Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mike81
senior tag
A szomszédnak is Mk3 2.0 benyás Mondija volt. Mondta hogy többet Fordot soha! Most vett egy Insigniát. Ezzel szemben nekünk a 2004 MK1 Focusal a mai napig nem volt sok bajunk. Vásárláskor vezérlés csere volt. Utána 3 év múlva a kuplungot cseréltettük de még bírta volna. Meg nem rég volt egy torony rugó cserénk. A 7 év alatt ennyit költöttünk pluszba a kocsira a kopó fogyó alkatrészeken kívül. Szóval elmondhatom eddig megérte az árát.
Zack; Itt is találkozunk :-)
Az MK4 Mondeoból 2010 után alig találni benzinest. Ha megnézed a hírdetéseket van kb 10 db annak is a fele nem is 4 hanem 5 Mondi[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Nekem szimpi a Peugeot 508 sw is. De ott a THP benzines nagyon nem ajánlott a problémás vezérlés miatt. Szóval ott is csak a disel marad. Van pár 508 a közelben mindenki meg van elégedve vele. Meg az én véleményem szerint szép is. A panorámatetővel kifejezette szép ;-)
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy az újabb (2011-től napjainkig)gyártott 1.6 TI-VCT motorok mennyivel karakteresebbek, nyomatékosabbak a régebbi sima 1.6 szívó benyáshoz képest, kombi kaszniban? Van velük valami probléma vagy legalább annyira strapabíró mint a sima 1.6
Válaszokat előre is köszi
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Lenne 2 kérdésem. Az első, hogy az MK4 Mondeoban lévő 2.0 benzines menyire elegendő egy ekkora kasznihoz, motorja mennyire megbízható?
A másik kérdésem pedig az lenne, hogy az újabb Fokuszokban található 1.6 TI-VCT mennyivel jobb dinamikusabb a régebbi 1.6 képest, és mennyire megbízható konstrukció?A válaszokat előre is köszönöm
-
Mike81
senior tag
Köszönöm az eddigi infókat. Azért még kutakodom hátha találok vamit😉
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Gondolkodom hogy kicserélem a fokán a tompított és a refi izzókat. Melyik gyártó termékeit ajánljátok amik élettartamban és láthatóság szempontjából is jók. Itt sokan az Osram termékeit említitek, nekem ez jó is lenne csak nem tudom eldönteni hogy melyiket is vegyem. A fő szempont hogy azért ne fél évente keljen cserélgetni az izzót illetve azért jó lenne jobban is látni így hogy rövidültek a nappalok.
A válaszokat előre is köszönöm
-
Mike81
senior tag
válasz Goose-T #5183 üzenetére
Hali! Mi tavaly jártunk így csak a bal elsővel. Egyenes vidéki út, egyszer csak egy nagy csattanás, mintha kavicsot vert volna fel a kerék. Megálltam alánéztem de semmit nem láttam. Indulunk tovább a kormány balra fordítása közben már majdnem a végállásnál megint irtózatos fémes hang.Na ott már volt kérdőjel hogy mi van. Szép lassan haza gurultunk másnap irány a szerelő. Ő mondta hogy kb 100% hogy a rugó tört. Így is volt.
-
Mike81
senior tag
válasz DeFranco #5282 üzenetére
Hali!
Kezdi megadni magát a zárad. Azon szerintem a wd 40 nem fog segíteni. Nekem nem volt semmi előjele és egyszer csak nem fordult a kulcs. Karosszériás fúrta meg nyitotta ki. Van benne valami műanyag összekötő ami elkopott és amiatt nem nyílt. Elb@szott egy találmány
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Lenne egy kis gondom és nem nagyon találtam rá lehetséges okokat. Az autó nem indul ebben a pusztulat hidegben. Az aksival nincs baj, mert a központit nyitja gyújtás van. Viszont semmit nem teker. Ugyan ez a helyzet bikázás közben is, nem forgatja meg az önindítót egyszer sem.
Mi lehet a következő lehetséges hibaforrás önindító vagy más? Az autó még tegnap délelőtt is pöcre röffent
a csillag garázsban.Az autó 1.6 benzines Mk1 Fóka.
A segítséget előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Gyújtás után csak halk búgást hallok rövid ideig. De az tuti hogy az üzemanyag szivattyú, ahogy teker egyet az indítás előtt. És ennyi, utána se kép se hang. Ennyi volt bikázás közben is. Vagy ettől még lehet hogy az aksi sz@rakodik?
Ilyen helyzetben esetleg egy behúzás segíthet? Bár vannak rossz érzésem ezzel kapcsolatban.
Amúgy a benzin 95-ös MOL-os. Szóval még nem is valami olcsóbb kúton tankoltam.[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz Real_Necro #6447 üzenetére
Mi pár évvel ezelőtt így jártunk, csak nekünk pár 100 km-el arrébb volt a pótkulcs. Én megpróbáltam a jobb hátsó ajtónál dróttal kinyitni a kilincset. Mire beakasztottam addigra pont berobbant az üveg. Ettől már csak az volt a jobb amikor megtudtam hogy a gumi többe kerül mint maga az üveg. Szóval jobban jártam volna ha rögtön bekurom valamivel az üveget.
A megoldás a következő ilyen szitu elkerülésére;
Nekem ez akkora tanulópénz volt, hogy ha kinyitom csak a csomagtartót akkor rögtön zsebbe vissza rakom a kulcsot vagy ki se veszem hanem zsebben nyomom meg a gombot.
Amúgy úgy nyílik hogy 3 gombos abból 1 nyit a 2 zár a harmadik meg csak a csomagtartót nyitja.Azóta az asszony kulcs csomóján van a pótkulcs.
Mikulásbá; Én is gondolom hogy nem az aksi a hunyó, de akkor a következő lépés az önindító lehet. Na de abban a hidegtől mi mehet tönkre?
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Nagyon szépen köszönöm a gyors segítséget
Jelentem a tegnapi problémára a megoldás az aksi töltés lett. De hogy bikázásra sem moccant semmit az önidító az érdekes jelenség volt. 4 óra töltés után már elsőre indult az autó. Azért holnap reggelre kíváncsi leszek hogy indul e. De elviszem a kocsit hogy mérjék ki a aksit meg a generátort. Persze csak ha el tudok indulni vele
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Tervbe van véve az autó csere 18.Q1-ben. Tudom messze van még, de azért időben el kell kezdeni a nézelődést. Amik szóba kerültek azok az MK4 Mondeo kombik. Szeretnénk egy picit fiatalabbra beruházni, ezért a kb 4 éveseket nézegetjük. Ezeknél a típusoknál ilyen idősen mennyire hihető a 160 000 futás? Jó tudom nem km hanem állapotot veszünk, de azért érdekelne hogy egy 4 éves kocsinál mekkora esély lehet arra hogy letérdel valami húzosabb alkatrész? -
Mike81
senior tag
Köszönöm mindenkinek a választ. Persze tartalékot én is hagyok az esetleges javitásokra,és az állapot felmérést sem fogom kihagyni. Egy olyan kérdésem lenne még hogy van olyan motorkod amit kerülni kell?Melyik motor ajánlott melyik nem? Ha mondjuk rövidebb etapok is vannak használatközben akkor a dpf-nek elég lehet 1.5-2 hetente ha meg van zavarva egy kicsit 50-60 km távon? Tud akkor regenerálni megfeleloen? Vagy akkor mindenképpen kukázni fogom a szűrőt?
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Kérnék gy kis segítséget.
Van egy Fokus MK1 1.6 benzines autónk. Olyant produkál hogy pl megyünk 50 nem fékezünk hanem csak levesszük a gázról a lábunkat a fordulat vissza esik meg ugye a sebesség is kb 40 km/h-ra ami még nem feltétlen igényelné a 4-ből 3-ba való vissza kapcsolást. Viszont mikor újra gázt adunk akkor van hogy elkezd rángatni mintha leakarna fulladni, de nem teszi hanem szép lassan elkezdi utána emelni a fordulatszámot. Ezt megteszi hideg motornál is meg meleg motornál is. Az alapjárati szabályzószelepet már cseréltem mert amúgy is a végét járta. Volt egy hőfok érzékelő gomba cserénk is mert úgy érzékelte hogy magas a vízhőfok pedig még üzemin sem volt. De ez a probléma nem szűnt meg ezen alkatrészek cseréjével. Volt gyújtókábel kéznél hátha az a baj le lett azzal is próbálva de nem hozott eredményt.
Szóval az lenne a kérdésem hogy merre érdemes tovább keresni a hibát?
A segítséget előre is köszi
Az lemaradt hogy volt gyertya cserénk is mert annak is ideje volt már.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Szeretnék egy kis megerősítést kérni azzal kapcsolatban, hogy jól tudom e, hogy az MK1 Focusra felpattinthatóak a 185/70 R 14 gumik?
A válaszokat előre is köszönöm.
-
-
Mike81
senior tag
válasz kovacsroli #8332 üzenetére
Kunszentmiklósi vagyok. Lecskemét Dabas esetleg Pest déli része.
Defraco; Ez nálunk még nem annyira működik. De így le van tudva a dolog. Meg jobban is néz ki a kocsi így[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz radi8tor #8336 üzenetére
Köszi szépen meg neked is kovacsroli
Defranco; Az én kisebbik gyerekem is 2 év 4 hónapos. A tappancsos megoldás vagy iritálta vagy csak az tatszett neki hogy lejön a tapadókorong nemtudom. Nem kötötte az orromra De az biztos hogy mióta fólia van azóta eszébe sem jutott hogy azt buzerálja. De szerintem jobban is véd nyáron mint az a sötétítő.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Sziasztok
Véleményt szeretnék kérni megint, hogy vajon mi a búbánatos f..sz lehet a baj. Nem régen írtam hogy berángat a kocsi különböző sebesség tartományokban gyorsításkor(Focus MK1 1.6 B). Erre meg is lett a megoldás a gyújtótrafó csere személyében. Közölte a szerelőm, hogy közben a computer tárolt még egy hibát magas hűtőfolyadék hőmérséklet cím szóval. Kicserélte a hőfokmérő gombát azt mondta hogy most ok minden. Meg is mutatta a rácsatlakoztatott gépen. Ez tegnap így is volt. Rángatás nincs autó gyorsul nem torpan meg. Erre ma BP-ről hazafelé kétszer is lassítanom kellett mert a vízhőfok mutatója kiakadt.Érdekes a jelenség mert ahogy lassult az autó pár másodperc múlva vissza is állt középre. 90 tempót meg az araszolgatás nem volt probléma csak ha 120-130 tempóval mentünk, akkor kb 2 perc és megint fent volt a hőmérséklet. Lassulunk 90-re minden ok. Ezt kb 1 órával ezelőtt csinálta amikor már nincs is akkora meleg,és még orkán is van. De fél 2-kor a dugóban araszolgatva nem volt ilyen baja. És ami még érdekes jelenség volt, hogy pl megálltunk lámpánál vagy a forgalmi helyzet miatt akkor az alapjárat ingadozott kb 750 és 1100 között, és ahogy gondolom hűlt a blokk úgy kezdett az alapjárat is kisimulni és beállni 900-ra.
Szerintetek mi lehet a ludas a termosztát vagy a termosztát ház? Bár engem jobban aggaszt az hogy miért ingadozott az alapjárat mikor kb másfél hónapja lett kicserélve az alapjárati szabályzóm.Bocsánat a litániáért
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz Zwodkassy #22654 üzenetére
A másik opció pedig valamilyen szivargyújtóba dugható fm transmitter. Én ezt vettem
http://xiaomishop.hu/roidmi_3s_bluetoothos_zenelejatszos_fm_transmitter_-_autos_tolto_fekete?gclid=EAIaIQobChMIkJHa8I6x5wIVDqmaCh13bAiTEAQYASABEgJpl_D_BwE
és nincs bajom vele a minősége is jó de van neki saját topikja itt ha jol emlékszem. Mivel az első szivargyujtó elég rossz helyen van nagyon kilogó transmiter nem fer el. Ez pici ép hogy csak kiáll.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
válasz troll81 #22795 üzenetére
Ja téneg bocsi! El is felejtettem hogy te nem MO-n élsz
De pont a fentebb leírtak miatt vagyok kb en is rákenyszerítve arra hogy 2.0 S-maxot keressek. Akinek van es hoszabb ideje használja es ráadásul 1.6 benyás Focusbol ült át, azt mondja hogy mozgatja olyan dinamikusan a 2.0 a Maxot, mint az 1.6 a fokát.
[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
A mostani Mk1 Focus mellé tervezünk venni egy nagyobb középkategorias kombit vagy esetleg egyterüt. A 3 gyerek miatt az MK5 Mondi vagy 2015-től gyártott S-max az elődleges kiszemelt. Az éves futás miatt ami sok városból és országútból áll inkább a bemyás lehetne a jobb választás (éves szinten kb 15000 vagy mostanában inkább 20 000 éves futás) de nem tudom hogy az 1.5 EB is olyan rákfenés mint az elődje volt? Vagy legyen disel esetleg? Mert sokszor autóval járok dolgozni ez oda vissza 80 km főúton havi minimum 6 de van hogy 10-12 alkalommal is ez hónap függő, és persze még mellette más miatt futkorászás vagy csavargás. Szóval kérnék friss infót az 1.5 EB-ről ha van valakinek mert szeretnénk Ford vonalon maradni.. de alternatívában ott van a Zafira Tourer (C Zafira) 1.4 vagy 1.6 benyás vagy 2.0 szívó benyás Hyundai I40 kombi, és a 2014-től gyártott C4 Grand Picasso 1.6 vahy 2.0 disellel.
Előre is köszi a segítséget. -
Mike81
senior tag
válasz radi8tor #48210 üzenetére
Köszi a tippet Ezt a gyártót sokan dícsérik.
A tartón csak azért agyalok mert ha középen a felnyíló tárolóba rakom a telefont miközben tölt akkor sokszor elveszti a térerőt a telefon. Mert ugye sok app pl Soundcloud vagy Mixcloud már megbénul ha nem 4G-s jelet fog a telefon. -
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Eljátszadoztam a gondolattal hogy az MK1 1.6 benyás Focus kombinkat fiatalítani kellene. Igazából jól teszi a dolgát 276 000 van benne és még az olajat sem csipegeti a rozsda is jól.elkerülte eddig MK1 létére Második autónak van már csak hadra fogva mert a napi rohangálósunk egy Galaxy Hybrid. Amit nézegettem és mondjuk bele vágnék az ugyan csak Focus lenne de FL MK3 ugyan csak 1.6 szívó benzines motorral vagy esetleg az 1.5 EB-vel. 2013-tól gyártott Octavia 1.4 TSi vagy egy kategoriával feljebb a Hyundai I40 2.0 benzines. De itt a kérdésem az lenne hogy az 1.5 mennyire lett megbízhatóbb az 1.6-hoz képest?Esetleg a másik 2 tipussal valakinek van tapasztalata? Az autót azért havi szinten kb 10 alkalommal szoktam használni melóba járásra is ami kb 80 km jelent oda vissza fő úton, és 2 varoson keresztül.
Előre is köszönöm a segítséget -
Mike81
senior tag
válasz radi8tor #49519 üzenetére
Szia!
Mármint amit még az MK3-ba szereltek? Én is úgy gondolnám hogy az kb ugyan az a motor lehet amit még annó a mi Mk1-es Focusunkba bele reszeltek. Az előbbi hsz-ből kimaradt hogy mivel elég nagy érteket képvisel a Galaxy és valószinüleg ez így is marad egy darabig mivel kihaltak az mpv-k és még ráadasul hybrid is. Ezert agyalok valami plusz lopas elleni védelmen is.Nem esne jól ha kilopnák alólunk főleg úgy hogy nekünk nem.eleg a szimpla 5 üléses jármü. Keresés alapján rögtön amit az arcodba tol a Google az a Pajzs védelem. Ezzel valakinek van tapasztalata? Megéri beruházninrá, tenyleg annyira f@sza mint hirdetik vagy csak jó a marketing?[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Nálunk még kicsik. 10-8-5-1 múlt. A Galaxy Hybrid előtt 2.0 MK5 Mondeonk volt sok várossal és fő út használattal de nekünk nem volt bajunk vele. Igaz kereken 1 évet volt nálunk csak de akik megvették átnézték az utolsó csavarig és még a dpf is tökéletes értéken volt pedig 101 000-el vettük és 124-el adtuk el. A Focus inkább csak tartaleknak van mert ha valami lefityenne a Galaxyn akkor csak nem kellene autó nélkül maradni. Viszont az is jövőre 20 éves lesz. Alapból a Fordal mimt márkával meg vagyunk elégedve és szeretjük is. Az MK 3 Foka meg tetszik.
-
Mike81
senior tag
Egy ideig én is nagyon rá voltam állva az 5008-ra de nekünk a most futó kasztnis tetszett. Amúgy kivülről meg sem mondtam volna hogy abban az autóban akkora hely van. A Galaxy is egy igazi hasább de akkor is inkább személy autós az érzet ha benne ülök. Kollégának van a most futó Espace 1.6 dci-ből és tágas az is meg minden de valahogy ott mégis jobban körbe ölel az autó de nekem az is tetszett de nem cserélnem le én sem a Fordot
-
Mike81
senior tag
válasz cappa72 #49522 üzenetére
Azért elég gáz lenne ha 40-50 000-ként kellene vezerlést cseréltetni. Még a nagyobb teljesítményű motorokban is álltalában 150-200 000 km körül írják elő a cserét. Mondjuk amikor megvettük az MK5 TDCI Mondeot 101 000-el en is lecseréltettem de a konstrukció hibás vízpumpa miatt.
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Egy érdekes problémába futottam bele ha egyaltalán ez annak nevezhető. Adott egy 22 Galaxy Hybrid Sync 3-al. A telefon össze volt párositva vezetékesen az AA autoval a Waze miatt, közben ment a zene a telefonról, és többszőr is produkálta azt hogy a zenét lecserélte valami német rádiós adóra és utána mindíg kézzel kellett újra elindítani a zenét a telefonról. Amikor átváltott akkor nem tudtam soha leolvasni hogy mit ír ki egy pillanatra a középső kijelzőre,mert a forgalmat figyeltem. Eddig ezt nem játszotta el velem még egyszer sem. De eléggé bosszantó
Előre is köszi a segítséget -
Mike81
senior tag
-
Mike81
senior tag
válasz radi8tor #49616 üzenetére
Mikor megkaptuk az autót akkor kapott kerámia bevonatot 7 ev garival és ugye a már említett fóliát. Hogy idővel ez mennyire sül rá az majd kiderül. Nekünk ez a mutatvány 600 valamennyiből megállt pontosan már nem emlékszem. Azért remenykedek hogy ez a 2 plusz bevonat ér valamit. Azért is döntöttem hogy kipróbálom ezt mert amíg a Mondeonk volt ami sötétszürke volt, azzal jártam úgy eladás előtt egy kicsivel hogy volt az a rohadt meleg nyár, a kertünkben fészkelő galamb parocska pedig telibe f@sta a tetejét és az úgy ráégett hogy egy pici foltot hagyott a fényezésen Sajnos akár hogy állok meg az utcán a házunk előtt mindíg kapunk kb 2 naponta ajándékot madárürülék formájában. De legalább mindíg tiszta az autó A mosós pedig már bővítette az állások számát mert telik rá
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest