t használ 15 éve, szóval annyira nem lehet rossz az sem.)
[ Szerkesztve ]
Krisztián