- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Milyen mosógépet vegyek?
- Digitális Állampolgárság Program
- Bambanő háza tája
- Asszociációs játék. :)
- Nagyon szépen kérek mindenkit, hogy aki tud segítsen!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
-
LOGOUT.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz diablo1984 #49599 üzenetére
Egyelőre még nem hallottam ilyen gondról a 3 hengeresnél.
⭐ Stella
-
diablo1984
veterán
1,5 ecoboost 3 hengeres motornak van gyenge pontja?
A 4 hengeresnél a hengerek közötti víztér falának átrepedése, de vajon a 3 hengeresnél van ilyen konstruciós hiba, amire készülni kell? -
RazoR
veterán
MK1 Focus-ba szerelt már be valaki androidos fejegységet, vagy valami 2 din-es motyót a gyári helyett ami tud tolató kamerát is?
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Egy érdekes problémába futottam bele ha egyaltalán ez annak nevezhető. Adott egy 22 Galaxy Hybrid Sync 3-al. A telefon össze volt párositva vezetékesen az AA autoval a Waze miatt, közben ment a zene a telefonról, és többszőr is produkálta azt hogy a zenét lecserélte valami német rádiós adóra és utána mindíg kézzel kellett újra elindítani a zenét a telefonról. Amikor átváltott akkor nem tudtam soha leolvasni hogy mit ír ki egy pillanatra a középső kijelzőre,mert a forgalmat figyeltem. Eddig ezt nem játszotta el velem még egyszer sem. De eléggé bosszantó
Előre is köszi a segítséget -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Ron Swanson #49591 üzenetére
Gratula!
Igen frissítheted 23188-asra. Kb 20-30 percet vesz igénybe. Célszerű járó motorral végezni. Új funkciót szerintem nem sokat tartalmaz, inkább hibajavításokat, valamint a térképfrissítést azt csak a lelgfrissebb Sync-re engedi felrakni.
A térképfrissítés 1,5 órás művelet.Itt tudod letölteni: [link]
⭐ Stella
-
Ron Swanson
senior tag
Csatlakoztam a Ford klubba. 2020 hybrid Mondeo.
A SYNC rendszert érdemes frissíteni? Most 3.4 build 19xxxx van rajta, úgy látom ez elég régi. Ha frissítem akkor lesznek új funkciók is, vagy inkább csak hibajavításokat tartalmaz? Illetve mennyi idő szokott lenni a frissítés? USB-ről érdemes vagy Wifiről? -
joe47
csendes tag
Sziasztok!
Lehet, hogy volt már kérdés, de nem tudom, hogyan kell használni a keresőt
Ford Focus mk2 1.6B 100Le szelephézag állítás témában kérem a segítségeteket.
Elsősorban csongrád megyében keresnék(de bármit meghallgatok) olyan megbízható szerelőt, aki leellenőrizné a hézagokat és szükség esetén be is állítaná a megfelelő értékekre. 233e km van benne, szerintem nem volt még ilyen beavatkozás elvégezve rajta.
Köszönöm! -
stilo18
addikt
Sziasztok.
Mk4, benzin Mondeo.
Múltkor beírtam, hogy rángatás után lefullad az autó...
A hibát úgy sikerült orvosolni, hogy pucolva lett a map szenzor.
1 hónapig jó volt, majd újra jelentkezett a hiba.Hétfőn kapott egy új Bosch szenzort.
Most szombaton újra előjött a hiba.
Létezik, hogy egy új szenzor egyből tönkre megy?
Gondoltam rá, hogy nem ez volt a hiba oka, de amikor ki lett pucolva az eredeti alkatrész, akkor tökéletes volt a kocsi..
Konkrétan mintha visszakaptam volna 10-20 lóerőt..Amikor hét elején a Bosch szenzor bekerült, szépen vissza kaptam a kocsi "régi erejét"...
Rendeltem amúgy most bontóból eredeti Ford map szenzort..
Rohadt idegesítő már..
#PS5Pro#C9/QN95#S22Ultra#SSArctisPro+DAC#Aonic50
-
válasz molnarpeter #49570 üzenetére
Köszönöm szépen az infókat sajna győri vagyok, így Nógrád s Baranya kiesik nekem :/
Lezso6:
Neked is köszi, így akkor megnyugodtam, majd azért lehet télen elviszem a szerelőhöz azért, mert ez most ,,új hang"Gépelés nem az erősségemasdsdk
-
diablo1984
veterán
Hajdúböszörmény környékén nincs valakinek új(aktuális gen) Kugája? Egy garázs próbát kellene tartani, hogy befér-e(jelenlegi autómtó hosszabb és szélesebb, de garázsban szeretném tárolni...). A közeli kereskedésekben nincs ilyen tesztautó, a városban láttam 1-2db-ot, csak furán hatna, ha leszorítanám az úton ezzel a kéréssel.....
Hátha olvassa valaki aki helyi, vagy erre jár és meg tudnánk nézni, hogy befér-e.... -
troll81
addikt
Fék upgrade
Mai csomag készlet a postás meg jegyezte hogy durva volt [kép] -
Alemida
tag
válasz Mauzes #49574 üzenetére
Első vezérléscserénél nekem sem cseréltek se vízpumpát se szelepfedéltömítést ESS-nél. Focus 1.6 benzin 100Le. Nem a vezérműszíj hajtja, nem csepeg nincs baja akkor maradhat a második cseréig. Petrányi szerintem egy pofátlan lehúzás. Második vezérléscserénél most tavasszal már cserelték ezeket is ESS-nél, 190eFt, gyári alkatrészekkel. Ford Carnet Váci úton erre 300ezres ajánlatot adott...Szerintem ESS-nél kérdezz rá, hogy pontos-e az ajánlatuk.
[ Szerkesztve ]
-
Gergőke88
addikt
válasz Jacob Gibbs #49573 üzenetére
Jött az új flottás autó.
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni szervizelés kapcsán. 2019-es Ford Galaxy, 2 literes dízel 190 LE (BCCC motorkód) autómban 185 ezer km van, vezérlés cserét tervezek. Bekértem pár ajánlatot (nyilván alvázszám alapján), és most kicsit meg vagyok lőve, mert mindhárom ajánlat eltérő tartalommal érkezett.
Ford Petrányi: 480 ezer Ft, ennek a fele munkadíj, felsorolva csomó alkatrész, közte vízpumpa és vezérmű fedél (ez a kettő a legdrágább).
Kőrösi Autó (Ford specifikus pesti szerviz): 340 ezer Ft, ennek a fele munkadíj. Elmondták, hogy látják alvázszám alapján, hogy ez olyan motor verzió, amiben bonyolultabb és drágább ezt cserélni (más Galaxy-ban 180-ból is kijönne). Itt is az alkatrészek között a legdrágább a vezérmű fedél, viszont a szerviz szerint nem szükséges vízpumpát cserélni, mert nem a vezérlés hajtja.
Ford ESS: 200 ezer Ft, ennek a fele munkadíj. Itt is részletes alkatrész lista, de se vezérmű fedél, se vípumpa nincs benne, tehát teljesen eltér a fentiektől (azaz esetleg benézték volna?)
Na most ilyenkor mi van? Hogy döntsem el, hogy kinek van igaza? Nyilván oda szeretném, ahol mindent megcsinálnak, amit kell, de csak annyit.
-
válasz Hannibhál #49567 üzenetére
Elvileg a Fiestádban is ugyanaz az IB5 váltó van, mint az én Focusomban. Nekem volt váltócsere nyelestengelycsapágy miatt, aminek kb olyan vonyító hangja van, mint a régi Ikarus 260 / 280 buszoknak, főleg bizonyos sebességnél igazán hangos, nekem pl 90-110 között volt a legrosszabb. De üresben is van hangja felengedett kuplunggal.
De váltónak van egy alap hangja is, felengedett a kuplunggal, legalábbis nálam hidegen, amolyan kicsit darálós hangja, de halkan. Ezt a régi váltó is csinálta (amíg jó volt), meg az "új" is, vadonaút kuplungszettel.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Hannibhál #49567 üzenetére
Nyelestengely csapágy - amíg csak így különleges körülmények között hallatszik, nem igazán igényel beavatkozást Nógrádban vagy Baranyában tudok ajánlani váltóst, de nincs rá szükséged, ilyen marad még sokáig, majd ha hangos lesz akkor érdemes nekiesni, addig meg néha olajcsere pár deci plusszal esetleg nem árt, megkockáztatnám első körben a gyárit, néha ennyi is elég a könnyebb kapcsoláshoz, de az 1 és R az álló helyzet miatt sosem kell tökéletes legyen szerintem. Működtető rudazat csuklóit/bowden faudi fejeit át lehetne nézni esetleg, kicsi zsírt adni nekik, ilyesmik, hátha javít rajta. Oktatni ajánlom a VAG konszern 1.9 SDI szívó dízel csodákat, karbantartás minimális, megbízhatóság maximális, és elindulni rettenet könnyű vele (a viszonylag rövid váltóval jut bőven nyomaték, kezdőként azzal szórakoztam, hogy alapjáraton indultam el vele emelkedőkön, nulla visszagurulás mellett, csak a pedálokkal finoman játszva vagy ha ezzel tervezel pár évre, akkor gázszettet is megkockáztatnám, ilyen üzemanyag árak mellett.
-
Sziasztok!
Kis Fiestammal(2004, 1.4 benzin) elkezdtem oktatni, emiatt kapja az ívet rendesen. Azt vettem észre, hogyha fel van engedve a kuplung, akkor van egy zörgő hangja, mintha valami fémes súrlódna, de nem hangos, kinyomott belső ventinél lehet hallani. Egy darabig hallatszódik, majd elhalkul s megszűnik(vagy nem hallom). Ha benyomom üresbe a kuplungot, s felengedem, akkor újrakezdi, illetve miközben van a hang s kicsit(pár milimétert) benyomom a kuplungot, akkor megszűnik, s ha visszaengedem, akkor megint van. Gondolom nem kinyomó csapágy, a tárcsa s a csapágy kb 160e km-nél volt cserélve, most 205e-nél van, s kb 2e-t oktattam vele eddig.
1est illetve hátramenetet nehezen veszi, de ez majdnem mióta nálam van(113e km-nél vettük) kb így van, duplakuplung megoldja, ileltve menet közben sem érzek semmit, húz, megy, nem csúszik stb.
Esetleg kérhetek tippeket, hogy egyáltalán mi lehet ez?
köszönöm szépen előre is!Gépelés nem az erősségemasdsdk
-
kcsa
veterán
válasz erdey_a #49559 üzenetére
Tényleg nézd meg a grafikont, 3500-nál 90 lóerő körül van a leadott teljesítmény, 3000-nál pedig már csak 70. Persze lehetne hatsebességes is 3250-es fordulattal adott sebességen ha ettől megnyugszik a lelketek, de radikálisan kevesebb nem lesz.
@DeFranco: ebbe már bele sem akartam menni, én perverz beteg állat vagyok, nem átlagfogyasztást nézem a kompúteren hanem a pillanatnyit, gyönyörűen látszik hogy alacsonyabb fordulaton ha nagyobb gázt kell adni több lesz a fogyasztás, mint magasabb fordulaton kisebb gázpedálállás-emeléssel. (nem tudom szebben megfogalmazni, de remélem érthető )
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
RazoR
veterán
van valakinek 2011 utáni c-max-a? mennyivel kisebb a beltér ha az egyáltalán a focis-hoz képest?
-
kcsa
veterán
válasz erdey_a #49546 üzenetére
"130-nál 3500-at forog. egy 6. fokozat jót tenne neki. "
Erről már volt itt beszélgetés, de egy szívó motort egyszerűen nem tudsz így leáttételezni. Jól hangzik hogy elférne egy hatodik, de gondolod 1.6 szívó elbírna egy Focust mittomén 2700-as fordulaton? Teljesítménygörbét lásd pl. itt., első szembe fújó szeles napon már lassulna, tartani sem tudná a sebességet.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
troll81
addikt
Erre nagyon kíváncsi leszek hogy milyen milyen lesz használni. [kép]
Embe mire lenne szükséged?
-
embe
nagyúr
Van valami oldal, ahol meg lehetne nézni, mondjuk alvázszám alapján, hogy adott alkatrésznek mi a gyári cikkszáma?
A 7zap.com már fizetős lett.
-
erdey_a
addikt
válasz Ace Ventura #49547 üzenetére
hát talán még össze is jöhet annyi.
én ráadásul kombiról írtam, az még pár kiló plusz.Vérboci
-
Ace Ventura
addikt
válasz erdey_a #49546 üzenetére
Agglomeráció-Bp ingázásra kellene. Totál vegyes használatra. Napi 20-20 km oda-vissza.
Jelenlegi 1.4 Fusion 6.5 átlagba. Jo lenne ha nem lenne jelentősen több.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
erdey_a
addikt
válasz Ace Ventura #49545 üzenetére
nehezet kérdezel, mert napi szinten városban a feleségem vezeti, így ilyen adatot most nem tudok, de ha kirándulni megyünk, országúton 6-6,5 literből is elvan. pályán falósabb, mert 130-nál 3500-at forog. egy 6. fokozat jót tenne neki. szóval inkább a 90-100 tempónál van a munkapontja.
szerk.: lásd kivel van dolgod, kiszaladtam és megnéztem. 7,6 az átlag. Ez netto nagyvárosi (Győr) fogyasztás.
Az előző 1.4 tsi octavia is ekörül evett városban, szóval én ezzel elvagyok.[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
-
RazoR
veterán
1.6 125 lovas csak szívó benzin van vagy van ilyenből ecoboost is?
Német oldalon nézelődök de rengetegnél nincs ott hogy ecoboost vagy TI-VCTJól gondolom, hogy az 1.6 ecoboost az a 150Le-s?
A 1.6 TI-VCT meg a 125?[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz molnarpeter #49535 üzenetére
Ez így nem igaz, pl. kapásból nem közvetlen befecskendezéses, meg többi drága hibaforrás is hiányzik. Gondolom kábé a blokk közös, és ezen kívül semmi, hisz még a kompresszió sem lehet azonos a két motortípusnál.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
RazoR
veterán
válasz molnarpeter #49535 üzenetére
Értem, köszi.
Ecoboost nem kell.
Gondolkozom, hogy kimegyek németbe kocsiért.
Akkor nézelődök MK3.5-öt is hátha találok szívó benzinest. -
lizakattila
senior tag
Sziasztok,
Ugyanilyen/hasonló hibával találkozott már esetleg valaki?
Az alany egy 2009-es, 2.2 TDCI S-Max
A tünet az, hogy "elmegy az erő, olyan mintha nem menne a turob". Egy leállítás és újraindítás meg is oldja. Ritkán jön elő, az elmúl kb. 1200km alatt 2x fordult elő. Műszeralon semmi hibajelzés, visszajelzés nincs róla.
Egyelőre még nem tudtuk kideríteni az okát, hogy mi lehet.. de ez a hibakód jött fel az eset után.
(A másik két hibakód nem lényeges ebből a szempontból, az egyik a tpms szenzor miatt reklamál, ami nincs. A másik pedig a vezető oldali tükrömnek meghalt a motorja és nem tudja behajtani.)"Ha próbára akarod tenni egy ember jellemét, adj neki hatalmat." - Abraham Lincoln
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
A flexibilis fékcsövekre van előírás, hogy mennyi időnként kell cserélni újakra? Műszakin nézik azt hogy újak-e ezek a fékcsövek vagy csak azt, hogy nem sérültek-e?
Annó apósom Skoda 120-át (1994-ben) visszadobták a műszaki vizsgán, mert nem volt új az első flexibilis fékcső.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
RazoR
veterán
1.6 Ti-VCT létezik MK3.5-ben vagy az MK3 volt sz utolsó amibe belerakták és onnantól csak ecoboost?
[ Módosította: radi8tor ]
-
Mike81
senior tag
válasz cappa72 #49522 üzenetére
Azért elég gáz lenne ha 40-50 000-ként kellene vezerlést cseréltetni. Még a nagyobb teljesítményű motorokban is álltalában 150-200 000 km körül írják elő a cserét. Mondjuk amikor megvettük az MK5 TDCI Mondeot 101 000-el en is lecseréltettem de a konstrukció hibás vízpumpa miatt.
-
Mike81
senior tag
Egy ideig én is nagyon rá voltam állva az 5008-ra de nekünk a most futó kasztnis tetszett. Amúgy kivülről meg sem mondtam volna hogy abban az autóban akkora hely van. A Galaxy is egy igazi hasább de akkor is inkább személy autós az érzet ha benne ülök. Kollégának van a most futó Espace 1.6 dci-ből és tágas az is meg minden de valahogy ott mégis jobban körbe ölel az autó de nekem az is tetszett de nem cserélnem le én sem a Fordot
-
RazoR
veterán
-
Mike81
senior tag
Nálunk még kicsik. 10-8-5-1 múlt. A Galaxy Hybrid előtt 2.0 MK5 Mondeonk volt sok várossal és fő út használattal de nekünk nem volt bajunk vele. Igaz kereken 1 évet volt nálunk csak de akik megvették átnézték az utolsó csavarig és még a dpf is tökéletes értéken volt pedig 101 000-el vettük és 124-el adtuk el. A Focus inkább csak tartaleknak van mert ha valami lefityenne a Galaxyn akkor csak nem kellene autó nélkül maradni. Viszont az is jövőre 20 éves lesz. Alapból a Fordal mimt márkával meg vagyunk elégedve és szeretjük is. Az MK 3 Foka meg tetszik.
-
nagyúr
válasz sparta2 #49514 üzenetére
Köszi!
Nekem még nem cserélték a gyertyákat. Pedig most .egy 4. éves szervizre.
44k km van benne.
Vezérlést sem irányoztak elő.
Vajon ebben is az olajban futó vezérműszíj van?Jó lenne, ha jobban tudnék rá vigyázni, mint ahogy a Ford gondolja...
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
Mike81
senior tag
válasz radi8tor #49519 üzenetére
Szia!
Mármint amit még az MK3-ba szereltek? Én is úgy gondolnám hogy az kb ugyan az a motor lehet amit még annó a mi Mk1-es Focusunkba bele reszeltek. Az előbbi hsz-ből kimaradt hogy mivel elég nagy érteket képvisel a Galaxy és valószinüleg ez így is marad egy darabig mivel kihaltak az mpv-k és még ráadasul hybrid is. Ezert agyalok valami plusz lopas elleni védelmen is.Nem esne jól ha kilopnák alólunk főleg úgy hogy nekünk nem.eleg a szimpla 5 üléses jármü. Keresés alapján rögtön amit az arcodba tol a Google az a Pajzs védelem. Ezzel valakinek van tapasztalata? Megéri beruházninrá, tenyleg annyira f@sza mint hirdetik vagy csak jó a marketing?[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Eljátszadoztam a gondolattal hogy az MK1 1.6 benyás Focus kombinkat fiatalítani kellene. Igazából jól teszi a dolgát 276 000 van benne és még az olajat sem csipegeti a rozsda is jól.elkerülte eddig MK1 létére Második autónak van már csak hadra fogva mert a napi rohangálósunk egy Galaxy Hybrid. Amit nézegettem és mondjuk bele vágnék az ugyan csak Focus lenne de FL MK3 ugyan csak 1.6 szívó benzines motorral vagy esetleg az 1.5 EB-vel. 2013-tól gyártott Octavia 1.4 TSi vagy egy kategoriával feljebb a Hyundai I40 2.0 benzines. De itt a kérdésem az lenne hogy az 1.5 mennyire lett megbízhatóbb az 1.6-hoz képest?Esetleg a másik 2 tipussal valakinek van tapasztalata? Az autót azért havi szinten kb 10 alkalommal szoktam használni melóba járásra is ami kb 80 km jelent oda vissza fő úton, és 2 varoson keresztül.
Előre is köszönöm a segítséget -
RazoR
veterán
Na a verda a szerelőnél, izgis 20km volt
-
nagyúr
Keresgéltem, keresgéltem, de nem találtam meg, hogy a gyertyákat mikor kell cserélni az EcoBoos 1.5, 4 hengeres, 165LE-s változatánál.
Kerestem az online útmutatóban, de nem leltem.(egy angol oldalon találtam 30k miles-t, az ~48k km - ez reális?)
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
gabor9991
őstag
Én is egy vágóval beütném a fém fékcsövet ha muszáj lenne elgurulni a szerelőig, nem is ezzel van a probléma ha az ember vasárnap éjszaka 30-cal átgurul a szomszédos utcába a szerelőig.
Én arra reagáltam hogy a napi szinten ilyen jellegű hibával való közlekedést ne fogadjuk el.De szerintem értetted te is. -
gabor9991
őstag
Én nem is feltételeztem hogy az lennél és így mászkálnál vele.
Pont ma néztem valamelyik jutubert aki próbálta az elhanyagolt állapotban lévő autók tulajait felmenteni a felelősség alól hogy igenis muszáj menni a roncsokkal nincs mese, szegénység van, na az egy kicsit elszomorított.
Valahogy ezzel is el kell gurulni a szerelőig ha otthon nem tudod megcsinálni, én sem tudnék mást tenni. -
RazoR
veterán
válasz gabor9991 #49501 üzenetére
Természetesen nem használom így a kocsit, nem vagyok hülye!
Csak ma jutottam el odáig, hogy vegyek fékfolyadékot és feltöltsem és a ház előtt állva beindítsam és pumpálva a fékpedált megnézzem, hogy a fékcső vagy a munkahengernél van a szivárgás.
1 méter sem tettem meg a kocsival! -
gabor9991
őstag
válasz radi8tor #49498 üzenetére
Az még csak egy dolog ha leveszik a rendszámot.
Ha valakit sikerül elütni fék nélkül akkor lehet Lajcsi mellett ücsörögni egy ideig.
Plusz megnyomorodva leélni a hátralévő időt.
Úgyhogy inkább ne mászkáljon senki se ilyen fékkel még lépésben sem .
Meg kell javítani ahogy te is írod.[ Szerkesztve ]