Jézus halálbüntetés ellenes álláspontja nem olvasható ki egyértelműen a parázna nő esetéből. A Biblia alapján soha nem beszélt erről a kérdésről explicit módon (legalábbis én nem emlékszem), pedig a halálbüntetés akkoriban mindennapos gyakorlat volt, szembejött az utcán a téma. A felhozott példában konkrétan őt kérik fel ítélkezésre, méghozzá egy olyan ügyben, ami manapság a szekurális államokban egyáltalán nem is számít bűncselekménynek, és akkoriban sem mindenütt volt az. Könnyen mondható, hogy ebből a példából általánosítani belemagyarázás.
A hívők pedig azért támogathatják a halálbüntetést, mert összességében a Biblia elég egyértelműen halálbüntetés párti (és az Ószövetség is része a keresztény írásnak mindenestül), míg maga Jézus nem foglal nyíltan állást.
Megj.: én egyébként sem halálbüntetés párti (amíg a bíróság nem tévedhetetlen, addig inkább ne), sem hívő nem vagyok, úgyhogy amit fent leírtam, az a kérdésben lévő személyes álláspontom alátámasztása. Csak én megértem, hogy a parázna nő esete, a megbocsátás példája, miért nem egyértelmű halálbüntetés ellenes állásfoglalás egyes hívők számára.