"Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a
jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában
átszállnak a fogyasztóra."
És ki állította ennek az ellenkezőjét? Foghatod a termékedet és érvényesítheted a 12 hónapon túli garanciát - ami megillet, hiszen átszállt rád, mint vevőre - a gyártó felé.
Az általad idézett jogszabály nem kötelezi a forgalmazót, hogy helyt álljon 12 hónapon túl a gyártó helyett. Ezért írják is ki a legtöbb helyen, hogy gyártói garancia.
Szerintem pont, hogy korrekt az a hozzáállás, hogy a gyártói garancia intézését egy adott forgalmazó leveszi az ügyfél válláról.
Ez mind szép, csak épp a jogszabály nem így szól. Ha a 4. év 11. hónapjában romlik el az a termék, és sem javítani ,sem ugyanolyanra cserélni nem tudják, akkor bizony az eredeti vételár jár vissza, és még csak levásárlásra sem kötelezheti az eladó a vevőt.
Igen, 12 hónap után szintén a gyártó felé élhetsz ezzel a jogoddal....
Lehet, hogy nem nekem van igazam, de én így értelmezem a jogszabályt.
Hozzáteszem, hogy velem szemben mindig korrektül jártak el az Iponnál. Anno meghalt egy VTX5850-es VGA. Még a papírjait sem találtam meg és mégis elintézték a vonalkód alapján a garanciális cserét (pedig elhajthattak volna a garanciajegy hiánya miatt). Felajánlottak egy VTX6870-et (erősebb, modernebb) ráfizetés nélkül, de mivel már nem bíztam a VTX-ben ezért egy MSI HAWK 6870-et kértem. Minimálisat rá kellett fizetnem, de jobbat is kaptam, mint ami tönkrement...
[ Szerkesztve ]