Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
DLSS mást csinál, mint a Sharpening ,ezért nem értem a párhuzamot miért lenne ettől vége.
A DLSS hez a Shader Scale inkább húzható párhuzamba. A felbontás attól még 1440P, míg a DLSS nél a felbontás a végeredményben 4 K. Az egyik oldalról az 1440P képet javítod fel hogy megközelítsd a 4 K képminőséget a másik oldalon a 4 K képminőséget rontod le, hogy megkapd az 1440P sebességet. Kinek mi fontosabb. Az RT mellé az erőforrás igénye miatt DLSS jobban jön míg Radeon mellé RT hiányában egyértelműen jobban passzol a saját eljárásuk.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
addikt
válasz Raymond #39853 üzenetére
Az érdekes, hogy bizonyos esetekben jobb képet is adhat mint a natív 4k. Remélhetőleg hamar bekerül a dx11 mód is, mert elég sok címet érintene.
Nem mondom hogy nagy dolog ez, mert csak egy okos sharpening filter, de legalább egy dologra vállalhatóan reagáltak.
Ja és persze itt is vannak artifact-ok, ahogy a DLSS-nél.5600X 2x16GB 6800XT | ASUS Zenbook 14 UX425 | iPad Pro 12.9 | iPhone 15 | iMac e2008
-
félisten
válasz Raymond #39853 üzenetére
Más a két eljárás célja a két cégnél,DLSS gondolom az RTX sebességén is próbál segíteni.
Kétségtelen, hogy minőségileg számomra is meggyőzőbb a Sharpening.smc:
Akkor lehet minőségi javulás talán, ha nem natív 4 K a textúra. Elég sok játék ilyen, azokban valószínűleg szebb eredményt fog adni a Sharpening.PuMbA :
Ez egy nagyon nagy plusz pont. Ezt egyébként nem tudtam róla.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
huskydog17
addikt
"Nagyon korlátozott, míg a RIS bármilyen esetben működik."
Ez így ebben a formában nem igaz, ugyanis az AMD saját driveres implementációja elég nagy korlátokat szab, hiszen egyrészt kizárólag Navi GPU-kkal működik és csak DX9, DX12 és Vulkan API alatt. Egy modder a napokban a nyílt forráskódnak hála feloldotta ezt a korlátot.
Azaz DX11 és OGL alatt az AMD megoldása nem működik, akkor se, ha Navi VGA-val rendelkezel.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
félisten
válasz huskydog17 #39859 üzenetére
Lol megy Nvidian is?
Továbbra sem világos, hogy miért a DLSS sel van össze mérve, hisz ez nem hoz plusz FPS-t, Csak ha a Shader cache le van véve 0.7re de ott meg kifejezetten látszik a butitas.
A srác aki ezt a módot csinálta azt írja nem használ felbontás felskalast az eljárás.
Egyebkent BF ben látványosan dolgozik a videók alapján.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
ChME
tag
Azért, mert a DLSS a végeredményt tekintve egy leskálázás + élesítés. Ahogy a videóban elhangzik, a shader scale-t úgy állították be, ami megfelel az adott játékban a DLSS által használt leskálázásnak, és erre küldték rá a RIS-t, ami így shader scale+RIS csomagban ugyanazt próbálja csinálni, mint a DLSS. És persze nyersz vele FPS-t.
A Sharpened 4k esetében nem lehet direkt DLSS összehasonlítás, mert nem tudsz (ugye?) DLSS-t futtatni úgy, hogy ne skálázza le a rendert.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
"Csak ha a Shader cache le van véve 0.7re"
Meg mindig nem ertem ezt honnan szeded.
Azert a DLSS-el hasonlitjak ossze mert a DLSS lenyege az volt hogy kisebb felbontasban renderesz es ezt szuperintelligensAI felskalazza 4K-ra jo minosegben. Aztan latod mi lett belole.
Ez meg tobbek kozott ezt is csinalja. Ezert van ott a 2560x1440 rendereles es felskalazas/elesites 4K-ra ami aztan a DLSS kepminosegevel van osszehasonlitva. A DLSS-nek itt vege, de az elesitest nativ kepre is ra tudod rakni, ahogy a videoban is szo van rola ez akkor lehet jo ha valamilyen jatek szetmaszatolja a kepet a sok PP effektel (hello Codemasters, hello Ubi).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
félisten
Így van ahogy írod.
A DLSS /Sharpened osszehasonlitas csak Shader cache el együtt áll meg, de az szerintem csúnyább, mint a DLSS a fenti videotesztben is."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
huskydog17
addikt
Persze, hogy megy, a moddolt verzió.
Itt a lényeg:
"Navi doesn't have any unique hardware for this, it can be optimized with Navi's FP16 instructions but Vega and Turing support that as well. However ReShade doesn't support FP16 so we have to use the FP32 version regardless of hardware. On my RTX2070S it takes 0.15ms to evaluate ReShade CAS at 1440p.
Like driver CAS this is sharpening-only, the upscaling variant of CAS requires integration into the game engine."
Érdemes nézni ezt a topicot.
A driveres és a Reshade RIS kizárólag sharpeninget csinál. Ahhoz, hogy skálázni lehessen vele, bele kell építeni a játék motorjába, pont úgy, mint a DLSS esetében.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
félisten
válasz Raymond #39862 üzenetére
A tesztbol szedem.A Sharpening nem skalaz fel önmagától, és gyorsít önmagában csak ha be van építve a játék motorba, mint a DLSS, kell hozzá külön API és engine támogatás.
DLSS nek ez a lényege hogy felskalaz kisebb felbontásbol és így kb 20%FPS t nyersz. Itt nincs sebesség növekedés, itt kepminoseg javulás van azonos felbontason. Husky által betett linken is azt írják, hogy nem skalaz a fel a Sharpening felbontast, hanem textúrara dob magasabb felbontasu szűrőt ami a GPU-t alig terheli. RIS +Shader cache együtt hasonlo mint a DLSS, de itt a minőség gyenge mert nincs rá külön engine támogatás.
Ettől függetlenül a RIS nagyon jó cucc.
1050 TI-n is tesztelik.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A ReShade verzió megy minden DX11/OGL játékon. De amúgy nem ugyanez van a driverben, mert ez a CIS portja, a driveres pedig egy módosított CIS, ezért nem ugyanaz a neve. Az eredmény tekintetében a driveres RIS verzió két dologban különbözik a CIS-től:
- egyrészt a PAL szintjén van írva (ez a hardver fölötti legalsó réteg, vagyis szinten assembly szintű kódolásról van szó), tehát több nagyságrenddel gyorsabb, ami mondjuk az effekt jellege miatt elfogadható így is, mert maga a CIS shader 4K-ban 400 mikromásodperc alatt fut 5700XT-n, tehát a ReShade verzió kb. tudni fog 600-900 mikromásodpercet a kevésbé erős hardvereken. Ez így is 2-3 fps mínuszt jelent csak, a felbontás csökkentésével még kevesebbet.
- másrészt a RIS annyiban módosítva van a működést tekintve, hogy erősebb élesítés mellett se adjon túl sok képi hibát. Ez a CIS-ben nem létezik, mivel itt a fejlesztők eleve rászabhatják a működést az adott játékra, ami a RIS esetében ugye nem lehetséges, tehát külsőleg kényszerített eljárásnál általánosan kell jónak lenni, nem pedig specifikusan. A CIS-nél az is lehetséges, hogy csak a kép egy részére alkalmazzák, a motorba történű direkt beépítésnél nagyon sok opció van.DX12/Vulkan játékokra az AMD megoldása kell. Itt a memória vezérlésének jellegzetessége miatt még maga a meghajtó sem tudja segítség nélkül, hogy hol vannak módosításra kijelölt pufferek. Ezt az AMD például úgy csinálja, hogy van a meghajtóba építve egy RGP rutin, ami feltérképezi a memóriát a DX12/Vulkan játékoknál. Na most ezt egy külső programmal marha nehéz megoldani, gyakorlatilag játékonkénti optimalizálás kell hozzá, és ha jön egy patch, akkor jól ki is végzi a működést, vagyis mindent lehet a nulláról kezdeni.
A ReShade egyébként nekifutott megint a DX12 támogatásának, immáron másodjára, de tényleg kellene nekik úgy 150-200 ember, hogy ezt reálisan meg lehessen oldani a meghajtón kívülről.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
scarabeus86
tag
Sziasztok!
Azt vettem észre, hogy IPS monitoron, HDMI kábelen a Radeonok szebb képet adnak mint a Geforce és Intel. Radeon HD 5770 és RX 470 alatt, windows asztalnál is kontrasztosabbak, élénkebbek a színek, Dota 2 alatt is szebb, csillogóbb effektek vannak, míg a többi VGA amit próbáltam (GT 1030, GTX 1060, Intel HD 4000) fakóbb képet adott 2D-ben is. Nvidia+Intelnek tényleg ennyire trehány a képminősége, vagy csak át kell állítani valamit a driverben?
-
Raymond
félisten
válasz scarabeus86 #39867 üzenetére
Csak at kell allitani Full RGB-re, az NV ezt Limited-re allitja automatikusan ha HMDI kapcsolatot lat.
Egyszer eleg attallitani, utanna mar megjegyzi.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
wjbhbdux
veterán
válasz Raymond #39868 üzenetére
Intelnél ugyanez itt:
sajnos elképzelni se tudom hogy hány százezren bámulnak szürkés képet a monitorukon mert fogalmuk sincs erről és hogy miért szivatják a népet ezzel a beállítással
egy régi monitorral nekem ezt 10 éve AMD-nél is be kellett álltani vmi jól eldugott jobbklikkes menüben
NV meg minden driver update után visszarakta alapra, csak nemrég oldották meg hogy ha legalább beállítod úgymaradjon.
[ Szerkesztve ]
/s
-
Csupingo
veterán
válasz scarabeus86 #39871 üzenetére
Talán még a driverben az asztali színbeállításoknál a digital vibrance-ot lehet kicsit feljebb tenni, mert az amd erősebb szaturációt és színeket használ.
Villám Shakesespeare... Főnök, ha zavarja a fogsora, vegye ki! (M-N)
-
félisten
válasz scarabeus86 #39871 üzenetére
megpróbálom előkeríteni az erről szóló infókat A lényege az hogy anno( nem manapság volt) voltak ütközések a TV kkel a színbeállítások miatt és azóta Nvidia és Intel korlátozottat engedélyezi elsődlegesen mert így nincs ütközés egyik TV típussal sem.( ők elsődleges PC csatlakozónak a DP portot tartják szerintem, míg a HDMI nél nem egyértelmű , hogy a csatlakozás monitorra történik.)
Ha véletlenül nem a PC hez dedikált HDMI csatlakozóba dugtad a VGA-t és a VGA kiküldte a teljes színtartományt a magasabb képfrisitéssel nem volt kép, főleg a régebbi típusoknál fordul ez elő. Samsungnál el van nevezve a PC HDMI port,de Philipsnél például nincs, ott neked kell kijelölni.
Sokan a mai napig nem dedikált HDMI portot használják a VGA hoz vagy nem nevezik át PC re és normal HDMI portként működik pedig a TV képes lenne PC módra is, ami típusonként változó előnyökkel járhat.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
veterán
válasz scarabeus86 #39871 üzenetére
A HDMI alapvetően egy házimozis, HDTV -khez szánt csatlakozó, ahol hagyományosan minden tartalom limited (16-235) RGB -ben van, tehát az összes DVD, Blu-Ray, TV adás, H.264 -es videó, és az összes házimozis cucc limited jelet küld és fogad, a full range (0-255) RGB -t csak opcionálisan tudják.
-
syberia
veterán
Ahogy elnézem a két élesítési eljárást egymást mellett, főleg a fegyveren látszik a különbség. A jobb oldali képről a Return to Castle Wolfenstein jut eszembe. Szerencsére annak idején nem az éles grafika adta a játékélményt.
amúgy nem kérdés számomra, hogy melyik a hatékonyabb, vagyis élesebb végeredmény.[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
félisten
válasz syberia #39875 üzenetére
De a DLSS nem egy szimpla élesítési eljárás mint írtam is feljebb, mint ahogy az image sharpening sem skáláz felbontást a jelenlegi állás szerint, csak ha beépítik a játékba ezt a funkciót és kap rá támogatást,de azt még nem láttuk minőségileg mit fog tudni.
Abu biztos tudja melyik játék fogja megkapni ezt az eljárást majd amiben felskálázással együtt fog működni, mint a DLSS, de én inkább úgy gondolom a Windows( Microsoft ) eljárást fogják majd alkalmazni ahol állítható majd a skálázás mértéke.A jobb oldali kép alacsonyabb felbontásból van felskálázva( DLSS) és arra próbál törekedni, hogy elérje az eredeti minőséget( kevesebb sikerrel) de sebességnövekedéssel karöltve. Míg a baloldali azonos felbontáson ( natív ) készült és +kapott egy élesítő filtert ,de sebesség növekedés értelemszerűen ezért nincs. A különbség a minőségben látható a sebességben a DLSS viszont 20-40% kal kb gyorsabb, ami a képen nem látható és annak kb az a lényege, így próbálja ellensúlyozni az RT erőforrás igényét.
ISR egy remek dolog amúgy,de Mindkettőnek megvan a maga előnye.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
"Egy bug..."
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Ragnar_
addikt
válasz syberia #39879 üzenetére
Poénnak szántam, mikor kijött az 5700 feature lista néhányan meg voltak róla győződve, hogy az AMD egy egyébként éles képet blurozott el, és úgy próbálta a RIS-et promózni.
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Raymond
félisten
-
GodGamer5
addikt
Arról lehet tudni valamit, hogy az rx 5700 alá, az 1660 ti környékére fognak érkezni olcsóbb Radeonok és ha igen kb mikorra?
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
GodGamer5
addikt
Közben találtam egy ilyen hírt. Lehet jobb vétel lesz, főleg 8 giga rammal, mint az 1660.
[link]"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
félisten
-
félisten
válasz GodGamer5 #39887 üzenetére
Kérdés hány biten. mert 2 GB os GDDR6 ram modulokat jelenleg nem hinném, hogy sokan használnak ezért baromi drágák lehetnek, arányaiban biztos hogy lényegesen többe kerülne 1x 2 GB modul mint 2x1 GB.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
syberia
veterán
válasz Ragnar_ #39881 üzenetére
Találós kérdés: hol készült a fotó?
(#39880) b.: Szerintem is, elbírna a csatornája nagyobb nézettséget, csak lenne rendesen angol nyelven feliratozva.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
félisten
[Az NVIDIA tőrbe csalásával büszkélkedik az AMD]
Csak nehogy fordítva süljön el az a tőrmellé egy kis pozitívum: [Nvidia recreates the Apollo 11 landing with real-time ray tracing]
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Petykemano #39891 üzenetére
nem nem. Első amúgy is kamu
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
wjbhbdux
veterán
-
syberia
veterán
UserBenchmark Updates CPU Ranking By Lowering Multi Core Importance And Raising Single Core?
Tehát szerintük a jövőben az egyszálas teljesítmény fog nagyobb szerepet kapni, akkor pedig minek 4 mag fölé menni a fősodrású processzorok piacán?
Santa Clara-ban valaki elpostázott egy nokiás dobozt.https://howbad.info/
-
Petykemano
veterán
válasz syberia #39894 üzenetére
Egyébként szerintem nevetséges.
Így kijön, hogy egy 4 magos i3, jobb, mint egy 16 magos?
Jó, persze, bizonyos körülmények között.Azt kellett volna csinálni, ha már mindenképpen ki akarják zárni az eredményekből az irreálisan magas szálszámot, hogy bevezetik a 8 magos teljesítményt.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
syberia
veterán
válasz Petykemano #39896 üzenetére
Köszönöm, tényleg a másik topikba való. Kíváncsi vagyok, az újabb generációs konzolokra érkező címek, mennyiben fogják a PC-s játékokat az optimalizáltabb többszálas feldolgozás irányába terelni.
Valószínűleg realisztikusabb körképet kaptunk volna a bevezetéssel, de így, erősen propagandaszagú a lépés.
https://howbad.info/
-
gV
őstag
Wolfenstein Youngblood Benchmark Test
Wolfenstein does feature another extremely impressive NVIDIA technology though: variable rate shading. Using clever algorithms, the rendering engine can detect if certain areas on the screen would look just as good, if they were rendered at lower resolution, which of course boosts FPS. I gave it a quick spin, and went from 138 FPS to 159 FPS, at 15% improvement with no visible loss in quality—I did take screenshots and compared them side-by-side.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest