Sziasztok.
Le írnék pár tapasztalatot az elmúlt pár napból.. hátha valakit érdekel...
Az eset még Decemberben kezdődött, amikor is megvásároltam az iPonban a legújabb számítógépemet(Természetesen zsír újonnan).
A Konfig:
Lap: Asrock FM2A85X Extreme4
Proci: A10 5800K
Ram: 2x4GB Kingstone Predator 2400Mhz
Táp: FSP Hexa 500W
Ezen felül vettem egy normális 23" Led monitort, egy komolyabb házat és még pár terméket.
Haza jöttem, összeraktam.. működött. Boldogság, szerelem
Ez után elkezdtem a saját cuccaimat felrakni a gépre.. füles, kamera, nyomtató, külső média player stb..
A fülesemen kívül üzemelt nagyjából minden, hiba mentesen.
A fülesemről pár szót: Steel Series V2. Saját usb-és hangkártyával.
Feltelepítem, üzemel. Majd youtube hallgatás közben elkezd eszméletlenül recsegni. Kihúztam, vissza dugtam, működik. Király. Viszont, ezt minden ötödik perc után eljátszotta úja, és újra. Csodálatos gondoltam. Füles kihúztam, vissza a másik gépbe. Az a hiba 3-4 órás zenehallgatás alatt egyszer sem jött elő. Gondolkodóba estem.. Reggel írtam egy levelet az iPonba, hogy tudnak e ebben segíteni? Esetleg nem e lehetne megnézni, hogy egy másik lapon(Ami persze megegyezik az általam tegnap délután vásárolt termékkel) kipróbálhassuk, hogy ez a hiba egyedi e vagy sem? A válaszuk röviden és tömören: Dugjam be a gépet, egy földelt konnektorba!
Nos.. mivel villanyszerelő az egyik szakmám, és itthon én építettem ki az egész rendszert, így azonnal vissza is írtam, hogy földelt, de még a hosszabbító is amibe bele van dugva sok más dologgal együtt.
Erre 2012.12.14 óta válasz nem jött(A vásárlás 2012.12.12-én történt).
Lassan belenyugodtam, hogy fejhallgatóval szinte lehetetlen a gépet használni. Nem túlzottan érdekelt. Mivel az előlapi USB portról működött és csak néha recsegett. Az alaplapi hangkártyát Optikai kábellel össze kötöttem a DVD lejátszóval így a filmeket is tudtam rendesen nézni.
1 hét után elkezdett a gép random kék halált halni. De jó. Kaptam pár hasznos infót ebben a fórumban, hogy kapcsoljam ki ezt, kapcsoljam ki azt és a problémám megoldódik. Így tettem. A kék halál lecsökkent heti 1-re, két hetente 1-re. Hurrá.
Ekkora megint írtam az iPonba, hogy miért van az, hogy megvásárolok egy terméket "jó pénzért" és le kell butítsam ahhoz, hogy használni tudjam?! Valami megoldást igazán találhatnánk rá. Az e-mailemet 2013.01.05-én írtam. Választ a mai napig nem kaptam(2013.02.19).
2013.02.16-án beütött a végítélet napja. A gép le állt. Újra indítom. Semmi. Proci hűtő felpörög, se kép, se hang, 1-2 percig megy.. le áll. A lap felől valami sercegés, ciripelés. De jó.
Pont benne voltam egy táblában amit legalább 3-4 órája szerkesztettem és töltöttem ki. De jó.
Egy két órát elszenvedtem vele, hogy mi a lehet a baj. Sajnos nem jutottam előre. Garanciális gondoltam.. vissza viszem cserélik a hibás terméket és ennyi. 1 hétnél tovább csak nem tart.
Eközben vissza a régi gépre, hogy még se maradjak gép nélkül. Füles bedug, néma. De jó. Nézem a usb-s hangkártyát semmi. Nem ég a zöld led. De jó. Usb-ből kihúz. Simán bedugtam az alaplai hangkártyába. Néma. A füles meghalt, nyugtáztam. -26 ezer ft.
Gépet szétszedtem, dobozokba vissza. Hétfőn délután landoltam a Dévai utcai kórházba. No para. Gondoltam.
Megjegyzem. Nem azzal van a probléma, hogy elromlik. Előfordul, megesik.
A baj azzal van, hogy a személyzet olyan stílust enged meg magának, hogy szívem szerint...
A stílus maga az ember.. szokták mondani, de ezt a szolgáltató iparban hanyagolni kell, kellene.
Lássuk mire gondolok.
Én: Jó napot kívánok K. Zoltán vagyok.
Szervizes: Igen?
Én: Jó napot kívánok még mindig K. Zoltán vagyok.
Sz: Igeeeeen????
Én: Mind1, hagyjuk. Olyan problémám van(Lásd fentebb).
Sz: Mi a gép baja?
Én: Nem kapcsol be.
Sz: Micsoda?
Én: .. a számítógép.
Sz: Oké. Akkor melyik termékkel van a gond?
Én: Ne haragudjon nem tudom.
Sz: Mi az, hogy nem tudja??????
Én: Ne haragudjon, nem vagyok számítógép szerelő.
Sz: Jó, akkor 5 ezer ft lesz a bevizsgálás.
Én: Garanciális termékekre?
Sz: Igen, nem gondolod, hogy majd mi itt elbasszuk az időnket azzal, hogy itt kitaláljuk, hogy az 5 termék közül melyik a szar.
Én: Ez most komoly?
Sz: Mit nem értesz te ezen???? Be kell vizsgálni, hogy mi szart be rajta. 3-4 hét.
Én: 3-4 Hét??
Sz: Rajta van a garancia lapon(Eközben fogta az alaplapomat és egy 15-20cm magasról fogta és belebaszta a lapot a dobozába).
Én: Uram... megkérhetném arra, hogy vigyázzon a termékemre?
Sz: Úgyis szar nem?
Én: Uram... nézze. Munkára használom a gépet. Ebből élek. Ennek az eszköznek köszönhetően keresem a napi kenyerem. Nem lehetne esetleg, hogy egy kicsi... nem sokat csak egy kicsit meggyorsítani az esetet?
Sz: Mindenki ezt mondja, 3-4 hét, ha nem tetszik akkor is ez van. "Józsi(A kolléga. A neve nem biztos)"
Csináld már ezt a szart. Hátra mentem kajálni.
Én: Ez most komoly?
Szerelő Józsi: Hol tartunk?
Én: A hiba keresésen, hogy melyik termék a "szar".
SzJ: Miért, nem tudja???
Én:..... Van táp teszterük?
SzJ: Van.
Én: Hozza már ide. Nézzük meg, hogy a táp jó e?
SzJ: Jó.
Kiderült, hogy a táp hibátlan.
Ezt a beszélgetést, úgy képzeljétek el, hogy a szervizesek arcán végig egy pökhendi mosoly volt.
Szánalmas.
A szervizes elkezdte kitölteni a papírokat majd, mikor végzet 3 papírt a kezembe nyomott, hogy itt írjam alá.
Elolvasom és kérdéssel fordultam hozzá:
Én: Itt nincs ráírva az, hogy a terméket, sértetlenül, és hiánytalanul átadtam.
SzJ: Persze, hogy nincs. Majd a szervizben átnézik.
Én: Mit, hogy sérült e és, hogy meg van e mindene?
SzJ: Igen.
Én: De én most adtam oda. Hiánytalanul, sértetlenül. Mi történik akkor, ha a termék utazás során az önök kezében sérül meg?
SzJ: Öööö olyan nem lehet.
Én: De uram. legutóbbi itt jártamkor egy AMD proci döglött el. Alaplapban hoztam vissza. A kollégája át nézte, lapba vissza. Majd 2 hét múlva közölték, hogy a procinak a lábai el vannak ferdülve és ez így elvesztette a garanciáját!!! Akkor nyeltem egyet. Most engedelmével nem nyelnék egyet sem. Írja rá a papírra, hogy sértetlen és hiánytalan.
SzJ: Azt nem lehet.
Én: Akkor szóljon a főnökének.
Itt tíz perces várakozás után, a főnök közölte, hogy jó ,kézzel rá írják és lepecsételik.
Itt megint megkérdeztem, hogy biztos ez a 3-4 hét?
SzJ: Szinte biztos!!! Megjavítják. Ennyi. Majd e-mailen értesítünk.
Én: Ne haragudjon. De nekem ne javítsák. Cseréljék ki egy másikra. A különbözetet pedig kifizetem, ha pluszos a dolog. Amennyiben mínuszos, levásárolom.
SzJ: Haha, ez nem így működik.
Itt már nem érdekelt. Papírok el, majd én is.
Sérelmemmel és vásárlási szándékommal át hajtottam a Francia úti boltba. Igen, vásároltam. Heti 2x, 3x szoktam Hálózati termékeket 20-50ezer ft között.
Sérelmemet felhoztam a pénztáros kisasszonynak. Aki kedvesen közölte, hogy a szemüveges úrnál vezessem le mindezt.
Levezettem, hogy ez így abszolút nem korrekt. Se a hozzá állás, se a viselkedés, se az ügyintézés menete. Sűrű bocsánat kérések. Igen, igaza van. Elnézést. Este felhívnak, hogy pontosan mi a baj. Igen, persze, lehet másik alaplapot választani ha ráfizet. Este mindenképpen felhívjuk. Igen, igen előre vesszük, hiszen ön rendszeres vásárló. Elnézést még egyszer. Ez a tegnapi napon volt. 2013.02.18-án.
Nos. Ahogy titeket hívtak, úgy hívtak engem is. Hihetetlen, hogy ez a bolt.. ahol az elmúlt 3 év alatt több mint 3 millió ftban vásároltam ezt megengedheti magának. Most itthon ülök gép nélkül, információ nélkül.
Arra nem méltatnak, hogy legalább felhívjanak, hogy sz.pjam le őket. Semmi. 3 hónapja vásárolt gépem nagy része náluk pihen.. és még ők vannak felháborodva, hogy el mert romlani a gép. A fülest már fel se mertem hozni, hogy nem e a gép tette tönkre...
Gondoltam le írom. Remélem nem haragszotok.
Üdv, Zoli.