Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [GoodSpeed:] ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
#16820480
törölt tag
Kicsit fura a számozás a Fujinál. Jelenleg a Pro2, T2, T20, E3 és H1 tartozik egy generációba, de itt is vannak eltérések, a később kiadott modelleknél van például érintőképernyő, Bluetooth, stb. És most jön a T3, ami megint új generáció lesz a belsőt tekintve.
madgie
titán
Ez szerintem kábé csak téged zavar Hogy kéne hívni egy új generációt? Mint az Nikon most az agyament Z6-Z7-tel?
#16820480
törölt tag
Hát, nem tudom, lehetne mondjuk mind 3-ra végződő, vagy valami ilyesmi, hogy lehessen látni egyből mi hova tartozik. Mert így aki nem követi a rendszert, könnyen hiheti, hogy az E3 a T3-mal egy generáció, a H1 meg még régi váz.
Pedig van igazsága, én sem követem ezt már havi szinten sem, hirtelen nem is tudom, hogy az x-e3 micsoda
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
madgie
titán
És akkor kijön a H3 először és néz az ember, hogy miapics, hol a H1 meg H2?
Hát elég hülyén nézne ki az biztos.
Szerintem meg kell nézni az évjáratot, összevetni az előtte és utána kiadott gépekkel, elolvasni pár tesztet és máris tiszta a dolog. Én így döntöttem az x100t mellett, s volt jó áron, de hiába ha annyi a különbség köztük. Az f és a t között meg hajjaj, egy raklapnyi előnye van (az sok, gombócból is). Majd egyszer ha nagy leszek leváltom f-re persze ez nem várható a következő megjelenéséig. Az mondjuk jó kérdés mi lesz az ötös, mert eddig volt az 1. x100 (nincs megjelölés), a 2. (second) s, a 3. (third) t, a 4. (fourth) f, most meg jön az 5. (fifth) azaz f megint? Mi lesz itt? Átmennek ők is Rómába azaz V? Vagy ennyi, vége az x100-nak, nincs több betű, elfogytak az 5letek, vagy lesz 5, az meg tök hülyén nézne ki, 1005.
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
#16820480
törölt tag
Én tudom követni, de akinek új az X-System, az még nem látja át. És kérdés, h akar-e annyit olvasgatni utána, hogy képbe kerüljön. Nyilván érdemes olvasni, de szerintem te is sejted, hogy mennyire hajlandóak erre az emberek úgy általában
hegyimorc
senior tag
Én sokáig tudtam követni, de az X-E3-mal annyira elégedett vagyok, hogy nem is nézegettem, hogy mi lehetne a következő ... na és itt el is veszítettem a fonalat.
XF10 meg X-T100 B+, az elsőről azt gondolom, hogy valami 1/1,7" vagy 2/3" kompakt (mert voltak hasonló nevűek), a másodiknál meg azt hiszem csak rossz helyre írták a T-t
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
madgie
titán
Jó, hát akinek új a Nikon rendszer, az azt mondja, hogy van hármassal kezdődő, ötössel, hetessel, akkor a D7500 biztos jobb, mint a D500
Mondjuk lehetne áttekinthetőbb a Fuji termékszámozása, az tény, de tényleg tökhülyén mutatna az X-Pro3 is, miközben a kettes meg kimaradna (mert ugye X-Trans II Pro vázuk nem is volt).
voriae
tag
Csak tippelem, de a Nikonék talán a D5 folytatásaként nevezték el 6-nak és 7-nek az új pro vázakat. A Fuji-féle számkatyvasz számomra sehol sincs egy Pana-féléhez pl., bár az XT100 alaposan feladta a leckét!
aznem
tag
Egy olyan tájékozatlanabbnak mint pl. én, biztos jó kiindulási pont lehetne ha az összefoglalóban szerepelne az "egyedfejlődés"
(Csak ötlet, senkiével nem akarnám a csalánt!)
X-T3 (ha ez lesz a végleges neve) kapcsán esetleg tudható, milyen pluszok lesznek videós szempontból az elődökhöz képest?
Sajnos 16-50-em már nincs. Én is kíváncsi leszek, hogy milyen. Eddig csak a vásárlásnál kipróbáltam.
Holnap elutazom, abból lesznek fotóim vele. Szívesen megosztok majd néhányat.
Egy idegesítő tulajdonsága rögtön feltűnt. Ha playbackre váltasz, akkor mindig visszahúzza a tubust, mintha kikapcsolnád, és addig nem mutatja a képet. Ez egy f***ság. Gyorsan ránáznél, megvárod amíg zümmög, minden ok, visszakapcsolsz, megint megvárod amíg zümmög.
madgie
titán
Látod, erre nem is gondoltam, pedig logikus
#16820480
törölt tag
Eddigi infók alapján ez nem videós váz lesz, inkább a fotós képességek fejlődnek. Lehet, hogy lesz valami újdonság videóban is az új érzékelő és X-Processor miatt, de ne várj forradalmit tőle szerintem.
szilu7: Feltetted az obira a legújabb fw-t? Mintha valami ilyesmit javítottak volna benne. Bár most nem emlékszem pontosan, hogy csak azt, hogy minden indításkor a kikapcsoláskori zoomra álljon vissza, vagy ezt is, amit te mondasz.
madgie
titán
Akkor lehet nagy ugrás videóban, ha nem olyan forrófejű érzékelőt kap, mint a hírhedt 24-es Sony. Egy 4K- 50/60fps nagyon kellene már itt is, a GH5 azért ebben körberöhögi a konkurenciát.
Ui: eszméletlen az IBIS videónál, 90/2-vel a H1-et a bal tenyeremben (!) tartom, jobb mutatóujjal bököm a képernyőt, honnan hová élesítsen át (H1-nél külön hangolható videónál a követő AF, a fotós beállítástól függetlenül) és röhögök, mennyire állat outputot ad. Mire a T2-vel leállványoznék, ezzel már meglőttem a fél B-roll adagot.
[ Szerkesztve ]
taranis
addikt
Úgyvan, én nagyon várom a 4K50-et, ha nem rakják bele, akkor nem lesz olyan egyértelmű a vétel.
Amúgy X-H1-en gimbalon IBIS-el mennyire jön elő a sok helyen említett rángatózás?
[ Szerkesztve ]
colorizer.net
|AP|
veterán
megelőztek, de én is fw frissítéssel próbálkoznék. Bár lehet tényleg csak a zoom állapot megjegyzését javították benne, de próba szerencse.
madgie
titán
Általában a T2-t rakom gimbalra, a H1-gyel B-rollozok. Nem vettem észre még rángatózást amúgy, de tudom, hogy belefuthat az ember.
#16820480
törölt tag
Nem biztos, hogy Sony érzékelő lesz benne, volt ugye hír arról, hogy a Panával együtt fejlesztett valami organic cuccot a Fuji, ami lehet, hogy egy opció lesz, attól függően milyen fázisban van.
Én mondjuk a global shuttert várom inkább, bár az sem kritikus, de legalább tényleges fejlődés. Illetve a H1-féle evf-et a T3-ba Mert a H1 nagy és nehéz, de az evf kellene, hogy ne legyen lag, amikor a szemedhez emeled, meg ilyesmi.
Nem néztem még a fw-ét. Köszi mindkettőtöknek a tippet!
aznem
tag
Köszönöm az információt!
Többieknek is!
sonikon
csendes tag
Találkoztatok már az alábbi jelenséggel X-T2-n?
FHD/50p videó felvételekor Stop után "Write Error" üzenet kapok és így is marad. Ebből az állapotból Ki/Be kapcsolással lehet kiszállni, viszont rögzített egy mp4-et, de csak az első néhány másodperc mozgókép, aztán már csak az utolsó frame állóképként látható benne. A hossza annyi, amennyi valójában volt a Start és Stop között. A kártya a Slot2-ben van, a formázás is itt történt, ide van irányítva a video felvétel. Ezt néhányszor eljátszotta, aztán PC-n formázva is ugyanez volt a jelenség.
És ezután (kínomban) a menüben átállítottam HD/50p-re, csináltam egy rövid snittet, ami hibátlan volt, majd visszaállítottam FHD/50p-re, és azóta ebben a formátumban is hibátlanul rögzít.
A kártya egyébként Transcend Ultimate 633x UHS1 Class3, aminek még talán a 4k-t is vinni kellene.
madgie
titán
99%-ban Full HD/50p-zek, sose volt ilyen problémám, illetve a hírhedt 4.00 fw-vel jártam úgy, hogy frissítés után fagyott a gép ilyen beállítások mellett, de minden más beállításban jó volt. Asszem akkor újraraktam a fw-t úgy, hogy elállítottam 4K-ra a gépet, azután minden jó volt.
Annyi még nálam a különbség, hogy mindig slot 1-re videózom. Elvileg ugyanazt tudja a kettes is, de lehet valami bug csak a kettes slotban jelentkezik.
taranis
addikt
Egyszer ha ráérsz meg tudnád nézni, hogy az X-H1-nek az FHD/50p-jén tényleg erősebb e a moiré/aliasing, mint az X-T2-n? Anno voltak erről videók, és nem nagyon értette senki, hogy ez hogy lehet, de valahogy leült a téma.
[ Szerkesztve ]
colorizer.net
madgie
titán
Erősebb? Én épp azt olvastam, hogy a 100/120 fps kicsit kevésbé moirézik a H1-en. Az 50p-s dolgot még nem is hallottam. Ha találok valami moirés dolgot, megnézem
taranis
addikt
Igen, azokban jobb kicsit az X-H1, de itt most nem az érdekelne, hanem a sima 1080p/50, ami már eredetileg is benne volt az X-T2-ben, mert ennél láttam olyan tesztet, ahol meg az X-T2 volt jobb.
colorizer.net
sonikon
csendes tag
Végigcsináltam az általad megadott sorrendben a fw frissítést, és a video Slot1-re irányítását.
Eddig minden rendben van, nem tudom reprodukálni a korábbi hibát (formattálás után sem).
Maradjon is így . Lehet, hogy a Slot2 gyengébb írási sebességben, vagy csak egy kis sw hibáról van szó?
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
shouryuken
senior tag
Ez a laowa 9mm egész vonzó. Most 135 a fotoplusnál, kb. a világon a legjobb ár sztem.
madgie
titán
Sebességben elvileg ugyanaz, de sajnos vannak szoftveres hülyeségek. A H1 például néha elfelejt joystickra fókuszpontot váltani, egy ki-bekapcs meggyógyítja.
Megnéztem a fw frissítéseket. Az általatok írt funkciókat az X-E3 új fw-e tartalmazza, nem az objektívé.
1) When changing the focus mode (AF/MF), the focus ring function (fine zoom adjustment, manual focus) automatically switches.
* Focus ring function when focus mode is "S" or "C":Fine Zoom adjustment.
* Focus ring function when focus mode is "M":Manual focus.
2) Memorize the lens zoom position when power off and return to the position when power on
3) Maintain the lens zoom position in playback mode to shorten the startup time for the next shooting
És a 3. az általam hiányolt funkció.
Az objektívnek csak egy minimális stabilitási javítását adták ki. Fontos tehát tudni, hogy régebbi vázakkal másképp (némileg idegesítően) fog működni. A T1-et megnéztem, nem kapta meg ezeket a javításokat.
Ja és a finom zoom állítás is nagyon pöpec. Már csak fotózni kéne vele.
#16820480
törölt tag
Ja, jól rémlett akkor, hogy valahol volt ilyen funkció, csak a váz kapta ezek szerint meg. Fura kicsit, azt hittem ilyesmi az obi fw-ben lenne.
Kell venni mellé egy E3-at
DonRazzino
senior tag
Ha néznéd és hallgatnád A Kopaszt akkor tudhatnád, hogy azért van, mert a Sonynak itt az alfája, a Nikon meg kihozza a Z-t, ami valójában az omega ( Ne kérdezd, én se tudtam összerakni. )
lugosi
MODERÁTOR
Érdekes videót láttam tegnap a youtube-on. [link]
Volt egy olyan kijelentése az illetőnek, hogy szerinte a full frame lesz az új aps-c, és a középformátum az új full frame.
Nem figyeltem pontosan, hogy hogy értette, annyira meg nem érdekelt, hogy visszanézzem, de olyan értelemben van benne valami, hogy ma más lassan annyiért lehet kapni KF gépet, mint amennyi a kezdeti időkben a FF gép ára volt, és lassan a korai aps-c árban lehet kapni FF gépet.
Úgy látom nagyon megy mindenki most a Sony után (úgy értem a gyártók), elindult egy folyamat amit a nagy gyártók elcsoszogtak volna, ha rajtuk múlik.
#16820480
törölt tag
Ez a FF téma eléggé csak p*csméregetés a gyártók részéről (meg a felhasználók részéről is leginkább az). Ugye annak idején a FF (illetve kisfilm) azért terjedt el, mert sokkal kompaktabb tudott lenni a többieknél, és ezért simán magával tudta vinni az ember. Persze akkoriban is sokan lesajnálták, hogy az kis vacak játékszer, aztán mégis milyen elterjedt lett, most pedig az a méret-etalon.
Ugye amióta AF és OIS, IBIS van a gépekben, a FF méretelőnye kicsit elveszett, mert az optikák is nagyobbak kell legyenek a motor meg elektronika miatt, illetve a vázak is meghíztak az elektronika, akksi, IBIS meg egyebek miatt. A kisfilm méretét manapság inkább az APS-C hozza már, mint a mostani FF gépek, szóval szerintem az vicces elképzelés, hogy a FF lett az új APS-C és a KF meg az új FF. Ezer éve vannak KF gépek, és nem csak az ár miatt nem lettek olyan népszerűek. Profi fotósoknak bizonyos esetekben tényleg jól jöhet az a technológia, de amúgy csak kütyübuzulás, sznobizmus és pixelkukkolás vannak inkább mögötte.
Vannak a nagyobb és kisebb szenzorméretnek is előnyei és hátrányai is. Az ilyen "csak a FF" emberek nálam egy kategóriában vannak az "i shoot RAW" pólót viselőkkel, meg az i have a 1D típusokkal.
madgie
titán
Ne is mondd, a "kedvenc" jútyúberem a mikrofonfejű Aladár, a fotózás Shia LeBouf-ja, I shoot RAW cuccokkal
shouryuken
senior tag
Teljesen egyetértek. A fotós blogok/yt 80%-a a gearről szól. Persze, valamennyi útmutató kell, de az ilyen “why I switched to.., ff vs crop” videók már baromira unalmasak. Fingnyi különbségekről megy az okoskodás.
lugosi
MODERÁTOR
"a FF lett az új APS-C és a KF meg az új FF"
Úgy emlékszem nem ezt mondta a srác (de lehet), én azt írtam hogy úgy emlékszem azt mondta, hogy lesz, és nem hogy lett. Árban azért a fejlődési irány tetten érhető.
"Ez a FF téma eléggé csak p*csméregetés a gyártók részéről (meg a felhasználók részéről is leginkább az)."
Érdekes, mert a srác mondja is a videóban (ugye nem nézted meg? ), hogy a korábbi méregetés témája az volt, hogy hány megapixeled van, most pedig az, hogy mekkora a pixeled (az érzékelőn). A gyártók is e téren versenyeztek korábban és úgy tűnik most kezdenek átállni erre a másik versenyre.
Csak egy gondolat volt egyébként, gondolom megosztom, nem kell egyből támadásnak venni.
madgie
titán
Ez a mekkora a pixel duma már a D700 idejében lecsengett, igazából csak az számít, adott, illetve a megcélzott médián nézve mit látsz.
Jut eszembe, az A7S-nél tényleg megint felütötte a fejét ez a mekkora a pixeled dolog, aztán a csillagfotósok szépen el is neveztél Star Eaternek azt a vázat Videóra tuti a kevesebb több ,az igaz, de fotóra általában véve nem, nem véletlen, hogy még a "hű de széttesztelünk mindent" oldalakon általában a toplista tetején egy aktuálisan magas pixelszámú gép csücsül.
Mercutio_
félisten
Az ilyen videdók szerintem azoknak szólnak, akik inkább csak kütyüznek/teknóznak, de nem túl sokat használják a felszerelést.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
#16820480
törölt tag
Nem néztem, most munkahelyen nem is tudom, majd este Csak magára a felvetésre reagáltam, meg hogy mi bosszant benne, nem akart ez támadás lenni, főleg nem ellened. Bár lehet, hogy a szövegezése kicsit olyanra sikerült
Atyaég! Gondolkodtam, hogy ez most vicc vagy komoly.
|AP|
veterán
én ennek örülnék:
SIGMA Will Make FUJIFILM X Mount lenses if X series Camera Sales Increase by 20%
az mindig jó, ha több gyártó beszáll egy rendszerbe
Más: a várható 16-80 méretéről/súlyáról lehet már többet tudni?
Én eddig egy képet láttam róla, meg egy ilyen összehasonlítást. Utóbbi szerint kb. 10-24 méretben lesz, de gondolom azért nehezebb lesz. Ez még a "nem annyira vészes" kategória nálam.
#16820480
törölt tag
Most reggel volt valami rumour, hogy a T3-mal együtt jöhet esetleg a 16-80? Vagy rosszul olvastam valamit Nem lenne rossz (a 2019 helyett).
Amúgy persze a Sigma is biztos jó lenne, de azért ők inkább a nagy és nehéz obikat csinálják, nem a kompakt és kecses megoldásokat
|AP|
veterán
igen, én is olvastam, lehet jön a T3-mal együtt.
A Sigma azért tud kecsesebb obikat is csinálni, ha a m43-os üvegeiket nézzük
madgie
titán
Tud, de nem érdekelt benne, még a Sony-ra se csináltak kisebb obikat, csak a DSLR méretű cuccaikra raktak egy "közgyűrűt" oszcső.
Talán most a Nikon Z-vel ez megváltozik, arra már lehet megéri rendes mirrorlesst cuccokat kiadniuk, amelyek már Sony bajonettre is kijöhetnek.
Gercsa
senior tag
Kicsit lemaradtam az új pletykákban.
A lehetséges árról volt szó a 16-80 kapcsán?
Nem én kiáltok, a gazdaság dübörög.
lugosi
MODERÁTOR
Amúgy nem követem a srácot, meg a stílusa egy kicsit nem is annyira tetszik, de érdekes volt a felvetés erről a szenzornövekedésről.
Persze az egészet leginkább a nikon új gépe tekintetében megjelent felfokozott várakozás generálja. Lehet, hogy ez a srác 2 hónap múlva tök mást fog mondani.
Csak sztoriképpen, egy barátommal beszélgettünk annak idején mikor kijött a canon 300D és utána a nikon D70. Mondta, hogy ő annyit nem adna dslr-ért, majd akkor, ha 100 körül lesz. Én akkor könnyelműen azt mondtam, hogy annyiért sose lehet majd dslr-t venni, és basszus lassan ott tartunk.
Amúgy nem vagyok én se FF user, egy muzeális 4/3-os gépem van.
Mercutio_
félisten
Eddig azt hittem a 19/2.8, 30/2.8, 60/2.8 sort APS-C milc-re tervezték, eszerint asse? Jó, az f2.8 egy fixnél nem is akkora szám
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
#16820480
törölt tag
Hát, ha megnézed mondjuk a 30/2.8 mekkora egy Fuji 28/2.8-hoz képest, akkor elég markáns különbség van közöttük
jlaudio
tag
Hát ha a Nikon Z az FF akkor arra majd az FF Art obikat fogják adaptálni, mint ahogyan az FF Sonyra való Sigma obik is Art-ok, csak sokat szivnak a kicsi Sony bajonett miatt, mert nem egyszerű adaptálni rá a meglévő Art szériát ezért lassan jelennek meg a Sony változatok.
Ami érdekes lenne az a 18-35 f1,8 Art és az 50-100 1,8 Art X mount verzió, mert ezek amúgy APSC obik szerintem nem lenne nehéz adaptálni őket.
Téma tudnivalók
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD