Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
addikt
Sziasztok! Vettem egy ford focus mk2-es faceliftes 1,4 benzines autót, 2010-es évjárat, viszont olyan furcsaságra lettem figyelmes, hogy reggeli hidegindításkor 60 fokon áll a vízhő, bepakolom a gyerekeket, kiállok az utcára, bezárom a kaput ls elindulok( nincs 5 perc) és már 90 fokon áll a mutató. Biztos, hogy nem melegszik ilyen gyorsan, mert fűtés még ekkor nincs, de miért csinálja ezt, vagy másnál az 1,4-1,6-os benzin motornál hogy üzemel a hőfok visszajelző?Mert nálam erre a fokra beáll és nem emelkedik tovább, de ezt 2-5 perc alatt eléri még alapjáraton is, de olyan hirtelen, hogy a 60 és 90 fok között még átmenetet sem látok, azt sem vettem még észre, hogy ezt hogy éri el, hogy egyszerűen csak felpattan a mutató 90-re, vagy mikor elindul mondjuk 10mp alatt érheti el, mert eddig a fázist magát nem sikerült tetten érnem!
Valaki tapasztalt hasonlót? -
diablo1984
addikt
Köszönöm a segítségeteket, akkor megnyugodtam, hogy ez így "jó".
A kasztniban valahol bal hátulról néha olyan hangot hallok, mintha valami a műanyagnak néha hozzákoppanna, de nem függ az út minőségétől, a döcögőktől, csendes, koppanás nélküli futómű van alatta, de ez valami olyan idegesítő hang és nem tudok rájönni, hogy honnan jöhet, próbáltam kihúzott kalaptartóval, próbáltam összetolt kalaptartóval, pótkerék alatt néztem, hogy hátha az, de egyszerűen nem találom a forrását, mintha valami a műanyag kárpitelemhez ütődne, de fogalmam sincs, hogy mi, csak hátulról jön és bentről, nem külső zaj. Egyébként még így 10 évesen is elég jó összeszerelésnek tűnik, más nem zörög, nem rezonál, nem csörög, csak ez a valami ott hátul, de ha hétvégén lesz időm, akkor kalaptartót is kidobom, a hátsó üléseket is előre hajtom, hogy nem-e alatta van valami üveggolyó, vagy a fene tudja mi, de rángatásra semmi sem hallatszik semmi, furcsa.
Ma voltam eredetvizsgán, akkor volt lehetőségem alulról megnézni a kocsit, a futómű alkatrészeken van minimális rozsda, a lemezek mindenfelé épek, viszont a kipuffcső full vakrozsda a teljes hosszára(nem mintha bármit befolyásolna, mert nem lyukas, csak furcsa, hogy ennyire egyöntetűen rozsdás maga az acélcső). A futóműben gyors átnézésre nem láttam lógó, szakadt, fáradt alkarészeket, az első fékeknél egy tisztítást, átmozgatást kell csinálni, mert a tárcsa belső oldala kicsit rozsdás, lehet az első fékek csúszkája be van rajta állva, majd kiderül!
Egyenlőre tetszik az autó, minőségre astra h-n és a 2000es évek toyotáin túlmutat, a pár hónapja eladott octavia 2 facelift autómmal kb egálban van, bár a fordban kicsit több a kemény plasztik, de az opelhez és a toyotához képest sokkal minőségibb az összhatás. -
diablo1984
addikt
Köszi az infót, ha lent lesznek a kerekek, akkor átnézem én is a fűtómű minden csavarját, bár tompán hallik, de zavaró tud lenni!
Nálam jövő héten megy vezérlés, vízpumpa, összes szíj, összes szűrő, olaj, váltóolaj, gyertyacserére, remélem egy darabig bejár, majd még az első fék csúszkáját kell megtakarítani és megjáratni utána egy alapos mosás és egy pasztázás is ráférne. Nyáron műszakizik, akkor kap még egy vonóhorgot.[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
addikt
válasz ReFleXx #23180 üzenetére
Nem értem ezt a váltóolaj cserélős/nem cserélős dolgot, ha már sz@r a váltó akkor már az olajcsere sem segít. Ha az ezer éves olajjal ott úszkál a reszelék, azt leengedve és friss olajat töltve a helyére amiben nincs reszelék, akkor nem tudom, hogy mitől lehet baja a váltónak, egyszerűen nem értem. Eddigi autóimnak nem lett baja a váltóolaj cserétől, renaultnál hallottam olyat, hogy bronzot tartalmaz a váltó és ha gagyi olajat raknak bele a bronzot megeszi és lehet váltót felújítani, de fordéknál nem tudok ilyenről.
A friss olaj max egy ideig keményebb lehet, amíg fel nem "törik" a fogaskerekek de utána ugyanúgy jónak kell lennie. Nem tudom fordnál ha a féltengelyeket kihúzzák, akkor nem-e lesz a váltóolaj is kukás, vagy akkor visszaöntik a váltóba a használtat?
más:
Kicseréltem ma a levegőszűrőt, a gyertyákat, a pollenszűrőt, ez utóbbit jobb helyre nem is tudták volna rakni, nem tudom, mi járt a mérnök úr fejében, mikor ezt kitalálta. Eddig azt hittem a h astra pollenszűrőjétől nem lehet rosszabb helyre rakni, de ez a teória ma megdőlt.
Jövő héten jönnek hozzá az olajak, majd egy opel szervízzel egyeztetek, hogy mi ez a váltóolaj para, mert ha valaminek nincs csereperiódusa, attól az még cserélhető, majd meglátjuk, hogy mit mondanak rá. -
diablo1984
addikt
válasz ReFleXx #23183 üzenetére
Nincs, csak szeretem, ha rendben van az autó és már úton van a motor olajjal a váltó olaj is.
Nem értem továbbra sem ezt az új olaj mos dolgot, mégis minek kellene a váltó olajban lennie? Eddig számomra sosem volt kérdés, hogy az új, a friss mindig jobb, de most elbizonytalanodtam, bár nem értem túlzottan az ellenérveket, mert képtelenségnek gondolom ezt az iszapos dolgot, mert az ha van benne akkor a régi olajban is van, azt a 2 liter olajat rendesen kavarja a fogaskerekek mozgása és ha az iszapból engedünk le, akkor miért lesz rosszabb, vagy miért romlik el a váltó, ez számomra talány. Műszaki ember vagyok, de valahogy erre nem találok épkézláb magyarázatot, valamint a váltó átmosása sem lehet indokolt, bár attól függ mivel, ha fos olajjal, akkor minek, ha vegyszerrel, az meg többet árthat, mint használhat....
Majd a szakszervíz megmondja hogy féltengelyek kihúzása után mit pancsolnak bele, mert akkor egy egyszerű szimmering csere is a váltó kinyírását eredményezheti, mert új olaj kerül bele... -
diablo1984
addikt
-
diablo1984
addikt
válasz Roland861010 #23495 üzenetére
Nem tudom, hogy milyen felhasználásra lenne tervezve, de azért ez használt autó, a gondtalan részek többségén már túl van, innen jobban szervízigényes lehet, ami adott esetben céges használatra ha menni kell és épp nem tud, az ciki. Miért nem új? Áfa visszaigénylés, flotta kedvezmények, egyedi árak, gari, gondtalan pár év...
-
diablo1984
addikt
válasz Roland861010 #23497 üzenetére
Kérdezzen körbe a főnököd, amelyik márkát előnyben részesítené, ott. VW csoportnál biztosan van mindig kedvezmény a céges vásárlásra, líringnél még valamit lehet elírni éves szinten is. De ezt a kereskedők is tudják.
Mármint 150 e ft-ért vállalnak 1 év garit rá? Cégesként 1 év alatt akár 100e km is bele mehet, akkor jön majd az apró betűs rész, hogy arra nem....[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
addikt
válasz gabor9991 #23530 üzenetére
Én is az mk 2,5esemnek hétvégén tartottam alvázmosást, már csak nem sóznak az utakon alapon, első dobbetétet igazítlttam benne, az alatt van egy szivacsos akármi, de nekem száraz volt a dobbetét mögött, előtte volt egy kis sár kívülről, azt kicsapattam és a dobbetétet beigazítottam a helyére. Egyenlőre semmi rozsdát nem láttam rajta, max a futómű alkatr~szeken minimálisat, de az már egy 3-4évesen is van.... ez meg 10éves.
-
diablo1984
addikt
válasz darvinya #23658 üzenetére
1, 3-5nap???? Honnan kezd neki a szerelő a csomagtér ajtótól?
Ha nekilát az aki tudja a dolgát és kuplungozott már autót, akkor 3-5 óra alatt ténylegesen megvan. Annyi komplikáció lehet, ha pl a lendkereket fel kell szabályozni, de az is 1-2óra az esztergályos leterheltségétől és protekciós szinttől. Más meglepetés nem nagyon lehet egy felkészült szerelőnél. -
diablo1984
addikt
válasz darvinya #23663 üzenetére
benzinesnél a lendkerék nincs a készletben, dízelnél meg lendkerékkel 150e ft+ a szett....de annál úgy illik cserélni, a benzineseknél, vagy a kettőstömegű nélküli modelleknek meg ha szükséges, akkor kell is a lendkereket szabályozni, hogy egységes legyen a felfekvő felület!(nekem anno a passatomon úgy csinálták meg a kuplungozást, hogy belelapátolták a kulpungot, 2000km után elkezdett rángatni az egész induláskor, majdnem kiugrott a motor, azért, mert a lendkerék felülete kúposra volt kopva és csak a szélén fogott a tárcsa, annak a felülete meg megsült.... f@sza érzés volt, megint kifizetni a szétszedés és összerakás díját, mert egy hozzá nem értő idióta így rakta össze).
De többnyire ha az autószerelő készül kuplungozásra és számít is a lendkerék szabályozására, akkor van esztergályosa, ahol protekciósan meg tudja csinálni a lendkereket, senkinek sem üzlet, ha az aknán napokig áll az autó, elfoglalva azt a helyet ahol más autóval is lehetne haladni..... -
diablo1984
addikt
válasz darvinya #23666 üzenetére
Kúposra volt a lendkerék felülete kopva, előfordul könnyedén egy sokat futott autónál, az én passatom meg egy visszapörgetett órájú cucc volt, motort is kellett felújítani, mert az is fossá volt kopva...... Új volt a kuplungszett, ezt a 2. szerelő is megerősítette, aki szétszedte és megcsinálta, hogy jó legyen, de addigra úgy megutáltam az 5 évig folyamatosan költést rá, hogy mire a kuplung készen lett hibátlanul, addigra eladtam a picsába. Azóta is eddig a leghosszabban nálam lévő autó is 2,5-3 évig volt, hátha most a focussal másképp lesz....
Igen, ezeknél a benzineseknél nincs kettőstömegű és elvileg a 90 loavas tdci-kben sem, he minden igaz! -
diablo1984
addikt
válasz 7Sony7 #23748 üzenetére
Amivel meghúztam 100nm olyan könnyednek tűnt, ezért is kérdezem, hogy jó-e ennyivel.
Útban voltam, de addig amíg cseréltem a felniket elvoltak a friss levegőn. Utána álltam vissza a garázsba, majd hétvégén előveszem és megtankolom, meg a fűnyíró kannáját is extrával, hátha még az idén fog fű nőni... -
diablo1984
addikt
Arra nincs szükségem, ha valami nem old, akkor van vascső hosszabbítónak, arra csak megindul!
nekem már kb 1 éve van nyomatékkulcsom, asszem aldis, eddig nem avattam fel, de most muszáj volt, mert a keresztkulcs feje nem ment bele az alufelni süllyesztett furatába, így racsnis kulcs és nyomatékkulcs lett a vége, ha meg nyomatékkulcs, csak beállítottam már az összes csavart 100nm-re, ártani nem árt. -
diablo1984
addikt
válasz darvinya #23900 üzenetére
Lehet nem tapasztaltam ilyet még és az én hibám, de életemben nem hallottam, hogy kalibrálni kell gyertya csere után az autót! Mondhatni borzasztóan furcsa hangzata van a dolognak, szinte töri a fülem, de lehet tizenév dízelezés után és most lassan 5 év benzines vonalra visszatéréssel még nem találkoztam sem ezzel a jelenséggel, sem leírással ami ezt megemlítené, így csak nézek mint borjú az új kapura...
-
diablo1984
addikt
válasz Real_Necro #23937 üzenetére
Nekem a lagunámon ez volt: Contipremiumcontact 2. Kiváló gumi, csendes, jól tapad, bár a kocsival eladtam, de amíg megvolt, nem volt rá panaszom!
-
diablo1984
addikt
válasz cappa72 #23981 üzenetére
Le lehet venni alapjáraton a sapkát, nem történik semmi, nem fog priccolni az olaj sem, viszont ha ütemesen "gőzöl" akkor magas a kartergáz, azaz kopott a motor. Én egyszer egy polo-val járram úgy, hogy kereskedésben levettem az olajbeöntőt és lefulladt a motor, azóta sem tudom, hogy mi okozhatta, de nem természetes.
-
diablo1984
addikt
válasz #31600896 #23992 üzenetére
Pedig nem kellene, a fékmunkahenger fixen kellene hogy tartsa, hogy ne tudjon mozdulni(és a fékhatás is hamar meglegyen), a betéteknek is állnia kellene a helyükön, mint Katiban a gyerek, mert az oda tervezett betétnem is max 1-1mm holtjátéka lehet(hogy mi is tudd szedni, mikor a fékpor már befogta! Tehát szét kellene szedetni valakivel azt a féket, a csúszkákat megtisztítani és megjáratni, megtisztítani az egész felfekvő felületet(ahol a betét felfekszik, gyakran akadhat, ha csak betétet belehajigálják és nem takarítják el a régi fékportól, rozsdától), nem árt megnézni, hogy a kézifék nem-e támaszt be(bovden ha bemaródik, akkor akár kis mértékben behúzva is maradhat, ami az üzemi fék működésére is hatással lehet).
ha minden okés, akkor összerak és ha zörög, akkor nem a féknél kell keresni a hibát! -
diablo1984
addikt
válasz darvinya #24014 üzenetére
nekem volt 90es escortom, na abban nem volt semmi premium, még a központi zárat is én rakattam bele!
U.I: az első autóm volt 5 évig volt meg 1,8D, én szerettem a maga módján. Nézett ez ki jobban is, mikor megkapta az átlátszó indexeket és a ford alufelnit, de már olyan rég volt, hogy képem sem nagyon van róla![ Szerkesztve ]
-
diablo1984
addikt
válasz darvinya #24033 üzenetére
Hamarabb lesz szénkefés, mint csapágyas egy önindító, megszoruló csapágynál már jó ideje brutál hangjának kellett volna lenni, egyszerűen nem jellemző, pláne, hogy nem 0-24ben megy, de a szénkeféje kophat természetesen és akkor a bendixet betolja(kattan), de nem tudja forgatni. Ilyenkor egy kis kopogtatásra(az önindítót) még indul...
-
diablo1984
addikt
válasz Sidorovich #24091 üzenetére
Nekem mk 2,5-es 1,4 80 lovas autóm van....kombiban. Tudom, hogy az automata is elvesz a dinamizmusból, de ez a 80 ló sem sok, de el lehet vele közlekedni, pont szombaton néztem, hogy ez a motor is 3000-nél kezd húzni, akkor jön meg bele az erő, az 1,6-osban alapból jobban van paci(amit az automata benyel), de ha nem racsingolni kell akkor elégnek kell lennie. Nekem is közlekedni teljesen megfelel és cserébe keveset eszik, valamit valamiért!
Az automata váltó magában egy kockázat, az előző gazda és a futásteljesítmény szabja meg, hogy mit bír, de azonnal egy olajcserével kezd és reméld, hogy még nem késő.... -
diablo1984
addikt
válasz darvinya #24167 üzenetére
Majd jövő tavasszal is lőjj róla egy képet, mert ahogy láttam a rozsda már átette a lemezt, tavaszra ugyanolyan karfiolos lesz a cucc, ez max szépségtapasz műszakira, de nem tartós megoldás! 10méterről még csak-csak néz ki valahogy, de közelebbről nézve is látszik, hogy tiszta göröngyre festettél rá, talán még tavaszig sem bírja. Szebb mint volt, csak nem megoldás a lerohadt ívre.
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
addikt
Könnyen lehet lengéscsillapító is, nekem anno az escortom adta meg magát az egyik hátsó és annyira bizonytalan lett a hátulja, hogy egy erősebb, tempósabb kanyarban, ahol feszegettem a határokat, egyszerűen kitört a segge, de éreztem is, hogy keresztbe úszik a hátulja és a lengéscsillapító sem fosta el magát, csak már jelentős volt az eltérés a 2 hátsó csillapítás között! Lehet neked is érdemes lenne ráméretni.
-
diablo1984
addikt
-
-
diablo1984
addikt
válasz darvinya #24712 üzenetére
Különleges elképzelésed van a kerék kiegyensúlyozásáról A gyenge minőségű féktárcsáról csakis szakmunka esetén(ami számlás és vagy munkalapos) van sanszod, ilyen haver vagy én beledobáltam móka felől nincs garancia, és készülj fel, hogy mire bevizsgálják, az kissé hosszú idő.
Amúgy ez a fékszett egy olcsó, gagyi márka, ne várj tőle minőséget.. -
diablo1984
addikt
Az enyémen friss alvázvédelem van(2010es) de nem azért mert rohadt(egy szikra rozsda nem volt a lemezen, csak egy minimális a futómű elemeken) hanem mert nem akartam, hogy rohadjon. Biztos szokatlan lehet, hogy ha valaki erre költ, de csak gondos gazdának gondolnám magamat, nem ghecineppernek.
-
diablo1984
addikt
válasz DeFranco #28373 üzenetére
Elvittem karosszériáshoz és megcsinálta. Előtte persze átnéztük, de nem volt a lemezen egy pötty rozsda sem, ezért akartam megőrízni, hogy a tél se kezdje ki.
Nem fotóztam, mert magamnak csináltattam, nem bárkit is meggyőzni bármiről és persze a kész műről sincs képem...A Zééem veszem magamra, de imádom az állapotot veszünk nem kilóméter szlogen mellett az újabban feltűnő ami alvázvédős az biztos fossá rohadt és azt fedik el örökzöldet is.
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
addikt
Nem vettem magamra, csak mondtam, hogy vannak kivételek. Igaz mostanában(elmúlt 13 évben)nem volt alvázvédőzve egy autónk sem, de idén az asszony opelje(az 16 éves és kezdett csipázni, azt musály volt gyógyítani) és a focus(nem volt szükség rá, de hosszabb távra tervezek vele, így talán a kasztnija jobban bírja) is meg lett csinálva. Nem volt olcsó, de így legalább páncél van az alján és hátha nem rohad el...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
- Motorola Razr 40 Ultra - jó volt a terv
- Az a csodálatos EDID
- Honda topik
- Milyen mosógépet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Viccrovat
- Pokémon-tolvajnak mondják, beperelték a fejlesztőt
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen