Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Testösszetétel nyomonkövetése Samsung Galaxy Watch6 okosórával
- Ingyen kellene, de tegnapra
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Szólánc.
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Bambanő háza tája
- Fűzzük össze a szavakat :)
- 🖥️⛅
- Évente csak egyszer látod! 11 11 11 11 11
-
LOGOUT.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Adott egy Focus MK1 1.4, ezzel a rezonálós problémával. Tippek, hogy mi lehet?
Make Asia Great Again!
-
válasz #27070592 #48092 üzenetére
Mondjuk szokott zörögni belül sok minden, de ez lehet csak az öregség, 21 éves autó, na. Pl műszerfalra állóhelyzetben alapjáraton néha rá kell sózni egyet hogy ne zörögjön. Erről jut eszembe, az normális, hogy amikor elveszem a gázt, kuplung, megállok pl lámpánál, akkor ahogy esik vissza a fordulatszámra az alapjáratra, egy kis időre beesik a normál tartomány alá egy kicsit? Nem fullad le, de ilyenkor azért kicsit beremeg a kasztni.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
válasz radi8tor #48094 üzenetére
Hmmm. 2-3 éve gyanakodtam motortartóbakra, mert gyorsításnál meg gázelvételnél van egy fura "akadás" / "koppanás" jelleg, mint amikor a bringát nekiállsz tekerni és kong egyet racsni, nem azonnal teker, mert ugye nem direkt. Hasonló a kocsinál. Nem tudom érthető-e. De én ezt betudtam a mechanikus gázpedálnak, lehet mégse az? Első autóm, szóval nincs tapasztalatom, hogy minek milyennek kéne lennie.
Amúgy az is normális, ha fel van húzva az ablak, s megnyomom a felhúzó gombot, akkor az alapjárat lejjebb esik? Nem fullad le, de van egy kis remegés.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
Nálam hasonló van kicsit enyhébben, de szerintem ez se normális. Az alapjárat kb 800, szóval nem túl alacsony, de álló helyzetben remeg a kormány meg a bal tükör is. Ha bekapcsolom a klímát, akkor egy kis időre lejjebb megy a fordulatszám, s rendesen beremeg az egész kasztni.
Make Asia Great Again!
-
Ahogy DeFranco mondta, a motor- meg váltótartóbakokat lenne érdemes megnézni, nekem is fent ezt mondták itt.
Mikrokapcsolót a kulcsba amúgy elvileg fillérekért kapsz, megfelelő elektronikai boltban. Csak tudni kéne a típust. Pl hestore, tme, stb. Hobbielektronika topikban érdeklődj, fotó alapján talán meg tudják mondani a tutit.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
Na nálam is megvolt egy nagyobb szerviz a 21 éves Focus MK1 1.4-nél. Váltó csapágyasra ment, 200e km után, olyan hangja volt, mint egy Ikarus busznak. 50-60-nál már hallható, 80-90 jajj, míg 100-110 között halál, 120-tól viszont már jobb. Így váltócsere (új olaj, stb), komplett kuplungot is muszáj volt már plusz első kerékcsapágyak. Nem volt olcsó, 185e mindenestül, ebből volt 40e a bontott váltó.
De most mint az álom, nem hiszem el, hogy ennyire vajpuha tud lenni a kuplung. S maga a váltó is meglepően sokat változott, nagyon olajozottan működik, s pontosabb. Nem gondoltam volna, hogy ekkora különbség lesz. Na meg nincs zúgás, vonyítás, tök halk lett az autó, szerintem sosem volt ilyen. 160e km-nél vettem át családból a kocsit (3 éves kora óta van nálunk), szerintem akkor is volt már hangja. Most meg még nagyobb élvezet menni vele, végre minden jó. (leszámítva az esztétikát )
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
Annak nem ilyen hangja van elvileg, hanem mélyebb. Meg a kerékcsapágy üresben álló autónál nem szól. Hidegen 1500-as alapjárat mellett szépen vonyított. Ha ekkor kinyomtam a kuplungot, akkor elhallgatott, szóval elég egyértelmű. Pont fordítva, mintha a kinyomócsapágy lenne halálán.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
Most hogy beszéltek az olajról, megnéztem mi ment bele az enyémbe (1.4 75 LE) egy-két hónapja, és erre kiderült, hogy nem Ford szabvány szerinti a Q8 Formula VX Longlife 5W-30, kurvára másba való, VW olaj. Tavaly is Q8 ment bele, de szerintem nem ez a típus, hanem a Q8 Formula Techno FE Plus 5W-30, mert nagyon ismerős a neve, s anno megnéztem, hogy miért hozott mást a szokásos Mannol helyett, amit darvinya is használ.
Hülye módon nem én szoktam venni az olajat, mert szüleimnél van hely házilag lecserélni, s mindig apám szerzi be a helyi boltban. Eddig mindig jó volt, csak legutóbb nem néztem meg, mert gondoltam ugyanaz, mint tavaly. Erre pont most rossz, gondolom a boltos benézte és rossz típusú olajat adott.
A 25 éves technikájú motor egyszer kibírja? Sokat nem megyek (évi 6000-8000 km), akkor is 90%-ban hosszú távon. Vagy azonnal cseréljem? Eddig ment bele kb 1000-1500 km.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
válasz lezso6 #48500 üzenetére
Kicsit kutattam még.
Van egy Total Mesterkurzus videó (időzítettem), ez alapján ha C3 olajat raksz A5/B5 helyére (ahogy nálam sikerült), akkor habár működni fog, de a motor szétnyírja az olajat és megeszi.
Viszont esetemben az A5/B5 szabvány nem létezett még 2002-ben, amikor az autóm kigurult a gyárból, szóval ez nem jó kiindulópont. Az autóm kézikönyve szerint ugye Ford WSS-M2C913-B szabvány kell, de ha az nincs, akkor ACEA szabvány szerinti A1/B1 vagy A3/B3 mehet bele. A C3 szabvány meg az utóbbihoz elég közel áll, szóval eszerint nem lesz gond. Olajfogyasztásra azért figyelni fogok...
Make Asia Great Again!
-
válasz radi8tor #48579 üzenetére
Mekkora baromság. Mindenki tudja, hogy olyan telepjáró kell, ami a tetőn ülve vezethető, hogy amikor az Andrássy belső sávban veretsz vele, akkor mindenki észrevegye ahogy nagy amplitúdóval, komplex gesztikuláció kíséretében jelzed az előtted lévőnek, hogy TAKAROGGYÁ LE A KÜLSŐ SÁVBA, PARASZT!
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
válasz radi8tor #48670 üzenetére
Biztos nem a szivacsbeöntőfantom volt?
Arra én is kíváncsi lennék, hogy ezek elől hogy lehet tényleg hatékonyan védekezni, mert ha szüleimnél vagyok, akkor az enyémet is rendszeren megmássza belül valami. Bár szerencsére még nem kóstolt meg semmit, sajnálom hogy nálad már most belerágott.
Make Asia Great Again!
-
válasz prannk #48703 üzenetére
Elvileg a ~100 lovas 1.6 szívó. Annak van egy 115 lovas változó szelepvezérléses (Ti-VCT) változata, aminél a vezérlésállítóval (okoskerék) lehet gond, ennek nézz utána a költségének, hogy vállalható-e a plusz teljesítményért cserébe. Az 1.8 és 2.0 literes (mazda) motoroknál olajfogyasztási kockázat lehet, annak ugye horror költségű a javítása, de ez úgy tudom inkább a korábbi tulajok hibája, nem a konstrukció rossz.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
Megelőzni úgy tudod, hogy nem az autóval együtt állítod le a klímát, hanem valamivel előtte (mondjuk 5 perc), tovább járatva a ventilátorokat, így van ideje kiszáradni a hőcserélőnek. Mert ugye attól lesz büdös, hogy amikor leállítod, akkor hideg marad, lecsapódik / ott marad rajta a pára, arra meg rátelepszik mindenféle baktérium meg gomba, azoknak a szagát érzed...
Make Asia Great Again!
-
Ha már itt tartunk, szélvédőre tappancsosból mi ajánlott? Az enyém kezd megpusztulni, mert valami gagyi volt.
Make Asia Great Again!
-
válasz molnarpeter #49038 üzenetére
Köszi. De az kb a legjobb nem? Vagy legalábbis van ára, 5e ft körül láttam darabját, annyit azért nem szeretnék rákölteni.
Más: nekem uyge Focus MK1 1.4 van, s néha mintha kihagyna a motor nagy gázadásnál. Persze lehet placebo vagy úthibákat érzem félre, de öcsém is mondta már, hogy nem az igazi. Mennyi időnként kell ebben gyertyát illetve trafót cserélni? Ha jól tudom ennek még a régifajta egyszerű és olcsó, de pazarlós gyújtáselosztója van, ami egy ciklusban kétszer is szikráztat.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
válasz dellfanboy #49043 üzenetére
Nekem elvileg Denso van benne, most akartam megnézni, hogy néz ki, de kurvára bele van tépve, így egyelőre szuperpozícióban van, hogy mennyire jött be.
Make Asia Great Again!
-
válasz Ace Ventura #49100 üzenetére
Nekem a full fapados 206e km-nél járó Focus MK1.5-re is elment az elmúlt egy évben közel ennyi, csak hogy ne érezd magad olyan rosszul.
4 új négyévszakos szereléssel 120e; hátsó futóműben kis lengőkarcsere 38e; komplett kuplung + első kerékcsapágyak + váltócsere 185e; új ablaktörlők + tompított izzók 15e; olajcsere + szűrők 20e. Most meg jön még futóműállítás megint valami 20e körül, illetve szerintem a fékek végüket járják, és gyanús hogy gyertyák + trafó is.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
válasz Ace Ventura #49110 üzenetére
Olcsó szerelőm van, aki csak azt javítja, amit muszáj. Már a kerékcsapágyak + váltó + kuplungcserére is azt mondta, hogy ráér jövőre is, de inkább meg lett csináltatva most, mert addigra csak többe fog fájni.
Persze az is hozzátartozik a dologhoz, hogy ez az autó 15+ éve a családban van, és én kb 4 éve örököltem meg, társaihoz képest jó állapotban, minimális rohadással. Így más a hozzáállásom, nem fáj annyira rákölteni.
Make Asia Great Again!
-
válasz Hannibhál #49567 üzenetére
Elvileg a Fiestádban is ugyanaz az IB5 váltó van, mint az én Focusomban. Nekem volt váltócsere nyelestengelycsapágy miatt, aminek kb olyan vonyító hangja van, mint a régi Ikarus 260 / 280 buszoknak, főleg bizonyos sebességnél igazán hangos, nekem pl 90-110 között volt a legrosszabb. De üresben is van hangja felengedett kuplunggal.
De váltónak van egy alap hangja is, felengedett a kuplunggal, legalábbis nálam hidegen, amolyan kicsit darálós hangja, de halkan. Ezt a régi váltó is csinálta (amíg jó volt), meg az "új" is, vadonaút kuplungszettel.
Make Asia Great Again!
-
válasz WasabiTrsr #50157 üzenetére
Hát ez furán hangzik, a jobb benzin miért tenne jót a katalizátornak? Adalékok? Azt tudom, hogy ha a motor eszi az olajat, akkor az nem tesz jót a katalizátornak.
Make Asia Great Again!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Aguri prestige S17 és S8 tetőcsomagtartó eladó
- Eladó Teljesen új Bontatlan Amazon Echo Dot 5 Smart speaker Amazon Alexa fekete színben
- Teljesen Új Bontatlan Amazon Echo Spot (2024) Okos hangszóró - Fekete - bolti ár 35+
- Ciclosport CM 4.21HR kerékpár computer
- Hófehér Delonghi Dinamica ECAM 350.35.W automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest