Kifelejtettél olyan semmiségeket, mint Valeo, Visteon, Cascade, Draexelmaier, Johnson Controls, Hammerstein-ill már JCI ő is. autóiparban, ahol a design megjelenik, ott rendre belebotlik az ember kátyába, mert nincs más helyette. felületezni messze a legjobb alkalmazás. S az Audi szerszámfejlesztése is nagyon erősen kátyával megy. Pl Philips borotvákat is kátyával fejlesztenek Mo-n. Szerszámgépezésnél is sok helyen megjelenik a NX, mint olyan, nem kizárólagos a ProE helye.
A nagy váltásokat nem kell készpénznek venni, hisz ha egy rendszerben ott van az összes futó, s jelenleg fejlesztés alatt álló termék, akkor minimum tíz év, mire kifutnak teljesen, inkább több, annyi ideig meg kell a natív cad rendszer.
"Ami biztos, ha sok pénzt akarsz keresni, középkategóriások felejtősek." Ha sok pénzt akar valaki keresni, akkor külföld, vállakozóként, s FEA, vagy azon belül is méginkább rezgéssekkel, akusztikával foglalkozó terület. Esetleg CFD, bár azt a repgépészek terítik.
jahatpersze: nem az Audi miatt van nagy CATIA fölény, pláne, mert ők a motorfejlesztést ProE-ben nyomják, szerszámozni szerszámoznak CATIA-ban. egyszerűen mivel kváziszabvány lett autóiparon belül, a beszállítók jelentős részének kell, hogy legyen kátya a polcon, megfelelő emberekkel. A világba dolgozó AVL is használja mindkettőt legjobb tudomásom szerint. Amennyiben cél az autóipar, akkor ezen két szoftvert éri meg hazsnálni, bár persze kérdés melyik országrészen belül gondolkozol, esetleg a határokon túl-e. NX, ProE, Catia a három használt autóipari progi, jelenleg igen jelentős CATIA fölénnyel. sok esetben ott is azt használják, ahol nem a legjobb. De pl. még mindig vannak V4-et igénylő projektek, s I-DEAS-t is használnak még váltófejlesztésre. Azt pedig, hogy a kis francia VEM-ben jó, nagyon gyorsan felejtsd el. Gyakorlatilag használhatatlan eredményeket ad, semmit nem lehet értelmesen beállítani benne, nicnsenek normális anyagmodelljei, hálózni pocsék vele. Manager szemének elhomályítására viszont megfelel.
imics:"Érhető is, mondjuk a német autókat tervezzenek német szoftverrel nemár franciával... Nem is olyan régen még a németek nem szerették a franciákat, de persze jobban szerették, mint az amcsikat... ezért lett a német iparban közkedvelt a Catia, de változott a világ itt a Siemens..." Ez így ebben a formájában irtózatos nagy marhaság, hogy igazán finoman fejezzem ki magam. Nem a nacionalizmus, hanem a használhatóság volt mindig is a mozgatórugó. S itt kulcskérdés a designerek, valamint a már tényleges fejlesztést végző mérnökök közötti adatcsere, adatminőség problematikája.
Modulok: a CATIA-nak 13 csoportban van 97 modulja. Átlag mérnök ebből jó, ha tízzel találkozik autóipari pályafutása alatt. S ott sem minden funkcióval. túl sokat pedig nem lehet mivel összevonni, annyira szerteágazó, specifikus modulok.