Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Megérkezett a Android 15 és a HyperOS 2-! (EEA Stable ROM)
- Digitális Állampolgárság Program
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
-
LOGOUT.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Gondoltam megosztom a tapasztalatomat. Egy ideje már használok dízelüzemanyag adalékot, ezt: [link]
Amióta megvan az autó, csak prémium dízel üzemanyagot tankolok, OMV-t, de néha MOL is volt már. Azt vettem észre, hogy amióta használom azt az adalékot, az olajcsere után az olaj nem feketedik be már 100-150 km megtétele után, korom feketére változott a friss olaj már ennyi kilométer után. Az utolsó három olajcsere ciklus alatt használom ezt az adalékot, és most 2100 km után még mindig csak szürkés-sárga a színe az olajnak. Motorolaj mindig ugyan az, már tizen éve, FUCHS TITAN SUPERSYN F ECO DT 5W-30
Azt is tapasztalom, hogy csökkent a fogyasztás is azóta, kábé 0,4-0,5 liter/100 km-en és szebben jár a motor, finomabban reagál a gázadásokra, vagy visszakapcsolások alkalmával.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Mennyire gond az, ha egy Ford 1.6 TDCi motorba (2008-as az autó) TOTAL Quartz 9000 5W-40-es olajat tettek egy független szervizben? Rokon vitte el egy pár éve még Peugeot szerviz volt, de az utóbbi években már független szervizbe az autót olajcserére, mert a közelben volt neki ez a szerviz. Amikor fizetett volna, a számlán látta milyen olajat tettek bele és rákérdezett. Azt mondták, hogy a Peugeot 307-ben lévő PSA 1.6 HDi dízel ugyan az, mint a Ford PSA 1.6 TDCi motorja, és Ők, mármint a Peugeot mindig ilyen/ezt az olajat tették bele az autóikba, nyugodt lehet.
Szerintem nem jó ez így, de Ti mit javasoltok? Menjek el én is a rokonommal a szervizbe és reklamáljuk meg, cseréltessük le az olajat? Ketten talán nyomatékosabbnak tűnhetünk, nehezebben dumálhatnak meg?
Rákerestem a Total oldalán arra az olajra, itt az adatlapja, de sehol egy Ford jóváhagyás vagy Ford előírás/szabvány: [link]A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz dellfanboy #51280 üzenetére
Szia!
Fiam Fiestáját vittem volna, csak ABS, és hidraulikus kuplungos.
Nem értem én sem, de keresek másik szervizt,A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Elnézést az offos kérdésért.
Tud valaki infót mondani arról, hogy mit jelent géppel csinálják a fékfolyadék cseréjét?
Tizenéven át, ahol eddig olajat cseréltettem és fékfolyadékot is, azt mondták, hogy hozott fékfolyadékkal már nem tudnak foglalkozni, mert áttértek a gépi fékfolyadék cserére. Eddig, sok éven át én vittem az olajat/szűrőt és 2 évente a fékfolyadékot is. Az általam hozott fékfolyadék flakonból (1 literes) abba a gépbe nem lehet beleönteni az általam vitt fékfolyadékot?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Elnézést az offos kérdésemért, de nem értek ezekhez. Ha valaki tud megnyugtató választ adni, azt megköszönöm.
Originál bontatlan fékfolyadék flakonon ez a dátum szerepel: 02/10/2022 23:36 Gondolom ez a töltési időt jelzi.
Bontatlan állapotú, meddig használható fel? Most áprilisban lenne erre cserélve a régi fékfolyadék.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Szia!
"...megnéztem a könyvét és ott egyértelműen írja a WSS-M2C913-B minősítést..."
A Ford WSS-M2C913-C a Ford M2C913-B szabvány 2008-ban bevezetett utódja, a Ford WSS-M2C913-D/C szabványok visszafelé kompatibilisek a Ford M2C913-B/A szabvánnyal.
Bővebben itt olvashatsz. [link]
Fiam Fiestájába elég lenne az A/B szabvány de én évek óta EUROL FORTENCE 5W-30 ACEA A5/B5, Ford WSS-M2c913-D motorolajat tetetek bele. Bővebben: [link][ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz Huanito555 #50944 üzenetére
Szia!
Ford szervizek listás árakon dolgoznak. Érteni értenek az autókhoz (gondolom) de szabott áron dolgoznak minden szervizben. Értem ez alatt, hogy és csak egy példa: egy olajcsere és szűrő csere norma ideje Fiestanal 40 perc és erre számolják a 22900 Ft/óra díjat. Még akkor is 40 perc rezsi óradíjat számolnak fel ha fele idő alatt elvégzik ezt a munkát. 22900 Ft óradíj 2/3-a = 15270 Ft munkadíj. Én itt intézem az olaj + szűrő cserét [link] 20 perc alatt bőven készen vagyunk, még beszélgetünk is közben és amíg lefolyik a fáradt olaj, átnézi a szerelő az autót alul, hogy van-e valami gond esetleg. Mindezt potom 4500 Ft-ért, bár az olajcsere utáni üres olajos flakonokat nekem kell elhoznom. Ez legyen a legkevesebb...
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Fiesta 1.4 TDCi autóban melyik gyártótól ajánlott jó minőségű vezérműszíj készlet + vízpumpa? Szerelőm mondott néhány nevet, majd válasszak belőle.... SKF...Gates...INA...Dayco ...ezek jutottak hirtelen eszembe. Van még a gyári Ford készlet is csak elég húzós áron van. Tudtok javasolni - ha már rám bízta a döntést - melyiket válasszam?
Köszönöm előre is.
Ford szerviz szerint egyik sem éri el a gyári minőséget, sem minőségben sem időben. Értem ez alatt, hogy amíg a gyári készlet elmegy hiba nélkül 8/10 év vagy 160000/200000 km, addig ezek közel sem tudnak ennyit. A Ford munkafelvételes ügyintéző szerint, mert Ő mondta ezeket.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Akkus kérdésem lenne.
Aktuális lassan az autóban a gyári Ford Silver Calciumos akku (SLI) cseréje. Volt időm, így tudakolóztam kicsit erre-arra. Ford Petrányi, Ford FX pécs és Szekszárd, és a Kaposvári szervizben is. Kérdésem mindenütt az volt, hogy a mostani SLI akkut kiválthatom például a Ford égisze alatt készülő és "csak" calciumos Omnicraft néven futó akkuval vagy éppen egy konkrét akkut is említve, a VARTA E38 Silver Dynamic 74Ah EN 750A akkuval. MIndenütt azt a választ kaptam, hogy nem javasolják a csak calcium tecnológiás akkukat, főleg nem dízeleknél, maradjak a Ford SLI Silver Calcium tecnológiával készült akkunál.
Összegezve és röviden, nagyon hasonló válaszokat kaptam mindenütt: a Calcium akkumulátor is a fejlettebb energiahordozók közé sorolható, de a terhelhetőség, az élettartam, a kisütésre, illetve hosszabb idejű tárolásra való érzékenysége szempontjából is alul teljesít a Ford Silver Calcium (SLI) akkumulátorokhoz képest.
A kérdezett Vartára meg sehol nem mondták, hogy jó lenne a mostani Ford SLI helyett.
Pedig az éppen Silver Calcium.
Szerk.: a mostani Ford akkumon is ott a Varta logó....[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz radi8tor #50278 üzenetére
Szia!
Azért gondoltam hogy esetleg már a vége felé közeledhet ennek az akkunak élete, mert ezeket a feszültségeket mértem. Indítómotor rendesen teker, pöccre indult az autó, alig hogy elfordítottam az indítókulcsot. Akkut rendszeresen szoktam tölteni, LIDL-s Ultimate Speed (CTEK kínai klón) processzor vezérelt töltővel. Mostanában ritkábban van használatban az autó, inkább csak rövidebb utakra és városon belül.
Amiért kérdeztem az alapvetően az lett volna és elsőre nem is írtam meg, hogy milyen és hány éves a kérdéses akku, mert nem akartam befolyásolni a véleményeket. A kérdéses akku egy 2014 év 02 havi gyártású FORD Silver Calcium akkumulátor: 60Ah, indítóáram 590A. Ilyen: [kép]
Ez az akku 2014 áprilisban lett betéve az autóba(azóta is ezzel megy).
Azt még megkérdezném, hogy például az Omnicraft akku [link] ami "csak" calcium akku, az is jó ehhez a Ford intelligens töltési rendszerhez? Vagy bármelyik másik csak calciumos akku?
Varta Silver Dynamicot ne javasoljátok, hiába ezüst összetevős, mert szomszédnál most cseréltek ilyet egy Rocketre, ugyan is a második Varta sem tartott ki 3 évet. Pedig kezdetben nagyon dícsérte a Vartat.
Rocket akkukról nagyon jók a vélemények, talán az majd tovább fogja bírni mint a Varta az alig majdnem 3 évével.
#50279 gabor9991
Neked is köszönöm...A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Akkus kérdésem lenne, ha valaki tudja a választ. Az autó Fiesta 2006 1.4 TDCi. Ma délelőtt rámértem az akkura, motor nem járt, fogyasztó nem volt, a belső világítás sem ment. Így mértem 12.64 V-ot üresjáratban. Ráadtam a gyújtást, de nem önindítóztam, csak a műszerfalon lévő égők világítottak, ekkor a feszültség esett több mint 1 V-ot, 11.5 V-ra esett vissza a digit műszerem szerint. Majd ezután önindítóztam és ekkor még esett a feszültség kicsit, néhány tized voltot, 10.9 V-ot mértem az önindító működése alatt, de szinte pöccintésre indult az autó és felment a töltésem 14.1-14.2 V-ra. Ezek a feszültség esések ezek normálisak, vagy már az akku közelgő végét jelezhetik?
Vagy ennyit levesz a négy izzító gyertya az akku feszültségből?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Akkus téma lenne...
Azt tudjuk, hogy a Ford 1999-2002 évektől bevezette és már az intelligens töltési módot/intelligens generátorokat alkalmazza az autóiban, és ezért az autóihoz az ezüst-calcium akkukat írja elő.
Létezhet az, hogy a Varta silver dynamic akkuk azok mégsem szeretik igazán ezt a töltési módot? Történetesen a családban két Ford is van. A Varták (mind a kettő autóban) alig három év elteltével megadták magukat. A negyedik telet már nem bírták ki. Hiába írtak rá 600A és a 750 A indító áramot.
Előtte a Ford silver-calcium akkuk (tudtommal azokat is a Varta gyártja) azok könnyedén elmentek 8 évet/ nyolc telet, lecserélve inkább csak azért lettek, mert még elmentek volna, biztos ami biztos alapon, mert a nyolc év...A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz radi8tor #49903 üzenetére
Köszönöm és elnézést kérek.
Petrányival a napokban beszéltem, de az a netes ár az már nem valós, nekem 34640 Ft-ot mondtak a telefonban. Plusz a szállítás. Azt kissé sokallom már.
Ovális lyukú az a 47,5 ET-s, a kerek lyukú az 37,5 ET. Nekem a 47,5 ET-s kell. 2006-os Fiestára.
molnarpeter
Egyik nagyon ronda állapotban van, rozsdás és eléggé üt is. Pótkerék felnije van helyette, de kellene egy normális felni a pótkeréknek is, ezt a rondaságot ezt meg kidobnám.
Gumisok ha javítanák, akkor az 7000-8000 Ft kalapálással, meg gépen való egyenesfutásra állítással, de sok munka és még utána plusz ott a festés is meg a rozsdaoldás...inkább egy másik használt jó állapotút keresek.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Elnézést kérek az offért.
Keresek Ford Fiestához acélfelnit 1 db-ot ami újszerű állapotban van, nem rozsdás nem üt. Az ovális lyukú a megfelelő. Méretek: 5,5 x 14" osztókör:4 x 108 ET 47,5 KF 63,4 mm. Sok helyen néztem és lenne is eladó, de sajnos csak szettben azaz 4 db-ot adnának. Nekem 1 db kellene csak. [moderálva]
Köszi előre is.[ Módosította: radi8tor ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
A flexibilis fékcsövekre van előírás, hogy mennyi időnként kell cserélni újakra? Műszakin nézik azt hogy újak-e ezek a fékcsövek vagy csak azt, hogy nem sérültek-e?
Annó apósom Skoda 120-át (1994-ben) visszadobták a műszaki vizsgán, mert nem volt új az első flexibilis fékcső.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Lassan aktuális lesz a fiestában a vezérműszíj csere vízpumpával. 1.4 TDCi 2006.
Melyik gyártótól tudtok ajánlani megbízható márkát? Szervizben azt mondták, hozhatom vagy választhatok én is és beleteszik ha az autóhoz való.Ők lennének: [link]
Cromaxnál néztem, három lehetőséget dobott ki. [link]
Vagy van még ami jobb vagy megbízhatóbb márka?[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata a LESTI akkukról?
Napokban jártam az egyik akkus üzletben és ezt javasolta az eladó. [link]
Az osztrák Banner gyártja, de az a gondom, hogy ugyan abban a boltban pár héttel ezelőtt járva egy másik eladó a Bannerről meg azt mondta, hogy mostanában elég sok garis visszahozás volt a Banner akkukból. Az az első eladó pár hete, Ő meg a Varta Silver Dynamic-ot javasolta.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Még egy kevéske akkus téma, ha nem untatlak benneteket.
Tegnap délelőtt jártomban bementem az egyik pont utamba eső személy - és kisteherautó akku boltba. Nézegettem 278x175x175 fizikai méretben akkukat a Fiestába, ilyen méretű a jelenleg benne lévő Ford akku. A jelenlegi gyári Ford akku az 60 Ah kapacitású és 590 A indítóáramú. Rákérdeztem egy Varta Silver Dynamic akkura, mert ez külső méreteiben ugyan akkora lenne, de ez a Varta 74Ah-ás és 740 A indítóáramú. Itt jött az eladótól az érdekes válasz, miszerint: nem tanácsos a gyári értékeknél nagyobbat beletenni, mert a gyártó az az 590A indítóáramra/indítóáramhoz tervezte az adott autó (Fiesta 1.4 TDCi) elektromos kábelezését és akár gondot okozhat a nagyobb áram a kábelekben, melegedést vagy akár még vezetékek megolvadását is.
Érdekes magyarázat egy akkus szakboltban egy szakember részéről.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Szia!
"...A Varta akkukat ugyanúgy a Johnson Controls gyártja mint a Boscht..."
És a Ford SLI Silver-Calcium akkukat is. Meg az Omnicrft akkukat is, de mégsem azonos a minőség.
Nem vita képpen írtam az előzőeket sem, csak egyéni tapasztalat.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Szia!
Köszi.
Bosch-nem ismerem, csak annyi infóm van róla, mármint a Bosch akkukról, hogy az emeleti szomszéd Skoda Fabia autóban a Boch akku behalt az egy éven belüli garanciális időben, cserélték. Mikor a második is haldoklott, szintén még nem volt 1 éves, gariban már nem cseréltette hanem kérte vissza az árát vagy egy másik gyártótól adjanak akkut. Pénzt vissza nem adtak, most egy Varta Silver Dynamic van a verdában, ritkán használja az autót, sokat áll a parkolóban, ha megy akkor is csak rövid távokra és városon belül, de az legalább indít (most még) ahogy kell. Most lesz majd novemberben 3 éves az az akksi.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Szia!
"...Úgy néz ki a féléves akkum kuka és nem a generátor..."
Milyen akku van az autódban?
Nagyon hasonló jelenséget produkált az én régi Ford Escortom. Generátor töltött rendesen, megvolt a megfelelő töltőfeszültség a generátor felől. Viszont ha pár napot állt az autó, már alig tudtam beindítani az autót, még nyáron is. Éppen hogy csak meg tudta forgatni a motort az önindító. Vettem egy új akksit, de azzal is ez volt a helyzet. Néhány nap és alig akart indítani. Ezt akkut visszavittem, megreklamáltam (akkus boltban vettem szerencsére), hogy talán gyártási hibás lehet? De tökéletes volt a terheléses méréskor.
Végül a közelben lévő egyik autóvillamossági műhely találta meg a hibát, a generátorban lévő dióda-híd (remélem jól írom) egyik diódája a négyből meghalt, záró irányban is áteresztett és ezért volt szivárgó áram így szépen lassan de biztosan leszívta az akkut. Dió-híd csere megoldotta.Szerk.Fiam dízel Fiestájában Ford Silver-Salcium akku van, kilenc és fél éves az akku. 2014 februárban lett beletéve.
Augusztus 20.-án ment az autó egy Pécs-Badacsony-Pécs útra, 374 km. Azóta bent áll a garázsban. Ma délelőtt pont rámértem az akkura, 12,69 -ot mértem . Ráadásul folyamatosan rajta van egy Akku-aktivátor is [link] már az első perctől kezdve és persze ez is fogyaszt valamennyi kevéske áramot. A családban mindegyik autónkon ilyet használunk.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Ez hasonlóan érthetetlen, mint például az is, hogy Fiesta 1.4 TDCi (2001-2008) és Peugeot 1.4 HDi (2001-2008) - mindkettőbe még anno a PSA-val közösen fejlesztett és csavarról csavarra teljesen azonos 1.4 dízel motorja került - Fiesta 1 év vagy 20.000 Km-- Peugeot 2 év vagy 30.000 Km olajcsere a gyártói előírás.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz gabor9991 #49063 üzenetére
Szia!
Köszönöm.
Csak az zavart meg és ezért lettem kicsit bizonytalan, hogy az ajánlott DOT514LV-ben ott az 1-es számjegy is és például a DOT5.1 az kifejezetten tiltott/nem használható ehhez az autóhoz.
#49064 kcsa
Neked is köszi még egyszer és bocs amiért bizonytalankodtam.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
A napokban kérdeztem fékfolyadékról.
Fiesta 1.4 TDCi (2006) az autó és a gyártói előírás a DOT4. Én az utóbbi években már a Fuchs Titán olajat használom az autónkba, ezért gondoltam, és mert közeleg az olajcsere csere ideje, hogy fékfolyadék csere is lemegy egyszerre és legyen a fékfolyadék is ettől a gyártótól. Érdeklődtem a Fuchs-nál, az ügyvezető igazgató válaszolt vissza és Ő a Fuchs Maintain DOT 514 LV-t ajánlotta.
A Ford is már egy ideje csak az új, DOT 4 LV High Performance folyadékot adja, és ezen is szerepel a WSS-M6C65-A2 specifikáció. A olajwebshopnál (is) megtaláltam ezt a fékfolyadékot: [link]
Tudom, már kérdeztem, de nincs szerelő ismerősöm és azért kérdezem meg itt, mert majd én vinném a cseréhez a fékfolyadékot is, ezt a Fuchs Maintain DOT 514 LV-t ezt megvehetem? Biztosan jó az autóhoz? Vagy maradjak a biztos, járt úton és legyen a DOT4 HT. [link]
Köszi előre is a segítséget és elnézést amiért kicsit tzdatlan vagyok ezen a téren.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Kérlek, hogy segítsetek picit nekem. Az autó egy Fiesta 1.4 TDCi (2006). Most hamarosan cseréltetnénk majd fékfolyadékot, DOT4 az előírás és ABS-es az autó. Néztem Brembo-t, de két változat is van belőle. [link] és az LV változata [link] Most is Brembo van az autóban, de nem tudom anno melyiket vettem már. A Ford is már csak az újabb, LV változatot gyártatja, mert régebbi az megszűnt már [link]
Nem baj, nem okozhat gondot ha én is a Bremboból a DOT4 LV változatát tetetem be?
Köszi előre is a válaszokat.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
2006 évi 1.4 TDCi Fiesta. Mentünk pályán és országúton is, egy kevés városi út. Két autóval mentünk, ebből volt az egyik ez kis Fiesta. Fogyasztása 30.53 liter OMV prémium dízel üe.anyag 714 km-re. Már azt hittük, hogy elromlott az üzemanyag jelző műszer, mert alig akart mozdulni lefelé, de nem romlott el. Mondjuk az én autóm sem fogyaszt sokat, de abban nagyobb dízel motor van ~ 5.5 l/100 Km . Igaz, hogy autópályán "csak" 110 Km/h-val mentünk a Fiesta miatt, mert az ekkor már kicsit hangos volt belül.
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Még egy akkus kérdés.
Mennyi eltelt idő az - a gyártástól a beszereléség számolva- ami még elfogadható egy új akkunál? Internetes vásárlás lesz majd, így sajnos nem tudom személyesen megnézni.
Annyit sikerült utána néznem, hogy a gyártók a gyártástól számítva 18 hónapon belüli beszerelést javasolnak, de például ha már kb. 1 éves a gyártástól számított akku az még elfogadható? Nem gond ha ennyi idő elteltével, mivel állt egy évet a raktárban tárolásnál, akkor lesz beszerelve? Nem veszt a tartósságából? Gondolok itt például arra, hogy 1-2 évvel hamarabb fog elhasználódni?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz ReFleXx #46947 üzenetére
"...biztos hogy az akku a rossz es nem az onindito..."
Az akku nem rossz, csak már érezni hogy kicsit nehezebben pörgeti meg az önindítót ha pár napig áll.
Ezt akkor venni észre, ha pár napot nincs használatban. Feltöltve és utána néhány napig (mikroprocesszor vezérlésű töltőm van) csodásan pörgeti és pöccre indítja a dízelt.
Egy éve (akkor volt az akku 8 éves) a közeli akkus-villamossági szervizben/boltban rámértünk terheléses méréssel, 500 A terheléssel mértük és így 408 A-t mutatott a műszer. Kiszámolva és az 590 A indítóáramú akkumra vetítve ez kb. 80-81%-os jóság volt ... akkor. Azóta eltelt egy újabb év....A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Lehet, hogy megtaláltam a megfelelő akkut, csak kérdés, hogy a Cromax mennyire megbízható és milyen idős vagy régebben gyártott akkut küldenek. [link]
Ugyan ez az akku a pécsi Ford FX-nél (megkérdeztem tegnap) nincs raktáron csak gyári Ford SLI 8-10 nap átfutással rendeléstől számítva 52.790 Ft és 50% előleg a rendeléskor! Csak az akku, beszerelés nélkül, én hozom el. Gyári Ford akku ebben a 278x175x175 fizikai méretekben ami nekem kellene, az meg csak potom 74 ezer forint.
Van a mindenamifordnál is [link]. Levelezek velük, hogy nézzék meg és írják meg mikor gyártódott az akku. Rendeseknek tűnnek, majd meglátom.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Kérdeznék akkus témában. Dízelhez melyik gyártótól ajánlott akkut venni? Ami 4-5 évet ki is bír.
Most egy eredeti Ford Silver Calcium 60Ah/590A (278x175x175 mm) akku van benne az autóban.
Azért szeretnék segítséget kérni, mert családon belül a másik dízelbe egy ilyen akku lett betéve másfél évvel ezelőtt, de valahogy nem az igazi. Főleg hidegebb időkben gyengébben tekeri indításokkor a motort, mintha már sok éves és haldokló akku lenne. Lehet, hogy dízelekhez nem ez az igazi.Folyamatosan töltésen van egyébként az akku, ha az autó nincs használatban (garázsban tartott autó) és egy mikroprocesszor vezérlésű töltőn van, de ennek ellenére nem az igazi. Két év a gari, de lehet hogy utána hamarosan ez is cserés lesz.
Nos ezért kérdezem, mit mondanátok melyiket érdemesebb venni dízelbe.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
-
Jenne
őstag
Akkuban még a Varta Silver Dynamic amit javasoltak. Ezt a Vartát, amikor megmérték az akkumat ma délelőtt, akkor mondta/javasolta a bolti eladó.
Szomszéd Skoda Fabia autójában ilyen Varta Silver Dynamic van/volt. Most cserélte le a másodikat és az szinte napra pontosan 3 éves volt! Az első ilyen Varta Silver Dynamic is alig több mint 3 évet bírt. Karácsony előtt mentek volna másik városba vendégségbe a családhoz, és nem indított az akku. Rámértünk, és 12,1 V-ot mértem üresjáratban, de amint ráadta a gyújtást leesett a fesz. 3,4 V-ra. Töltés sem segített rajta, az én LIDL-s töltőmmel próbáltuk, így új akku kellett. Együtt vettük és szereltük be. Szerencsére van a közelben egy akku bolt és volt olyan méretű is. Megint Varta lett, immár harmadszorra is. Azt mondja a szomszéd, a 3 - 3 évet bírta az a másik kettő, ezért vett megint ilyet. Ő 3 évben gondolkozik.
Na szóval azért én szeretném ha nem csak alig 3 évet bírna az akkum.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Köszönöm szépen mindenkinek.
Közben én is keresgéltem és találtam ezt az omnicraft akkut. Lehet, hogy ez lesz majd ha cserélni kell valamikor.
Nem akarom minden áron cserélni az akkut, de mivel most lesz 9 éves ezért kérdeztem meg Tőletek.
Közben az elmúlt órában elvittem egy terheléses mérésre, közel van a garázshoz az egyik akkus bolt (150 méter). 500 A terheléssel mérték és ezzel a terheléssel 410 A valós értéket mértek. Maga az akku az 590 A indítóáramú. Ebből számolva/arányítva még ott van az 500 A közelében a valós érték, ha alatta is kicsit ami még megfelelő lesz egy 1.4-es dízelnek.
A csepptöltési ötletet köszönöm, van egy LIDL féle kínai processzor vezérelt töltőm, a CTEX egyik töltőjének a kínai változata. Ezzel szoktam tölteni időnként.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
A családban van egy Fiesta, 2006-os 1.4 TDCi. Mostanában ritkán megy, utoljára december közepén volt használva bevásárlásokra, kábé 8-10 km ment, utána a garázsban állt. Most délelőtt mértem meg az akku feszültségét, üresjáratban 12,48 V. Az akku egy Ford Silver-Calcium akku 60Ah-590A. Ilyen
Garázsban áll az autó, és ez az akku 2014 februári gyártás, abban évben lett márciusban beszerelve.
Létezhet, hogy ilyen sokáig bírják ezek a Ford akkuk? Most néztem az árakat, mert gondolom lassan azért cserélni kellene majd, de iszonyatosan megdrágultak. Ez az akku, most és akciósan majdnem 62.000 Ft. [link]
Tudtok mondani hasonló teljesítményben de olcsóbb megoldást?[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Elnézést a nem teljesen Ford témáért, de kellene egy gyors help. Hátha valaki tud segíteni.
Az autó egy dízel Fiesta, még október elején tele lett tankolva ( akkor még a nyári dízellel), de egy hirtelen betegség miatt nem lett használva és benne maradt a teljes tank nyári dízel üzemanyag. Most viszont használatba lenne véve, és ezért kérdezem, hogy van valamilyen adalék amit bele lehet önteni, nehogy ledermedjen a nyári dízel a tankban? Eddig az autó garázsban pihent, de mostantól már kint fog állni a szabadban ha nem mennek vele.
Köszönöm előre is, ha van ötlet.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz subaruwrc #45486 üzenetére
Köszönöm a választ. Magam is erre gondoltam, ez a logikus.
Napokban voltam a pécsi Ford FX-ben, más ügyben, nem autót vittem javíttatni. Nem szervizeltetek náluk egyébként sem. Ott, amíg vártam, rákérdeztem erre a témára az ügyfélpultnál. Érdekeset mondott a srác, ezért is kérdeztem meg itt.
Azt mondta, hogy ezeknél a PSA dízeleknél a dízelolaj van odavezetve, az hűti a turbót is, és éppen ez ok miatt nem szabad 7-8 liter alá engedni tank tartalmát, mert akkor már túlságosan is felmelegedhet az a kevés maradék üzemanyag és az veszélyes is lehet akár.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Aki tudja, kérem írja meg legyen szíves. Kérdésem: az autó egy Ford Fiesta 1.4 TDCi (2006. 05 havi gyártási év)
A turbót azt mi hűti menet közben? A motorolaj?
Bocsi a láma kérdésemért.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz molnarpeter #44568 üzenetére
Köszönöm a válaszodat.
Tegnap cseréltek szervizben hosszbordás szíjat, komplett készletet. Ezért kérdeztem rá. Mutatta a szerelő a leszedett szíjat és az újat is, mielőtt felrakta volna, hogy nézzem meg, mi a különbség a kettő között. Hát mit mondjak... a régi szíj, bár sérülve nem volt, de nagyon merev volt már, alig hajlott, és a feszítő görgő is már nagyon csere érett volt. 16 éves az autó!.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Az autó egy 2006-os gyártású Ford Fiesta 1.4 TDCi.
Azt kérdezem, hogy a hosszbordás szíj az milyen részegységek működésében vesz részt? Gondolok itt például a generátor, vagy vízpumpa...stb . Bocsi a láma kérdésért, de ezekben nem vagyok képben semennyire.
Előre is köszi a válaszokat.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz TigerCat #44068 üzenetére
Tegnap este találtam egy hasonló meredekebb részt, újra kipróbáltam ezt a behúzott kézifék mellet jelentkező visszagurulást. Érdekes... ha előre áll az autó orra a lejtőnek lefelé, akkor nem engedi, marad állú helyzetben, de ha háttal állok a lejtőnek, akkor elkezd visszagurulni lassan.
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz gabor9991 #44064 üzenetére
Köszi.
Elfelejtettem írni, hogy hatot kattan a kar a felhúzáskor, ami szerintem nem kevés és nem is sok még.
Azt a kézifék alatti szoknyát azt hogy szedem le? Csak felpattintom vagy óvatosan felfeszítem?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Fiam Fiestáján tapasztaltam. 2006-os 1.4 TDCi.
Egy erősebb lejtős szakaszon álltunk meg, induláskor a motor beindításánál kinyomtam a kuplungot és indítani akartam (autó 1-es fokozatban volt) elkezdett visszafelé/hátra gurulni az autó. Nem gyorsan, de olyan mintha nem fogott volna a kézifék, pedig teljesen be volt húzva. Csak akkor rögzítette állóra, ha még meghúztam felfelé, de már nem kattant ilyenkor már és keveset is lehetett már húzni a karon felfelé. Viszont ami érdekes, kipróbáltuk azonnal amint egy sík vízszintes részre értünk, hogy ugyan olyan állásba behúzott kéziféknél (az utolsó kattanásig felhúzva a kart) sem előre 1-esben és sem hátra nem tudtunk elindulni, meg sem mozdult az autó és lefulladt az autó motorja. Utána kell állítani a kéziféknek?
Ha igen akkor ezt én is meg tudom csinálni otthon házilag vagy irány a szerviz?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz #27070592 #43350 üzenetére
Szia!
Köszi szépen a tippet.
Nagyon bevált nálam ez a Liqui Moly Speed dízel adalék.
Mint írtam, én csak prémium dízelt használtam és az OMV-nél tankoltam mindig. Most, hogy igen csak drága lett a prémium üzemanyag, helyette kényszerből a normál dízelt tankolom, de érezhetően gyengébb. Morgósabb motorhang, jobban kell nyomni a gázpedált az addig megszokotthoz képest. Így a fogyasztás is felment 0,6-0,8 literrel. Ezzel adalékkal most ugyan olyan szépen és finoman jár mint a prémium dízellel és visszajött az addigi fogyasztásom is.
Köszi még egyszer.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz subaruwrc #43653 üzenetére
Köszönöm szépen.
Keresek egy műhelyt, ahol ezeket szépen elmondva talán van olyan szerelő aki normális és megvizsgálja.
Ford-FX-hez nem megyek, mert pár éve az egyik olajcsere alkalmával pici olaj rákerült a szelepfedél melletti keskeny felületre, Ők voltak az olajcsere elkövetők. Én amikor észrevettem azt kis olajos részt, bementem hozzájuk, diagnosztika: Ford azonnali beavatkozást mondott, egy métert se menjek az autóval mert nagy baj lesz, ugyan is szerintük ez totál biztosra hengerfej tömítés hiba, de Ők vállalják, hagyjam is ott az autót, potom 270 ezer forintért, mert vezérlést is újat kell cserélni ilyen megbontáskor. Szomszéd garázsában egy kevés féktárcsa tisztító spray és utána nagynyomású levegős pisztolyos lefúvatás és azóta is minden száraz azon a részen.
Köszi még egyszer, most már csak kellene találnom itt Pécsen egy rendes és megbízható szerelőt vagy műhelyt.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz subaruwrc #43651 üzenetére
Köszönöm.
Valóban keveset megy az autó.
Ha bemelegszik akkor az a feltételezett szorult/megállt (?) görgő, az melegen már nem szorul?
Akkor talán elég, ha csak a feszítő görgőket cseréltetem ki? Az kettő darab görgő, ha jól tudom. Lehet azt is, hogy csak a két görgő legyen cserés, szíj maradhat? Tudom szerelő mondja meg, de most éppen nincs itthon akihez szoktam járni, sajnos kiment sógorékhoz (egy villanyszerelős csapatba, sok pénzért)
Idegesít az a hang, nem szeretem ha valami nincs rendben.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Remélem tudtok segíteni.
Az autó Ford Fiesta 1.4 TDCi (2006). 2016-ban volt vezérlés csere, azóta keveset ment az autó. Kérdésem, hogy a hosszbordás szíjat azt lehet úgy külön is cserélni, hogy a vezérlés, a keresztbordás szíjjal és a vízpumpával, a feszítő görgőkkel, az ne legyen megbontva?
Vagy kompletten csak együtt mindet kell egy időben cserélni?
Olyan hangja van az autónak, mint amikor kicsit csúszik a szíj. Hidegen, beindítás után érdekes módon nem azonnal csak másodpercek elteltével, vagy még később, kábé fél perc múlva jön ez a hang, de ha bemelegszik a motor akkor utána már nem hallani semmit. Szép nyugodt dízel hang van már csak. Ezért tippelek a hosszbordás szíjra vagy valamelyik vezető görgőjére a kettő közül.
Másik kérdésem, hogy Pécsen tudtok-e mondani megbízható szerelőt, aki ért ezekhez a dízelekhez, lelkiismeretes is és nem húzza le az ügyfelet.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Tudom, hogy nem KRESZ topik, de azért megkérdezem Tőletek, ki járt hasonlóan mint én tegnap.
Vasúti átjáróhoz érve, lassítottam (egyébként is mindig lassan haladok át, max. 20km/h-val).
Az átjáró után a másik oldalon nem messze egy rendőrautó állt, ki is intettek. Szabálytalan áthaladásért, de szerencsére megúsztam most egy szóbeli figyelmeztetéssel.
A KRESZ vonatkozó paragrafusa kimondja, hogy a vasúti átjáró kezdetét jelző táblánál (andráskereszt) vagy a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt meg kell állni egyebek mellett akkor is, ha ad villogó fehér jelzést a fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó. A megállási utasítás kötelezően végrehajtandó, azt a járművezető nem mérlegelheti.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz #27070592 #43354 üzenetére
Szia!
Megrendeltem az általad linkelt dízel adalékot.
Érdekes, hogy mennyire eltérő árak vannak. Én 6347 Ft/liter áron rendeltem meg, szállítással plusz még: 1490 Ft. 8.000 Ft alatti áron van így is, de van ahol ugyan ez majdnem 12 ezer forint. Helyi átvétellel az egyik itteni üzletben, de meg kell rendelni mert jelenleg nincs belőle (egyébként LiquiMoly szakbolt is) 9990 Ft lett volna. Így maradt az internetes rendelés. Csütörtökön hozza a futár. [link]A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz #27070592 #43350 üzenetére
Szia!
Köszi
Nem a fogyasztás csökkenés a cél, hanem az, hogy ez az olcsóbb dízel üa. ez talán nagyobb korom lerakódást okozhat a hengerekben, meg hasonló negatív tulajdonságok a prémium dízelhez képest. Ez az ok amiért kérdeztem, de ki fogom próbálni. Köszi.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Dízel üzemanya adalékkal kapcsolatban kérdeznék. Eddig csak prémium dízelt tankoltam, de most az ismert árak miatt sajnos át kellett térnem az olcsóbb, normál dízel olajra. Az a kérdésem, hogy ez a normál dízel üzemanyag (szerintem) jobban kormosítja az égésteret, talán több lerakódást is okoz, érdemes valamilyen adalékkal feljavítani? Ha igen akkor melyikkel? Nem ismerem ezeket, mert eddig sosem kellett ilyet használnom a prémium dízel mellett.
Vagy feleslegesen parázok?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Köszönöm mindenkinek...
Nem vagyok biztos most már semmiben.
Nem akarom szétoffolni a topikot, de egy tapasztalat talán belefér még.
Kollégám autója, Ford Mondeo 2.0 TDCi 2013-as, egy Varta Silver Dynamic akku volt benne, az eredeti gyárilag adott akkut azt cserélte 2022 februárban a Vartára (majdnem 9 évet elment a gyárilag adott akkuval) . A Varta az 1 év és 6 hónap után (szinte napra másfél év) megadta magát. Szó szerint az volt, hogy elmentek bevásárolni vasárnap délután, majd a vásárlás végeztével bepakoltak az autóba és nem indult. Bikakábele az nem volt, de bebikázták haverral, hazaérve feltette akkutöltőre a garázsban, másnap reggel munkába indulva kicsit nehezen, de beindult, de napközben már nem. Munkája során sokat jár vidékre, hosszabb utak naponta, így azt sem lehet mondani, hogy napi sok rövid indítgatás miatt ...és másfél elteltével? Az autó töltése rendben van, hibátlan.
Pécsi lévén Pécsen a Siklósi úti BETTO Kft.-nél vette anno azt a Vartát, ott is tették be az autóba, szakszerűen. Visszavitte, céges autóval persze, ott kiderült, hogy cellazárlatos vagy fenékzárlatos. 12 hónap a garancia, ami már persze lejárt, ez miatt már nem tudnak mit tenni. Tök udvariasak voltak és kedvesek egyébként, de nincs mit tenni vegyen egy újat...
Ment bele a Ford akku a Ford-FX-nél vett egyet. Nem olcsók...sajnos.
Na szóval most tartok ott, hogy akkor mit? Banner Varta
Vagy maradjon a drága Ford SLI?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz radi8tor #42723 üzenetére
Hmmm...
Rákérdeztem mert érdekelt a szakember válasza.
Annyit mondott, hogy Ő a maga részéről nem cserélné most, de az akkuk azok olyanok, hogy egyik napról a másikra meghalnak, és akár két indítás között is. Addig indult, leállok a boltnál és utána meg már nem indul csak egy kattanás és vége.
Na most ebből mit gondoljak?
Ezért kérdeztem itt Tőletek.
Szomszédom és egyben jóbarátom járt úgy tavaly nyáron, hogy beutazták a családdal az országot 10 nap alatt, 2 gyerekkel. Este leálltak az autóval, Skoda Octvia és másnap reggel nem indult az autó, kattanás és elhalványultak a lámpák a műszerfalon. Banner akku, pont 2 éves és 4 napos volt, így garancia már nem érvényes. Az ország másik csücskében voltak, így Autóklub gyorssegély szolgálat lett belőle jobb nem lévén. Autóklub tagok nem voltak, kiszállás díja így 14 ezer pénz plusz ÁFA volt és egy új akkut is hoztak ami plusz még 29 ezer lett ki/és beszereléssel. Szóval ki gondolná, hogy egy 2 éves(!) akku egyik indítás után megadja magát végleg.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Még egy picit akkus téma.
Régebben már kérdeztem, de most elvittem az egyik helyi autóvillamossági műhelybe az autót, megméretni az akkut...ott biztosan értenek hozzá.
Terhelésen mérve (motor nem járt, fogyasztó nem volt bekapcsolva) 500 A-re kérdezett a műszer. Ekkor mutatott a műszer kijelzője 81%-ot. Ford Silver-Calcium akku, 60Ah/590A amit mértünk és ez az akku most lett 8 éves. Tehát ezen mérés szerint 500A 81%-a az 400A ami még benne van.
Ez még mennyire használható? Elmegy még egy ideig, vállaljam vele a nyári utazgatásokat, vagy kezdjek körbenézni és venni egy újat?
Már arra is gondoltam, hogy veszek egy újat, elteszem a garázsba, időnként (havonta-kéthavonta) ráteszem töltőre. Ultimate Speed LIDL-s töltő, mikroprocesszoros vezérlésű, és ha elérte az akku a teljes feltöltöttséget, akkor ez a töltő átvált fenntartó/csepp töltésre, ekkor 13.2 V-on tartja az akku feszt.
Mit tanácsoltok?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Érdemes lecserélni a hagyományos akkusarukat gyorszáras sarukra? Használ valaki közületek ilyet? Stabilan rajta is maradnak azok?
Ha érdemes lecserélni, akkor melyik a javasolt? Rákerestem a neten és több fajtát is látok ezekből.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz ReFleXx #42539 üzenetére
Köszönöm.
Ez meg aztán milyen? [kép]
Rákérdeztem, annyit tudtak csak mondani, hogy fogalmuk nincs ki a gyártó, így kapják felcímkézve, de nagyon valószínű, hogy magyar gyártó készíti. Visszajelzésekből annyit mondott, hogy átlagosan 3-4 év az élettartam és hoznak vissza garanciában is. Akkor viszont ennyiért best buy vétel...
Nagyon hajlok arra, hogy inkább adok többet egy akkuért és lesz egy harmadik Ford SLI akku majd, mert az biztosan elmegy 8 évet, vagy még talán 9-10 évet is. A mostani is 8 éves lett, megmérettem és a megadott indítási áram erősség, ami 590A és ez van az akkun is feltüntetve, most 510A -513A között jelzett a műszer, ez még 86%-os jóságot jelez. Áprilisba volt 8 éve, hogy be lett szerelve az autóba.
Viszont azt nem tudom és szeretném ha valaki megmondaná, hogy hány %-nál kell vagy érdemes már gondolkodni a cserén. 70% körüli érték már gyengének mondható?[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Még egy kicsit akkus téma. Az OmniCraft az kinek ismerős? Állítólag gyári Ford minőség lenne. Lehet, hogy a régebbi MotorCraft név helyett van? Ha igen akkor kalciumos akku.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget.
Egy kérdésem lenne még. A gyári Ford akku mérete az 278*175*175 mm. Jó lesz az Exide akku, de egy dilemmám van még és ebben kérnék segítséget. A gyári elektromos értékeknek ez felelne meg, ha az akku fizikai méreteit nézem akkor meg az eggyel nagyobb ez. Van Pécsen is a Partnerautónál ezekből, és a 3000 Ft különbségen nem spórolnék amúgy. Ami miatt hezitálok az az, hogy a nagyobb akkut is elbírja tölteni a Fiesta 1.4 Tdci (2006) generátora? Nem lesz vele gondja? Nem túl nagy hozzá? Nem a fizikai méreteire értem.
Köszi előre is a segítséget és elnézést ha nagyon butácska volt a kérdésem.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
#42484 radi8tor és #42485 camelferr
Köszönöm a válaszokat.
Szimpatikus ez az Exide Premium, Ezek hány évet bírnak ki? A mostani és az előző ford akku az 8 évet azt simán elment, bár én használok folyamatosan Akku-aktivátort is. Talán ezért van, hogy elmentek 8 évet az akkuk gond nélkül?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Akksi témában kérdeznék, ha tudtok segíteni.
Ford Fiesta 1.4 TDCi (2006)
Gyári Ford akku van benne, (278*175*175 mm) és most lett 8 éves ez a második akku, de még bírja valameddig. Az első amit gyárilag raktak bele az is elment 8 évet amikor cserés lett, és bár még az is elment volna egy ideig, de biztos ami biztos, inkább cseréltettem. Kérdésem az lenne, hogy maradjak ennél a Ford akkunál továbbra is, ezt vegyek megint, vagy lehet valamelyik olcsóbb márka helyette? Például Exide? Mit javasoltok.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz robertka #41730 üzenetére
Az a vezérműszíj pedig, és látszik is hogy keresztbordás. Másik [kép], ez sem a saját autóról készült, de talán jobban látható. Kinyitott motorháztetőnél szemben állva az autóval balról a szelepfedéllel nagyjából egy magasságban van, a motor jobb oldalán. Erre keresek ha van hozzá takarófedelet.
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Ford Fiesta 1.4 TDCi 2006-os gyártási év. Ennek a motorján kell lennie vezérlés burkolatnak?
Nálunk nincs ilyen, látom a vezérműszíjat. Mint a képen is, ez nem a mi autónk, de pontosan ilyen. [kép]
Ha igaz akkor van ehhez/beszerezhető valahonnan ehhez a motorhoz alsó/felső burkolat. Szerintem jobb lenne ha lenne ilyen rajta, jobban lenne védve, főleg inkább alulról. Mit javasoltok? Nézzek utána és szerezzek be egy ilyet? Házilag is fel tudom ezt tenni vagy kell szerviz és szerelő is hozzá?
Vagy pedig hagyjam így, ne foglalkozzak ezzel?[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Segítsetek nekem.
Ford Fiesta 1.4 TDCi (2006) milyen kormányszervó olajat javasoltok cseréhez?
Mennyi időnként kell ezt az olajat cserélni?
Köszi előre is.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz dellfanboy #41124 üzenetére
Más ok miatt jártam a szervizben, beszélgettünk és rákérdeztem az ügyfelesnél.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Bocsi, most nézem, hogy rosszul írtam az összeget. 19.800 Ft/óra
És ez csak a munkadíj lett volna, plusz a pollenszűrő. Hozzáteszem, hogy a gyári Ford pollenszűrőt (ami egyébként Mann Filter) azt 12.765 Ft-ért akarták számlázni. Én betettem egy Hengst Filtert, aktívszenes és 4570 Ft volt. Hengst is gyári beszállító.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Hova mentek el az árak...?
Ford-FX Pécs.
Ford Fiesta 1.4 TDCi 2006-os. Pollenszűrő csere munkadíja 55 perc rezsi idő van hozzá rendelve, rezsi óradíjuk 18.900 Ft. Gázpedál kiszereléses megoldású.
Én 10 perc alatt kicseréltem, pedig nem is kapkodtam és nem vagyok szakértő sem és gyakorlott szerelő sem.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Elnézést ha kissé offos leszek.
Olajos kérdésem lenne. Total és Eurol olajakat használtam az elmúlt jó pár évben a Fiesta 1.4 TDCi (2006-os évjárat) autóban. Most láttam, hogy megújult a Ford Formula olaj, Motorcraft 5w-30 A5 néven kapható. Gondoltam teszek egy próbát, mivel lassan egyébként is aktuális lesz az olajcsere. Van valakinek erről a Motorcraft-ról tapasztalata? Válthatok a Total olajról erre?
Van egy másik kiszemelt is, a Fuchs TITAN SUPERSYN F Eco-DT SAE 5W-30
Melyiket javasoljátok? Nem az olaj ára az ami a döntésem lesz.
Előre is köszönöm a válaszokat.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Ha valaki tud, kérem segítsen.
Ford Fiesta 2006-os, MKV, erre keresek első szélvédőre külső szélvédőtakarót. Ezt a [képet] segítségnek tettem be.
Van valaki akinek van ilyen? Vagy én vagyok a béna, de szinte mindenütt 70 cm magasságú takarót találok. A szélvédő középen 90 cm-es a teljes magasság, felül 110 cm, alul az íves részen ott 135 cm széles. Ez az üveg mérete. Olyat keresek ami ennél szélességben hosszabb, hogy rá lehessen csukni az ajtókat a rögzítéshez.
Hol lehet ilyen nagyobb méretet találni?[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Nem teljesen Fordos a téma, bocs érte. Pár hete kérdeztem itt akkuval kapcsolatban. [link]
Használ valaki ilyen Accu aktivátort ?
Garázs szomszéd rábeszélt, Neki mind a kettő autójukon ez van évek óta (az egyik taxi) és jókat mondott róla, így én vettem egyet. Amikor itt kérdeztem az akkuról, 05.10.-én, utána vettem meg és azonnal be is szereltem. Akkor már egy hónapja nem volt használva az autó, akku kapocs feszültsége akkor 12,46V volt, ezt itt írtam is. Ekkor tettem rá ezt a kütyüt, most azóta eltelt még 17 nap. Ma mértem újra, és most magasabb feszt mértem, 12,55V-ot mértem. (12,55 és 12,56 között ugrált a műszer kijelzője) Nem ment az autó azóta, a garázsban áll, a fiamé, aki most hivatása miatt át van vezényelve és nem használja ezt az autót. Ebben az eltelt 17 napban 0,1 Voltot emelkedett az akku feszültség.Lehet, hogy mégis csak használ valamit ez a kütyü?
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Akkus kérdés.
Kábé egy hónapig állt az autó, előtte használva volt, akkuja töltött állapotban volt. Normális állapot, hogy a kábé egy hónap állás tán az akkut mérve voltmérő műszerrel, kapocsfeszültsége csak 12,46 V? Nem kevés ez egy kicsit?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Használ valaki szivargyújtóba tehető feszültségmérőt? Ilyenekre gondolok
Érdemes egyet beruházni? Ha igen akkor melyik javasolt ami stabil, megbízható.
Köszi előre is.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz Csabex #33411 üzenetére
Nem garanciális már ez az autó. A 11.900 Ft az úgy jött ki, hogy 40 percet számoltak volna fel munkadíjra!! 17.900 Ft/óra és 20 perces lépésekben számolnak. Mivel (szerintük) 20 percnél több a ráfordított idő, de 40 percnél nem több, így 40 percet azaz 2/3 órát számolnak fel munkadíjra. Felfelé kerekítenek.
Az első Ford akkut is én cseréltem benne, az 8 év után lett lecserélve, de még bírta volna csak inkább a biztos ami biztosra mentünk.
Akkut cserélni ebben az autóban nem nagy dolog, nekem is vagy kemény 10 percembe telt.
Azért kérdezgettem a Ford akkut, mert nem nagyon lehet találni a neten. Cromaxnál vettem a mostanit 2014-ben, de náluk sincs már. Ford Petrányival az imént beszéltem, Ők hívtak vissza (!) jó a Motorcraft is vagy alternatívának az Exide, de azt mondta, volt már több esetben is, hogy az Exide akkuk a Fordokban alig 3 évet tudtak. Tapasztalatuk a behozott régebbi autóknál. Bannerről lebeszélt.
Marad a Ford Calcium-silver, baráti a petrányi webshop ára és futárral elküldik majd. 40 ezerből ki is jön és ha leadom a vasudvarban, mint újrahasznosítható elektromos hulladékot, visszakapok 2500 ft-t.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
A napokban kérdeztem Tőletek akkumulátorral kapcsolatban. Először is, mindenkinek köszönöm a válaszokat.
Még azt megkérdezném, hogy a Motorcraft Plus akku, ami "csak" calciumos és nem silver-calcium technológia, hogy ez is jó lenne annak ellenére, hogy csak calciumos??
Más: beszéltem ma reggel a helyi Ford-FX szervizzel, akkucsere ügyben. Elég magas árat mondtak, (lehet azért, mert még korán volt és nem ébredtek fel...? )a Ford gyári Silver-Calcium akku (60ah/590A 278x175x175 külső méretű) ami kellene, annak a szerviz ára 47.890 Ft+ 11.900 Ft munkadíj)!!! Azaz ~ 60 ezer összesen.
Ford petrányinál ugyan ez 39.900 Ft lenne most, munkadíjjal együtt, csak az a baj, hogy én Pécsett lakom.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz molnarpeter #33369 üzenetére
Köszi.
A mostani akkumon a pozitív sarkon van egy piros fedél, ez fel/lehajtható is. Gyárilag tartozék volt az akkuhoz. Két lyukba [kép] megy bele a piros felhajtható fedél rögzítése.
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz Csabex #33365 üzenetére
Köszi.
Nem ismerem az Opel töltési módját, de gondolom ott a hagyományos fix 14.4 V-os töltés megy.
Én szoktam figyelni, van amikor nagy hidegben indítás után felmegy 14.9V -15.3 V-ra is. Nem sokáig, pár percig de ilyen magas a töltőfeszültség. Utána visszamegy (hideg időben szokta inkább így) 14.6V körül, majd beáll 14.4 V-ra vagy ez alá kicsivel.
Amikor meleg a motor, és az idő is plusz fokos már, és mentem előtte mondjuk 100 Km-t majd rövid állási idő után indítok, a töltőfesz csak 13.8V - 13.9 V egy pár percig, majd szépen beáll a 14.4 V-ra. Autópályán nyáron, nagy melegben volt, hogy jó hosszú távon "csak" 12.9 V-al töltött ! Szóval változik a töltőfeszültség, mivel intelligens. Ezt a változó töltőfeszülséget nem tudom, hogy hogy bírja például az Exide? Ezért is kérdeztem rá. Banner biztosan nem bírja sokáig ezt az ingadozást a töltésnél.
Ismerős dolgozik autóvillamossági műhelyben, Ő mesélte: amikor a Ford behozta ezt az intelligens töltés szabályozást, a Smart Charge-t, eleinte, mivel nem tudtak erről és látták, hogy a behozott Fordnál/Fordoknál a generátor fesz szabályzója hibás lehet, mert össze vissza állítja elő a feszültséget, sorra szedték szét a generátorokat meg cserélték a fesz szabályzókat, holott semmi hibájuk nem volt.#33366 DeFranco
Köszönöm.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz DeFranco #33363 üzenetére
Köszi.
Az Exide premium hány évet volt használatban?
Ezen az Exide akkun a két pólusnál a képeken azok levehető védőkupakok gondolom. Ha rajtuk vannak a kábelek, a sarukkal akkor ezeket a fedeleket vissza lehet tenni a helyükre?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz molnarpeter #33359 üzenetére
Köszi.
Hát nem tudom...
Van itt egy akkus bolt a közelben, korrekt és hozzáértő eladóval. Ott már érdeklődtem, egyelőre Exide amilyen nekem kellene majd , az most nincs raktáron nála.
Viszont például a Banner akkuval jártunk már úgy, tágabb család egyik autója (Ford Focus) hogy csere után másfél évvel meghalt. Gariban kaptak másikat (nem volt egyszerű eset persze) az is meghalt a 2 év garancia előtt. Végül kiderült, mert mással is járt így, hogy vélhetően a Ford spec töltés lehet az oka. Azóta a Bannert nem javasolja Fordokba. Én a Vartával jártam meg a másik autónkban. Varta Silver 12v 74ah-ás akku.
Pécs Siklósi úti Varta akkus bolt...Nagy volt az öröm, mert kaptunk rá az 1 év garin túl plusz 1 évet. Na alig letelt az 1 + 1 év, rá két hétre (mikor persze) meghalt az akku, de úgy hogy egyik percről a másikra. Éppen tankoltunk, szerencsére Pécsen, de a kútról már nem tudtunk eljönni mert be sem indult a motor. Még a világítás is alig alig pislákolt.
Persze visszamentem reklamálni, tiszta sor, cserélni már nem tudták, letelt a 2 év, és sajnálkoztak meg csodálkoztak, mert 2 év alatt nem szokott meghalni szerintük. Szóval a Varta is kiesik, ha jó ha nem, nekem inkább nem kell. Irány a Ford szerviz, kijöttek egy új akkuval, töltés tökéletes, ott lett bele egy Ford akku. Akkor még volt.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Azt olvastam valahol, már nem emlékszem hol, hogy Ford valamikor 2015-ben(?) kivezette, megszüntette a Calcium Silver akkut és helyette a Ford SLI akkukat adja.
Nekem (méretben egy H: 278 mm Sz: 175 mm M: 175 mm) 60h és 590A teljesítményűre lesz hamarosan szükségem, mint ami a képeken is látható, de alig találni a neten. Vagy ha igen, akkor viszont horror áron vannak. 40 ezer vagy az fölötti áron. Sajnos Cromax-nál sincsen már.
Helyette, ami jó melyik gyártótól vegyek? Talán van olcsóbb helyettesítő lehetőség is. Lehetőleg azért tudjon 5-6 évet, mert a mostani is 6 éves elmúlt, bár még bírja, de télire majd gondolkoznom kell már egy új beszerzésén. Biztos ami biztos.
Azt meg tudja mondani valaki, hogy a Ford szerviz az milyen akkura cserél? Ilyen Ford akkukat tesz bele cserekor? Vészmegoldásként esetleg talán ....[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Még egy kérdés akku ügyben.
Ez az EXIDE akku ez fizikai méreteiben és indítóáram/kapacitás adatokban és főként az árában, jó lenne a Fiestába, de.... ez is calcium-silver akku? Van valakinek erről tapasztalata aki használt már ilyet az autóban?
Voltam az egyik akkus szakboltban, a Bannert nem javasolják a Fordokba (első kérdés rögtön az volt, hogy milyen autóba kellene) mert nem igazán bírják a Ford változó feszültségű generátoros Intelligens töltését. Sokat visszahoztak alig 2 évesen a Bannerekből. Varta jelenleg nem volt raktáron, de nem gondolkozom Vartában ha lehet.
Figyeltem többször is a Fiesta töltését (van egy plusz feszmérő a műszerfalon kivezetve) és sokszor volt 14.7-14.8-14.8 V is. Főleg hidegebb reggeleken van a magasabb töltőfesz a motor beindítás utáni pár perceben.
Volt, hogy nyáron, melegben hosszabb úton (Horvát autópályán) meg lement a töltés 13.8V -14.0 V-ra sokáig.
Kérdés, hogy ezt a változó töltőfeszültséget az Exide az például mennyire bírja és főleg hogy meddig? Hány évig?[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz ReFleXx #31841 üzenetére
Kijön az a matek ...
Autó a 2006-os gyártású, mi ezt az Fiestát használtan, 2009-ben vettük, de akkor egy Banner volt benne ami már halál előtti állapotban volt. Mi vettünk bele akkor, azaz a Ford FX szerviz tett bele egy Ford akkut, amit náluk vettünk. Ingyenesen beszerelték, mert 15% akció volt akkukra éppen szerencsénkre, és csak az akkut kellet fizetni. Innen számolva bírt 9 évet a Ford Calcium-Silver, majd 3 évet a Varta. A Varta héten adta meg magát végleg.
Nem gondoltam volna, hogy alig 3 év és kuka lesz.
Ötlet esetleg, hogy melyik típusút vegyünk?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Akkus kérdésem lenne hozzátok.
Az autó egy Fiesta 2006-os TDCi. Gyári ford akku kitartott 9 évet, le lett cserélve bár még akkor is terhelésen mérve műszeresen 78%-os volt az akku. Cserélve lett egy Vartára.[link] Sajnos ez a Varta akku 3 év és 2 hónap után teljesen meghalt. Autó töltése elektronika az hibátlan.
Mit tudtok javasolni? Vegyem megint a gyári Ford Silver Calcium akkut, bár ahogy nézem igen szépen felment az ára, vagy alternatív esetleg olcsóbb, de olyan minőség más gyártótól is jó lehet ami ezüst-calciumos? Bírjon azért 6-8 évet, ha már a Ford 9 évet simán elment.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Remélem tudtok segíteni. Az autó egy 2006-os gyártású Ford Fiesta, 1.4 TDCi. Tudtok Pécsen olyan szerelőt, aki ért az ilyen PSA dízel motorokhoz? Ezzel a motorral volt anno szerelve a Citroën C1-C2-C3-ban vagy a Peugeot 207-ben vagy Mazda 2-esekben is. Jó megbízható szerelőt keresek, aki jó hiba behatároló is és ért az ilyen motorokhoz. (Ford szervizek nem kellenek)
Köszönöm előre is a segítséget.
A hiba egyébként egy érdekes hang, beteszek egy képet a motorról, [kép] a nyíl irányából, de lejjebb, a motor alsóbb része felől jön ez a hang. Egy ütemes, a 750-es körüli alapjáraton kábé másodpercenként 3x-4x hallható cipp-cipp-cipp hang, hideg motornál, a beindítás után és alapjáraton zárt térben (garázsban) elég jól hallható. Ha finoman emelem a fordulatszámot, akkor ez a hang is gyorsul. Az a még érdekesebb, hogy ha bemelegszik a motor akkor szinte alig-alig hallható ez a cipp-cipp-cipp. Erre keresek egy jó szerelőt, aki meg tudja biztosra mondani mi a hiba és meg is tudja javítani normális áron. Komplett vezérlés (vízpumpával együtt) volt már cserélve 2 és fél éve , vezető görgők is és azóta kábé 15 ezret ment az autó.
Köszi előre is a segítséget.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz gabor9991 #27217 üzenetére
Azt a módszert követtem, hogy ilyen szitukban visszafogottan, kicsit halkabban a megszokott beszéd hangerőnél beszélek. Nem felkapott, ideges hangon! Nem szabad megijedni, kis félénk nyuszinak tűnni, mert akkor azonnal éreztetem, hogy én vagyok a behódoló és Ők a vezér hím. Ez a halk, nyugodt hangnem meg szokta lepni az egyen ruhásokat. Egyébként Ők is jegyzőkönyvezni akartak azonnal, csak az az un. szóbeli meghallgatáson alapuló szóbeli jegyzőkönyv akart lenni. Jól hangzik ...ugye?
A másik ami még ide tartozik, hogy tovább offoljak: például a sógiknál ha egy rendőr félre állít az úton, akkor annak tutira oka van. Ilyen mondva csinált, csak azért hogy büntessenek vagy éppen mert unatkoznak és elüssék valamivel az időt, ilyenek nincsenek. Valahogy ott tisztelik is a rendőröket ezért.
Egyébként volt eset, 2018-ban, mentünk két autóval A1-s pálya Ausztria. Az egyik értesítő nagy elektronikus táblán a másik autót rendszám alapján kiintették a következő pihenőnél, 12 Km-re volt az a pihenő erre emlékszem még. Több rendőrségi autó és rendőr motoros is álltak ott. A kiintés oka pedig, hogy nem égett az egyik tompítottja, és csak a jobb láthatóság miatt szóltak/figyelmeztettek. (ezt már itthon is tudta a tulaj mielőtt elindultunk, de hát milyen a magyar ember...elindult így)
Udvariasan figyelmeztették, kérdezték mi az útirány, aztán ennek figyelembe vételével adtak (kinyomtatva!) egy papírt, rajta jó pár szerviz címmel, ott lehet az égőt cseréltetni. Na ez elmaradt persze mondanom sem kell (milyen a magyar ember...), haza felé szintén kiintettek bennünket, pontosabban azt az autót, kérdezték, nagyon udvariasan, miért nem lett kicseréltetve az ízzó? Mindegy is, hát ha nem, akkor most már nem figyelmeztetés hanem büntetés lett. 200 €
Na ez a szerintem egy korrekt rendőrségi eljárás, a büntetés és az összeg ellenére is.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz gabor9991 #27202 üzenetére
Mi volt a gondjuk? Nem tudni, de szerintem lehet hogy unatkoztak vagy nem érték még el az aznapra kiadott büntetési számot... ki tudja?
Egyébként tényleg csak annyit közöltek, hogy gyorsabban haladtam az adott útra megengedett sebességnél és így ezáltal túlléptem a 90Km/h-t az előzésnél ami meg már szabálytalan. Valóban mondták, hogy van kamera az autójukban és felvették, erre mondtam, hogy én is... és meg is mutattam, hogy megnézik-e mert visszajátszom szívesen. Na ekkor kicsit elhallgattak, én meg közben közöltem velük, hogy semmi gond, vegyünk fel jegyzőkönyvet a történtekről, azzal kiegészítve, hogy Ők indokolatlanul lassabban haladtak, ezzel kicsit feltartva és előzésekre kényszerítve a mögöttes forgalmat és azt is vegyük jegyzőkönyvbe, hogy az én szabályos előzésemet követően azonnal piros villogót kapcsoltak és szirénát és leállítottak, majd ellenőrzés alá vontak. Indoka pedig: gyorshajtás miatti előzésért. Az autóm belső kamerájának a video felvétele (időpont, sebesség, az előttem haladó rendőr autó sebessége a felvételen) csatolva lesz a jegyzőkönyvhöz ...stb ...stb. Erre a válasz, hogy nem kell ehhez jegyzőkönyv, elég ha Ők intézkednek. Na ezt azért már nem. Fogtam a telefont, és elkezdtem hívni a 112 segélyhívó számot, mondtam Nekik közben hogy hívok egy másik járőrt a 112-ről, a tisztázatlan esethez és a jegyzőkönyvhöz, mert akkor a kiérkező járőr már nem lesz érintett az ügyben. Persze mindezt a legnyugodtabb semleges hangon közölve velük. Na erre már mosoly szünet a részükről, összenéztek, mondták.. nem kell másik járőr és szó nélkül beültek az autóba és elhúztak.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
A biztonságos előzéshez szükséges sebesség különbség mennyi kell legyen? Van erre valamilyen szabály?
Nevezetesen, országúton 77,6 Km/h sebességgel haladó rendőrségi járőr autót, amely semmi megkülönböztető fény vagy hangjelzés nélkül haladt, annak a megelőzése 90.0 Km/h sebességgel az még nem elegendő biztonságos sebesség különbség? Forgalom odafelé normális volt, szembe forgalom meg semmi akkor éppen, így volt bőven távolság az előzésre. Fedélzeti kamerám rögzített minden adatot az előzés megkezdése előtt, sebesség ...stb.
Szóval volt utána némi szóváltás, mert gondolhatjátok, hogy villogót azonnal bekapcsolták, miután megelőztem Őket és félre állítottak. Végeredmény: nem a rend őrei győztek az intézkedésük alatt... de volt némi nemű pengeváltás...[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Kíváncsi leszek...mi lesz.
Alapvetően a jogszabály nem tesz különbséget sötétítő vagy hővédő fólia között, (fólia-fólia) csak az kizáró, hogy nem lehet tükröződő felületű! Na meg a százalékok a fény áteresztésre.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Szia!
Kíváncsi leszek milyen értéket mérnek majd?
Az eredeti gyári üveg is valamennyire sötétített gondolom és biztosan 90-94% körül van csak.
A rendelet úgy szól, hogy a "B" oszlop előtti ablakoknak minimum 70% fényáteresztéssel* kell rendelkezniük. Ez a 70% az üveg és a fólia együttes mért értéke.
Sajnos van negatív tapasztatatom is. Fiam autóján (2006-os Fiesta és így vettük az előző tulajtól) az összes (mind a négy) ajtó üvegen volt fólia, a hátsó ötödik ajtón is, víztiszta, csak hővédős. Értelem szerűen az első ajtókra nem volt bizonylat, mert ott csak 64% volt a max. fényáteresztés. A többire ki volt állítva az érvényes bizonylat. Fiestán gyárilag sötétített, enyhén zöldes színű üvegek vannak.
A lényeg, hogy tavaly egy közúti ellenőrzés alkalmával a rendőr észrevette, rámértek, persze hogy nem érte el a 70 %-ot az első két ajtó üvege, hiába víztisztának mondott volt a fólia. Maga az üveg már alapból 92%-os volt, mint később rá lett mérve.
Szerencsére városon belül volt az ellenőrzés, az autót időközi műszaki vizsgára kötelezték, a forgalmi engedélyt bevonták. Na és még jött egy 30 ezer forintos bírságról szóló csekk is. Plusz az új forgalmi kiállításának a díja, mert a forgalmiba is bele volt írva a fólia száma (ez így szabályos), plusz az időközi műszaki vizsga...és a fólia szakszerű eltávolításának a díja ... na meg az ideg ami bennünk volt.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
Az akkor az meg milyen - és csak példának és szembe állítva kettőt -, hogy a Ford Fiestában lévő 1.4 TDCi motor és a Peugeot 307-ben lévő 1,4 HDi motor, ami az utolsó csavarig, alátétig teljesen megegyeznek egymással, mivel ezeket a motorokat - akkor még a Ford is tagja lévén -, a PSA-val közösen fejlesztették és gyártották le és tették az autókba. De ugyan ezek a motorok voltak akkor a Citroen C2-ben, a Mazda 2-ben ... stb.
Peugeotba engedi a Total olajválsztója (de a gyári szervize is) a 0w30/5w30/ vagy 0w40/5w40 olajakat többek között, de még akár a 10w40-est is!
Fiestába (ugyan az a motor!) csak az 5w30 viszkozítás a megengedett.
Fiest 1,4 TDCi
Peugeot 1,4 HDi
Nem úgy van ez, hogy a motorgyártó adja a specifikációkat és az előírásokat?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz darvinya #25720 üzenetére
Köszi.
Én is erre tippeltem, hogy valami ok miatt nem volt meg az előírt áram azokban a gomb elemekben. Sajnos terhelésen nem mértem meg. De az lehetett tényleg, hogy terhelve leesett a feszültség szint, ami meg már kevés volt.
Kicsit más téma, de kicsit hasonló... elektromos....
Tágabb rokonságban az egyik Fordba (2010-es Focus) akkucserénél (8 évet bírt a gyári Ford akku) 2018-ban a cserénél nem gyári Ford Silver-Calcium akkut tettek bele, hanem Exide Premium akkut. Akkus boltban rábeszélték. Kapott 2 év garit rá.
Mondanom sem kell, hogy két év 2 hónap után (éppen időben ) meghalt az akku.
Szerintem nem bírta az intelligens töltést.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz DeFranco #25717 üzenetére
Érintkezési hiba nem hinném hogy lett volna.
A második Varta elemmel már jobb volt a helyzet, úgy 6-7 méterről érzékelte az autó, de közel nem olyan mint kellene.
A használt 3 éves Duracell elemmel tökéletesen megy. Évekig volt benn egy Aldis (Activ Energy nevű) CR2032-es elem, 3 db /499 Ft, és azt csak azért cseréltem le mert már vagy legalább 5 éve benne volt. (sajnos ilyen Aldis elem nincs most, a járvány miatt nem jönnek a szállítmányok)
Gondoltam - mint gondos autós -, hogy megelőző karbantartásként, nehogy esetleg kezdjen majd kifolyni az elem - mivel nem tudtam mennyire tartós az az Aldis elem-, későn veszem csak észre, inkább teszek bele újat.
(#25716) darvinya
Azt honnan lehet tudni, hogy kínai klón volt az az elem? Mondjuk a csomagolása Vartának tűnt, de az sincs már meg. Nem gondolnám, hogy az Edigital, ahol vettem, hamis cuccokat adna el, de mivel néhány hónapja az Emaggal fuzionáltak/közös útra léptek ....hát nem tudom...lehet...[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
őstag
válasz DeFranco #25709 üzenetére
Szia!
A belevaló CR2032-es elem volt. Edigitalos vásárlás: [kép]
Akkor nem akciósan 590 Ft-ért vettem és nem is a kidobott pénz bosszant. Ott mentem el a bolt előtt és gyorsan vettem mert kellett. Kár volt, lehet hogy napoztatták vagy ilyesmi, vagy olyan helyen tárolhatták...., hogy gyenge volt a leadott áram erőssége. Arra még emlékszem, hogy a vásárláskor meg is néztem rajta a dátumot, ami 2024-ig felhasználhatóságot írt.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG LED facelift, új vezérlés, sérülésmentes
- SZINTE ÚJ, GARIS, 2024 SENCORE S70 400W EROLLER
- -60% ÚJ Soflow SO X elektromos roller, BONTATLAN
- Liftor Active fekete, szövet + háló ÚJ BONTATLAN
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest