Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-08-30 10:47:05

LOGOUT.hu

A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#13501) Ren Hoek válasza Abu85 (#13499) üzenetére


Ren Hoek
veterán

DX11-ben is várható gyorsulás? Vagy ez már csak DX12, Vulkan stb...

(#13500) TTomax
Akkor is leírtam a perf/watt-on javítani kell...

Ezt érdemben tényleg csak 14 nm-en lehet majd megoldani, vagy ha kikukáztak volna a Hawaii-ból egy csomó dolgot, mint a 970/980 esetében... de ezt mint láttuk nem tették meg.

[ Szerkesztve ]

(#13502) Abu85 válasza TTomax (#13500) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nyilván a siker azon múlik, hogy te az általuk szponzorált játékokat akarod-e úgy futtatni, hogy a Radeon exkluzív effekteket és eljárásokat is bekapcsolod. Ha akarod, akkor nincs más választásod mint venni egy Radeont. Másképp nem éred el a LiquidVR-t, a Mantle-t, az APP/HSA-t és a TrueAudiót. Most egyáltalán nem bonyolult a stratégiájuk.

(#13501) Ren Hoek: Windows 10-ben igen. Úgy 5-30% extra van játéktól függően. Nem tudom mennyit lehet lementeni a Windows 10 driverből a korábbi operációs rendszerekre. Elvileg megoldható a Mantle wrapper itt is.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#13503) #85552128 válasza Abu85 (#13502) üzenetére


#85552128
törölt tag

"Másképp nem éred el a LiquidVR-t, a Mantle-t, az APP/HSA-t és a TrueAudiót."

Micsoda featurek, nem is tudom, hogy leszünk meg ezek nélkül. Értem én, hogy fel kell sorolni valamit, de a halott Mantle, meg a sehol nem használt TrueAudio nem éppen húz a vásárlás felé...
Amúgy kíváncsi vagyok arra a csodadriverre, mert ahhoz képest, hogy tavaly még a 290X majdnem mindenben a 970 fölött volt, most már összesítve is gyorsabb 1080p-ben (de 4K-ban is csak ~5% a különbség) a 3.5 GB-s gimpelt 970 mint a 290x/390x: [link]

[ Szerkesztve ]

(#13504) letepem válasza Abu85 (#13502) üzenetére


letepem
aktív tag

Ha a drivert az alapoktól újraírják, mint mondtad 1-2 napja, akkor miért nem lesz elérhető win 7/8-on? Erőltetni kell a win10-t? Microsoft megállapodás?

[ Szerkesztve ]

látok, hallok, érzek és gondolkodom.

(#13505) AusWolf válasza Komplikato (#13492) üzenetére


AusWolf
őstag

A 750(Ti) ellen ott van az R7 260X és az R9 270.

Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.

(#13506) Yllgrim válasza #85552128 (#13503) üzenetére


Yllgrim
őstag

Meg jo hogy me, csak rad gondoltak ezen a teren :) De a DX12-Vulkan-t se hasznald, az meg a kanyarban sem lenne ha az AMD nem kenyszeritette vona ki, maradj DX11-en :)

Amugy at lehet fardni az AMD vs Nvidia topikba szemetelni :)

[ Szerkesztve ]

Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.

(#13507) Jack@l válasza Yllgrim (#13506) üzenetére


Jack@l
veterán

"DX12-Vulkan-t se hasznald, az meg a kanyarban sem lenne ha az AMD nem kenyszeritette vona ki, maradj DX11-en"

Látom még mindig hiszel a mesében... Amd csak kiugrott a konzorciumból előre egy saját kártyára összefércelt implementációval, a specifikációkat már évekkel az előtt elkezdték MS-ék tárgyalni.

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#13508) -Solt- válasza #85552128 (#13503) üzenetére


-Solt-
veterán

de a halott Mantle

Szerintem neked az ilyen megjegyzéseknél azért több eszed van...

Miért? Szerinted DX12/Vulcan mellett mi értelme van egy AMD exkluzív API-nak ?

Nem tudom, de Abu elmondása alapján van rá igénye nem egy kiadónak... ez egy állítás Abu részéről. Szerinted nincs rá szükség, ez egy állítás a te részedről, amit már nem egyszer a tudtunkra adtál, ha az emlékezetem nem csal. Hogy kinek van igaza, az majd kiderül, de jelenleg ezeket a megjegyzéseket pár naponta előhozni a vitageneráláson kívül semmi értelme.

Így is túl sok az ellendrukker itt, amire szerintem jó páran nem vagyunk ebben a topikban kíváncsiak.

[ Szerkesztve ]

www.smart-bus.hu

(#13509) #85552128 válasza Yllgrim (#13506) üzenetére


#85552128
törölt tag

Hogy is jön ide a DX12/Vulkan ? (Az meg, hogy az AMD-nek mennyi köze volt/vagy nem inkább hagyjuk egyértelmű válasz úgysem lesz rá...) Ugyanúgy elérhető lesz nV kártyán is, exkluzív featurekről volt szó...

(#13508) -Solt- : Miért ? Szerinted DX12/Vulcan mellett mi értelme van egy gyártó exkluzív API-nak ha DX11 mellett sem volt, pedig jobb nála ? Hány Mantle játék jött/jön az éven ? 1 vagy 2.

[ Szerkesztve ]

(#13510) #35434496 válasza daveoff (#13496) üzenetére


#35434496
törölt tag

Erre gondolsz? :D [link]

(#13511) AusWolf válasza Yllgrim (#13506) üzenetére


AusWolf
őstag

Ezt úgy írod, mintha egyéni választás kérdése lenne az, hogy milyen DirectX verziót használ az ember. :D Olyat használsz, amilyet a játék támogat. Pont.

Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.

(#13512) Abu85 válasza #85552128 (#13503) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Aki VR-re gyúr nem lesz meg a LiquidVR, mert ez az egyetlen csomag, amely olyan API-t használ, ami friss fejpozíciót olvas be. Ezzel 10 ms-mal frissebb lesz számolt képkocka. A VR-nél ez számít. A TrueAudio dettó. Az egy nagyon lényeges elem a VR-hez. Ezt pontosan tudja az AMD is. VR-hez most messze nekik van a legjobb hardver- és szoftvercsomagjuk. Nagyon messze van tőlük az NV, az Intel pedig fel sem szállna erre a vonatra, annyira nem alkalmas erre a hardverük.

Senki sem mondta, hogy halott a Mantle. Ez nagyon fontos. Az AMD azt mondta, hogy amit meg lehet oldani Vulkan és DX12 API-val azt jobb lenne azzal megoldani, mert az multiplatform. Nyilván vannak dolgok, amik továbbra sem érhetők el szabványos formában. Nos erre továbbra is ott a Mantle. Ezt elég régóta mondogatják. És ezt az alternatívát használni is fogja számos, egyébként Vulkan és DX12 API-t is támogató játék.

(#13504) letepem: Nem írják újra a drivert az egyes részeit fejlesztették tovább. A Windows 10 bizonyos funkciókhoz azért lehet szükséges, mert ott van WDDM 2.0, míg a korábbi Windowsokban nincs. Ezzel nem tudnak mit csinálni. Maximum azt üzenhetik, hogy álljatok át Windows 10-re, ami egyébként amúgy is érdekük.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#13513) TTomax válasza Ren Hoek (#13501) üzenetére


TTomax
nagyúr

Azokat be sem kellett volna építeni egy olyan GPU-ba aminek életciklusának 90%-a DX11 alatt fut le...

A 750Ti/970/980ra válaszolni kellett volna,ha a Fiji Pro megy a 980 ellen akkor még nagyobb a baj.Mert azon az AMD még ennyit sem fog keresni.Persze nincsenek részvényeim,de a verseny másképp elképzelhetetlen.. :(

(#13512) Abu85
Ezt elég régóta mondogatják. És ezt az alternatívát használni is fogja számos, egyébként Vulkan és DX12 API-t is támogató játék.

Persze...

[ Szerkesztve ]

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#13514) Jack@l válasza Abu85 (#13512) üzenetére


Jack@l
veterán

"amely olyan API-t használ, ami friss fejpozíciót olvas be"
Hogy mit csinál, mi mikor, miért? :)
Nemtom de úgy érzem mintha a liquid vr találta volna fel a kereket :D

Te is úgy szoktál fényképezni, hogy először kész a kép, aztán oda tolod a jó helyre a kamerát? (mert máshogy elég nehéz elképzelni a későbbi kiolvasás...)

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#13515) #85552128 válasza Abu85 (#13512) üzenetére


#85552128
törölt tag

"Senki sem mondta, hogy halott a Mantle. Ez nagyon fontos. Az AMD azt mondta, hogy amit meg lehet oldani Vulkan és DX12 API-val azt jobb lenne azzal megoldani, mert az multiplatform."

Magyarul a vásárlóknak és a végfelhasználóknak semmilyen hátrányuk nem származik abból ha nincs Mantle képes kártyájuk, a DX12/Vulcan (ami ugye Mantle alap) lesz a cél a megjelenő játékokban.
TrueAudio meg mióta is van kinn ? Hány játék használja ?
Az összes felsorolt feature olyan ami majd, talán érhet valamit, de csak ezekre nem alapoznék...

[ Szerkesztve ]

(#13516) Xmister válasza Ren Hoek (#13501) üzenetére


Xmister
senior tag

Ha kiváncsi vagy, itt van a Win10-es driver, ami megy 7/8/8.1-en is.
Van benne Freesync CFX, meg jóval több draw call-t bír DX11-ben is.

(#13517) Yllgrim válasza Abu85 (#13512) üzenetére


Yllgrim
őstag

Mikor lesz kint a tesztetek, hetfo vagy kedd reggel?

Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.

(#13518) schwartz válasza TTomax (#13500) üzenetére


schwartz
addikt

a perf/watt-on javítani kell...

Erre neked is azt mondom, varjuk ki a veget. ;)

If he dies, he dies.

(#13519) Abu85 válasza Jack@l (#13514) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A fejpozíció beolvasása az aktuális rendszerben úgy történik, hogy a jelenetszámítás elején az adott VR SDK kér egy inputot. Ez lesz a pozíció. Ezt elmenti a memóriába, és elkezdi a jelenet számítását. A szabványos API-k az jelenet kamerapozícióját fogják átvenni, ami a fejpozíció inputja. Ez viszont nem jó, mert a jelenetszámítás sokáig tart és azóta van már frissebb input is, de az szabványos API-kat nem tervezték VR-hez. Az AMD a VR-t éppen ezért Mantle API-n futtatja, pontosabban annak egy VR-hez tervezett változatán. Ilyenkor a fejpozíció beolvasása állandó jellegű, és az egy memóriaterületre kerül. A jelenetszámítás végén a LiquidVR nem küldi tovább a kamerapozíciót, hanem megmondja a Mantle API-nak, hogy olvassa ki a legfrissebb adatot. Ezt egyébként az Oculus már beadta szabványosításra a Microsoftnak, és várhatóan 2016-ban el is fogadják, tehát nagyjából 2017-ban jöhet egy olyan DirectX 12 verzió, ami így működik.

(#13515) Szaby59: Bizonyos olyan eljárások, amelyek Vulkan és DX12 alatt megvalósíthatatlanok Mantle API-hoz lesznek kötve. Ezért marad meg ez az API, és ezért marad zárt. Hogy milyen hátrány ér? Ez abszolút a játéktól függ. Olyan lehetőség is van, hogy a fejlesztő megkapja a forráskódot és magával a játékkal szállít egy nem specifikált Mantle verziót driverrel együtt. Az AMD ezt nem akadályozza meg. Ha a fejlesztők úgy érzik, hogy ez választja el őket a jó játéktól, akkor csinálják.
Azt hiszem 2014 márciusa óta van TrueAudio driver. Most három játék használja, a jövőben erre is lesz még több. Például a Star Citizen az egyik.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#13520) TTomax válasza schwartz (#13518) üzenetére


TTomax
nagyúr

Inkább itt olvasgass,kár hülyeségeket linkelni... [link]

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#13521) Jack@l válasza Abu85 (#13519) üzenetére


Jack@l
veterán

Akkor azt mondod, hogy 2017-ig örülhetünk a mantlinak és tömegével jönnek majd rá a jobbnál jobb vr-es játékok?
Még mindig nem értem amit mondassz, hogyan számítják a jelenetet pozíció nélkül?

Számít e ez a mai világban, ahol oculusék kamerával "oldották meg" a fejkövetést? (kilóméternyi laggal persze a képfeldolgozás miatt)
Egy rendes hardverrel ms-onként lehet frissíteni a fej pozícióját, akár egy külső szálat dedikálva neki.

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#13522) Yllgrim válasza Jack@l (#13521) üzenetére


Yllgrim
őstag

Ember, olvasd el meg egyszer, hatha akkor megerteni is sikerul.

Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.

(#13523) Jack@l válasza Yllgrim (#13522) üzenetére


Jack@l
veterán

Elolvastam, egy nagy bullshit az egész.

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#13524) stratova


stratova
veterán

Akinek tényleg csak trollkodni van kedve, igazán átfáradhatna az Nv vs. AMD-be. Nagyon unalmas már ami itt megy.

(#13525) demmer123


demmer123
őstag

Van valami hír arról hogy az r9 390x a 980 teljesítmény szinten van?

(#13526) schwartz válasza TTomax (#13520) üzenetére


schwartz
addikt

Felfogtad a lenyeget? Szar trottlingolo 970 es 300W korul nyaldoso 980. Es erre jossz az AMD perf/W mutatoival mikor teljesen mas az arhitekturak felepitese.
Kulonben te minek linkelgetsz itt nekem 390X-et? Hogy kapcsolodik a perf/w temahoz?

[ Szerkesztve ]

If he dies, he dies.

(#13527) ffodi válasza demmer123 (#13525) üzenetére


ffodi
veterán

Ha kicsit visszaolvasol, akkor az a hír van jelenleg, hogy a 970 körül van.

"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája

(#13528) TTomax válasza schwartz (#13526) üzenetére


TTomax
nagyúr

Kulonben te minek linkelgetsz itt nekem 390X-et?

Mert ez a topic témája jó reggelt! :o

Ezen kell javítani.

Tudod,találgatós topic,radeonról... és nem az hogy te találtál egy tesztet ahol a 970 furmark alatt sokat fogyaszt.

[ Szerkesztve ]

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#13529) Komplikato válasza Yllgrim (#13517) üzenetére


Komplikato
veterán

Az NDA 16-án jár le, viszont több helyen azt írták, hogy 24-én lesznek csak tesztek, nem tudom mennyire pontos infó? :F

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#13530) HSM válasza Milka 78 (#13479) üzenetére


HSM
félisten

Azt, hogy változatlanul hagyták a csipet csak nyomtak kis feszt a memóriavezérlőnek. Azért vetném el, mivel eddig is a fogyasztás volt a szűk keresztmetszet a 290-eknél, nem hinném, hogy a fogyasztás rovására növelnék az órajelét, nem lenne logikus.

Hát nézd, Te ezt gondolod 390 ként 0-nak, én meg az Nv féle GM204 Maxwell-eket tartom ehhez képest egy 0-nak 256biten. A "980 szintű karihoz" szvsz nem 1200-as órajel fog kelleni, hanem jobb fogyasztási mutatók. Tehát az 1200MHz-re teljesen kihajtani a csipet eleve nem lenne jó opció, ennyit tényleg nem lehet hozni egy átdolgozott revízióval. Viszont 1000-1100Mhz között ha ügyesek, még kijöhet egy igen jó teljesítmény/fogyasztás arányú versenyképes sebességű termék.
Ami pedig a memóriát illeti, egyre inkább úgy fest, hogy a DX11 limitációinak megszűnésekor eléggé komoly jelentősége lesz a memóriarendszer sebességének, tehát aki nem csak fél évre veszi a kártyáját, ez a növel sávszélesség még igencsak jól jöhet számára. ;) Itt is utalok vissza a GM204-ekre, amiknek 256GB/s-nél végük, mint a botnak, ez a 390 meg gyárilag 384GB/s, elég merész.

(#13480) Ren Hoek: Egy egyszerűbb csipet magasabb órajelen lehet általában járatni. :) No, meg tegyük hozzá, hogy a GPU erejéhez képest szűkös memóriabusznak is lehet köze hozzá. Nem véletlen, hogy a Keplerek közelsem mentek ilyen órajeleket, gondolok a 780-as sorozatra.

(#13484) Jack@l: Én a 290-re mint szériára gondoltam, de amúgy sem valami egetrengető a sima és az X-es közötti durván 10% sebességkülönbség. :R

"kevés munka, sok kamu szöveggel" szerintem éppen az Nv stratégiájára igaz most, kihoztak egy GPU-t, ami kb. a DX11 korlátaiból "él", és jól megszivatták vele a konkurencia modernebb API-khoz tervezett cuccait, amik így melegnek és sokat fogyasztónak tűntek hirtelen. Egy lépés előre, kettőt hátra. Most még nem látszik ennek hátránya, de ez nagyjából egy éves távlatban még igencsak az ellenkezőjére fordulhat. Gondolom, számodra is látható, hogy nem lehetett túl nagy munka így lehozni 3 csipet, hogy kb. tökugyanaz mindhárom, a 960-ból kettő egy 980, és még egy 960 hozzá az a 980 Ti. Gyakorlatilag ők is csak egy újdonságot hoztak. A 960 meg aztán végképp vicces lehet majd egyszer mondjuk a jelenleg megvásárolt Radeon 280-ak ellen, gondolok a 128bit vs 384 bites memórabuszra.

(#13491) ffodi: A legtöbb esetben a GPU nem bírta emlékeim szerint, Hynix-ekkel sem.

(#13531) Jack@l válasza HSM (#13530) üzenetére


Jack@l
veterán

NV-nél már rég raktáron vannak a 960ti-k, csak a konkurenciára várnak, hogy mennyit írjanak az árcédulára.
DX12-ben egyelőre a 970-980-as széria jobban megy jóval a 290-esekhez képest. Legalábbis ami előzetes tesztekből kiderült. Év végére bizonyára sokkal jobban körvonalazódik majd, hogy ki mekkorát kamuzott. Én nem aggódok amiatt, hogy szarok lennének...

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#13532) Eagl3 válasza daveoff (#13496) üzenetére


Eagl3
veterán

Viszont a 280X árban nagyjából azonos volt már a megjelenéskor is a 7970-el, a 7970Ghz editionnál (amivel megegyezik a 280X) pedig ha jól emlékszem olcsóbb volt.

(#13533) HSM válasza Jack@l (#13531) üzenetére


HSM
félisten

Aggódsz, vagy nem aggódsz, ha a DX12-ben egymás mellett fognak menni párhuzamos azok a műveletek, amik most egymás után mennek, oda igencsak kelleni fog a memóriarendszer. Ha a GPU kétszerannyi része aktív egyszerre, annak adatból is jóval több fog kelleni ugyanannyi idő alatt.
De ja, pontosabbat majd egy kb. fél év múlva látunk majd. :R

(#13534) Abu85 válasza Jack@l (#13521) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Igen. Lényegében amelyik játék LiquidVR-t használ automatikusan Mantle-t támogat, mert a LiquidVR más API-n nem működik. Attól függetlenül nem szükséges teljesen Mantle leképző, mert lehetőség van DX12 és Vulkan interoperability-re, de több funkciót Mantle-re kell írni.
Van jelenethez kamerapozíció, csak a képszámításhoz frissítik ezt, de ezt nem lehet megtenni szabványos API-val. Ezekben rögzítve van, hogy a jelenetben beállított kamerából lehet számolni a képet.

Persze, hogy számít. Nem véletlenül adta be az Oculus a tervezetét a Microsoftnak, hogy oldják meg az LDL-t DirectX 12-ben is.

Nem a hardver a baj. Az a gond, hogy a szabványos API-k nem fogadják el a friss adatokat, mert nincsenek VR-hez tervezve. Azzal a kamerapozícióval számolnak, amelyet a jelenetszámításból megkaptak. Teljesen mindegy, hogy mit tud elméletben egy konfiguráció, ha az API azt nem teszi hozzáférhetővé.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#13535) Asbee válasza HSM (#13530) üzenetére


Asbee
veterán

Egy lépés előre, kettőt hátra. Most még nem látszik ennek hátránya, de ez nagyjából egy éves távlatban még igencsak az ellenkezőjére fordulhat.

Te komolyan azt hiszed, az NV-nél megált a tudomány a Maxwellnél és a jövőre nincsenek felkészülve semmilyen szinten? Úgy gondolod ők ezt a sorozatot azért hozták ki, hogy majd a jövőben ezzel érvényesülnek? Az AMD vergődésén szépen megszedték magukat. Mert ki a francot érdekel, hogy a DX11 limitjeiből él? Te nem az alatt játszol? Más nem az alatt játszik? Ne állítsuk már ennyire szándékosan túlzóan leegyszerűsítve a dolgokat.
Viszont ez amd vs nv topik téma inkább ott folytatás.

[ Szerkesztve ]

(#13536) Malibutomi válasza Eagl3 (#13532) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Ez is egy arban van a 290x 8gb-al dollarban. Az hogy az euro a dollarhoz kepest most gyenge, a forint pedig egy rakas sz*r arrol nem az amd tehet.

(#13537) schwartz válasza TTomax (#13528) üzenetére


schwartz
addikt

Miert te mit varsz a low level API-ktol? Nem Furmark szintu terhelest es kozel 100% GPU kihasznaltsagot?

Tudod,találgatós topic,radeonról... és nem az hogy te találtál egy tesztet ahol a 970 furmark alatt sokat fogyaszt.

Nem az a lenyeg, hogy sokat fogyaszt hanem megall mint a szog ha eleri a beallitott TDP keretet.
Ezek utan az NV engem nem ultett fel a hudehatekony arhitektura maszlaggal. Kivancsian varom a DX12-t meg egy par jol megirt jatekot, hogy milyen formaban fog bedolni tole a perf/W kartyavar.

[ Szerkesztve ]

If he dies, he dies.

(#13538) Asbee válasza schwartz (#13537) üzenetére


Asbee
veterán

AMD-nél jobb lesz ahol a hőmérséklet miatt áll meg mint a szög? De legalább most rámondhatod, milyen f...a lesz mert többet fogyaszthat. Mondjuk van ahol ez már most is jelent van náluk :D Ha ilyen körülményekre jutnak mindegyik throttlingolni fog. De ez megint csak feltételezgetés.

[ Szerkesztve ]

(#13539) Malibutomi


Malibutomi
nagyúr

Szerintem higgadjatok le sracok, nagyon elborult mar mindenki.
Valoszinu ez sima atnevezes mindenfele plusz nelkul, de majd kiderul a tesztekbol is. Ha netan kicsit csiszoltak a szivargason jo, ha nem, akkor ez van.

(#13540) TTomax válasza schwartz (#13537) üzenetére


TTomax
nagyúr

hanem megall mint a szog ha eleri a beallitott TDP keretet.
Igen és ugyanúgy visszaveszi az órajelet mint a 970,úgy hogy erről ennyit...

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#13541) ffodi válasza schwartz (#13537) üzenetére


ffodi
veterán

A TDP limiten könnyen lehet segíteni, azon viszont általában kevésbé/"fájdalmasabban", ha a hőmérsékletek miatt "áll meg mint a szög".

"Kivancsian varom a DX12-t meg egy par jol megirt jatekot, hogy milyen formaban fog bedolni tole a perf/W kartyavar."

Ezt én is kíváncsian várom. :)

"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája

(#13542) AusWolf válasza Asbee (#13538) üzenetére


AusWolf
őstag

Szvsz a magas hőmérsékleten könnyebb segíteni, mint egy előre beállított TDP limiten. :)

Amúgy nem értem ezt a nagy TDP mániát. Itt van a gépemben egy ASUS 7970 TOP 1 GHz-en, ami 3 slotos, 2 ventis, melegszik, mint a dög, de lehet rajta játszani. Innentől kezdve a TDP maszlag kit érdekel? :F Akinek alacsony fogyasztás kell, az használjon IGP-t!

Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.

(#13543) Asbee válasza AusWolf (#13542) üzenetére


Asbee
veterán

Szerintem meg pont nem. Inkább kitoltok egy csúszkát, mint alulfeszelek, órajelezek, extra hűtést gányolok, netán hűtést cserélek.
Itt most a jövőről van szó, ahol a vga-k játékok alatt nagyobb terhelést kapnak.

[ Szerkesztve ]

(#13544) FollowTheORI válasza Malibutomi (#13418) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

Sok sikert hozzá... a többséggel nem, vagy közel sem olyan hatékonysággal.
Már annak örülhetsz ha nem érnek össze (2+ slot méret).

Persze az megint más ha olyan lapod van ahol tudsz a két kártya között 1-2 slotnyi helyet hagyni. Akkor mindegy.

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#13545) schwartz válasza ffodi (#13541) üzenetére


schwartz
addikt

TDP limiten könnyen lehet segíteni

Persze, ha jon egy hudenagyonhatekony Maxwell GTX970 V2 7GB+1GB MAX-PCI-SIG korrekt VRM 300W Edition kartya ;] :DDD

If he dies, he dies.

(#13546) kovsol válasza schwartz (#13537) üzenetére


kovsol
titán

Én még mindig hiszem ha látom elvet vallom. Az a gond, hogy konzolokat is hosszú évek alatt ismerik ki, hogy közel 100%-os kihasználtságot hozzanak ki belőle. Épp ezért a PC-nél ezt elképzelhetetlennek tartom. Biztos lesz javulás, de közel se akkora, mint amire itt sokan számítanak.

May the Force be with you!

(#13547) AusWolf válasza Asbee (#13543) üzenetére


AusWolf
őstag

Már ha van csúszka. :P

Amúgy van logika a te felfogásodban is. Ha kitolom a PowerTune csúszkát +20%-ra, akkor néha olyan grafikai bugokat kapok, hogy az csodálatos. :D

Maradjunk abban, hogy sem a hő, sem a TDP limit nem jó.

Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.

(#13548) daveoff válasza Malibutomi (#13539) üzenetére


daveoff
veterán

Igazából ennek a sima átnevezésnek volt a legnagyobb realitása, túl naiv gondolat volt, hogy majd csiszolgatnak az előző generáción.

LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®

(#13549) Asbee válasza AusWolf (#13547) üzenetére


Asbee
veterán

Ha te ettől grafikai bugokat kapsz, akkor ott egyedi gondok vannak.

(#13550) ffodi válasza schwartz (#13545) üzenetére


ffodi
veterán

Megy az egy mezei kevésbéhatékony rev 1.0 GTX970 3,5GB edition-nel is. ;]

"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.