Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#5801) Keddkem válasza jahatpersze (#5798) üzenetére


Keddkem
csendes tag

A Catia V6-ot még nagyon kevesen használják. Ezzel a Dassault 19-re lapot húzott, mivel kötelezővé tette az Enovia PLM használatát. Ez sok cégnek nem tetszik, főleg ha már sokat invesztáltak más PLM-be. Állítólag többek között ezért bukták a Daimlert is.
Magyarországon a legtöbb olyan nagy autóipari cég vagy tier1 beszállító, ahol intenzív tervezés zajlik - és jellemzően nem összeszerelés - sok száz munkahelyen használ ProE-t vagy az új nevén Cero Elements/Pro-t, pl. Knorr Bremse, Bosch, Luk, Rába. Az Audinál is sok ProE-s mérnök van. Ha jól akarsz elhelyezkedni, én a helyedben a Proe-t nyomnám. A második helyen elhelyezkedési szempontból a Catia V áll. De a legegyszerűbb, ha körülnézel az állások kínálatában. Ami biztos, ha sok pénzt akarsz keresni, középkategóriások felejtősek.
Üdv
Keddkem

[ Szerkesztve ]

(#5802) Keddkem


Keddkem
csendes tag

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy Ati (Amd) FireGl Pro 4800 kártyával van valakinek tapasztalata Proe Wf5 alatt? Sebesség, kompatilitilás? Hogy viszonyul mondjuk a Quadro 2000-hez? Most akarok gépet cserélni, de nagy az árdifferencia a kettő között. Jó lehet a FireGl?
Üdv
Keddkem

(#5803) Imics13 válasza Keddkem (#5800) üzenetére


Imics13
tag

Hi,

Valóban minden relatív. Hát ez erős túlzás, részrehajlás:
"Pl. ami a Proe-ban egyetlen tervezői csomag, az az NX-ben 8-10 modul." Nem tudom, hogy a shipbuilding modul melyik proe csomagban van benne, de persze ez is egy példa a sok közül...
Érdekes témát vetettél fel:
Nastran! Ma két "fő" Nastran megoldó van a világon az NX és az MSC. Erről én annyit tudok, hogy a kódkészlet közös volt (amit még a Nasa-nál kezdtek fejleszteni), de valamikor a 2000-es években vásárolta meg az akkori UGS a kötelezően piacra dobott kódkészletet, ahol most egy magyar úriember a NO1. Innentől ez az NX saját fejlesztése tovább... :-)
Azt ne felejtsd el, hogy ahol a proe funkciónalitásának vége ott az NX-ben 3-4 lehetőség meg benne van... :-)
Változik a világ, csak tudomásul kell venni...

Én azt gondolom, hogy a nagy pénzek kereséséhez semmi köze nincs annak, hogy "közép" v. "felsőkategóriás" szoftvert használsz... Annak inkább, hogy mi a feladatköröd és az ipar mely szegmensében dolgozol...

Üdv,

www.solidedgest.wordpress.com

(#5804) Kvári


Kvári
csendes tag

Sziasztok!

Most találtam, Inventor oktatóvideo magyar nyelven!
Igaz, nem ingyenes, és nem is a legfrisseb, de kezdőknek jó lehet!

[link]

Található itt AutoCAD alap, és 3D-s oktatóanyag is!

[ Szerkesztve ]

(#5805) Parson válasza perfag (#5791) üzenetére


Parson
addikt

Az assy exportálással még nincs gond, de az import vagy assy vagy semmi.

───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────

(#5806) Keddkem válasza Imics13 (#5803) üzenetére


Keddkem
csendes tag

Szia!

Részrehajlás? Mindannyian jobban ismerünk bizonyos eszközöket, mint másokat. Ha ezen az alapon elindulva elfogadjuk és tiszteletben tartjuk egymás véleményét, az egy előremutató eszmecsere alapja. Én a magam részéről nyitott vagyok mindenre.

Csakhogy egyről beszéljünk, pontosítom a mondókám lényegét a modulok számosságával kapcsolatban. Kb. 10 éve volt, amikor a Pro/E-ben csináltak egy jó nagy egyszerűsítést, és az addigi rengeteg kisebb modult összevonták nagyobb modulokba, csomagokba. Az akkor létrehozott új tervezői csomag a Foundation az addigi modul választékból 22-t olvasztott magába.

Ha jól tudom, ha valaki most vesz egy standard NX tervezői csomagot (NC, szerszám és egyéb kiegészítők nélkül) az most is több almodulból áll össze. Ez nem jó vagy rossz.
Ezzel együtt is én az NX-et nem ismerem, csak hallottam ezt az infót.

A két szoftver egymáshoz viszonyított teljesítményét én másként látom, mint Te. Amit leírtál azzal maximálisan nem értek egyet.

Minden szoftverben vannak hullámhegyek és hullámvölgyek. Én azt látom, hogy a ProE, vagy most már inkább a Creo pályája felfele ível és nagyon intenzíven. Úgy tűnik, hogy a PTC magára talált.

Üdv
Keddkem

(#5807) perfag válasza Parson (#5805) üzenetére


perfag
aktív tag

Hát, csak egy ötlet volt, Solid Edge-ben műxik.
Ha egyszeri alkalom, akkor tudok segíteni, átküldöd a parasolid fájlt és visszaküldöm test parasolidként.

(#5808) perfag válasza Parson (#5805) üzenetére


perfag
aktív tag

Nem akarok túlokosnak tűnni, de ezt próbáltad?

(#5809) #06658560 válasza Keddkem (#5801) üzenetére


#06658560
törölt tag

Kifelejtettél olyan semmiségeket, mint Valeo, Visteon, Cascade, Draexelmaier, Johnson Controls, Hammerstein-ill már JCI ő is. autóiparban, ahol a design megjelenik, ott rendre belebotlik az ember kátyába, mert nincs más helyette. felületezni messze a legjobb alkalmazás. S az Audi szerszámfejlesztése is nagyon erősen kátyával megy. Pl Philips borotvákat is kátyával fejlesztenek Mo-n. Szerszámgépezésnél is sok helyen megjelenik a NX, mint olyan, nem kizárólagos a ProE helye.
A nagy váltásokat nem kell készpénznek venni, hisz ha egy rendszerben ott van az összes futó, s jelenleg fejlesztés alatt álló termék, akkor minimum tíz év, mire kifutnak teljesen, inkább több, annyi ideig meg kell a natív cad rendszer.

"Ami biztos, ha sok pénzt akarsz keresni, középkategóriások felejtősek." Ha sok pénzt akar valaki keresni, akkor külföld, vállakozóként, s FEA, vagy azon belül is méginkább rezgéssekkel, akusztikával foglalkozó terület. Esetleg CFD, bár azt a repgépészek terítik.

jahatpersze: nem az Audi miatt van nagy CATIA fölény, pláne, mert ők a motorfejlesztést ProE-ben nyomják, szerszámozni szerszámoznak CATIA-ban. egyszerűen mivel kváziszabvány lett autóiparon belül, a beszállítók jelentős részének kell, hogy legyen kátya a polcon, megfelelő emberekkel. A világba dolgozó AVL is használja mindkettőt legjobb tudomásom szerint. Amennyiben cél az autóipar, akkor ezen két szoftvert éri meg hazsnálni, bár persze kérdés melyik országrészen belül gondolkozol, esetleg a határokon túl-e. NX, ProE, Catia a három használt autóipari progi, jelenleg igen jelentős CATIA fölénnyel. sok esetben ott is azt használják, ahol nem a legjobb. De pl. még mindig vannak V4-et igénylő projektek, s I-DEAS-t is használnak még váltófejlesztésre. Azt pedig, hogy a kis francia VEM-ben jó, nagyon gyorsan felejtsd el. Gyakorlatilag használhatatlan eredményeket ad, semmit nem lehet értelmesen beállítani benne, nicnsenek normális anyagmodelljei, hálózni pocsék vele. Manager szemének elhomályítására viszont megfelel.

imics:"Érhető is, mondjuk a német autókat tervezzenek német szoftverrel nemár franciával... Nem is olyan régen még a németek nem szerették a franciákat, de persze jobban szerették, mint az amcsikat... ezért lett a német iparban közkedvelt a Catia, de változott a világ itt a Siemens..." Ez így ebben a formájában irtózatos nagy marhaság, hogy igazán finoman fejezzem ki magam. Nem a nacionalizmus, hanem a használhatóság volt mindig is a mozgatórugó. S itt kulcskérdés a designerek, valamint a már tényleges fejlesztést végző mérnökök közötti adatcsere, adatminőség problematikája.

Modulok: a CATIA-nak 13 csoportban van 97 modulja. Átlag mérnök ebből jó, ha tízzel találkozik autóipari pályafutása alatt. S ott sem minden funkcióval. túl sokat pedig nem lehet mivel összevonni, annyira szerteágazó, specifikus modulok.

(#5810) Parson válasza perfag (#5808) üzenetére


Parson
addikt

Köszi, köszi! Kb ez az amit kerestem, tökéletes végeredményt ad. Egyedüli szépséghibája, hogy manuálisan kell kijelölni az alkatrészeket egybeolvasztáshoz és vmi 'zero thickness geometry'-val sem tud mit kezdeni, de meg már nem mutatja, hol találja az ilyen hibát, ha van...

[ Szerkesztve ]

───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────

(#5811) Imics13 válasza #06658560 (#5809) üzenetére


Imics13
tag

Hi,

Köszi az őszinteséged! :-)
"Ez így ebben a formájában irtózatos nagy marhaság, hogy igazán finoman fejezzem ki magam."

Egy kis történelem! Miért jött létre az EU? Azért (is), hogy ellensúlyozza az amerikai gazdasági fölényt. Miért nem döntöttek az európai autógyártók az NX (Unigraphics) mellett? Azért mert, nem akarták támogatni az amerikai gazdaságot, stb...! Ezek tények!!!
Mivel terveznek az amcsik: GM->NX; Chrysler->NX; Ford->I-deas NX és Catia, csak a teljesség igénye nélkül!

Mi változott? Siemens megvette az UGS-t, német cég megvásárolt egy amerikai céget! Németek nem kicsit nacionalisták ezt tudomásul kell venni, de van is mire nekik, az NX qurva jó! 2012-től Daimler csoport vált Catiáról NX-re, BMW-nél és az VW csoportnál nagyon komoly pilot programok mennek (olyan ismerősöm mondta, aki közelebb van a tűzhöz, mint egy én). A világ változik!!!

"S itt kulcskérdés a designerek, valamint a már tényleges fejlesztést végző mérnökök közötti adatcsere, adatminőség problematikája."
Ebben egyetértek, jó példa erre az Airbus V4-V5 konverzió! [link]
És mi lesz a V6-val?

Egy biztos, hogy a szoftverfejlesztők versenyéből többnyire a felhasználó az az mi jövünk ki győztesen!

Mi itt csak a CAD témáról beszélgetünk, de tudjuk azt, hogy egy autó megtervezésétől a gyártósorról való legurulásig még nagyon sok CAX és egyéb alkalmazást kell használni...

Üdv,

www.solidedgest.wordpress.com

(#5812) vzoltan87


vzoltan87
tag

Sziasztok!

Tudna valaki segíteni abban, hogy win7 ultimate (64bit) oprendszerre hogyan lehet felerőszakolni a Pro/E wf5-t? A program szintén 64bites. Rákattintok a setup.exe-re, elindul a telepítő, és lefut egy telepítést jelző csík. Utána elszáll, és kilép a telepítőből. Felajánlja a rendszer, hogy újrapróbálja más beállításokkal, meg vacakoltam a kompatibilitásokkal, rendszergazda mód, de semmi eredmény. Nem tudom, hogy a fórumban kérdezte-e ugyanezt valaki. Ha igen, akkor bocsi, de már annyira fáradt vagyok, hogy nincs erőm röpke pár száz oldalt átnyálazni.

Köszi a segítséget!

(#5813) Atlantis válasza vzoltan87 (#5812) üzenetére


Atlantis
veterán

Felmegy az minden erőszakoskodás nélkül is.

Milyen hardver? Szerintem valamelyik alkatrésszel vagy driverrel veszik össze.

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#5814) #06658560 válasza Imics13 (#5811) üzenetére


#06658560
törölt tag

Mutass egyetlen példát, amikor valamit azért választottak az autógyárak, mert hazai, nem azért, mert jobb, olcsóbb, stb. I-DEAS meg már nicns, csak NX. Chrysler várható, hogy váltani fog, ha a FIAT-hoz neki kell igazodnia, nem fordítva.

CATIA-t sem azért választották, mert erópai, pláne, hogy a V4 korszakában a mocsok nem volt képes értelemsen számolni a dupla mm-inch átváltás miatt, hanem mert jó volt az adott feladatra.

"Egy biztos, hogy a szoftverfejlesztők versenyéből többnyire a felhasználó az az mi jövünk ki győztesen"
Sajnos nem ez a tapasztalatom.

(#5815) Imics13 válasza #06658560 (#5814) üzenetére


Imics13
tag

Hi,

Példa:
Cimborám célgépes cégnél főtervező! Szentgotthárdon az Opelnél pályáztak egy projektre, volt némi belső infójuk is. Ennek ellenére a német vitte el a melót 2x-es áron! Ez is tény! Hidd el, hogy van ilyen, persze amíg nem tapasztalja az ember...

Mi a véleményed a Mercis váltásról? Ott tudtommal nem kellett igazodni senkihez? Csak a Siemens egy nagyon kemény piaci szereplő és német!

I-deas még mindíg van, csak a neve át lett keresztelve I-deas NX-re. Ha jól tudom csupán szintentartó fejlesztéseket tartalmaz csak.

Természetesen a szoftverfejlesztés lehet öncélú is, de abba beletörik a fejlesztő bicskája és a felhasználók elpártolnak tőlük. Néhányszor én is gondolkoztam már ilyenen, de szerencsére nem váltottam, persze Mo-n elmondani a főnöknek, hogy holnaptól mással szeretnék dolgozni... Ő azt fogja mondani, hogy nem mással, hanem máshol... :Y

Üdv,

www.solidedgest.wordpress.com

(#5816) vzoltan87 válasza Atlantis (#5813) üzenetére


vzoltan87
tag

Üdv!
Hát... Remélem, hogy nem.
A gépben E7400-as proci, 2+2GB DDR2, geforce 8600GT videókártya és egy WD 40gigás IDE Hdd van jelenleg. Win7 64bit oprendszer (frissítés és servicepack mentes). Kb ennyi, amit így hirtelen fel tudok sorolni.
Kipróbáltam az kompatibilitásnál az összes megnyitási módszert, rendszergizdát, xp-t, vin95-öt, vistát, de semmi. Elindul a telepítő, kiírja, hogy Welcome to PTC. Itt leut egy csík, és ezután rögtön elszáll, és egy hibaüzenet ugrik fel. Tartalma: ptcstup.exe működése leállt. Két opciót ajánl fel: megoldás keresése az interneten/program bezárása.
kb. ennyi. A program szerintem jó, mert próbálkoztam egy másik verzióval, és annál is ugyan ez a hiba lépett fel.

(#5817) Atlantis válasza vzoltan87 (#5816) üzenetére


Atlantis
veterán

Akkor nem tudom, mi a baja. Kérdezd meg a S&T-t, biztos segítenek, ha legális a cucc.

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#5818) embargo


embargo
csendes tag

Sziasztok!

Segítsetek! Keresek egy profi programozót (gondolom esélytelenül), aki az új Creo alá tudna nekem egy faipari modult készíteni. Fejlesztői környezetet, programot intézem. S&T-vel egy éve tárgyalok, de most megint szeptemberig nem érnek rá. Profi üzleti terv van, rendszerterv csak a fejemben...

(#5819) vzoltan87 válasza Atlantis (#5817) üzenetére


vzoltan87
tag

Vagy megszokom a Catia-t :D
Hát... Ez van, se előre-se hátra, de azért köszi, hogy próbáltál segíteni.
Üdv, Zoli!

(#5820) #06658560 válasza Imics13 (#5815) üzenetére


#06658560
törölt tag

Kevered a szezont a fazonnal, illetve sokmindent figyelmen kívül hagysz. Jelen esetben az autógyártónak nem máshoz kell igazodnia, saját érdekeit kell szem előtt tartani. S ezek között egyik legfontosabb. A hazafiságot meg pont leszarják. Amikor a német beszállítót választották, tuti nem csak az ár döntött, hanem esetleges megrendelői igények is szerepet játszhattak, műszaki megoldás, kapacitás, stb. stb. Pl a Fordnak van egy ukáza, csakis Brose, vagy Hammerstein tracket lehet beépíteni az üléseibe. Hiába lenne másik olcsóbb, neki az a minőség kell.

A Mercinél azt hallottam, hogy azért váltanak, mert kurva drága a kátya. Viszont kollégáimnál még fel sem merült, hogy váltás jönne a merci projektekben szoftverileg. Előfordulhat, hogy integrálhatóság szempontjából jobban járnak vele,

Másik ilyen, a spórolás, meg globalizáció erőltetése ész nélkül, ford és Magna részéről is.

A fejlesztések legalábbis a franciák esetében eléggé öncélúnak tetszenek, mert nagyon nem akaródzik nekik a kért javításokat megtenni, helyette új fícsöröket hoztak be, amik senki által nem voltak használva.

(#5821) kpityu2 válasza #06658560 (#5820) üzenetére


kpityu2
őstag

Egy szoftverfejlesztő cég korrektségét szerintem remekül le lehet mérni azon, hogy vannak-e javítócsomagjai a régi verziókhoz. Mert az új fejlesztések mindig új hibákat generálnak. Ipari szinten viszont sokkal jobb egy kiforrott stabil verzió, mint egy hibáktól hemzsegő, új fícsörökkel teli program.

Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....

(#5822) Aske


Aske
aktív tag

Sziasztok

Pro/E WF4 fut 64 bites windows 7-en?

Ha nem, akkor a WF5 az gondolom biztosan fut.

(#5823) Parson válasza Aske (#5822) üzenetére


Parson
addikt

Fut.

Kopi31415, Imics13 -> Az a baj tisztelt kollégák, hogy nem veszitek észre, miszerint mindketőtöknek igaza van és egyiknek se. Nevezetesen egyik tapasztalat az egyik állitást igazolja a másik a másikat. Nem szabad általánositani, mindkét irányzat - a nacionalista (németeknél ha tetszik ha nem, ez meg van, ezért jó a gazdaságuk) és a profitorientált szemlélet (szintén meg van a németeknél, ezért is jó a gazdaságuk) is jelen van. Ergo felesleges egymást győzködni ebben a témában szerintem. De ez csak egy észrevétel. :)

[ Szerkesztve ]

───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────

(#5824) Szibilla válasza Aske (#5822) üzenetére


Szibilla
aktív tag

Fut a WF4 is.

(#5825) adalbertfert válasza Imics13 (#5803) üzenetére


adalbertfert
csendes tag

Szia! Nem a témába vág, itt olvastam valamelyik hozzászólásban hogy az (NX)Unigraphics tud GEO-fájlt készíteni. Hogy kell azt, tudnál segíteni? Köszi.

(#5826) Imics13 válasza Parson (#5823) üzenetére


Imics13
tag

Hi,

Köszi a "tisztánlátásért". Valóban mind a kettőnknek igaza lehet, van! Talán az eszmefuttatásom ott volt egy picit sok(k), hogy azt sugalhatta, hogy csak a "nacionalizmusos" dönt... Persze ez nem ilyen fekete fehér, hisz a "gazdasági, technológiai" oldallal kiegészítve (amit a Kopi emlegetett) alkot egy teljes képet. Talán ez a két dolog segíti hozzá az NX-et, hogy az egész német autóipar átálljon!

Kopi<-> Innentől táma lezárva a részemről! 5 év múlva visszatérhetünk rá!

Üdv,

www.solidedgest.wordpress.com

(#5827) Imics13 válasza adalbertfert (#5825) üzenetére


Imics13
tag

Hi,

Ha van egy lemezalkatrészed és arról készítettél már egy terítéket, akkor használhatod az Export Trumpf Geo file parancsot!

Üdv,

www.solidedgest.wordpress.com

(#5828) 3DFan válasza adalbertfert (#5825) üzenetére


3DFan
aktív tag

A v7.5 újdonságok PDF is ír róla: [Kép]

(#5829) Agent T


Agent T
tag

Üdv!

Nem tud valaki valami jó hajtástervező programot, ami nem derékszögű kúpkerékhajtások geometriai méreteinek a számítására is jó?

Igazi profi. Úgy csinálja, mintha könnyű lenne....

(#5830) Parson válasza Agent T (#5829) üzenetére


Parson
addikt

Ez egy picit komplex igény, remélem sikerül találnod, de akkor osszd meg velünk is. :)

───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────

(#5831) adalbertfert válasza Imics13 (#5827) üzenetére


adalbertfert
csendes tag

Köszönöm a választ! Már csak egy kérdésem lenne. Az NX5-ös verzióban is benne van ez a lehetőség, vagy csak az NX7,5-ben?

(#5832) kpityu2 válasza Agent T (#5829) üzenetére


kpityu2
őstag

Ez mintha tudna:
Camnetics
Nem teszteltem, de a második fotó alapján lehet állítani a szöget.
Galéria

Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....

(#5833) flash7


flash7
tag

Sziasztok!

A kérdésem a ProE WF2-höz kapcsolódna.
Azt, hogy tudom megoldani, hogy egy felület adott távolsággal hátrébb kerüljön, de a mérete ne változzon.(mint az offset-nél)

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv,
flash7

(#5834) #06658560 válasza flash7 (#5833) üzenetére


#06658560
törölt tag

Nincs eltolási parancs, translate, vagy valami hasonló?

(#5835) tisvol


tisvol
aktív tag

Sziasztok,
ha már felmerült az, hogy ki milyen szofvtert használ és mit érdemes inkább tanulni....Ha az ember ismer valamilyen szinten egy 3D szoftvert, akkor szerintetek mennyire nehéz átállni egy másikra? Nézegetem az álláshirdetéseket, van ahol konkrétan kérik valamilyen szoftver ismeretét, de sok helyen csak annyi, hogy valamilyen 3D program ismerete, esetleg zárójelben, hogy mi az előny. Mikor ilyet írnak, esetleg pályakezdőkre gondolnak? Pl ez itt:
[link]
Itt is csak mint előnyt hozzák a Catia ismeretet.Nézegettem Catia videokat...háááát....
De mondjuk ne a Catiara gondoljunk, hanem pl ProE, SolidWorks.

Üdv:T.

(#5836) dokesz007


dokesz007
aktív tag

Sziasztok,

egy kis segítséget kérnék, céget váltottam és nálunk a Solid Edge(magyar háló)/NX(német háló) a rendszer...én eddig CATIA/Solid Works vonalon zúztam...

A probléma, h a SE-ben lévő mérnöki kézikönyv amiben pl. m=0,4-nél sikong én nem hajlandó elkészíteni a fogaskereket, tehát valamilyen modellcsaládként gondolom én elkészíteni ezeket, h a későbbiekben csak az adatok megadásával kapjak kész beépítendő kerekeket, mert egy KB+B-nél nem poén mindent 0-ról tolni...

CATIA-ban nem volt gond, de itt...még azt sem tudom, hogy álljak neki...
Az oktatáson meg ló... nem mondtak erről a graphite-os csóka is csak kummogot, de nem válaszolt...

Előre is köszi...

---C.2.A. Dokesz007 ---I'm the power---SAJTOLOK---

(#5837) perfag válasza dokesz007 (#5836) üzenetére


perfag
aktív tag

Ez így nagyon nem kerek. Az ST3 lazán megcsinált nekem egy 0,4 mm-es modulú fogaskereket. Változtattam a fogszámot, anyagot, teljesítményt .... a szilárdsági ellenőrzéssel időnként sikerült hibát generálnom, de anyagváltoztatással a geometriát meg tudtam csinálni. Tény, hogy az egyik oldalon ronda alámetszett profilt generált, a másikon meg rendeset, de kézzel utólag helyrehozható.

Egy tanfolyamon sok mindenről szó van, de nem tud mindenbe belemenni apró részletekig.
A graphIT-os oktatásról és termék támogatásról nekem nagyon jó tapasztalataim vannak.
Leszámítva egy esetet. Nyertünk pályázati pénzt CAM-es oktatásra, lejött az előadó 5 napra a kisvárosunkba. Minden príma volt, de az utolsó nap elkotyogta, hogy a pesti kollégái azzal heccelték, hogy reggelente majd benéz a ló a szobája ablakán. Ha ezt nem utolsó nap mondja, elintéztem volna, két barátomnak is van lova :D

(#5838) #06658560 válasza tisvol (#5835) üzenetére


#06658560
törölt tag

Amiket ismerek, persze kátyát leszámítva elég régi verziókat, az alapján a logikája az I-DEAS-nak elég közeli volt kátyához, ami a szabadságokat adta, ProE kötöttebb precízebb talán, viszont borzasztó rigolyás, SW elvileg mini, buta kátya, pár téren mégis többet tud, de hasonló logikával, SE pedig jobb, ha elő sem kerül. Mondjuk tuti mások mást mondanak erre, a lényeg, egy cad rendszer rutin használata azt jelenti, a szükséges konstrukciós kérdések nem okoznak gondot, s a föbb struktúrális felépítését egy modellnek vágod. A részleteket meg majd megtanulod. Pályakezdőnek elvileg mindegy mit ismer, majd a munkahelyen úgy is azt okítják, ami kell. Elvileg akkor is, ha korábban már volt hozzá szerencséje fősuliban, egyetemen, középsuliban, azubi képzésen, stb.

(#5839) Imics13 válasza #06658560 (#5838) üzenetére


Imics13
tag

:C

www.solidedgest.wordpress.com

(#5840) dokesz007 válasza #06658560 (#5838) üzenetére


dokesz007
aktív tag

Igen, de sajnos nem tudom elfogadni amit az ST3 nyivákol...

Tehát, van egy méreteztt geometria-fogszám etc...ezt kell megycsinálnom...nem pedig azt amit ő gondol...olyan nincs, h amit kiszámolok, az ST3 nem szereti azt a fogszámot és módosítanom kell...

lényegében akkor pontosítok, hogyan lehet parametrizálni egy fogaskereket ST3-ban...h utána csak az adatokat kelljen táblázatosan módosítani mint CATIA-ban...

---C.2.A. Dokesz007 ---I'm the power---SAJTOLOK---

(#5841) perfag válasza dokesz007 (#5840) üzenetére


perfag
aktív tag

Mi az, hogy nem szereti a fogszámot??? A Tervezői paraméterek lapon ott a Beállítások gomb, a Kimeneti geometria jellemzők csoportban beállítod a Tengelytáv keresőt oszt akkora fogszámot adsz meg amekkorát akarsz mindkét fogaskerékre.

A Solid Edge parametrikus CAD, az Eszözök menüben van változótábla, méreteket változtathatsz, de ott már utólag a fogszámot nem módosíthatod (talán, mert attól, hogy én nem tudom még előfordulhat :D ).

Ha csak CATIA-ban vagy hajlandó gondolkodni, nem neked való ez az állás ... SE-ben nincs táblázat! Jó program ez anélkül is.

(#5842) Ferink


Ferink
tag

Heló!

Egy tápegység műszerdobozát rajzolom Solid Edge V20-ban.
Annyi a kérdésem, hogy elektronikai eszközökre (műszerek, kapcsolók, aljzatok) létezik e standrad parts jellegű 3D modell gyűjtemény akár más szoftver részeként.
Az előlap elrendezését akarom ugyanis kitalálni, és nem akarok minden kapcsolót és egyebet külön megrajzolni.

Köszönöm.

[ Szerkesztve ]

(#5843) perfag válasza Ferink (#5842) üzenetére


perfag
aktív tag

(#5844) Ferink válasza perfag (#5843) üzenetére


Ferink
tag

Köszi sokat fog segíteni ahogy nézem.

(#5845) Imics13 válasza Ferink (#5842) üzenetére


Imics13
tag

Hi,

Próbáld ki ezt, egy regisztráció után natív fájlokat tölthetsz és illeszthetsz be közvetlenül:
[link]

www.solidedgest.wordpress.com

(#5846) Ferink


Ferink
tag

Heló!

A segítségetekkel:

[ Szerkesztve ]

(#5847) kpityu2 válasza Ferink (#5846) üzenetére


kpityu2
őstag

Pofás. A felületekre képet is tudsz illeszteni ha szükséges.. Végül hol sikerült megtalálnod a modelleket?

Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....

(#5848) Japep


Japep
tag

Hello.
Több hónapja már, hogy segítséget kértem és kaptam tőletek egy alkatrész Pro/E-ben történő megrajzolásához. Köszönöm is nagyon, végül arra a munkámra, amibe az kellett, jelest kaptam.

Pont ezért is gondoltam, hogy megkérdezlek Titeket, mert nagyon segítőkészek voltatok.
Tudom, a téma nem vág ide, de remélem feltehetem a kérdésemet. Azt gondolom, hogy sokan itt mérnökök vagytok, de legalábbis ebben a körökben dolgoztok.

Ismét kaptam egy feladatot (az ábrázolás már megy, azóta megyeget az AutoCAD is).

Van megint egy alkatrészem, egy golyós hüvely ház. Magát a rajzot nem mutathatom meg, de ehhez hasonló.
Annyi a különbség, hogy túlsó végén is van egy ilyen lekerekített négyzetes "váll" (aminek az oldala köszörült), meg a méretek mások.
Az átmenő furatban van egy váll, meg egy beszúrás zégergyűrűnek - gondolom csapágy megy bele. Az "első" kisebb átmérő is köszörült.

A feladat maga annyi, hogy előtervezés (pl. ráhagyásszámítás, előgyártmány meghatározás), 3D-s ábrázolás, műveleti sorrendterv - viszont szeretnék tenni bele valami pluszt is.
Úgy néz ki sikerül CNC-maró programot, ráállási tervet szerezni.
Volt szó végeselem modellezésről, de azt elvetettük, mert itt nincs értelme, egy ilyen, ekkora alkatrésznél.

Az lenne a kérdésem, hogy nektek nem lenne-e valami ötletetek? Nem is kifejezetten tervezőrendszerekkel kapcsolatosan várom a segítséget (bár ha van olyan funkció, ami jó lehet, várom), hanem hátha találkoztatok már valamivel munkátok során, ami jó lehet nekem. Én már régóta töröm a fejem rajta, de semmire sem jutok... :S

Előre is köszönöm, remélem valamennyire érthető. Elnézést, amiért nem teljesen vág témába.

Üdv,
Japep

[ Szerkesztve ]

(#5849) Ferink válasza kpityu2 (#5847) üzenetére


Ferink
tag

Köszi.

Vagy két hozzászólással korábban közöltek 3 linket, ahol egy egyszerű regisztráció után mindenféle elem 3d-s rajza letölthető:

3D ContentCentral

PARTserver

TraceParts nevű oldalak.

[ Szerkesztve ]

(#5850) Ferink válasza Japep (#5848) üzenetére


Ferink
tag

Heló!

Én mindenképpen a megmunkálást modellezném valamilyen CAM programmal. Nekünk minimális NX-et tanítottak, azt nem is ajánlom.

Én a szakdolgozatomban Powermill 10-et használtam kimagyarítva 3D maráshoz. Szerintem egy ilyesforma alkatrészhez jól mutatna az esztergálások, marások, fúrások szimulációja (vagy képekben vagy videón).

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.