Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#20001) cyberkind válasza Malibutomi (#20000) üzenetére


cyberkind
félisten

Valakinek 60 fokos (vagy valahogy így) max 2100-on a custom. :DDD
Persze ehhez el kell vetni a gyári venti profilt amiben leállnak a ventik és hasonlók. :)

(#19999) Ren Hoek
Vagy veri vagy pont hozza, én is ezt akartam volna, de az, hogy beszerezhetetlen volt sokáig + még most sincsenek annyira acélos készletek (sőt valamelyikből nincs is) kicsit idegesítő, úgyhogy nem vártam tovább.

[ Szerkesztve ]

Paranormal Cocktivity

(#20002) killer095 válasza Malibutomi (#20000) üzenetére


killer095
őstag

1:tud 67 fokos lenni a ref, csak pörgetni kell a mókuskereket
2:2100mhz-nél fesz lock, és tdp limit áll fent így nem megy annyit jelenleg, a ref nem is fog többet, de a nem refekre készitik a megoldást, plusz a sok találgató ezt még akkor nem tudta, az archban benne van a 2500!
extreme tuningban ment már 1080 2800-at is :K

3: tény hogy sok emberke mantrázik, de maga az NV kevesebbet kinlódik, és ésszel bizniszel, az AMD-nek is jót tenne egy kis szürke állomány, mert hát a 480 startján röhög most a világ, miközben az 1060-at az veszi meg aki akarja, és 20 változatban! :K
(egy vga sem tehet arról hogy ha terjed róla az urban legend ezt hozzáteszem)

[ Szerkesztve ]

ORIGIN/Battlelog: IDaVe_CQCI , PSN: DaVe095hun

(#20003) gbors válasza Malibutomi (#20000) üzenetére


gbors
nagyúr

És tényleg annyi, más kérdés, hogy közben majdnem felszáll a gép ;] De legyünk realisták, AMD oldalon tényleg 5x annyi volt a csodavárás. A Pascal nagyon konzervatív launch lett, a performancia ígéretek a cherry picked esetek helyett általánosan igazak voltak.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#20004) Zeratul válasza Ren Hoek (#19986) üzenetére


Zeratul
addikt

Be kellene látni hogy mindkét gyártónak ez az első FinFet chipje (intel 14 nanon több mint 1,5 évet szerencsétlenkedett mire piacra tudta dobni) és mindkettőnek ki van nyomva a bele gyárilag, 10% tuningnak mindkét esetben nagyon örülni kell. nV esetén kb 1,5x órajel kell az AMD teljesítményéhez, így nominálisan többnek kinéző OC még kevesebbet hoz a konyhára.

(#20005) Motyi válasza Malibutomi (#20000) üzenetére


Motyi
senior tag

Én is megettem, hogy 67 fokos lesz 2100-on, pedig csak 60 fokos és ráadásul hangtalan is a hűtés. ;]

(#20006) cyberkind válasza Motyi (#20005) üzenetére


cyberkind
félisten

De gondolom nem a ref. ;]

Amúgy meg nekem is 60 fokos a 980TI. :DDD

[ Szerkesztve ]

Paranormal Cocktivity

(#20009) Malibutomi válasza Motyi (#20005) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Ref kartyad van?

(#20007) killer095
Pedig igaz. NV magas orajelen fut, AMD meg tobb shaderrel.

[ Szerkesztve ]

(#20010) FLATRONW válasza killer095 (#20007) üzenetére


FLATRONW
őstag

Mondjuk fordítva is lehet nézni ezt az állítást, ha elfogadjuk.
1,5x órajel és közel fele annyi shader egység mellett kb. egyforma a teljesítmény.

[ Szerkesztve ]

(#20011) Pug válasza Motyi (#20005) üzenetére


Pug
veterán

Mondd azt, hogy nem vsync mellett.... ;]

ELADÓ Mous S24 Ultra Limitless 5.0 - MagSafe Speckled Fabric https://hardverapro.hu/apro/bontatlan_mous_s24_ultra_limitless_5_0_magsafe_spe/hsz_1-50.html

(#20012) Motyi válasza cyberkind (#20006) üzenetére


Motyi
senior tag

Nem ref, olyat soha többé, aTitan X-em óta nem veszek többé ref. kártyát, az bőven elég volt...

(#20009) Malibutomi Asus Strix OC. Tudom, hogy nem ár/érték arány bajnok, nekem szimplán csak a legjobb 1060-as kártya kellett, és ez az. :)

(#20011) Pug naná, és 640x480-ba :P

[ Szerkesztve ]

(#20013) schawo válasza killer095 (#20007) üzenetére


schawo
titán

A kontextusból kiragadva tényleg abu-gáznak hangzik (én nem feltétlenül így ábrázoltam volna ;]), de egyben a mondat értelmet nyer. gyk: ugyanannyi mhz tuning a másfélszeres órajel miatt kisebb előnyt jelent.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#20014) Malibutomi válasza Motyi (#20012) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Az jo mert az 1080 refre mondta azt az NV, szoval a Strix 1060 nem tul relevans a temaban.

(#20015) radi8tor


radi8tor
MODERÁTOR

Személyeskedés/cyberbullying-ből elég is lesz!

⭐ Stella

(#20016) daveoff válasza Malibutomi (#20014) üzenetére


daveoff
veterán

Mit mondott az NV a refre? Linket tudsz?

LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®

(#20017) Malibutomi válasza daveoff (#20016) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Az 1080 bemutaton mutattak hogy 2100mhz-en fut es 67 fokon.
Aztan kiderult hogy ahhoz ugye 100% venti kell.

(#20018) gyiku válasza Malibutomi (#20017) üzenetére


gyiku
nagyúr

2114mhz [link]

hüllő

(#20019) killer095 válasza Malibutomi (#20017) üzenetére


killer095
őstag

De legalább megy annyin az AMD mennyin is megy?
Jah várj ;]

[ Szerkesztve ]

ORIGIN/Battlelog: IDaVe_CQCI , PSN: DaVe095hun

(#20020) daveoff válasza Malibutomi (#20017) üzenetére


daveoff
veterán

Akkor ez most hogy kapcsolódik a témához? NV megmutatta mit tud a kártya, AMD meg nem, hanem Ti találgattatok, nem jött be.....most sem...

[ Szerkesztve ]

LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®

(#20021) Malibutomi válasza killer095 (#20019) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Hu akkor amelyik csak 2050-et bir mint sok review-ban az visszaviheto?
Epp az elobb volt szo rola hogy az AMD alacsonyabb orajeleken uzemel, ugy hoz hasonlo teljesitmenyt.

Stilusodat nem minositem inkabb, de lenne mit csiszolni rajta.

(#20020) daveoff
Visszaolvasnal megtudnad.
Ugy jon ide, hogy ezt is sokan megkajaltak aztan ment a talalgatas, hogy a customok majd mennek 2500-at...az bejott nagyon.

Altalanositassal meg az a baj, hogy konnyen felremegy...
"Ti talalgattatok.....nem jott be"

[link]

En most is hasonlora szamitok, hogy 1300-1400MHz-et latunk max a GCN-bol, de az pariban lesz a 2GHz-es Pascallal.

[link]

Ha a 2304 magbol indulok ki es az 1266mhz orajelbol, akkor 390x teljesitmeny korul lehet inkabb.

[ Szerkesztve ]

(#20022) Venyera7 válasza killer095 (#19994) üzenetére


Venyera7
senior tag

Addigra lerágott csont lesz az 1070/80, kell majd az újdonság. ;)

(#20023) killer095 válasza Malibutomi (#20021) üzenetére


killer095
őstag

"AMD alacsonyabb orajeleken uzemel, ugy hoz hasonlo teljesitmenyt."

Kérlek mutass rá mely AMD vga is az amire célzol :K Ja hogy még mindíg nem tudták eldönteni mikor is dobják piacra, szokásos AMD felkészültség, és minőség :K

gollo91:
Ujdonság, ami megint csak nagy ígéreteket hoz magával, amik mire beérnének kukázódik a vga! :K De szerintem egy 1080 tulaj ha kijön is körberöhögi majd ujdonság ide vagy oda! ;]

[ Szerkesztve ]

ORIGIN/Battlelog: IDaVe_CQCI , PSN: DaVe095hun

(#20024) Pug válasza killer095 (#20023) üzenetére


Pug
veterán

Mivel AMD részéről egy termék landolt eddig az új szériából, így gyanítom, hogy eléggé egyértelmű, hogy a 480/1060 párosára gondolt... :U

[ Szerkesztve ]

ELADÓ Mous S24 Ultra Limitless 5.0 - MagSafe Speckled Fabric https://hardverapro.hu/apro/bontatlan_mous_s24_ultra_limitless_5_0_magsafe_spe/hsz_1-50.html

(#20025) Malibutomi válasza killer095 (#20023) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Maxwell ota igy van.

Pl:
970@1500mhz ~ 390@1150mhz

1060@1950mhz kb 6-8%-al gyorsabb mint a ref 480 1266MHz-en, azt sem mindenhol.

[ Szerkesztve ]

(#20026) daveoff válasza Malibutomi (#20021) üzenetére


daveoff
veterán

Ebben teljesen igazad van, csak nem erről ment a téma. De ha Te nem voltál azok között, akik megint túl sokat vártak, akkor megkövetlek.:R

De ha már itt tartunk, nekem pl édes kevés, ha a tesztekben egálra hozza ki az AMD, ennél sokkal több kell, hogy megint AMD-t vegyek.

LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®

(#20027) ->Raizen<- válasza radi8tor (#20015) üzenetére


->Raizen<-
veterán

Mijaza cíberbullying?

(#20028) killer095 : Hátőő: What? :F Lassan mindent megtiltanak a ph fórumokon? ;]

[ Szerkesztve ]

(#20028) killer095 válasza ->Raizen<- (#20027) üzenetére


killer095
őstag

Bociharc :DDD

ORIGIN/Battlelog: IDaVe_CQCI , PSN: DaVe095hun

(#20029) Malibutomi válasza daveoff (#20026) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Teljesen igazad van amugy.
Abban is hogy butasag felhypeolni az elvarasokat elore, mert mindig rossz a vege, meg abban is hogy az AMD-nek tenyleg villantani kellene valamit hogy vasarlokat csabitson magahoz. Ahhoz az egal, vagy kicsivel alatta keves.

[ Szerkesztve ]

(#20030) olymind1


olymind1
senior tag

Az vajon mitől lehet, hogy az AMD-k alacsonyabb órajelre képesek csak :F

(#20031) Petykemano válasza Malibutomi (#20025) üzenetére


Petykemano
veterán

Sajnos az, ha egy architektúra alacsonyabb órajellel hoz egy teljesítményszintet, az csak akkor jelent előnyt, ha közben kevesebbet is fogyaszt. Nem?

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#20032) schawo válasza olymind1 (#20030) üzenetére


schawo
titán

Mert az olyanra lett tervezve.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#20033) ->Raizen<- válasza olymind1 (#20030) üzenetére


->Raizen<-
veterán

Mert elszáll a fogyasztás, és sok felesleges soha ki nem használható funkciókkal van teletömve a chip, ami elvitte a tranyókat. Érdekes hogy 1200 mhz körül a 7970-ek is mentek anno , a 480nak meg 1300 mhz körül van a vége voltmod nélkül. :N

[ Szerkesztve ]

(#20034) FollowTheORI válasza olymind1 (#20030) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

Bonyolultabb belső felépítés és logikai áramkörök (cserébe rugalmasabb és "többre képes"), plussz jóval kevesebb energiát fektettek már az áramkör elektromos jellemzőinek optimalizálására, összehangolására (kevesebb pénz, idő, erőforrás fordítható erre). Kb ezek lehetnek a fő okok.
Persze lehet a TSMC is jobb minőséget gyárt még/most, mint a GloFo.

Az NV elmondta hogy nem kevés energiát fektettek abba hogy a belső jelterjedés, elektromos tulajdonságok, zaj minél jobb paraméterekkel rendelkezzen.

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#20035) keIdor válasza killer095 (#20002) üzenetére


keIdor
titán

Bár a Fury X start óta határozottan fejlődést látok, azt sokkal jobban elrontották. Ráadásul a kártya totális bukás lett, alig adtak el belőle, akinek eladták azok is béta teszterek lettek egycsapásra. No meg még a hívek is szabadulnak meg tőle. Mikor azt látom, hogy a gollo91 meg a Pepeee is szabadul tőle, akkor igen nagy lehet a baj.

[ Szerkesztve ]

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#20036) killer095 válasza keIdor (#20035) üzenetére


killer095
őstag

:DDD Ha nem lenne 4gb-os határ a HBM miatt akkor jó kis cucc lehetne az, még most kezdené jól érezné magát a gamekben, kár hogy a vram miatt meghal azonna! :(

ORIGIN/Battlelog: IDaVe_CQCI , PSN: DaVe095hun

(#20037) Ren Hoek válasza killer095 (#20036) üzenetére


Ren Hoek
veterán

Ezért mondjuk leginkább az felelős aki beetette az embereket, hogy 4GB bőven elég, hiszen DX12 sokkal jobb memóriakezelésben, és a konzol is csak 300 megát fogyaszt ugyan ott, ahol a PC 1 GB-ot :D.. meg, hogy a HBM cserélgeti úgyis. Csak azt felejtettük el, hogy hiába cserélgeti, akkor is stabilabb és gyorsabb, ha ott csücsül a 8 GB-ban, mint a VRAM és a RAM között száguldozik az adat.

(#20038) Petykemano válasza FollowTheORI (#20034) üzenetére


Petykemano
veterán

Szerintem ezeknek a jellegzetességeknek a háttéerében a VR áll. Sokan azt gondolják, h az aszinkron compute célja a rossz ütemezés, rossz hardverkihasználtság, kiegyensúlyozatlanság miatti számítási buborékok munkára fogásánal halva született ötlete, egy tartós hiba, bénaság elmaszkolásának kétségbeesett kísérlete.
Pedig szerintem a kiegyensúlyozatlanság, a buborékok kvázi szándékosak, a VR irányába. El tudom képzelni, hogy ha a cél a frametime leszorítása, akkor ennek egyik leghatékonyabb módja, ha a egy kép előállítása érdekében a különböző végrehajtóegységeket terhelő feladatokat a lehető leginkább képes legyek rajtuk párhutamosan végrehajtani.

A buborék persze lehet melléktermék. Ha én az arcitektúrámat a párhuzamos végrehajtásra gyúrom ki, lehet, hogy nem leszek olyan jó hogyismondjam egyszálú "outoforder" végrehajtásban. De lehet szándékos is, annak érdekében, hogy ha már beállok emögé a koncepció mögé, akkor tudjam is előnyét/hasznát felmutatni, ha valaki felveszi a fonalat.

Én is jobban örülnék, ha generációnként csak egy ilyen tegyünk bele minden kísérleti nyulat arcitektúra lenne, a többi a korábbiak butított, kiherélt verziói.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#20039) killer095 válasza Ren Hoek (#20037) üzenetére


killer095
őstag

Lehetett gondolni hogy nem lesz elég! 4k-ra semmi képp, 1440p-re sem... most kiderült, de hát a vérfanok ezt a fagyit is megnyalták :DDD

ORIGIN/Battlelog: IDaVe_CQCI , PSN: DaVe095hun

(#20040) cyberkind válasza Ren Hoek (#20037) üzenetére


cyberkind
félisten

Ez a HBM amúgy mire is jó a játékok alatt?
Mert azt látom, hogy iszonyat sebességre képes, sokkal jobb mint bármely GDDR ram, csak eddig mégse.

(#20041) killer095
Akkor soha nem lesz HBM NV kártya amin játszani is lehet, király! :D

[ Szerkesztve ]

Paranormal Cocktivity

(#20041) killer095 válasza cyberkind (#20040) üzenetére


killer095
őstag

Gamek alatt annyira nem dominál, de mondjuk munkában annál inkább :K

ORIGIN/Battlelog: IDaVe_CQCI , PSN: DaVe095hun

(#20042) FollowTheORI válasza Petykemano (#20038) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

Mármint a bonyulultabb, de rugalmasabb megoldás és ezáltal a kevésbé magas órajel pl?

Á, ez sokkal régebbi dolog... ez a GPGPU irány miatt van AMD oldalon (és amiért anno felvásárolták az ATI-t), meg a heterogén CPU+GPU (APU) integrálás miatt, ami még mindig nem jött el igazán PC fronton (a piaci felosztás/gyártók helyzete miatt), bár a mostani konzolok nagyon közel vannak már, csak ugye az egy elég spéci területre (játék) van jelenleg használva. PC-n ugye ennél egy sokkal szerteágazóbb hasznosításra lenne lehetőség. De meg kell várni sajnos amíg az intel is eljut arra a szintre... az meg nagyon lassan és nyögvenyelősen megy. :(

Ez az irány megkövetelte az összes dolgot amit beleraktak a hardverbe (preempció, dinamikus erőforrás kiosztás, stb stb), ez gyakorlatilag egy "központi processzor" is kéne egyben legyen... cserébe sajnos azzal járt hogy grafikára már nem annyira hatékony az egész, ezért marad benne (relative) sok/több kihasználatlan képesség és erőforrás. És valószínűleg van pár dolog amit kénytelenek leemulálni is, ezért a driver sem mindegy mit csinál, illetve nem tud olyan hatékony lenni, mint a másik oldalon.
+ az utóbbi években már az AMD "filózófia" szintjén mindigis alultervezte a kimondottan grafikus végrehajtásra való részeket, a compute általános részeket meg felül. Ezért kicsit mindig aránytalan (és kihasználatlan) volt eddig ez a része.

A VR és a DX12/Vulkan/Mantle dolog, az már csak egy amolyan "végterméke", ennek az iránynak, félig meddig kényszerből is... ami mellesleg jókor is jött az AMD-nek (nyilván az API-s dolgot meg ők "kényszerítették" ki).

NV meg ugye egy sokkal inkább célhardvert csinált, erős a grafikában, arra van kihegyezve az egész, és az "általános" compute/GPGPU jellegzetességeket sokkal lassabban (szándékosan?) teszi bele. Ezáltal egy jóval egyszerűbb és spórolósabb/hatékonyabb GPU-t tudott a játékospiacra hozni, főleg a Maxwellel, amin szinte alig változtattak (egy két nagyon kötelező dolgot leszámítva, lásd preempció, dinamikus erőforrás kiosztás) a Pascalban.

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#20043) killer095 válasza FollowTheORI (#20042) üzenetére


killer095
őstag

A frelsorolt 3 dologból egyedül a vulkánban láűtok egyenlőre potenciállt, a dx12 még nagyon kezdetleges, a vulkan is, de az már bizonyítgat a doomban! A mantle meg egyértelműen bukó! :K

ORIGIN/Battlelog: IDaVe_CQCI , PSN: DaVe095hun

(#20044) FLATRONW válasza Malibutomi (#20025) üzenetére


FLATRONW
őstag

Gondolom ezt az alacsonyabb órajel mellett elért azonos teljesítményt pozitív dolognak veszitek.
Azonban vegyétek figyelembe azt is, hogy jóval több shader egységgel érik el ezt a szintet.

970- 1664
390- 2560

1060- 1280
480 - 2304

(#20045) FollowTheORI válasza killer095 (#20043) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

De ott sem a Vulkan segített sokat, már ha jól értem mit csináltak, hanem az hogy engedtek spéci AMD "gépi kódot" futtatni a szabványon kívül.
Ezt meg lehet csinálni ugye DX11 és DX12 alatt (mellett is), semmi köze az API-khoz... lásd ugye a GPUOpen: Shader Intrinsic Functions-t.

Ez kb azonos azzal, mikor ASM gépi kódot futtatsz és programozol egy CPU-ra, mondjuk a magasabb szintű C++ -ba ágyazva.

Ez számomra amugy kb a 3DFx Glide időket idézi... ami ha belegondolunk nem olyan jó irány. De erről már Abu is beszélt. :)

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#20046) Venyera7 válasza FollowTheORI (#20045) üzenetére


Venyera7
senior tag

Az lenne jó ha mindig ez futna, akkor nem lenne semmi gond.

(#20035) Keldor papa:

Én a 4gb vram miatt adtam el. Egyébként 4k-ban nagyon ott van.

[ Szerkesztve ]

(#20047) Malibutomi válasza FLATRONW (#20044) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Nem veszem sem pozitiv sem negativ dolognak, egyszeruen mas.
Csak itt szobakerult hogy az AMD alacsonyabb orajelen hoz hasonlo teljesitmenyt, ami killer kollega szerint nincs igy, ezert peldaval mutattam ra neki hogy pedig de :)

(#20048) Televan74 válasza Malibutomi (#20047) üzenetére


Televan74
nagyúr

Nincs gond az AMD -vel,azonos áron kínál azonos teljesítményt,picit magasabb fogyasztással. :)

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#20049) FLATRONW válasza Malibutomi (#20047) üzenetére


FLATRONW
őstag

Akkor ebben egyetértünk.
Teljesen eltérőek a shader egységek felépítése, így felesleges a hozzájuk tartozó órajelek összehasonlítása.

(#20050) killer095 válasza Venyera7 (#20046) üzenetére


killer095
őstag

Persze jó lenne az AMD-nek,. csak sajnos a piac nem ahhoz idomul akinek van 20% részesedése ;]

"Én a 4gb vram miatt adtam el. Egyébként 4k-ban nagyon ott van." :DDD :DDD :DDD
Nyilván :DDD

[ Szerkesztve ]

ORIGIN/Battlelog: IDaVe_CQCI , PSN: DaVe095hun

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.